Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 27. Júl 2015 00:37

Vlados napísal:Myslím, že môžem napísať za oboch, že nevieme nájsť prečo by mal byť východne. (roky sa most plánuje na západnej strane a Maďari majú už postavený obchvat Komároma na západnej strane...)
A hlavne, že ten most mal byť východne od mesta, tak to bolo plánované spočiatku (medzi r. 1970 až 1980). Až neskôr, asi okolo roku 2005 (presne rok neviem, ± nejaký rok) "Maďarsko" začalo presadzovať západnú polohu, kvôli už v súčasnosti neexistujúcej NOKII a poloprázdnemu priemyselnému parku západne od Komáromu. Naši zástupcovia ustúpili a v r. 2010, ak sa nemýlim, na to i pristúpili, že bude stáť v západnej polohe. Veď oni (naši...) tu v meste nežijú, tak čo. Ja v Komárne žijem nejaký ten rok, tak sa obávam, čo bude. Pamätám sa na húfy kamiónov, čo šli mestom v sedemdesiatych rokoch, ako podskakoval sklápací most pri ich prejazde. A ako šli hlava-nehlava mestom. A vtedy nebola taká cestná premávka, viac využívala železničná i lodná doprava...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 27. Júl 2015 12:59

ty tu ale pises o nekoncepnosti ale zase musim doplnit ze v prislusnej kapitole OP je 570 mil eur na vsetky RC a cesty I. tr. do roku 2020. ked to mame takto brat tak ziadny most by nemal byt, ani na vychodnej strane. lebo treba vidiet dalej ako na koniec mesta. take hurbanovo kde je podstatne nizsia kapacita cesty I/64 ako v KN by malo znasat zvysenu dopravu NA z akeho dovodu (?) alebo dalej NZ kde je situacia horsia ako v KN alebo dalsie obce smerom na NR a vlastne aj NR kde dodnes nie je napojenie I/64 na R1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod ecce » 27. Júl 2015 13:15

Teraz som to nenasiel, ale mari sa mi, ze tento most ma ist z inej kapitoly, tusim vodna doprava.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 649
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 20:52

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 27. Júl 2015 14:31

devil napísal:ty tu ale pises o nekoncepnosti ale zase musim doplnit ze v prislusnej kapitole OP je 570 mil eur na vsetky RC a cesty I. tr. do roku 2020. ked to mame takto brat tak ziadny most by nemal byt, ani na vychodnej strane. lebo treba vidiet dalej ako na koniec mesta. take hurbanovo kde je podstatne nizsia kapacita cesty I/64 ako v KN by malo znasat zvysenu dopravu NA z akeho dovodu (?) alebo dalej NZ kde je situacia horsia ako v KN alebo dalsie obce smerom na NR a vlastne aj NR kde dodnes nie je napojenie I/64 na R1.
Čiže nech sa všetko robí nerozumne. Prečo niečo neurobiť s rozumom a s menšími nákladmi, aby sa mohlo urobiť z ušetreného niekde inde, tu napríklad pre spomínané Hurbanovo/Nové Zámky. Netreba sa riadiť tým slovenským Keď mne skapala koza, tak nech skape i tebe. Ale už je neskoro, už je to domrvené i s požehnaním EK, ktoré inokedy hľadí na hospodárne vynaloženie financií (ale i poniektorí tu kážuci o ich zbytočnom plytvaní) i na chránení životného prostredia (teraz nevadí, že trasa hlavne obchvatu pretne vzácne lokality: Národná prírodná rezervácia Apálsky ostrov; Komárňanské slanisko s veľmi slanou pôdou a na ňu viazanými vzácnymi druhmi rastlín a živočíchov. Komárňanské slanisko je jedinečné nielen u nás, ale aj v rámci celej Európy. Preto je od roku 2004 zaradené do európskej sústavy chránených území Natura 2000 pod názvom Územie európskeho významu Komárňanské slanisko. Veď vieme, ako sa tam hore pri Váhu nie a nie pohnúť i pre Rojkovské rašelinisko a spol. a aj prečo. Ktorá európska inštitúcia dávala, podľa mňa normálne, závažné požiadavky na ochranu prírody.)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 27. Júl 2015 15:18

