Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 13. Feb 2008 22:17

Cestám na Slovensku sa v plánovaní blýska na lepšie časy. Myslím tým novú výstavbu alebo skapacitnenie ciest I. triedy. :arrow:

1. veľký infraštrukturálny projekt - nová cesta medzi Bratislavou a Sencom postavená na parameter I. triedy s možným rozšírením na 2+2 jazdné pruhy

2. veľký infraštrukturálny projekt - prebudovanie cesty I/18 v úseku Strečna na 2+2 jazdné pruhy

3. veľký infraštrukturálny projekt - prebudovanie cesty I/66 na trase Banská Bystrica-Brezno na 2+2 jazdné pruhy

4. veľký infraštrukturálny projekt - preložka cesty I/59 v celej trase horského priechodu Donovaly

Tieto projekty sú ohlasované súčasnou vládou od r. 2007, každý z nich bude stáť viac ako 5 mld. SKK. Ich hodnota spolu už presiahla 30 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 14. Feb 2008 10:01

Mne sa natiska otazka preco I/66. (Aj ked osobne to ocenim, ja tade jazdievam)
Asi len kvoli jednemu zasadani vlady to nebude, intenzity su tam nizke,
tranzit prakticky ziaden.
Cesta je sice v zlom stave, ale takych je po Slovensku hodne, napr.
ZV-LC, kde jazdi podla mna viac aut.
Zel. Podbrezova asi viac potrebuju cestu na zapad, nie?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 14. Feb 2008 10:41

a to nehovoriac, ze pri tej cene cca 3 miliardy by sa urcite viac hodili na nejaky usek R2 ..

a stavat tam 2+2 ked presov nema nabreznu, cesta na samorin a stara senecka kolabuje, obchvat TT je len 1+1 ... no neviem .. beriem ako dalsi z X nesplnenych slubov ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sven » 14. Feb 2008 10:45

Cesta z BB do BR je s vynimkou Podbrezovej celkom v pohode, dostatocne siroka a ani intenzity tam nie su mimoriadne v porovnani s inymi kutmi Slovenska. Kedysi to byvala vraj cesta s tromi pruhmi, stredny bol na predbiehenie.
Podla mna je zbytocne rozsirovat cestu na 2+2 v dohladnom case, Podbrezova by sa vsak mohla riesit.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod fh » 14. Feb 2008 10:51

4 veľké infraštruktrálne projekty na Slovensku, z toho sú 2 v blízkosti BB. Takže nevidím tu nejaké krivdenie regiónu BB, skôr naopak. Ale vidím, že iné, vzdialenejšie časti BB kraja si "musia pochvaľovať". Zase nič. O iných regiónoch ani nevravím.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2008 13:56

No, môj vlastný názor. :arrow:

- jasne som uviedol, že sa niečo zlepšilo v plánovaní (i keď viem, že Fico hovoril niečo aj k termínom realizácie)

aquila: v princípe súhlasím, ale oddeľoval by som SSC a NDS, teda ak chceme riešiť ZV-LC, pridajme pre NDS financie, taktiež stará senecká cesta kolabuje a preto v plánovaní existuje nová cesta BA-SC, inak súhlasím

B;: tiež si odobne myslím, že zlepšenie parametrov súvisí s ZELPO, ale obchvat Podbrezovej a opravu cesty I/66 by som osobne uvítal (osobne = každá cesta, ktorej stav sa zlepší mi robí dobre)

fh: nedá sa naraz plánovať všetko, ale inak celkom dobré zhodnotenie, aj keď preložka I/59, keby sa realizovala, nemalo by to chybu.

