Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 08. Aug 2006 22:32

Obchodná to má za sebou, mesto počká do konca leta. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4472
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 18:09

Časť Miletičovej otvoria začiatkom septembra. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4566
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod ELZ » 30. Aug 2006 11:30

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4626

Som zvedavy, ci to budu opravovat od tenisovych kurtov na Patronke (zhruba ako je vzjazd do tunela) az za krizovatku s Vojenskou nemocnicou ... po celom useku su dobre kolaje. A zacinaju sa robit az ku krizovatke pri Tescu Lamac.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod aquila » 30. Aug 2006 11:56

dobry napad je tam dat beton, ale nejako sami nezada, ze by to tak skoro urobili. vsak uvidime. kazdopadne bude tam po dalsom obmedzeni uz nenormalne kolabovat doprava.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 03. Sep 2006 23:49

aquila napísal:dobry napad je tam dat beton, ale nejako sami nezada, ze by to tak skoro urobili. vsak uvidime. kazdopadne bude tam po dalsom obmedzeni uz nenormalne kolabovat doprava.


Tu už ten CB kryt mal byť a podobne na všetkých tranzitných ťahoch v meste BA a nielen v ňom.

Problém s frézou, to je katastrofa, v lete sú veľmi potrebné a v SR ich nie je nad 20 kusov, pojazdných je do 10 kusov. :idea:

V BA je pár kúskov (1-2) podľa mojich informácií požičaných zo Strabagu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Sep 2006 12:34

Miletičova bude meškať aspoň mesiac. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4708

Na Obchodnej je polícia bezmocná. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4709
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 08. Sep 2006 13:25

Zaujímavý rozhovor s primátorom, aj čo sa týka dopravy:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=26721#26721
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 08. Sep 2006 15:48

zaujimavy ako zaujimavy. v principe nic nepovedal. a vyzera, ze sa ani nic nezmeni.

preco neplati uz aspon 10 rokov vyhlaska, ze pod kazdym novym bytovym komplexom musi byt aspon tolko garazovych stani co je tam bytov + 5% rezerva ? s tym, ze ked to projektant nesplni musi platit extra dan ?

taketo nieco existuje napriklad vo viedni. (tam ak si dobre pamatam bol postih asi 50 tisic ats za kazde ochudobnene parkovacie miesto)

ohladne zahustovania sidlisk, detto. tie boli planovane na istu hustotu osidlenia. popri hlavnych tahoch komanci obycajne nechavali rezervy na rozsirenie, popripade pocitali v uzloch na neskorsie prebudovanie na MUK.

tieto vsetky pozemky sa rozpredali tak povediac od boku.

a bolo by toho viacero. ako preco mesto pri totalnej prestavbe mlynskej doliny nezatlacilo na stavbu troleji ?

preco si mesto zobralo niekolkomiliardovy uver na nosny system uz v roku 2003 a 2004 ked sa doteraz nevie ci sa zacne 2008 alebo 2020 ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 08. Sep 2006 16:14

Hm, neexistencia legislatívy evidentne mnohým vyhovuje, preto taký bordel. Nakoniec aj fakt, že BA má až teraz hlavného architekta niečo hovorí. Myslím, že časom sa to utrasie, len zlé je, že pokazené sa už len tak neopraví. Zvlášť v meste, kde je stavebný boom.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 17:10

aquila,

Viedeň a Bratislava majú asi toľko spoločné, že sú to hlavné mestá dvoch krajín.

Úplne inak sa stavia v bytovej oblasti, úplne inak v dopravnej oblasti a úplne inak sa rieši rozvoj mesta z hľadiska obchodných, športových, zábavných a oddychových miest. Nehovoriac o priemyselných a administartívnych.

V BA je akože všetko a všade a potom je to jeden veľký, slušne povedané, chaos.

Viedeň má svoje usporiadanie, vždy ho mala a riešenia sú vopred stanovené. Projektant a architekt vo Viedni už vopred vedia, že majú akési mantinely, to v BA nie je. V dopravných riešeniach sa nešetrí na plánoch, ani na realite. A plány nezostávajú 25 rokov niekde pod stolom.

Bratislava nie je Viedeň a ani nebude svojím príjmom. To sa tak skoro nezmení, ak vôbec niekedy, akože asi nikdy. Bratislava nemôže reálne investovať do MHD 100 mld. SKK, do nultého okruhu 100 mld. SKK, do opráv a prestavby vnútorných ciest 100 mld. SKK a do opráv bytov v Petržalke a inde 50 mld. SKK, ... lebo dosiahneš ja neviem 500 mld. SKK pri plánoch na 10 rokov ... 50 mld. SKK/ročne. A za 10 rokov bude BA na tom lepšie, bude mať viac ľudí, ktorí sa budú mať lepšie. Akurát ekonomika SR bude v krachu, lebo EÚ prispeje tak 1%. A úverová služba: 5 mld. SKK na 5 rokov.

