Stránka 64 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2017 11:48
od fh
Na túto kopu vaty a demagógie vytrhnutej z kontextu nemá zmysel reagovať. Tí čo sa orientujú v problematike Bratislavy (aquila,Vlados) sa vyjadrila podobne ako ja, ty ako som už napísal trepeš dve na tri.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2017 15:46
od devil
nic nebolo vytrhnute z kontextu, kopa vaty je nahodenie temy kolko miest vytvara IT sektor v BA. to sa radsej prejdi BA ulicami a uvidis kolko miest vytvaraju bezne sluzby. btw. ked nevies vyvratit jedine tvrdenie tak sa skryvas za inych diskutujucich s kt. sa inokedy hadas ? zase len na smiech.

jedno je iste, v BA sa stavia viac developerskych projektov ako v brne za obrovske peniaze ale niektori "diskutucujuci" by radsej okresali udrzbu miestnych ciest a zatvarali by obecne skoly. tak tomu hovorim spinavost.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 09:03
od fh
Evidentne nemáš prehľad o Bratislave, samé teoretizovanie zvonku nič viac.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 15:37
od Chamurapi
toto hadanie sa je uplne zbytocne,
je uplne scestne sa delit ako za stredoveku..nechcete nahodou na vstupe do BA vyberat myto preboha?, tendencia vo svete je uplne opacna a vy tu chcete krok spat o 500 rokov
sme jeden stat v ktorom ludia platia rovnake dane bez ohladu kde byvaju a kde sluzby vyuzivaju
vsetci platime napr. zdravotne poistenie za rovnakych podmienok a mozme vyuzivat nemocnice kde chceme za rovnakych podmienok, nevidim dovod preco by to pri cestach malo byt ine

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 15:56
od jarino
NDS zverejnila súťažné podklady na DÚR, DSP, DRS, AD, KD pre cestu 1/61 BA - Senec
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/909678

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2017 12:38
od Hank
Účelom stavby je zokruhovanie napojenia DNV s diaľnicou D4 a cestou II/505, čím sa docielia kvalitnejšie dopravné podmienky a výrazne zníži dopravná záťaž ulíc Opletalova a J. Jonáša. Realizáciou stavby nového dopravného pripojenia sa docieli zlepšenie dostupnosti zo širokej spádovej oblasti severozápadnej časti Bratislavy a jej odľahčenie od tranzitnej dopravy.

Novonavrhovaná pozemná komunikácia je plánovaná v celkovej dĺžke 2,784 km, pričom sa jedná o vytvorenie nového prepojenia cesty II/505 s Opletalovou ulicou (priemyselnou zónou v Devínskej Novej Vsi), pričom nová komunikácia má byť na ceste II/505 zaústená do novej okružnej križovatky v polohe zjazdu z D4 vybudovanej NDS. Zmena je nutná z dôvodu očakávaného nárastu dopravy a zokruhovaní napojenia DNV. Na trase pozemnej komunikácie budú vybudované ďalšie križovatky s miestnymi a účelovými komunikáciami, aby sa čo najviac odľahčili súčasné cesty riešeného územia.

Nové dopravné pripojenie zásadným spôsobom zvýši plynulosť dopravy, a tým sa výrazne zmiernia exhalácie a obmedzí hluková záťaž územia. Stavba dopravného pripojenia bude mať pozitívny vplyv na užívateľov pozemných komunikácií a na podnikateľskú sféru.

http://www.rokovania.sk/Rokovanie.aspx/ ... rial=27119

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2017 12:53
od zoom
Takže poza branu 4 do VW ponad vlečku na Opletalovu? Napojiť zjazd z dialnice na mestskú komunikáciu (Opletalova nie je iba priemyselná zona) má znížiť jej dopravnú záťaž? :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2017 14:23
od expwy
Inými slovami investičný stimul pre Volkswagen. Ostatné automobilky dostali od vlády kadečo. Tak aj VW potreboval satisfakciu.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 11:05
od devil
dalsia kopa demagogie. po 15 mil. dotacii skrz predsednictvo, ide dalsich 10 mil. na hlavne BA tahy,

