Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 14:29

mikeBoss napísal:Hm nejako sa mi to zda moc prisne. Prekrocenie rychlosti o 10km v obci- 5 bodov? to nemyslis vazne? ked pojdem 70 v obci to je tak vela? akoze ked mas silne auto tak ani nezbadas ze tak zrychlis :shock:


Myslím to smrtelne vážne. :twisted:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 14:50

Rýchlosť to je moja téma. :P

Čavo napísal:Hmm. Čiastočne máš pravdu. Nesmel by som jazdiť napríklad po D1 medzi TT - BA a po I/65 medzi NR - ZM, prípadne I/61 v úseku SC - BA, aby som ti bezvýhradne uveril.


Dojdi do Blavy, tu sú denne nehody na hlavných ťahoch aj na vedlajších. Nedodržanie odstupu. A často sú tu pokuty lebo ludia idú tam kde sa má ísť 60, idú 80 a tam kde sa može ísť 80, tak oni idú 100 km/h.

Poznám situáciu na D1 BA-TT. Čo robí dopravná/dialničná polícia :?: Tu je extrémne vela áut, extrémne vela ľudí, každý sa správa ináč a na dohliadanie zákona tu má byť dopravná polícia nonstop podla mňa nasadená. Okrem toho sa tu často jazdí takých 120 km/h a dialnica je fest plná. Nehody sa stanú na tomto úseku tak na 1/3 kvoli velkej rýchlosti a 2/3 je niečo iné, .. ale na všetko chýba autorita a to je polícia.

Čavo napísal:Naozaj nesledujem správy, ale realitu jazdenia.


Tak toto robíš chybu. V tých správach totiž presne popíšu realitu a neni dňa, kedy neukážu nejakú nehodu a hlavne na joj už ukazujú až 2 nehody a neni dňa že by niekdo nezomrel. Odporúčam tak 10 dní správy a pochopíš. Realita jazdenia neni len na tých cestách, čo si spomenul. Na Slovensku máme cestu smrti na cestách III. triedy, kde ani správy nejdú ani nič podobné a zomrelo tu už vela ľudí lebo je tam fest nepríjemná zákruta bez žiadnej značky. Kdo pozná Bukovú vie čo píšem. Táto téma sa má venovať cestám smrti a nie len všeobecne známym širokým cestám I. triedy, kde sa rýchlo jazdí a preto je to cesta smrti. Možno som mladý, ale na rýchlosť mám svoj názor a ani zďaleka to neni vždy hlavná príčina dopravnej nehody. Zrovna na D1 BA-TT je nedodržanie odstupu a na NR-ZM je to nesprávne prechádzanie.

Čavo napísal:To čo sa dostane do správ v TV, musí byť pre TV naozaj dostatočne zaujímavé, aby to zverejnila. Je to len špička ľadovca, ktorá má len pritiahnuť ľudí ku reklamám, a nie informovať. Na naozajstné informovanie naše TV nemajú, lebo je nás na Slovensku primálo a neuživili by sa.


A jako to vieš, keď si sa sám pred chvíľou priznal, že správy nepozeráš :?:

Čavo napísal:Ohľadom smrti na cestách. Budem za veľkého cynika, ale smrť je to asi nejmenšie zlo. Podstatne horšie sú ťažké zranenia, z ktorých sa človek neskutočne dlho lieči a prípadne aj potom zostane napríklad na vozíku, či bude zmračený iným spôsobom. To je bolesť pre neho i príbuzných podstatne väčšia ako smrť.


Súhlas. Ale cesta smrti je ideálna aj pre počet ťažko ranených.

Čavo napísal:Zareagujem ešte k poslednému odstavcu. Hlavne tí, čo majú silnejšie autá, si veľmi často až príliš dôverujú. Často to vidno hlavne pri predbiehaní do horizontu a do zákruty. Akoby si neuvedomili, že to čo predbiehajú nie je konský povoz a tiež sa to hýbe. Že za tie styri sekundy (čo je nezmyselne prehnaté - málokedy sa podarí dokončiť predbiehanie s vyradením, predbehnutím a zaradením pred vozidlo skôr ako za osem až desať sekúnd, ale nech) sa to auto posunie a dosť často až na hranicu, za ktorú nie je vidno. A to ešte k tomu treba prirátať to, že oproti môže ísť tiež vozidlo a tiež to na našich cestách nebýva konský povoz, čiže má svoju rýchlosť.


