Oblasť Banskej Bystrice a Zvolena

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Banskej Bystrice a Zvolena

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2006 14:56

Po dlhej dobe, 1. krát na tomto fóre vzniká aj oblasť z BB VÚC. Nie je jednoduché sumarizovať informácie do formy akú sa tu ja snažím zaviesť a neustále sa prispôsobovať novej dobe v rámci štátu, keď sa menia dane aj samospráva, aj riadenie prevádzky a údržby ciest atď.

Pôvodne som chcel dať samostatne aj BB aj ZV, ale nakoniec som tieto dve centrá spojil do jednej oblasti, pretože najlepšie by bolo keby viac spolupracovali a zároveň by sa tu malo nachadzáť aj silné centrum pre celý BB VÚC.

Najprv sa budem venovať cestnej sieti. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Slovenská Ľupča-Brusno
2. Banská Bystrica-Horná Mičiná-Čerín-Zvolenská Sliatina
3. Banská Bystrica-Donovaly-smer RK
4. Zvolen-Dobrá Niva
5. Pliešovce-Senohrad-Dačov Lom
6. Očová-Detva

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Inak týchto dôležitých cestných ťahov ani nie je tak veľa, paralelne k nim budú prechádzať rôzne úseky diaľničnej siete, ako napríklad R1, R2 alebo aj R3. Vzhľadom na to, že sa tu možno zmenia trasy, respektíve číslovanie, tak nechcem písať o tom, čo tu bude za 10-20 rokov, ak vôbec tu budú niekedy plnohodnotné úseky RC. Nie je teda veľa cestných ťahov, ktoré treba udržiavať, ale na druhú stranu je ich dosť na to, keďže dnes sú v nevyhovujúcom stave práve pre chýbajúcu diaľničnú sieť. Základom je napojenie BB na RK, ďalej ZV na Maďarsko, prepojenie R1 a R2, prípadne aj s R3.

Vysoký dôraz by sa mal hlavne klásť na nutné investície do celej cestnej siete ciest III. triedy v celej oblasti vzhľadom na výrazne stúpajúce zaťaženie všetkých hlavných ťahov.

V súčasnosti sú už v prevádzke viaceré úseky RC R1 ako napríklad: R1 Žiar nad Hronom - Budča , ale najviac informácií je potom v príslušných sekciách na fóre ohľadom diaľničnej siete.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. I/66 - BB severný obchvat
2. Pliešovce, Senohrad

Takže nie je ich veľa potrebných. Skutočne v rámci tejto oblasti je potrebné riešiť severný obchvat BB a potom hlavne investície do ciest III. triedy a štát by mal výrazne investovať do výstavby, ale aj opráv diaľničnej siete.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

1. ZH-ZV-BB-TR

Vo všeobecnosti južný železničný koridor nie je až taký významný ako severný a preto sa ani nejako veľa sem neinvestuje. Momentálne prebieha elektrifikácia hlavných tratí medzi ZV a BB. A plány smerujú aj na zdvojkoľajnenie niektorých úsekov, ale reálne to zatiaľ najbližších 20 rokov asi nie je.

Železničné stanice:

Nemám informácie o nejakých plánovaných významných investíciách.

Iné investície v rámci železníc:

1. Veľmi odvážnym je plán na spojenie BB a RK pomocou novej železničnej trate.

Ďalšou oblasťou je nepochybne letecká doprava, ktorá tomuto regiónu veľmi výrazne pomáha. :arrow:

1. Letisko Sliač v katastri okresu Zvolen veľmi výrazne pomáha celej oblasti, plánuje tu aj štát aj NATO investovať po 2 mld. SKK, ale hlavne do vojenskej časti. Inak tu zatiaľ nie je stále toto letisko využívané tak ako by mohlo byť. Hlavným dôvodom je hospodárska zaostalosť tejto oblasti, zlé napojenie na významné dopravné tepny štátu ako aj málo peňazí na výraznejšie investície do letiska.

