Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 14. Apr 2017 22:26

Včera som sa vracal z Nemecka. Zápcha bola až od Viedne, križovatky S1 a A2. Boli v nej hlavne vozidlá gastarbeiterov. Prečo také niečo sa neprejavilo aj na D3, keď to je taká diaľková trasa?


Pretože osobné autá čo sa vracajú z Čiech sa Kysuciam vyhýbajú cez Makov, TN, či inou trasou. Kdežto nákladná doprava z Poľska, ČR (pol biedy) využíva práve I/11. Sčítanie hovorí jasnou rečou, že podiel NA je na cestu prvej triedy vysoký, teda cesta je využívaná na medzištátny tranzit.
A porovnávať Kysuce a Viedeň... vážne? :lol:

hej pripada mi to velmi smiesne , kedze ja aspon dva krat do tyzdna absolvujem usek ,ktory ma dlzku 3.4 km, ale neda sa absolvovat pesi, teda musim autom a trva mi 30 az 40 minut. Pricom v nedelu doobeda trva ten isty usek na porovnanie 6 az 7 minut a nejaku velku tragediu z toho nerobim.


Tak ak ti tento stav vyhovuje, tak ťa naozaj nechápem očividne rád tráviš čas efektívne. To že sa zmieriš s problémom ho nevyrieši, prečo nejdeš bojovať za lepšiu MHD, alebo iné riešenie tvojho problému? Jáj to by bol podla vlastných nezmyselných slov nenažraný.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod okorec » 14. Apr 2017 23:53

Jj, v nemecku ľudia stoja 4 hodiny v kolóne a sú šťastím bez seba. To sú presne tie taktické tvrdenia, ktoré pomáhajú konštruktívnej diskusii.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2017 13:05

milan_KM napísal:A porovnávať Kysuce a Viedeň... vážne? :lol:


tak kysucania sa tu pasuju do takych rieseni, ze treba neviem co, pritom staci ist aj do toho rakuska, ako taketo pripady riesia a sokujuco im nevadia ani tie X storocne stavby, alebo aj taky extrem ako v hainburgu, kde je kvoli hradbam len jeden pruh a semafor a boli tam intenzity, o ktorych sa kysuciam tiez nesniva.

cize hej, je to pragmatickom rieseni, ktore respektuje skutocnu opodstatnenost investicii.

milan_KM napísal:Tak ak ti tento stav vyhovuje, tak ťa naozaj nechápem očividne rád tráviš čas efektívne. To že sa zmieriš s problémom ho nevyrieši, prečo nejdeš bojovať za lepšiu MHD, alebo iné riešenie tvojho problému? Jáj to by bol podla vlastných nezmyselných slov nenažraný.


ach jaj, to co popisujes ty, je o tom, ze zjavne zoapr ludi sa dostalo po auto a myslia si, ze im patri svet, ale ono tot ak nie je.
kedze malo taky napd viacero ludi, musia si zvykat na obmedzenia z toho vyplyvajuce.

to neznamena, ze to bude ako pred 10timi rokmi, ze afurt vyjdete a budete tam kde treba za 5 minut.
nie, je to dosledok motorizacie a ked chcem pouzivat v dany moment auto, treba pocitat s tym, ze clovek nie je na ceste sam.

navyse na kysuciach je reko zeleznice aj doslova kazdej zastavky aj ked su nezmyselne, preco ludia nepouzivaju viac zeleznicu a verejnu dopravu ? preco kraj nic nerobi s nadvaznostami spojov ? preco nechodi lokalna napriklad z cadce az po varin, kde by ludia mohli nastupovat/vystupovat ?

zase raz, vasi voleni zastupcovia totalne zlyhavaju, ci uz VHD, alebo MHD. o podpore SMERu na kysuciach, ktory je za tento marazmus priamo zodpovedny je aj skoda hovorit.

doslova, mate co ste si volili, a skor mate to este superluxusne, ked si mozete dovolit podporovat zbytocne projekty.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Apr 2017 14:47

takze ak by tu niektora ina strana si dala do volebneho programu , ze sorry, kysucania musia pockat, treba stavat inde, zeby ich tu niekto volil? Je to len uvaha,, ale skus si na nu odpovedat sam...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 15. Apr 2017 15:30

