Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 16:33

TT kraj - cestná sieť v katastrofálnom stave a peňazí niet. Zima poškodila nielen povrchy ale aj statiku ciest v kraji. Takmer päťdesiat percent vozoviek nemá porušený iba živicový povrch, ale utrpela aj ich statika. Na opravy je zhruba sto miliónov korún, ale na nevyhnutné opravy je potrebné dať trikrát viac. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3619
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ako sa opravujú výtlky :-((

Odoslaťod Dialniciar » 03. Máj 2006 19:10

Turiec - tajomná údržba ciest II. a III. triedy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3642

Stále veľa hmly. Napríklad firma Colas by mala cesty udržiavať, aj keď na to nemá samotná stroje a je tu toho oveľa viac ... Ďalší problém sa objavuje po zime. Výtlky! Vybratá firma, ktorá ponúkla najnižšiu cenu, bude prihadzovať a argumentovať výnimočnosťou situácie. Vyššia cena, ale neznamená vyššiu kvalitu. Firma v snahe najvyššieho zisku použije namiesto kvalitného materiálu menej kvalitný. Výsledok? Po krátkej dobe je tam výtlk znova a znova. ... :twisted:

Hlavne ten postup pri výtlkoch je v poslednej dobe veľmi výrazne dobre vidieť v rámci celej SR (a nielen SR, ale v Rakúsku to nie je ani v Nemecku ani v ...), každý rok na tom istom mieste je nový výtlk + skutočne nové výtlky pribúdajú spolu s tým, ako cesty starnú a nie je dosť peňazí na výmenu celej vozovky atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 11:51

Kapacita slovenských ciest a diaľnic sa nebezpečne znižuje. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3736
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 12:57

To je ovšem terminologicky nepřesné.
Kapacita silnic se nesnižuje, ale zvyšuje se jejich dopravní zatížení, takže na některých úsecích dochází k překročení jejich kapacity.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 12. Máj 2006 22:56

Jaroslav Štemberk napísal:To je ovšem terminologicky nepřesné.
Kapacita silnic se nesnižuje, ale zvyšuje se jejich dopravní zatížení, takže na některých úsecích dochází k překročení jejich kapacity.


Máš pravdu, je to tak. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ako to dnes vidím ja ?

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 19:43

Ako dnes ja vidím cestnú sieť ? Napísané v IS pri komunikácií s Andrejom:

Dy napísal:Ja vidím rozpadajúcu sa cestnú sieť. Narušená statika ciest I. triedy vo viac ako 1/4 celkovej dĺžky je závažné a o to horšie, že tieto cesty sa nanajvýš opravia len vymenením povrchu cesty. Vidím neustále sa rozširujúce zosuvy ciest, vidím neriešenie zimnej údržby ciest, vidím nespoluprácu medzi inštitúciami, vidím nedoriešené pozemky pod cestami II. a III. triedy, vidím ako úplne reálne, že ak sa nebude investovať viac peňazí do cestnej siete v SR, tak táto bude nielen preťažná (vysoká dopravná nehodovosť, straty v hospodárstve), ale doslova sa rozpadnú cesty II. a hlavne III. triedy. Dnes už vznikajú rôzne trhlinky až trhliny na nich a ani toto sa nerieši. Ty môžeš vidieť vymenený povrch, ale, žiaľ, 1/10 vymeneného povrchu napr. v ZA kraji podľa mojich informácií musí byť tento rok znovu opravená, pretože zlá je statika cesty, t.j. podložie. A mohol by som pokračovať, ale už sa opakujem, tak v tejto IS ako aj na fóre, donekonečna a zbytočne. Ale keď tak jazdíš po SR, tak určite aj poznáš situáciu, že v každom meste sa rozpadáva cesta okolo pomaly každého kanála. To má tiež svoje dôvody a vyskytuje sa to až v posledných 5 rokoch a bude to stále intenzívnejšie a takýchto varovaní už je príliš veľa. Peňazí na cesty je síce viac, ale investičný dlh 20-30 rokov a pomalá výstavba lepších ciest a diaľnic spôsobujú to, že peňazí je potrebných oveľa viac, inak sa bude stále len čítať "kvalita cestnej siete v SR sa v r. ... zhoršila". A za 20 rokov bude úplne bežné, že na každej ceste II. a III. triedy budú rôzne dopravné obmedzenia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Vysvetlenie členenia tém na fóre