A nakoniec aj spomeniem ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Prebieha spolupráca s EU, ktorá by mala výrazne finančne pomáhať na výstavbe a výmene vodovodnej a kanalizačnej siete, inak je tu málo peňazí a veľmi veľa problémov. Z hľadiska ochrany ŽP sú problémom odpady, možná spalovňa atď. - to však presahuje už túto oblasť a zasahuje to skôr do susedných oblastí, kde je rozvinuté baníctvo atď.
Naposledy upravil Dialniciar dňa 20. Sep 2006 19:15, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2006 17:46

Vláda schválila návrh zmluvy s firmou Continental. Podľa ministra hospodárstva Jirka Malchárka je celková výška poskytnutej štátnej pomoci 413,5 mil. Sk, z toho výška priamej štátnej pomoci na jedno pracovné miesto predstavuje 230 tis. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2738

Toto je veľmi dobrá správa pre celý región mesta Zvolen. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2006 19:12

Tu nájdete pomerne rozsiahlu diskusiu/flamewars o "schopnostiach" BB a bol by som veľmi rád, keby sa tu takýmto spôsobom v tejto téme nediskutovalo - inak budem takéto príspevky ja v tejto téme mazať. :arrow:

Diskriminácia BB vs. neschopnosť BB

Nepripustím, aby tu bolo to čo je teraz v tejto sekcii v téme o ZA. :lol:

A teraz ešte niečo: V BB zvýšia cestovné v MHD! :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2749
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Feb 2006 17:19

Tak už je to definitívne, hneď po schválení štátnej podpory, Continental otvoril závod vo Zvolene a to aj za účasti premiéra SR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2764
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 17:44

Do ZV Continental prichadza ale z Nemecka odchadza. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2819

O com to je :idea: ... ze na Slovensku su nizke platy. Ale ide EU o nizku zivotnu uroven alebo ide len o zisky velkych firiem :?: Podla mna by mala EU + USA + Japonsko atd. prijat tvrde opatrenia na extremne lacny tovar z Ciny, Indie, Indonezie atd. pretoze tam ludia zarabaju za cely den 1-2 USD ... toto chce EU :?:

Zo SR uz je len Turecko a smer Azia, Afrika. Bude potom EU prijimat aj Turecko, Alzirsko, Maroko atd. :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Oblasť Banskej Bystrice a Zvolena

Odoslaťod Flintstone » 11. Feb 2006 16:49

Dy napísal:Pôvodne som chcel dať samostatne aj BB aj ZV, ale nakoniec som tieto dve centrá spojil do jednej oblasti, pretože najlepšie by bolo keby viac spolupracovali a zároveň by sa tu malo nachadzáť aj silné centrum pre celý BB VÚC.


BB a ZV nikdy nebude jedno mesto, aj keď to možno bude za 200 rokov jedna aglomerácia, vždy to budú 2 mestá (+1 Sliač) a len na vhej úrovni možno bude nejaký samosprávny orgán, ktorý sa bude snažiť priblížiť spoluprácu týchto 2 miest. Ale stále bude niekde tu centrum pre VÚC a bude to skôr v meste BB a samotný ZV bude skôr centrum služieb a priemyslu a turistického ruchu, kým BB bude viac centrom administratívnym. :P
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Re: Oblasť Banskej Bystrice a Zvolena

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 17:21

Flintstone napísal:
Dy napísal:Pôvodne som chcel dať samostatne aj BB aj ZV, ale nakoniec som tieto dve centrá spojil do jednej oblasti, pretože najlepšie by bolo keby viac spolupracovali a zároveň by sa tu malo nachadzáť aj silné centrum pre celý BB VÚC.


BB a ZV nikdy nebude jedno mesto, aj keď to možno bude za 200 rokov jedna aglomerácia, vždy to budú 2 mestá (+1 Sliač) a len na vhej úrovni možno bude nejaký samosprávny orgán, ktorý sa bude snažiť priblížiť spoluprácu týchto 2 miest. Ale stále bude niekde tu centrum pre VÚC a bude to skôr v meste BB a samotný ZV bude skôr centrum služieb a priemyslu a turistického ruchu, kým BB bude viac centrom administratívnym. :P


Zvolen je silné mesto, pretože je to oveľa prirodzenejšia dopravná križovatka narozdiel od BB a aj R3, keď bude stavaná cez BB, tak zase získa na 50% aj mesto ZV. A je tu križovatka na BA, na ČR, na Maďarsko, na KE, na RK a Poľsko, ... a BB je "len" severne od ZV.

