Stránka 21 z 24

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 13:40
od Lorenc
Tie veci čo som písal sú z meraní na zelenú vlnu.

Tu su nové intenzity SSC 2015. Je to riadne zcesty. Ta SSC spravila riadny technologicky krok vzad. Podla tychto udajov intenzity v podstate klesli. Na exite z RK na juh su tie o ktorých som pisal. 13715 na Bielom Potoku su primerane namerane intenzity. To, co je pri Kasarnach je cisty fejk nizsi o niekolko tisic. Reklamacia. A cele to je hlavne nepomerne ! Od Ziliny 17 000 od BB 13500.

http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... k_2015.pdf

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 15:38
od Tomas PO
ze vraj doslo k zmene metodiky merania, kamion bol pocitany predtym ako dve auta, teraz uz len jedno. detaily neviem.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 20:55
od Lorenc
Su tie data SSc skreslene a velmi neodborne spracovane. A za tu cenu. Tie mapy su len kvalitnejsie graficky ale merania nekonzistentne lietaju. Metodiku mohli menit ale co som uviedol pre porovnanie pri kasarnach intenzita z 2010 plynulo narastla. Pri merani senzorom nemoze dojst k chybe zaratania navesov a privesov, lebo sa meria dlzka vozidla kde sa softverom zatrieduje typ vozidla. A k tomu cas a rychlost prejazdu v priereze.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2016 13:20
od garip
uz to tu daval Lorenc, ale toto je uz standard v piatok poobede na paezi ciest I/18 a I/59 v RK: http://www.zivekamery.sk/webkamera-live ... -stefanika

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2016 13:38
od Lorenc
Ale tam sa dnes čosi opravuje a doprava je zúžená do jedného pruhu. Každopádne navzdory zúženému pásu ten prepad intenzít v Ružomberku je somarina. Podľa toho ako viem ako prebieha za týždeň doprava na Bystrickej, tak piatok vykazuje 20% viac dopravy oproti priemeru z týždňa. Ak to je aj na tomto úseku tak v piatky jarné letné niektoré jesenné mesiace to môže byť kľudne aj 40 tis/24h.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2016 19:44
od rado
Tak tu máme aktuálne tretiu víkendovú uzávierku Strečna (minulý víkend zostalo prejazdné). Nejako mi to vyšlo tak, že som všetky tieto víkendy pendloval po ceste II/583 Párnica - Zázrivá, a ak to môžem "pocitovo" zhodnotiť, premávka je tam teraz v sobotu a nedeľu väčšia než býva typické maximum v piatkovej večernej a nedeľnej poobednej špičke, keď sa presúvajú domov Poliaci.

Väčšinu času sa ide v kolóne, počas toho prvého víkendu to bola rýchlosť tak okolo 60-70 ale posledné dva víkendy som mal šťastie na rýchlosť 40-50. Jednak sa tu teraz objavuje viac vodičov, ktorí cestu nepoznajú a vyľakajú sa zimných podmienok, alebo "zblúdilé" kamióny. Polícia počas víkendov takmer stále monitoruje križovatku v Párnici, a kamión ktorý dnes v smere na Terchová - Párnica viedol kolónu asi 30-40 áut pekne odstavili.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 13:37
od eric987
Zosuv na I/78 v dlzke 100 m pri Oravskom Podzamku odstrania Stavby mostov Slovakia za 987,800 tis. €. Zdroj: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/350289

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2017 09:29
od rado
V sobotu som mal to "šťastie" 15 minút kráčať po kraji cesty II/583 od Rovnej hory smerom do Zázrivej, tak som si čas krátil počítaním áut, a za týchto 15 minút som narátal 315 vozidiel v oboch smeroch - v súvislosti s uzávierkou Strečna a zrejme tomu pridali aj končiace sa prázdniny na západe SR.