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 17:23

Reagujem na základe viacerých IS:

Je veľmi dôležité rozlišovať na fóre (a v praxi) tzv. všeobecné témy a regionálne témy. Regionálne témy sú logicky všetky samosprávne kraje, mestá, cca. 50% tém v tejto sekcii. Regióny sú dosť rozdielne, čo je logické, lebo sú v nich iné geografické a hospodárske podmienky. Konkrétne iný terén, iný demografický vývoj, iný priemysel a ďalší rozvoj. Všeobecné témy sú napríklad rozdelenie (klasifikácia) cestnej siete, financovanie cestnej siete, jej údržba atď. Všeobecné témy platia pre všetky témy v sekcii. Niekde medzi tým sa nachádzajú také témy ako cestné obchvaty, cestné mosty atď. Len minimum tém sa venuje riadeniu tejto sekcie.

Viac informácií nájdete: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3705 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Okt 2006 21:48

Najbližší mesiac-dva tu nebudem prítomný alebo tu budem prítomný veľmi málo času. :arrow:

Dúfam, že sa tu budete slušne správať, nevyvolávať hádky a držať sa pravidiel sekcie a fóra. :wink:

Budem rád, ak ma tu nahradíte pri informovaní do jednotlivých tém z dostupných zdrojov. :P

Prajem Vám krásne Vianoce 2006 a perfektné privítanie Nového roku 2007. :P :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 12. Okt 2006 09:50

V komunálnych voľbách pôjde aj o peniaze na miestne komunikácie.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=29711#29711
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2006 12:17

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=30591#30591

Tak uz aj BB kraj bude investovat do svojich ciest prostrednictvom uveru, aj ked velka cast z neho pojde na nakup novych vozidiel udrzby.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2006 10:14

Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=30591#30591

Tak uz aj BB kraj bude investovat do svojich ciest prostrednictvom uveru, aj ked velka cast z neho pojde na nakup novych vozidiel udrzby.


V BB kraji sú tie vozidlá najstaršie a v najhoršom stave a je ich málo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kstano » 13. Nov 2006 10:49

Vitaj Dy, konecne si sa vratil. Bolo tu bez teba smutno.
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod Dialniciar » 15. Nov 2006 12:40

Slováci majú také cesty, na aké majú. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5380
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2006 11:53

Kvalitná cestná infraštruktúra je nutný základ. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5560
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Dec 2006 12:24

Cestná sieť v r. 2007 môže očakávať ďalšie zmeny: v rámci ciest I. triedy sa zvýrazňujú veľké stavby - cestné obchvaty, ktoré sú uprednostňované pred opravami ciest I. triedy. A v rámci VÚC sa zvýšili dane, z ktorých sa opravujú cesty a konkrétne napr. v BA VÚC sa niekoľko 10 mil. EUR preinvestuje na cestách II. a III. triedy, podobne tiež v BB, PO a KE VÚC, kde sú ešte rezervy. Stagnáciu stále vidím v TT, TN a NR VÚC, kde prakticky nie je žiadna koncepcia a najhoršie cesty sú dlhodobo v BB VÚC. Naopak najvyťaženejšie a teda aj kapacitne nepostačujúce sú v BA VÚC.

