Stránka 57 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 23:15
od Vlados
to ťažko, ale mala by metroelekričku

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 06:46
od aquila
tak tak, keby to vydrzalo do 1995, resp neboli hned po revolucii blbci, tak mohla byt stavba rychlodrahu uz aspon v stave hrubej stavby (kedze sa mala dokoncit po martanovicocu, terajsiu euroveu, dokoncit do 1995), detto razsochy by boli dokoncene .. ale pocet obyv by nebol 250

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 17:50
od Lorenc
Monofunkcia petrzalky je problem. Skor to mali prerast novymi polyfunkcnymi blokmi a triedami okolo chorvatskeho ramena. Aby tam nemuseli byt nutne presuny obyvatelstva. 250k pri takomto style urbanizacie. Vytycit ulice bloky triedy namestia parky a stavat tradicne mesto skrz nie potvrdzovat tento paskvil.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 11:52
od michaelse
no ja si tiez nemyslim ze by mala dnes petrzalka 250 tisic a chvala bohu ze nema,pri vtedajsom sposobe urbanizacie a to ze by mala vlastne len funkciu velkej ubytovne,ktoru ma vlastne z casti aj doteraz,by to bola katastrova

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 17:00
od plš

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 12:29
od pristy27
Je to dost offtopic ale ked tak kazde rano kukam kolonu stojacich aut na D2 od Stupavy (v zavislosti od miesta havarie alebo odstaveneho auta) po Pristavny most, most Lafranconi, ci priebezne zatvarajucu sa Sitinu ta opdodstatnenost tunela karpaty zacina realne vznikat. Uznavam, ze je to vacsinou spoobene nejakym problemom ale tie zapchy zacinaju pripominat denno-denne zapchy z D1. Urcite tu zacnete viaceri polemizovat, ze vacsine dopravy to nepomoze, ale moj nazor je, ze aspon tranzit presmeruje mimo mesto. A nech sa tam odkloni kludne aj vsetok tranzit (nie len smerujuci na Trnavu, Zilinu a Nitru...) ale aj ten smer Madarsko a Rakusko. Hlavne v rannych spickach to vyvedie kamiony po obchvate a nebudu nam stat na vnutromestskych tahoch aj na ukor predlzenia trasy.
V pondelok to bolo pekne vidiet, ze havaria bola tesne za Dunajom na D2 smerom do Petrzalky, konkretne v tych dvoch prudoch smerujucich na D1 (kamion a par aut). Lavy pokracujuci na Rakusko, Madarsko a Luky bol volny ale asi v polke mosta ho upchali ludia co sa chceli zaradit do tych dvoch stojacich prudov. V tej kolone bolo mnozstvo kamionov, ktore tam vobec nemuseli byt a situacia by bola o dost lepsia...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 12:38
od Sentilj
Pristy D2kove kolony by sa dali velmi lacno a rychlo zmensit ak by odbocujuci pruh z D2 na Patronku potiahli a spojili s vyjazdom z Dubravky- odstranili by sa dva preplety. Zavadzia tam len stlp s premenliviym znacenim ktory by stacilo posunut o 2m blizsie k OMV pumpe...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 13:02
od aquila
co ja viem, tie zapchy od stupavy az take hrozne nie su .. nic neobvykleho uprimne povedane. a tomu zatvaraniu sitiny absolutne nechapem. potom je ten tunel uplne na prd urobeny. vo viedni ani v jednom tuneli takto nezastavuju a to su tam skutocne zapchy, ze sa tam ozaj len stoji.

kazdopadne tunel karpaty je ozaj tak vec po roku 2030 ak nie 2040. severna tangenta by pomohla daleko viacej celemu obchvatu ..

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 15:05
od pristy27
Sentilj napísal:Pristy D2kove kolony by sa dali velmi lacno a rychlo zmensit ak by odbocujuci pruh z D2 na Patronku potiahli a spojili s vyjazdom z Dubravky- odstranili by sa dva preplety. Zavadzia tam len stlp s premenliviym znacenim ktory by stacilo posunut o 2m blizsie k OMV pumpe...


