Stránka 1 z 18

Brezno a doprava v tejto oblasti

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2006 14:59
od Dialniciar
Tento región patril v minulosti pod BB a bol to tak najväčší okres na Slovensku. Dnes je to síce stredne veľký okres, ale inak je mesto Brezno v podstate jediné významné mesto v tomto okrese a inak je celá oblasť výrazne zaostalá, čo je spôsobené nielen chýbajúcou infraštruktúrou, ale hlavne aj chýbajúcimi plánmi v oblasti plánovania výstavby diaľničnej siete atď., keď tento región nebude nijako napojený na diaľničnú sieť SR, podobne chýba aj železničné napojenie atď.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Brusno-Podbrezová-Brezno
2. Brezno-Polomka-Heľpa-Červená Skala
3. Mýto po Ďumbierom-Vyšná Boca- smer horský priechod Čertovica
4. Brezno-Michalová
5. Brezno-Čierny Balog-Drábsko
6. Červená Skala-Muránska Huta
7. Valaská-Osrblie
8. Valaská-Krám

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Je to skutočne nevyhnutné udržiavať tieto cesty na vysokom stupni štandardu práve preto, že tu tak skoro nebude ani 1 km diaľničnej siete a región po hospodárskej stránke výrazne stagnuje s výnimkou takých firiem akými sú Železiarne Podbrezová alebo Petrochema Dubová (tá však tiež už stagnuje), to je však na celý región veľmi málo a poľnohospodárstvo tu nemá ideálne podmienky na kvalitný rozvoj a turistický ruch tu tiež nie je výrazne rozvinutý.

Z hľadiska možného napojenia tohto regiónu na diaľničnú sieť by bolo najlepšie, keby sa postavila RC BB-BR s možným budúcim pokračovaním cez Čertovicu, ale toto už je tiež "hudba ďalekej budúcnosti".

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Podbrezová
2. Brezno
3. Polomka, Heľpa
4. Čierny Balog

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

1. BB-BR-Heľpa-Červená Skala
2. Pobrezová-Čierny Balog
3. Brezno-Tisovec

Treba zabezpečiť prevádzku "Pohronskej železnice", udržiavať kvalitné tie trate, ktoré som spomenul a pravidelne do ich investovať, na niektorých úsekoch by bolo vhodné ich aj rozšíriť, ale určite to nie je priorita ani z hľadiska železníc.

Železničné stanice:

Vo všeobecnosti by bolo vhodné, aby sa tu modernizovali všetky železničné stanice, keď už sa bude investovať do železničných tratí a tento región by tak získal s pomocou kvalitnej cestnej siete (I.-III. trieda) viac investícií do rozvoja cestovného ruchu ako aj možné ďalšie investície do priemyslu.

Letecká doprava. :arrow:

V tejto oblasti sa nenachádza žiadne významné letisko a región je skôr podporovaný z letiska Sliač.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU.

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 19:43
od Andrej
Dy, nechystá sa niekedy v blízkej budúcnosti rozšírenie cesty Podbrezová - Mýto pod Ďumbierom? Kedysi to tušim bola cesta II. triedy (vtedy išla hlavná cesta smerom od BB na Čertovicu cez BR) a bez zlepšenia parametrov ju potom označili ako cestu I. triedy :?
Mimochodom, keby bola v SR každá cesta I. triedy taká ako cesta BB-BR, bolo by to super :P Na tej ceste sa dá ísť stále bez zastavenia okolo 90 :)

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 19:56
od Dialniciar
Andrej,

Andrej napísal:Dy, nechystá sa niekedy v blízkej budúcnosti rozšírenie cesty Podbrezová - Mýto pod Ďumbierom? Kedysi to tušim bola cesta II. triedy (vtedy išla hlavná cesta smerom od BB na Čertovicu cez BR) a bez zlepšenia parametrov ju potom označili ako cestu I. triedy :?


To je práve ten smer na Čertovicu. Ja neviem, to je celý úsek taký, že je to proste horský priechod a treba sa tomu prispôsobiť. Premenovanie na cestu I. triedy malo svoj význam kvôli výdavkom na údržbu.

Andrej napísal:Mimochodom, keby bola v SR každá cesta I. triedy taká ako cesta BB-BR, bolo by to super :P Na tej ceste sa dá ísť stále bez zastavenia okolo 90 :)


Tak v tomto máš pravdu, tá cesta je skutočne dobrá. Ale len po Brezno, potom v smere na Čertovicu "žiadna sláva". :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 20:05
od Andrej
Dy napísal:Andrej,

To je práve ten smer na Čertovicu. Ja neviem, to je celý úsek taký, že je to proste horský priechod a treba sa tomu prispôsobiť. Premenovanie na cestu I. triedy malo svoj význam kvôli výdavkom na údržbu.