len obchvaty NZ a hurbanovo by mali do 20 km + napojenie na R1, to su take naklady ktore neusetris na dunajskom moste. mozno keby bolo 2+2 ale pokial viem je navrhovany ako 2 pruh. malokto tu pise o potrebe cestnych obchvatov tolko ako ja a vsetci vieme ako malo sa ich stavia a hlavne cely NR kraj ma velky problem kedze cezhranicna doprava vedie po cestach ktore idu prakticky vsade (sahy- , sturovo- , komarno-) cez mesta a obce.

ta teoria ze na zapad predsa existuje medvedov sa mi tiez celkom nepozdava. cesta I/63 je jedna z najlepsich a nie je mozne ocakavat ze NA pojdu obchadzkou a este budu platit pomerne drahe madarske myto len preto lebo my nemame volu ani peniaze budovat obchvaty miest kde sa krizuju cesty I. tr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 27. Júl 2015 16:52

Pre severo-západný obchvat Komárna (ak ho postavia???) je nutné postaviť ďalší most/mosty cez Váh i Nitru (i s estakádou treba rátať v medzihrádznej inundácii oboch riek), pre východný treba stavať len ten jeden dunajský. Severo-západný obchvat, zložitejší, mal by dĺžku minimálne 6 km. Ten východný, menej komplikovaný, asi 2,5 km (max. 3 km). Ale naše mliečko je už rozliate.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod Vlados » 27. Júl 2015 19:43

KN.SK napísal:
Vlados napísal:Myslím, že môžem napísať za oboch, že nevieme nájsť prečo by mal byť východne. (roky sa most plánuje na západnej strane a Maďari majú už postavený obchvat Komároma na západnej strane...)
A hlavne, že ten most mal byť východne od mesta, tak to bolo plánované spočiatku (medzi r. 1970 až 1980). Až neskôr, asi okolo roku 2005 (presne rok neviem, ± nejaký rok) "Maďarsko" začalo presadzovať západnú polohu, kvôli už v súčasnosti neexistujúcej NOKII a poloprázdnemu priemyselnému parku západne od Komáromu. Naši zástupcovia ustúpili a v r. 2010, ak sa nemýlim, na to i pristúpili, že bude stáť v západnej polohe. Veď oni (naši...) tu v meste nežijú, tak čo. Ja v Komárne žijem nejaký ten rok, tak sa obávam, čo bude. Pamätám sa na húfy kamiónov, čo šli mestom v sedemdesiatych rokoch, ako podskakoval sklápací most pri ich prejazde. A ako šli hlava-nehlava mestom. A vtedy nebola taká cestná premávka, viac využívala železničná i lodná doprava...

Pls. vieš upresniť kde to bolo plánované... na maďarskej strane nevidno rezervovaný koridor.
Neviem odkiaľ mám odhadovanú cenu (83mil.€), za túto sumu musí byť most aj s obchvatom.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 28. Júl 2015 22:52

Vlados, myslíš polohu?
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod Vlados » 28. Júl 2015 23:03

áno..
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 28. Júl 2015 23:33

Tuto vidieť: http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/Ko ... lo.372.pdf na 10. a 11. strane, mal sa viesť v koridore popri železničnej trati z Komáromu do Székesfehérváru (trať č. 5, ak sa dobre pamätám) [str. 11: Egy magyar tanulmányterv részlet a híd két (nyugat; kelet) lehetséges elhelyezéséről = Dve možné polohy mosta (západná; východná) podľa maďarskej štúdie]. "Východný most" ešte je v ďalekých plánoch, ako možnosť pre RC64 HC_NR_NZ_KN → M1. Pôvodne sa plánovalo, že to bude železnično-cestný most. Mimochodom, ten západný obchvat Komáromu (cesta č. 131) je dosť úzky, hlavne je to badateľné na násypovej časti k mimoúrovňovej križovatke - napojeniu sa na cestu č. 1. Môj subjektívny náhľad je, že to narýchlo zbúchali, aby sa presadil západný variant.
Územný plán KN: http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod Vlados » 29. Júl 2015 00:11

