Stránka 1 z 11

Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 21:22
od Dialniciar
Vzhľadom na nedostatok času chcem túto tému dať skôr aj keď v nej nie sú hneď v 1. príspevku žiadne konkrétne údaje. Nechcem blokovať diskusiu a kľudne sa realizujte aj Vy, kľudne sem píšte, čo by sa malo alebo nemalo meniť, alebo nepíšte aj nič, ale oblasť tu je a nie je správne, aby bola takto "blokovaná".

Ja možno neskôr sem dám aj konkrétne informácie, keď bude záujem o niečo konkrétne. :lol:

Komplexné informácie z regiónu nájdete v tomto príspevku v tejto téme:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=24289#24289

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 17:24
od Adaios
OBCHVAT OKOLO SVIDNÍKA. Konkretne info. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3171

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 17:24
od Dialniciar
Príprava cestného obchvatu Svidníka už finišuje. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3377

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2006 22:55
od Dialniciar
Budem sa tejto téme venovať podrobnejšie, ale na začiatok napíšem, že cestná sieť v tomto regióne je veľmi slabo rozvinutá aj do počtu kvality aj kvantity. Nie je tu žiadny výrazný rozvoj, ale ten nebude bez rozvoja infraštruktúry, ... jedine úsek okolo mesta Svidník by potreboval obchvat elegantne riešený tak, že pôjde medzi Svidníkom a Stropkovom, ale už z tohoto je jasné, že Medzilaborce (ML) sú úplne mimo ... a môže povedať, že ani prepojenie SK a SP nie je dobré. A to už nehovorím o jednotlivých obicach v regióne. Nemyslím si, že sú tu potrebné obchvaty, skôr je tu potrebné investovať do priamych opráv cestnej siete.

Snívať o tom, že R4 bude raz tvoriť významný koridor v EÚ je pekné, ale nebude to do r. 2040. Pretože viem odhadnúť, že ani Maďarsko, ani Poľsko nemajú záujem stavať tu niečo ako prioritu. R4 bude postavená len ako obchvat SK aj to až po r. 2010 podľa mňa a aj to len na 1/2 profil. Do r. 2030 tu možno bude v plnej dĺžke 1/2 profil a potom ešte bude trvať ďalších 10 rokov dostavba na plný profil a potom bude možné zrealizovať zámer, že tu bude nejaký koridor.

Je jasné, že tento región sa nemôže spoliehať na R4. A hlavne by to napríklad ani takým ML nepomohlo, pretože základná cestná sieť tu je v zlom stave.

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2006 10:25
od Dialniciar
Výstavba cestného obchvatu Svidníka je technicky pripravená. Predpokladaný celkový náklad na výstavbu cesty dlhej 4573 metrov s jednou mimoúrovňovou križovatkou a deviatimi mostami je vhejedna miliarda 79 miliónov Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3518

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 11:57
od Caesar
Je zaujímavé pozorovať, že kým, R4 južná vetva bola plánovaná oveľa skôr ako R4 obchvat Svidníka, posunutý mierne k Stropkovu, tak R4 južná vetva sa nestavia stále, ale na R4 obchvat SK už sú aj peniaze vyčlenené.

V každom prípade je R4 obchvat SK potrebný, ale na dlhú dobu aj jediný reálne potrebný úsek.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 21:11
od Dialniciar
Caesar napísal:Je zaujímavé pozorovať, že kým, R4 južná vetva bola plánovaná oveľa skôr ako R4 obchvat Svidníka, posunutý mierne k Stropkovu, tak R4 južná vetva sa nestavia stále, ale na R4 obchvat SK už sú aj peniaze vyčlenené.

V každom prípade je R4 obchvat SK potrebný, ale na dlhú dobu aj jediný reálne potrebný úsek.


To je zaujímavá myšlienka. Sever predbehol juh. Lenže juh si za to môže sám najprv pozemkami, potom trasou atď., kým sever sa uspokojil s tým, že RC medzi SK a SP je výhrou, než žiadna RC.

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2006 14:22
od Dialniciar
Ako je vidieť, tak v tejto oblasti ja sám žiadne ďalšie komplexné informácie neprinášam a to ani v mesiaci apríl, ktorý som sám označil za mesiac, v ktorom prinesiem do každej oblasti komplexné informácie. Nechcem to ospravedlňovať, ale cestná sieť v SR je veľmi veľká (na jedného človeka) a nedá sa všetko stíhať naraz.