SSC má dnes rozpočet 4 mld. SKK. Ak by sa mala realizovať nová výstavba v tomto rozsahu (plus podľa volebného programu opravovať vozovky a pár obchvatov), rozpočet by musel narásť v r. 2009 na min. 8,5 mld. SKK a v r. 2010 by to muselo byť 11-12 mld. SKK, potom by sa dalo o niečom hovoriť, že sa to napĺňa. Inak sú to len prázdne sľuby z 90%. :idea:

SSC dnes dáva 1 mld. SKK na svoj chod (mzdy, energie, štatistiky, monitoring stavu ciest) a na údržbu ciest. Ďalšia 1 mld. SKK ide na opravy ciest (štandardná obnova vozoviek a výtlky). Ďalšia 1 mld. SKK ide na výstavbu obchvatov. Ďalšia 0,5 mld. SKK ide na nové svetelné križovatky, riadiace systémy, financovanie výstavby kruhových objazdov, nové dopravné značenie atď. A zostáva do 0,5 mld. SKK, čo smeruje na výstavbu nových ciest (napr. Orava-Kysuce), na dostavbu spojazdnených úsekov a naviac možno 100 mil. SKK na riešenie havarijných stavov (zosuvy ciest po povodniach, pády skál atď.). Samozrejme, že rozpočet je fakt napnutý, lebo nemá presne 4 mld. SKK, ale 3,8 mld. SKK na r. 2008 a ešte sa niekde musí vojsť mostný program (sledovanie stavu mostov a ich oprava) v hodnote 250 mil. SKK. :idea:

Takže akékoľvek sľuby, ktoré presahujú miliardu, ... sú fakt zaujímavé. Sú síce platné až k r. 2009 a 2010 (zatiaľ všetky), ale ako hovorím, rozpočet SSC by sa musel zväčšiť o viac ako 100%. A o tom teda plne pochybujem ... :roll:

Jediné, čomu verím, je zlepšenie stavu cesty Brezno-Tisovec, na kt. má SSC uvoľniť 50 mil. SKK. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 14. Feb 2008 18:07

Mě zas přijde nepochopitená ta I/18 na 2+2. Ale o tom byla řeč jinde.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2008 20:43

Thomas napísal:Mě zas přijde nepochopitená ta I/18 na 2+2. Ale o tom byla řeč jinde.


Nie je to nepochopiteľné, naopak v plánovaní je to viac ako dôležité. Tu je cesta s prakticky 30 tis. intenzitami do r. 2010. D1 bude neskôr. A iná cesta tu nebude, len cesta I. triedy a len D1 2+2 pruhy. Ono bude časom viac ako nutné postaviť na niektorých úsekoch 2+2. A ide len o plánovanie, nie o priamu výstavbu ihneď v tomto roku. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 14. Feb 2008 21:33

No a právě proto mi to přijde nepochopitelné, protože podle mého odhadu po zprovoznění tunelu Višňové klesne intenzita na I/18 mezi Za a MT tak na 1/3 či méně, protože většina je tranzit nejméně mezi ZA a MT (např. z údajů podle sčítání na www.highways.sk vyplývá, že intenzita příliš nekolísá). Současná silnice vzhledem k tomu, že je v relativně dobré kvalitě, zvládne hádám ještě 12 tis/24 hod. Nicméně prognózu k vývoji intenzit jsem nikde neviděl. Ale nechci se opakovat - víc diskuze k I/18 ZA - MT.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

... moje zhrnutie ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2008 10:29

V r. 2007 sa preinvestovalo do cestnej infraštruktúry na Slovensku (údržba, opravy, výstavba, príprava) cca. 25,5 mld. SKK, z toho na diaľnice a rýchlostné cesty išlo 53%, na cesty I. triedy (+prepojenie Oravy a Kysúc) išlo 16%, ostatné preinvestovala vyššia a nižšia samospráva. Na samotnú výstavbu teda neišlo ani 1% HDP.

Najhoršie sú na tom momentálne cesty I. triedy, z ktorých je 1/3 v nevyhovujúcom alebo havarijnom stave a 1/5 už má blízko k preradeniu do horšej kategórie pre vyjazdené koľaje. Ciest I. triedy je málo, na mnohých miestach sú vysoko prekročené ich kapacitné možnosti, čoho následkom sú časté a vážne dopravné nehody a neustále sa zhoršujúci ich technický stav. Na to, aby sa zastavilo zhoršovanie kvality ciest I. triedy by štát musel ročne vynaložiť na súvislé opravy povrchov ciest naviac min. 2 mld. SKK po dobu nasledujúcich 5 rokov. Plus samozrejme zvýšiť tempo výstavby cestných obchvatov.