Chápem, že SK strane viac vyhovoval východný most, ale na HU strane preto nič neurobili. Ak by bol niekedy východný most, tak bude minimálne 3km východne od železničnej trate č. 5. (ako si napísal) a na našej strane za Veľkým Harčášom. Tomu žiaľ neverím ako iným stovkám km RC... papier toho znesie veľa.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod novissimus » 04. Aug 2015 08:20

Komárno potrebuje ďaľší most ako soľ. Bez neho bude mesto prešľapovať na mieste ešte dlhé roky. Že sa postaví západne od mesta, je fajn. Intenzity od DS aj NZ sú podobné. Medveďov sťahuje toľko dopravy, koľko sťahuje. Po otvorení nového mosta, jej bude sťahovať menej. Časť sa presunie na nový most. A most na východ by bol blbosť pre opačnú stranu, lebo by ústil priamo do mesta. Na druhej strane ale treba okamžite po otvorení mosta začať lobovať za ďalší, ten východný. A na nejaký obchvat zabudnúť. Ten bude na druhej strane Dunaja. Treba to využiť a elegantne vyriešit dvomi mostami a dovidenia tranzitná doprava na večné časy!
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 09:59

Plánovaný most cez Dunaj v Komárne - poloha

Odoslaťod KN.SK » 04. Aug 2015 12:30

Západný most je o jeden "stupienok" väčšia tzv. hlúposť, ako ten východný, ktorý vôbec nemal, ani nemá ústiť v meste. Ja až taký optimista nie som, že sa tak skoro vylobuje ten druhý východný most, ak aj áno, tak možno najskôr o desať, dvadsať rokov (to je len môj tip/odhad, bárs by som sa mýlil) a dovtedy bude paradoxne ten západný "ústiť" do mesta a to krížom cezeň, pretože nebude ešte severo-západný obchvat. Ak sa východný most postaví, tak sa s ním až vtedy postaví ten východný obchvat Komáromu.
"Elegantným" riešením, že by sa nebudoval ten S-Z obchvat Komárna, by to bolo len vtedy, ak by oba tieto mosty fungovali s krátkym časovým odstupom po sebe. Len neviem, či by to i vtedy bolo uskutočniteľné. Žiaden náš sused si nedá brnkať po nose, na rozdiel od nás, aby sme mali z nejakého riešenia väčší prospech ako on. Pozri prípad prepojenia D4 a S8. Iný štát, iné a hlavne vlastné potreby/priority.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 04. Aug 2015 15:30

este k tomu poloprazdnemu priemyselnemu parku, urcite nie je problem najst aka je nezamestnanost v tomto kraji, podla polohy, zel. trate, dialnice, tusim ze silne pod priemerom. tak snad treba uvazovat aj o nejakej perspektive pre region ale nielen o tom ze kadial pojdu kamiony na NZ a NR samozrejme bez ohladu co i len na susedne mesto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 06. Aug 2015 00:29

