Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2008 21:02

i15 napísal:a co tych 75%+ co pracuje, to su tiez lenivci? kvoli par romom urazas pracovitych ludi z juhu Slovenska... to je v poriadku podla teba?


Si mimo témy i15. :wink:

Niekde je záujem oveľa vyšší, aj bez infraštruktúry a pri platoch 10.000 SKK čistého a niekde to ani za tento plat a pri vysokej nezamestnanosti možné nie je a čo sa týka Rómov, nie je to len o nich, čo dokazujú štatistiky tých, čo pracujú v daných firmách či v tomto regióne alebo v iných. :wink:

Vždy budem tvrdo kritizovať tých, čo nepracujú, lebo si myslia, že keď to je len mierne nad min. mzdu alebo nad soc. dávky, tak sa to neoplatí. A ešte ostrejší postoj mám k tým inteligentným, ktorí ich aj za to budú obhajovať.

A naspäť k téme pls. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2008 23:09

Rimavská Sobota vyčlenila na r. 2008 na cestnú dopravu 55 mil. SKK, z toho na opravy a údržbu ciest smeruje 46 mil. SKK. Ďalšie väčšie opravy budú závisieť od plnenia rozpočtových príjmov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sven » 18. Apr 2008 10:58

Revúcky okres dostane na cesty i školy
REVÚCA. Najzaostalejšiemu okresu v Banskobystrickom kraji, Revúcej, zrejme svitá na lepšie časy. Vo štvrtok minulého týždňa sa tam uskutočnilo výjazdové zasadnutie poslancov zastupiteľstva Banskobystrického samosprávneho kraja. Tí sa, podľa slov primátorky Revúcej Evy Cireňovej, mohli na vlastne oči presvedčiť o tom, v akom zanedbanom stave celý okres je.

"BBSK plánuje z vlastných zdrojov vyčleniť na cesty v Revúckom okrese 45 miliónov korún, ďalších 65 miliónov pôjde zo zdrojov zhotoviteľa, teda vypísaním verejnej súťaže. Toto je investícia, ktorá Revúcu aspoň trochu priblíži turistom a možno aj investorom," uviedla primátorka.

Pomoci sa dočkajú aj dve stredné školy v pôsobnosti BBSK sídliace v Revúcej i v Tornali. Samosprávny kraj plánuje vytvoriť podmienky na spoluprácu so samosprávou a zamestnávateľmi v oblasti elektrotechniky, strojárstva a textilníctva. Školy sa dočkajú aj materiálnej podpory.

18.4.2008
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=18.4.2008/3482G

zdroj: korzar.sk
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod mahudo » 23. Apr 2008 13:18

hlavne oblasť ratkovej, ratkovského bystrého v smere na revúcu a tornaľu by si fakt zaslúžilo väčšiu pozornosť aj zo strany revúcej aj zo strany rim. soboty. cesty sú v katastrofálnom stave, napr. na úseku medzi gemerskou vsou a rybníkom max rýchlosť 40 km/hod!!!

a to nehovorím o populácii, kde sa do tohto regiónu vysťahovávajú rómovia z iných vyspelejších regiónov......
mahudo
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 05. Dec 2007 16:16
Bydlisko: Košice

Mesto Tornaľa sa topí v dlhoch

Odoslaťod Cestár » 28. Okt 2008 18:58

Samospráva žiada o predĺženie ozdravovacieho režimu

Neúmerná dlhová zaťaženosť prinútila poslancov Tornale prijať už začiatkom júla ozdravovací režim. Dlhy sa vyšplhali nad hranicu tridsiatich miliónov a investície podľa niektorých poslancov boli nepremyslené, robili sa svojvoľne a preto sa mesto začalo topiť v dlhoch.
Ozdravný režim bol pre mesto nevyhnutný. Jeho cieľom bolo predísť nútenej správe a zabrániť ďalšiemu zvyšovaniu záväzkov. Hlavný kontrolór mesta po jeho prijatí uviedol, že existuje reálny predpoklad, že mesto má šancu vyhrabať sa z dlhov a začne normálne fungovať.
Koncom mája Mikuláš Cmorík, hlavný kontrolór mesta, poslancom oznámil, že mesto je zadĺžené.