Tam nie je problem len stlp ale hlavna ta umyvacka aut prilahlej pumpy, ktora bola "velmi sikovne" umiestnena hned za vtedajsie zvodidla s nulovym priestorom na vytvorenie normalnej krizovatky s klasickymi odpajacimi pruhmi. Ale ono je to celkovo cele tam nestastne urobene vratane toho prepletu s tou minipripojkou od Dubravky. Keby tam ta umyvacka nebola mohli sa odpajat dva prudy smerom k Patronke a jeden z nich mohol byt prepletovy, vytvoreny pripajanim sa z dola od Dubravky ako si pisal. Ale v poslednej dobe (posledne tyzdne) kolony siahaju uz od Einsteinovej, pripadne mosta Lafranconi, takze toto by moc nepomohlo.

aquila napísal:co ja viem, tie zapchy od stupavy az take hrozne nie su .. nic neobvykleho uprimne povedane. a tomu zatvaraniu sitiny absolutne nechapem. potom je ten tunel uplne na prd urobeny. vo viedni ani v jednom tuneli takto nezastavuju a to su tam skutocne zapchy, ze sa tam ozaj len stoji.
kazdopadne tunel karpaty je ozaj tak vec po roku 2030 ak nie 2040. severna tangenta by pomohla daleko viacej celemu obchvatu ..


Pre teba co v nich nestojis urcite nie a ani pre mna co idem opacnym smerom kazde rano :D
Ja som zazil parkrat uz aj zatvaranie tunela na S1 kvoli kolone ale je to dost na hovno ked stojis 100 metrov pred tunelom a nemozes ist dnu a ani nazad...

S tym tunelom Karpaty ale nesuhlasim. Mozte mi pripomenut ake su planovane intenzity po jeho vybudovani, myslim si, ze by sa "uzivil" intenzitami uz aj dnes, resp. po vybudovani juznej casti D4. Najme ak by sa odklanali na neho vsetky tranzitujuce kamiony nad 3.5 tony. Na druhu stranu ak si zoberieme ze doba vystavby tak velkeho tunela bude 4-5 rokov + priprava, teraz sa caka na EIA... Kym pride k vystavbe a dostavbe je este dost daleko a naozaj to vyzera teraz na ten tvoj termin 2030. Severna tangenta je pekna ale utopia. Vsetci dobre vieme, ze nikdy nebude :(

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 20:45
od michaelse
no mozno ze ked zistia aku paseku na bajkalskej urobi spustenie D4 a hlavne R7 tak mozno tie dubove palice zacnu v buducnosti uvazovat aj o severnej tangente ktora by fakt pomohla vyrazne

inak uz teraz premyslam ako budu koordinovat zdvihnutie D1 kvoli krizovatke s D4,,to bude riadny mazec
a preco vobec zvolili taketo riesenie ???

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2016 21:54
od Vlados
Bajkalská skolabuje to je fakt, ale keď BA na to kašle tam sa nemôžeme diviť. Posledne developer Rosum rozširoval križovatku s Trenčianskou a ani náhodou tam mesto nedalo pridať tretí pruh. Novú svetelnu križovatku bude potrebné prestavať, také typické slovenské.
Ak severná tangenta by potrebovala rozšírenú Bajkalskú...

Vajnory trvali na zapustení D4.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 07:50
od Peterman
Ked uz sa nepripravuje severná tangenta (prepojenie Bajkalskej tunelom na Patrónku, resp. nie su na ňu financie; tak sa v súvislosti s výstavbou R7/D4 malo pripraviť rozšírenie celej Bajkalskej na 3+3 vrátane Jarošovej na 3+3 (min 2+2)... tým by vznikla kapacitná priečna komunikácia ( jedna z najdôležitejších v BA), ktorá by pomohla rozdistribuovať dopravný prúd na všetky hlavné radiály na východnéj strane mesta tak smerom do centra ako aj smerom von. Vybudovanie nových mostov pre rozšírenie nad Ruzinovskou by nemal byt problem, to by sa dalo aj etapovite.. je tam viac možných technických riešení