Ako menšie ospravedlnenie prinášam aspoň mapu cestnej siete v tejto oblasti a zdrojom tejto mapy je SSC:

Svidník
Stropkov
Medzilaborce

Poznámky:

1. Kliknutím na mapu sa táto zväčší.
2. Farebné rozlíšenie:

Cesty I. triedy
Cesty II. triedy
Cesty III. triedy
Diaľnice
Rýchlostné cesty

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 14:02
od Dialniciar
Prieťah na ceste I/73 Giraltovce by sa mal začať stavať v septembri tohto roka. Celkové náklady stavby, ktorá by sa mala dokončiť do dvoch rokov, vyčíslilo ministerstvo na 137 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3984

Komplexné informácie z regiónu

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 12:58
od Dialniciar
Dnes pridávam komplexné informácie z tohto regiónu. :arrow:

Táto oblasť je charakterizovaná ako jedna z najchudobnejších na Slovensku a dokonca aj ako jedna z najchudobnejších oblastí v rámci PO VÚC. Dôvodom je stagnujúce miestne hospodárstvo a keďže tu chýba dopravná infraštruktúra v podobe aspoň rýchlostnej cesty (RC), ktorá by spojila túto oblasť s PO a zároveň aj tá súčasná dopravná infraštruktúra je výrazne zanedbaná, tak sem ani veľa nových investorov neprichádza. Je tu slabá a nedostatočne rozvinutá cestná sieť a podobne aj železničná sieť. Zároveň by sa dalo povedať, že mestá Svidník a Stropkov už veľmi dlho medzi sebou bojujú (výmena administratívnych budov atď.). Minister Prokopovič zmenil cestu vedúcu do Stropkova bez akýchkoľvek potrebných technických úprav z cesty II. na cestu I. triedy, železnicu sa mu však do Stropkova nepodarilo doviesť.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. úsek plánovanej rýchlostnej cesty R4
2. zlepšiť parametre cesty spájajúcej Strokov s mestom Svidník
3. Stropkov-Bzenica-Turany nad Ondavou
4. Stropkov-Havaj-smer Medzilaborce

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Tých ciest by sa našlo oveľa viac, pretože by bolo potrebné výrazne investovať do ciest aj I. ale aj II. a III. triedy a okrem toho by bolo veľmi potrebné postaviť tu aj nové cestné úseky, ktoré by spojili priamejšie tento región so susednými (Bardejov, Humenné) a aj so susedným štátom, s Poľskom.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. obce a mestá na trase rýchlostnej cesty R4, hlavne Svidník
2. Stropkov
3. Havaj

Bod č. 1 bude riešiť RC R4 a vlastne bude čiastočne riešiť aj mesto Stropkov, ak sa R4 postaví viac východnejšie od mesta Svidník.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

Základným problémom je chýbajúca železničná trať, ktorá by spojila slovenské Medzilaborce s Poľskom. A podobne ak má raz vzniknúť významný cestný dopravný koridor v trase R4, tak je potrebné si uvedomiť, že tu chýba úplne aj železničné prepojenie tak zo slovenskej ako aj z poľskej strany a dovolím si povedať, že je utópiou si myslieť, že tu bude nová trať do 50 rokov postavená.

Letecká doprava. :arrow:

Táto oblasť svoje regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP nepotrebuje. Tu by malo byť prioritou investovať do základnej cestnej siete a dostavať chýbajúce železničné napojenie. Letisko je v dostatočnej vzdialenosti v Košiciach.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Práve v tejto oblasti sú veľké nedostatky predovšetkým vo vodnom hospodárstve, kde sa je potrebné zamerať na vypracovanie projektov pre čerpanie financií z EÚ.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 18:17
od Dialniciar
V tejto oblasti to nevyzerá stále nijako dobre. Po tom ako sa ukazuje, že sa nebude stavať obchvat Svidníka na trase RC R4 je jasné, že sa nebude tak skoro stavať ani severnejší úsek v smere k hraniciam s Poľskom. Opravilo sa tu minimum ciest, teda stále je viac ako 50% cestnej siete v regióne v nehyhovujúcom stave. Celkovo to súvisí aj s hospodárskou situáciou regiónu.

Samotná cesta, ktorá vedie cez Stropkov bola síce povýšená na cestu I. triedy, nespĺňa však stále dostatočné parametre a je dosť možné, že sa znovu zmení na cestu II. triedy, tomuto sa zatiaľ bráni VÚC.

