Dva nové príspevky z dolnej Oravy, netýkajú sa D ani R tak som nevedel či stojí za to pridávať ich do monitoringu, každopádne:
Ďalší oravský most má problém, teraz na dolnej OraveIde o most na ceste 2263 spájajúci Veličnú s Oravskou Porubou, ktorý bol nedávno rekonštruovaný veľmi zaujímavým spôsobom - pôvodné dilatácie boli skrátka vyasfaltované
Samozrejme to časom popukalo a pri pohľade zdola sa ukázal zlý stav betónovej mostovky. Priznám sa že som netušil že je to oceľový most, takže samotná nosná konštrukcia vyzerá snáď OK?
StreetView má fotku tohoto mosta z roku 2012, teda ešte pred poslednou opravou asfaltového povrchu, a zdá sa že dilatácie boli prekryté asfaltom už predtým. Takže pri poslednej oprave zrejme spravili to isté, čo tam videli...
Kruhový objazd dopravu komplikuje. Ako ho zrušia, čo bude?V tomto článku sa rieši séria 3 najvyťaženejsích križovatiek v DK na I/70 a čosi píšu aj o I/59 a križovatke pri Mokradi. Priznám sa, že sa tiež pýtam "čo bude" ak by kruháč zrušili. Na Slovensku všeobecne vládne fóbia z kruhových objazdov, ale pamätám sa ako sa v čase predbudovania križovatky pri ešte citeľne nižšej intenzite po jeho sprevádzkovaní doprave uľahčilo. Oproti časom svetelnej križovatky bol prejazdy plynulejší, hlavne vďaka "zrovnoprávneniu" jednotlivých smerov. Hlavne na ulici Aleja slobody sa z bočných uličiek predtým dalo len veľmi ťažko pripojiť (doprava na "alejke" buď stála na červenú, alebo sa hýbala na zelenú, a tí, čo sa konečne na druhý-tretí krát dočkali zelenej, nemali chuť nikoho vpúšťať, zatiaľčo pri kruhovom objazde sa doprava síce pomaly, ale plynulo posúva a "ochota" vpustiť niekoho pred seba je vyššia).
Pre mimokubínskych, ide o
toto miesto.
Dnes sú intenzity bohužiaľ inde, ale zápchy sa nerobia z jedného konkrétneho smeru, upchaté bývajú všetky 4 hlavné vetvy, ktoré do neho ústia. Riešenie nepoznám... ak dopravný expert radí zrušiť ho, asi na to má dobré argumenty, ale jadro problému je skôr celková intenzita na tejto križovatke. Asi jediné riešenie by bolo komplexne riešiť problém všetkých križovatiek na trase inteligentným riadiacim systémom a prípadné zjednosmernenie spomínaných ulíc.