Oblasť Tvrdošína a Námestova

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Tvrdošína a Námestova

Odoslaťod Dialniciar » 06. Feb 2006 16:16

Táto oblasť sa dá charakterizovať veľmi stručne: Orava.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. smer Dolný Kubín-Tvrdošín-Trstená-hranice s Poľskom
2. Tvrdošín-Štefanov nad Oravou-Námestovo
3. Námestovo-Rabča-Oravská Polhora-hranice s Poľskom
4. Námestovo-Lokca-Hruštín-smer Oravský Podzámok
5. Pobiel-Oravský Biely Potok-Zuberec-smer Liptovské Matiašovce
6. Trstená-Liesek-Vitanová-Suchá Hora-hranice s Poľskom
7. Zákamenné-Oravská Lesná

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Bod č. 1 je cesta I. triedy, hlavný cestný ťah, v koridore ktorého je plánovaná aj rýchlostná cesta (RC) R3. V tomto smere ju ani nie je kde inde stavať. Je to tzv. severná vetva R3, ktorá má pevné určenie. Cesta I. triedy uvedená v bode č. 1 by však mala byť prioritou, pretože R3 ešte nestojí (stavia sa zatiaľ len jeden úsek v dĺžke cca. 6,5 km, aj to len na 1/2 profil: R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota ) a je to strategický cestný ťah, dokonca už dnes je to výrazne vyťažená cesta.

Potom chýba aj nová cestná komunikácia, ktorá by spojila regióny Orava a Kysuce okolo vodnej nádrže Nová Bystrica. A ešte by sa mala zásadným spôsobom prebudovať aj cesta II. triedy na cestu I. triedy, ktorá spája Tvrdošín a Námestovo. Inak je tu cestná sieť dosť riedka, ale postačujúca. Aj napojenie na Poľsko je dobre rozvinuté.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Tvrdošín
2. Trstená
3. Námestovo
4. Podbiel
5. Nižná
6. Oravská Polhora

Body 1., 2., 4. a 5. bude riešiť de facto RC R3 ako aj ďalšie obce, ktoré som nespomenul. Skutočne veľmi potrebnými sú obchvaty okolo miest Tvrdošín a Trstená.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

V tejto oblasti je železničná sieť veľmi riedka, je tu jediná trať, ktorá ide zo smeru Dolný Kubín a končí v Trstenej. Práve tento fakt spolu s faktom, že tu je aj rieka a je tu skôr hornatý terén spôsobujú problémy aj v cestnej sieti ako aj v pomalom stavaní RC R3 a preto železničná sieť nie je prioritou pre tento región, pretože na výstavbu nových tratí by bola potrebná finančná pomoc EU, ale tá už je vyčerpaná v tomto regióne na RC R3.

Letecká doprava. :arrow:

Táto oblasť vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP nepotrebuje. A to práve pre relatívne dobrú (plán + realizácia) cestnú infraštruktúru s letiskom v ZA.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU. Je potrebné investovať do opráv a modernizácie vodného diela Orava.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 21:27

Chudobny region, tazky zivot. RK R3 je potrebna, pomaly sa stavia (je to jediny usek na celej R3) ale kym sa dostavia - to bude este dlho trvat. Takze treba investovat hlavne do udrzby a oprav ciest. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Dialniciar » 08. Feb 2006 15:48

Adoas napísal:Chudobny region, tazky zivot. RK R3 je potrebna, pomaly sa stavia (je to jediny usek na celej R3) ale kym sa dostavia - to bude este dlho trvat. Takze treba investovat hlavne do udrzby a oprav ciest. :wink:


Nie, podľa mňa treba investovať najskôr tam, kam to potrebujú priamo títo ľudia a to sú 2 obchvaty - Trstená a Tvrdošín a zlepšiť cestu na Námestovo. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Andrej » 16. Feb 2006 13:04

Dy napísal:Nie, podľa mňa treba investovať najskôr tam, kam to potrebujú priamo títo ľudia a to sú 2 obchvaty - Trstená a Tvrdošín a zlepšiť cestu na Námestovo. :lol:


Suhlas, doplnil by som tam este obchvat Podbiela (ktory neviem preco sa zastavil) a uz bude tato cesta podstatne lepsia.
Cesta na Namestovo - tam treba hlavne odstranit kratky usek s macacimi hlavami a tiez vyraznejsie opravy povrchu.
A potrebne su investicie aj do ciest veducich do rekreacnych stredisk a turistickych centier - napr. cesta Zuberec-Zverovka (ta je v hroznom stave). Velmi dobrym prikladom je cesta Zuberec-Oravice, ktora sa minuly rok kompletne zrekonstruovala :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod wazari » 20. Feb 2006 11:22

