I/50

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/50

Odoslaťod LubosG » 17. Feb 2013 11:53

Išiel som pred pár dňami do Trenčína po tejto ceste po dlhej dobe, ráno ešte za tmy, len krátky úsek od D1 po križovatku I/50xII/507, skutočne hrozná cesta, betónka plus výtlky, no a stačilo mi to. Otrasný "zážitok" z jazdy, som zvedavý čo sa bude diať po zime, možno ako každý rok teda nič, akurát sa to najhoršie poopravuje, ale akým spôsobom, v akej kvalite, že?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2013 12:19

Pokial sa dodrzi plan vystavby ciest I. triedy, mala by sa uz tento rok realizovat rekonstrukcia I/50 v useku Chocholna - Mnichova Lehota. Co by bolo velmi pozitivne, akurat neviem si predstavit organizaciu dopravy pocas rekonstrukcie - plna I/50 v jednom smere neprejazdna, novy most cez Vah este nepostaveny, I/61 cez TN upchata a k tomu este rekonstrukcia zeleznice a stavba dalsieho mosta. Vodici v TN a okoli sa budu musiet ozbrojit poriadnou trpezlivostou.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod korfo27 » 17. Feb 2013 17:33

cely tranzit od PD bude za novakmi odkloneny na 2/574 do IL tento usek presiel kompletnou rekonstrukciou v useku od IL do valaske belej par fotiek som sem pridal ked to robili minuly rok
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2013 17:48

Odkial mas takuto informaciu? II/574 rozhodne nie je stavana na tranzit a zaroven absolutne nevhodna aj ako docasna obchadzka z dovodu velkeho stupania z oboch stran.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod horo100 » 17. Feb 2013 21:34

odklonenie tranzitu na tu cestu II/574 by znamemalo, že reko bola zbytočna...
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: I/50

Odoslaťod Qwert » 18. Feb 2013 12:20

Keď rekonštruovali (riešili zosuv) I/50 na krátkom úseku medzi BN a Mníchovou Lehotou, tak tranzit pustili na miestne komnunikácie a cesty tretej triedy v okolitých dedinách.

Ešte je tu cesta II/516 Horné Ozorovce (BN) - Trenčianske Teplice - Trenčianska Teplá. Potom, bližšie k I/50, je paralelná cesta (asi 9. triedy) Mníchova Lehota - Hámre - Trenčianska Turná. Od Turnej po Chocholnú žiadna alternatíva nie je, teda ešte tam je poľná cesta z Turnej do Veľkých Bieroviec, takže by ju mohli nejako vyspraviť panelmi a časť premávky presnúť tam. Srandujem. :D Nebudem tu rozpisovať všetky nevýhody a riziká spojené s presunom dopravy na takéto cesty, minimálne tá druhú spomenutá je absolútne nevhodná pre kamióny, tadiaľ len tak tak prejde prímestský autobus.

Potom sú tu možnosti, ako tranzit odkloniť ešte ďalej, teda spomenutá II/574 smer Ilava alebo II/499 smer Piešťany, ale to tiež nie sú cesty pre tisíce kamiónov.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: I/50

Odoslaťod FANUSIK » 18. Feb 2013 17:30

ak by vysla ta kompletna rekonstrukcia od CHOCHOLNEJ.-Mnichova Lehota bolo by to skvele....,ale velmi tomu neverim...
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: I/50

Odoslaťod i15 » 18. Feb 2013 17:38

desiatky km I/50 v KE kraji sa minuly rok zrekonstruovali bez obchadzkovej trasy, premavku riadili semafory
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 18. Feb 2013 17:52

Je vsak rozdiel rekonstruovat asfaltovu cestu a betonovu. Asfaltovu cestu sfrezujes, polozis novy asfalt a hotovo, za par dni. Pri betonovej treba vybrat panely, upravit podlozie a polozit nove panely.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod i15 » 18. Feb 2013 18:13

kde konci betonka?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/50

Odoslaťod Sentilj » 18. Feb 2013 18:18

Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: I/50

Odoslaťod Tomas PO » 18. Feb 2013 22:15

preco tam je vlastne betonka?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: I/50

Odoslaťod FANUSIK » 18. Feb 2013 22:35

Betonka konci v stupani do MNICHOVEJ LEHOTY....potom uz je cesta v dobrych parametroch a celkom dobrom povrchu....v dlzke asi 3 km az na vrchole kopca pri Motoreste Radar....
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: I/50

Odoslaťod tondiego » 19. Feb 2013 07:48

Ta betonka sa vraj stavala este za prvej republiky, pochybujem ze odvtedy bola nejak zasadnejsie rekonstruovana, mozno za socializmu este. Inak v este horsom stave je momentalne usek Nitrianske Sucany - Novaky. Je tam sice znizena rychlost, ale malokto to respektuje a je to v tejto dobe asi najnebezpecnejsi usek tejto cesty.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: I/50

Odoslaťod Qwert » 19. Feb 2013 13:50

Netreba zabúdať, že betónka začína už v Drietomej (a pokračuje cez križovatku D1 Chocholná až po stúpanie na Mníchovu Lehotu). Zišlo by sa zrekonštruovať aj úsek Drietoma - Chocholná. Tiež by som sa nenahneval, keby niekoho napadlo pri tej rekonštrukcii urobiť tam nový betónový povrch a nie nahradiť betón asfaltom.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: I/50

