Stránka 17 z 23

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 12:01
od Andrej
mb1000 napísal:Cislo cesty je len jej ID. ID nic ale vobec nic neriesi. Ked budu mat cesty ine cisla, tak budu lepsie spravovane, v lepsom stave, bude sa stavat viac obchvatov?

Sucasny stav je velmi zly prave pre nespravne nastaveny system. Cesty spravuje zvlast NDS, SSC, zvlast kraje a tiez obce. Pride mi logickejsie, ak by kraje, ktore nemaju peniaze na vacsie stavby, spravovali iba cesty s regionalnym vyznamom, ostatne by presli pod spravu statu, spolu so zlucenim NDS a SSC. Tym by sa zvysila nielen kvalita, ale usetrili by sa aj nemale financne prostriedky na udrzbu. Predpokladam, ze to je aj jeden z cielov precislovania.

expwy, nakolko je ta mapka definitivna? Su este mozne korekcie?

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 12:11
od ecce
len tak na okraj ani telefónne predvoľby sa u nás nemenili ostali tak ako by sme boli súčasť ČSFR. Kdezto v Čechách si to všetko už dali do poriadku a majú v tom systém


Len tak na okraj, telefonne predvolby sa menili v roku 2001 ;)

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 13:19
od Peterman
Pardon, ospravedlňujem sa, myslel som PSČ - smerové čísla. Sú stále ako za fedrácie 8, a 9 rada ostatné bolo ČR.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 14:23
od mb1000
Andrej napísal:
mb1000 napísal:Cislo cesty je len jej ID. ID nic ale vobec nic neriesi. Ked budu mat cesty ine cisla, tak budu lepsie spravovane, v lepsom stave, bude sa stavat viac obchvatov?

...Tym by sa zvysila nielen kvalita, ale usetrili by sa aj nemale financne prostriedky na udrzbu. Predpokladam, ze to je aj jeden z cielov precislovania.


Ak precislovanie zlepsi spravu ciest, "tak zjem kefu". Rad by som sa mylil.

Stale si myslim, ze kvalita cesty zavisi od pridelenia spravcu a spravcu samotneho, nie od toho, ake cislo cesta ma.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 20:09
od expwy
Precislovanie ciest je az sekundárna záležitosť. Najprv treba spraviť preusporiadanie cestnej siete. Legenda k mape inými slovami:
červene a žlté čiary - správca štát
Ostatne čiary - samosprávne kraje, vrátane ostatných nevyznacenych ciest, ktoré zostanú lokálnymi cestami, čiže cestami III. Triedy
Výnimky sú BA a KE, ktoré si cesty spravujú sami

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 20:18
od expwy
Andrej napísal:expwy, nakolko je ta mapka definitivna? Su este mozne korekcie?

Ešte sú bohužiaľ možné tzv. politické korekcie, dúfajme že ich bude co najmenej.
okrem nich môžu nastať drobne upresňovačky, ktoré sa tykajú najmä krajských ciest, čiže ciest II. Triedy

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 23:41
od Vlados
Pozitívne na novom usporiadaní je, že niektoré II. a III. prejdu pod štát.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2014 23:58
od milan_KM
Negatívne zas, že nové kilometrovníky sa budú znova vymieňať.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2014 12:35
od johhan
Peterman napísal:Číslovanie by malo mat systém. Napr voči hlavnému mestu so zohľadnením hlavných ťahov a regionálnych sídiel. Každý štát si to tak robí s ohľadom na svoje potreby. ( len tak na okraj ani telefónne predvoľby sa u nás nemenili ostali tak ako by sme boli súčasť ČSFR. Kdezto v Čechách si to všetko už dali do poriadku a majú v tom systém). Toto je stále slabina SR, že u nás sa malo veci robí systémovo s premysleným pohľadom do budúcnosti. A to by sa dalo pokračovať, ale už by to bolo mimo rámca tejto stránky

Zmena národného číslovacieho plánu telekomunikácii prebehla na Slovensku 1.7.2001 ako v prvej krajine Európy. Zmenu číslovacieho pánu dopravnej siete nedotiahli a vlastne torpédovali za Mečiara hlúpou premisou že D1 musí byť najdlhšia diaľnica a Slovensku a musí spájať 2 najväčšie mestá.
expwy napísal:Ešte sú bohužiaľ možné tzv. politické korekcie, dúfajme že ich bude co najmenej.
okrem nich môžu nastať drobne upresňovačky, ktoré sa tykajú najmä krajských ciest, čiže ciest II. Triedy

Známy slovenský politický faktor :-)
Iné sa chcem spýtať, diaľnice budú číslované nemeckým systémom či sa vymyslelo niečo nové ? :D
Zostane v platnosti Mečiarova premisa o D1 diaľnici najdlhej a spájajúcej BA KE :?:
Zostane značenie D (diaľnica) alebo sa zmení na A (autostráda) :?:

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2014 13:36
od Peterman
Už som to opravil, pomýlil som sa, nie tel. Predvoľby ale PSČ merové čísla ostali po starom ako za federácie.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2014 13:41
od ANDi
A co? Posta nefunguje?