No a teraz, čo s tým :?: :roll: :roll: :roll:

1. Hlavný architekt existuje. Prvá chyba - má slabé právomoci.
2. Mestské časti nespolupracujú s mestom samotným. Druhá chyba. Nemusia vždy súhlasiť, ale v zásadných témach je to potrebné - filiálka, nultý okruh, Cepit, letisko, MHD, bývanie, ...
3. Obmedzené finančné možnosti. Mesto má malý rozpočet, štát na hlavné mesto už viac nemá, VÚC robí maximum a aj to sa zdá byť BA málo. Úvery bežia prakticky na 100%.
4. Územný plán áno, pravidlá nie. Výnimky je to kúzelné slovo.

Napraviť jeden z týchto bodov a bude lepšie a potom druhý a bude lepšie.

Nepovedie to hneď k investíciám vo výške 500 mld. SKK na 10 rokov, ale nebude sa zhoršovať napríklad dopravná situácia. A mesto dostane za rôzne nové administratívne centrá konkrétne "off-setty", napríklad novú trolejovú trať do danej štvrti alebo zastávku metra atď.

Hlavné je mať systém, kvalitné plánovanie a tým myslím plnenie plánov a držať líniu bez ohľadu na to, kto práve vyhral v meste voľby.

Škoda písať, nič z tohto nebude. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 19:00

Karloveská je preťažená, viac nevládze. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4728

Dúbravka, Karlova Ves, Dlhé diely sú v špičke odrezané od mesta, situáciu skomplikovala aj zmena na Poliankach a viac je v článku. :lol:

Najlepšie je, že mesto vie, kde sú najväčšie problémy:

Podľa mesta sú najväčším problémom Dlhé diely. „Nárast automobilovej dopravy je za posledných desať rokov v Bratislave vo všeobecnosti dvojnásobný,“ povedala Chudinová. Dlhé diely boli navrhnuté pre asi 12-tisíc obyvateľov, už dnes ich tam býva takmer 30-tisíc, čo je dvaapolnásobok. K tomu sa pridáva mimoriadny nárast automobilizmu, na čo existujúce cesty nestačia. „Asi pred dvadsiatimi rokmi bola v uzle Karloveská – Molecova plánovaná mimoúrovňová križovatka, ktorá sa z nám neznámych dôvodov nevybudovala,“ povedala Chudinová.

Ale riešenia sa nejak nestíhajú realizovať, veď táto situácia už tu je pekných pár rokov, územný plán existoval, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 12. Sep 2006 08:09

Viacerí predstavitelia štátu a samosprávy sa vyjadrujú k riešeniu dopravy v meste.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4771
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 13. Sep 2006 21:53

Pozorovatel napísal:Viacerí predstavitelia štátu a samosprávy sa vyjadrujú k riešeniu dopravy v meste.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4771


To, čo pomôže jednej časti BA, ... to je dobré spraviť. Lenže žiaľ, medzičasom sa vždy zhorší situácia v ďalších dvoch častiach mesta. :twisted:

Správne tam je napísané, že min. ešte rok nebude situácia dobrá. Vtedy sa dokončí posledný úsek D2 a celý tranzit H-BA-ČR pôjde pekne po diaľnici. Potom ešte zostáva problémom napojenie na D1.

A potom, potom bude potrebné riešiť prepojenie D1 a D2 ale nie cez mesto, no mimo neho tak, aby sa prepojili okolité mestá typu Pezinok a Senec, Stupava s ďalšou viacprúdovou cestou, s R7. To je diaľnica D4 s pokračovaním cez pohorie Malé Karpaty, sen pre mesto, no reálne odklonenie komplet tranzitu von z mesta. Sen je to preto, že na toto bude potrebných cca. 100 mld. SKK, krásne investovaných cez PPP s min. alebo žiadnym mýtom, ... ale zatiaľ musí štát riešiť to, čo som napísal na začiatku, t.j. D2. Mesto investuje do rozšírenia hlavných ťahov a mohlo by začať realizovať aj metro, tiež sen, lebo najprv to bude tzv. rýchloelektrička.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 13. Sep 2006 22:08

Dy napísal:
Sen je to preto, že na toto bude potrebných cca. 100 mld. SKK, krásne investovaných cez PPP s min. alebo žiadnym mýtom, ...

