Starý most - "Most Červenej Armády"

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

ktory variant by si zvolil ?

A) Graffiti
4
13%
B) Perforované rebro
7
22%
C) Priehradovina
10
31%
D) ani jeden navrh sa mi nepozdava
8
25%
E) je mi to jedno ;)
3
9%
 
Celkový počet hlasov : 32

Odoslaťod Thomas » 10. Júl 2008 16:19

Taková tramvaj míjí osu centra. Navíc tato část sama o sobě není dobře spojena s centrem. Tj. by bylo obtížné využití této trati pro dopravu do centra.

Neříkám, že by se tímto směrem se hodila tramvaj, nakonec autobusová stanice by klidně křižvatkou směrů - na Trnavské mýto, do Petržalky, do centra, na Prievoz, ale určitě ne podzemí a už vůbec ne jako přílepek strašně dlouhému vlakovému tunelu, který nic moc nepřinese.

Mimochodem namísto potřebných směrů tramvají se v BA plánují uvažuje o podobných ptákovinách, jako trati do Slávičího údolí (výhledově tam má být metro a trolejbus, na co tramvaj?), ŽST Nové Mesto - Prievoz (opravdu silně frekventovaný směr :-) - viz linka 66) - Dúbravka - DNV (až tam bude něco pořádného stát, budiž, do té doby stačí držet územní rezevu, Rača - Vajnory - Zlaté Piesky (dtto). Jediné, co má z těchto projektů smysl je Petržalka. Daleko prospěšnější by byly směry: hl. st. - Patrónka - Dúbravka (pravda, je to stavebně náročné), Ružinov - Podunajské Biskupice, a centrum - autobusová stanice - dál od centra.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mel » 11. Júl 2008 11:37

Celkovo som za to, aby sa konecne zacali riesit zeleznicne trate na uzemi mesta a budovat zastavky a vyrobit z toho S-Bahn ... Elektricka pomoze, ale podla mna by S-Bahn doplnil hlavne trate elektriciek a celkovo siet MHD.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Thomas » 11. Júl 2008 12:09

S bahn ano, ale ve stávající stopě, nebo max. na filiálku, a ne takový obrovský tunel pod zemí. Bratislava není Mnichov. Jen podotknu, že u nás v Brně jsou podobné nápady se spojením Kr. Pole a hlavního nádraží.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 11. Júl 2008 12:10

Mimochodem takový mega projekt kromě toho, že se nezrealizuje, tak taky brzdí jiné projekty.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 11. Júl 2008 12:26

thomas filialka ma svoj vyznam, ked sa to postavi a spravne porobia aj dalsia zastavky a urobi ako tak BID, tak to bude super... ale to chce aj nove supravy, inak riesit pristup ZSSK, kraja a mesta..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 11. Júl 2008 13:15

Obávám se, že nevěřím v tuto stavbu. Kromě toho ono "správně udělají zastávky", ani pořádně nejde - návaznost na klasickou tramvaj je jen Trnavském mýtě (a na to není potřeba tunel), dál na jih ani není žádná pořádná kapacitní doprava do centra, nebo od centra. To je opravdu je přílepek k železničnímu projektu, který má do centra města nazpět přivést trať, kterou před 35 lety zrušili, a to za naprosto megalomanských podmínek, které vůbec nerespektují směrování dopravy ve městě kromě toho jediného směru. BID by pomohlo, kdyby část vlaků končila na Trnavském mýtě (filiálka), to ten správný uzel, a provázala se městská doprava na menší stanice (Lamač, DNV, Studnička, Rača, Vinohrady, Nové mesto.

To už je lepší postavit rychlodráhu na 2 směry (jako metro A, B se středními úseky pod zemí) - to vhej daleko víc věcí, včetně napojení předměstské železnice.

To o čem píšu není o přístupu dopravců, ale o trasování.

Já vím, lezu Vám bratislavčanům do zelí, ale znám BA reálie příliš na to, aby mě něco takového při střízlivém pohledu oslovilo.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mel » 14. Júl 2008 13:09

Thomas,

ja v S-Bahne nevidim spasenie, ale doplnok, ako som spomenul vyssie ... momentalne sa pre lokalnu dopravu tieto trate nevyuzivaju takmer vobec, ak by sa zacali, mohlo by to pomoct ... nie je to vsak vseliek urcite.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Thomas » 14. Júl 2008 13:29

Nejsem si jistý, zda si rozumíme - já psal poslední příspěvky prakticky výhradě na téma tunel, o S-bahnu jsem nepsal, že je to všelék, psal jsem pouze, že tunel pod BA pro vlak a tramvaj v té poloze jak se plánuje bude díra do země i do rozpočtu, která víc otázek vyvolá, než jich vhej. Nevím, zda se vyjadřuješ k tunelu, nebo ne.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mel » 14. Júl 2008 15:32

Ciastocne aj k tunelu, ale skor celkovo k projektu TEN-T, pretoze ten nie je iba o tuneli, ale aj o niekolkych inych prepojeniach, ktore keby sa realizovali tak S-Bahn moze fungovat ako doplnok k elektrickam a busom.