V r. 2005 prišlo k reálnemu zlepšeniu stavu cestnej siete oproti r. 2004, v r. 2006 však tempo opráv a novej výstavby už nepostačuje rastu v r. 2005 a novým škodám na cestách. Zrejme podobný bude aj r. 2007, keďže ide na cestnú infraštruktúru takmer ten istý balík peňazí.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 10. Feb 2007 16:58

Zákon pustí do viníc cesty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6021
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 09. Mar 2007 00:52

Cestná sieť v r. 2007 prejde novou etapou investovania. :arrow:

Štát pripravuje do výstavby najťažšie diaľničné úseky v histórii výstavby a rozvoja diaľničnej siete SR ako napríklad tunel Višňové, ktorý by sa mal začať stavať v r. 2008. Na diaľničnú sieť je vyčlenená v r. 2007 suma 20 mld. SKK a to komplexne na prípravu, výstavbu ako aj opravy.

SSC pokračuje v opravách ciest I. triedy po silnej zime z r. 2005/2006 a po zanedbávaní cestnej siete v minulých rokoch, takže dobiehajú posledné rozsiahle opravy v podobe riešenia menších, aj väčších zosuvov svahov. Okrem toho prebieha výstavba nákladných cestných obchvatov a postupne sa investuje do udržania tempa pri výmene kobercov.

Jednotlivé VÚC postupne ďalej investujú do opráv cestnej siete. Predovšetkým však v TT, TN a NR VÚC budú opravovať cesty II. a III. triedy cez úvery. V KE VÚC aj cez úvery aj cez úver od EIB a PO VÚC ešte úver z EIB na opravy ciest čerpá. BB VÚC sa rozhodol z úverov riešiť vozový park stredísk údržby, čím sa znížia regionálne rozdiely v tejto oblasti. Nie sú však už zaznamenávané vyššie investície ako v r. 2005 či v r. 2006, kedy najviac peňazí investovali BA, ZA, PO a KE VÚC a to formou úverov, vlastných rozpočtov či cez formu PPP.

Jednotlivé cestné siete v mestách a obciach čaká v r. 2007 skôr stagnácia. Je to dôsledok chýbajúcich cestných obchvatov, čo sa prejavuje na rýchlom tempe opotrebovania nových kobercov. Taktiež je nedostatok parkovacích miest a zastaralo riešené sú križovatky, ktoré sú buď bez potrebnej svetelnej signalizácie alebo je táto naopak stará a často nefunkčná. Len pomaly tiež napreduje výstavba kruhových objazdov, ktoré sa do preplnených centier nedajú vhodne umiestniť z priestorových dôvodov alebo chýba na ich výstavbu dostatok zdrojov.

Táto zima zrejme ušetrila cestárom dosť financií. Priamo cca. 0,5 mld. SKK, no časť sa už investovala do zbrúsenia povrchov a zbytok sa investuje do opráv výtlkov po ešte minulej zime. Nemôže sa investovať viac, pretože je tu uviaznutá suma v posypovom materiáli a tiež rozpočet ešte musí stačiť aj na ďalšiu zimu.

Takže celkový úpadok cestnej siete v SR zaznamenaný v r. 1999-2004 sa naozaj definitívne zastavil, ale zdá sa, že ešte min. rok 2007 bude stále znamenať po rokoch 2005 a 2006 len mierne zlepšenie až stagnáciu. Stále je potrebné rýchlejšie stavať diaľničnú sieť a nové cestné obchvaty a tiež je nevyhnutné zlepšiť o 100% čerpanie financií z EÚ na opravy ciest v mestách a obciach.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Analýza cestnej infraštruktúry

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2007 13:42

Analýza cestnej infraštruktúry

Cestná infraštruktúra má veľký význam pre hospodársky rast, mobilitu pracovných síl ako aj konkurencieschopnosť v rámci medzinárodnej deľby dopravnej práce. Je jedným z kľúčových faktorov, ktoré významne ovplyvňujú ekonomický rozvoj a priestorové usporiadanie štátu.