Odoslaťod FANUSIK » 19. Feb 2013 23:39

Je tu niekto odbornik, a vysvetli ako ako sa prerobi panelovka na kvalitny asfaltovy povrch..?? Ta rekonstrukcia panelovky na betonovy povrch , asi nie je realna hm.???
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: I/50

Odoslaťod Qwert » 20. Feb 2013 08:30

Nie že by som bol odborník, ale v podstate sa musia vybrať (vybúrať) tie betónové panely, pravdepodobne vyberú aj časť ich podložia a následne už bude záležať na tom, čo sa rozhodnú urobiť. Dorobia podložie a na umiestnia tam betónovú alebo asfaltovú vozovku.

Určite tá rekonštrukcia nebude prebiehať tak, ako sa to robí pri asfaltovej vozovke, teda že sa len sfrézuje horná vrstva vozovky a natiahne sa nová vrstva asfaltu.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: I/50

Odoslaťod FANUSIK » 20. Feb 2013 11:02

No budem zvedavy ci to bude aspon do 3 rokov , pozeral som plany rekonstrukcie ciest 1 triedy a nevyzeralo to moc ruzovo..., ked nie R2 tak aspon nech vymenia povrch 1/50 Chocholna - Novaky a do 3 rokov bude mozno hotovy aspon lievik RUSKOVCE -PRAVOTICE , najv. zdziavac na ceste PD -Chocholna krizovatka s D1 ...
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: I/50

Odoslaťod i15 » 20. Feb 2013 11:40

a nestacilo by len rozbit panely a dat na vrch trochu hrubsiu vrstvu asfaltu? Podlozie by malo byt minimalne take pevne, ako pod asfaltovou vozovokou, alebo je tam ina konstrukcia?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 11:54

Nie, panely sa na uvolnenom podlozi hybu, aj hruba vrstva asfaltu by sa velmi rychlo znicila. V Smoleniciach robili podobny pokus, aj ked s malou vrstvou asfaltu a po tyzdni! uz bol asfalt popraskany, po roku stav horsi ako pred tym.

Mna by zaujimalo, ci sa neda beton recyklovat a opätovne pouzit pri novej vozovke?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod i15 » 20. Feb 2013 12:28

Nebolo by potom vhodnejsie pockat s rekonstrukciou az do vystavby R2 od D1 po Mnichovu lehotu? Ak si dobre pamatam, cely tento usek je len dostavbou dalsich 2 pruhov ku I/50
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 12:37

Nech sa to len urobi cim skor, ta cesta je uz v havarijnom stave.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod Qwert » 20. Feb 2013 15:40

Mne sa marí, že niečo s tým asfaltom skúšali veľmi veľa rokov dozadu aj na tomto úseku. Stačí, keď úsek Mníchova Lehota - D1 porovnáte s úsekom D1 - Drietoma, oba sú betónové ale vyzerajú úplme inak.

i15 napísal:Nebolo by potom vhodnejsie pockat s rekonstrukciou az do vystavby R2 od D1 po Mnichovu lehotu? Ak si dobre pamatam, cely tento usek je len dostavbou dalsich 2 pruhov ku I/50


Existujú varianty R2, ktoré idú mimo I/50, teda na to sa nedá ani spoliehať, ani čakať. Ten úsek je už dlho v havarijnom stave.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: I/50

Odoslaťod FANUSIK » 21. Feb 2013 19:59

ked uz sme vTN kraji 1/50 usek PD - HANDLOVA je podobna Chutovka .Nedavno bolo na JOJKE ako sa stat stara o cesty vytlky do hlbky az 20 cm...a velkost kolesa nakladneho auta ziaden problem. Dnes tam platali 2 asfaltove supravy na 5 km useku :)
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: I/50

Odoslaťod granite01 » 21. Feb 2013 21:54

Akože nechcem Vám do toho hovoriť . .. ale cementobetónová vozovka nie je postavená z panelov . . . ani tá na D1 a predpokladám ani pri Trenčíne.
Ide o súvislý pás položeného betónu, ktorý sa následne narezal diamantovými kotúčmi, aby vznikli dilatačné špáry.
Keďže však technológia v minulosti nebola tak vyspelá a možno sa niekedy ani nedodržali všetky technologické postupy správne, tak vznikol dojem, že cesta je z panelov = čo samozrejme nie je pravda.
Takisto si treba uvedomiť, že tieto cesty majú cca 40 rokov, možno aj viac, pričom životnosť CB krytu sa odhaduje na 30 rokov. . . takže takáto vozovka už vlastne presluhuje :)
Normálne pri rekonštrukcii sa cementobetónový kryt musí vybúrať a následne sa upravý povrch a buď sa nanáša nový CB kryt (v dvoch vrstvách) alebo vrstvy asfaltu . . . t.z. rekonštukcia CB vozovky je náročnejšia na realizáciu, citlivejšia na teplotu ovzdušia a trvá dlhší čas.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.