Niekdo si viac doveruje, niekdo sa nevie ani na parkovisku ani na 20x otociť, pričom má kameru na zadku auta. Ľudia sú všelijakými. Pri predbiehaní ja myslím čas kedy auto reálne vyhne do druhého pruhu. Lebo ja nehovorím o tých, čo sú nalepený na druhom aute. Týchto je pár a týchto je lepšie nechať nech si idú. Ja hovorím o tých, čo si nechajú odstup 100 metrov, držia sa vpravo a keď vidia, že nič nejde (ináč často riskujú tým že sa pozrú aj za horizont zákruty cez kríky a stromy a keď nevidia auto tak naberú odvahu ale neni to len pre tento príklad) tak pridajú a až keď sú si fakt istý že im to výde, tak sa dajú do ľavého pruhu a okamih predbehnutia netrvá viac jako 5 sekúnd a znovu ja nepovažujem za tento čas aj úplne prejdenie do pravého pruhu a dokončenie blikania vpravo. Ja sa často vozím v týchto autách a mával som šoky z toho, že niekdo takto jazdí a som brzdil očami ale toto predbiehanie je bezpečné. Pričom je tu fest respect .. blinkér o predbiehaní dá takýto šofér (a nie jeden) už 30 sekúnd pred začatím predbiehania (poistka pre toho ďalšieho za ním že aj keď ide viac vpravo a drží si odstup tak predbiehať bude) a keď ma voľno tak predbieha.

A k tomu konskému povozu .. budem drsný ale najnebezpečnejšie sú cesty III. triedy, kadial ide človek prvý krát niekde v Tatrách, na kopaniciach na Myjave alebo na lazoch stredného Slovenska a v tej najostrejšej zákrute kde si ani neni kde vyhnúť ide konský povoz .. toto som zažil viackrát a to sú fest tesnotky a na vine by bol samozrejme šofér.

Čavo napísal:Nie som starý páprda, ale na našich cestách za tých skoro 15 rokov jazdenia som dačo videl a dačo aj najazdil.


Respect. 8)
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 15:00

eucitizen napísal:Pre tich ktory maju vodiciak menej ako 3 roky plati dvojnasobok bodov.
A tento system plati aj pre cudzincov, ked dosianu 20 bodov tak maju zakazane na 6 mesiacov jazdit v Taliansku.


1. Taký čo majú prvý vodičák taký nech majú 2 roky. Taký čo majú druhý vodičák (na iný stroj - napríklad ja mám na motorku, takže až budem mať na auto tak to bude druhý vodičák, ale to isté platí aj pre tých čo majú osobné auto a majú vodičák na kamión) by mali mať max. 6 mesiacov vzhladom na to, že vedú iný druh vozidla ale skúsenosti už majú. Toto by som rozlíšil a potom by to bolo spravodlivé.

2. Dneska sme v EÚ, takže ja by som všetkých obyvateľov EÚ dával zo "rovnakých" a zákaz by platil tolko kolko aj pre Taliana.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Čavo » 11. Feb 2007 19:04

Honda napísal:Rýchlosť to je moja téma. :P

Bezpečnosť zase moja.
Honda napísal:
Čavo napísal:Hmm. Čiastočne máš pravdu. Nesmel by som jazdiť napríklad po D1 medzi TT - BA a po I/65 medzi NR - ZM, prípadne I/61 v úseku SC - BA, aby som ti bezvýhradne uveril.


Dojdi do Blavy, tu sú denne nehody na hlavných ťahoch aj na vedlajších. Nedodržanie odstupu. A často sú tu pokuty lebo ludia idú tam kde sa má ísť 60, idú 80 a tam kde sa može ísť 80, tak oni idú 100 km/h.

Povedzme, že som prakticky každý pracovný deň v BA. Viem ako sa tam jazdí a nie som tým nadšený. Každý proste musí byť všade prvý. To je dnešné motto všetkých, nie len vodičov. Či tam naozaj dôjde, alebo či pri tom niekomu ublíži je téma, o ktorú sa stará, až keď sa niečo stane.