Andrej napísal:Mimochodom, keby bola v SR každá cesta I. triedy taká ako cesta BB-BR, bolo by to super :P Na tej ceste sa dá ísť stále bez zastavenia okolo 90 :)


Dy napísal:Tak v tomto máš pravdu, tá cesta je skutočne dobrá. Ale len po Brezno, potom v smere na Čertovicu "žiadna sláva". :lol:


Lenže samotná cesta Mýto pod Ďumbierom - Čertovica je oveľa lepšia, čo sa týka parametrov (až na hrozný stav vozovky :x ), ako cesta Podbrezová-Mýto p.Ď. Hlavne v Bystrej, kde nie sú ani chodníky. Podľa mňa práve tento krátky úsek by mal byť najväčšou prioritou v tomto regióne :P

A čo sa týka cesty BB-BR -> jej kvalitné parametre končia vlastne už v Podbrezovej-Lopeji v smere od BB. Ďalej smerom na BR a ďalej na východ je to už nič-moc :(

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 10:53
od B;
Andrej napísal:Mimochodom, keby bola v SR každá cesta I. triedy taká ako cesta BB-BR, bolo by to super :P Na tej ceste sa dá ísť stále bez zastavenia okolo 90 :)


Tak to si ty, co tam chodi 90 :lol: :lol:

Moja prakticka skusenost ( samozrejme pozorovanie okolia) hovori, ze bezne tam chodia auta 130,140 az 160.

Je to siroka cesta a vzhladom na hustotu premavky (nizka) je doprava plynula. RC by bola skor psychologickou pomocou pre region - atraktivita pre investora, ktory iba cita mapu.

Perlicka ( dufam, ze je este stale tak)
Po trase chodi jeden (1) rychlik denne doobeda (BA)-BB-BR-(KE) a poobede naspat.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 11:00
od Adaios
Zeleziarne Podbrezova - to je silna firma v tomto regione, zamestnava cca. 4 000 ludi, slusne (nad slovensky priemer) plati ludom a vela investuje do rozvoja regionu - a samozrejme, je to aj silny vplyv pre rozne ine vybavenie, ako aj ta cesta.

Ked sa nemylim tak predseda Klubu 500 (vsetky slovenske firmy nad 500 zamestnancov) by mal byt GR pan Sotak - ale nie som si isty.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 11:48
od Andrej
B; napísal:Tak to si ty, co tam chodi 90 :lol: :lol:

Moja prakticka skusenost ( samozrejme pozorovanie okolia) hovori, ze bezne tam chodia auta 130,140 az 160.

Je to siroka cesta a vzhladom na hustotu premavky (nizka) je doprava plynula. RC by bola skor psychologickou pomocou pre region - atraktivita pre investora, ktory iba cita mapu.

Perlicka ( dufam, ze je este stale tak)
Po trase chodi jeden (1) rychlik denne doobeda (BA)-BB-BR-(KE) a poobede naspat.


Schvalne som napisal okolo 90 :lol: tym rozumej tak +-15 km/h :P
Ta cesta inak podla mna nema daleko od parametrov 1/2 RC 8) Hlavne ked si ju porovnas napr. s R1 Sasovske Podhradie-ZV :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 12:04
od B;
Je to uz teraz taka adaptovana "horehronska dialnica", sem tam sa aj pouziva ako 4 pruhova ;-)

Jasne, rucicka na tachometri prefrci okolo 90 a je to! :D

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 12:33
od wazari
Adoas napísal:Ked sa nemylim tak predseda Klubu 500 (vsetky slovenske firmy nad 500 zamestnancov) by mal byt GR pan Sotak - ale nie som si isty.


je to tak, nemylis sa

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 19:06
od Dialniciar
wazari napísal:
Adoas napísal:Ked sa nemylim tak predseda Klubu 500 (vsetky slovenske firmy nad 500 zamestnancov) by mal byt GR pan Sotak - ale nie som si isty.


je to tak, nemylis sa


Ono, niečo na tom bude, že tá cesta je dobrá len po Podbrezovú a ďalej na Brezno už nič moc. :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 10:50
od B;
A prejazd cez Podbrezovu je ozaj katastrofa, tusim skoro cely usek 40 km/h.
To by sa zislo vyriesit, moznoze cez inde spominany projekt PPP?

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 15:11
od Dialniciar
B; napísal:A prejazd cez Podbrezovu je ozaj katastrofa, tusim skoro cely usek 40 km/h.
To by sa zislo vyriesit, moznoze cez inde spominany projekt PPP?


Aj keby si napísal, že tam je 80 km/h, tak to neviem. Ja nemôžem poznať takto dokonale celé Slovensko. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 18:21
od Adaios
Rettenmeier preinvestuje v Polomke 500 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2791

Investor nemusi mat vzdy dialnicu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 18:22
od Adaios
Adoas napísal:Rettenmeier preinvestuje v Polomke 500 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2791

Investor nemusi mat vzdy dialnicu. :wink:


Dokonca Dy ma tuto cestu ako c. 2 z hladiska dolezitosti. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2006 14:42
od Dialniciar
Adoas,

ale to je firma, ktorá tu postaví pílu a bude tu ťažiť drevo a to nie je najlepšia investícia.

