Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 20:31

Jonathan napísal:Ak mi to vyjde, tak sa pokusim nabuduci tyzden spravit nejake fotky a potom hadam svoj nazor prehodnotis ;-)


Aj to je mozne. Ale nepredpokladam to. Ja nazor casto nemenim. Uvidime. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod expwy » 08. Nov 2005 20:39

Názor: Podľa mňa Žilina bude dlho jediným mestom na Slovensku, ktoré bude mať najlepšie vyriešenú cestnú dopravnú infraštruktúru. Mestský okruh spojený s dvoma diaľnicami systémom mestských privádzačov prevažne riešených mimoúrovňovo vytvorí najkonceptnejší mestský dopravný systém. Po dokončení všetkých stavieb a závodu KIA bude tento región jedným z najprosperujúcejších na Slovensku.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 21:09

MH napísal:Názor: Podľa mňa Žilina bude dlho jediným mestom na Slovensku, ktoré bude mať najlepšie vyriešenú cestnú dopravnú infraštruktúru. Mestský okruh spojený s dvoma diaľnicami systémom mestských privádzačov prevažne riešených mimoúrovňovo vytvorí najkonceptnejší mestský dopravný systém. Po dokončení všetkých stavieb a závodu KIA bude tento región jedným z najprosperujúcejších na Slovensku.


Tak ja si to dovolim doplnit. :arrow:

Mesto Zilina (ZA) bude v r. 2010 mat zmodernizovane zeleznicne napojenie. Bude mat D1. A bude sa aktivne stavat D1 v smere na vychod od ZA. Bude mat kvalitne opravenu a udrziavanu cestu I. triedy. Bude mat 2 dialnicne privadzace, k tomu mestsky okruh a na sever od ZA sa bude stavat dialnica D3. Na juh od ZA sa planuje opravit takisto cestny tah. Dalej bude pre mesto sluzit letisko Zilina, ktore zrejme dovtedy prejde stredne velkou modernizaciou. Okrem toho je vo vyhlade a v tomto obdobi sa zrejme aj zacne so splavnenim vodneho toku rieky Vah az po ZA. To umozni tomuto mestu este aj 4. sposob dopravy, pretoze po Dunaji sa da dostat kamkolvek.

Takze toto nie je zdaleka len o dialniciach, toto uz je o niecom inom. A je to pravom - v meste je VS, ktora sa zaobera dopravou, takze si vychovava odbornikov. Okrem toho toto mesto vynaklada obrovske peniaze na studie, projekty a pripravne prace. Takisto dohliada na to, aby sa planovali rozne vizualizacie roznych tychto projektov.

Dalej s tymto rozvojom suvisi aj sila tohto regionu. Je tu sidlo miestnej samospravy, ktora uz dnes investuje rekordnu sumu na opravy ciest II. a III. triedy cez PPP - to je priprava na zatazenost a dolezitost regionu ako celku. Dalej sa stavia ako 1. usek R3, obchvat okolo O.P. na severnej vetve R3, prave v ZA regione. A zaroven je samosprava velmi opatrna aj v oblasti uveroveho zatazenia v porovnani s ostatnymi samospravami SR.

Stavia sa tu za prispenia EU, statu, samospravy a aj mesta. Stavia sa tu s uverami a stavia sa tu aj so sukromnym sektorom - PPP.

Skutocne sa tu vytvara silny region z hladiska dopravnej infarstruktury, na ktoru nadvazuje infrastruktura bytova a nasledne, respektive zaroven aj hospodarsky rozvoj. Dnes je rozostavanych 40 km D1 pred ZA. A ja verim tomu a som o tom pevne presvedceny, ze to com som napisal v tomto prispevku bude v platnosti prave v r. 2010 vsetko na 100%.

SR potrebuje mat nejaky silny region, oblast z hladiska historickeho je to hlavne mesto + smer na sever SR. Treba to dosiahnut. Ina cesta nie je.

...