Andrej napísal:Suhlas, doplnil by som tam este obchvat Podbiela (ktory neviem preco sa zastavil)


boli tam peniaze EU, ale starosta Sitek (byvaly clen vlady) zorganizoval uspesne referendum voci trasovaniu

peniaze EU posli hore kominom

a potom uz neviem
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2006 21:50

Andrej napísal:A potrebne su investicie aj do ciest veducich do rekreacnych stredisk a turistickych centier - napr. cesta Zuberec-Zverovka (ta je v hroznom stave). Velmi dobrym prikladom je cesta Zuberec-Oravice, ktora sa minuly rok kompletne zrekonstruovala :)


Vzhľadom na to, že je tu riedka cestná sieť, tak treba hlavne zlepšiť parametre hlavných ťahov, ďalej lepšie udržiavať tieto cesty a potom samozrejme sústrediť sa na rôzne prístupové cesty k rekreačným zariadeniam podobne ako napr. na Liptove, kde zase treba hlavne opravu D1 a potom tieto prístupové cesty, pretože zo služieb tieto oblasti žijú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 23:30

Dostali milióny na cesty - Oravská Polhora. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3429
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 18:56

Nápor kamiónov na Oravu sa opäť zvýši. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3464

Kamióny neúnosne zaťažili oravské cesty. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3465

Tieto správy súvisia zo zákazom prejazdu kamiónov cez Tatry.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 20:10

OBYVATELIA HORNOORAVSKÝCH OBCÍ CHCÚ ZABLOKOVAŤ MEDZINÁRODNÚ CESTU E77. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3450

Už 20 rokov vlády sľubujú obyvateľom cestné obchvaty, ale realita je taká, že dopravná situácia sa neustále zhoršuje a "pohár pretiekol", pretože "Starostovia hornooravských obcí tvrdia ‑ 100‑tisíc kamiónov ročne, ktoré tadeto teraz prechádzajú, to je veľa. Ďalších 50‑tisíc, ktoré by pribudli po odklonení nákladných áut z Tatranskej Javoriny, to je už pohroma."
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Lenny » 19. Apr 2006 20:16

Dy napísal:OBYVATELIA HORNOORAVSKÝCH OBCÍ CHCÚ ZABLOKOVAŤ MEDZINÁRODNÚ CESTU E77. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3450

Už 20 rokov vlády sľubujú obyvateľom cestné obchvaty, ale realita je taká, že dopravná situácia sa neustále zhoršuje a "pohár pretiekol", pretože "Starostovia hornooravských obcí tvrdia ‑ 100‑tisíc kamiónov ročne, ktoré tadeto teraz prechádzajú, to je veľa. Ďalších 50‑tisíc, ktoré by pribudli po odklonení nákladných áut z Tatranskej Javoriny, to je už pohroma."


Nic jiného jim asi opravdu nezbývá na to, aby si vynutili pozornost, ze strany státu.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 20:22

Lenny napísal:
Dy napísal:OBYVATELIA HORNOORAVSKÝCH OBCÍ CHCÚ ZABLOKOVAŤ MEDZINÁRODNÚ CESTU E77. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3450

Už 20 rokov vlády sľubujú obyvateľom cestné obchvaty, ale realita je taká, že dopravná situácia sa neustále zhoršuje a "pohár pretiekol", pretože "Starostovia hornooravských obcí tvrdia ‑ 100‑tisíc kamiónov ročne, ktoré tadeto teraz prechádzajú, to je veľa. Ďalších 50‑tisíc, ktoré by pribudli po odklonení nákladných áut z Tatranskej Javoriny, to je už pohroma."


Nic jiného jim asi opravdu nezbývá na to, aby si vynutili pozornost, ze strany státu.


A potom sa už skutočne presunie doprava na trasu D3. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 19. Apr 2006 20:36

lenny: ako aj wazari komentoval, samotny starosta obce podbiel sa postravil proti obchvatu obce ... cize problem je aj inde ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 20:43

aquila napísal:lenny: ako aj wazari komentoval, samotny starosta obce podbiel sa postravil proti obchvatu obce ... cize problem je aj inde ...