Ako som už písal, polohu mosta už "nezmeníme", treba sa s tým, žiaľ, zmieriť. Niekto to pokašľal. Len mesto ťažšie premiestniš, ako premiestniš, pesnejšie urobíš (inokade) prístup k danému priemyselnému parku. Priemyselné parky by nemali byť len zastieracím zlatým teľaťom, lebo sa môžu i (úplne) vyprázdniť a niektoré sa ani (nikdy) nenaplnia. A tá "dlhšia" trasa (tu len o pár kilometrov zo SK, z HU by to činilo rovných 0 km naviac) k nemu nehrá až takú rolu.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 06. Aug 2015 11:10

ten most ma byt pokial viem regionalny most, prvorada uloha je spojenie regionov, ale je neuveritelne ako ignorujes temu cesty I/64, ktora ma mnozstvo prietahov 1+1, hlavne ze KN by popri prietahu 2+2 by malo vychodny obchvat. k teme nezamestnanost tiez nic, tak asi nebudem daleko od pravdy ze v okrese KN je asi 2nasobna. takisto hospodarske vazby ktore su v KN ale este aj v NZ vacsie na BA ako na NR. vela-vela detailov ktore dokopy davaju zmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Plánovaný most cez Dunaj v Komárne - poloha, NIE CESTA I/64

Odoslaťod KN.SK » 06. Aug 2015 14:03

1) " ••• malokto tu pise o potrebe cestnych obchvatov tolko ako ja a vsetci vieme ako malo sa ich stavia a hlavne cely NI kraj ma velky problem kedze cezhranicna doprava vedie po cestach ktore idu prakticky vsade (sahy- , sturovo- , komarno-) cez mesta a obce. ••• ". Zrazu ho načo postaviť. Možno preto, že keď I/64 ide cez Nové Zámky 2+2; cez Bajč 1+1 a Hurbanovo 1+1, tak načo elegantne zmeniť k lepšiemu situáciu tu, aby sa týmto mestom nešlo skrz-naskrz I/63 aj I/64, hoci aj ako 2+2. (I od Nitry dole vedie I/64 cez obce Ivanka pri N., Branč, Veľký Kýr [Milanovce]_Komjatice 1+1. A aj to načim riešiť.) A zábavné bude, ako sa budú dostávať cez OK tie tiráky na most, uhol pripojenia vetvy má byť 90 °.
2) Ten park mal menší vplyv na zníženie nezamestnanosti v regióne (KN i časť NZ a DS) aj keď frčal na sto percent. V ňom nerobili vtedy len občania SK, ale aj RO popri HU. (NOKIA/MicroSoft prepustil 1 858 zamestnancov z toho 675 Slovákov. V okrese Komárno je asi 16,5 % ľudí bez práce, t. j. vyše ~11 000. Vo vypľundrovaných lodeniciach pracovalo niekedy vyše 4 000 zamestnancov, v r. 2011 okolo 1 000, teraz v SAM asi 200... a zväčša dohodárov.)
3) Keďže (alebo ak) väzobne je dolnonitriansky región viac orientovaný na BA ako na NR, tak pre túto väzbu netreba žiaden nový dunajský cestný most. Tento most má slúžiť v prvom rade na prepojenie siete ciest SR ďalej, ako len na sieť Maďarska.
Tu je témou most a nie I/64 alebo iné skákanie do inej témy, keď...
...Nemá to zmysel.
Aj tak je už rozhodnuté, kocky sú už hodené!
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 11. Aug 2015 10:44

ale ano cesta I/64 a I/63 su bytostne spojenie aj so starym a budu aj s novym mostom. existuje len 1 uplne dobre riesenie - stavat most AJ obchvaty na tychto cestach ale kedze to je sci-fi na najblizsich 10 mozno 20 rokov tak treba urcit aspon priority a obchvat hurbanova ci NZ by u mna bola na poprednejsich prieckach ako obchvat KN.

to ze druha strana dunaja je daleko vyspelejsia aj po zatvoreni nokie hovori samo za seba, a urcite to je aj vplyvom dialnice a trate.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod novissimus » 20. Aug 2015 10:17

Presne tak, treba sa napojiť na Komárom -> diaľnicu a ten most je podľa mňa ideálny. Kruhové objazdy sú pliaga. Neviem aký bude mať priemer ten pri novom moste, ale ak bude dostatočne veľký, tak no problém. Ten pri Kauflande/križovatke na Kolárovo je podľa mňa horší. Škoda, že 4-prúdovka končí pri Lodeniciach. Mohla ísť pekne celým mestom. Miesta by tam podľa mňa bolo, keby sa chcelo. Aj popod železničný most až ku križovatke na nový most by to bolo najelegantnejšie.