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 13:12
od Dialniciar
V r. 2007 by sa mal začať stavať úsek RC R4 ako obchvat mesta Svidník, keďže tento úsek je pripravený na výstavbu.

Okrem toho je v pláne výraznejšie pokračovať v opravách ciest II. triedy II/575, II/554, II/559 a II/567.

Zrejme je všetkým jasné, že železničná trať do Stropkova tak skoro nepríde, takže je potrebné zlepšiť cestné napojenie na budúcu R4 Svidník a skôr než tu realizovať nové železničné trate by bolo vhodnejšie doriešiť prestavanie cesty II. triedy II/575 na cestu I. triedy tak, aby mali Medzilaborce aspoň kvalitné cestné napojenie na región a teda aj na RC R4.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 22:35
od Dialniciar
Plán hospodárskeho sociálneho a urbanistického rozvoja mesta Stropkov

Silné stránky dopravnej infraštruktúry:

1. Relatívne výhodná geografická poloha mesta (prepojenie sever - juh, východ - západ).

Slabé stránky dopravnej infraštruktúry:

1. Chýbajúci cestný obchvat mesta, nekvalitná vnútroregionálna cestná sieť.
2. Nedostatočné komunikačné prepojenie s ostatnými regiónmi a na medzinárodnú cestnú a železničnú sieť.

Ohrozenia:

1. Nedostatok finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu a štátnych fondov.
2. Nárast mobility , tranzitnej i regionálnej dopravy.
3. Nedostatočná technická podpora územia (územnoplánovacia dokumentácia).

Dopravná situácia z hľadiska environmentálnej infraštruktúry:

Dopravná situácia: prašnosť a hlučnosť cesty vedúcej centrom mesta, škodlivý environmentálny i kultúrno-estetický prvok v krajine.

Zdroj: http://www.stropkov.sk/resources/File/P ... HSURMS.pdf

Najnovšie správy z regiónu

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 18:57
od Dialniciar
Mesto Svidník

PROGRAM HOSPODÁRSKEHO A SOCIÁLNEHO ROZVOJA MESTA SVIDNÍK NA ROKY 2007 - 2013

Mesto Stropkov

Nové dopravné značky by mali pôsobiť preventívne

Rozhodnutím Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o usporiadaní cestnej siete zo dňa 25. 8. 2003 bola cesta II. triedy č. 557 (Sedliská – Stropkov – Stročín) pretriedená do cestnej siete I. triedy, čím sa otvoril nový cestný ťah I. triedy v celkovej dĺžke 49,316 km s novým názvom Vranov nad Topľou – Stropkov – Stročín. Tento cestný ťah pretína Mesto Stropkov v dĺžke 2,6 km v uliciach - Hviezdoslavova, Hlavná, Chotčanská a Šarišská. Tento úsek eviduje Okresné riaditeľstvo policajného zboru – Okresný dopravný inšpektorát vo Svidníku ako nehodový, pričom v rokoch 2004 - 2006 bolo vo vyššie uvedenom nehodovom úseku zaevidovaných 48 dopravných nehôd, pri ktorých boli 3 osoby usmrtené, 5 osôb ťažko a 7 ľahko zranených. Z týchto dôvodov Mesto Stropkov navrhlo na tomto úseku osadiť upozorňovacie tabule ako dopravné značky pred kritickými miestami. Budú to 4 upozorňovacie tabule s retroreflexnou fóliou v rozmere 1000 mm x 1500 mm, ktoré budú umiestnené na Hviezdoslavovej ul. (v blízkosti supermarketov Lidl a Tesco) a Hlavnej ul. (v blízkosti pošty, základnej školy a gymnázia). „Od osadenia dopravných značiek pred kritickými miestami očakávame intenzívnejšie upozorňovanie motoristov na situáciu v cestnej premávke, čo by malo zásadne napomôcť k prevencii a tým pádom aj k zlepšeniu spokojnosti a pocitu bezpečnosti chodcov, žiakov, obyvateľov mesta a okolia. Našou snahou je prispieť k zníženiu počtu dopravných nehôd, počtu obetí nehôd, eliminovaniu škôd spôsobených dopravnými nehodami a skvalitneniu a spresneniu zbierania údajov pre potreby dopravnej štatistiky,“ vysvetľoval Michal Polák z odboru výstavby a regionálneho rozvoja MsÚ v Stropkove.