Ja mam na tunel neutralny nazor ... myslim, ze jedneho dna sa rekonstrukcii (kompletnej) pristavneho mosta nevyhneme a na to treba, aby mala zeleznica alternativu ... cize tunel pomoze ale nezaoberal som sa tym, co to stoji a ci sa to oplati ... ak na to ale da EU 85% penazi a zaroven pri (ne)schopnosti nasich uradnikov generovat EU projekty si myslim, ze to nemusi byt zakonite zla investicia.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Thomas » 14. Júl 2008 17:04

Dík. K tunelu - i když na to dá EU 85% (což ale není nikde psáno), pořád bude těch 15% slušná zátěž. a když vezmu trasování (výhodné jen pro vlaky), získaný efekt (úspora jízdy vlaku asi 10 min., opravte mě jestli se mýlím, a odpadající nutnost přepřahání díky úvrati), tak mi to připadá dost málo. Jsou města jako Mnichov, kde vede např. S-Bahn tunelem pod městem, ale ten tunel je jen pro S-Bahn, nikoli pro dálkovou dopravu. I ve Vídni jsou koncová nádraží a tunel vlastně žádný není (když pominu část, která kdysi sloužila jako stadtbahn) a taky to jde. Praha má taky 2 "hlavní" nádraží. Já v tom opravdu nevidím nic, co by mělo Bratislavě nějak pronikavě vyřešit její problémy, které se navíc odehrávají dost často v jiných sférách.

BA by podle mě měla věnovat největší úsilí na tramvaj do Petržalky, která nejvíc zefektivní MHD (ale po Starém mostě). Bohužel díky Starému mostu ani tohle moc nevypadá ...

k přístavnímu mostu - i na největších tratích se dělají úplné výluky, když to nejde jinak.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 14. Júl 2008 17:09

thomas, dost nesuhlasim, ak sa postavi tunel, zastavky einsteinova, nivy, filialka, slovany, dalej sa zahustia na stavajucej trati a prihodi sa par normalnych suprav ala rakusky VOR, alebo aj integrovany sytem ala brno, tak to dost pomoze ..

filialka je dost v centre, a vie poriesit aj dost lokalnej dopravy.. v tomto bol skor krok vedla bratislava nove mesto ..

ale ak by bola fililaka aspon z polky ako je wien mitte, kde ti v spicke idu vlaky kazdych asi 5 minut, tak super ..

bohuzail treba urobit ozaj dobry koncept BID .. napriklad co je smutne, ze doteraz nie je vyriesene ako to bude vlastne na safku
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 14. Júl 2008 17:38

jednak - jak jsem už psal směr, kterým se má stavět tunel je poněkud "vytržený z konceptu" BA MHD - chybí pořádné propojení západní a východní části centra, což tahle stavba jen umocní. Př. budu chtít z petržalky do centra - sednu na S-Bahn - pojedu na Mlynské Nivy a tam nasednu na trolejbus, abych se dostal do centra stejně tak ale jako hodně dalších lidí, které stávající spojení nebude vstavu pobrat. Výsledek - přetížené směry jedním směrem, přetížené uzly, jako ASMN. To jen zaváže město k dalším investicím, dobře, ale stejně kostra MHD musí vycházet z hlavních dopravních směrů, což se nestane - a největší Petržalské bus linky stejně zůstanou.
Ty zastávky o nichž si psal jsou samozřejmě schopné produkovat silný dopravní proud, ale je otázka, km z nich chtějí lidé jezdit a hlavně je otázka, co třeba s samotným centrem města (největší producent dopravního proudu), oblastí křižovatky Štefánikova, Šancová, Pražská, dále oblastí Amerického nám. apod. Když vezmu v úvahu kolik spojů jezdí kam, tak centrem BA, nebo dílčími centry, zatímco ASMN a Trnavské Mýto jsou okrajové uzly (byť frekventované).