Este si dovolim k tomu poznamku a malu radu pre tych ,co by sa aj prestahovali za pracou (dalsi problem na Slovensku). Najlepsi zivot, najvacsia ekonomicka/zivotna uroven je a bude v pasme BA-ZA. Komunisti to planovali, dnesne Slovensko v tom pokracuje a uz su vidiet vysledky. S tym bude suvisiet aj dalsia sila v oblasti TT-NR (aj ked tam uz prevlada polnohospodarstvo) a de facto az po oblast PP bude zaroven priemysel a turisticky rozvoj. ... Potom budu az KE a MI a tam je dolezite vybudovat druhe tazisko. A zaroven je problematicke uzemie od ZV po KE, ale tam by dialnica nepomohla - tam stacia obchvaty a riesenie problematickych usekov (aj to je problemom) a SR sa musi sustredit na budovanie regionu BA-ZA a z hladiska dialnic budovat D1, D3 a R1. Ale to uz som zase niekde inde. Viac som uviedol aj tu, co sa budovania dialnic tyka: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=12792#12792 . To su de facto vysledky a zavery roznych studi a planov/projektov. A niektore porovnania a realita, aby ste videli, ze mam uprimnu snahu nieco konkretne sem napisat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2005 22:17

kazdopadne, ako napisal adoas a MH, slovensko potrebuje takyto region. zatial je to len BA a okolie co taha. ak sa prida dalsi vykonny region bude len dobre. lebo budu peniaze na dalsie regiony.

faktom zostava, ze ziline sa uz podaril prekonat bod niekedy aj nazzvany "crossing the chasm" teda uz prekrocila tu priepast za ktorou to uz ide v pohode ;)

ad doprava v ZA, snad jedine vec, ktora uplne nevysla je zeleznicna doprava. resp nie tak uplne perfektne ;) konkretne presun zeleznicnej stanice => zilina teplicka, ale zaklady su polozene ;)

ale osobnu dopravu bude mat ZA perfektnu ;) bude mat dialnicny juzny obchvat, casom aj zapadny. napojenie na dve dialnice. vnutorny aj vonkajsi okruh. mimourovnove krizovania. privadzace.

navyse sa casom planuje aj vychodny obchvat co by prepojil I/61 s D1 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod magnus » 09. Nov 2005 07:45

Ako Zilincan si dovolim este jednu poznamku:
je sice pekne ze infrastruktura mimo mesto sa utesene rozrasta. Ale priamo v meste je to katastrofa. Niekedy mam pocit, ze si zacinajuci alebo amaterski projektanti skusaju svoje vymysly v praxi priamo v Ziline. Niektorre krizovatky su priam ukazkovym nezmyslom. V centre nie je vyriesena doprava ani parkovanie, tak isto na sidliskach. Chybaju zakladne kapacitne komunikacne osi medzi sidliskami a centrom. Aj to dobre, co ako tak fungovalo sa zasahmi mestskej samospravy na cele s J.S. slusne povedane pokazilo (nezmyselnou vystavbou hypermarketov a.p.). V Ziline sa napriklad absolutne nic nerobi pre cyklistiku a chodcov. Neriesi sa eliminacia osobnej dopravy v centre, prave naopak. Dalo by sa o tom hodne rozpravat, ale nakoniec - naco. Ludia mimo ZIliny si stale myslia, ako fantasticky to tu funguje. Bohuzial, opak je pravdou. Zilina patri medzi najzadlzenejsie mesta s polomafianskym riadenim. Uprimne dopredu lutujem Slotovho nastupcu, ktory zdedi mesto pred krachom.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Jonathan » 09. Nov 2005 09:02

Nahral som sem dopravnu cast uzemneho planu Ziliny a okolia

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=400
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Caesar » 09. Nov 2005 09:18

magnus napísal:Zilina patri medzi najzadlzenejsie mesta s polomafianskym riadenim. Uprimne dopredu lutujem Slotovho nastupcu, ktory zdedi mesto pred krachom.


Nepísal by som niečo, čo nie je pravda. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Miro » 09. Nov 2005 11:36

Zdá sa, že by bolo vhodné založiť novú tému - Žilina a blízke okolie :P a presunúť tam príslušné príspevky.

Ešte jedna poznámka k privádzačom. Privádzače budú de facto súčasťou diaľničnej siete, pretože D1 HP-LL sa nestavia a D3 sa stavia po Hričovskú priehradu. Takže tranzit D1 pôjde z HP po D3, potom po privádzači Strážov, po mestskom okruhu (Ľavobrežnej) a po ceste I. triedy okolo Strečna. Až bude tunel Višňové, pôjde sa od privádzača Strážov po mestskom okruhu doprava na Rajecký (južný) privádzač k LL a do tunela Višňové. Tranzit v smere D3 pôjde zase len po privádzači Strážov a doľava cez Budatín na D3.