Súčasný stav cestnej infraštruktúry je charakterizovaný relatívne hustou sieťou ciest, avšak s relatívne nízkym podielom ciest vyšších tried (diaľnice a rýchlostné cesty) pričom najmä na hlavných medzinárodných cestných spojeniach dochádza k prekročeniu existujúcej kapacity ciest.

Rozsah diaľničnej siete a siete rýchlostných ciest SR je definovaný diaľničnými ťahmi D1, D2, D3 a D4 v celkovej dĺžke 659 km a rozsah siete rýchlostných ciest ťahmi R1, R2, R3, R4, R5, R6 a vo výhľade plánovanej R7 v celkovej dĺžke 1 181 km.

Územím SR prechádzajú tri európske dopravné koridory a to koridor č. IV, Va a VI, ktoré sú v rámci cestnej siete SR tvorené diaľničnými ťahmi D2, D1 a D3. Navyše doplnkovú sieť k sieti TEN-T na území SR tvoria koridory kopírujúce rýchlostné ťahy R3 a R4 (pozri Príloha 3).

Do siete európskych ciest „E“, v súlade s Európskou dohodou o hlavných cestách s medzinárodnou premávkou, je zaradených na Slovensku 11 cestných ťahov: E50, E58, E65, E71, E75, E77, E371, E442, E571, E572, E575 o celkovej dĺžke 1 535 km. Celková dĺžka ciest „E“ predstavuje 47 % z celkovej dĺžky ciest zaradených do I. triedy a 8,8 % z celkovej dĺžky z cestnej siete.

Do siete transeurópskych magistrál „TEM“ patrí 60,7 % z medzinárodných ciest triedy „E“, čo predstavuje 932 km ciest. Do siete „TEM“ sú zaradené cesty E50, E58, E65, E71, E75 a E77 v úseku štátna hranica SR/MR – Ružomberok. Najvýznamnejším prepojením zo siete TEM, ktoré prechádza územím Slovenska je severojužná magistrála v trase E75 Gdansk – Katovice – Žilina – Bratislava s rozvetvením na Viedeň a Budapešť.

Na základe uvedeného je nevyhnutné uvažovať s prioritnou výstavbou diaľničnej siete v trasách nosnej siete TEN-T, rýchlostných ciest doplňujúcich diaľničnú sieť ako aj modernizáciou ciest I. triedy dôležitých z medzinárodného i vnútroštátneho hľadiska.

K 31.12.2004 bolo v prevádzke 316,2 km diaľnic a 6,2 km diaľničných privádzačov, čo pri rozsahu cestnej siete 17 786 km predstavuje menej než 2 %. Avšak z celkových dopravných výkonov na celej cestnej sieti tvorí súčasný podiel dopravných výkonov na diaľniciach cca 11%, pričom sa predpokladá, že po jej dobudovaní bude tvoriť až 20 %. Z celkovej dĺžky takmer 690 km diaľnic je potrebné dokončiť ešte približne 55 % čo predstavuje cca 374 km.

Z pohľadu rýchlostných ciest bolo v prevádzke k 31.12.2004 cca 78 km, čo predstavuje necelých 7 % z celkovej plánovanej dĺžky 1 181 km rýchlostných ciest. Konkrétne ide o úseky: úsek cesty R1 Budča – Banská Bystrica v dĺžke 16,6 km, úsek cesty R1 od D1 (Trnava) – Nitra v dĺžke 41,8 km, úsek cesty R1 Hronský Beňadik – Rudno nad Hronom v dĺžke 12,9 km a úsek cesty R6 Púchov – križovatka R6 s D1, I/61 úseku cesty R6, ktorý je vybudovaný v polovičnom profile. Všetky uvedené úseky ciest sa realizovali, resp. pripravovali ešte pred uznesením vlády č.162/2001 k novému projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ako cesty I. triedy a nie ako rýchlostné cesty v dnešnom ponímaní. V roku 2004 došlo k zmene štatistického sledovania a vyhodnocovania dĺžky siete rýchlostných pre celú cestnú sieť SR ako aj k preklasifikovaniu niektorých úsekov ciest I. triedy na rýchlostné cesty. Z toho dôvodu je možné po roku 2003 sledovať aj pokles celkovej dĺžky ciest I. triedy.

