Čadca a doprava v tejto oblasti
Odoslané: 01. Feb 2006 15:01
Táto oblasť severného Slovenska je veľmi dôležitá z hľadiska diaľničnej siete, pretože sa tu nachádza viac úsekov diaľničnej siete a bude tu aj napojenie na ČR a Poľsko, konkrétne D3 a R5. V tomto prípade odporúčam iné sekcie v rámci fóra, kde sa dá nájsť viac informácií. Konkrétne napríklad: D3 Oščadnica - Čadca, Čadca obchvat , D3 všeobecne (Žilina - polské hranice) , D3 Svrčinovec - Skalité
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. Čadca-Turzovka-Makov-hranice s ČR
2. Krásno nad Kysucou-Nová Bystrica
3. Turzovka-Klokočov-hranice s ČR
Ako je vidieť tak to nie je veľa ciest, ktoré by potrebovali väčšie investície hlavne na zlepšenie ich parametrov ako aj zvýšenú starostlivosť cez zimné obdobie, ale aj tak je to dosť značný problém tak pre SSC ako aj pre ZA VÚC, aj keď sa niektoré úseky na týchto cestných ťahoch opravili alebo sa ešte len opravia z 800 mil. SKK, ktoré VÚC vynaložil na opravy ciest II. a III. triedy v celom ZA VÚC.
Ja by som ešte poukázal na potrebnosť výstavby nového cestného úseku, ktorý by spojil región Kysuce a Oravu, teda cesta Nová Bystrica-Oravská Lesná.
V rámci regiónu je ešte potrebné investovať do oblasti Oščadnica-Veľká Rača, kde sa rozmáha turistický ruch a kde je potrebné, aby bola kvalitná cestná sieť.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Turzovka
Stači len tento jeden obchvat, pretože tie ostatné mestá/obce bude riešiť už spomínaná diaľničná sieť, ktorá je najvyššou prioritou v tejto oblasti.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Najvyšší význam má zrejme napojenie tejto oblasti na ZA a ČR a Poľsko a teda stačí zatiaľ len udržiavať trate v regióne. Podobne nie sú potrebné ani nejaké veľké investície do železničných staníc vzhľadom na iné priority.
Treba však spomenúť, že v rámci železníc sa tu rozvíjajú rôzne lanovky práve v stredisku Oščadnica-Veľká Rača.
Letecká doprava tejto oblasti nepomáha a ani zrejme pomáhať nebude vzhľadom na blízkosť letiska v ZA, ktoré potrebuje investície a ktoré bude po tejto stránke rozvíjať aj túto oblasť Kysúc.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Je veľmi dôležité, aby sa pri výstavbe diaľničných úsekov dbalo na ochranu ŽP, pretože tento región má hlavné príjmy práve zo služieb, pretože sektor priemyslu tu stagnuje a poľnohospodárstvo tu nemá dobré podmienky. V oblasti ochrany vodných zdrojov (kanalizačná sieť, vodovodná sieť) je výhodné skôr mať projekty v spolupráci s EU, ale na to treba aj podporu vlády, pretože projektov je veľa a peňazí málo.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
1. Čadca-Turzovka-Makov-hranice s ČR
2. Krásno nad Kysucou-Nová Bystrica
3. Turzovka-Klokočov-hranice s ČR
Ako je vidieť tak to nie je veľa ciest, ktoré by potrebovali väčšie investície hlavne na zlepšenie ich parametrov ako aj zvýšenú starostlivosť cez zimné obdobie, ale aj tak je to dosť značný problém tak pre SSC ako aj pre ZA VÚC, aj keď sa niektoré úseky na týchto cestných ťahoch opravili alebo sa ešte len opravia z 800 mil. SKK, ktoré VÚC vynaložil na opravy ciest II. a III. triedy v celom ZA VÚC.
Ja by som ešte poukázal na potrebnosť výstavby nového cestného úseku, ktorý by spojil región Kysuce a Oravu, teda cesta Nová Bystrica-Oravská Lesná.
V rámci regiónu je ešte potrebné investovať do oblasti Oščadnica-Veľká Rača, kde sa rozmáha turistický ruch a kde je potrebné, aby bola kvalitná cestná sieť.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Turzovka
Stači len tento jeden obchvat, pretože tie ostatné mestá/obce bude riešiť už spomínaná diaľničná sieť, ktorá je najvyššou prioritou v tejto oblasti.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Najvyšší význam má zrejme napojenie tejto oblasti na ZA a ČR a Poľsko a teda stačí zatiaľ len udržiavať trate v regióne. Podobne nie sú potrebné ani nejaké veľké investície do železničných staníc vzhľadom na iné priority.
Treba však spomenúť, že v rámci železníc sa tu rozvíjajú rôzne lanovky práve v stredisku Oščadnica-Veľká Rača.
Letecká doprava tejto oblasti nepomáha a ani zrejme pomáhať nebude vzhľadom na blízkosť letiska v ZA, ktoré potrebuje investície a ktoré bude po tejto stránke rozvíjať aj túto oblasť Kysúc.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Je veľmi dôležité, aby sa pri výstavbe diaľničných úsekov dbalo na ochranu ŽP, pretože tento región má hlavné príjmy práve zo služieb, pretože sektor priemyslu tu stagnuje a poľnohospodárstvo tu nemá dobré podmienky. V oblasti ochrany vodných zdrojov (kanalizačná sieť, vodovodná sieť) je výhodné skôr mať projekty v spolupráci s EU, ale na to treba aj podporu vlády, pretože projektov je veľa a peňazí málo.