Na čele Tornale stojí už druhé volebné obdobie Ladislav Dubovský. Ten sa stal populárnym najmä vďaka koncertom a iným kultúrnym aktivitám. Niektorí poslanci mu vyčítali, že porušoval povinnosti pri správe cudzieho majetku. Dokonca bolo na neho podané aj trestné oznámenie. Údajne mal bez súhlasu zastupiteľstva a v rozpore so schváleným rozpočtom mesta čerpať z pokladne aj z bežného účtu peňažné prostriedky bez vydokladovania účelu ich použitia. Peniaze mal použiť na financovanie minimálne deviatich kultúrnych akcií. Po meste kolovali fámy, že mestu spôsobil škodu za viac ako milión korún. Primátor tieto obvinenia odmieta. Pripustil však, že v účtovníctve sa stala chyba.

Mesto už v júli urobilo opatrenia. Okrem ozdravovacieho režimu odvolali viceprimátora a prednostu.

„Začiatkom roku 2007 si mesto zobralo investičný úver vo výške 50 miliónov korún. Primátor si myslel, že keď má peniaze, môže robiť desať vecí naraz. To bola podľa mňa chyba. Začali sa naraz viaceré investičné akcie, ako budovanie Námestia umelcov, rekonštrukcia mestského úradu, kultúrneho strediska, základnej školy, futbalového ihriska. Skrátka, nešlo sa na to premyslene. Dobrý hospodár si rozmyslí, na čo má a do čoho môže investovať. U nás sa to všetko dialo v takom, podľa mňa, hurá systéme. Na niektoré akcie zrejme ani neboli vypísané výberové konania, zákazky šli priamym zadaním,“ skonštatoval nezávislý poslanec Attila Legát, zároveň aj predseda investično-finančnej komisie.

„Primátor poslancov dostatočne neinformoval o všetkých investíciách, ktoré sa realizovali pod hlavičkou mesta. V novembri minulého roku malo mesto neuhradené faktúry za desať miliónov korún. Vo februári tohto roku to už bolo sedemnásť miliónov a v apríli až tridsaťtri,“ povedal poslanec Ľudovít Katona.

„Zodpovednosť nesieme všetci. Poslanci, primátor aj kontrolór, ale aj iní vedúci pracovníci na mestskom úrade. Vina je kolektívna. Mesto minulo viac, ako si mohlo dovoliť. Zle hospodárilo a preto sme sa dostali do ťažkostí. Najväčšie podlžnosti máme u firmy Strabag, ktorá nám opravovala miestne komunikácie. Opravy boli nevyhnutné, ale táto investičná akcia sa mala rozložiť na tri roky a nie na rok a pol. Je to ako beh na dlhé trete, pri ktorom je potrebné rozložiť si sily,“ povedal poslanec Peter Dobias.

„Nechcem nikoho obviňovať. Za terajší stav nesú vinu aj niektorí poslanci. Koncom minulého roka mestský parlament odsúhlasil primátorovi možnosť robiť zmeny v mestskom rozpočte. Týmto dostal do rúk prakticky neobmedzené možnosti Proti sme hlasovali piati. Stalo sa napríklad, že úrad kúpil auto a my sme mali jeho kúpu odsúhlasiť vtedy, keď už pol roka jazdilo. Som predsedom kultúrnej komisie, no o niektorých kultúrnych alcicách som sa dozvedel len na zastupiteľstve,“ povedal v auguste pre MY Novohradské noviny Ladislav Iván.

Dlhy mesta boli 33 miliónov korún. Za 180 dní mali klesnúť pod hranicu 17,5 miliónov. Samospráve sa podarilo znížiť záväzok len o približne 3,5 milióna korún. Podarilo sa im vymôcť aj pohľadávky. No zatiaľ to nestačí a preto, aby sa vyhli nútenej správe, rozhodli sa požiadať ministerstvo financií o predĺženie ozdravovacieho procesu na ďalšie tri mesiace.