Honda napísal:Poznám situáciu na D1 BA-TT. Čo robí dopravná/dialničná polícia :?: Tu je extrémne vela áut, extrémne vela ľudí, každý sa správa ináč a na dohliadanie zákona tu má byť dopravná polícia nonstop podla mňa nasadená. Okrem toho sa tu často jazdí takých 120 km/h a dialnica je fest plná. Nehody sa stanú na tomto úseku tak na 1/3 kvoli velkej rýchlosti a 2/3 je niečo iné, .. ale na všetko chýba autorita a to je polícia.

Najväčší problém D1 v úseku TT - BA je nedodržanie rozostupov. Mám pocit, že táto vec je veľmi vágne definovaná a teda ťažko políciou vynucovateľná. Potom sú tam tí, čo sa strašne ponáhľajú a predbiehajú buď myšičkami, alebo cez odstavný pruh. Myslím, že sa im nikdy nepodarí dodržať rozostup a teda robia neporiadok na ceste. Ale rozostupy dodržuje naozaj málokto.

Honda napísal:
Čavo napísal:Naozaj nesledujem správy, ale realitu jazdenia.


Tak toto robíš chybu. V tých správach totiž presne popíšu realitu a neni dňa, kedy neukážu nejakú nehodu a hlavne na joj už ukazujú až 2 nehody a neni dňa že by niekdo nezomrel. Odporúčam tak 10 dní správy a pochopíš. Realita jazdenia neni len na tých cestách, čo si spomenul. Na Slovensku máme cestu smrti na cestách III. triedy, kde ani správy nejdú ani nič podobné a zomrelo tu už vela ľudí lebo je tam fest nepríjemná zákruta bez žiadnej značky. Kdo pozná Bukovú vie čo píšem. Táto téma sa má venovať cestám smrti a nie len všeobecne známym širokým cestám I. triedy, kde sa rýchlo jazdí a preto je to cesta smrti. Možno som mladý, ale na rýchlosť mám svoj názor a ani zďaleka to neni vždy hlavná príčina dopravnej nehody. Zrovna na D1 BA-TT je nedodržanie odstupu a na NR-ZM je to nesprávne prechádzanie.


OK. Občas správy vidím, keď stihnem prísť domov, ale keďže som približne rok robil v TV, o niečo dlhšie v reklamke. Tak správy ani reklamu neberiem tak vážne. :-D

Jazdím aj po cestách nižšej triedy. Na cestách, ktoré som spomínal je to tak stále, Na cestách nižšej triedy sa jazdí rovnako otrasne, ale zväčša, našťastie, tam jazdí menej áut. Netvrdím, že jazdím všade. Najčastejšie NR - BA, potom okolie BA, či NR. Samozrejme, že som už na východe, či severe, jazdil aj po cestách tretej triedy, išiel som aj pocestách, kde je problém sa vyhnúť oproti idúcemu vozidlu. Ale na týchto cestách málokto je taký otrlý, aby jazdil tak ako na cestách dobrých. Predsa len ich to trošku pribrzdí (nemyslím teraz len v rýchlosti, ale i vo vymýšlaní sprostostí.)

Honda napísal:
Čavo napísal:To čo sa dostane do správ v TV, musí byť pre TV naozaj dostatočne zaujímavé, aby to zverejnila. Je to len špička ľadovca, ktorá má len pritiahnuť ľudí ku reklamám, a nie informovať. Na naozajstné informovanie naše TV nemajú, lebo je nás na Slovensku primálo a neuživili by sa.


A jako to vieš, keď si sa sám pred chvíľou priznal, že správy nepozeráš :?:

Už som to vysvetlil vyššie.

Každý máme svoj názor a ja tu nie som na to, aby som ťa o mojom presviedčal, len som sa ho pokúsil prezentovať. To stačí. Ak by som si spomenul ešte na dačo podstatné a možno na prezentáciu zaujímavé, tak to napíšem. :-)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 19:27

Čavo, v podstate sa v mnohom zhodneme .. ale presne jako ty hovoríš, že dneska sa všetci ponáhľajú tak to je preto, že práve to cestovanie nás najviac zdržuje.