Obchvat NZ treba určite súrnejšie. Tam už bolo včera neskoro. Stred mesta je upchatý v čase špičky stále. A viazne to teda v okolí mosta cez Nitru. Neuveriteľne zle je to tam poriešené. Všetko tam pokazil ten pidikruháč za mostom pri Kauflande.
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 09:59

* Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 21. Aug 2015 15:41

Nechcel som už vôbec reagovať. Už je to "rozhodnuté" niekým a nejako. Ale niečo sa tu stále reprízuje... Ani tie najnovšie z najnovších argumentácií nie sú úplne in.
• Prečo obchvat NZ, ale nie KN. Veď je podobná situácia prieťahu v oboch mestách. K téme: Východná poloha mosta by nezaťažila mesto v takej miere, ako teraz naplánovaná. Aj v Komárne sú zápchy, nie je to problém len inde. A ak sa spustí tranzit nad 20 t, ktorý doteraz bol, dá sa tak povedať zakázaný nosnosťou Alžbetinho mosta, to bude len zábava. A to zahustí dopravu i v NZ a lepšia = koncepčnejšia poloha mosta, by ušetrila peniažky na výstavbu nových obchvatov inde, napríklad i v tých NZ.
• Vôbec, ale vôbec nie je "druhá strana" vyspelejšia, ako táto (nejaký rok tu bývam, tak si to dovolím tvrdiť). A nepomáha ani tá okiadzaná diaľnica (ale veď od KN je len zaokrúhlene cca. 10 km), aj KN má železnicu, dokonca s 2 nakladiskami, nerátam k tomu prístavné vlečky (tie v Komárome nemajú), ktoré majú podobnú kapacitu, ako ju majú na "druhej strane". Len neleží na trase nejakého koridoru, ale je k nemu len pár kilometrov. (Ani Nitra nie je na hlavnej trati a nepocítila to nejako veľmi negatívne pri svojom rozvoji a rozvíja sa.) Zavisí to i od ľudí, ktorí majú v kompetencii rozvoj tej-ktorej obce, regiónu a vyššie (nielen svojich vlastných mešcov).
• Problém prečo nejde "štvorprúdovka" od lodeníc až na súčasný piadikruháč je, že od MÚK pri lodeniciach ide I/63 zväčša po násype (minim. 3 m, čiže niekde i viac) k dávnejšie postavenému premosteniu miestnej komunikácie (výška je tu asi 3 m). A ďalej od neho nie je veľa miesta na rozšírenie (čerpacia stanica hneď pri I/63) a potom úzky podjazd (žiaden most to nie je) pod železničnou traťou idúcou na vysokom násype (cca 7 m) do Maďarska, a ten bude ďalším hrdlom k novému mostu, ktorý bude pripojený k I/63 (a zároveň k I/64) taktiež s piadikruháčom, pozri: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=21130 . Z tohto "nákresu" ťažko presne určiť jeho priemer, ale nevyzerá to na dobré parametre, podľa môjho odhadu to vyzerá na piadikruháč à la OK pri Kauflande (modrou je zakreslená dočasná obchádzka pri jeho výstavbe). Ani od OK pri Kauflande sa nebude (asi) rozširovať vozovka k podjazdu a k napojeniu mosta, aspoň to tak je na tom "náčrte". Dimenzovanie terajšieho prieťahu mestom bolo nastavené na polohu nového mosta, ktorý bol plánovaný na východnom "okraji" KN (prieťah sa staval koncom 70. rokov 20. storočia). [V NZ "problémom" pre rozšírenie na "štvorpruh" je hlavne most cez rieku Nitru, inde to by šlo ľahšie. Tým, ale nie som proti ich obchvatu.]
Možno bude časom snaha obmedziť prejazd ťažkej NAD mestom...
Zaujímavé je, že tu trasovanie vyhovuje. Inde majú k vedeniu cestných (i iných dopravných) stavieb plno výhrad.
Ale i ja sa môžem mýliť. Ale... Uvidíme.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod novissimus » 24. Aug 2015 20:28

