Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod peterle » 16. Mar 2016 21:36

Vizualizácie 2. etapy električky v Petržalke

http://www.aktuality.sk/clanok/320252/v ... petrzalke/
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 12:03

http://www.ndsas.sk/aktuality-bratislav ... 372s49253c

70 000 áut za deň Vajnory- Senec to je podľa mňa na paralelnú R-ku do 2023 ak rastie doprava 5%.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 26. Júl 2016 12:09

nie to je akurat na 3+3 a konecne robit nieco s vnutromestskou dopravou a este so suburbanizaciou. Dokedy budu ceny bytov v BA takto umelo vysoko?
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 12:24

To je druhá vec. Bratislavská výstavba je živelná. V podstate aj nový obchvat len zdvihne tieto suburbanizačné tendencie ala najvačšia dedina sveta Los Angeles. Ale to Slováci nemajú také myslenie aby sa investovalo do Park and Ride a alternatívnych druhov dopravy. Skôr žijeme americký sen, čo tlačí ľudí do aút a núti stavať domy na predmestiach. Dopravná indukcia čím širšie cesty tým viac aút u nás platí najmä v BA.

Ok presvedčili ste ma nech je tam len 6 pruhová D1 :-D Zrejme by sa malo počkať, čo s dopravou urobí tunel Karpaty. V podstate intenzity na D4+R7 sú len hypotetické.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod aquila » 26. Júl 2016 13:02

to je akurat na 3+3 ako uy spomenul maxx, cize ked to nebodaj po triblavinu ozaj rozsiria na 5+5 a potom to bude 3+3, tak je to v pohode.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod PK » 26. Júl 2016 15:32

150.000 aut/24h v useku Prievoz - Ruzinov. Ze sa vobec nehanbia udat take cislo. Pri vynechani 8 hodin v noci ked je tam minimum aut to vychadza: 150.000aut/16h = 9375 aut/h. To je 2343 aut/h na pruh a to je 1,5s od predneho blatnika po predny blatnik. Kde je plynulost, bezpecnost? A to neratam, ze vacsina aut je tam sustredena v 4h+4h spicky a zaroven v smere spicky je podstatne viac aut ako opacnom.
150.000 aut/24h je cislo totalneho naplnenia 2+2 cesty mimo noci.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 15:49

Veď tam sú presné merače. Tak sú čísla presné. Čo by sa hanbili, veď preto sa rieši výstavba D4 a R7. Skôr by sa mali hanbiť Blaváci že nevedia chodiť vlakmi a MHD. Takéto šialené intenzity by ste v porovnateľnom Brne aj bez okruhu hľadali márne. Sekundárne by sa mali hanbiť architekti a urbanisti za ten výkvet bratislavskeho paurbanizmu. Takéto intenzity sú dlhodobo znakom nefunkčnosti mesta a nie vina NDS. Po dostavbe D4 ani fuka na dialnice v tomto meste :-D http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/62-03.jpg
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod PK » 26. Júl 2016 16:20

Tie intenzity su sialene preto, lebo cela premavka zo Slovenska je nasilu napchata na jednu cestu cez Bratislavu. Brno ma ukazkovu hviezdicovu strukturu ciest, kazdy kto vychadza z Brna vojde na svoju cestu, ide von a opacne smerom do Brna. V Bratislave je hviezdicova struktura z jednej strany nemozna Malymi Karpatmi, z druhej strany hranicou statu. A ten zbytok je obmedzeny megalomanstvom a preferovanim D1. Ak by boli radialy na Pezinok, D1, Senec, Most pri Bratislave, Samorin, Devin, Stupavu brane rovnocenne, spravene ako 2+2 obycajne cesty bez uzkych hrdiel ako semafory, stopky a pod. tak by v Ba nebol ziaden problem.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 16:59

Terén je výhovorka. Bratislavskí utopisti z hlavnou šialenou triedou cez stred mesta a tými segregovanými nadchodmi. Nemôže to mesto fungovať lepšie. Veď to boli manifesty komunistov ako rozrýpať mesto hlavne rozbiť bloky ulice námestia a vrchol segregácia a postaviť obludnú komunikáciu stredom mesta. Píšem to preto lebo to tak stále funguje na margo D1. Tá zotrvačnosť komunistov v hlavách je neuveriteľná. To by sa aj Franz Jozef zhrozil ako dopadla Bratislava. Verím že tá D4- R7 to nejak pomôže nanovo preskupiť. A aspoň zakopú tú cestu cez Petržalku.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod bodrik » 26. Júl 2016 19:58