Magistrát chce 10-miliónovú dotáciu využiť na opravu najvýznamnejších spojníc mesta ako je Dolnozemská, Brnianska –Hodonínska – Lamačská, Račianska či Bajkalská. Taktiež chce rozšíriť most a kruhový objazd na Hradskej ulici. Staré Mesto plánuje dotáciu vo výške jedného milióna investovať do opravy povrchu komunikácií Povraznícka, Hlboká, Klemensova, Hriňovská, Hollého, Fraňa Kráľa, Kozia a Kýčerského.

pre porovnanie pre cele Sk ide 40 mil. na jednicky + 7 VUC na 2. a 3.

okrem toho vyznamna investicia 25 mil eur do DNV kvoli VW co je urcite minimalne porovnatelne v pomere s tym co pojde z OPD na cestne projekty.

pre ujasnenie: je dobre ze sa cesty opravuju aj stavaju v BA, kazdy to tam bol vie ze to treba. len uz prestanme vytvarat dojem ze BA je uplne odstrihnuta od zdrojov statu - je odstrihnuta od sukromnych zdrojov.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 12:44
od aquila
ibaze toto je len mala zaplatata za 20 rokov investicneho dlhu. ziadne systemevove riesenie

navyse toto su take jednorazove akcie ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 12:58
od jarino
A presne jednorázovými výdavkami v roku 2017 vysvetľuje MF SR pokles investičných výdavkov SSC zo ŠR na roky 2018 až 2020.
Tým neobhajujem tento zlý stav, v oboch prípadoch(BA aj SSC) je to zlé.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 13:16
od Vlados
devil, koľko išlo posledné 2 roky investícií do Nitry (PP sever)? a ešte pôjde. celé SK toľko nedostalo...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 16:12
od Peterman
Mame niekde mapku novej cesty v DNV?
Alebo vie to niekto sem vložiť, vďaka

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 17:09
od devil
okolo DNV sa budovalo dost, lebo VW aj okolo ZA lebo KIA.

za tych 20 rokov investicneho dlhu sa postavil dialnicny prietah a D4/R7 znamena ze pri dialniciach nebude investicny dlh ale skor naopak. zeleznice postavia poltucet zastavok. jedine co bude BA stale pozadu je MHD, hlavne elektrickove trate, aj tam sa dotiahne petrzalska radiala. na dalsie by mala BA urobit plany, projekty aj suhlasy na ne. to namiesto BA neurobi nikto. ale na bezne veci by sa mala BA zohnat dodatocne zdroje sama od developerov.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 17:33
od aquila
praveze pri VW sa toho vela nepostavilo, v podstate ked zazmurime jedno oko, tak krizovatka D2/D4, ale to je tak vsjo. ziadne take sialene cesty, priprava priemyselneho parku etc ako pre PSA, JLR, alebo nebodaj KIA, ani vlecku nic ..

dalej D4 nie je pre bratislavu, ale pre dochadzajucich, vdaka D4 a R7 sa situacia v bratislave rapidne zhorsi.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 18:24
od devil
VW uz davno ma obchvat DNV kt. vedie prakticky na hlavny vchod a teraz pokracuje na tu stupavsku krizovatku, a teraz bude obchvat z druhej strany....tadial obcas chodim a to v roznych casoch, nikdy nie je ziadny problem, ani v spicke :wink: upchata je v tom istom case D2 ale urcite nie kvoli VW, ale ludom co idu autami do mesta.

vdaka D4 sa urcite nic nezhorsi, skor kvoli R7, ale tak ci tak nie je normalne ze cesta I. tr. do hlavneho mesta ma 4 pruhy az v meste. potom preco ma 4 pruhy dvojka do PK ?