Cesty II. a III. triedy zaznamenávajú každoročné zlepšenia, čomu pomáhajú značné investície viacerých ich vlastníkov. Stav ciest II. a III. triedy sa zlepšil v krajoch: ZA, PO a KE. Stav ciest II. a III. triedy je momentálne najhorší v krajoch: BB, TT, NR a TN. Čo sa týka BA kraja, tam celkový stav ciest stagnuje, väčšina opravených úsekov ciest II. a III. triedy je v dobrom stave, niektoré vyťažené cesty si žiadajú novú opravu povrchov. Z hľadiska ďalších opráv a investícií si v r. 2008 zásadne polepšia kraje: ZA (550 mil. SKK), TT (1,6 mld. SKK do r. 2010), NR (800 mil. SKK do r. 2010) a investície vo výškach niekoľko 100 mil. SKK sa budú realizovať aj v BA, PO a KE kraji. V krajoch TN a BB sa dá očakávať ďalšie zhoršovanie stavu ciest II. a III. triedy, pretože sa tam sotva stačia opravovať úseky v havarijnom stave a na r. 2008 sa tu nepredpokladá zásadné zlepšenie.

Najvyššie investície do sieť mestských komunikácií boli v r. 2007 opätovne v meste Bratislava, ktoré investovalo do opráv a novej výstavby cca. 500 mil. SKK. Ostatné krajské mestá investovali od 70 do 200 mil. SKK.

Stav celej cestnej siete v r. 2008 sa zrejme opäť mierne zhorší kvôli ďalšiemu zníženiu technického stavu na cestách I. triedy. Taktiež na mnohých diaľniciach a rýchlostných cestách je po životnosti vozovka, či prípadne sa žiada zvýšiť kapacita. V samotných krajoch sa situácia zásadne zlepší aj napriek stagnácií niektorých krajov. V hlavnom meste sa situácia zásadne nezlepší, naopak v meste by bolo potrebné investovať cca. 1,2 mld. SKK len do súvislých opráv povrchov ciest. V ostatných krajských mestách sa situácia zlepší tam, kde sa plánuje zásadnejšie investovať a to sú mestá: Košice (100-150 mil. SKK), Trenčín (100-110 mil. SKK), Trnava (100 mil. SKK). V týchto mestách sa totiž okrem toho realizuje aj nová výstavba častí nových cestných obchvatov alebo sa v r. 2008 začne realizovať.

Čo sa týka formy financovania, tak na cesty I. triedy dominuje financovanie z dvoch zdrojov: štátny rozpočet a eurofondy, príp. pôžičky z európskych inštitúcií. Čo sa týka ciest II. a III. triedy, tam prevláda financovanie z úverov od EIB alebo súkromných bánk a tiež forma cez PPP. Čo sa týka krajských miest a väčších miest, tam prevláda ako hlavná forma financovania predovšetkým vlastný rozpočet.

Na stav celej cestnej siete zásadne vplýva pomalá výstavba nových diaľnic a rýchlostných ciest a tiež veľmi pomalé tempo výstavby nových cestných obchvatov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod racto » 05. Mar 2008 10:39

Vodiči dlžia desiatky miliónov, štát sprísnie

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=66368#66368
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod fh » 09. Apr 2008 16:45

Murgaš chce opravovať cesty cez PPP projekty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=68767#68767
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Peter Olejár » 09. Apr 2008 18:09

Murgaš chce opravovať cesty cez PPP projekty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=68767#68767


a taketo opravy ciest sa ako daju robit cez PPP?
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod racto » 09. Apr 2008 20:00