BB by mala mať hlavne oveľa akcieschopnejšie vedenie a to od štruktúr v meste až po vedenie KÚ a VÚC. Inak sú to len "zbožné želania" od BB-čanov, že raz bude BB spojená so ZV. ZV-čanom je to takmer jedno až sú proti. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Feb 2006 18:40

Niektorí si zvýšené cestovné v MHD už vyskúšali. Banská Bystrica. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2973

Veľmi dobrý článok. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ako prísť k peniazom

Odoslaťod Adaios » 26. Feb 2006 21:09

Ako prísť k peniazom

Stopäťdesiate podujatie Hospodárskeho klubu (NEF) bolo v piatok v Banskej Bystrici. Jeho hosťom bol minister výstavby a regionálneho rozvoja SR László Gyurovszky. Ozrejmil možnosti čerpania prostriedkov zo štrukturálnych fondov a z Kohézneho fondu EÚ. Podľa neho v rokoch 2004 až 2006 z nich príde na Slovensko 1,5 mld. EUR, ktoré budú môcť získať v prvom rade zaostávajúce regióny. Podmienkou sú však dobré projekty, ktoré budú riešiť otázku nezamestnanosti a zvyšovania HDP. V tejto oblasti spĺňa požadované kritériá jedine bratislavský región.

Vládnym cieľom je, aby sa HDP SR do roku 2006 zvýšil na 55 percent priemeru EÚ. Zmysluplné projekty by mali ich tvorcovia predkladať od januára 2004. Veľký priestor budú mať projekty na zlepšovanie kvality životného prostredia, základnej infraštruktúry, ale aj zo sféry priemyslu, služieb a dopravy. Do operačného plánu priemysel a služby by malo smerovať 133,7 mil. EUR, do ľudských zdrojov 246 mil. EUR, do poľnohospodárstva 252 mil. EUR a do základnej infraštruktúry 280 mil. EUR. Podľa ministra L. Gyurovszkého jedine tie regióny, ktoré budú pripravené, budú môcť viac čerpať zo štrukturálnych fondov.

Na rokovaní Banskobystrického Hospodárskeho klubu (NEF) najviac rezonovala potreba vybudovania rýchlostnej komunikácie, ktorá by spájala mestá na trase Nitra, Banská Bystrica, Zvolen, Lučenec a Košice. Otázky účastníkov smerovali aj k tomu, či sa do konca apríla podarí zaradiť rýchlostnú komunikáciu do medzinárodnej siete TINA. V jej prospech hovorili najmä primátori Zvolena a Banskej Bystrice. Podľa ministra L. Gyurovszkého by preklasifikovanie komunikácie mohlo byť reálne ešte v tomto roku. Generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Mráz zdôraznil známu skutočnosť, že investori prídu len tam, kde je dobrá komunikácia. Doprastav si pripomenul už päťdesiat rokov svojej existencie a s počtom viac ako tritisíc zamestnancov tvorí u nás najväčšiu stavebnú spoločnosť. Jej výkony dosiahli sumu 7,5 mld. Sk a v roku 2000 firma expandovala do Českej republiky. Na Slovensku spoločnosť postavila doteraz už 280 km diaľnic a rýchlostných komunikácií.

Banskobystrický primátor Ján Králik predstavil členom klubu riešenie cestnej infraštruktúry v meste. Za výhodnejšiu pokladá výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice, ktorá je lacnejšia ako alternatívne riešenie s využitím nákladnejšieho tunela popod Urpín. Mesto sa už dlhší čas chce stať tretím metropolitným centrom a jediným dôvodom odstúpenia od tejto myšlienky bol zatiaľ nedostatok financií. Zmienil sa aj o existencii dvoch priemyselných zón, ktoré sú vybavené základnou infraštruktúrou a čaká sa len na potenciálnych investorov.