Na realizáciu tohto zámeru sa Mestu Stropkov podarilo získať z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR 100 000,- Sk v rámci projektu Bezpečne cez Stropkov.

Mesto Stropkov už úspešne iniciovalo zavedenie rýchlosti 40km/h v úseku od mestského úradu po križovatku na Požiarnickej ul. a zároveň v sume 50 000,-Sk zabezpečilo zakúpenie a osadenie dvoch značiek so svetelnou signalizáciou v blízkosti supermarketov Lidl a Tesco.

Imrich Makó, hovorca MsÚ Stropkov, 16.10.2007

Mesto Medzilaborce

KRUHOVÝ OBJAZD: Križovatka v centre Medzilaboriec dostane v budúcom roku novú tvar, zmení sa do podoby kruhového objazdu. (november 2007)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 19:51
od Dialniciar
Vo Svidníku začali stavať obchvat :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8641

Vo Svidníku položili základný kameň obchvatu mesta :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8644

... konečne ...

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2008 11:20
od sven
Vážne dopravné nehody varovaním

V Stropkove sa v poslednom čase stalo viacero vážnejších dopravných nehôd. Preto sa mesto rozhodlo zvýšiť kvalitu verejného osvetlenia pri troch priechodoch pre chodcov v centre mesta a vybudovať cyklistický chodník.

STROPKOV. "Oslovili sme firmu, ktorá robila osvetlenie priechodov pre chodcov v Prešove. V našom prípade sa tri vytipované prechody nachádzajú medzi stĺpmi verejného osvetlenia, čo by sme chceli zmeniť,"informoval vedúci odboru výstavby a regionálneho rozvoja MsÚ v Stropkove Ladislav Dubas.

Nové osvetlenie a cyklistický chodník
Na rokovaní otvorili aj otázku vybudovania cyklistického chodníka na Chotčanskej ulici, ktorý by mal zvýšiť bezpečnosť cyklistickej verejnosti. "Pokiaľ sa mesto Stropkov rozhodne pre realizáciu cyklistického chodníka, bude musieť okrem zmeny dopravného značenia s vyznačením zelených pásov pristúpiť k viacerým ďalším úpravám, informoval Imich Makó, hovorca Mestského úradu v Stropkove. "Prvým z problémov je parkovanie pozdĺž chodníka na Chotčanskej ulici, ktoré bude musieť byť odstránené. Okrem toho je vozovka uložená nižšie ako chodník a preto si majitelia domov vybudovali príjazdové vjazdy do dvorov. Našou úlohou teda bude zabezpečiť bezbariérový prístup do dvorov k domom, aby mali cyklisti plynulý prejazd," doplnil L. Dubas.

18.3.2008
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=18.3.2008/24103P

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2008 18:06
od sven
Cesta okolo Domaše je po zime rozbitá

Po zime ostala cesta prvej triedy zo Stropkova do Vranova nad Topľou okolo Domaše plná dier. Prejazd po tejto štátnej ceste je problematický, cestári začali s jej údržbou.

STROPKOV/VRANOV NAD TOPĽOU. Na ceste prvej triedy okolo vodnej nádrže Domaša sa nachádza množstvo jám. Objavili sa teraz, na jar. Pravdepodobne za to môže nekvalitný asfalt, ktorý na tieto miesta položili vlani. Zlá situácia pre vodičov sa však má čoskoro zmeniť.

Kladú asfaltový koberec
V súvislosti s rekonštrukciou cesty I/15 v úseku nádrže Domaša sme oslovili Slovenskú správu ciest (SSC). „V súčasnosti na ceste I/15 sa opravujú vysprávky a výtlky s tým, že do konca júna bude položený nový asfaltový koberec medzi obcami Benkovce - Slovenská Kajňa," povedala pre Korzár vedúca odboru organizačno-správneho SSC Iveta Fedorová.

Samá jama
Slovenská správa ciest pripravuje komplexnejšiu rekonštrukciu najkritickejších úsekov spomínanej komunikácie okolo Domaše. Rekonštrukcia je rozdelená do troch úsekov. „V tomto roku, ak budeme mať pridelené finančné prostriedky, plánujeme začať s rekonštrukciou úseku od Malej Domaše smerom na Stropkov, o dĺžke zhruba dva kilometre. V nasledujúcich rokoch by sme chceli v rekonštrukcii ďalej pokračovať," uviedla Fedorová a upresnila: „Asfaltový kryt vozovky je zatlačený, nie je kompaktný a súdržný, sú vyjazdené koľaje - slabo únosné podložie konštrukčnej časti vozovky."