Mňa by zase zaujímalo že presne ktoré cesty II triedy myslí?
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod Peter Olejár » 22. Apr 2008 20:07

tak som sa rozpraval s jednou pani pri oprave cesty dneska bola tam ako dozor lebo co od SSC .. :arrow: .. vozovka na ceste by sa mala po 11 rokoch najneskor vymenit, pricom na cestach I triedy by sa tak malo robit najneskor kazdych 7 rokov .. suvisi to s opotrebovanostou, zo znizenou drsnostou povrchu, pripadne zo zaciatkom tvorenia vyjazdenych kolaji atd. .. u nas maju vozovky na cestach I triedy k 1.1.2008 priemerne 20,4 roka :o , to bola odpoved na moju otazku preco su cesty v tak mizernom stave .. no a kedze pani mala cas tak na to isla podrobne: :arrow: ze u nas je dneska 1/3 ciest (asi 951 km) ciest I triedy v sprave SSC v zlom stave, pricom to je stav ze su tam vyjazdene kolaje, ine nerovnosti sposobene odpadnutym krajnicam, prepadom vozovky z dovodu slabeho odvodnenia atd. (nepamatam si vsetko) a este aj cesty ktore maju po drsnosti vozovky takze na nich musi byt znizena MPR lebo uz sa cesta pri brzdeni a ani pri normalnej jazde za mokreho pocasia nesprava tak ako by sa mala .. no a potom to preslo k matematike: :arrow: SSC ma na opravy rocne necelu 1 miliardu Sk, pricom teoreticky sa opravi 70 km ciest a 80 z tych 2/3 km sa stane nevyhovujucimi z coho vyplyva ze stav ciest sa zhorsuje a teda ani sa to tak skoro nezlepsi, .. no a pani sa rozhodla po mojom podakovani ze este bude pokracovat o par minut co sa aj stalo: :arrow: .. minister Vazny pridal na opravy 65 mil. Sk na r. 2008, pricom to ma prinutit zmenit ten stav ze sa opravi viac ciest nez sa zhorsi .. akurat ze to ma jednu chybicku: tym ze cesty sa opravuju ovela neskor (velmi casto opakovane slova) nez je potrebne tak sa nedaju robit opravy tenkeho mikrokoberca co stoji 2,5-4 mil. Sk na 1 km obojsmerne ale musia sa robit hlbkove opravy s kompletnymi upravami odvodnenia a podloznych vrstiev a potom vymenit celu vozovku co stoji 35-40 mil. Sk na 1 km a je to tam kde to bolo a je (teta to poveda inac) :idea: :idea: :idea: .. takze preto nam pribudaju znacky o kolajach, nerovnostiach atd. po celom SVK, aj na to sa pridalo 600 tis. Sk na dopravne znacenie :idea: .. lebo to je povinnost SSC ako spravcu a majitela o tom informovat potom ked sa stane DN tak nikto nic nemoze .. :idea: .. keby ze chceme zastavit zhorsovanie kvality ciest museli by sme najst 700 mil. Sk naviac a keby sme chceli aj opravit do 10 rokov dnesne rozbite cesty museli by sme davat rocne na opravy 4x tolko ako dnes :o .. a tiez ze je podla nej velmi smutne ze krajske cesty dvojky su lepsie ako statne jednotky a aj trojky ze sa velmi dobre udrzuju nez za statnych cias .. tak som tento postreh chcel napisat aj sem.
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Andrej » 19. Aug 2008 19:00

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=49391 priloha 3 :arrow: ak sa splni co len polovica tohto planu, na cestach I. triedy nastane po dlhych rokoch zlepsenie. Na druhej strane nechapem, preco take dolezite stavby ako rek. SC-Sladkovicovo, obchvat PD ci prietah ZV sa planuju zacat az 2011 oproti mnohym menej potrebnym, ktore sa zacnu robit skor :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 19. Aug 2008 20:36

TT kraj zverejnil velmi podrobny zoznam opravovanych usekov:
Harmonogram rekonštrukcie prvej etapy (pdf)
Rekonštrukcie prvej etapy - mapa (jpg)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Lionheart » 20. Aug 2008 09:09

