MÚK Prešovská-Sečovská (Košice)

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 02. Nov 2008 21:40

joe1024 napísal:Akurat odkloni tranzit z Presovskej na Secovsku ale rovnako sa stretnu na MUK.


To je len vedlajsi efekt. Hlavny zmysel privadzaca je predsa ten, ze zlepsi napojenie Kosic na vychod.

A porovnanie s cestou na Madarsko? Smerom na MI su dvojnasobne intenzity, kopec a 2 semafory v KNV (tam je to v spicke celkom huste)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 02. Nov 2008 22:09

joe1024 napísal:Dialnica do MI je tazke sci-fi generacie, ktora pride mozno o 30 rokov.


No, pokiaľ myslíš 2+2 pruhy súvisle až po hranicu s UA, tak to tých 20-30 rokov veru možno aj trvať bude, hlavne, keď sa uvažuje, že od SO po UA má byť 1/2 profil 10 rokov a má do SO sa má dostať v r. 2022-2023. :idea:

Ale pokiaľ myslíš nejaký úsek, ktorý sa začne stavať alebo sa sprejazdní, tak podľa min. také stavby ako Budimir-Bidovce, Dargov tunel, obchvat MI sa urobia do r. 2020. Len treba, aby zhustla doprava a na to treba konečne do tých KE "odniekiaľ" tú dopravu doviesť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 02. Nov 2008 22:16

po Dargov bude premavka celkom slusne narastat aj bez suvislej dialnice do Kosic, lebo je to oblast silne naviazana na mesto
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 03. Nov 2008 08:13

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11101

zajtra sa sprejazdni cela krizovatka, podjazd stale caka na kolaudaciu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomas PO » 03. Nov 2008 10:13

i15 napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11101

zajtra sa sprejazdni cela krizovatka, podjazd stale caka na kolaudaciu

Hura :). Po rokoch zapch, konecne...
Inak, novy preplet by sa dal relativne jednoducho vyriesit. Je dostatocne dlhy na to, aby sa predchazdalo koliziam, avsak vodici okamzite po tom, ako im VDZ umozni prejst do pruhu, tak aj robia. Navrhol by som preto, aby plne ciary boli pokracovali za spojom vetiev MI a PO este par desiatok metrov. Vodici si tak zvyknu, ze uz su na spolocnom useku a budu mat vacsi rozhlad o autach za sebou/vedla seba.
Alebo by bolo mozne umoznit pomocou VDZ najprv len odbocenie aut od MI do centra na prvych 100 metroch a na druhych 100 metroch len odbocenie aut od PO na RV (jedna ciara prerusovana, jedna plna).
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2008 12:35

Zrušil som ešte odbočenie z a na Starú Prešovskú, keďže existuje alternatíva ako sa tam dostať a doplnil plné čiary pre usmernenie "preletania" viď. vizualizácia :wink:
Nie každá cesta musí končiť na MUK :)

http://img367.imageshack.us/img367/9730/panovr2ty5.jpg

Edit by Andrej: Na velke obrazky poprosim uvazdat iba link, aby to zbytocne neroztahovalo stranku
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Tomas PO » 03. Nov 2008 15:05

Vlados napísal:Zrušil som ešte odbočenie z a na Starú Prešovskú, keďže existuje alternatíva ako sa tam dostať a doplnil plné čiary pre usmernenie "preletania" viď. vizualizácia :wink:
Nie každá cesta musí končiť na MUK :)


Tak by som si to predstavoval aj ja.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 03. Nov 2008 16:01

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

Privádzač Košice, križ. Prešov - Sečovská: zmluvná cena 690 mil SK, práce naviac 1657 mil SK - to čo znamená :?: :!:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod joe1024 » 04. Nov 2008 10:11

Zopar dodatkov :-D
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2008 12:16

Po dokončení III. etapy sa vyriešilo aj problematické úrovňové križovanie, ktoré vzniklo po dokončení II.etapy a vodiči ho dosť kritizovali. Na porovnanie:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2311

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5349
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod stanog » 05. Nov 2008 12:25

joe1024 napísal:Zopar dodatkov :-D


Ide o to ze obstaravatel akoze nevie o nejakych veciach ktore bude treba spravit. Potom na to akoze pride dodavatel pri stavbe a kedze nie je mozne aby na jednom stavenisku roboli 2 firmy resp. nie je mozne spravit nove vyberove konanie v realnom sase spravi sa dodatok s dodavatelom na tieto prace. Potom sa moze stat že ak je dodavatel s investorom kamarat, tak sa na tych dodatkoch nabali, ak nie tak ho nutia zapocitat aj tie prace do ceny diela resp. zraziť cenu na minimum. A tieto praktuky sa nepacia EU, lebo to nie je objektivne a ťažko čokoľvek dokazovať keď je stavba dokončená. Nikomu ale nenapadne postihnut niekoho za nekvalitnu pripravu, hoci prace navyše prsahujú veľakrát cenu celého diela pôvodne dohodnutú.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod sorgo » 05. Nov 2008 12:26

i15 napísal:Po dokončení III. etapy sa vyriešilo aj problematické úrovňové križovanie, ktoré vzniklo po dokončení II.etapy a vodiči ho dosť kritizovali. Na porovnanie:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2311