ZITA SURÁKOVÁ

© 2008 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

[9. 10. 2008 9:17:50]

http://archiv.mynoviny.sk/c/4109811/mes ... lhoch.html
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2008 22:48

BB VÚC v tomto regióne pripravuje na r. 2009:

Cesta II/531 Rimavská Sobota - Pavlovce, preložka. Náklady: 1,7 mil. SKK.

Cesta II/531 Rimavská Sobota - križ. s I/50, R2. Náklady: 0,8 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ľuďom z Píly strpčuje život chodník. Chýba

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 15:03

Už viacero rokov a s pribúdajúcou dopravou čoraz viac robí život takmer päťstovke obyvateľov obce Rimavská Píla v okrese Rimavská Sobota zložitým chodník pri hlavnej ceste. Nie preto, že je neudržiavaný alebo v dezolátnom stave. Preto, že vôbec nie je. Obyvatelia Píly samosprávu v Tisovci, kam obec administratívne patrí, žiadajú o vybudovanie chodníka už niekoľko rokov. Márne.

Prechádzanie je pre peších na tejto ceste rizikom. Vodiči nerešpektujú predpísanú štyridsiatku, pokojne sa aj predbiehajú.
Obrázok
Autor: Števo Rimaj, Pravda

"Chodník potrebujeme z jednoduchého dôvodu. Cez celú obec prechádza priečne hlavná cesta v dĺžke asi kilometer. Denne ňou prejde niekoľko stoviek áut, z toho mnoho kamiónov, pred ktorými ľudia nemajú kam ustúpiť," povedal obyvateľ Rimavskej Píly Zdenek Očovan. "Chodník nie je ani na jednej strane cesty, preto pred prichádzajúcimi autami, najmä keď sa pri nich stretávajú dve idúce oproti, musia ľudia uskakovať do kanálov vedľa cesty," vysvetlil Očovan, ktorý zastupuje spoluobčanov v iniciatíve za vybudovanie chodníka.

Vodiči prechádzajúcich áut tiež často nerešpektujú predpísanú štyridsiatku. "Bývala tu šesťdesiatka, ale po našich aktivitách bola pred tromi rokmi znížená na štyridsiatku. Nepomohlo. Niektorí vodiči tu často preháňajú autá stovkou aj ešte vyššou rýchlosťou. Aj kamióny pravidelne prechádzajú osemdesiatkou," povedal rozhnevaný Očovan.

Súhlasí aj majiteľ ďalšieho z domov vedľa hlavnej cesty Ľubomír Lacko. "Je to tu naozaj o držku. Prejsť cez hlavnú sa u nás nedá bez obáv a rizika," zdôraznil.

Obyvatelia Píly už v roku 2007 spísali petíciu a ňou samosprávu v Tisovci žiadali o vybudovanie chodníka na jednej strane cesty. Nestalo sa. "Odpoveďou bol list, že situáciu a stavbu cesty budú riešiť už v roku 2008. Toto odporúčal aj Okresný dopravný inšpektorát v Rimavskej Sobote, ktorého stanovisko tiež máme k dispozícii. Rok 2008 však prešiel a veci sa nepohli z miesta," povedal Očovan.

Prednostka Mestského úradu v Tisovci Zuzana Kederová síce považuje požiadavky obyvateľov Rimavskej Píly za oprávnené, ale mesto podľa nej už túto situáciu nevie riešiť. "Na rozšírení cesty a vybudovaní chodníka sme boli dohodnutí s Banskobystrickým vyšším územným celkom, kam cesta administratívne patrila. V druhej polovici minulého roku však bola preklasifikovaná z druhej na cestu prvej triedy a jej správcom sa stal štát. Na úpravy tejto cesty už nemáme legislatívny dosah," vysvetlila.

Obyvateľom Píly Kederová odporúča, aby zorganizovali ešte jednu petíciu za vyriešenie tohto problému. Po doručení na ich úrad ju môžu odstúpiť ministerstvu dopravy. Inak sa vec podľa nej nepohne.

