od DrX » 01. Dec 2011 16:03
Sorry, ale toto ja môžem nazvať len tradičným *** prevracaním príčin a následkov. Práveže, ak by sa doteraz dávalo na R1+R2 toľko peňazí, koľko na D1, tak aj pri Tornali by intenzity rástli tak isto ako pri Levoči. A predpokladám, že obzvlášť sa intenzity zvýšili teraz, keď sa dokončila R1 po ZV, a že sa ďalej budú zvyšovať, pokiaľ sa na R2 bude dostatočne pokračovať (napr., už teraz sa väčšina ľudí z môjho okolia pri trase KE-BA jednoznačne preorientovala na R2+R1). Čiže sčítanie z. r. 2010 má dnes veľmi malú výpovednú hodnotu.
A práveže, južná RC bude mať vždy väčšiu perspektívu a vždy vyšší potenciál rastu, než tá severná. Jednoducho, pokiaľ je na juhu aspoň približne porovnateľná kvalita cesty, tak tých 60 až 80 km, ktoré sa dajú cestou V-Z ušetriť, budú vždy rozhodujúce (zvlášť teraz, keď sa aj mýto platí od kilometra). A tiež je vyšší potenciál v tom, že keď sa trocha znormalizujú nehorázne regionálne rozdiely slovenska, tak práve tu bude najväčší nárast aj lokálnej dopravy. A to sa podľa mňa do takých 20 rokov určite udeje. Jednoducho, je len umelo udržiavanou anomáliou, že sa na Slovensku ženie všetká infraštruktúra do náročného hornatého terénu.
Detto o tom zvyšku. Logika, že keď je na severe náročný terén, tak tam kľudne dávame 50x viac peňazí než na juh, je nenormálna zvrátenosť. Práveže, ak sa dá na juhu postaviť za zlomok peňazí osemprúdovka, tak tam by mala byť osemprúdovka, a na severe má byť polprofil, keďže ani ten si tí, ktorí tam jazdia, nikdy nebudú vedieť zaplatiť (a to aj napriek tomu, že je ich tam o 30% viac). Na juhu je malá náročnosť terénu, takže aj 5000 áut zaplatí náklady plného profilu!!!
A predsa sa dnes tam (v oblasti R2 KE-ZV) nedávajú vôbec žiadne peniaze. A prečo to takto môže fungovať? Lebo je to centrálne politické rozhodnutie, a čím viac mečiar-ficovcov tu *** volia, tým viac peňazí im jednoducho dajú.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (
aktualizácia maj 2023)