Moderátor: Moderátori
aquila napísal:dialniciar, taka otazocka trosku suvisiaca so stavbou kosicka, ako to vlastne vyzera so stavbou resp prestavbou stareho mosta ? som niekde cital ze by ho mali asi o 1-2 metre zdvihnut, zeleznicnu cast vyuzit na rychloelektricku a cestna by mala ist do srotu ci co. netusis kedy sa asi zacne s vystavbou ?
Caesar napísal:Okrem financií z BA VÚC a mesta BA je možné na tento most čerpať aj prostriedky z EÚ, ak sa však ponechajú niektoré jeho časti a most sa bude využívať nielen pre motoristov a električky, ale aj pre chodcov.
aquila napísal:Caesar napísal:Okrem financií z BA VÚC a mesta BA je možné na tento most čerpať aj prostriedky z EÚ, ak sa však ponechajú niektoré jeho časti a most sa bude využívať nielen pre motoristov a električky, ale aj pre chodcov.
hm s tymi prostriedkami EU mi to nie je uplne jasne .. z akych fonodov? lebo BA toho vela na infrastrukturu nesplna (HDP nad priemerom EU, hlavne mesto, etc)
johhan napísal:Daju sa na to čerpať prostriedky EU na zabezpečenie dunajskej vodnej cesty
aquila napísal:Caesar napísal:Okrem financií z BA VÚC a mesta BA je možné na tento most čerpať aj prostriedky z EÚ, ak sa však ponechajú niektoré jeho časti a most sa bude využívať nielen pre motoristov a električky, ale aj pre chodcov.
hm s tymi prostriedkami EU mi to nie je uplne jasne .. z akych fonodov? lebo BA toho vela na infrastrukturu nesplna (HDP nad priemerom EU, hlavne mesto, etc)
čavo napísal:aquila napísal:Caesar napísal:Okrem financií z BA VÚC a mesta BA je možné na tento most čerpať aj prostriedky z EÚ, ak sa však ponechajú niektoré jeho časti a most sa bude využívať nielen pre motoristov a električky, ale aj pre chodcov.
hm s tymi prostriedkami EU mi to nie je uplne jasne .. z akych fonodov? lebo BA toho vela na infrastrukturu nesplna (HDP nad priemerom EU, hlavne mesto, etc)
Možno si to už dobre nepamätám a hľadať sa mi to nechce, ale niekde som čítal, že sa tam budú dať použiť prostriedky na vybudovanie prímestkej dopravy (prímestká rýchloelektrička) keď sa to v Petržalke napojí na železnicu, či električku do Viedne a v Rači sa to prepojí na železnicu na TT a GA. Ale musel by sa použiť železničný rozchod a nie metrový ako je vybudovaná električka v BA. Ide o to, že by tie vlaky (rýchlo električky) mohli zastavovať prakticky v centre.
aquila napísal:ja by som len dodal, ze rychloelektricka sa uvazuje stavat uz na normalnych kolajach 1400mm.
toto dobre vyriesili v brne, kde je klasicky zeleznicny rozchod a nie je problem tam vecer na elektrickovej trati zbadat aj vlak, hlavne v noci
dalsi podobny projekt je U6 vo viedni, co je vybudovane na byvalej konskej zeleznici na viaduktoch po meste., je to sice elektricka ale kusok lepsia a samozrejme ma mimourovnove krizenie a na niektorych usekoch (novsich) ide aj do podzemia.
aquila napísal:ja by som len dodal, ze rychloelektricka sa uvazuje stavat uz na normalnych kolajach 1400mm.
aquila napísal:jo jo vedel som ze to nie je presne 1400 mm, ale ked tam daju len 1000mm tak to je v prdeli. takto mali sancu to prebudovat na normalnu rozchod. resp skoda ze neuvazju minimalne na novych trasach so sirsim rozchodom ...
Caesar napísal:aquila, BA nie je taká veľká ako Viedeň, aby museli v centre mesta stáť vlaky.
Okrem toho, aké vlaky? Tie, ktoré jazdia, veď tie sú v otrasnom stave, výzorovo.
Caesar napísal:To, za čo Wien postavila most (ako si písal), za to BA vyrieši 50% dopravy.
aquila napísal:jo jo vedel som ze to nie je presne 1400 mm, ale ked tam daju len 1000mm tak to je v prdeli. takto mali sancu to prebudovat na normalnu rozchod. resp skoda ze neuvazju minimalne na novych trasach so sirsim rozchodom ...
aquila napísal:toto dobre vyriesili v brne, kde je klasicky zeleznicny rozchod a nie je problem tam vecer na elektrickovej trati zbadat aj vlak, hlavne v noci
tr3mp napísal:Dosť pochybujem, že v Brne jazdia bežne vlaky po električkových tratiach. Zrejme myslíš trať vedúcu uprostred ulíc z výstavišťa popri Svratke - to je ale bežná železničná vlečka (ako voľakedy u nás vlečka na Mlynských Nivách), hoci je na jednom mieste prepojená s električkovou sieťou. Bežné električkové trate by asi lokomotívu neuniesli, resp. pravidelný prejazd ťažkych lokomotív by ich dosť ničil, nehovoriac o polomeroch zákrut a ďalších detailoch.
tr3mp napísal:Inak v Nemecku je približne polovica električkových prevádzok na metrovom rozchode (pomer je, ak som dobre rátal, 30 na 1000 mm, 29 na 1435 mm). Z vozidlami teda až taký problém nie je (to bol skôr problém československého výrobcu električiek ČKD, že sa mu nechcelo vyrábať na iné rozchody). V súčasnej situácii by bolo prebudovávanie tratí na iný rozchod akurát investovaním peňazí, ktorých nie je nazvyš, do projektov, ktoré by sme zrejme nedokázali využiť naplno.
tr3mp napísal:Môj osobný postreh k vylúčeniu IAD na Starom moste: mnohí si zrejme pamätáte odstávku mosta pri havárii lode a náraze člna o pilier v roku 2002. Pri odstavenej doprave cez most sa výrazne spriechodnilo Vajanského nábrežie i Dostojevského rad, pričom náraz dopravy na ostatných mostoch nebol nijako výrazný (Starý most so svojou dennou intenzitou okolo 14000 vozidiel (ak sa mýlim, upresnite) ani veľmi ostatné mosty zahltiť nemôže).
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.