Situácia je zlá
Cesta okolo Domaše je podľa SSC v súčasnosti je vo veľmi zlom stave z dôvodu nedostatočnej únosnosti a nevyhovujúceho vodného režimu. „Zlý stav bol tiež spôsobený preradením cesty II/557 do siete ciest I. triedy, čo umožnilo pohyb kamiónovej dopravy v trase sever - juh zo slovensko-poľského hraničného priechodu Vyšný Komárnik," dodala Iveta Fedorová.

MICHAL FRANK, michal.frankkorzar.sk
16.4.2008
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=16.4.2008/25171P

zdroj: korzar.sk

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2008 16:58
od i15
hrabal som sa vo vestnikoch VO a narazil som na zaujimavu informaciu o pripravnych pracach na obchvate Stropkova:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj08. ... v&aalebo=a

Prokopovic teda pocas ministrovania pre Stropkov spravil len to, ze ho zatazil kamionmi reklasifikaciou cesty cez mesto na cestu 1.tr. ...

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2008 11:53
od Cestár
i15 napísal:Prokopovic teda pocas ministrovania pre Stropkov spravil len to, ze ho zatazil kamionmi reklasifikaciou cesty cez mesto na cestu 1.tr. ...


Kamióny môžu jazdiť aj po cestách II. triedy a teda to, čo PP dokázal je, že zaťažil SSC povinnosťou starať sa o nové km cesty, ktorá na to nemá parametre. POSK ušetril financie na údržbu a SSC ubral z iných ciest pár mil. Sk bez toho, aby SSC dostala pár koruniek naviac. :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2008 15:50
od i15
obchvat Stropkova by sa mal stavat v rokoch 2010-2012:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11214
...

pridavam este jedno starsie vyjadrenie primatora, ktory je btw poslancom za SMER:

V akom štádiu sú v súčasnosti práce na plánovanom obchvate mesta?
Môže sa zdať, že sme v tejto oblasti nerobili nič, ale nie je to pravda a viackrát sme sa informovali o výstavbe obchvatu na ministerstve dopravy. Naposledy pred Vianocami. Prípravné práce na obchvate prebiehajú, ale celý proces sa dostal na „bod nula“. Mám teraz na mysli realizáciu rýchlostnej komunikácie R4. Opäť bola otvorená otázka jej trasy. Prakticky bolo definitívne rozhodnuté, že povedie cez Šar. Štiavnik a nedávno som sa dozvedel, že v hre je opäť aj Stropkov. Kedy sa o všetkom rozhodne neviem, ale my na obchvate budeme pracovať ďalej. Bez ohľadu na to, či R4 povedie cez Stropkov alebo nie, obchvat bude vybudovaný.


to sa mi paci, ziaden zbytocny lobbing za R4 ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 20:21
od Dialniciar
No to je sila, ... že obchvat ?! Istotne sú tam intenzity nad 15.000 ...

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 23:11
od joe1024
Dialniciar - bol si tam uz ? Lebo to clovek az na mieste oceni :-)
Tie intenzity su tam hlavne cez vikend, ale pocas tyzdna je pol stropkova prec.

Na druhej strane, ten teren je tam temer uplne rovny, takze by to nemuselo stat viac nez 300M.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2008 10:00
od i15
aj tie kolony poliakov, ktori tadial v lete jazdili smerom na juh to ocenia

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 14:45
od Dialniciar
Najprv sa politicky presadila zmena cestu I. triedy, ... teraz sa záhadne podporí príprava výstavby obchvatu ... nejde o cenu, ale o priority a podľa mňa by prioritami nemali byť miesta, kde sem-tam kolabuje doprava a ani čisto podľa ceny, ale predovšetkým podľa aktuálnej dopravnej situácie. Sú desiatky iných miest, ktoré kolabujú takmer denne a nič ... mimo toho, 3,25 km cesty I. triedy nebude stáť menej ako 300 mil. SKK bez DPH ani napriek tomu, že to je rovina. To pod 0,5 mld. SKK nepôjde.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 20:29
od konstrukt
Tu sa má realizovať modernizácia úsekov ciest II. a III. triedy v správe SÚC PSK, oblasť Svidník, technológiou hutnených asfaltových zmesí a súvisiace stavebné práce. Jedná sa o 6 vybraných úsekov.