Aquila som rád, že spomínaš tú železnicu, lebo osobné vlaky s hodinovým taktom bývajú dosť preplnené, dúfam, že podporíš požiadavku na železnice so zahustením spojov. Ale vzhľadom na fakt, že železnice majú takú koncepciu, že každý druhý rok rušia rýchliky do KNM, tak nerátaj s nejakým úspechom. A to buďme radi, že teraz aspoň časť ľudí tie rýchliky vezmú. A to by v KNM zastavovať nemuseli, keby ich železnice nahradili Os, ale keď na to mesto tlačilo, tak radšej vrátili rýchliky.

Zase raz sa ukazuje tvoje ťažké zavádzanie, mesto nebojuje o privádzaš, mesto nemá chodníky a cesty, mesto nebojuje o vlaky... Všetko klamstvá, len preto, že u teba to tak nefunguje, nezamená, že to nebude fungovať inde.

Bohužial MD, či SSC nebodaj ŽSR sú také neschopné podniky, že nečakaj, žeby prišli samé od seba s nejakým nápadom, alebo by podporili nejaký dobrý nápad.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2017 16:06

je to zase raz vec samosprav a kraja, ale zjavne ohladne zeleznice nerobia nic, okrem zbytocnych pripomienok ku koridorovym rekonstrukciam :) ale hej, ZSSK su specialne, tam sa kopu veci tazko da pretlacit, ale ked vidia, ze kraj aj samospravy maju na haku, tak preco by sa snazili ?

nie je to tazke zavadzanie, kde je nejaka peticia alebo protesty ohladne vlakov ? nikde nic, len zase zlate prasa dialnica. jo a tie chodniky som pisal, ze radola nema ani len chodniky a chcete tam MUK, ktora je zbytocna.

daj mi sem jedno jedine klamstvo, ktore som napisal. opakujem, lokalnej samosprave ide najlepsie zjapat, ze za to moze MD, alebo ZSSK, ale aby kraj alebo samosprava urobila, tak to ani bohovi.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 15. Apr 2017 17:01

Radoľa chodníky nemá, ale bavili sme sa o KNM. MUK nepožaduje nikto, to bol zase len návrh na odstránenie bodovej závady v Radoli.

Zlaté prasa diaľnica, lebo MD nepredložilo iné alternatívy, bohužiaľ. A vytrvalo ignoruje snahu mesta aspoň o privádzač, bohužial.

Ano riešenie zápch tým, že budeš chcieť po ľuďoch aby presadli do už preplnených vlakov. Pekné riešenie, ale. Zase by sa museli vybudovať záchytné parkoviská, pri žel. staniciach, keďže vieš, že obce roztrúsené po bočných dolinách. A doplniť vlaky. Možno vybudovať zastávku pri INE. A hlavne spolupráca SAD s ZSSK, čo je už úplne scifi na Slovensku.

Toto všetko by určite pomohlo odľahčiť I/11, ale to všetko by malo len čiastočný efekt. To je ako čakať, že ŽSR spravia pár zastávok v BA a zrazu chcieť aby všetci presadli do vlakov. Tomu ani sám neveríš, tak prečo to chceš inde. A hlavne prečo sa o tom bavíme len tu na fóre, prečo s týmto nepríde MD ako súčasť balíka na zlepšienie dopravy na Kysuciach, aby sa teda vyhli stavbe diaľnice.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2017 17:44

Ja som explicitne napisal ze radola nema chodnoliky, to ze ty si to zle precital je tvoj problem.

A opakujem mali ste protestovat pred chomom ze za cenu zdrazenia zbytocneho useku strazov brodno ste mohli mat privadzac ;)

V tej vami neoblubenej bratislave to zafungovalo, ked zmenili na trati 131 za figela takt aj supravy pocet pasazierov sa skoro strojnasobil a to su len primestske supravy nezaclenene do integrovanej dopravy.