Problém je v tom, že tam sa šetrilo na tej trase, takže preto neschválenie obchvatu, zase obchvat treba vedieť tak postaviť, aby sa nestal záťažou napríklad za 10 rokov jeho používania, ... problém je na strane vlády.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 19. Apr 2006 20:56

Dy napísal:
aquila napísal:lenny: ako aj wazari komentoval, samotny starosta obce podbiel sa postravil proti obchvatu obce ... cize problem je aj inde ...


Problém je v tom, že tam sa šetrilo na tej trase, takže preto neschválenie obchvatu, zase obchvat treba vedieť tak postaviť, aby sa nestal záťažou napríklad za 10 rokov jeho používania, ... problém je na strane vlády.


To může být někdy problém, že obchvat je navržen tak, že brání územnímu rozvoji. Rozumná samospráva s takovým obchvatem souhlasit nemůže.

V ČR je obdobný problém např. s obchvatem Klášterce n. O. na I/13. Také to např. hrozilo obci Olbramovice, pokud by byla schválena varianta D3 podle Zenkla a Vyhnálka (bylo tam navrženo vedení dálnice mezi stávající hranicí intravilánu obce a nádražím).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 19. Apr 2006 21:05

Jaroslav Štemberk napísal:V ČR je obdobný problém např. s obchvatem Klášterce n. O. na I/13. Také to např. hrozilo obci Olbramovice, pokud by byla schválena varianta D3 podle Zenkla a Vyhnálka (bylo tam navrženo vedení dálnice mezi stávající hranicí intravilánu obce a nádražím).


Jaký problém je s obchvatem Klášterce n. O. na I/13 :?:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 19. Apr 2006 21:11

Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR je obdobný problém např. s obchvatem Klášterce n. O. na I/13. Také to např. hrozilo obci Olbramovice, pokud by byla schválena varianta D3 podle Zenkla a Vyhnálka (bylo tam navrženo vedení dálnice mezi stávající hranicí intravilánu obce a nádražím).


Jaký problém je s obchvatem Klášterce n. O. na I/13 :?:


Město požaduje variantu s tunelem, ŘSD chtělo variantu povrchovou, která by vedla těsně kolem města.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 17:06

Ešte by som doplnil, že zablokovanie cesty možné je, ale na druhú stranu je to upozornenie na zlý stav - ale o tom, že je tu zlý stav vedia všetci, aj motoristi, aj vláda, aj miestni obyvatelia, len tu pomôže až sústava obchvatov a to je prakticky potom problém, pretože potom treba aj tieto obchvaty spojiť novou cestou, preto sa plánuje R3, už sa aj stavia dnes 1. úsek, ale cena je vysoká a vláda má problém s plnením takých priorít ako D1 2010 a R1 2009 (bez obchvatu BB).

Blokáda bude, doprava sa presunie buď na východ od Tatier alebo na Čadcu. Ale čo ďalej? Dlhodobá blokáda nebude, pretože to by si Orava sama poškodila a naviac, štát by mohol zasiahnuť, pretože ide o štátnu cestu, potom by zasiahla aj vyššia samospráva atď. - protest, blokáda byť môžu a asi aj budú čo nevidieť, ale to nič nezmení na tom, že súvislá R3 na 1/2 profil, severná vetva bude až po r. 2015. Obchvaty by mohli byť dovtedy hotové, ale asi nebudú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:13

Budovanie obchvatu si vyžaduje rýchle riešenie

Pred necelým mesiacom informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ministerstvo dopravy, že odovzdala agendu rýchlostnej cesty R 3 Trstená - obchvat na Slovenskú správu ciest (SSC). Urobila tak aj so stavom finančných prostriedkov spolufinancovania pre projekty štrukturálnych fondov, čo znamená, že obchvat by mala zabezpečovať SSC. Ale už 5. apríla sa ministerstvo obrátilo na SSC s požiadavkou o opätovné delimitovanie tohto projektu späť na NDS s vyjadrením, že výstavba diaľnic a rýchlostných ciest môže realizovať len ona. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3539
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod johhan » 25. Apr 2006 21:22

Dy napísal:Ešte by som doplnil, že zablokovanie cesty možné je, ale na druhú stranu je to upozornenie na zlý stav - ale o tom, že je tu zlý stav vedia všetci, aj motoristi, aj vláda, aj miestni obyvatelia, len tu pomôže až sústava obchvatov a to je prakticky potom problém, pretože potom treba aj tieto obchvaty spojiť novou cestou, preto sa plánuje R3, už sa aj stavia dnes 1. úsek, ale cena je vysoká a vláda má problém s plnením takých priorít ako D1 2010 a R1 2009 (bez obchvatu BB).