Bajkalska bola uz dávno koncepčne pripravovaná ako jedna z najdôležitejších priečnych komunikácii v meste, s dostatočným širkovym usporiadaním /nemyslím teraz vojenské prehliadky ktoré sa tu uskutočňovali v priestore medzi Vajnorskou a Trnavskou / je dimenzovana na rozšírenie 3+3 a k tomu priestor pre električku, alebo bez elektricky 4+4...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 07:56
od Peterman
BTW: podobnú dôležitú dopravnú priečnu os začína vytvárať Tomášikova, uz teraz je v niektorých úsekoch v špičkách preťažená, je prepojenie z Vajnorskej k Racianskej je uz nevyhnutnosťou ( v pláne mesta figuruje uz dost dlho ) a taktiež rozšírenie na 2+2 po celej dĺžke az ku Gagarinovej...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 08:51
od aquila
Peterman napísal:Ked uz sa nepripravuje severná tangenta (prepojenie Bajkalskej tunelom na Patrónku, resp. nie su na ňu financie; tak sa v súvislosti s výstavbou R7/D4 malo pripraviť rozšírenie celej Bajkalskej na 3+3 vrátane Jarošovej na 3+3 (min 2+2)... tým by vznikla kapacitná priečna komunikácia ( jedna z najdôležitejších v BA), ktorá by pomohla rozdistribuovať dopravný prúd na všetky hlavné radiály na východnéj strane mesta tak smerom do centra ako aj smerom von. Vybudovanie nových mostov pre rozšírenie nad Ruzinovskou by nemal byt problem, to by sa dalo aj etapovite.. je tam viac možných technických riešení

Bajkalska bola uz dávno koncepčne pripravovaná ako jedna z najdôležitejších priečnych komunikácii v meste, s dostatočným širkovym usporiadaním /nemyslím teraz vojenské prehliadky ktoré sa tu uskutočňovali v priestore medzi Vajnorskou a Trnavskou / je dimenzovana na rozšírenie 3+3 a k tomu priestor pre električku, alebo bez elektricky 4+4...


to su sice pekne plany, ale ja si mylim pravy opak, ziadne rozsirovanie na 3+3, a preco ? co sme v amerike ? rozsirenie aj tak nic neporiesi. naopak, ten koridor nechat ako rezervu na elektricku, ked uz skutocny nosny system v BA nebude.

bajkalsku netreba rozsirit, ale urobit z nej skutocny vnutorny okruh, ktory ale bohuzial vdaka poslendym rozdhonutiam rozisirenia krizovatky trencianska a zabetonovanim stavu kvoli vystavbe kmotrikovho stadiona na slovane je pase.

prvy krok (ktory casom bude aj tak nutny) bude treba zrusit krizovatku trencianska/bajkalska v stave ako je, a prerobit ju na mimourovnovu, resp urobit U turny a zrusti benzinku (ktory blb ju povolil tam postavit? )

bajkalska/trnavska mala pri vystavbe stadionu byt prebudovana presne tak isto ako je urobena bajkalska/prievozska/gagarinova. to iste samozrejme aj jarosova, jej skapcitnenie a napojeni na severnu tangentu.

kazdopadne realita bratislavy, kvoli lacnemu vypredaju pozemkov a miklosovemu podfinancovaniu ktore uz trva 20 rokov je investicny dlh v bratislave enormny. a nic sa nezmeni ani dalsich 20 rokov.. bude to len horsie

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 10:05
od juancarlos
pohodak napísal:tunel karpaty ma ozaj este cas a napada ma z brucha asi tak 15 dolezitejsich usekov D/RC ktore potrebujeme na slovensku riesit skor ako tunel karpaty