Kedy sa bude stavať D1 HP-LL a D3 cez Hričovskú priehradu a tunelom smerom na KNM, si zrejme nikto netrúfa odhadnúť. Takže stav, keď celý tranzit pôjde po privádzačoch a mestskom okruhu, bude zrejme trvať veľmi, veľmi dlho.

Aj preto sú tie privádzače také potrebné.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Miro » 09. Nov 2005 11:40

Pekný pohľad na Žilinu s celým mestským okruhom je tu:
http://www.mipo.ssag.sk/fotoblog/pict/z ... iginal.jpg
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod aquila » 09. Nov 2005 14:08

magnus napísal:Zilina patri medzi najzadlzenejsie mesta s polomafianskym riadenim. Uprimne dopredu lutujem Slotovho nastupcu, ktory zdedi mesto pred krachom.


magnus, ja viem ze to tak vyzera. ze slota je taky aky je.. ale zilina je na tom stale este velmi dobre. ci uz riesenie dopravy (bez neho by trolejbusy neboli, a sam musis uznat ze tie _hodne_ pomohli).

zadlzenie ziliny je sice vysoke, ale stale male oproti inym mestam. ked si zeberies akekolvek mesto na slovensku v triede ziliny. ci uz nitra, trnava, presov, poprad a o takych extremoch neschopnosti ako banska bystrica nehovoriac. su na tom co sa dlhovej sluzby podstatne horsie, a maju dopravnu situaciu aj riesenie omnoho horsie.

alebo chces aby ZA dopadla ako KE ? kde zrekonstruovali vseho vsudy zopar veci a maju na krku vyse 2 miliardy dlhu a rozpredany majetok ?

ano slota, ma velmi vela chyb (osobne hlavne s auparkom uz hoodne prestrelil), ale medzi slepimi je to jednooky kral ...

ale kazdopadne ako obcania mate moznost si zvolit ineho ;) len aby ste neboli prekvapeny ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 09. Nov 2005 18:41

Žilinský samosprávny kraj sa rozhodol ísť cestou PPP aj čo sa týka udržby ciest. Viac tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1878
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Miro » 09. Nov 2005 21:13

Podľa Žilinskej televízie bude v sobotu 12. a v nedeľu 13. novembra uzavretá cesta I/18 od autobazáru v Strážove po odbočku do Žilinskej Lehoty kvôli výrubu stromov. Tranzitná doprava bude presmerovaná cez Kotešovú a Považský Chlmec. Obojsmerne je možné tiež použiť trasu od Považskej Bystrice cez Rajec. Pre miestnu dopravu bude obchádzka cez Ovčiarsko a Hôrky. Odbočuje sa tam pred ČS OMV pri Hornom Hričove doprava.

Keď to tak hodnotím, tak podľa mňa je najvhodnejšia prvá obchádzka z Bytče cez Považský Chlmec. Je to relatívne dobrá cesta (až na tie štyridsiatky v obciach, ale nie sú to dlhé úseky) s nedávno dokončeným kvalitným mimoúrovňovým napojením na privádzač od Čadce. Cez Rajec je cesta kľukatejšia, prechádza mnohými obcami, niekoľkokrát križuje železničnú trať a v Žiline sa napája na spomínanú problematickú Rajeckú cestu. Cesta cez Ovčiarsko zase nemá kapacitu na tranzitnú dopravu, najmä vjazd do Žiliny cez mestskú časť Závodie.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod wazari » 09. Nov 2005 23:18

aquila napísal:zadlzenie ziliny je sice vysoke, ale stale male oproti inym mestam. ked si zeberies akekolvek mesto na slovensku v triede ziliny. ci uz nitra, trnava, presov, poprad a o takych extremoch neschopnosti ako banska bystrica nehovoriac. su na tom co sa dlhovej sluzby podstatne horsie, a maju dopravnu situaciu aj riesenie omnoho horsie.


no, neviem ako teraz, ale par rokov dozadu Trnava bola najlepsie hospodariacim krajskym mestom (alebo druhym v poradi)
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod magnus » 10. Nov 2005 07:34

Caesar napísal:
magnus napísal:Zilina patri medzi najzadlzenejsie mesta s polomafianskym riadenim. Uprimne dopredu lutujem Slotovho nastupcu, ktory zdedi mesto pred krachom.