Blokáda bude, doprava sa presunie buď na východ od Tatier alebo na Čadcu. Ale čo ďalej? Dlhodobá blokáda nebude, pretože to by si Orava sama poškodila a naviac, štát by mohol zasiahnuť, pretože ide o štátnu cestu, potom by zasiahla aj vyššia samospráva atď. - protest, blokáda byť môžu a asi aj budú čo nevidieť, ale to nič nezmení na tom, že súvislá R3 na 1/2 profil, severná vetva bude až po r. 2015. Obchvaty by mohli byť dovtedy hotové, ale asi nebudú.


Troška OT: zažil som v Poľsku blokáciu cesty a polícia a ani štát nič nezmohol. Ludia totiž blokovali cestu na prechode pre chodcov štýlom že asi 20 chodili do kruhu po prechode. Pričom ostatný chodili medzi vodičou a dávali im letáky. Po pol hodine na 10 minut pustili premávku dali čaj a zase behali po prechode.

Aj tak si myslím že blokácia nič moc nevyrieši.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod johhan » 25. Apr 2006 21:26

Dy napísal:Budovanie obchvatu si vyžaduje rýchle riešenie


To sa dá elegantne vyriešiť tým že NDS zmluvne poverí SSC menežovaním výstavby úseku.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:30

johhan napísal:Troška OT: zažil som v Poľsku blokáciu cesty a polícia a ani štát nič nezmohol. Ludia totiž blokovali cestu na prechode pre chodcov štýlom že asi 20 chodili do kruhu po prechode. Pričom ostatný chodili medzi vodičou a dávali im letáky. Po pol hodine na 10 minut pustili premávku dali čaj a zase behali po prechode.

Aj tak si myslím že blokácia nič moc nevyrieši.


Miestna samospráva Ti ďakuje za návod ako na to. 8)

Ja by som upozornil na tú tvoju poslednú vetu, pretože tá je pravdou bez ohľadu na to, či protest bude alebo nebude. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:31

johhan napísal:
Dy napísal:Budovanie obchvatu si vyžaduje rýchle riešenie


To sa dá elegantne vyriešiť tým že NDS zmluvne poverí SSC menežovaním výstavby úseku.


Veď si prečítaj tú eleganciu celú a nie len nadpis. :lol:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3539
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod johhan » 25. Apr 2006 21:36

Dy napísal:
johhan napísal:
Dy napísal:Budovanie obchvatu si vyžaduje rýchle riešenie


To sa dá elegantne vyriešiť tým že NDS zmluvne poverí SSC menežovaním výstavby úseku.


Veď si prečítaj tú eleganciu celú a nie len nadpis. :lol:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3539


No veď som si celé prečítal. NDS delimitovala obchvat na SSC ministrertvo zakročilo a prikázalo SSC aby to vrátila NDS keďže tá je zo zákona určená stavať. Pričom stačilo aby ministrestvo prikázalo aby NDS cestu nedelimitoval na SSC ale aby poverila SSC výstavbou. Teda litera zákona by bola dodržaná a stavba by sa stavala :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:40

johhan napísal:Pričom stačilo aby ministrestvo prikázalo aby NDS cestu nedelimitoval na SSC ale aby poverila SSC výstavbou. Teda litera zákona by bola dodržaná a stavba by sa stavala :-)


Nemyslím si, že NDS má právo určovať SSC, čo má a čo nemá stavať. Nie je v takej pozícií a už vôbec nemá význam, aby tento spôsob určilo NDS samotné MDPT. Pretože je to nepodstatné, johhan, aboslútne, ... pokiaľ si ostatní nevšimli, tak tu ide o typický princíp:

Zaujímanie sa o problém takým spôsobom, že všetci sa o to zaujímajú, ... ale je to v praxi "prehadzovanie horúceho zemiaku".

Snáď si nemyslíš Johhan, že NDS nemá na to, aby stavala R3 ? A myslíš si, že SSC na to mať bude ?

MDPT a vláda je na vine. Nikto iný.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod johhan » 26. Apr 2006 22:31

Daniel, to bola dohoda NDS a SSC. Len im do toho vošlo MDPT :-)

NDS poslala aj peniaze, asi preventívne aby zase nieko zhora nezohodol že sú dôležitejšie stavby ako obchvat TS. Niečo také čo sa stalo pri obchvate Hornej Štubne keď sa to posunulo min o 2 roky ak nie viac.

Samozrejme že má v tom prsty vláda a ministrestvo.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.