Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Sofia » 16. Mar 2009 18:14

tak to verime vsetvi ..len teraz po zime to tak nevyzera ....
Sofia
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 16. Mar 2009 17:08

Odoslaťod Dialniciar » 16. Mar 2009 18:39

FANUSIK napísal:Aka ja maximalna kapacita hlavnej cesty a ake ma rozmery .napriklad cesta 1/64......??


To sa nedá takto jednoznačne povedať, ale lepšia cesta I. tr. by mala zniesť cca. 15.000 áut za 24h. Čokoľvek nad tým už znamená kolóny v špičke, pokiaľ ide o mesto/obec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Mar 2009 18:39

Sofia napísal:tak to verime vsetvi ..len teraz po zime to tak nevyzera ....


To je reakcia na aký príspevok :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Mar 2009 18:41

stanog napísal:
i15 napísal:Mesta sa staraju o svoju cestnu siet, ale nemaju peniaze, tak sa spoliehaju na to, ze dopravna situiacia sa vyriesi cez obchvaty. VUC sa staraju o cesty II. triedy, ale nemaju dost penazi na nakladnejsie rekonstrukcie, tak sa tie ucelovo preklasifikuvavaju na cesty I. triedy. SSC spravuje cesty 1.triedy, ale nema peniaze na nakladnejsie investicie, tak sa obycajne prelozky ciest prvej triedy stavaju ako rychlostne cesty pod spravou NDS.

Sudruhovia z NDR niekde spravili chybu...


.... tak vymysleli niečo čo nazvali PPP hoci to v pravom zmysle slova ani PPP nie je a zrazu ani na to PPP nie sú peniaze .......... no zamotané je to čím ďalej tým viac...


Chyba - podvyživená doprava. :idea: Slovensko dáva na reformy desiatky mld. SKK, na množstvo iných vecí ďalšie desiatky, ale zvýšiť investície do cestnej infraštruktúry hoci len o 20 mld. SKK je big problem.

PPP - problémy by mala aj samotná krajina. V časoch hosp. a fin. krízy má problém každý, kto nemá dosť peňazí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 29. Mar 2009 16:41

Nemecký trh s automobilmi je už nasýtený
Wiesbaden. Nemecký trh je už zrejme dostatočne nasýtený automobilmi. V rokoch 2003 až 2007 sa v porovnaní s predchádzajúcim päťročným obdobím zvýšil počet registrovaných vozidiel o 3,4 % a dosiahol 40 miliónov. Informoval o tom dnes nemecký štatistický úrad vo Wiesbadene. V rokoch 1998 až 2002 vzrástol počet vozidiel oproti rovnako dlhému predchádzajúcemu obdobiu o 8,7 %.

Podľa zistení štatistikov 77 % domácností v krajine vlastní aspoň jedno vozidlo. A 22 % z ich celkového počtu má dve autá a viac.

http://auto.sme.sk/c/4366282/nemecky-tr ... yteny.html

Keby sme taký stav dosiahli u nás zmamenalo by to že okolo najbežnejšieho typu paneláku s cca 80-timi bytmi by bolo potrebných viac ako 80 - 90 parkovacích státí (niektorí parkujú doma aj služobné autá) . Parkoviská sa budovali donedávna 1 miesto na 5 bytov - teda cca do 20 státí na panelák. Podľa skúseností z Nemecka bude treba zväčšiť ich 4-5 násobne. Fuška je veľmi slabé slovo.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 14:26

stanog: osobne si myslím, že parkovacích miest je už dnes málo, lebo v princípe je jedno, či chýba 1 miesto na 3 byty alebo 1 miesto na 2 byty. Jednoducho chýba. Dneska sa vo väčšine miest pristupuje k tomu, že na úkor zelene sa rozširujú pásy spevnených plôch pri miestnych komunikáciách, aby sa tak vznikli ďalšie parkovacie miesta. Stále to ale len rieši ten stav, že autá aj tak na tej zeleni stoja a stále ešte motorizácia na Slovensku nedosiahla ani priemer EÚ 27.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2009 19:40

Poslanci pohnojili, gazdovia nemôžu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11821

... celoslovenský problém ... :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 24. Apr 2009 15:57

Ktorý subjekt má v správe železničné priecestie?