Bolo to medzi 11 a 12h, takže hodinová intenzita by v tejto poludňajšej hodine vychádzala okolo 1200 vozidiel (podľa sčítania sa "bežná" intenzita na tejto ceste pohybuje niekde okolo 4500 vozidiel za 24h, nepamätám si presný údaj). Premávka bola plynulá, len mimo obcí spomalená.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 08:39
od rado
Dva nové príspevky z dolnej Oravy, netýkajú sa D ani R tak som nevedel či stojí za to pridávať ich do monitoringu, každopádne:

Ďalší oravský most má problém, teraz na dolnej Orave
Ide o most na ceste 2263 spájajúci Veličnú s Oravskou Porubou, ktorý bol nedávno rekonštruovaný veľmi zaujímavým spôsobom - pôvodné dilatácie boli skrátka vyasfaltované :) Samozrejme to časom popukalo a pri pohľade zdola sa ukázal zlý stav betónovej mostovky. Priznám sa že som netušil že je to oceľový most, takže samotná nosná konštrukcia vyzerá snáď OK? StreetView má fotku tohoto mosta z roku 2012, teda ešte pred poslednou opravou asfaltového povrchu, a zdá sa že dilatácie boli prekryté asfaltom už predtým. Takže pri poslednej oprave zrejme spravili to isté, čo tam videli...

Kruhový objazd dopravu komplikuje. Ako ho zrušia, čo bude?
V tomto článku sa rieši séria 3 najvyťaženejsích križovatiek v DK na I/70 a čosi píšu aj o I/59 a križovatke pri Mokradi. Priznám sa, že sa tiež pýtam "čo bude" ak by kruháč zrušili. Na Slovensku všeobecne vládne fóbia z kruhových objazdov, ale pamätám sa ako sa v čase predbudovania križovatky pri ešte citeľne nižšej intenzite po jeho sprevádzkovaní doprave uľahčilo. Oproti časom svetelnej križovatky bol prejazdy plynulejší, hlavne vďaka "zrovnoprávneniu" jednotlivých smerov. Hlavne na ulici Aleja slobody sa z bočných uličiek predtým dalo len veľmi ťažko pripojiť (doprava na "alejke" buď stála na červenú, alebo sa hýbala na zelenú, a tí, čo sa konečne na druhý-tretí krát dočkali zelenej, nemali chuť nikoho vpúšťať, zatiaľčo pri kruhovom objazde sa doprava síce pomaly, ale plynulo posúva a "ochota" vpustiť niekoho pred seba je vyššia).

Pre mimokubínskych, ide o toto miesto.

Dnes sú intenzity bohužiaľ inde, ale zápchy sa nerobia z jedného konkrétneho smeru, upchaté bývajú všetky 4 hlavné vetvy, ktoré do neho ústia. Riešenie nepoznám... ak dopravný expert radí zrušiť ho, asi na to má dobré argumenty, ale jadro problému je skôr celková intenzita na tejto križovatke. Asi jediné riešenie by bolo komplexne riešiť problém všetkých križovatiek na trase inteligentným riadiacim systémom a prípadné zjednosmernenie spomínaných ulíc.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 10:59
od Maxx787
ja osobne som zvedavy ako chcu zvysit prejadznu vysku pod zeleznicou? zeleznicu len tak jednoducho nedvihnes, jedine ak by sa dala nejaka "uspornejsia" konstrukcia ktora by pridala par centimetrov, a znizit cestu je zaujimavy napad,otazne je potom kopec, ktory musi dane vozdilo vyslapat na most, ktory je o take dva tri meste nad urovnou sucasnej cesty, a pre kamion je to uz teraz zaujimave ked vidim ako odtial vychadza (samozrejme taky ktory cez to prejde) :-D :-D napad je to dobry, a pomohlo by to, uvidime ake bude riesenie :-)

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 11:06
od sergej
Pokial viem ten podjazd pravidelne zaplavuje, takze to akurat zvacsia na dlzku a hlbku plaveckeho bazena. Konkurencia pre miestny aquapark? :)

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2017 13:57
od rado
Takže prejazdná výška pod spomínaným mostom bola zvýšená o cca 10 cm odfrézovaním vozovky. Je to v takom stave už asi 2 týždne, ak sa nemýlim. Čas ukáže, článok som do monitoringu nedával keďže je to lokálna záležitosť.