Které stavby do té částky kalkuluješ a proč myslíš, že se to bude muset realizovat přes PPP?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 13. Sep 2006 22:26

Jaroslav Štemberk napísal:
Dy napísal:
Sen je to preto, že na toto bude potrebných cca. 100 mld. SKK, krásne investovaných cez PPP s min. alebo žiadnym mýtom, ...

Které stavby do té částky kalkuluješ a proč myslíš, že se to bude muset realizovat přes PPP?


Kompletná cena D4 na 3+3, tunel Malé Karpaty na 2+2 rúry s 3 rúrami - 2 hlavné, 1 servisná-úniková. Ďalšie pokračovanie na D2 a ďalej na Rakúsko, kde sa to napojí na diaľnicu, ktorá v Rakúsku už je plánovaná. V tomto sú teda náročné stavby, buď sústavy veľkých mostov/estakád (D4) alebo min. 2 veľké mosty prechádzajúce cez rieky Dunaj a Morava a cca. 10 km súvislý tunel, prípadne 12 km systémom krátkych tunelov a estakád.

Cena je len odhad, budú to "miliardy nahore alebo nadole". :lol:

Možno to nebude PPP, ale nebude to EÚ a štát na takéto niečo nebude mať ani za 20 rokov dosť financií. Postaví dovtedy možno D4.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 13. Sep 2006 22:53

A bude to dřív než za 20 let potřeba?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod fh » 14. Sep 2006 06:44

Dy napísal:

"Pozorovatel Napísal:
To je Mapman pravda. Bratislava sa nedá zrovnávať s Prahou. A porovnanie s Brnom dopravne celkom sedí, až nato, že v BA D1 viac zasahuje do zastavaných oblastí. Čo sa týka historického centra, to v BA je malé oproti Brnu.


Za toto si ale mesto BA môže samo. Stále ustupujú historické stavby dopravným stavbám - mosty, rozšírenie hlavných cestných ťahov. Mala sa dávno začať stavať aspoň D4 a nultý okruh."
To je citát z inej témy:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=66&start=175

Tu sa musím BA zastať. Ako z hlavného mesta Slovenska aj za ČSSR sa snažila vládnúca verchuška robiť z BA socialistické hlavné mesto a vybúrili sa tam najmä rozliční cezpoľní, ktorým síce trčala slama z topánok, ale cítili sa odborníkmi na všetko. Akurát, že k Bratislave dobrý vzťah nemali.To ti potvdia aj starí Prešpuráci. Brno bolo našťastie preň nie takým stredobodom pozornosti a naviac Česi a Moraváci si len tak pamiatky ničiť nenechali.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 14. Sep 2006 06:46

fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 15. Sep 2006 18:14

Pozorovatel napísal:Električka do Petržalky:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4819


Tak a je to tu: suma 5 mld. SKK sa zdvihla na 8 mld. SKK. :o

Aby to nedopadlo ako s tým metrom v BA: projekty, štúdie, metra nikde.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tr3mp » 18. Sep 2006 07:43

Dy napísal:Tak a je to tu: suma 5 mld. SKK sa zdvihla na 8 mld. SKK. :o


Čo si ja pamätám, tak od začiatku (teda cca od roku 2003) sa pri tomto zámere hovorilo o sume 8 mld. Sk. Alebo sa mýlim?
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 10:25

tr3mp napísal:
Dy napísal:Tak a je to tu: suma 5 mld. SKK sa zdvihla na 8 mld. SKK. :o


Čo si ja pamätám, tak od začiatku (teda cca od roku 2003) sa pri tomto zámere hovorilo o sume 8 mld. Sk. Alebo sa mýlim?


A prečo ja si myslím, že mesto si bralo úver v hodnote 5 mld. SKK na riešenie prvej etapy rýchloelektričky :?:

Financie prakticky prečerpané a suma sa teraz zdvihla.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2006 11:12

mesto si zobralo preto taky uver, lebo si myslelo ze stat doplati zvysok. navyse z toho uveru je na elektricku alakovanych len 1,3 miliardy, co je smiesne malo.

hlavne ze sa uz 2 roky zbytocne platia uroky :roll: a vysledok nikde .. a zrejme sa aspon dalsie 2 roky platit budu, kedze v buducorocnom statnom rozpocte sa nejako s peniazmi pre BA nepocita.

a pod mottom ficiaka o "vyrovnavani rozdielov" aj pochybujem, ze sa najdu nejake peniaze v roku 2008. vsak volicov tam nema, tak na co by daval do BA ? radsej da zase vymysli nejaku 13stu socialnu davku pre ciganov :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod tr3mp » 18. Sep 2006 13:25

Dy napísal:
tr3mp napísal:
Dy napísal:Tak a je to tu: suma 5 mld. SKK sa zdvihla na 8 mld. SKK. :o


Čo si ja pamätám, tak od začiatku (teda cca od roku 2003) sa pri tomto zámere hovorilo o sume 8 mld. Sk. Alebo sa mýlim?