Boli časy, kedy sa za celú generáciu nič nezmenilo. Len deti, pole, práca. To je evolúcia.
Dneska sú časy, kedy za jednu generáciu sa žije o 10 rokov dlhšie a vývoj je taký rýchly, že stará generácia sa musí ešte učiť v tomto svete. To je revolúcia.

Autá idú rýchlo dopredu, ale stále ich ovládajú len ľudia. To je ten prvok, čo zlyháva. A cesty sa v Slovensku postavili tak jak sa postavili a mnohé nespĺňali už na tú dobu parametrea dneska už vobec nespĺňajú a Slovensko je taká krajina, že nemá na to: prestavať cesty.

Áut pribúda a sú taký, čo jazdia rýchlejšie. Ale podľa mňa neni na vine nehôd rýchlosť tých najrýchlejších. Len to som xcel povedať. :wink:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Čumil » 11. Feb 2007 21:39

mikeBoss napísal:Hm nejako sa mi to zda moc prisne. Prekrocenie rychlosti o 10km v obci- 5 bodov? to nemyslis vazne? ked pojdem 70 v obci to je tak vela? akoze ked mas silne auto tak ani nezbadas ze tak zrychlis :shock:


Suhlasim s Hondakom. Mimo obce chodievam casto vyrazne prekracujem rychlost, aj ked viem, ze to je trochu riziko aj na sirokej, rovnej a prehladnej ceste.

Ale obec je posvatna, tam je tolko potencialneho nebezpecenstva, ze dokonca suhlasim s tymi, ktori su za znizenie max. rychlosti v dedine na 50km/h.

A prepac, ale tvoja argumentacia, so silnym autom v ktorom zrychlenie nezbadas je, mierne povedane, insitna. Keby si povedal, ze si v autoskole chybal ked sa to preberalo, znelo by to dospelejsie.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Čumil » 11. Feb 2007 21:53

Honda napísal:A samotná cesta NR-ZM je v perfektnom stave


Plati to na vacsej casti useku, ale prave pri ZM v smere do NR, pri cerpacej stanici, je uz dlhodobo tak rozbita, ze nieco podobne som videl len v Bukuresti. Diery snad az do stredu Zeme, dnes som tade isiel, ale je to tak od minulej zimy. Raz som tam videl aj cestarov to opravovat, ale pri dalsej ceste asi o mesiac to uz bolo rovnako rozbite a zrejme cestari rezignovali.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 21:56

Čumil napísal:
Honda napísal:A samotná cesta NR-ZM je v perfektnom stave


Plati to na vacsej casti useku, ale prave pri ZM v smere do NR, pri cerpacej stanici, je uz dlhodobo tak rozbita, ze nieco podobne som videl len v Bukuresti. Diery snad az do stredu Zeme, dnes som tade isiel, ale je to tak od minulej zimy. Raz som tam videl aj cestarov to opravovat, ale pri dalsej ceste asi o mesiac to uz bolo rovnako rozbite a zrejme cestari rezignovali.


To može byť spodná voda a s tým sa dajú spraviť len 3 veci:

1. Spraviť kvalitné odvodnenie. Mimoriadne nákladné ale jediné 100% účinné.
2. Pravidelne vymeniť súvislý koberec.
3. Každý rok opraviť ako výtlk. Potom ako väčší výtlk a potom dôjde na ten koberec alebo na dopravné značenie.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 12:29

Najnehodovejšie úseky v okrese Levice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6150

Dominuje cesta I/51 na viacerých úsekoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 15:48

Honda napísal:
Čumil napísal:
Honda napísal:A samotná cesta NR-ZM je v perfektnom stave


Plati to na vacsej casti useku, ale prave pri ZM v smere do NR, pri cerpacej stanici, je uz dlhodobo tak rozbita, ze nieco podobne som videl len v Bukuresti. Diery snad az do stredu Zeme, dnes som tade isiel, ale je to tak od minulej zimy. Raz som tam videl aj cestarov to opravovat, ale pri dalsej ceste asi o mesiac to uz bolo rovnako rozbite a zrejme cestari rezignovali.