"Sme sklamaní z toho, ako sa samospráva v Tisovci k problému stavia. Tu sa asi oči všetkým kompetentným otvoria až vtedy, keď pod kolesami ženúceho sa auta skončí nejaký chodec - nebodaj dieťa," uzavrel sklamane Zdenek Očovan.

Števo Rimaj, Pravda | 9. januára 2009 11:46, http://spravy.pravda.sk/ludom-z-pily-st ... egiony_p23


*článok nebol daný do monitoringu tlače preto, lebo ide o vysoko lokálny problém :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2009 20:54

Mestu Tornaľa svitá na lepšie časy. Uchádzali sa o približne o 63 miliónov eur. Tornaľa, Gelnica, Bardejov, Trnava a Stropkov dostanú spolu 37 miliónov. Z toho sa Tornaľčanom ujde približne 10 miliónov eur. Primátor mesta Ladislav Dubovský to považuje za veľký úspech pre celý región.

Peniaze podľa neho prídu do regiónu, ktorý takúto pomoc nikdy nedostal, no potrebuje ju ako soľ. Pred rokom ukončil pôsobenie v meste najväčší zamestnávateľ - textilka Ozeta Neo. O prácu vtedy prišlo viac ako šesťsto ľudí. Mnohí dodnes nenašli prácu a z finančného dňa sa im nepodarilo dostať. S finančnými problémami zápasilo aj mesto. Dlh mesta sa v minulom roku vyšplhal na približne 33 miliónov korún. V júli bolo mesto nútené prijať ozdravný režim. Z mestskej pokladne sa platili len najnevyhnutnejšie výdavky.

V ozdravnom režime bolo mesto do konca decembra 2008. Hospodárenie mesta sa podarilo zlepšiť. Dlh sa dostal na hranicu 11 miliónov korún, teda 360 533 eur.

Zmluvy s úspešnými žiadateľmi o peniaze zo štrukturálnych fondov Európskej únie začnú podpisovať ešte v tomto mesiaci, takže už čoskoro budú môcť víťazi čerpať nenávratný finančný príspevok.

Zdroj: MYNOVINY
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Apr 2009 16:07

Cesty v Rimavskej Sobote bude brázdiť nové auto mestskej polície Fiat Linea :arrow:

Obrázok
Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2009 11:20

Cesta II/526 v úseku Kriváň - Hnúšťa v okresoch Poltár a Rimavská Sobota je až do 31.12.2010 z dôvodu realizácie zosilnenia cesty čiastočne uzavretá. Doprava je dočasným dopravným značením usmernená do jedného jazdného pruhu. km 90-92
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 31. Jan 2010 12:32

Banskobystrický samosprávny kraj prostredníctvom odboru dopravy a komunikácií zabezpečil realizáciu rekonštrukcie mostného objektu s evidenčným číslom 526-058 na ceste II/526 v katastri obce Červeňany v okrese Revúca. V letných mesiacoch roku 2009 bol odovzdaný do užívania.

V roku 2005 bol hlavnou prehliadkou zaradený do stavebného stavu 6- veľmi zlý, nakoľko druhá opora v smere staničenia bola podmytá a hrozilo zrušenie hlavného cestného prepojenia miest Hnúšťa – Jelšava – Revúca. Most sa nachádzal na nevhodnom tvare neprehľadnej Y- križovatky.

V rámci stavby sa previedla rekonštrukcia priľahlých úsekov cesty vrátane križovatky v celkovej dĺžke 233 m. Pôvodný mostný objekt sa asanoval a realizoval sa nový mostný objekt.

Dĺžka premostenia: pôvodná 5,40 m; nová 7,20 m,
Dĺžka mosta: pôvodná 10,053 m nová 13,067 m
Šírka mosta: pôvodná 8,00 m nová 9,100 – 11,237 m

Rekonštruovaná križovatka bude vyhovovať ako úrovňová neriadená s výhľadovým dopravným nárokom aj v poslednom výhľadovom roku 2029.