Situácia v NZ je podobná ako v KN? No tak toto je omyl. V NZ je to o poznanie horšie. Je to aj osobná skúsenosť.
Čím to je? Nie len tým, že NZ je o čosi ľudnatejšie mesto, ale hlavne asi tým, že Komárno je dopravne poriešené skoro najlepšie ako sa dalo. 2+2 jazdné pruhy krížom aj krážom cez celé mesto (po I/64 a I/63), je proste poznať. Je to obrovské plus a veľký luxus, ktorý si akosi neuvedomuješ.
A ako by most na východe ušetril peniaze? Bol by lacnejší? To silno pochybujem, lebo by bolo treba stavať dlhší kus cesty, aj dlhší most, lebo Dunaj je tam širší. A v Komárome by sa možno muselo aj búrať. Lebo by musel byť napojený kdesi pomedzi rodinné domy priamo do mesta. Na tých ľudí už nemyslíš? Tam nemajú 4 jazdné pruhy cez celé mesto a je ešte aj viacej rozlezené do strán.
Podľa mňa môže vrátiť Komárno do hry hlavne tento most. Jedno aj druhé. Je to obrovská vec pre celý región. Na oboch stranách. Veď staručký Alžbetin most sa staval už pred vyše 100 rokmi. Treba si to vážiť. Lebo aspoň tu si povedzme, že juh Sloveska sa proste úspešne ignoruje. Pretože pod Nitrou sú už "Maďare".
A keby sa chcelo, dalo by sa všetko. Aj 2+2 potiahnuť k novej križovatke na most. Pretože miesto by na to fakt bolo. V NZ teda ani nie, a nie len kvôli mostu, ktorý by ostal lievikom v strede mesta tak či tak.
Pochybujem, že sa v 70. rokoch pri stavbe prieťahu bral ohľad na to, že na východe raz vyrastie nový most. V čom sa to jako prejavilo? Pred mostom cez Váh by sa to fajne zahustilo. A to je husto obývaná časť priamo pri centre, nie predmestie s priemyslom a rodinné domky za protihlukovou stenou.
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 09:59

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 24. Aug 2015 23:54

KN.SK napísal:Tuto vidieť: http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/Ko ... lo.372.pdf na 10. a 11. strane, mal sa viesť v koridore popri železničnej trati z Komáromu do Székesfehérváru (trať č. 5, ak sa dobre pamätám) [str. 11: Egy magyar tanulmányterv részlet a híd két (nyugat; kelet) lehetséges elhelyezéséről = Dve možné polohy mosta (západná; východná) podľa maďarskej štúdie].
:roll: Takže domy pri železničnej trati v Komárome, a trasa vedená v poliach východne od trate... Mimochodom, až teraz rok-dva začali v Komárome (časť Szőny) stavať domy západne od spomínanej trate. V Komárne pri rozšírení úsekov na štvorpruh idúci na násype (kde to ešte nie je "rozšírené"), tam to potom vlezie do záhrad a na asi 15 m od okien, dverí RD. No poďakujú.
A ten "druhý" by ho nevrátil do hry? Tu je problém zástupcov mesta (Komárna, toho v SR), tí sa neusilovali, ani neusilujú o jeho rozvoj, hlavne od roku 1990. Akoby sa riadili heslom čím horšie, tým "lepšie". A potom sa vyhovárali a vyhovárajú. Prečo sa Dunajská Streda viac rozvíja a má percentuálne vyšší podiel obyvateľov maďarskej národnosti, ako je to v Komárne (dtto i podiel v okresnom pomere). Minimálne 10 rokov boli vo Vláde SR aj "maďarské strany". Pri Chotíne sa mal budovať priemyselný park, vláda vládnuca v rokoch 2010 až 2012 to stopla, aj s bugárovcami.
Takže nič nové, ani novšie.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod devil » 25. Aug 2015 08:33