A k SADke, kde v ziline je to ozaj vysmech je skoda hovorit . Ale SADku ma pod palcom kraj...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 15. Apr 2017 18:00

Nauč sa aj ty čítať s pochopením, hovorím, že toto všetko by zlepšilo situáciu, ale MD na to zvysoka s*****

Toto naozaj nemá zmysel, tváriš sa akoby to všetko záležalo od ľudí a pritom veľmi dobre vieš, že tu šlo len o politický kapitál a všimné. A nejaké protesty by Chomu absolútne nezaujímali. Navyše v tej dobre predsa sa vyhlasovalo, že je prebytok peňazí tak no problemo. Strašne vidno aký máš prístup, vo vlákne D1 je ti jasné, že za situáciu na Višňovom má zodpovednosť MD a zlodeji tam ale v prípade D3 mali ludia protestovať už pomaly za čias Rakúsko-Uhorska aby tade neťahali cestu. Tak prestaň trepať kraviny.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2017 18:47

tych ludi ste si volili, staci si pozriet vysledky poslednych par volieb ako sa volilo na kysuciach, takze o com ? k situacii na D3 miestne samospravy dost vela prispeli .. vid aj usek turanych - hubova, kde tiez je vidno ako postupuju samospravy :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 15. Apr 2017 19:12

Rovnako ako výsledky volieb v celej SR, takže čo si si zvolil to máš, tak čo pindáš na D3.

Opakujem MD využíva samosprávy na to čo mu vyhovuje. Keď chce pretlačí záujem, keď nie ukáže na obec. Presne Krpeľany využívajú na to aby, ospravedlňovali povrchový variant, špeciálne pretláčaný pre mostárske firmy. Reálnu moc obce nemajú. Začni sa konečne konfrontovať s aktuálnou realitou SK.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 17. Apr 2017 13:24

Uznávam, že každodenná migrácia obyvateľstva smerom do ZA a zo ZA za prácou je v Žilinskom kraji už dosť neúnosná, aj keď to nespôsobili samotní obyvatelia, ale "horných 10 000", ktorí v 90-tych rokoch vytunelovali závody v menších mestách a poľnohospodárske družstvá v celom okolí.


takze zistujeme ze aj severe bolo polnohospodarstvo a ze vlastne ak je funkcne tak vie udrzat ludi na vidieku. bravo.

Aj tak však trvám na tom, že dopravu nezahusťujú neprimerane osobné vozidlá, ale hlavne nákladné nad 7,5 tony, je to vidieť najmä v rannej a poobedňajšej špičke. Nevyzerá to tu ako cesta cez Vajnory do Čiernej vody, ktorá je zahltená výlučne osobnými automobilmi, ale tu to spôsobuje veľa skupiniek 3-5 kamiónov, ktoré si idú svoje v tesných rozostupoch (70km/h na tempomate v obci i mimo obce), takže ich nie je možné obiehať, a naopak pri vzniku kolón si nechávajú obrovské odstupy, čím kolóny ešte viac predlžujú. Preto treba tranzit cez Kysuce vyhnať na štvorprúdovku a tam už nech si robia čo chcú.


toto sa na rozdiel od smerovania aut overit da.

BA usek 87020 cize pred z.p. - 10.400 NA, 52.000 NA
paralelna stara cesta - usek 80130 dalsich 1.400 NA a 12.000 OA

ZA usek 90100 od strecna - 5.600 NA, 21.000 OA
ZA usek 90309 od KM - 4.700 NA, 15.300 OA

ZV usek 90470 od DT - 2.800 NA, 10.000 OA
ZV usek 90456 od ZH - 3.900 NA, 12.500 OA

cize percentualne je objem ND pri BA o nieco nizsi ale ziadny dramaticky rozdiel to nie je. pri samotnom pocte kamionov je vidiet ze pred BA od SC ich je vyse 10.000 co je ako od strecna a KM DOKOPY. cize zase sme pri tom ze porovnavanie sa s BA je vlastny gol. :wink:

dalsie porovnanie je so ZV cize pocet aut tiez na 1x1 cestach od DT a na "poloestakade" pred odbockou do centra. je vidiet ze pocet NA je mensi o 2-3.000 ale pocet OA je nizsi az o 3-11.000 aut denne. takze kludne si omielaj svoje a neotazuj sa faktami. lebo 2-3.000 kamionov navyse este ziadnu siroku a rovnu cestu neupchalo. isteze priemerna rychlost je nizka ale prejazd je plynuly, na tych par km sa to da strpiet. co je ale klucove je ako su riesene hlavne krizovatky. cize ak tam bude semafor tak sa bude stat aj ked bude dialnica, akurat menej hoci v spicke alebo ked konci zmena u klucovych zamestnavatelov na kt. funguje cela ZA aj okolie tak mozno nie ovela menej...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Miro » 17. Apr 2017 14:48