Okrem diaľnic a rýchlostných ciest zohrávajú významnú úlohu pre medzinárodnú a celoštátnu cestnú dopravu cesty I. triedy. Rozsah siete týchto ciest predstavuje 3 263,3 km, čo tvorí cca 18,34 % celkovej cestnej siete.

Z pohľadu hustoty cestnej infraštruktúry patrí Slovenská republika k priemeru v rámci krajín EÚ. Čo sa týka hustoty diaľnic patrí SR v rámci EÚ ku krajinám s najnižšou hustotou. Hustota diaľnic v SR v roku 2003 predstavovala 6,4 km/tis. km2, čo je zapríčinené najmä nedobudovanosťou nadradenej cestnej siete (diaľnic a rýchlostných ciest).

Dostupnosť územia SR z diaľnic a rýchlostných ciest

Dostupnosť územia zo siete diaľnic a rýchlostných ciest je definovaná ako dostupnosť jednotlivých obcí na najbližšiu križovatku na diaľnici alebo rýchlostnej komunikácii. Týmto spôsobom je zabezpečovaná prístupovosť obyvateľov a územia na nadradenú dopravnú sieť a medzinárodné dopravné koridory. Z grafického znázornenia dostupnosti jednotlivých regiónov SR (pozri Prílohu 4) je možné konštatovať, že približne tretina územia Slovenska/cca 18% obyvateľstva malo v roku 2005 prístup na diaľnicu, resp. rýchlostnú cestu v čase dlhšom ako 45 min. Naopak takmer 46% obyvateľov má prístup na diaľnicu, resp. rýchlostnú cestu do 15 minút, čo dokazuje opodstatnenosť trasovania nadradenej cestnej infraštruktúry a jej prelínanie z hlavnými urbanistickými osami Slovenska.

Technický stav vozoviek

Základným predpokladom pre zabezpečenie prevádzkovej spôsobilosti cestnej siete je vykonávanie pravidelnej údržby a opráv ciest. Z hodnotenia dopravno–technického a stavebného stavu ciest I. triedy, ktoré je výsledkom hlavných prehliadok a diagnostiky vozoviek v roku 2004 vyplýva, že približne 782 km ciest I. triedy je v nevyhovujúcom stave, čo predstavuje viac ako 22 % z celkovej spravovanej dĺžky ciest, z toho v havarijnom stave je 101 km ciest I. triedy, čiže takmer 3 %. Tieto cesty sú z hľadiska stavebného stavu degradované z dôvodu nevyhovujúcej únosnosti alebo rozpadu povrchu a konštrukcie. Ich uvedenie do prevádzkyschopného stavu vyžaduje úplnú rekonštrukciu vozovky. Tento stav je jednoznačne spôsobený oneskorovaním cyklickej obnovy vozoviek. Meranie únosnosti vozoviek na cestách I. triedy preukázalo, že 8 – 10 % vozoviek I. triedy vyžaduje zosilnenie.

Základnou úlohou údržby je zachovať projektom stanovené parametre a odstránením porúch prinavrátiť cestám pôvodné funkčné vlastnosti. Podfinancovanie údržby už dlhodobo znamená znížený štandard údržby vozoviek a príslušenstva ciest na úrovni cca 60 %.

Vysoký deficit v údržbe vozoviek je úzko previazaný s nedostatočným financovaním opráv ciest I. triedy v minulom období. Tento stav je spôsobený jednoznačným oneskorovaním cyklickej obnovy vozoviek. Úroveň financovania opráv ciest je z hľadiska ďalšieho vývoja stavu vozoviek nedostatočná. Podkladom pre plánovanie opráv je diagnostika stavu vozoviek v systéme hospodárenia s vozovkou. Pri zaraďovaní jednotlivých úsekov ciest do plánu opráv dostávajú prioritu kvôli bezpečnosti cestnej premávky úseky s priečnymi deformáciami.