Andrej napísal:http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=49391 priloha 3 :arrow: ak sa splni co len polovica tohto planu, na cestach I. triedy nastane po dlhych rokoch zlepsenie. Na druhej strane nechapem, preco take dolezite stavby ako rek. SC-Sladkovicovo, obchvat PD ci prietah ZV sa planuju zacat az 2011 oproti mnohym menej potrebnym, ktore sa zacnu robit skor :roll:


Mna len prekvapuje ze v tej tabulke MDPT sa posunul zaciatok stavieb niektorych D a RC z roku 2009 na 2010 - v porovonani to co tvrdili politici pocas roka v roznych citaciach pre agentury a noviny ... :-(
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Andrej » 20. Aug 2008 09:34

Mna to naopak vooobec neprekvapuje :). Resp. iny scenar sa ani nedal ocakavat ;). Nie je to na Slovensku prvy ani posledny krat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Lionheart » 20. Aug 2008 09:50

A zase je toho najviac naplanovaneho na volebny rok a potom az na zaciatku dalsieho volebneho obdobia. Co znamena vo volnom preklade v roku 2010 sa chceme ukazat pri poklepavani zakladneho kamena pred kamerami a to co je v dalsom voledbnom obdobi sa uvidi ved v najhorsom sa posunu terminy ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod stanog » 01. Mar 2009 14:02

Zo všetkých možných analýz či už ide o BA, plán dopravnej obslužnosti BB, Trnavu ale aj iné mestá vyplýva, že minimálne našich 10 najväčších miest má dopravné problémy vďaka vnútromestskej doprave, pričom vo všetkých uvedených mestách čistý tranzit nepredstavuje s rezervou ani 20% viozidiel. Mestá však tlačia štát do budovania dialnic a RC ako aj obchvatov hoci riešenia zlej situácie majú hlavne vo svojich rukách. Nemajú však rozpočty a tu sa natíska otázka načo je dobré keď peniazmi disponuje štát a mestá sa musia za každú dopravnú stavbu doprosovať štátu alebo VÚCkam. Jedna vec je potreba budovania siete diaľnic a RC tam kde to má ekonomický význam, druhá vec je násilné rozširovanie tejto siete aj tam, kde by stačilo poriešiť dopravu samotného mesta ktoré je neuralgickým bodom. Potom pár rokov po dokončení obchvatu mesta zistíme že za veľa peňazí málo muziky. Príkladom je diaľničný obchvat PP od ktorého si viacerí sľubovali vyčistenie mesta od aut ale nestalo sa. Preto myslím že treba rozlišovať dve diametrálne odlišné témy:
1. Prepojenie štátu D a RC v rámci diaľkovej, tranzitnej a medzinárodnej dopravy
2. Riešenie dopravných problémov miest ako takých kde sa podľa mňa budovanie obchvatov prostredníctvom NDS a SSC preceňuje.

Týmto hlavne smerujem k príprave D4 - nemajme veľké oči a začnime už konečne riešiť dopravu mesta Bratislavy ako takého. Zaplatiť 50 mld SK resp. 1,8mld€ pre 10% vozidiel je dosť veľký luxus. Bez prebudovania, skapacitnenia a poprepájania príjazdových trás od centra k D4 budeme mať D4 skoro prázdnu a mesto skolabované.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 01. Mar 2009 22:02

Ako velky problem vidim rozdelenie na SSC a NDS. "Cestari" maju slaby rozpocet a dosledkom toho je, ze narocnejsie cestne stavby su takmer nerealizovatelne, alebo sa stavaju neskutocne dlho.

Pripadne sa cestne stavby premenuju na rychlostne cesty, aby ich mohla stavat NDS. Prikladom je 2.etapa krizovatky v KE, ktora sa stavala ako R4, zo severneho obchvatu BB je R1 a prelozka cez Donovaly bude mozno tiez R1...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2009 22:12

i15 napísal:Ako velky problem vidim rozdelenie na SSC a NDS. "Cestari" maju slaby rozpocet a dosledkom toho je, ze narocnejsie cestne stavby su takmer nerealizovatelne, alebo sa stavaju neskutocne dlho.