:arrow: https://nasaorava.sme.sk/c/20562150/pod ... seknu.html

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2017 08:41
od rado
Na križovatke I/59 a I/78 v Oravskom Podzámku zmenia hlavnú cestu tak, aby smerovala z I/59 na I/78 smer Námestovo, keďže tento smer má (po otvorení úseku R3) cca 4-násobnú intenzitu oproti pokračovaniu I/59 na Trstenú. A trvalo to "len" 10 rokov :)

:arrow: https://myorava.sme.sk/c/20620700/z-hla ... ajsiu.html

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2017 15:04
od Lorenc
ŠVOŠOV, KOMJATNÁ. Cesta medzi Švošovom a Komjatnou nemá síce takmer žiadny regionálny význam, ale pre miestnych ľudí z oboch obcí je dôležitou spojnicou. Využívajú ju aj ďalšie blízke obce ako spojnicu na Oravu.
Asfaltový povrch je na mnohých úsekoch rozpadnutý a prejazd komplikujú aj hlboké výtlky. Kritický stav cesty sa nedarí samosprávam zlepšiť už roky. Ľudia to už berú ako bežnú súčasť ich života a skratkou jazdia autami veľmi opatrne.


https://myruzomberok.sme.sk/c/20637921/ ... ladne.html

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 23:22
od rado
Na ceste I/59 DK-RK, na moste ponad starú cestu do Komjatnej, ktorý je sám o sebe v katastrofálnom stave (závery, povrch) odpadlo alebo iným spôsobom zmizlo prehrdzavené zábradlie v smere do RK - asi na polovičke dĺžky (neviem či sa rozpadlo alebo či tam bola nejaká nehoda). Pekne hrdzavé bolo už v roku 2012 keď to fotili pre street view. Malo sa to myslím rekonštruovať niekedy po dostavbe trojpruhu v rámci nejakého projektu rekonštrukcie ciest I. triedy, ktorý v ZA kraji celý padol - nepamätám si už podrobnosti. Myslím že minulý týždeň tam ešte bolo.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 23:28
od rado
rado napísal:Takže prejazdná výška pod spomínaným mostom bola zvýšená o cca 10 cm odfrézovaním vozovky. Je to v takom stave už asi 2 týždne, ak sa nemýlim. Čas ukáže, článok som do monitoringu nedával keďže je to lokálna záležitosť.

Na mieste (podjazd pod železničný most v DK) je konečne nový asfalt. Nepamätám si presne ako dlho, ale sú to asi 2-3 týždne. Takže to trvalo len 4 mesiace od frézovania :wink:

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2017 14:35
od Lorenc
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... autobusmi/

Z Trstenej do poľského Nového Targu či Zakopaného sa človek dostane jednoduchšie a možno aj rýchlejšie na bicykli ako verejnou dopravou.

Kto žije v blízkosti hranice a chcel by autobus uprednostniť pred autom, veľa možností nemá. Žiadny priamy spoj medzi prihraničnými mestami či dedinkami na Orave a v poľskom Podhalí, ktoré sú zároveň turistickými oblasťami, nejazdí. Rokovať o zmene sa snaží Malopoľské vojvodstvo so samosprávnymi krajmi na druhej strane hranice. Prvou lastovičkou by budúci rok mohla byť autobusová linka medzi poľským Zakopaným a Zubercom.
Ľudia, ktorí žijú v blízkosti slovensko-poľských hraníc alebo turisti majú zatiaľ smolu. Najmä tí, čo za hranicou študujú, pracujú alebo využívajú služby, chcú si zalyžovať či zájsť do neďalekého akvaparku. Na verejnú dopravu sa spoľahnúť nemôžu. Len na vlastné auto, taxík, bicykel, prípadne komerčných prepravcov.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 12:11
od Lorenc
Tu sú popísane projekty aj z oblasti Oravy a Podhale.

http://www.zilinskazupa.sk/sk/samosprav ... pl-sk.html

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 15:52
od rado
Dolnooravská metropola sa obáva dopravného kolapsu
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=23008

Pravda je, že na zápchy ktoré spomínajú v článku, sa naozaj už denne pozerám z okna. Nie sú to žiadne katastrofálne zápchy, ale vznikajú stojaté kolóny na oboch hlavných vstupoch. V najexponovanejších časoch býva na MÚK I/59 a I/70 upchatá zjazdová vetva tak, že zablokuje celú I/59 kde potom tiež vzniká kolóna o dĺžke niekoľko sto metrov (no väčšinou tento stav trvá len pár minút).

V článku riešia hlavne dve križovatky na koncoch mosta ponad Oravu, prekvapili ma tie intenzity (v najexponovanejších časoch cca 2000 áut za hodinu resp. cca 20 tisíc za 12 hodín) ale podiel nákladných áut je nízky (12%). Ide zrejme hlavne o ľudí z okolitých satelitov ktorí denne dochádzajú do práce resp. vozia deti do škôl.

