Stránka 56 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2016 15:59
od eric987
Ono cele jadro problemu tkvie v priliz nizkej urbanizacii na Slovensku. Velke mesta potom nesluzia len tym ludom, ktori v nich ziju ale aj tym co do nich dochadzaju, a to je casto enormne mnozstvo. Avsak mesto dostava podielove dane iba za svojich obyvatelov. Na druhej strane male obce nezabezpecuju temer ziadne funkcie (okrem uplne elementarnych komunalnych sluzieb a uplne zakladne spravnej agendy) a v prepocte na obyvatela dostavaju rovnako (OK, mesta a vacsie obce inkasuju co-to na zaklade spravnych dohod za preneseny vykon kompetencii ale to su omrvinky). To je chore a to treba zmenit. Proste treba rozclenit sidla podla toho, ake fukcie plnia a nie podla toho, kolko maju obyvatelov. A na zaklade toho im pridelovat €€€ lebo tym sa podvyzivuju velke mesta a okolo nich rastu ako huby po dazdi 1000-5000-ove satelity, pre ktore tento system financne najviac vyhovuje. A takymto podvyzivenim idu dole komunalne sluzby a hore miestne dane a poplatky... A roztaca sa spirala, ktora prinasa len a len problemy; najviditelnejsie su samozrejme tie dopravne. Pre BA je to akurat o to horsie, ze moze len obmedzene vyuzivat EF, ale opat pripominam, toto je problem vsetkych vacsich miest v SR.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2016 20:47
od Vlados
Mestá nemusia supľovať funkcie obcí. Mesto má zabezpečiť škôlky, školy, ihriská, parkoviská, mhd atď pre vlastných obyvateľov. Nechápem prečo tak mestá nerobia??? veď takto idú proti svojim obyvateľom/voličom.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 14:29
od devil
aj ked dochadzaju do miest tak velku cast casu travia mimo neho...to potom mesto sa moze stazovat ze poskytuje sluzby turistom ergo lepsie by bolo keby neboli ziadny turisti....ono ked dochadzajuci/turisti v meste nechavaju peniaze, asi aj viac ako tam kde maju nahlaseny pobyt. to ze mesto z toho nic nema nie je ich problem. cesta nevedie prerozdelovanim toho mala ale v dodatocnych zdrojoch.

konkretne skoly dostavaju peniaze na pocet ziakov a to praveze mestam velmi vyhovuje aby tam chodili deti z okolia aj ked sa potom skoly v obciach musia zatvarat....

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 20:14
od Vlados
Turisti čo sú v meste ubytovaní platia daň za ubytovanie. Súhlasím že samospráva je podvýžívená.

To dostávajú ale to stačí len platy a energie. Rekonštrukcie platia samosprávy a tím šťastnejším na to sprispeje EÚ. Mesto má držať školy/triedy len pre svojich a volné školy/triedy prenajať súkromníkom. Tí napr. zvážia či vymenia okná alebo budú púšťať energiu do luftu, detto či budú mať vymaľované priestory alebo "katakomby". Netvrdím, že je to sociálne ale nemôže sa chcieť niekto priživovať na niekom.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2016 07:02
od eric987
devil napísal:aj ked dochadzaju do miest tak velku cast casu travia mimo neho...

Dovolim si nesuhlasit. Mesto pre dochadzajucich nesluzi len na pracu, ale aj na nakupy, sport, oddych spolocensky zivot atd. Skratka, ak zijes mimo mesta tak v mieste svojho pobytu dokazes tak akurat prespat, naveceriat sa, ist v nedelu do kostola a potom mat rodinny obed. To je tak asi vsetko.

devil napísal:konkretne skoly dostavaju peniaze na pocet ziakov a to praveze mestam velmi vyhovuje aby tam chodili deti z okolia aj ked sa potom skoly v obciach musia zatvarat....