Lorenc, no ja neviem, keď už spomínaš toho Franz Josepha, a D1 ako diaľnicu vedúcu stredom mesta, pozri si napr. také A22, či A23 vo Viedni.. To sú skutočne diaľnice vedúce stredom mesta. Detto A7 v Linzi.. Oproti nim a intenzite urbanizácie územia ktorým prechádzajú je D1 len len slabý odvar.. Preto nerozumiem tomu, prečo chceš D1 v Petržalke "zahrabávať".. Je to normálna štandardná diaľnica v meste, akých sú vo svete stovky..
K MHD a železniciam v BA sa ťa chcem opýtať kedy si naposledy cestoval MHD v BA a odkiaľ kam. A detto aj odkiaľ kam by si v BA využil železnicu. Dúfam že mi na to odpovieš. Vďaka..
K tým financiám, ktoré by si po dostavbe D4 do BA viac nedal by som povedal len toľko, že už vyše 20 rokov sa tak deje a mesto musí financovať štátne cesty na svojom území, čo je šialený nonsenz a potom tie financie chýbajú samozrejme inde.
Spravovať štátne cesty je úlohou štátu, ale u nás si hnilý štát neplní svoje povinnosti a hodí to celé na plecia mestu, čím výrazne vyciciava mestský rozpočet..
Kto kedy vráti mestu tie peniaze čo namiesto štátu muselo vyše 20 rokov investovať do stoviek kilometrov skrz extrémnu vyťaženosť výrazne opotrebovávaných štátnych ciest..? Nikdy nikto! Za tie prachy za vyše už mohla byť postavená aspoň časť podzemky trebárs z Petržalskej strany Dunaja po Hlavnú stanicu.
Ľudia ktorí v BA žijú a je ich na tom malom území vyše 10% obyvateľstva Slovenska, platia tiež dane, ale bohužiaľ ešte od ješitných rozhodnutí Mečiara sa ten stav nezmenil a mesto na to ekonomicky dopláca..
Každý štát si buduje a zveľaďuje svoje hlavné mesto, lebo je to výkladná skriňa štátu. Na to má prispôsobené svoje zákony, aj rozpočet. Ale Slovenská mentalita je taká, že na svoje mesto zvysoka "se.." A tak Bratislava v porovnaní s Prahou, Viedňou, Budapešťou, či Varšavou, ale aj Kyjevom a inými hlavnými mestami na to je ako je a vyzerá ako vyzerá.. Bohužiaľ.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 26. Júl 2016 20:25

Lorenc bol v BA maximálne prstom na mape...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 21:13

Nepoznám intenzity vo Viedni ani v Linzi. Porovnaval som porovnatelné Brno. Brno je poriadne usebrané a jasné mesto. Celkom normálne naplánované s nie najjednoduchším terénom. Ide mi o vyváženosť v urbanisticko-dopravnej koncepcii a rovnomerného rozloženia dopravy. Viedeň patrí medzi top mestá sveta pre život čo sa týka ŽP.

bodrik napísal:K MHD a železniciam v BA sa ťa chcem opýtať kedy si naposledy cestoval MHD v BA a odkiaľ kam. A detto aj odkiaľ kam by si v BA využil železnicu. Dúfam že mi na to odpovieš. Vďaka..


Zo stanice nevedeli električky spojazdniť niekoľko rokov čiže nikam. To je na tú tvoju výkladnú skriňu vrchol. Pešia trasa zo stanice k ministerstvu dopravy by mi nestačil horský bicykel. Cesta medzi ŽST a AS detto. Menujem len niečo.

Ja nemám nič proti investíciam do hlavného mesta. Len to plánovanie je na úrovni nejakého mesta v treťom svete. Tendencie akými sa to mesto uberá sú na smiech. Tie prierazy Most SNP ústiaci pri Dóme. Absolútne nesystematické neuchopený rast mesta. A stále to nestačí. Stále tam treba rozširovať cesty. Nikde sa to takto nerobí okrem Usa.

Taká Zaragoza nemá v meste nič, poriadny obchvat dookola. Mesto je o 200 000 ludí vačšie na tej istej ploche.

https://www.google.sk/maps/@41.6260611,-0.9556848,1600m/data=!3m1!1e3

Takto to má vyzerať.