V Dolnom Kubíne je zvykom nadávať na kruhový objazd pri pošte. Je pravda, že tam bývajú dlhé kolóny zo všetkých 4 hlavných smerov, no tiež je pravda, že ak ľudia spomínajú na "staré dobré časy" so svetelnou križovatkou, tak vtedy bola intenzita výrazne nižšia. V prípade tejto križovatky sú po väčšinu dňa intenzity všetkých hlavných 4 smerov porovnateľné, viem že tu na fóre sa často spomína maximálna priepustnosť kruhových objazdov, no vie niekto z odborníkov či vôbec existuje lepšie riešenie bez MÚK? Keď došlo ku zmene na kruhový objazd, tak za vtedajších nižších intenzít došlo ku zlepšeniu situácie v porovnaní s pôvodnou križovatkou - hlavne na ulici Aleja Slobody - došlo ku "zrovnoprávneniu" smerov. Výhodou pôvodného usporiadania boli dvojpruhy na vstupoch na I/70.

Tiež ma trochu prekvapil plán zrušenia prechodu pre chodcov medzi poštou a Lidlom - tento peší ťah je veľmi silne využívaný, a alternatívou je jedine prejsť cez ďalšie 4 prechody, a nie som si istý či doprave pomôže, ak daný objem chodcov namiesto jedného prechodu preruší postupne dopravu na ďalších 4 prechodoch (kruhový objazd má 5 vetiev). To mi pripadá ako trochu krátkozraké riešenie s prioritizáciou IAD na úkor všetkého ako je v SR často zvykom. Zrušenie prechodu pre chodcov na moste naopak zmysel má, je využívaný výrazne menej a je aj pomerne nebezpečný, keďže autá prichádzajúce od mosta chodcov zbadajú na poslednú chvíľu kvôli výškovému rozdielu, a v opačnom smere autá blížiace sa od kruhového objazdu plnou rýchlosťou po hlavnej ceste tiež chodcov často zaregistrujú v poslednej chvíli keďže ich tienia autá stojace v križovatke v odbočovacích pruhoch.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 19:18
od ANDi
*priechod

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 09:37
od zoom
Zjazd z I/59 na ko vrátane ko je celý chaotický, okrem toho že je poddimenzovaný na to aby mal 5 výjazdov, tak je ešte pred ním odpájací pruh na čerpaciu stanicu. Prečo neskomplikovať už aj tak komplikované zipsovanie... Btw. to že nestačí križovatka s priepustnosťou, nie je problem iba samotnej križovatky. Jednoducho treba umožniť IAD prejsť centrom mesta aj cez iné ulice. Od tranzitu abstrahujme, lebo ako píšeš vypadá to na mestské časti a satelitov.

Riešenie ko ako hore píšem, zavriet vetvu na Lidl a prinajhoršom nechať prejazd cez odpojovací pruh k čs (prinajlepšom zrušiť aj ten). Pre chodcov by možno nebol zlý podchod približne v miestach teraz rušiacej sa zebry. Začať zvýhodnovať resp. prestať vymýšlať neustále nové obmedzenia vedlajšky cez mesto v mestských častiach Knažia, Mokrad prepojiť ju so Záskalím (určite vela zohráva fakt, že cez Oravu je v meste iba jeden most), lebo ona je tá, ktorú majú využívať mestské časti.
A pre bezpečnosť dobudovať pripajacie pruhy na prieťahu..

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 16:09
od Tomas PO
Lidl je vsade zasadne na dolezitych krizobvatkach s jednickami...

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 17:17
od Maxx787
suhlasim so zoom, odbocka na lidl zrusit od KO, nechat cez nakupnu stvrt prejazd. vyhodit celu cerpacku (nechapem kto to dovolil to tam postavit...) prebudovat KO na turboKO s dvoma jazdnymi pruhmi v smere I/70 je to mozme rozsirit na ukor zelene trochu smerom k aleji slobody.

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2017 21:16
od olwik
Tak zábradlie pri Komjatnej opravené teda aspoň na jednej strane


38710

Re: Oblasť Ružomberka a Dolného Kubína

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2018 12:00
od Lorenc
V Ružomberku obnovia v lete prevádzku na zvyšku starej trati Rk-Korytnica vedúcou cez mesto.

http://www.mtr.sk/videoarchiv/2017-11-2 ... k_v_meste/