Pokud jde o efekt tunelu - S-bahn - dá se i bez něj, může končit na Trnavském Mýtě. Průjezd rychlíků BA - 10 minut úspory jízdy + 5 minut obrátka loko - to za to podle mě nestojí, návaznost na stávající MHD (že by se současně investovalo do dalších projektů, které by to alepoň trochu zlepšily, lze považovat předem za utopii) katastrofická. Je nějaké jiné město, které takto vede S-bahn, nebo něco podobněho tangenciálně od centra? přiznám se, že mě žádné nenapadá.

Lépe v této trase postavit klasickou tramvaj, S-Bahn řešit po stávající stopě (mimochodem směr S-Bahnu od Malacek tenhle směr taky uvede do problému co s ním), tramvaje do centra.

Konečně - BA má dost problém vyřešit si vozový park MHD, tramvaj do Petržalky se jeví jako skoro neřešitelný problém, kvůli mostu, atd. Tohle bude 10 let zaměstnávat úvahami lidi, jako jsme my a stejně z toho nic nebude - stejně jako to bylo s metrem.

Konečně: - co to prosím je na safku? předpokládám, že na mašli :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod tr3mp » 15. Júl 2008 07:28

Thomas napísal:Konečně: - co to prosím je na safku? předpokládám, že na mašli :-)


Na Šafku (ach to ignorovanie diakritiky, aquila! :D ) znamená na Šafárikovom námestí.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod aquila » 15. Júl 2008 08:58

myslim, ze thomas pochopil, ze hovorim o s~afku a ze to len zironizoval, ze tam je to na maslu resp bude zrejme ;)

p.s. inak ani nie tak ignorovanie ako nemoznost pisat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lionheart » 15. Júl 2008 09:55

Architekti protestuju proti zverejnenym trom variantoam ... :
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10539

musim povedat ze ani mne sa ani jedna zverejnena varianta nepaci!
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Thomas » 15. Júl 2008 10:34

aquila napísal:myslim, ze thomas pochopil, ze hovorim o s~afku a ze to len zironizoval, ze tam je to na maslu resp bude zrejme ;)

p.s. inak ani nie tak ignorovanie ako nemoznost pisat ;)


ne, ne, nepochopil jsem. viděl jsem to tu už u někjoho jiného a měl jsem za to, že v jiné souvislosti. Tak jsem za blba :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod sezbrzni » 16. Júl 2008 08:22

"Stačia tri takmer zhodné "maľovanky" z dielne jediného bratislavského kolektívu projektantov na to, aby Starý most dostal dôstojného následníka? Jeho novú podobu teraz z troch možností vyberajú občania v dvojtýždňovej ankete. Slovenská komora architektov s tým nesúhlasí, žiada vyhlásiť medzinárodnú súťaž. Na nový Starý most máme len zhruba miliardu korún a na tender niet peňazí ani času, kontrujú zástupcovia mesta. " :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10547
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Thomas » 16. Júl 2008 19:27

na takovou věc se snad veřejná zakázka vypsat musí, bez ohledu na to, co je v rozpočtu.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 20. Aug 2008 10:35

inak nechapem preco mesto nedalo hlasovat aj o dalsich navrhoch od Alfa 04 ... lebo napriklad ten zaves sa mi docela paci ...najma ten prvy podvariant .. lepsie ako aj variant ferenc jozka reloaded ;)

--

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

--

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

--

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok


--

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 20. Aug 2008 11:40

výrazně lepší návrhy pro centrum města
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod ELZ » 20. Aug 2008 20:15

hej, lenze mesto je momentalne schopne dat zo svojho rozpoctu maximalne nieco cez 1 miliardu (aj to slovami primatora so skripajucimi zubami). Podla mna tieto snahy pri tomto objeme penazi skoro zakapu, zacne sa budovat trat od konca Petrzalky a bude sa dufat, ze kym to pride k Dunaju, nebude uz daleko doba, ked bude tunel pod Dunajomv realnejsich konturach. Len pri ilustraciu, most Apollo stal asi 4 miliardy ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod ELZ » 20. Aug 2008 20:20

Tu je linka na clanok v Etrende, asi to je aj niekde v Monitoringu tlace

http://reality.etrend.sk/realitny-bizni ... 40565.html
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Dialniciar » 19. Nov 2008 20:20

Bratislavský Starý most od januára uzavrú pre dopravu okrem MHD :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11176
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Nov 2008 20:21

Všimol som si hlasovanie a výnimočne si neviem vybrať, takže možnosť E.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Preferencia MHD na moste môže znížiť počet áut

Odoslaťod zakaznik » 23. Nov 2008 11:21

Preferencia MHD na moste môže znížiť počet áut
:arrow: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=6403
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.