Pripadne sa cestne stavby premenuju na rychlostne cesty, aby ich mohla stavat NDS. Prikladom je 2.etapa krizovatky v KE, ktora sa stavala ako R4, zo severneho obchvatu BB je R1 a prelozka cez Donovaly bude mozno tiez R1...


To nie je v princípe problém, nakoľko ani diaľničiari nemajú dostatočný rozpočet. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 01. Mar 2009 22:20

Maju vsak vyssi rozpocet, ako "cestari"... osobne si myslim, ze by sa tieto institucie mohli znovu spojit.

Ale pokial niekto naozaj nema peniaze, tak to su samospravy a preto sa snazia o vyriesenie svojich problemov cez stavby nadradenej infrastruktury, pripadne lobuju za zahrnutie svojich lokalnych stavieb medzi vyvolane investicie, co "dialniciari" nemaju radi

Proste, je malo penazi a tie su navyse aj zle rozdelene.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sergej » 02. Mar 2009 17:46

Prehodnotenie najvyššie dovolených rýchlostí na cestách

Jednotlivé KDI KR PZ prehodnotili najvyššie dovolené rýchlosti na cestách vo svojej pôsobnosti a predkladajú navrhované úseky ciest, na ktorých možno dopravnou značkou v zmysle § 16 ods. 5 zákona o cestnej premávke povoliť vyššiu rýchlosť. Vo svojich návrhoch uvádzajú úsek cesty a navrhovanú maximálne povolenú rýchlosť nasledovne:

KDI KR PZ Bratislava
- štátna cesta I/2 - úsek komunikácie od zastávky MHD (Dievčí hrádok; odbočka k TV Markíza) po krematórium obojsmerne - 80 km/hod.,
- štátna cesta I/2 - Einsteinova ulica - v oboch jazdných pásoch smerovo rozdelenej komunikácie - 70 km/hod.;
- štátna cesta I/2 - úsek Dolnozemskej cesty od križovatky s Mamateyovou ulicou po križovatku s Betliarskou ulicou obojsmerne - 80 km/hod., v úseku križovatky s Kutlíkovou ulicou návrh na zváženie prípadnej jednosmernej úpravy mimo premostenia,
- štátna cesta I/2 - úsek od križovatky so štátnou cestou III/00246 (odbočka na Jarovce) po začiatok MČ Rusovce - 80 km/hod.;
- štátna cesta I/2 - úsek od konca MČ Rusovce po štátnu hranicu s Maďarskom obojsmerne - 80 km/hod.,
- štátna cesta I/61 - úsek Cesty na Senec od križovatky Zlaté piesky po pripájaciu vetvu z D1 (predĺženie jestvujúceho úseku s dovolenou rýchlosťou 80 km/hod.);
- štátna cesta I/61 - úsek Cesty na Senec od križovatky s komunikáciou Pri mlyne po odbočku na nadjazd Vajnory (predĺženie jestvujúceho úseku s dovolenou rýchlosťou 80 km/hod.);
- štátna cesta II/502 - úsek Púchovskej ulice od križovatky s komunikáciou Pri vinohradoch po hranicu mesta obojsmerne - 80 km/hod.,
- štátna cesta II/505 - úsek od križovatky s diaľnicou D2 (križovatka „Diamant“) po križovatku s Agátovou ulicou obojsmerne - 70 km/hod.,
- štátna cesta II/505 - od odbočky na Zohor po hranice mesta obojsmerne - 80 km/hod.,
- miestna komunikácia v MČ Vajnory - úsek komunikácie (obchvat Vajnor) od odbočky z Rybničnej ulice na kruhový objazd po kruhový objazd obojsmerne - 80 km/hod.;
- miestna komunikácia v MČ Devínska Nová Ves - úsek komunikácie od zastávky MHD (Kamenáče, penzión Pegas) po križovatku s Vápencovou ulicou obojsmerne - 70 km/hod.,
- miestna komunikácia v MČ Devín a Devínska Nová Ves - úsek Kremeľskej ulice od križovatky s Priamou cestou po križovatku s komunikáciou Na hriadkach obojsmerne - 70 km/hod.;
- miestna komunikácia v MČ Devín a Karlova Ves - úsek Devínskej cesty od križovatky s Matejkovou ulicou po zastávku MHD (Kremeľská) obojsmerne - 70 km/hod.;
- miestna komunikácia v MČ Jarovce a Rusovce - úsek Ovocnej ulice od križovatky so Zeleninovou ulicou po železničný prejazd na Balkánskej ulici obojsmerne – 70 km/hod.,
- miestna komunikácia v MČ Čuňovo - úsek Petržalskej ulice od križovatky so štátnou cestou I/2 po MČ Čuňovo obojsmerne - 70 km/hod.;
- miestna komunikácia v MČ Čuňovo - úsek prístupovej komunikácie k vodnému dielu od štátnej cesty I/2 po križovatku s Hraničiarskou ulicou obojsmerne - 70 km/hod.