Nepísal by som niečo, čo nie je pravda. 8)


Hmm, uvidime :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 10. Nov 2005 07:42

aquila napísal:
magnus napísal:Zilina patri medzi najzadlzenejsie mesta s polomafianskym riadenim. Uprimne dopredu lutujem Slotovho nastupcu, ktory zdedi mesto pred krachom.


magnus, ja viem ze to tak vyzera. ze slota je taky aky je.. ale zilina je na tom stale este velmi dobre. ci uz riesenie dopravy (bez neho by trolejbusy neboli, a sam musis uznat ze tie _hodne_ pomohli).

zadlzenie ziliny je sice vysoke, ale stale male oproti inym mestam. ked si zeberies akekolvek mesto na slovensku v triede ziliny. ci uz nitra, trnava, presov, poprad a o takych extremoch neschopnosti ako banska bystrica nehovoriac. su na tom co sa dlhovej sluzby podstatne horsie, a maju dopravnu situaciu aj riesenie omnoho horsie.

alebo chces aby ZA dopadla ako KE ? kde zrekonstruovali vseho vsudy zopar veci a maju na krku vyse 2 miliardy dlhu a rozpredany majetok ?

ano slota, ma velmi vela chyb (osobne hlavne s auparkom uz hoodne prestrelil), ale medzi slepimi je to jednooky kral ...

ale kazdopadne ako obcania mate moznost si zvolit ineho ;) len aby ste neboli prekvapeny ;)


Hmm, tebe sa zda, ze etse na tom Zilina nie je horsie ako Kosice? podla mna ano. Majetok mesta je rozpredany, dokonca vyrazne pod cenu, bez verejneho obstaravania. Mnohe mestske budovy su zalozene v Dexia Banka (a inych). Len sa o tom nevie. Mestsky urad v Ziline dobre strazi informacie, ktore by mohli poskodit uz aj tak ubohy image primatora. No lenze ked clovek vidi, s kym sa pan primator brata na najvyssich miestach, tak uz sa nicomu necudujem...Nuz ale nechajme to bokom, je to politika.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod aquila » 10. Nov 2005 16:44

magnus: ee nezda sa mi to viem to ;) v KE je to fakt velmi zalostne... ZA este stat nemusel zachranovat pre exekuciou ak viem ;) ako som povedal, ZA na tom neni dobre, ale neni na tom ani tak zle ako ostatne mesta. o rozpredaji viem a aj o dalsich veciach.. je tam toho viac co neni zrovna na chvalenie ..

ja som len chcel povedat, ze z tej mizerie co su ostatne mesta. mno a mas pravdu, politiku bokom ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 10. Nov 2005 16:47

wazari napísal:
aquila napísal:zadlzenie ziliny je sice vysoke, ale stale male oproti inym mestam. ked si zeberies akekolvek mesto na slovensku v triede ziliny. ci uz nitra, trnava, presov, poprad a o takych extremoch neschopnosti ako banska bystrica nehovoriac. su na tom co sa dlhovej sluzby podstatne horsie, a maju dopravnu situaciu aj riesenie omnoho horsie.


no, neviem ako teraz, ale par rokov dozadu Trnava bola najlepsie hospodariacim krajskym mestom (alebo druhym v poradi)


Rok 2003:

Mesto Trnava - dlh 100 mil. SKK
Mesto Zilina - dlh 200 mil. SKK

To boli najlepsie hospodariace mesta.

Kosice nedokazali riesit dlh 1,6 mld. SKK a Bratislava bola zatazena dlhom 3 mld. SKK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 10. Nov 2005 16:50

co viem, kosice maju este asi 800 milionov korun v pohladavkach po splatnosti dodavatelom ...