Susediace mesto Zvolen patrí k najlepšie hospodáriacim mestám na Slovensku. Ako povedal jeho primátor Vladimír Maňka, v najbližších dňoch predstavia vo Zvolene nový územný plán. Vo svojom vystúpení zaujal tiež podnikateľským zámerom na výstavbu mestskej nemocnice za 600 mil. Sk. Mesto by ňou dokázalo ušetriť ročne 135 mil. Sk a nemocnica by pritom poskytla zdravotnícku starostlivosť dokonca na komfortnej úrovni. Zvolen má vypracovanú aj koncepciu rozvoja energetiky, ktorú priaznivo hodnotia odborníci. Prispela k tomu, že mesto je z hľadiska platieb za odobratú tepelnú energiu jedným z najlacnejších. O možnostiach spolupráce chce primátor v najbližších dňoch hovoriť aj s podnikateľmi. Tí majú záujem na oživení leteckej dopravy z blízkeho Sliača do Prahy a ďalej do sveta. Túto myšlienku podporuje tiež predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Milan Marčok. Rovnako aj potrebu budovania partnerstiev na domácej pôde a medzinárodnej úrovni. Tieto aktivity smerujú napríklad do Maďarska, Anglicka, Francúzska a ďalších krajín. Banskobystrický región vytvára podmienky na výstavbu vedecko-technologických parkov a má záujem na rozvoji kúpeľníctva a cestovného ruchu. Nezamestnanosťou najviac postihnutým regiónom je Rimavská Sobota, kde VÚC vytvoril detašované pracovisko regionálneho rozvoja a zriadeniu podobných pracovísk sú naklonené všetky okresy kraja.

Hospodársky denník, 7. apríla 2003
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2006 17:14

Rozčúlení cestujúci ... MHD v BB :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3057
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 01. Apr 2006 00:16

Banskobystričania sa možno budú voziť trolejbusmi. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3288

Ale kedy :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2006 16:03

Zvolen

Na cesty nadávajú motoristi aj chodci :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3346

Doprastav požaduje od mesta 55 miliónov korún :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3347

Spory s výmenou dlažby v rámci rekonštrukcie námestia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 22:33

Odpoveď mesta? Zakaždým znie: nie sú peniaze. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3431

Ako sa vo Zvolene udržiavajú cesty na sídliskách a ako v centre mesta. :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 22:37

Mesto BB kontroluje nového dopravcu SAD ZV. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3434
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 16. Apr 2006 05:57

Dy napísal:Mesto BB kontroluje nového dopravcu SAD ZV. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3434


To znie dobre. Myslím, že by sa aj iné mestá mohli dačo podučiť.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 16. Apr 2006 20:53

čavo napísal:
Dy napísal:Mesto BB kontroluje nového dopravcu SAD ZV. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3434


To znie dobre. Myslím, že by sa aj iné mestá mohli dačo podučiť.


čavo,

lenže tu v tomto prípade boli a sú také problémy, že mesto musí ukázať, že sa stará aspoň takým spôsobom, že kontroluje, čo má SAD ZV plniť.

Nie je veľa miest, kde bolo to, čo v BB, že mesto, bývalý a súčasný prevádzkovateľ MHD stál každý na inej strane a obhajoval iné záujmy, svoje záujmy a všetci sa "vykašľali" na cestujúcich, ktorí tvoria hlavný zdroj príjmov.

Takže si nemyslím, že sa majú iné mestá "v čom učiť" od BB.

Systém kontroly nie je nutný tam, kde MHD každý deň funguje. To, čo trápi 99% cestujúcich v prípadoch normálneho fungovania MHD je hlavne cena cestovného lístka, ktorá väčšinou všade stúpa a kvalita stagnuje. Kvalita = sieť liniek a počet zastávok na linke, stav autobusov/električiek/trolejbusov atď. a aj preto v niektorých mestách funguje niečo ako TAXI pre viac ľudí. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 18:10

Popraskaná dlažba na námestí je dlhodobo predmetom sporov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3471

Kto to sledujete, prečítajte si tento článok, veľmi dobre opisuje situáciu, hlavne na základe stanovísk a argumentov niektorých poslancov mestského zastupiteľstva, bývalého primátora mesta Zvolen ako aj generálneho riaditeľa Doprastavu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 20:21