Po spracovaní príslušnej projektovej dokumentácie bolo použitie s návrhom súvisiacich dopravných značiek prerokované a odsúhlasené v operatívnej komisii Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy.

KDI KR PZ Trnava
- cesta č. I/51 v obci Jablonica – vjazd od obce Trstín, v nezastavanej časti intravilánu – 70 km/hod.,
- cesta č. I/51 v meste Senica – vjazd od Jablonice, v nezastavanej časti intravilánu – 70 km/hod.,
- cesta č. I/02 v obci Kúty – vjazd od Holíča, v úseku nezastavanej časti intravilánu – 70 km/hod.,
- cesta č. I/02 v obci Sekule – vjazd od Malaciek, v úseku nezastavanej časti intravilánu – 70 km/hod.,
- cesta č. II/500 v obci Senica časť Čáčov – výjazd v smere na Dojč, v úseku nezastavanej časti intravilánu – 70 km/hod.

KDI KR PZ Nitra
- štátna cesta I/64 od km 26,000 začiatok mesta Nové Zámky do km 27,385 križovatka s cestou III/06419 – 70 km/hod.

KDI KR PZ Trenčín
- Trenčín - cesta II/507 ul. Električná v úseku od križovatky s miestnou komunikáciou ul. K Dolnej stanici po križovatku s miestnou komunikáciou ul. Legionárskou – 70 km/hod,
- Nováky - cesta I/50 v úseku od križovatky s miestnou komunikáciou ul. Jesenského po koniec obce Nováky (pri ČS Slovnaft) – 70 km/hod.,
- Ráztočno – Jalovec - cesta I/50 v úseku od začiatku obce Ráztočno po koniec obce Jalovec – 70 km/hod.

KDI KR PZ Žilina
- na ceste I/18 na výjazde zo Žiliny do Bratislavy od čerpacej stanice Shell po koniec obce Žilina – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/64 na výjazde zo Žiliny na Prievidzu od zjazdu z Rondla až po križovatku pod Metrom – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/18 na prieťahu mestom Žilina od križovatky Košická (Nemocničná ulica) až po križovatku s ulicou M. Rázusa (pod cintorínom) – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/64 obchvat Rajecké Teplice – z obidvoch smerov 70 km/hod.
- na preložke I/65 (60 km/hod. po križovatku s ulicou Mládeže, 70 km/hod. od križovatky s ulicou Mládeže až po čerpaciu stanicu OMV) – z obidvoch smerov,
- na ceste I/18 od križovatky s I/65 až po koniec obce Martina pri výjazde na Poprad – iba v smere na Poprad 70 km/hod.,
- na ceste I/59 na prieťahu mestom Dolný Kubín od križovatky na Medzihradné až po koniec obce Dolný Kubín – z obidvoch smerov 80 km/hod.,
- na ceste I/11 na vjazde do Čadce Horelica (od odbočky z I/11 A na I/11 v Oščadnici až pod cintorín) – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/11 na vjazde do Čadce (začiatok pred nadjazdom nad železnicou až po križovatku s ulicou J. Kráľa pred Billou) – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/11 v obci Svrčinovec Zátky (začiatok pred čerpacou stanicou až po hranicu s Českou republikou) – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste II/487 obchvat Turzovka – z obidvoch smerov 70 km/hod.,
- na ceste I/18 v obci Ľubochňa – z obidvoch smerov 70 km/hod.