2 wazari: ano je fakt ze trnava hospodarila dobre, ale zase ti poviem, ze tam sa toho moc nezmenilo a nejako intenzivne neinvestovalo. snad len jemne zrekonstruovali pesiu plus svatu trojicu. ale stale to vyzera hrozne ... jednak kulturak, ta budova na rohu co je tam snad poslednych 20 rokov v katastrofickom stave ...

a celkovo, ZA sa rekunstrukcie a dopravy tyka pohla podstatne viacej ..

aj ked v TT je to tiez lepsie ako tak 5 rokov dozadu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 10. Nov 2005 17:18

aquila napísal:2 wazari: ano je fakt ze trnava hospodarila dobre, ale zase ti poviem, ze tam sa toho moc nezmenilo a nejako intenzivne neinvestovalo. snad len jemne zrekonstruovali pesiu plus svatu trojicu. ale stale to vyzera hrozne ... jednak kulturak, ta budova na rohu co je tam snad poslednych 20 rokov v katastrofickom stave ...

a celkovo, ZA sa rekunstrukcie a dopravy tyka pohla podstatne viacej ..

aj ked v TT je to tiez lepsie ako tak 5 rokov dozadu ...


nebyvam v TT nejak casto, ale co sa pamatam, rekonstruovala sa Kolarova ulica od stanice po stadion, autobusova stanica, ulica na sidlisku Druzba za poliklinikou, zopar kruhacov pribudlo, atleticky stadion sa dal dokopy, opravuju sa hradby, parky sa poludstili
ked sa dostavia severny obchvat az po cestu na Ruzindol a dorobi sa obchvat od R1 po staru cestu na BA (na mape trnavy je uz nakresleny hadam 15 rokov), Trnava bude mat dopravu poriesenu
teda okrem oblasti cukrovaru, tam sa teraz rekonstruovala krizovatka, no cukrovar uz dovaril a je to pekna zona na okraji sameho centra, hadam to tam nejak nezprznia

uvidime, ako to cele potiahne Peugeot

no a kulturak ... :(
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod magnus » 10. Nov 2005 18:18

aquila: Ale v Ziline este stale funguje Slota, a to je velky hrac, s dosahom na prokuraturu i sudy, takze kym je pri vesle, ziadna exekucia nehrozi :-) Az ked tam nebude sa ukazu realne fakty o hospodareni mesta. takze spravy o tom, kolko je ktore mesto zadlzene beriem s veeeelmi velkou rezervou.

Je fakt, ze MHD v Ziline je na tom asi najlepsie co sa systemu fungvania tyka, otazne je, ci trolejbusy su najhospodarnejsim riesenim. Ekologicky efekt je totiz nulovy, vzhladom na neustale rastucu osobnu i nakladnu dopravu v centre mesta, naopak, trolejbusy su hodne neflexibilne. V kazdom pripade je to ale lepsie ako stare Ikarusy.

faktom vsak je, ze pokial by sa podarilo doriesit vsetky obchvaty mesta, tak by sa mozno zlepsili pomery aj v centre, aj ked asi nie vo velkej miere. Skoda, ze sa neporiesila krizovatka Kosicka v zmysle povodneho projektu. A tiez dalsie krizovatky su nestastne riesene, pritom by stacili minimalne upravy a pomohlo by sa tomu. neviem vsak, kde by sa dalo nieco v tomto zmysle presadit. A nechapem, preco dopravny inspektorat niektore upravy nepresadzuje.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod aquila » 10. Nov 2005 19:14

2 wazari: jo to mas recht, preto hovorim, ze je to lepsie ako pred 5timi rokmi, kedy to vyzeralo v TT dost divne :roll: teraz sa to len a len zlepsuje, co je dobre ;)
inak o schopnosti ludi v TT hovori aj o tom ako sa ma TTSK, ktory patri tiez k tym najlepsim v ramci republiky ;)

2 magnus: mno vsak hovori, ako obcania mate vzdy moznost si niekoho ineho zvolit. a sa aj uvidi kolko kostlivcov povypadava zo skrin :lol: aj ked zase ako som uz spominal, aby ste neboli skor negativne prekvapeny z noveho vedenia ;)

trolejbusy si myslim, _velmi_ pomohli ZA aj co sa tyka ZP, aj dopravy. ja si pamatam aj na dobu pred trolejbusami (inak ked sme pri tom, ZA _velmi_ dobre poriesila trolejbusy lebo sa to skusalo "na sucho" s autobusmi a az potom sa tahali troleje). takze v tomto sa silne mylis .. bez trolejbusov by to bolo este horsie.