Cesta patrí medzi hlavné cestné ťahy v SR, aj keď to nie je cesta I. triedy. :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 23:33
od Branco
Dy, obchvaty Podbrezovej a Brezna by podľa mňa mali mať v tejto oblasti prioritu. Nie som si istý ohľadom obchvatu Čierneho Balogu, tam by snáď stačil lepší prístup k lyžiarskym strediskám, čiernohorskej železničke a skanzenu.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 10:47
od B;
Ako by asi mal vyzerat obchvat Brezna?
Mysli sa iba v zmysle trasy I/66 (Podbrezova -Brezno-Cervena Skala)?
Lebo z Brezna sa da pokracovat na 3 smery
1) Cervena skala (I/66)
2) Tisovec (530)
3) Cierny balog -Hrinova - Detva(529)

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 15:04
od Branco
B; napísal:Ako by asi mal vyzerat obchvat Brezna?
Mysli sa iba v zmysle trasy I/66 (Podbrezova -Brezno-Cervena Skala)?
Lebo z Brezna sa da pokracovat na 3 smery
1) Cervena skala (I/66)
2) Tisovec (530)
3) Cierny balog -Hrinova - Detva(529)


B;: prioritou je jasne smer Podbrezová-Červená Skala /I/66/, tam je obchvat najpotrebnejší. Hoci keby sa obchvat staval južne, mohlo by sa postaviť mimoúrovňové križovanie na Tisovec /530/ a Čierny Balog /529/.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 15:14
od Branco
Skúšal som vyhľadať informácie a podľa: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=984&highlight=brezno sú štyri varianty obchvatu mesta, z toho jeden je už schválený BB VÚC. Ten schválený BB VÚC je práve južný variant, ktorý by napomohol aj doprave na Tisovec a Čierny Balog.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 20:46
od Dialniciar
Branco napísal:Dy, obchvaty Podbrezovej a Brezna by podľa mňa mali mať v tejto oblasti prioritu. Nie som si istý ohľadom obchvatu Čierneho Balogu, tam by snáď stačil lepší prístup k lyžiarskym strediskám, čiernohorskej železničke a skanzenu.


Preto je Č. Balog až na 4. mieste. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2006 15:49
od Dialniciar
Ohľadom cestných obchvatov v mestách Brezno a Podbrezová si myslím, že aj keď by už boli aj potrebné, tak sa tak skoro realizovať nebudú. Je to síce cesta I. triedy, ale SSC zatiaľ nepočíta s budovaním obchvatov v tejto oblasti, pretože sú súrnejšie dopravné problémy, ktoré treba riešiť a na ktoré nie je dosť peňazí.

V tejto lokalite platí, že sú tu náročné prírodné podmienky a nie je tu zatiaľ stále zaznamenaný výrazný nárast dopravy. Zámerom SSC je udržiavať cesty zjazdné v zimnom období a opravovať priamo už existujúce cestné úseky.

Ohľadom ciest II. a III. triedy platí to, že patria pod samosprávu, BB VÚC a ten ako je známe peniaze na opravy ciest nemá a to už dlhodobo a preto sa skôr cestná sieť zhoršuje.

Ale zdôrazňujem, že výhodou je práve fakt, že je tu strategické cestné prepojenie v kategórii cesty I. triedy, takže štát, ktorý teraz zvyšuje peniaze na opravy ciest tu má ešte priestor na zlepšenie stavu hlavných ciest.

Čo sa týka diaľničnej výstavby, tak strategickým je "len" severný obchvat BB, ktorý by vyriešil dopravu pri vstupe do BB zo strany od Brezna. Ale aj tento obchvat sa podľa mňa do r. 2010 nezrealizuje.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 18:18
od Dialniciar
Mesto Brezno definitívne prehralo súd o určenie Mostárenskej cesty ... :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3477

Hrozí mýto od súkromného vlastníka ...

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2006 13:36
od Dialniciar
Breznianski lesníci tvrdia, že nebudujú cesty, ale protipožiarne pásy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3969

Fotka "lesnej cesty": http://jakus.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=49861&bk=65885 :twisted:

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 19:14
od Dialniciar
V Brezne pribudne ďalšia, v poradí už tretia, sveteľná križovatka. Mesto na jej vybudovanie vyčlenilo 1 milión 624 tisíc korún a má vyriešiť dopravnú situáciu na križovatke ulíc Švermovej, Rázusovej a Černákovej. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4304

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 19:11
od Dialniciar
Niekde som naposledy čítal, že obchvat Podbrezovej sa nedá postaviť, ak tak len náročným cestným tunelom.

Takže aby bolo jasné, postaviť sa dá všetko, len treba zvážiť, či je to ekonomicky výhodné. Stavať tunel nie je výhodné nikdy, napriek tomu kvôli ochrane životného prostredia a trvalo udržateľného rastu je stavba tunela cez obývané oblasti ideálna, ak samozrejme nie je časový tlak. V tomto prípade nie je žiadny tlak. Potreba stavať obchvat je tu od miestnych firiem a samotnej samosprávy.

Pre rozvoj mesta je teda obchvat potrebný. Rozvojom sa myslí samozrejme aj životná úroveň daného mesta. Nikde nie je napísané, že sa tu hneď zajtra má začať stavať obchvat.