AD: Popraskaná dlažba na námestí je dlhodobo predmetom sporov

To, že dlažba na zvolenskom centrálnom námestí praská, nie je vina dodávateľa stavby, ktorým je Doprastav. Technologický postup nebol dodržaný pri výrobe dlažby, nie pri jej kladení, ako sme nesprávne uviedli v minulom vydaní, citujúc exprimátora Vladimíra Maňku a poslanca Borisa Kršňáka. Do ich výrokov sme pre nepozornosť uviedli navyše slovo „pri kladení“ (dlažby). Autorom výrokov sa za nesprávne podanie ich vyjadrení ospravedlňujeme a za poškodenie dobrého mena firmy sa ospravedlňujeme aj firme Doprastav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3542
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

BB VÚC

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 20:45

Šesť regionálnych správ ciest sa zlúči do jednej centrálnej

Krajskí poslanci minulý týždeň schválili Koncepciu rozvoja cestného hospodárstva na roky 2006 až 2009. Jej cieľom je zefektívniť činnosť správcov ciest a zvrátiť nepriaznivý stav dopravnej infraštruktúry. V súčasnosti je v rámci BBSK evidovaných vyše 716 km ciest II. triedy a asi 1850 km ciest III. triedy. Najviac ciest II. triedy je v okresoch Rimavská Sobota a Zvolen, III. triedy zasa v okresoch Rimavská Sobota, Lučenec a Žiar nad Hronom. V kraji je tiež cez tisíc mostných objektov, z nich je 72 v havarijnom stave. V najbližšom období sa preto vypracuje register investícií na opravy, rekonštrukciu a výstavbu ciest a harmonogram prác s vyčíslením prípadnej sumy. Poslanci rozhodli aj o zriadení príspevkovej organizácie s právnou subjektivitou Banskobystrická regionálna správa ciest, a to k 1. júlu tohto roka.

Schválili tiež prijatie úveru vo výške okolo 800 miliónov korún na rozvoj cestného hospodárstva s cieľom obnovy a modernizácie technickej základne správcov ciest. Údržbu ciest v Banskobystrickom kraji tak bude namiesto doterajších šiestich regionálnych správ - v B. Bystrici, Lučenci, Rimavskej Sobote, Veľkom Krtíši, Žiari nad Hornom a Zvolene - zabezpečovať novozaložená a jediná správa ciest, do ktorej sa tie doterajšie zlúčia. To prinesie úsporu finančných prostriedkov a zníženie počtu technicko-hospodárskych pracovníkov. Súčasných šesť regionálnych správ má 660 zamestnancov z toho 146 technicko-hospodárskych.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3546
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 14:44

Pomohli by investície do diaľnic (Zvolen). Prečo sa môže rozrastať Zvolen len v smere na BB ? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3609
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 20:30

Dopravnú tepnu na Masarykovej má nahradiť obchvat poza zámok

Mesto Zvolen sa zapojilo do medzinárodného projektu Snowball, ktorý združuje skupinu miest a ich odborníkov na mestské plánovanie a rieši dopravu v mestách. Autorom projektu je holandská firma Goudappel Coffeng b. v. Názov Snowball (Snehová guľa) vyjadruje postupné „nabaľovanie“ európskych miest, ktoré budú participovať na projekte.

Ako informovala vedúca odboru územného plánovania mestského úradu Beáta Mikušová, Zvolen sa v rámci projektu rozhodol riešiť Ulicu T. G. Masaryka od kruhového objazdu pri autobusovej stanici po križovatku pod zámkom s jej transformáciou na mestskú triedu, takzvaný bulvár s včlenením zámku do pešej zóny a s vytvorením ďalších parkovacích miest, zelene a rôznych prvkov drobnej architektúry. Dopravnú tepnu na Masarykovej ulici má nahradiť obchvat poza zámok (popri železničnej trati), ktorý má vyústiť do križovatky Jesenského a Jiskrovej ulice.

Projekt Snowball získal grand od Európskej komisie vo výške 1,5 milióna eur. Sumu rozdelili pre jednotlivých partnerov projektu v rôznom pomere; Zvolen dostane 77 820 eur, pričom na financovaní nákladov sa mesto podieľa 50 percentami.

Do projektu sa zatiaľ zapojilo mesto Hilversum v Holandsku, Štokholm vo Švédsku, Verona v Taliansku, Ludwigsburgh v Nemecku a španielske mestá San Sebastian a San Fernando de Hena. Zo Slovenska okrem Zvolena v projekte figuruje Trnava a Martin.