a celkovo MHD je v ZA riesena ako jedna z najlepsich na slovensku. to je tiez neodskriepitelny fakt.

ad ZP & MHD, to si myslim, ze keby to bolo po starom a bol by stale takyto narast dopravy individualne, tak by to bolo len katastrofalne ...

faktom je ze chybaju parkovacie miesta a zopar dalsich detailov by bolo dobre upravit ;) to nepopieram :) ja len hovorim, ze v ZA je to docela OK :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod magnus » 10. Nov 2005 19:54

Aquila: no sak jasne, v porovnani s Blavou je to fajn. ja nie som motorista, takze to vnimam skor ako chodec, a pre chodcov je Zilina na tom dost zle .-) bez trolejbusov by to bolo horsie, mozno by sme aj s filtrami na tvarach museli chodit v casoch jesennych depresii...
A co sa noveho vedenia tyka - nerobim si iluzie. Politika, ci republikova alebo miestna nikdy nelakala charakternych ludi :-) Ale ako vsade na Slovensku sa hadam dozijeme mensieho zla :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Ludo » 11. Nov 2005 11:23

magnus napísal:Niekedy mam pocit, ze si zacinajuci alebo amaterski projektanti skusaju svoje vymysly v praxi priamo v Ziline. Niektorre krizovatky su priam ukazkovym nezmyslom. V centre nie je vyriesena doprava ani parkovanie, tak isto na sidliskach. Chybaju zakladne kapacitne komunikacne osi medzi sidliskami a centrom. Aj to dobre, co ako tak fungovalo sa zasahmi mestskej samospravy na cele s J.S. slusne povedane pokazilo (nezmyselnou vystavbou hypermarketov a.p.). V Ziline sa napriklad absolutne nic nerobi pre cyklistiku a chodcov. Neriesi sa eliminacia osobnej dopravy v centre, prave naopak. Dalo by sa o tom hodne rozpravat, ale nakoniec - naco. Ludia mimo ZIliny si stale myslia, ako fantasticky to tu funguje.


Potvrdzujem, to čo si napísal. S tým súvisí niekoľko skutočností:

-zrušenie Útvaru hlavného architekta
-hrubé porušovanie platnej ÚPD, resp. okamžité úpravy na "objednávku" vedenia mesta
-neexistencia Dopravného generelu
-porušovanie stavebného zákona a platných technických noriem
-nerešpektovanie správ EIA
-výstavba bez stavebného povolenia

Pre diskutujúcich, ktorí nepoznajú Žilinu tak dobre, môžem ak bude záujem, popísať konkrétne veci.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod aquila » 11. Nov 2005 15:57

lud & magnus: len takto to mas 11 z 10 miest na slovensku ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 12. Nov 2005 17:35

Nuž keď je tu takáto téma, tak pridám aj ja svoj názor.

Ján Slota je kontroverzný človek, ktorý vládne v Žiline už 3. volebné obdobie a jasne vyhráva každé voľby. To je fakt.

Žiline sa darí a nech už je čokoľvek akokoľvek, tak je všetko v poriadku. Dlhy sú, ale sú relatívne nízke a Žilina ich bez problémov spláca. Že sa predá nejaký pozemok za nižšiu cenu? No a čo? Budovy sa nepredávajú pod cenu a mestský majetok je dosť veľký. Mesto podporuje šport atď.

Viem a sledujem aktivity že niekoľko ľudí je nespokojných s tým, že každý kto sa postaví proti Slotovi, tak padajú vulgarizmy z jeho strany a že sa rozhoduje niekedy nie práve úplne tak ako by si to verejnosť priala, ale bol zvolený a podľa mňa je to v poriadku. Nikto nie je ideálny.

Žilina je pekné mesto a v rámci dopravy je to veľmi dobré, hlavné ťahy sú na tom dobre, ZA sa dá obísť dosť rýchlo a ešte min. 10 rokov sa bude investovať v celom regióne do dopravných projektov.

Môžu byť kritici, ale treba si uvedomiť, že je aj veľmi veľa zástancov a aj ja som jeden z nich. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 59 hostí.