Chlapci, ja som kukal, že diskusia na fóre o D3 nejako utíchla a vy ste sa presunuli sem :) Už mi bolo za vami smutno
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod EmBe » 17. Jún 2017 20:51

V obci Rosina (okr. Žilina) sa chystá rekonštrukcia miestnej komunikácie a vybudovanie jednostranného chodníka.
Nepozriete sa na to, prosím, niekto ešte odborným okom, že aký máte na to názor?
PD tu v súťažných podkladoch:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/834135

Jedná sa o vyfrézovanie 80 mm vozovky a následné asfaltovanie, vybudovanie chodníka, ujednotenie šírky vozovky na 6 m (teraz 7-9 m). Doba trvania 3 mesiace od odovzdania staveniska.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod EmBe » 15. Sep 2017 14:19

11.9.2017 bola podpísana zmluva a 12.9.2017 začali práce na reko MK. Momentálne čistia zarastenú krajnicu a od 19.9. sa začína frézovanie asfaltu. Postupovať sa bude od horného konca obce smerom dole na ZA.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod ferguson » 16. Sep 2017 15:44

Vyzera to, ze ta rekonstrukcia by mohla mat hlavu aj patu. Som zvedavy ako to dopadne, ta cesta bola otrasna.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod EmBe » 19. Sep 2017 20:10

Dnes zacali frezovat. Vyfrézovali od km 2.0 po 1.3 (od horného konca po obecný úrad). Treba len dúfať, že počasie bude potom priať asfaltovaniu keď na to príde.

Cena je 704 381.21 eur s DPH. Vie to niekto zhodnotiť, či je primeraná?
586 384.34 bez DPH (predpokladaná 648 999.66 EUR bez DPH). Zhotoviteľ sú Cesty Nitra.

Existuje norma, ktorá prikazuje budovať pri nových cestách (aj takýchto miestnych) bezbariérové prechody pre chodcov?
Aby to nedopadlo takto:
gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=37859
A zároveň, aby aj takéto prerušenia chodníka boli bezbariérové?
gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=37860
Nakoľko v tom projekte v súťažných podkladoch na ÚVO nevidím nijak vyznačené takéto znížené hrany na týchto miestach (pri vjazdoch do dvorov to vyznačené je). Alebo je to (snáď) už samozrejmosť?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2017 22:45

Bohuzial nie je... Aj v bratislave co opravovali cesty tak nechali barierove prechody . ... Proste na bezbarierove treba serozne projekt a stavebko...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Vlados » 19. Sep 2017 23:13

Buď na daných miestach vynechať opravu obrubníkov ale na záver zvyšky asfaltu vykydnúť k obrubníkom na "zrazenie" hrany ;)
Nakoľko máme vážne problémy/nedostatky pri bezbariérových riešeniach tak je pochopiteľné že treba seriózny projekt, žiaľ nie je samozrejme že projektam to naprojektuje správne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 20. Sep 2017 08:09

Jonathan napísal:To je fajn. Mozeme zrusit aj ine krizovatky, napr. pri Metre do Ivanky, alebo ten kruhac pri Senci. A ti ludia co tam ziju, nech tam idu kade chcu. nebudu zapchy. Super riesenie.


teraz sa trosku usmeje popod fuzy, lebo si mi perfektne nahral na smec, ze preco ozaj treba zrusit priame prepojenie vadicovska dolina - KNM
totizto to pripojenie pri metre je ako nahrada na zrusene priame napojenie ivanky do bratislavy :)

a sokuuco si ludia z ivanky po zruseni tej cesty museli od vtedy zvyknut, ze si musia nielenze nadist, ale teraz maju problem aj vyjst.
cize v com je zopar ludkov vo vadicovskej doline inych, oproti tym z ivanky ?

takze toto len ukazuje, ze tak ako nebolo problem zrusit priamu cestu z ivanky do bratislavy a napojit ju na s obchadzkou, to iste nebude problem pre radolu.