skutocny investicny deficit je mala siet elektrickovych trati za co moze hlavne sama BA a zo strany statu jedine deficit na zeleznici. to uznavam.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 21:06
od Vlados
ten "obchvat" DNV bol postavený za socializmu... komunisti to plánovali pre VW :D
vďaka D4 sa zhorší tiež. nižšia rýchlosť na D1 v meste znižuje jej priepustnosť, t.j. limituje maximálne množstvo vstupujúcich áuto od "Senca". ak bude D4 tak sa rýchlejšie do centra mesta dostanú vozidlá od Senca, Pezinku aj Mostu...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 21:12
od aquila
Devil, co sa tyka tych tebou spominanych ciest, tak ti chybaju doslova historicke suvislosti.

1) to comu hovoris obchvat VW je prelozka cesty 505 a bolo to postavene este za komunizmu v 70tych/80tych rokoch, cize ozaj to VW nedostal :)

2) stvorprudovku do limbachu/pezinku si sudruhovia postavili v tiez v 70/80tych rokoch aby sa rychlejsie dostali na vino. Bez srandy.

3) cesta prvej triedy by ani nemala mat po spravnosti viac ako 2 pruhy ak je mimo mesta. Tam ma nyt dialnica. Si zober aj byvalu stvorprusovku z viedne na letisko de facto zdegradovali na 1+1 s odbocovacimi pruhmi a kruhacmi na ceste. A dovod je prozaicky, vedia ze cesty v samotnom meste nie su nafukovacie.

Preto hovorim, ze D4 a o to viac R7 zabije dopravu. Resp spolu s tym.by sa mali vsetky radialy prestavat na BUS pruhy.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2017 14:39
od devil
a nie je jedno kedy sa to postavilo ? hlavne ze to tam je.

nove cesty zahlcuju dopravu. to je pravda, potom mi unika co vlastne chcete, rozsirovat cesty priamo v meste ?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2017 15:02
od aquila
nie, to sa ani neda rozsirovat cesty v meste.
naopak to je mesto do pelka. vid rozsirovanie mlynskych nivov ...

to bolo len zhrnutie toho, co vsetko "dostala Bratislava", kedze realne bratislave resp VW toho moc nedostali. to je to iste ako by sme argumentovali, ze michalovce uz D1 nepotrebuju, vsak za komunizmu si tam postavili 4 prudovku k sirave ... tiez podobne mimo

povodne mal stat financovat severnu tangentu, predlzenie tomasikovej a bojnickej. nic z toho sa nezrealizovalo. to by som bral ako ze to dostlaa Bratislava.

a co chceme ? aby stat dal viac penazi bratislave na vykon jej sluzieb. BA ma aj cesty prvej a druhej triedy, ale nedostava ani cent na ne. naopak dostava ich SSC z myta a kraj za auta. takze uz len to by sa mohlo zmenit a tu s ajedna rocne o miniamlne 15-20 mio euro co mala dostat BA.

dalej dostavat podielove dane nie podla scitania ale ako podla vsade na zapade platneho modelu, teda centralneho registra obyvatelstva. to mas dalsich 10-20 mio euro pre BA.

potom by aj Bratislava mozno mala konecne na elektricky a solidnu MHD. mimochodom aj v takej viedni prispieva stat na metro. v prahe predlzenie metra bolo financovane z eurofondov

cize to ako to nastavil miklos a dorazil fico je pre bratislavu znicujuce.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2017 15:16
od pohodak
aquila napísal:povodne mal stat financovat severnu tangentu, predlzenie tomasikovej a bojnickej. nic z toho sa nezrealizovalo. to by som bral ako ze to dostlaa Bratislava.


a uz len tieto veci by pomohli BA radovo viac ako D4 a za zlomok penazi :roll:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2017 15:22
od aquila
no sak to.. v ramci reko zeleznicneho uzla mali byt aj tie drobotinky ako podjazd cernockeho, predlzenie nobelovej, mimourovnoe krizenie ivanskej, hradskej ..