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2014 14:11
od Peterman
Predpokladám, že vieš čo som tým myslel (pozri príspevky dozadu)

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2014 15:55
od ANDi
A ja tym myslim to, ze moze kludne zostat so starym cislovanim aj vacsina ciest.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2015 09:59
od devil
viewtopic.php?f=35&t=20167

Ešte v tomto roku pribudne ďalších 150 kilometrov zrekonštruovaných ciest prevažne na hlavných dopravných ťahoch v regiónoch, kde dnes diaľnice chýbajú.... Aj preto sme z nového programového obdobia eurofondov vyčlenili viac ako 345 miliónov eur, ktoré budú použité na ďalšie zlepšovanie ciest prvej triedy. Pôjde napríklad o komplexnú rekonštrukciu neslávne známej panelovej cesty v Turci, modernizáciu kritických úsekov v Trenčianskom kraji alebo veľmi nebezpečnú cestu medzi Kremnicou a Kremnickými Baňami.

tak na toto som velmi zvedavy.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2015 10:20
od ANDi
To bude take pocitanie ako vtedy davnejsie... 75 kilometrov jednym smerom a dalsich 75 naspat...

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2015 10:41
od aquila
a mozno zapocitaju aj tie odvodovanie zlaby :D

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2015 18:01
od johhan
aquila napísal:a mozno zapocitaju aj tie odvodovanie zlaby :D

OT ... vieš že som chvíľu rozmýšľal čo za slovenské špecifikum sú tie "odvodňovacie žaby" ? .. okuliare pomohli :wink:

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2015 18:33
od Peterman
Devil - pekná sumička na rekonštrukciu ciest, len mam obavy ze pôjde poväčšine len o potiahnutie novej vrstvy asfaltu a žiadne principiálne rekonštrukcie.
Tvrdím to na základe toho co som videl posledné 2-3 roky na mnohých miestach, kde sa akože rekonštruovala cesta - spočívalo to len v nahodení ďalšej vrstvy ( niekde boli aj vyrezávané úseky aby som bol spravodlivý) asfaltu, bez úpravy krajnice. A to je najväcším problémom. Podložie ciest nezvláda toľko vrstiev a samo sa deformuje a toto pridávanie asfaltových pasov nič systémovo nerieši. A navyše prestáva existovať krajnice, resp sa zmenšuje - ak sa vôbec dosype a vôbec sa neutlaci, alebo tam vznikne skok, ktorý je často príčinou aj nehôd najmä kamiónov ked na to nabehnú stiahne im to náves aj celu súpravu. Myslím, že za mnohými nehodami stoja naše ukážkové krajnice.... Nie je vždy vinný vodič, ten ráta s tým ze krajnica pokračuje v spade priečneho profilu cesty a plynule tam môže zájsť v prípade núdze.
Stačí zaj kuken do Rakúska...

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2015 08:56
od devil
vacsina hlavnych tahov ma dostatocnu nosnost a aj niektore ine....zrovna E572 medzi nepatri aspon nie smerom od TN, tam sa uz davnejsie hovorilo o reko a vlani sa tusim spominala cela cesta I/50 najma v suvislosti s novymi pruhmi na stupaniach a na odbocovanie...

to bude absolutna nutnost ak chcu nieco poriesit na hlavnych tahov, na RC tym padom ostane 200 alebo 300 mil eur podla spolufinancovania. ale hlavne ze na povazsko-kysucke tunely ostane vyse miliardy eur.

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2015 17:10
od Peterman
Neviem ci to to uz niekto rozoberal ohladom trasovania ciest I. Triedy, resp. Zmien čo sa chystajú s precislovanim a novou kategorizáciou. Je viac takých úsekov, ale teraz by som sa venoval trase z Nitry do Dunajskej stredy, je to dost vyťažený usek, ale s veľmi kostrbatým prepojením. Z NR, po Šalu je vedená II/562 v pohode Trnovec n/Vahom, ale ďalej je to krkolomná cesta cik-cak cez dediny. Urcite by bolo vhodne vybudovať od Trnovca novú cestu do Dunajskej Stredy a to novým mostom cez Váh (tu by to mohlo byt ako súčasť obchvatu Šale) a ďalej viest v priestore medzi Diakovcami a Tešedikovom, južne od Dolných Salib v smere na Jahdnú, Dunajsky Klátov a Dunajskú Stredu. Táto trasa by mala byt tiež prekategorizovana na cestu I. Triedy a v takých parametroch aj vybudovaná.

Tento usek je dobrá spojnica aj ďalej na hr. prechod Medveďov, kontajnerové prekladisko v DS, a veľmi by zrýchlila dopravu, vyhla by sa prakticky všetkým obciam, čím by aj zvýšila bezpečnosť v tejto lokalite.

Dufam, ze so to vložil do správnej sekcie

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2015 18:20
od ANDi
Napad to nie je zly, ale v podmiekach Slovakistanu velke sci-fi...

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2015 12:18
od granite01
Dôjde ku súvislým opravám na cestách prvej triedy v Košickom kraji.
Viď. správa:

http://kosice.korzar.sme.sk/c/7718198/n ... riedy.html

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2015 12:18
od devil

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2015 16:41
od Kanky
Cesty sa budú rozširovať, stavať mimoúrovňové križovatky, odstránia sa lokality, kde sa vyskytovali časté nehody, zvýši sa dopravná priepustnosť, a tým budú vytvorené lepšie podmienky pre všetkých účastníkov cestnej premávky. „Zároveň sa zlepšia aj životné podmienky ľudí, ktorí žijú v okolí týchto ciest,“ dodal J. Počiatek.

vie mi niekto napisat, ze kde sa budu stavat na jednickach MUK? alebo to bol len taky vystrel Pociatka alebo si to pisatel textu vymyslel

Re: Cestná sieť všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2015 17:23
od Sentilj
Tzv. "modernizácia" MÚK na I/50+64 PD - Nováky :)