Mawerick81 napísal:inak k Radoli,, kedysi tam semafor skusali nahradit kruhacom,, ale zopar polskych vodicov kamionov skusalo preletiet cez kruhac v 80tke,, no a po par nehodach tam dali naspat semafor..


tam bol praveze najprv hlupy kruhac, ktory nemal ani parametre a ani kapacitu, odstranili kruhac, odstranili sa kolony. to iste plati teraz, ked sa odstrani krizovanie ale zostane len vjazd, vyjazd do vadicovskej doliny, tak nie je o com ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Jonathan » 20. Sep 2017 11:01

Neviem co bolo pred casom. Viem co je teraz. Je to bodova zavada, ktora by sa mala riesit. Ta zavada je tu teraz.
Ked mude v Ivanke MUK zavada nebude (ja viem ze bude inde).
Ked pri KNM bude tranzit prec, bodova zavada nebude. To spojenie s KNM je potrebne zachovat a o forme mozeme debatovat. Mne sa skor paci premostenie dialnice za cenu zburania jednej restauracie.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod milan_KM » 20. Sep 2017 12:03

Na pripomenutie Aquilovi, kedy bol mestu prezentovaný pozemný variant (so zbúraním mosta, bez, resp nadjazdom ako hovorí Jonathan)?
Povedz kedy? Alebo si má mesto založiť projekčnú kanceláriu aj? Aj si to posúdiť MZP?

Priznaj sa, že ty chodíš do Senca cez Voderady :lol: V BA máme D zadarmo, ale inde chceme brániť lokálke čo dochádza 30km vo vstupe na D. Alebo úplne ignorovať prirodzené dopravné koridory a vytvárať si nezmyselné a nepraktické obchádzky.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 20. Sep 2017 12:08

jonatha, ide o _povrchovy_ variant dialnice, ktory vylucuje v principe z priestorovych dovodov akukolvek krizovatku so starou cestou aj napojenim radole v tom mieste kde je. to je myslim jasne vsetkym, cize ani neviem ako by tam bol most z radole, kde by sa este aj pripajal na krizovatku. tam bude problem aj s vystupanim mostu pre pesich/cyklistov..

MUK v ivanke je uz uplne iny level, ja hovorim, o zrusenej priamej cesty do bratislavy z ivanky a presmerovanie na tuto uz bodovu zavadu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod EmBe » 20. Sep 2017 13:16

aquila napísal:Bohuzial nie je... Aj v bratislave co opravovali cesty tak nechali barierove prechody . ... Proste na bezbarierove treba serozne projekt a stavebko...

Vlados napísal:Buď na daných miestach vynechať opravu obrubníkov ale na záver zvyšky asfaltu vykydnúť k obrubníkom na "zrazenie" hrany.

Tak podla chlapov, ktorí tam robia, by mali byť bezbariérové aj priechody pre chodcov aj prerušenia chodníkov pri križovatkách. No či tam budú reliéfne prvky (vodiace znaky atď) mi už povedať nevedeli.
A momentálne nie je chodník žiaden, takže obrubníky aj všetko sa budú robiť od základu :D
Ak by to náhodou nerobili bezbariérové, je ešte šanca to nejak zvrátiť? Muselo by sa to robiť oficiálne cez nejakú zmenu pred dokončením?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 20. Sep 2017 13:52

podla skusenosti co robia v bratislave, kde napriklad magistrate pocas europredsednictva vo velkom rekosntruoval cesty, ale nerobili sa bezbarierove. tak sa to teraz fixuje a treba vzdy seriozny projekt.

vid v ruzinove. novu cestu zrekosruovanu rozbiju na viacerych miestach kvoli uprave bezbarierovych prechodov. je tam seriozny projekt, s docasnou aj trvalou organizaciou dopravy/znacenim .. a fakt sa jedna len o urobenie bezbarierovych prechodov.

http://www.ruzinov.sk/data/MediaLibrary ... chodov.pdf
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.