A prečo ja si myslím, že mesto si bralo úver v hodnote 5 mld. SKK na riešenie prvej etapy rýchloelektričky :?:

Financie prakticky prečerpané a suma sa teraz zdvihla.


Aha, už rozumiem. Ale ten úver bol jednak vo výške 3,2 mil. (ak obaja hovoríme o úvere z Dexie z roku 2004) a po druhé, nebol to úver na električku, ale na financovanie svojho programu priorít rozvoja hlavného mesta na roky 2004-2006. Čo bola kopa iných vecí, aj dopravných aj nedopravných. Ako vraví aquila, predstava bola, že zvyšok peňazí na električku doloží štát.
Ešte som si teraz pozeral návrh priorít, na roky 2004-6 tam bolo vyčlenených na úlohu "Prijatie rozhodnutia, príprava a realizácia I. etapy nosného systému MHD v Bratislave" 1,9 mld. Sk. (Zdôrazňujem, že tých 1,9 mld. je len na 1. etapu.)
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 21:25

tr3mp napísal:
Dy napísal:
tr3mp napísal:
Dy napísal:Tak a je to tu: suma 5 mld. SKK sa zdvihla na 8 mld. SKK. :o


Čo si ja pamätám, tak od začiatku (teda cca od roku 2003) sa pri tomto zámere hovorilo o sume 8 mld. Sk. Alebo sa mýlim?


A prečo ja si myslím, že mesto si bralo úver v hodnote 5 mld. SKK na riešenie prvej etapy rýchloelektričky :?:

Financie prakticky prečerpané a suma sa teraz zdvihla.


Aha, už rozumiem. Ale ten úver bol jednak vo výške 3,2 mil. (ak obaja hovoríme o úvere z Dexie z roku 2004) a po druhé, nebol to úver na električku, ale na financovanie svojho programu priorít rozvoja hlavného mesta na roky 2004-2006. Čo bola kopa iných vecí, aj dopravných aj nedopravných. Ako vraví aquila, predstava bola, že zvyšok peňazí na električku doloží štát.
Ešte som si teraz pozeral návrh priorít, na roky 2004-6 tam bolo vyčlenených na úlohu "Prijatie rozhodnutia, príprava a realizácia I. etapy nosného systému MHD v Bratislave" 1,9 mld. Sk. (Zdôrazňujem, že tých 1,9 mld. je len na 1. etapu.)


Tak nemáš ani ty celkom pravdu :wink: , ja som si to teraz pozrel presne:

Úver od Istrobanky si vzala Bratislava vo výške 2,5 miliardy korún v auguste 2003. Splatiť ho treba do konca júla 2008.

Úver od Dexia banky Slovensko si vzala Bratislava vo výške 82,4 milióna eur, čo je približne 3,1 miliardy korún, v decembri 2004.

Zatiaľ to "sedí", ... tu je rozdiel:

Na prípravu nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky 1,7 miliardy. Ty si tam (asi :wink: ) zarátal jeden z ďalších projektov MHD: na modernizáciu strojového parku dopravného podniku 260 miliónov, na rekonštrukcie električkových tratí mesto z úveru vyčlenilo 250 miliónov.

Stav "čerpanosti":

Z 3,1 miliardy korún sa do januára tohto roka minulo asi 638 miliónov a to konkrétne na:

Z úveru od Dexie mesto zaplatilo rozšírenie Nábrežia L. Svobodu, dokončenie Mosta Apollo. či práve prebiehajúcu rekonštrukciu Košickej a Miletičovej ulice.

A tiež fakt:

Viackrát bola však v zastupiteľstve aj diskusia o presune peňazí, napríklad z kapitoly nosný dopravný systém na nákup autobusov alebo na výstavbu bytov, ktorá predtým nebola plánovaná.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 21:28

aquila napísal:...a pod mottom ficiaka o "vyrovnavani rozdielov" aj pochybujem, ze sa najdu nejake peniaze v roku 2008. vsak volicov tam nema, tak na co by daval do BA ? radsej da zase vymysli nejaku 13stu socialnu davku pre ciganov :roll:


No, Fico tam naozaj voličov moc nemá, Slota asi tiež nie a Mečiar ten takisto žiadna sláva. Ani ich tu mať nebudú, nech by tu aj investovali. Tí Cigáni budú vďaka SNS blokovaní, podporuje sa hlavne ich vzdelanie. Ale to je OT.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 55 hostí.