Ano, mesto ako zriadovatel dostava peniaze v zavislosti od poctu ziakov, avsak je to prijem mesta. To nasledne poskytuje financie jednotlivym skolam. Takze iste miesanie penazi mesta tu je. Apropo, len nech sa tie vidiecke skoly pekne pozatvaraju. Totizto pri tom, aku uroven maju (cest velmy velmi vzacnym vynimkam) a ako sa ich absolventi dokazu udrzat na strednych tak su "dobre" tak akurat na minanie verejnych financii.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2016 09:05
od aquila
netreba zabudat ze skoly treba aj udrziavat a ram zase BA taha za kratsi koniec. vid reko skol ktorych zriadovatelom je kraj a skol/skolok, kde zriadovatel ani nie je mesto ale podvyzivene mestske casti.

aby sme to zhrnuli, decentralizacia na slovensku mala jediny ciel, upratat nominantov. mame ako vysledok sialene vela uradnikov ktory zeru zdroje, ktore chybaju na udrzbe a o nejakych investiciach nehovoriac.

a to vsetko vdaka miklosovi a niznanskemu. napr zupt by sa mali zrusit

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2016 14:40
od devil
eric987, nie kazdy chce byt meste viac nez treba. staci vidiet intenzitu dopravy von z mesta cez tyzden a v piatok. a hlavne BA ma daleko od normalneho hlavneho mesta typu W, PR, BP a nie je to kvoli daniam.... btw. nakupy a pod. maju z mestom spolocne co ? aupark, polus atd. su mestske podniky ?

Totizto pri tom, aku uroven maju...


prezrad aku uroven maju...

Vlados, dan za ubytovanie myslis tzv. "miestny poplatok". tak to je naozaj velka suma... :lol: a kolko platia developeri a pod. ze mozu podnikat ?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 07:10
od eric987
devil napísal:eric987, nie kazdy chce byt meste viac nez treba. staci vidiet intenzitu dopravy von z mesta cez tyzden a v piatok.

Zeby tie piatkove intenzity boli sposobene tym ze byvam v inej casti SR ?

btw. nakupy a pod. maju z mestom spolocne co ? aupark, polus atd. su mestske podniky ?

Zeby to, ze sa tam musis nejako dostat ? napr. po ceste, ktorej spravcom je mesto ? Alebo ak ist na korcule pojdes na cyklistak, ktory tiez spravuje mesto ?

prezrad aku uroven maju...

Myslim ze mas dostatocne IQ na to, aby si to s kontextu mojho postu vycital.

Vlados, dan za ubytovanie myslis tzv. "miestny poplatok". tak to je naozaj velka suma... :lol: a kolko platia developeri a pod. ze mozu podnikat ?

Od oktobra alebo novembra maju developeri platit tzv. miestny poplatok za rozvoj (mimochodom toto bude iba 2. miestny poplatok popri polatku za komunalny a drobny stavebny odpad, takze ako hovori Vlados, za ubytovanie sa plati "dan", aj ked to ma skor charakter poplatku), takze aj na nich to mozno pride. Hovorim narocky ze mozno, lebo ak sa nemylim tak jeho vysku ma stanovovat mesto.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 08:59
od Lorenc
K téme BA jednoznačne obchvat dokončiť D4 a potom začať radikálne riešiť dopravu vo vnútornom meste. Dobrý príklad nedávno pred 10 rokmi som bol v Marseille, kde zo štvorprúdovky v centre urobili trať pre električky a nechali dva pomalé pruhy pre autá a rozšírili chodníky. Autá si svoju cestu nájdu. V Bratislave vládne pohodlnosť IAD a jej preferencia len indukuje ďaľšiu dopravu. Mesto môže zlepšiť parametre mestského života úplne jednoducho a účinne a relatívne rýchlo.