KDI KR PZ Banská Bystrica
- cesta č. I/50 (E571), km 317,236 až 319,137 v intraviláne mesta Rimavská Sobota – 70 km/hod.

KDI KR PZ Prešov
- intravilán mesta Lipany, cesta I/68, ul. Hviezdoslavova, obojsmerne – úsek od DZ IS 36a (obec Lipany) v smere od Starej Ľubovne po križovatku s ul. Jánošíkova – 80 km/hod.,
- intravilán mesta Sabinov, cesta I/68, ul. Hollého, obojsmerne – úsek od DZ IS 36a (obec Sabinov) v smere od Lipian po križovatku s ul. Ovocinárska (cesta III/54314-Drienica) – 80 km/hod.,
- cesta III/06815, obojsmerne – úsek medzi DZ IS 36a – koniec obce Prešov a IS 36b – koniec obce Ľubotice – 80 km/hod.,
- intravilán mesta Levoča, cesta I/18, vjazd do mesta Levoča v smere od mesta Poprad, úsek od benzínového čerpadla Shell po križovatku s ul. Slavkovská, obojsmerne – 70 km/hod.,
- prieťah obce Nižný Hrabovec, cesta I/18, km 493,00 až 499,00 obojsmerne – 70 km/hod.,
- intravilán mesta Stará Ľubovňa, cesta I/68, úsek od DZ IS 36a (obec Stará Ľubovňa) v smere od obce Plavnica po križovatku k obchodnému domu Lidl, obojsmerne – 70 km/hod.,
- intravilán mesta Humenné, cesta II/559, úsek od DZ IS 36a (obec Humenné) v smere od mesta Medzilaborce po križovatku Hrnčiarska, Ševčenkova, obojsmerne – 70 km/hod.,
- intravilán mesta Medzilaborce, cesta II/559, úsek od DZ IS 36a (obec Medzilaborce) v smere od mesta Humenné po žel. stanicu Medzilaborce – 70 km/hod.,

KDI KR PZ Košice
- štátna cesta I/50 v obci Košický Klečenov – ponechať existujúce DZ B 31a „70“,
- štátna cesta I/50 v obci Drienovec - ponechať existujúce DZ B 31a „70“,
- štátna cesta I/50 na začiatku obce Seňa - ponechať existujúce DZ B 31a „60“,
- štátna cesta I/68 v osade Grajciar - ponechať existujúce DZ B 31a „70“.
- štátna cesta II/546 - Nálepkovo, Čierna Hora - ponechať existujúce DZ B 31a „70“,
- intravilán miestnej časti obce, úsek s minimálnou zástavbou,
- štátna cesta III/54615 - Nálepkovo, Zahájnica, ponechať existujúce DZ B 31a „70“, intravilán miestnej časti obce, úsek s minimálnou zástavbou.
- štátna cesta I/18 , mesto Michalovce, od križovatky s ul. Vajanského po koniec mesta v smere na obec Strážske, km 764,00 až 764,50 – jednosmerne - 70 km/h.,
- štátna cesta I/18 , okres Michalovce, obojsmerne úsek medzi obcami Michalovce a Petrovcenad L., km 759,00 – 760,00 – 100 km/h – novonavrhnutá,
- štátna cesta I/18 , okres Michalovce, obojsmerne cez obec Petrovce n. L. – 70 km/h.,
- štátna cesta I/50, Okres Sobrance, obec Nižná Rybnica, km 520,50 až 521,50 obojsmerne ponechať existujúce DZ B 31a „70“.
- štátna cesta II/533, km 45,500 – 46,200, ponechať existujúce DZ B 31a „80“, intravilán SNV, priamy úsek cesty bez zástavby,
- štátna cesta II/536, km 19,134 – 20,000, ponechať existujúce DZ B 31a „80“, intravilán SNV, priamy úsek cesty bez zástavby.

TS MINV
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.