Keď sa bavíme v téme diaľnic meranie dopravy prebieha mimo Bratislavu raz za 5 rokov. Intenzity, s ktorými NDS narába sú v 21 storočí zapisované čiarkami. Pri takomto plánovaní sa môže rozhodovať študent na Žilinskej univerzite, čo dá do diplomovky.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Milos » 26. Júl 2016 21:50

Lorenc napísal: Keby tam nebolo centrum postavené za Monarchie tak tam nič poriadne nieje. 


To by sa dalo povedať o každom meste na Slovensku, dokonca aj napr. o Budapešti a nebolo by to ďaleko od pravdy
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod bodrik » 27. Júl 2016 00:12

Pán kolega Lorenc, reagujme vecne. Dajme tomu menej emócií a pokoj.
Tie rozhegané električkové trate a rozbité mestské cesty sú dôsledkom toho, čo som písal. Mesto vinou štátu supluje štátne povinnosti a rozhodnutím štátu sa musí starať o štátne cesty (ak sa nemýlim, tak čiastočne aj spolu s KE je to nepochopiteľná výnimka na Slovensku) o ktoré sa inde v našej republike stará štát. Potom to tak vyzerá, keď mestské peniaze idú vyše 20 rokov tam, kde má investovať štát. Jasné že neostane na opravu rozheganých električkových tratí a rozbitých mestských komunikácií, keď peniaze boli minuté na stovky Km štátnych ciest na území mesta! Potom neostane ani na bežnú údržbu a kúpu nových autobusov, nieto ešte snívať o nejakom rozvoji a zveľaďovaní verejnej hromadnej dopravy, alebo komunikačnej siete!! Veľmi dobre viem o čom píšem. Bol som tomu 8 rokov pracovne mimoriadne blízko..
Za tento stav treba ale kritizovať štát, a nie mesto! Aj keď ani tam to nieje v poriadku. Ale väčšiu chybu v tomto prípade robí štát.
Čo sa týka plánovania, tak mesto je naplánované dobre. Stačí si preštudovať Územnoplánovaciu dokumentáciu. Problém je v tom, že takmer na nič niesú peniaze a dopravné projekty ktoré už malo mať mesto dávno hotové sa vôbec nerealizujú a dlhé roky sa ani realizovať bohužiaľ nebudú..! Pretože dokopy na ne je potrebných nie niekoľko miliard, ale niekoľko desiatok miliard eur!!
O tomto by sme tu mohli diskutovať dlho, zdôrazňujem ešte raz, že viem o čom píšem, lebo som bol tomu pracovne mimoriadne blízko. Ale nechcem tu obsiahlo písať. Ak máš nejakú konkrétnu otázku k tomu, opýtaj sa, alebo aj ostatní, pokúsim sa odpovedať.
Skrz ten nedostatok financií som preto už vyššie podrobnejšie spomenul, že Bajkalskú ulicu, ako aj jej pokračovanie Severnou tangentou navrhujem realizovať ako pokračovanie R7 rýchlostnou komunikáciou mestského typu, s napojením na D2.
Detto aj Galvaniho s pokračovaním cez Bojnickú, Žabí majer a tunel až po D2 by som riešil ako pokračovanie R1. Ale to až výhľadovo. Píšem o tom dôkladnejšie o niekoľko príspevkov vyššie.
Dôležitejšia je Severná tangenta spolu s Bajkalskou. Mesto je bez šance financovať túto stavbu, pretože na to jednoducho nemá. Je to megaprojekt. Preto by bolo správne ak by to financoval štát. Aj kvôli tomu, ako sa už vyše 20 rokov k štátnym cestám v BA správa.. Že na ne nedal takmer ani cent. Mesto by nemalo niesť tieto náklady, malo by mať viac finančnej slobody, čo najskôr by malo byť odbremenené od starostlivosti o štátne cesty na svojom území, aby malo dostatok možností venovať sa rozvoju verejnej hromadnej dopravy na svojom území.
Detto by mal štát už konečne riešiť Bratislavský železničný uzol, vybudovať sľubované zastávky v rámci mesta, aby sa tak železnica mohla hromadnejšie a flexibilnejšie využiť na vnútromestskú dopravu.
O potrebe P&R a v náväznosti na ne vybudovaní dopravných uzlov verejnej hromadnej dopravy na vstupoch do mesta snáď nemusím písať. Myslím že sa na tom zhodneme vsetci čo sem prispievame.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 27. Júl 2016 16:07

suhlasim ze zeleznice=stat by mali riesit BA uzol aj s novymi zastavkami v meste aby sa jestvujuca infrastruktura mohla vyuzivat pre ucely MHD. tu ale treba spomenut zbabranu hl. stanicu, aj zato moze stat ? :roll:

avsak... oprava elektrickovych trati stala jednotlivo do 10 mil. (dubravka, tunel) alebo menej (hl. stanica). to snad chces povedat ze BA je na tom tak zle ze za tie roky sa nedali tieto opravy vyriesit? a tiez bol taky problem urobit nielen koncepciu elektriciek ale hl. projekt, UR a SP ked vsetky tieto dokumenty sa schvaluju na urovni BA prip. VUC BA ? kde su projekty na elektricku na nivy, na vychod BA alebo prepojenie racianskej, vajnorskej a ruzinovskej radialy? kde je preferencia elektriciek na hlavnych krizovatkach, preco sa podporuje vylucne IAD ?

priznam sa ze neviem presne kolko statnych ciest ma BA. cesty I. tr. su ale pokial viem cesty I/61, I/63 a I/2. ale "stovky km" asi tazko. aj z toho I/2 okrem lafranconi vyriesila D2 a I/63 sa vyriesi cez R7. a co sa tyka I/61 tak uplne uzavrety okruh okolo mesta nie je ani v prahe ci budapesti.

http://www.cdb.sk/files/galleries/mapy- ... mag_ba.jpg

a to je napisane o zivelnej vystavbe snad nepopieras, "krasne" stavby na "vhodnom" mieste ako aupark alebo budova na sancovej kde z nicoho nic vyrastaju nove poschodia su len vrchol ladovca. biznis centra na kazdej vacsej ulici, likvidacia zelene, zahustovanie zastavby. no zbohom ked toto nevidis hoci si bol k tomu pracovne mimoriadne blízko ...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 27. Júl 2016 16:56

Iste prepojenie ŽSR sa malo realizovať. Aj v spojení so stanicou na Nivoch.
Stav tramových tratí, je na smiech .

Bratislava 440 000 obyv.
Počet prepravených osôb v roku 2011: 274 mil.

Brno 380 000 obyv.
Počet prepravených osôb v roku 2011: 354 mil.

Ulet developerov je druhá vec. Mesto sa nerozvíja udržateľne. Keď vidím niektoré projekty to nevyzerá ako v kultúrnej európe. Nedokážu regulovať plánovať a systematicky vylepšovať mesto ruka v ruke doprava - urbanizmus.
Viď Zaragoza aby som bol konštruktívny. Zrejme tam majú vládny program ako rozširovať mestá. Takéto kompaktné štvrte vznikaju po celom Španielsko.

Podpora IAD dosahuje takého maxima, že to treba zastaviť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Yoggy52 » 27. Júl 2016 20:36

tak hlavne, ze sa ba rozsiruje, ale "centrum", je schatrane a uplne nevyuzite, vid okolie mlynskych niv..
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Peterman » 28. Júl 2016 09:10

Aj ked sme uz mimo témy. K tým električkám v BA:
Je pozitívne, že sa konecne spojazdnila elektrická do Petržalky, dufam za co najskor sa začne jej predĺženie do Janikovho dvora (Petrzalka-južne mesto). Takto bude v meste 5 dlhých radiál ktoré sa stretávajú na malej ploche a majú minimum vzájomných prepojení - v centre v podstate na dvoch tratiach sa stretávajú všetky linky a ked sa spusti aj kompletná radialy na juh Petržalky, budu tieto dve trate uplne zahltene elektrickovymi súpravami a doprava sa výrazne spomalí a stratí sa výhoda preferovanej dopravy.
Je nevyhnutne vybudovať priečne (tangenciálne) prepojenia kde sa to da - vo východnej casti mesta Tomasikovou, pripadne Bajkalskou (takto boli tieto ulice uz v minulosti na to projektované, a z casti aj postavené). Tým sa odľahčí centru a zlepší variabilnejsie prepojenie casti mesta, aj sa pripojí na terminály integrovanej dopravy. Takéto prepojenie by malo ísť az k Slovnaftu, kde by sa napojilo na plánovanú radialu od Šafárikovho námestia (popri prístave, Slovnafte ) do Podunajskych Biskupic.
Je este viac možnosti ako zatraktívniť ekologickú električkovú dopravu, ale toto by vo výraznej miere pomohlo prevziať velké percento cestujúcich na električku
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 28. Júl 2016 13:37

centrum sa spomalit nemusi pretoze tam je siet dost husta, daju sa nakreslit zmysluplne linky. do biskupic je podla mna lepsie a jednoduchsie ist pokracovanim ruzinovskej radialy + odbocka na letisko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Laco » 28. Júl 2016 13:46

neviem ci to sem patri, ale v pondelok zacali s opravou cesty na senec od konradu po slovnaftku. smer do mesta, cast praveho pruhu s krajnicou. rychlost obmedzena na 30 (jazdi sa 60+).
dufam ze to opravia cele az po svetelnu krizovatku s vajnorskou a hlavne dufam ze to stihnu do septembra.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Peterman » 28. Júl 2016 13:55