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5349


super ;) mozme kludne spat

inak neviem v ktorom clanku to bolo popisane ako planovany zamer, teda ze II. etapa nebola aj tak finalna...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2008 12:31

sorgo napísal:
inak neviem v ktorom clanku to bolo popisane ako planovany zamer, teda ze II. etapa nebola aj tak finalna...


zeby to bol ten dodatok za 1,6mld? :lol:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2008 13:16

i15 napísal:Po dokončení III. etapy sa vyriešilo aj problematické úrovňové križovanie, ktoré vzniklo po dokončení II.etapy a vodiči ho dosť kritizovali. Na porovnanie:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2311

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5349

Toto riesenie je samozrejme neporovnatelne lepsie ako preplet.
Treba este pockat par tyzdnov, kym sa uplne dokonci krizovatka, nebudu tam mechanizmy, obmezenia rychlosti, spusti sa osvetlenie a az potom si vodici na krizovatku zvyknu.
Zatial sa stale zbytocne brzdi na 40-ku, auta smerujuce z centra na Michalovce idu v lavom pruhu, auta smerujuce na Presov v pravom (teda presne naopak) a az na poslednu chvilu "sa obacia". Je to sposobene aj nedokonalym znacenim. Vodici nevedia, ako sa maju radit, a az na poslednu chvilu je toto znacenie:
http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Je to navyse za horizontom, takze to vodici zbadaju neskoro:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2312
Ja by som navrhol umiestnit smerove tabule este pred stupanie z centra a jasne rozdelit smer - lavy pruh PO, pravy MI. Zaroven na vozovku nastriekat pismena PO a MI do danych pruhov a plnu ciaru namalovat ovela skor ako je to teraz.
V sucasnosti je delenie smerov vyobrazene len na tejto tabuli:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2305
Na obrazku sa sice zda ako velmi velka, ale v skutocnosti vodic napisy miest precita len s velkou tazkostou. Je navyse umiestnena uplne napravo od vozovky, za benzinkou.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2008 13:32

Tomas PO napísal:Je to sposobene aj nedokonalym znacenim. Vodici nevedia, ako sa maju radit, a az na poslednu chvilu je toto znacenie:
http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Je to navyse za horizontom, takze to vodici zbadaju neskoro


Sulas, znacenie by sa malo zlepsit. Velka smerova tabula s jednoznacnym urcenim smeru by mala byt uz na horizonte.

Taktiez by bolo dobre vysrafovat zruseny lavy pruh z juzneho nabrezia, vcera aj dnes si plno aut az na poslednu chvilu vsimlo, ze pruh konci v betonovych zvodidlach a radili sa doprava cez plnu ciaru:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5348 (SUV uplne vpravo)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5347 (VW)

Ale inak je to nadhera prejst sa volnym priestranstvom uprostred krizovatky, ked vsade okolo kruzia auta :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod derrick2006 » 05. Nov 2008 13:35

Ked chcem ist od Jazera po nabrezi smerom na Presov, ako to mozem teraz urobit? Musim ist cez celu Furcu? Lebo sa mi zda (aspon podla fotiek), ze inu moznost mat nebudem. Alebo ano?
derrick2006
diskutujúci
 
Príspevky: 51
Založený: 07. Apr 2006 09:40

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2008 13:45

derrick2006 napísal:Ked chcem ist od Jazera po nabrezi smerom na Presov, ako to mozem teraz urobit? Musim ist cez celu Furcu? Lebo sa mi zda (aspon podla fotiek), ze inu moznost mat nebudem. Alebo ano?

Lavy pruh smerujuci od jazera sa odpaja od praveho a ide popod most z centra, kde sa napoji na smer Presov.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2008 14:08

nacrt:

Obrázok
Obrázok
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Joey_T » 05. Nov 2008 14:18

Vlados napísal:Zrušil som ešte odbočenie z a na Starú Prešovskú, keďže existuje alternatíva ako sa tam dostať a doplnil plné čiary pre usmernenie "preletania" viď. vizualizácia :wink:
Nie každá cesta musí končiť na MUK :)

http://img367.imageshack.us/img367/9730/panovr2ty5.jpg

Edit by Andrej: Na velke obrazky poprosim uvazdat iba link, aby to zbytocne neroztahovalo stranku

Ako sa potom z Južného nábrežia (Slanec, Krásna, Nad Jazerom, V. Opátske bude dať dostať do centra? To vyústenie z ľavobrežnej je tam práve preto. Taktiež by autá odtiaľ smerujúce, ktoré by mali v úmysle pokračovať smerom V. Opátske (čiže na juh) museli prejsť na veľmi krátkom úseku dvoma pruhmi (smer centrum) a až tak by sa dostali do pravého pruhu južného ťahu.