Ja si tiež myslím, že minimálne pokiaľ bude stíhať most Lafranconi tunel netreba.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 11:03
od Sentilj
Lafranconi zatial stiha ale od r 2010 sledujem ako je to rok za rokom horsie, podla intenzit vnutrostatna preprava asi enrastie tak ako sa cakalo ale tranzit dava tejto casti D2 zabrat a o 5 rokov bude asi stav znacne horsi + uvidime aky bude efekt D4ky PPP.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 13:14
od pristy27
No juzna D4 mostu Lafranconi a Sitine, kde aj dnes rano bol zase problem (havarka) a kolony klasicky po Stupavu primarne nepomoze a podla mojho nazoru prave naopak, situaciu skor zhorsi. Najme po obede v spicke sa vytvaraju stale kolony na pripajani D1 na D2 a je to asi stale sposobene prepletom tychto aut s odpajajucimi sa autami smer Karlovka, Devin, Patronka. D1 v meste odlahci D4 tranzit ale cast dopravy zase dovedie iba na tuto krizovatku ale z druhej strany a na moste sa to vsetko zase zide. Pripajanie z D1 na D2 bude este horsie, kedze ta bude teoreticky plnsia. Lafranconi stiha pokial tam nie je havarka, co byva v poslednej dobe dost caste. To moze signalizovat ze v spickach sa blizime k limitom, aj ked tam je to sposobene zuzenymi pruhmi a nie standardnymi prepletmi a odpajacimi prudmi.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 13:35
od Sentilj
No ved ja som prave myslel negativny efekt D4 po dokonceni 2020. Pamatam na denne uzatvaranie tunela 2010-2012, potom sa to ukludnilo "dostriekanim" pruhu KV-centrum ale uz sa zase pomalicky dostavame do stavu ked to bolo jednopruhove. Nesuhlasim ale s tym spojom D1+D2 smer z mesta, zatial to tam ide, sice niekedy krokom ale v porovnani s Pristavnym je to lahoda. Stacilo by pouzivat pripajacie pruhy adekvatne a problem je hned mensi. Mozno by mali postavit tie nizke cervenobiele terciky vzdy az po zaciatok prerusovanej ciary + idioti kt sa pripoja az do laveho aby sa o 150m presunuli cez tri pruhy na odbocku KV / Patronka

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 14:52
od Tomas PO
tie cervene terxiky je super vec presne pre tieto pripady. zial, u nas sa vobec nepouzivaju

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 17:52
od Vlados
Ako na jednej strane pomohlo dostrekanie pruhu tak by to pomohlo aj na *** žiaľ tu už nebola politcká vôla.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 19:21
od Peterman
aquila napísal:
Peterman napísal:Ked uz sa nepripravuje severná tangenta (prepojenie Bajkalskej tunelom na Patrónku, resp. nie su na ňu financie; tak sa v súvislosti s výstavbou R7/D4 malo pripraviť rozšírenie celej Bajkalskej na 3+3 vrátane Jarošovej na 3+3 (min 2+2)... tým by vznikla kapacitná priečna komunikácia ( jedna z najdôležitejších v BA), ktorá by pomohla rozdistribuovať dopravný prúd na všetky hlavné radiály na východnéj strane mesta tak smerom do centra ako aj smerom von. Vybudovanie nových mostov pre rozšírenie nad Ruzinovskou by nemal byt problem, to by sa dalo aj etapovite.. je tam viac možných technických riešení

Bajkalska bola uz dávno koncepčne pripravovaná ako jedna z najdôležitejších priečnych komunikácii v meste, s dostatočným širkovym usporiadaním /nemyslím teraz vojenské prehliadky ktoré sa tu uskutočňovali v priestore medzi Vajnorskou a Trnavskou / je dimenzovana na rozšírenie 3+3 a k tomu priestor pre električku, alebo bez elektricky 4+4...


to su sice pekne plany, ale ja si mylim pravy opak, ziadne rozsirovanie na 3+3, a preco ? co sme v amerike ? rozsirenie aj tak nic neporiesi. naopak, ten koridor nechat ako rezervu na elektricku, ked uz skutocny nosny system v BA nebude.

bajkalsku netreba rozsirit, ale urobit z nej skutocny vnutorny okruh, ktory ale bohuzial vdaka poslendym rozdhonutiam rozisirenia krizovatky trencianska a zabetonovanim stavu kvoli vystavbe kmotrikovho stadiona na slovane je pase.

prvy krok (ktory casom bude aj tak nutny) bude treba zrusit krizovatku trencianska/bajkalska v stave ako je, a prerobit ju na mimourovnovu, resp urobit U turny a zrusti benzinku (ktory blb ju povolil tam postavit? )

bajkalska/trnavska mala pri vystavbe stadionu byt prebudovana presne tak isto ako je urobena bajkalska/prievozska/gagarinova. to iste samozrejme aj jarosova, jej skapcitnenie a napojeni na severnu tangentu.

kazdopadne realita bratislavy, kvoli lacnemu vypredaju pozemkov a miklosovemu podfinancovaniu ktore uz trva 20 rokov je investicny dlh v bratislave enormny. a nic sa nezmeni ani dalsich 20 rokov.. bude to len horsie