DS je blizsie k BA, lahsie sa tam dochadza co urcite zlepsuje statistiky, vdaka polohe je to tam atraktivnejsie, je tam aspon prislub R7. aj NZ su na tom lepsie lebo vlakom trva cesta 50 min. do centra BA. nezamestnanost okolitych okresov je prakticky umerna infrastrukture. tam kde je cesta aj zeleznica je to najlepsie (GA) a tam kde nie je ani jedno najhorsie... ten most je prakticky napojenie okresu na M1. to ze na I/64 sa kasle (a to nielen pri KN ale po celej jej dlzke) je ina vec ktora by nemala sluzit ako argument proti akemukolvek variantu.

priemyselny park v chotine maju na svedomi aj bugarovci, ktovie preco. tak ci tak priemyselny park pre zahranicnych investorov bez dobreho napojenia a bez stimulov statu nema sancu rozvijat sa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod novissimus » 25. Aug 2015 13:04

KN.SK napísal:...

Ignoruješ jednu vec. Že projekt rýchlostnej cesty M81, ktorý mal byť pokračovaním mosta na východe (či vlastne most pokračovaním tejto cesty) bol zrušený. Takže kam by ústil? Áno, priamo do mesta pomedzi rodinné domy. Aspoň pre zatiaľ. A tam teda miesta nie je ako cestu dostať ďalej na juh za mesto, ani v železničnom koridore. Domky tam vidím aj na snímke z roku 2008. Tam by museli ísť riadne "do záhrad" kvôli tej ceste. Na rozdiel od výpadovky na DS v Robotníckej štvrti, kde je to otázka nejakého metra navyše a predĺženia PHS od kruháča. A ešte k tomu by sa do tej strany možno ani nemuselo chodiť, kde je tých zopár RD. Cesta sa predsa zužuje/rozširuje na druhej strane, nie? A je tam aj viacej miesta. :idea:

Ano, aj most z druhej strany mesta by rovnako pomohol, aj keby bol pre druhú stranu nevýhodnejší. Ale tu je problém možno aj v tom, že si každý háji iba svoje záujmy. Keby ste sa nesprávali jedno k druhému ako k cudziemu (čo je asi aj tvoj prípad) a problémy riešili spoločne, ako jedno mesto (čo ste kedysi boli a hranica je už len kozmetická predsa, nie?), možno by ste už boli niekde inde. Jedna aj druhá strana v oboch krajinách. Pretože spoločne ste oveľa väčšie mesto. A každá stana má niečo, čo tá druhá nemá. Keby ste to všetko skĺbili, tak by bolo hajajáááj... Iné mestá široko-ďaleko by mohli len závidieť. Ako kedysi dávno za Uhorska. Iba letisko vám tam chýba.
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 09:59

Re: Plánovaný most cez Dunaj v Komárne

Odoslaťod KN.SK » 27. Aug 2015 00:29

novissimus napísal:••• A v Komárome by sa možno muselo aj búrať. Lebo by musel byť napojený kdesi pomedzi rodinné domy priamo do mesta. Na tých ľudí už nemyslíš? •••
No v Komárne nebolo treba ľutovať ľudí. Keď sa budovala tá štvorprúdovka, tak sa ľuďom zbúrali desiatky domov... (Od Vážskeho mosta na Rákocziho ulici [I/63_I/64], na Záhradníckej ulici [I/64], na Mederčskej ulici [I/64], t. j. na úseku pár kilometrov.)
Jeden meter nestačí na prerobenie 2-prúdovky na dvojnásobok, hlavne keď je to ešte na násype... :idea:
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 201
Založený: 08. Máj 2014 12:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.