Tomas PO napísal:Zatial sa stale zbytocne brzdi na 40-ku, auta smerujuce z centra na Michalovce idu v lavom pruhu, auta smerujuce na Presov v pravom (teda presne naopak) a az na poslednu chvilu "sa obacia". Je to sposobene aj nedokonalym znacenim. Vodici nevedia, ako sa maju radit, a az na poslednu chvilu je toto znacenie:
http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Je to navyse za horizontom, takze to vodici zbadaju neskoro:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2312
Ja by som navrhol umiestnit smerove tabule este pred stupanie z centra a jasne rozdelit smer - lavy pruh PO, pravy MI. Zaroven na vozovku nastriekat pismena PO a MI do danych pruhov a plnu ciaru namalovat ovela skor ako je to teraz.
V sucasnosti je delenie smerov vyobrazene len na tejto tabuli:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2305
Na obrazku sa sice zda ako velmi velka, ale v skutocnosti vodic napisy miest precita len s velkou tazkostou. Je navyse umiestnena uplne napravo od vozovky, za benzinkou.

To nie je pravda. Delenie smerov je vyobrazené už pred horizontom a to priamo na moste, tesne za autobusovou zastávkou, teda v nájazde do kopca. Na oboch stranách vozovky sú na stožiaroch VO umiestnené veľké tabule, informujúce o tom, že sa treba zaradiť do pravého pruhu pre smer MI a ľavého pre smer PO. Je to klasická tabuľa o šírke tabule informujúcej o ceste pre motorové vozidlá, s o niečo väčšou výškou, s vyznačenými dvoma vodorovnými pruhmi v podobe šípok, nad ktorými je informácia o smere.
Joey_T
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 18. Okt 2008 12:46
Bydlisko: Cassovia

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2008 14:34

Joey, tabule tam su, ale nie su dostatocne viditelne. Este na moste nad horizontom by mali byt nad cestou velke tabule, aby bolo jasne, kam sa zaradit:

Vpravo - velkym pismom "Michalovce [50]" a vlavo - velkym pismom "Presov [68]" a malym pismom v bielom ramceku "Centrum, Priemyselna"
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2008 14:52

Joey_T napísal:To nie je pravda. Delenie smerov je vyobrazené už pred horizontom a to priamo na moste, tesne za autobusovou zastávkou, teda v nájazde do kopca. Na oboch stranách vozovky sú na stožiaroch VO umiestnené veľké tabule, informujúce o tom, že sa treba zaradiť do pravého pruhu pre smer MI a ľavého pre smer PO. Je to klasická tabuľa o šírke tabule informujúcej o ceste pre motorové vozidlá, s o niečo väčšou výškou, s vyznačenými dvoma vodorovnými pruhmi v podobe šípok, nad ktorými je informácia o smere.

Nie je pravda ze to nie je pravda :) Oznacene je to zle, tabule su male, zle umiestnene, font je necitatelny, VDZ nie je takisto vobec napomocne. Domaci to poznaju, avsak tabule nie su urcene pre domacich, ale pre pocestnych.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2008 17:38

Joey_T napísal:Ako sa potom z Južného nábrežia (Slanec, Krásna, Nad Jazerom, V. Opátske bude dať dostať do centra? To vyústenie z ľavobrežnej je tam práve preto. Taktiež by autá odtiaľ smerujúce, ktoré by mali v úmysle pokračovať smerom V. Opátske (čiže na juh) museli prejsť na veľmi krátkom úseku dvoma pruhmi (smer centrum) a až tak by sa dostali do pravého pruhu južného ťahu.


Cez Vyšné Opátske. Pôjdeš smerom na Furču, odbočíš na Vyšné Opátske a podjazdom cesty z MI, na ktorú sa napojíš. Do centra prídeš ako z MI.

Opať ďalší úsek, kde sa plytvá priestorom - most cez Hornád smerom na MI. Sú tam dva pruhy a vyšrafovaný pás, pritom by tam vošli tri a každý smer by mal vlastný pruh ako znázorňujú tabule.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5349&mode=previous
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod aquila » 05. Nov 2008 18:03

na tom poslednom obrazku nechapem tiez preco to nepremalovali na 3 pruhy, pricom sa to urcite pekne dalo.. sice kusok esickovito, ale priestor tam je, lebo to odbocenie vlavo je dost krute ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sorgo » 05. Nov 2008 18:25

Vlados napísal:Cez Vyšné Opátske. Pôjdeš smerom na Furču, odbočíš na Vyšné Opátske a podjazdom cesty z MI, na ktorú sa napojíš. Do centra prídeš ako z MI.


Nie je to tak, ze pojdes v lavom pruhu, odbocis smer PO/Centrum, a popod smer z PO sa napojis akoby z priemyselnej?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2008 20:35

Vlados napísal:
Joey_T napísal:Opať ďalší úsek, kde sa plytvá priestorom - most cez Hornád smerom na MI. Sú tam dva pruhy a vyšrafovaný pás, pritom by tam vošli tri a každý smer by mal vlastný pruh ako znázorňujú tabule.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5349&mode=previous

Mozno to ma funkciu odstavneho pasu.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.