Veď to je ta chyba, neustále sa plánujú len predĺženia radiál. Z Dúbravky na Bory (DNV), Vajnorska do Vajnor, ruzinovska na letisko,.. Aj ked aj to je potrebné.
Do Biskupic je nevyhnutná samostatná radiála popri prístave a Slovnafte - obslúži dalsie štvrte mesta, rozbieha sa za Prievozom vystavba Nového Ružinova, v okolí prístavu taktiež, v Biskupiciach moze stiahnuť viac cestujúcich z okolia, v neposlednom rade je to najkratšia spojnica do mesta ( ak by sa napájala trať na ruzinovsku tak by sa všetko kumulovalo do llokality trnavského mýta...a bola by to značne dlhšia trasa) aj dopravnými tokmi cestujúcich je značne previazaná priemyselná oblasť Slovnaftu s Podunajskymi Biskupicami

Ale čo potom pomôže urcite je minimálne 1-2 priečne prepojenia medzi Raciansku a novou radialu na Slovnaft a Podunajské Biskupice a prepojí tak 4 vetvy radiál
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod bodrik » 28. Júl 2016 22:44

Devil, áno, Bratislava na tom bola tak finančne zle, že jej hrozila nútená správa. Jazdili polozhnité autobusy, lebo nebolo na nové.. Ani teraz na tom nieje finančne dobre. To že mesto musí platiť správu a údržbu štátnych ciest na svojom území zo svojich peňazí je podraz a sviňárna zo strany štátu a za tým si stojím!
K tým škandálom je škoda sa vyjadrovať, lebo človeka by šľak trafil, ale za tým stoja svinské úplatné charaktery vo vedení mesta a v mestskej politike. Odborná stránka je týmito prascami bohužiaľ často arogantne odhodená.. Aj preto s tým už nemám nič spoločné. Človek má len jedny nervy, snaha o zlepšenie vecí bola, ale každému bez potrebnej podpory raz dojde energia a keď to nejde, tak sa na to vykašle.. Tých necelých 10 rokov stačilo.. Spätne sa divím sa že som to tam tak dlho vydržal.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod devil » 29. Júl 2016 12:33

OK ale finance zle su na tom mnohe samospravy, v mnohych krajinach sa samospravy financuju roznymi extra danami a poplatkami ktore platia. my nechceme zdanovat lebo je to proti zlepsovaniu podnikatelskeho prostredia, OK ale potom budu samospravy zivorit. tak si treba vybrat co vlastne chceme. ono mnoho veci sa decentralizovalo ale pocul som o pripadoch kde zakony su take ze v istych pripadoch sa komunalne veci riesia cez statne institucie lebo su vlastne nadriadene samospravam.

elektricky treba budovat podla poctu obyvatelov, cize do petrzalky kludne este nejaku vetvu...do biskupic by bola dobra nova vetva kvoli slovnaftu- to je 6-7 km novej trate os safarikovho n. po kazansku kde nie je rezervovany koridor ako v petrzalke.....isteze sa to da ale postupne a za vela rokov, kym predlzenie z ruzinova po cilizsku je 4 km, dalsia vyhoda je ze vyriesi aj vrakunu, da sa urobit odbocka na letisko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 29. Júl 2016 12:53

problem je v tom, ze bratislava je ozaj sialene podfinancovana, nielenze dostava menej penazi priamo z dani, este dostata o desiatky milionov menej na spravu ciest a komunikacii, a naopak na rozdiel od inych ciest, ma v sprave nielen cesty II a III triedy (za ktore nedostava peniaze), ale aj cesty prvej triedy (za tie tiez nedostava peniaze)... samozrejme on top, slovenska klasika, korupcia a atd
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Tomas PO » 31. Júl 2016 12:55

bodrik, presov je na tom este o hodne horsie a to nie je len nejaka dedina, ale tretie najvacsie mesto na SK. presov si musi takisto defacto financovat statne cesty, pretoze tie v PO ani nie su a tranzit, ktory by mal ist po D, nielenze nejde po D, ale ani po jednotkach. ide po miestnych komunikaciach
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.