Samotné koľaje + zabezpečovacie zariadenie (závory, signalizáciu) má v správe predpokladám ŽSR.

Ale kto sa stará o miesto "medzi koľajnicami"? To má tiež v správe ŽSR?

A ZDZ označujúce priecestie (výstražný kríž A30a/b) má správe cestný správca alebo ŽSR?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 24. Apr 2009 15:58

Ak to nie je v priestore súkromnej spoločnosti, tak väčšinou sú to ŽSR.

O ostatné otázky sa zaujímaj v sekcii Železnice.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 24. Apr 2009 17:16

Už sa to tu síce rozoberalo, že SSC fyzicky nespravuje žiadne úseky ciest I. triedy. Viem, že údržbu robí NDS, resp. VÚC, ale tou údržbou sa myslí úplne všetko? Teda SSC nemá žiadnych pracovníkov a techniku, ktorí by sa v teréne starali o údržbu a opravy, všetky kompetencie v oblasti opráv a údržby prešli na vyššie spomenuté organizácie?

...

Kde sa potom hlásia prípadné záležitosti o problémoch na cestách I. triedy? Na SSC a tá potom upovedomí správcov?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 24. Apr 2009 17:23

SSC má k dispozícii meracie vozidlá, ktorými sa zisťuje stav ciest I. triedy. Rovnako SSC robí sčítania áut. wizard112, však klikni si stránku www.ssc.sk a pozri sa, čo všetko SSC robí. Mimochodom - VÚC, mestá a obce sú POVINNÉ všetky dáta k cestnej sieti poskytovať SSC pre cestnú databanku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 17. Jún 2009 13:36

Vláda dnes prerokuje materiál s názvom "Správa o plnení Programu prípravy a výstavby siete ciest I.triedy na roky 2007-2010"
Materiál je dostupný na stránke: http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

Samotný materiál má asi 9-10 strán a 2 prílohy.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod devil » 17. Jún 2009 13:57

I/59 Donovaly 2 – núdzový záliv (2,4 km): investorská príprava stavby bola pozastavená vzhľadom na zmenu koncepcie riešenia celej trasy, v súvislosti s prípravou rýchlostnej cesty R1 v polohe cez Hiadeľské sedlo, ktorá zmení charakter využívania cesty I/59.

I/50 Lipovník - Soroška - Jablonov, rekonštrukcia cesty (8 km): MŽP SR a ObÚ ŽP Rožňava zamietlo rekonštrukciu cesty, nakoľko predmetný úsek rieši NDS, a.s., v rámci prípravy R2 Tornaľa – Košické Olšany, časť Gombasek – Včeláre. SSC nepokračuje v príprave tejto stavby.


no pekne....

Dokladová pripravenosť projektov pre spracovanie žiadostí o NFP

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 17. Jún 2009 14:02

namiesto riesenia dostupneho temer okamzite sa bude 20 rokov cakat na R1 pod hiadelom .. no fasa .. a aj to s prichodm dalsej vlady sa mozno zmeni ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 17. Jún 2009 14:37

cely ten zoznam investicii je prebraty z tzv. planu verejnych prac (alebo naopak), a vacsina z toho nebude. visnove, hiadel ani soroska roky nebudu aj keby zacali zajtra co nezacnu. kvoli tlaku verejnosti mohli nechapem tych co este stale zozeru kecy ako "stavba sa pravdepodobne zacne v..."

aby sme nezabudli na dalsi "ostro" sledovany usek

I/18 Žilina – juhovýchod: na stavbu sa zabezpečuje štátna expertíza, plánované začatie stavby v roku 2011.

I/18 Strečno – Dubná Skala*: na stavbu je vypracovaná projektová dokumentácia (DSZ a DÚR). V súčasnosti sa zabezpečuje štátna expertíza. Plánované začatie stavby je v roku 2011.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lionheart » 17. Jún 2009 15:50

Mna by tiez zaujimalo ako je mozne ze tak neskutiocne dlho trva vystavba par cestnych obchvatov miest a to sa tyka prakticky bez vynimky kazdeho tych ktriorre sa spominaju v tom materiali aj inych ... GA, TT, TO a pod.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod i15 » 17. Jún 2009 15:54