Tieto zásahy riešia sociológovia, urbanisti s dopravákmi spolu tak čosi vedia vymyslieť viď inspirace: https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bsta_pro_lidi

Príklad GI strand Copenhagen pred a po.
http://nmkenned.myweb.usf.edu/copenhage ... hagen.html

Ten Gehl bol už vraj aj v Bratislave prednášať asi radšej ušiel :-D

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 12:42
od rybana1
Oprava Mosta SNP sa posúva až na koniec septembra, Bratislave hrozia zápchy: Vodiči, vyzbrojte sa trpezlivosťou
http://www.cas.sk/clanok/431820/oprava-mosta-snp-sa-posuva-bratislave-hrozia-zapchy-vodici-vyzbrojte-sa-trpezlivostou/

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 14:33
od devil
no vidis. tie cesty v piatok alebo aj rano-poobede su plne lebo tie masy sice v BA pracuju ale nemaju zaujem uzivat si sluzby mesta.

Zeby to, ze sa tam musis nejako dostat ? napr. po ceste, ktorej spravcom je mesto ? Alebo ak ist na korcule pojdes na cyklistak, ktory tiez spravuje mesto ?


a ked pojdem do ineho okresneho mesta alebo do inej obce tak tiez by malo ine okresne mesto a ina obec dostavat peniaze navyse lebo uzivam ich miestne komunikacie ? alebo ako si to myslel ze BA ma malo, oproti comu, to si snad vypocital ? OK cesty I. tr. by mal spravovat stat a cesty II. tr. zase VUC. BA ma vynikajuce predpoklady aby si mohlo zarobit na to co potrebuje naviac oproti beznym samospravam. a este je tu jedna vec, cim vacsie mesto tym menej sa ludia poznaju a v anonymite sa daleko lahsie kradne.

Myslim ze mas dostatocne IQ na to, aby si to s kontextu mojho postu vycital.


noved prave....a preto mi to vobec nesedi...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 09:13
od Laco
uz vyse 2 tyzdnov opravuju Roznavsku a cestu na senec. dokoncenie podla aktualneho stavu v nedohladne. a to ide o jeden z najdolezitejsich a najvytazenejsich vstupov do BA. cele to malo trvat maximalne tyzden. cez posledny vikend nespravili takmer nic. toto je cira nemohucnost, ukazka neschopnosti a nekompetentnosti...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 14:26
od ANDi
Cize v Slovakistane nic nove.

Re: Bratislava ako samostatný kraj

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 08:51
od Peterman
Nenašiel som nejaké samostatné vláknom venované cestnej sieti v BA, tak sa mi toto zdalo ako najvhodnejšie.

V rámci oprav ("rekonštrukcii") sa teraz v súvislosti s predsedníctvom EU opravilo vela hlavných ťahov - hlavne radiál a este sa aj pokračuje na opravách niektorých priečnych prepojení čo je celkom pozitívne. Ale nechápem niekedy ked na asi 700m useku Tomášikovej medzi Trnavskou a Vajnorskou opravia dva asi 150m úseky a medzi nimi ostane plocha neopravená(nerátam usek pri svetelnej križovatke pri Koloseu, ktorý je OK), ktorá bola v takom istom žalostnom stave ako tie časti, ktoré opravili....

A este na okraj pripájam foto ako opravili chodník pri starej IKEA, dnes klientske centrum Ministerstva vnútra (Yeme, Farmárska tržnica) - ten ľavý kraj je hotová katastrofa

Re: Bratislava - cestné komunikácie

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 09:52
od mb1000
Peterman napísal:Nenašiel som nejaké samostatné vláknom venované cestnej sieti v BA, tak sa mi toto zdalo ako najvhodnejšie.


Aktualna tema je Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta (poprosim admina o presunutie)
viewtopic.php?f=8&t=1955

Peterman napísal:nechápem niekedy ked na asi 700m useku Tomášikovej medzi Trnavskou a Vajnorskou opravia dva asi 150m úseky a medzi nimi ostane plocha neopravená(nerátam usek pri svetelnej križovatke pri Koloseu, ktorý je OK), ktorá bola v takom istom žalostnom stave ako tie časti, ktoré opravili....


