1.) Napisat ministrovi (asi dopravy a zivotneho prostredia) nech sprísnia legislatívu pre vek a emisie áut. Naopak, nech zatraktívnia kúpu novych áut napr. šrotovným, resp. zrušením registračných poplatkov pre nové autá. Ja mam totiž pocit (a najma teraz, ked je lacný benzín), že Slovensko je jedno velké vrakovisko Európy (zrejme vďaka nízkej životnej úrovni na SK). Pritom staré auta spomaľujú, viac znečisťujú a sú nebezpečné pre všetkých na ceste.
V tomto Ťa veru nepodporím. Čo sa týka životnosti, drvivá väčšina nových áut stojí za figu borovú, to už vedia hádam všetci.. Naviac existujú ľudia, starý ľudia, ktorý si nové auto nemôžu dovoliť ani vďaka šrotovnému. Toto nie je riešenie. Nemám pocit, že všetky staré autá treba hádzať do jednoho pytla. Napr. ja osobne nemám pocit, že by som so svojou 20 ročnou krabicou na ceste zavadzal. Mám 160 koní, zrýchlením predčím ktorékoľvek bežné osobné auto a pri tom jazdím so spotrebou do 6l/100km (benzínu, nie nafty - a s tým sa koľkokrát nemôže pochváliť ani väčšina najmodernejších áut s obdobným výkonom). A nehovorím to z ľahostajnosti k životnému prostrediu. Som typ človeka, ktorý v prírode zbiera odpadky a neraz som zastavil a vyzbieral odpadky aj popri ceste. Vodičský zážitok mi proste nenahradí žiadny nový bežne dostupný voz. Síce nahradí, ale za cenu, čo si bežný smrteľník dovoliť nemôže. Ďalší aspekt, nie každý majiteľ veteránu chce mať svoje vozidlo na veteránskych značkách a vytiahnúť ho len predpísaný počet krát na predpísaný počet kilometrov v roku. Mnoho takýchto ľudí s týmito autami chce jazdiť častejšie, pre radosť.. to čo vravíš, by ich odstránilo z ciest úplne a videl by si ich nanajvyš tak 3x ročne na veteránskych zrazoch. Neviem ako Ty, ale ja sa vždy poteším ak na ceste stretnem starú Tatru 603 alebo MBčko. Vyčaruje mi to úsmev na tvári, stiahnem okienko, zamávam, zatrúbim. Je to krásne a rozhodne to netreba ničiť plošne ako navrhnuješ. Z globálneho hladiska netvoria ani len milióntinu percenta všetkých spomaľovačov a znečisťovateľov. Naviac nemám dojem (ako píšeš), že by boli takéto vozidlá nebezpečné pre všetkých na ceste. Prečo pre všetkých? Nebezpečné sú nanajvyš tak pre toho, kto v nich jazdí. A to je jeho vec. Rovnako ako ja, keď nejazdím na bicykli mimo obce s povinnou prilbou. Koho tým ohrozujem? Jedine tak seba. A to je moja vec. Ďaleko väčší význam ako takáto represia by malo napr. zatraktívnenie elektromobility či vodíkových vozidiel, ale určite nie sprísňovanie legislatívy. Sprísňovaním legislatívy nedosiahneš nič, naopak treba podporovať vývoj, či nákup. To máš to isté ako keď EU tlačí na výrobcov vozdiel, aby robili svoje nafťáky stále ekologickejšie a ekologickejšie.. Výsledok je taký, že nás plošne klamú (dieselgate) a že motor vyrobený pod taktovkou takejto legislatívy má objem 1000ccm, rozsype sa po 50tkm a v akcelerácii či v stúpaní v kopci ho predčí akékoľvek staršie vozidlo (zrýchlenie z 0-100 najnovšej fabie 1.0 mpi za 15,7 sekundy skutočne nie je oslnivé číslo). Netreba na problém nahliadať slepo len z jednoho uhla pohľadu. Aspektov je mnoho. Rovnaký problém by si vyriešil napríklad odstránením konkrétnych bodových závad na cestných komunikáciach, v tomto prípade pridaním chýbajúcich pruhov pre pomalé vozidlá v tiahlych stúpaniach (Brezolupy, Hradište, Nováky, atd..), ktoré tam (keďže je to medzinárodný ťah a cestná komunikácia prvej triedy) vlastne už dávno mali byť..
Ak chceš skutočne niečo sprísňovať, tak by to mali byť kontroly zamerané práve na presúvanie poľnohospodárskej a ťažkej stavebnej techniky po cestách prvej triedy. Nemám poznatok o tom, či sa menila legislatíva, ale pokiaľ viem, tak takéto vozidlá mohli na cesty prvej triedy iba s platnou výnimkou. Skutočnosť, koľko sa ich v súčasnosti bezproblémovo premáva na cestách prvej triedy, a hlavne v čase dopravných špičiek, je priam zarážajúca. A drzosť, neupratať sa na bok na najbližšom odpočívadielku než prejde okolo vytvorená kilometrová kolóna, je priam donebavolajúca. To už nie je ani tak drzosť ako arogancia..