severnu tangentu tam dali este za II dzurindovej vlady, zaciatok vystavby rok 2007, naklady 5,8 miliardy korun.. fico to zarezal a od vtedy nic... len platanie ciest.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 09:02
od fh
K tomu nadomnou úplný súhlas, tie cesty čo spomína aquila by veľmi pomohli keby boli, celá D4 by mohla potom počkať dlhé roky, takto sa nič skoro nezmení, len sa poplátajú rozbité cesty. Pridám k tomu ešte odstavné parkoviská na vstupoch do mesta s nadväzujúcou hromadnou dopravou a spoplatnenie vstupu áut do širšieho centra, plus zavedenie parkovného všade v meste, ale nie cez iné firmy ale mestom samotným. Vytvorenie fungujúcej medzi a vnútromestskej vlakovej dopravy s terminálmi, dotiahnutie tratí električiek na koniec Petržalky, do Vrakune. R7 pomôže mimo Bratislavy ale v meste nie, jej napojenie je problematické.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 16:19
od devil
nie, to sa ani neda rozsirovat cesty v meste.
naopak to je mesto do pelka. vid rozsirovanie mlynskych nivov ...


suhlas

to bolo len zhrnutie toho, co vsetko "dostala Bratislava", kedze realne bratislave resp VW toho moc nedostali. to je to iste ako by sme argumentovali, ze michalovce uz D1 nepotrebuju, vsak za komunizmu si tam postavili 4 prudovku k sirave ... tiez podobne mimo


este raz, je jedno kedy obchvat DNV stoji. hlavne ze stoji. to potom aby sa nepostavil obchvat drazoviec...historia stavby ciest nezacala po roku 1989 ani 1993 ani od nastupu dzurindovej vlady.

povodne mal stat financovat severnu tangentu, predlzenie tomasikovej a bojnickej. nic z toho sa nezrealizovalo. to by som bral ako ze to dostlaa Bratislava.


severnu co ? kvoli comu, spajaniu okrajovych stvrti medzi sebou ?

a co chceme ? aby stat dal viac penazi bratislave na vykon jej sluzieb. BA ma aj cesty prvej a druhej triedy, ale nedostava ani cent na ne. naopak dostava ich SSC z myta a kraj za auta. takze uz len to by sa mohlo zmenit a tu s ajedna rocne o miniamlne 15-20 mio euro co mala dostat BA.


suhlas - ked BA spravuje cesty ma ne dostavat peniaze, alebo nedostavat a dat ich do spravy SSC a VUC. co sa tyka VUC tak neviem ci uz zmenili pravidla ze dostavali podla toho kde su auta registrovane a nie na pocet km. to bola prave vyhoda BA lebo rozne firemne auta s centralou v BA kde sa auta registrovali ale boli porozdelovane do pobociek na celom Sk. pritom BA VUC ma najmenej km II. a III.

dalej dostavat podielove dane nie podla scitania ale ako podla vsade na zapade platneho modelu, teda centralneho registra obyvatelstva. to mas dalsich 10-20 mio euro pre BA.


suhlas

potom by aj Bratislava mozno mala konecne na elektricky a solidnu MHD. mimochodom aj v takej viedni prispieva stat na metro. v prahe predlzenie metra bolo financovane z eurofondov


aj predlzenie elektrickovej trate na koniec petrzalky bude z fondov. na dalsie treba mat aj plany, projekty EIU, uzemne, stavebne, pozemky. cize hlavne volu ist do toho s tym ze elektricky su nosna dopravna siet. a to bol dlhe roky problem lebo mytus o metre (v podobe trate pod dunajom) pretrvaval do spustenia stavby elektricky cez dunaj a mozno skryto pretrvava doteraz.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 20:33
od zoom
Severnu tangentu.. tunel medzi Jarošovou a Pražskou, čo je časť mestského okruhu Pražská - Patronka - D2 Mlynská dolina - D1 Einsteinova - Bajkalská - Jarošova. Azda najdôležitejšia a najefektívnejšia dopravná stavba pre IAD pre Bratislavu.