Opravili 2 najhorsie male useky na Tomasikovej, ale vymenu potrebuje takmer cela cast Vajnorska-Trnavska a Ruzinovska-Gagarinova.

Re: Bratislava - cestné komunikácie

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 10:23
od Peterman
Tých ciest čo v BA potrebuju opravu je značne viac, napr. Aj Tomášikova medzi Ruzinovskou a Gagarinovou....

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 19:20
od ELZ
Bajkalska ... hlavne medzi Vajnorskou a Trnavskou, Dubravka - Saratovska

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 22:40
od Sentilj
ELZ Saratovská v úseku Alexyho-Drobného smer Pri Kríži sa robila tento víkend a to pekne do hĺbky, Bajkalská najmä začiatok pri Teh.poli je asi najhoršia hlavná ulica v BA, úsek ďalej od križovatky s Trnavskou je nerovný ale aspoň bez dier. Tesne pred križovatkou je v pravom pruhu vyjazdený pozdĺžlny hrbol do výšky 20 cm.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 06:42
od Peterman
Bajkalská medzi Vajnorskou a Trnavskou je uplna katastrofa, predpokladam že to neopravujú zámerne a čaká sa na výstavbu nového futbalového štadióna, až potom tuto stranu cesty opravia, pripadne to zahrnú do stavby štadióna ....???!!!
Ale ak to bude so stavbou časovo pokračovať tak ako doteraz, je možné že sa táto strana Bajkalskej dovtedy uplne rozpadne .

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 08:14
od aquila
nie nezahrnu.. resp kmotor to platit nebude. v "lepsom" pripade to zatiahne stat, a horsom mesto ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 08:27
od Peterman
aquila napísal:nie nezahrnu.. resp kmotor to platit nebude. v "lepsom" pripade to zatiahne stat, a horsom mesto ..


To je take tajné zbožné prianie, prinútiť investora aby niečo opravil, tak ako sa deje pri iných stavbách kde sa to ako tak podarilo, že aspoň krátky usek, resp križovatku investor zrekonštruoval.... je toho viac nechcem to teraz vymenovávať

Ale tu to je pravda asi nehrozí, kedže je to z časti aj investícia štátu; mesta a investor je politicky prepojený. Nezávislá zahraničná firma by to postavila za 50-70% ceny aj s prisluchajucimi komunikáciami v okolí, ktoré by sa výstavbou poškodili

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 08:32
od aquila
za tu cenu by bola postavena nova MUK bajkalska/trnavska ako je v ZAKOSe (na styl bajkalska/prievozska/gagarinka), aj s podzemnym vyradovacim pruhom k stadionu, a samozrejme aj cyklocestami a reko komunikacii v okoli ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 09:33
od pichalsi
polka petrzalky by potrebovala tiez nove cesty :) inac pre zaujimavost, opravovali sa v petrzalke niekedy vobec cesty alebo toto co tam je teraz je vsetko povodne od vystavby sidliska?
Fascinuje ma ako tam nie su ziadne poriadne parkoviska, ale cesty su tam akoby malo sidlisko 2x vacsiu hustotu obyvatelov a dnesny pomer aut na obyvatela.. kopec MUK, vsade 4pruh, siroke krizovatky..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 10:10
od aquila
sak v petrzalke aj malo byt 250 000 ludi, plus priemyselny sektor, medzi koncom panonskej a jarovcami .. ale hej, v petrzalke samotnej nie su okrem mostov ziadne zapchy, a to sa pouzivaju povodne 2+2 ako parkoviska .. a tangenty su okrem rusovskej len docasne prelozky ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 17:47
od michaelse
keby komunisti vydrzali o cca 5-10 rokov dlhsie,tak by sa ich plany o 250k petrzalke a milionovej bratislave aj naplnili(alebo mozno aj nie)
a si predstavte ako by to bolo v patrzalke s parkovanim keby petrzalka mala raz tolko obyvatelov a nemohlo sa parkovat na sidliskovych 4prudovkach tak ako sa dnes parkuje