Kvalitná konštrukcia cesty a výmena poškodenej mostnej konštrukcie za novú spolu s funkčným odvodnením a zlepšením podložia konštrukcie vozovky dovolí previesť dopravnú záťaž tak, aby v budúcnosti nedochádzalo k nutnosti častých opráv a tým prerušenia plynulosti cestnej premávky.

Obrázok

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Feb 2010 15:53

Cesta II/526 v úseku Kriváň - Hnúšťa v okresoch Poltár a Rimavská Sobota je až do 31.12.2010 z dôvodu realizácie zosilnenia cesty čiastočne uzavretá. Doprava je dočasným dopravným značením usmernená do jedného jazdného pruhu.

km 90-92

Zdroj: www.zjazdnost.sk
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2010 17:17

BB VÚC plánuje zmodernizovať 144 km ciest cez eurofondy :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13597

*v článku sú úseky týkajúce sa aj tohto regiónu
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod devil » 29. Apr 2011 12:53

Modernizácia a rekonštrukcia cesty II/526, Hriňová - Klenovec - Hnúšťa km 84.928-92.923

Navrhnuté technické riešenie pozostáva z opravy a realizácie nového vrchného krytu vozovky na ceste II/526, z rekonštrukcie nespevnených krajníc, z výstavby a výmeny záchytných a bezpečnostných zariadení, ktoré tak budú predstavovať významné dopravné subsystémy predmetného úseku. Predmetom projektu je aj rekonštrukcia 17 priepustov a jedného zárubného múru.

Dátum uzatvorenia zmluvy
18. 4. 2011

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky
Hodnota: 779964,4700 EUR
Bez DPH.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota: 655098,8500 EUR
Bez DPH

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
Skanska SK a.s.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod devil » 29. Apr 2011 13:06

Modernizácia a rekonštrukcia cesty II/526 Látky - Kokava nad Rimavicou na posilnenie vybavenosti územia

Prioritou je najmä rekonštrukcia nevyhovujúceho odvodnenia cesty, ktorá je najčastejšou príčinou porúch cestného telesa.
Osadenie cestných zvodidiel vo vybratých úsekoch. Na uvedený objektoch bude realizovaná predovšetkým sanácia zosúvaním poškodených úsekov cesty, osadenie cestných zvodidiel, zosilnenie únosnosti vozovky vo vybratých úsekoch, výmena priepustu

dlzka useku 16,8 km

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky
Hodnota: 3092865,5800 EUR
Bez DPH.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota: 1998926,7200 EUR
Bez DPH.

Dátum uzatvorenia zmluvy
18. 4. 2011

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
OHL ŽS, a.s.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod devil » 29. Apr 2011 13:24

Modernizácia a rekonštrukcia ciest II/531 Pavlovce - Rimavská Sobota, II/571 Pavlovce - Abovce a III/571041 Lenartovce.

nformácie o hodnote zmluvy
Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky
Hodnota: 3 351 880,7100 EUR
Bez DPH.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota: 2 408 466,9600 EUR
Bez DPH.

Dátum uzatvorenia zmluvy
21. 9. 2010

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
Inžinierske stavby, a.s.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Tomas PO » 02. Máj 2011 09:45

to su VO? nejako sa to rozbieha.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2012 08:47

Vyhlasene predb.oznamenie na rekonstrukciu byvalej II/572 (dnesnej I/72)
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/36893

Priznam sa, ze nepoznam momentalnu situaciu na tejto ceste, avsak nemame mnoho inych ciest (dokonca prave v tomto regione), ktorym by takato investicia vo vyske 25 mil. € pomohla podstatne viac ? Napada ma napr. obchvat Brezna.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod devil » 04. Máj 2012 09:22

praveze to bola byvala dvojka kt. preklasifikovali tusim za fica aby sa jej -velmi zly- stav dal do poriadku. myslim ze toto hovori za vsetko