Za účelom získania prehľadu o celkovom stave cestnej siete prebiehalo v roku 2004 meranie pozdĺžnej a priečnej nerovnosti vozoviek v rozsahu 614,2 km meraných jazdných pásov na diaľniciach a 3 506,5 km ciest I. triedy.

Vo vzťahu k vozovkám diaľnic takmer 3 % predstavujú nevyhovujúci stav vozovky, kedy vozovka prestáva spĺňať podmienky pre bezpečnú, plynulú, rýchlu a hospodárnu jazdu motorových vozidiel a vozovku je potrebné opraviť. Z pohľadu vozoviek ciest I. triedy je viac ako 22 % v nevyhovujúcom stave a takmer 3 % v havarijnom (viac ako 100 km). Havarijný stav si vyžaduje bezodkladné vyznačenie vozovky dopravnými značkami (výstražnými a zákazovými) a následnú opravu.

Zdroj: EU, Operačný program Doprava 2007 – 2013
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kvalitná dialnica » 11. Apr 2007 21:34

Plánuje sa globálnejšia rekonštrukcia hlavnej cesty z PO do Bardejova? Minulý rok tam prebehla celková oprava na jednom krátkom úseku v BJ okrese ( asi z fondou eu ). Tá cesta je vo veľmi zlom stave a tým bráni rozvoju regiónu.....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod i15 » 12. Apr 2007 10:05

kvalitná dialnica napísal:Plánuje sa globálnejšia rekonštrukcia hlavnej cesty z PO do Bardejova? Minulý rok tam prebehla celková oprava na jednom krátkom úseku v BJ okrese ( asi z fondou eu ). Tá cesta je vo veľmi zlom stave a tým bráni rozvoju regiónu.....


Myslis prebudovanie na cestu I. triedy?. To by urcite pomohlo. Neviem, co to presne obnasa, asi vyrovnat niektore zakruty a vyriesit obce (napr Tulcik, Demjata... neprehladna zakruta, prevysenie a chodci chodia po ceste :shock: )
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod kvalitná dialnica » 12. Apr 2007 15:41

Neviem aký experti stavali tú nešťastnú cestu no určite by jej pomohlo vyrovnať zákruty a hlavne premostiť zradné kopce resp. stúpania, príp. obchvaty dedín a aj na mnohých úsekoch vytvoriť 2x2 pruhy. Po týchto finančne náročných operáciách by mohla dostať štatút 1. triedy. Počul som, že práve pre túto polorozpadnutú cestu si investory vybrali iný región.

A vie mi niekto povedať kedy bola postavená?
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod i15 » 13. Apr 2007 21:55

kvalitná dialnica napísal:Neviem aký experti stavali tú nešťastnú cestu no určite by jej pomohlo vyrovnať zákruty a hlavne premostiť zradné kopce resp. stúpania, príp. obchvaty dedín a aj na mnohých úsekoch vytvoriť 2x2 pruhy.


Cesta mi pripada tak, ze kopiruje teren v podtstate. To treba upravit, ale 2+2 pruhy? To je uz na urovni scifi...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod kvalitná dialnica » 17. Apr 2007 13:28

Nemyslím si, na plno úsekoch hlavne v BJ okrese je rovina a pás na obehnutie by nezaškodil......
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Jurislav » 18. Apr 2007 14:27

Ak nie 2+2 tak aspoň 1+1+1.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 18. Apr 2007 14:29

Hm...ale zas ako poznám slovenských vodičov, tak by to nedopadlo najlepšie. Skôr 2+1 s možnosťou prebehnúť aj zo strany toho 1 pruhu.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.