Bajkalskú po dokončení zahlti vela aút z R7(D4) v dnešnom profile nebude postačovať, jej rozšírenie na 3+3 bude viac ako nutnosťou vrátane Jarosovej, aby sa zabezpečil plynulý rozptyl dopravy aj na Raciansku a Pioniersku ( v budúcnosti do tunela v smere na Patronku - v duchu koncepčného riesenia ). Bajkalska sa stáva asi najdôležitejšou priečnou komunikáciou, ktorá pretína hlavne radialy v smere na východ okrem toho tam teraz dokončujú veľký administratívny komplex a ďalšia vystavba sa tam onedlho rozbehne (nerátam samotný futbalový štadión). Škoda, že už MUK Bajkalská/Prievozská nebola budovaná v podjazde v profile 3+3, k tomu by pomohlo keby aspoň križovanie Trnavská/Bajkalská bola MUK - aspoň v takom rozsahu, že jeden hlavný priamy smer by bol vedený mimourovnovo-podjazdom. Táto ulica bude o 5-8 rokov uplne zapchatá, a to nehovorím ak bude niekedy dokončený tunel na patronku a bude mat vnútorný okruh mesta skutočný význam ...Aquilla tu nejde o Ameriku, ale táto cesta to bude nutne potrebovať a aj vtedy bude plne vyťažená

Okrem toho v širkovom usporiadaní ulice ostane priestor pre kolajovu dopravu a priečne prepojenie električkových radiál aj s plánovanou radialou popri prístave v smere na Slovnaft a P. Biskupice i ked tu je pre vedenie električkoveho telesa problémom uz existujuce MUK s Ruzinovskou (tu by problem odpadol v prípade, že by električka bola vedená bez možnosti prepojenia a to by aj bolo aj dobre riešenie) a Prievozskou ( tu uz by boli úpravy finančne náročnejšie ).

Ako som uz pisal podobný problem nastáva s Tomasikovou, ktorá postupne preberá tiež veľkú časť dopravy z radiál a jej saturácia sa blíži k maximu. Prepojenie na Raciansku by malo byt jednou s priorít. A tiež rozšírenie po Gagarinovu - a to by nemal byt problem, je tam dost miesta... dokonca aj na elektricku a prepojenie električkových radiál a značne lacnejšie ako cez Bajkalskú.. ale to je na väčšiu debatu kade viest priečne prepojenia radiál

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 20:33
od Vlados
Podjazd Bajkalská/Prievozská bude (musieť) postačovať v 2+2 profile, množstvo vozidiel v danej križovatke odbočuje takže to nebude úzke hrdlo. Vôbec by som sa netrápil s električkou na Bajkalskej ul., ďaleko efektívnejšie to bude na Tomašikovej. Žiaľ som skeptický voči prepojeniu Tomašikovej na Račiansku keďže sa to nerealizovalo v rannom štádiu slovenského kapitalizmu (budeme radi ak sa to prepojenie podarí niekedy cez Bojnicku).

Aby som sa aspoň čiastočne vrátil ku téme. Riešením pre Bratislavu a cesty v okolí Bratislavy je v spoplatnení parkovania sumou aspoň 5€/deň :!:
Žiadny 8/6+4/8+4 pruh nebude potrebný.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 23:32
od ELZ
Plany vsetko pekne a dopadne to tak, ze rano sa bude stat na vstupe do BA nielen na D1 ale aj na R7. Kto pojde na zapadnu stranu mesta, casovo to bude mat vyhodnejsie cez Jarovce a D2. V BA sa nic koncepcne neriesi a nebude riesit, kym sa nezmeni finacovanie. Vsetky vacsie investicie (MHD-vozidla, vymena povrchov ciest vo vacsom meradle) to su peniaze mimo rozpoctu BA.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 19:31
od zoom
Ja si myslím, že 4 prudovky v širšom centre fungujú ako bariery. Skapacitňovanie iba odrezáva ľudí resp ničí prirodzenu migraciu a možno aj preto Bratislava nie je "mesto pri vode".Na druhej strane, určite je potrebný aj vnutorny okruh, ktorý tvorí bajkalská - pražská - grunty - einsteinova resp. BUDE tvoriť...niekedy.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 22:08
od Yoggy52
A rovno jednosmerny...