(moj)

[13. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/276292 ... zamok.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 18:01

Vyriešia problémy s parkovaním kryté viacpodlažné garáže?

Zvolen – Problém s parkovaním majú motoristi najmä v historickom centre mesta. „Každý nový investor, ktorý chce stavať, musí podľa stavebného zákona vytvoriť pri stavbe adekvátny počet parkovacích miest. Keďže nemôžeme utlmovať výstavbu v centre mesta, musíme problém riešiť,“ konštatuje viceprimátor Vladimír Šedo. Mesto už oslovili dve spoločnosti, ktoré majú záujem vybudovať v meste takzvané parkovacie domy. Viacpodlažné garáže sú jednou z najmodernejších foriem parkovania a využívajú ju viaceré európske mestá. Jednou z lokalít, kde chce mesto parkovací dom vybudovať, je priestor za obchodným domom Prior. Možnej výstavbe však bude predchádzať vysporiadanie pozemkov; nie všetky sú mestské.

Nová veľkokapacitná plocha na parkovanie vznikne aj v lokalite takzvanej Jamy pri kine Mier, v súčasnosti využívanej na provizórne parkovanie. Podľa primátora Miroslava Kuseina tu bude v podzemných podlažiach 250 – 300 parkovacích plôch. Pozemok Jamy chce mesto predať, odpredaj však podmienilo medziiným aj riešením parkovania a dopravy s napojením na existujúce komunikácie. „Do 24. júna nám traja investori, ktorí sa uchádzajú o vybudovanie obchodno-zábavného centra v tejto lokalite, predložia architektonicko-urbanistické štúdie. Výberová komisia by mala investora určiť do konca júna,“ dopĺňa viceprimátor, ktorý predpokladá, že s výstavbou v Jame by mal investor začať v budúcom roku.

(moj)

[20. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/277299 ... araze.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 16:48

Rýchlostná cesta nebude pretínať Zvolen. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4209
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 20:48

Budčania už môžu do okresného mesta jazdiť kratšou cestou. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4408
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 19:50

Táto oblasť je priam strategická. Je tu sídlo VÚC a je tu dopravná križovatka SR. Dokonca táto oblasť je natoľko rozvinutá, že sa ani nedá porovnať s východnou časťou BB VÚC. A práve preto by si to malo vedenie BB VÚC uvedomiť a niečo s tým začať robiť. Základným cieľom BB VÚC je, aby štát postavil do r. 2010 RC R1, to aj vláda sľubuje. Zmenil sa však preto charakter severného obchvatu BB - z RC R1 z neho bude cesta I. triedy, teda štát tu má svoju prioritu. BB VÚC však zabúda na ďalšie časti svojho územia, nemá víziu pre regióny Lučenca, Poltára, Veľkého Krtíša, už vôbec nie pre región Rimavskej Soboty či Revúcej.

BB VÚC netlačí na vládu ani čo sa týka RC R2 a RC R3 pre celý región, minimálne sa snaží o RC R1. A už vôbec sa BB VÚC nestará ani o cesty II. a III. triedy. Čaká na štát, ... zbytočne. Čaká na EÚ. To je pekné, ale použiť priamo financie špeciálne na cesty, to znamená mať vysporiadané pozemky a to tak ako v iných VÚC, ani BB VÚC ešte nemá.

Viem, že sa plánuje z EÚ/EIB požičať si sumu 1 mld. SKK len na opravy ciest, ale to je samo o sebe žalostne málo do regiónov, kde sa neinvestovalo aj 20 rokov.

Neverím tomu, že by BB VÚC nemal na to investovať viac do infraštruktúry - lebo tá je základom pre ďalší rozvoj, hospodársky rozvoj. A takisto neverím tomu, že by bol problém najať 20 odborníkov a vypracovávať cielene projekty pre EÚ do oblasti turistického ruchu do regiónov, kde sa to dá.

Stále len počúvam o tom, že BA nie je BB. V BB by sa mali prebudiť, lebo žiaľ RS+RA+LC+VK+BR nie je ani zďaleka BB+ZV.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.