Lionheart napísal:Mna by tiez zaujimalo ako je mozne ze tak neskutiocne dlho trva vystavba par cestnych obchvatov miest a to sa tyka prakticky bez vynimky kazdeho tych ktriorre sa spominaju v tom materiali aj inych ... GA, TT, TO a pod.


podla mna je to kvoli biednemu rocnemu rozpoctu SSC, ktora nemoze koncentrovat prilis velku cast toho rozpoctu len na jedno mesto
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2009 18:09

Má to 2 hlavné príčíny:

1. príčina je štandardná - prípravné práce si žiadajú 2-6 rokov podľa rozsahu a ochoty samosprávy spolupracovať. Je to bežné aj vo svete.
2. príčina je samozrejme v rozpočte - ak máme napr. sev. obchvat Trnavy a vieme, že jeho cena je cca. 1,3 mld. SKK, tak nie je problém po stavebnej stránke ho za 2 roky postaviť, aj s náročnými preložkami inž. sietí. Ale kvôli financiám je taký nepísaný limit na 1 CO max. 250 mil. SKK ročne. A kvôli rozpočtu max. 6 obchvatov ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 18. Jún 2009 10:04

takto sa ale buduje (neviem presne ...) ale zhruba 4-5 cestnych obchvatov celu vecnost: napr. prietah Presovom, obchvat TO, obchvat PD, obchvat TT, obchvat GA a pripravuje sa obchvat TN. Lepsie by bolo rozostavat 2-3 a za 2 roky ich dokoncit.

Ale zaujimave tiez je ze u niektorych obchvtaov sa pocas stavby vynaraju majetko - pravne problemy. Preco zacina SSC stavat ked to nema majetkovo vysporiadane? Potom to vyzera ako v PO, kde sa to s Drutarovskym taha uz snad 10-15 rokov ... :-(
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jún 2009 10:48

Obchvat TO sa nebuduje celú večnosť. Za prvé sa už len dobudováva a aj to nie celú večnosť. Obchvat GA má náklad vyšší ako SO Trnavy, tam to vidím ako normálne. Obchvat TN sa nejde stavať - ide sa stavať len 2. cestný most cez 50 mil. €.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 18. Jún 2009 12:53

Čo sa týka tých TO, tak sa mi zdá, že v poslednom vládnom materiály sa ráta s jeho budovaním až do roku 2010! A okrem toho má SSC na svojej stránke komentár že tam je problém s vysporiadaním pozemkov takže sa to naťahuje ... Čo sa týka TN tak mám pocit že v tlači (myslím že to boli regionálne noviny SME) sa výstavba druhého mosta spájala v širších súvislostiach s obchvatom mesta - možno to tak iba interpretovali regionálny politici (už si presne nepamätám).
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod devil » 18. Jún 2009 14:45

no tie naklady ani na TT ani na GA, TO, ci PO nie su nijak extremne, ze lahky 4-5km obchvat kolabujucej TT sa stavia uz pomaly poldesatrocie je vecnost. taketo elementarne veci nedokazu porobit, zato na papieri kreslia estakady, tunely....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jún 2009 15:09

Reálne sa D1 stavia aj naďalej, i keď je nakreslená takmer až po Sobrance v projektoch. :-)

Lionheart: 2. cestný most bude raz súčasťou JV obchvatu TN, resp. tiež začiatok RC R2. Ale samotná stavba s príslušnou cestnou sieťou na napojenie na mesto netvoria žiadnu z daných stavieb.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Aug 2009 12:44

Niekde som tu pred pár mesiacmi uviedol, že spravím hodnotenie cestnej siete za rok 2008. Vzhľadom na to, že už je koniec augusta a ja okrem TT VÚC nemám nič zhrnuté, tak tentokrát takýto sumár ja robiť nebudem. Ospravedlňujem sa, ale jednoducho nemám čas. :oops:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 23. Sep 2009 12:41

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/199399/K ... e-ked.html

"...K tomu doplním výklad z viedenského dohovoru kde je uvedené: Kapitola 1, článok 1, Definície, h) križovatka je každé úrovňové kríženie, spojenie alebo rozpojenie ciest, vrátane miesta vytvoreného takýmto spojením alebo rozpojením."

Cize krizovatka su aj pripajacie a odpajacie pruhy?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.