Predmetom stavby je rekonštrukcia úseku jestvujúcej cesty I/72 s lokálnymi úpravami tak, aby v maximálne možnej dĺžke boli dosiahnuté požadované technické parametre cesty kategórie C 9,5/60, ktoré umožňujú bezproblémovú obojsmernú prevádzku aj nákladnej dopravy na tejto ceste. Tento úsek sleduje v maximálnej možnej miere jestvujúcu trasu cesty I/72 s vyrovnaním smerových a výškových parametrov tak, aby vyhovovali zadaniu základných parametrov pre túto cestu a aby mohla byť dodržaná návrhová rýchlosť 60km/h na celom riešenom úseku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Qwert » 04. Máj 2012 13:48

Tá rekonštrukcia I/72, to je tento úsek? http://maps.google.sk/maps?saddr=Cesta+ ... sz=11&z=14 Tam to vyzerá dosť divoko, ale aj tak dúfam, že sa tá cena zníži z tých 25 mil. €.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod DrX » 04. Máj 2012 16:36

No ak je to tato cast, tak tam je to fakt huste. Isiel som tou cestou v sobotu, a sama zakruta a kopec dolina. Tam fakt je co prerabat.

No a ked to tu uz spominam, tak jedna trocha odveci vseobecnejsia tema: ako ludia z fora jazdia Kosice-B.Bystrica (resp. Roznava-Brezno atd)? Ja som chodil cez Roznavu a Dobsinu, no v poslednych rokoch zacal jazdit takto: http://g.co/maps/bawmr , co je od Tisovca po Plesivec cesta 2. triedy, resp od Liciniec len uplna lokalka. Je to zdaleka najkratsia cesta (zvlast cez Hucin), ktora obchadza vacsinu kopcov a obsluhuje aj dost vela mestecok po ceste Jelsava, Revuca, Tisovec, Muran (zvlast v porovnani s cestou 1.tr. cez Dobsinnu, kde nie je prakticky nic). Takze podla mna by ten kus Tisovec-Plesivec mal byt normalne jednotka a toto by mala byt hlavna spojnica BB-KE, a teda urcite skor nez I/68+I/68 Brezno/Dobsinna/Roznava, lebo je to hustejsie obyvane, menej kopcovite, aj kratsie. Tak preco sa to vymyslelo cez Dobsinu??
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Qwert » 04. Máj 2012 21:20

I/67 cez Dobšinú je v prvom rade severo-južné spojenie Maďarsko - RV - PP - Poľsko, to nie je primárne spojenie KE a BB.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod DrX » 04. Máj 2012 21:55

hej, tiez to tak vidim. Otazka je, ci by prave kvoli tomu nemala v tej trase, co som vyznacil, byt hlavna cesta pre spojenie KE-BB. Ak by sa uz konecne presmerovala R1 tak, ze by sla od BB dalej na vychod aspon po Brezno, Brezno-Tisovec-Muran-Plesivec by bola dobra alternativa na slusnu cestu dalej na Roznavu/Kosice.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod Andrej » 05. Máj 2012 09:01

Vtipne je, ze ked odstranis bod B, najkratsiu trasu hodi po D1 :-)

Preco by sa trasa BB-KE nemohla chodit po R1+R2? Ze je to o 20 km dlhsie este neznamena, ze usetris benzin, kedze tvoja trasa ide cez viacero horskych sediel, pricom R2 ide viac-menej po rovine/pahorkatine.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Odoslaťod DrX » 05. Máj 2012 09:18

kolko malo obcas staci, aby sa niekto pobavil :-)

len na vysvetlenie, moja trasa praveze ide cez menej a ovela nizsich pohori, nez trasa Brezno-Dobsinna-Roznava (horske prechody Puste pole, Dobsina) alebo aj Brezno-D1 (hard-core Certovica). Brezno-Plesivec ma praveze len jeden a ani to nie vysoky horsky prechod Zbojska medzi Breznom a Tisovcom, a od Murana az po Kosice je to pohodova cesta suvislo dolinou, na cestu 1. triedy ako vysita.

Cize aj vyskovo aj co sa tyka poctu obsluzenych obyvatelov by to malo byt radovo vyhodnejsie nez I/66 a I/67.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: mjk a 18 hostí.