To može byť spodná voda a s tým sa dajú spraviť len 3 veci:

1. Spraviť kvalitné odvodnenie. Mimoriadne nákladné ale jediné 100% účinné.
2. Pravidelne vymeniť súvislý koberec.
3. Každý rok opraviť ako výtlk. Potom ako väčší výtlk a potom dôjde na ten koberec alebo na dopravné značenie.


Tak toto by som ja lepšie nevysvetlil. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Mar 2007 13:08

Cesty v SR a ich charakteristika "nebezpečnosti":

1. Cesty I. triedy, hlavné cestné ťahy, ktoré sú široké, prehľadné, no zradné bývajú hlavne za slnečného počasia, kedy sa rôzne odráža svetlo a nedá sa vždy 100% odhadnúť vzdialenosť oprotiidúceho auta. Toto platí pri miernom stúpaní/klesaní a na úplne rovnom úseku bez zákrut, o to horšie je to ešte pri jazde v noci. Úplne typická je v celej dĺžke podľa týchto podmienok I/51.

2. Cesty II. triedy, ktoré majú lepšie parametre, ale sú pri nich nasadené rôzne stromy a kríky. Taktiež tu sú často horšie poveternostné podmienky, čo spôsobuje silnejšie nárazy vetra. Pri vzniku dopravnej nehody sa to na týchto úsekoch často končí smrťou, aj na rovnej ceste bez zákrut, pretože cesta tvorí dojem bezpečnej a rýchlej. Zvislé dopravné značky nechýbajú, no sú často ignorované.

3. Cesty III. triedy, na ktorých chýbajú patníky s odrazkami a akékoľvek dopravné značenie. Tu treba byť maximálne ostražitým pri značkách typu "pozor, iné nebezpečenstvo", čo je často pozor-štrk alebo je zrazu značka "pozor, zákruta" alebo dokonca znížená max. pov. rýchlosť. Takmer vždy sa bude jednať o ostrú zákrutu, ktorá má tendenciu "vynášať" do protismeru. A okrem toho je postavená tak, že sa do nej nedajú ani dve dodávky. Obzvlášť nebezpečné sú tieto cesty v noci a celkovo sú cesty III. triedy nebezpečné na predbiehanie, pretože majú nespevnené krajnice a najčastejším dôvodom vzniku dopravnej nehody pri predbiehaní je práve skĺznutie do priekopy, pretože neskúsenejší sofér nemá šancu udržať auto na ceste, hoci predbieha pri rýchlosti 80 km/h.

4. Cesty v mestách a obciach. Treba byť naozaj na maximum ostražitým pri sídliskách, pri zvislých dopravných značkách, ktoré označujú nejakú zónu, pri zaparkovaných autách priamo pri ceste. Kedykoľvek vám sem môže vbehnúť na cestu dieťa. Treba byť ostražitým pri vjazde na kruhový objazd, pretože v aute máte tzv. "čiernu dieru, tmavý roh", kedy za istých okolností nemusíte vidieť auto na kruhovom objazde, no ono tam je. Je to spôsobené ľavým stĺpikom medzi predným oknom a prednými šoférskymi dverami. Preto sa odporúča mať kruhový objazd už pred vjazdom naň dobre obhliadnutý a sledovať premávku na ňom pozorne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Mar 2007 00:27

Jurislav pridal niekoľko správ k rôznym dopravným nehodám:

Pri nehode v Banskej Bystrici prišli o život starší manželia :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6578

Slovenský kamión účastníkom tragickej dopravnej nehody :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6579

Polícia hľadá svedkov nehody trolejbusu v Žiline :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6577

Neopatrné predbiehanie stálo spolujazdkyňu život :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6576
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 26. Mar 2007 08:49

Honda napísal:
wazari napísal:Skrucany, hm, neisiel o 20-30 km rychlejsie, ako bola povolena rychlost? zda sa mi, ze bol vcelku rad, ze dostal iba podmienku a na par rokov mu zobrali vodicak - ved cvakal pozostalym ako divy, aby mal dobre referencie


Skrúcaný išiel rýchlejšie ale vina nebola na ňom. Moric išiel ešte aj pomalšie a vina nebola na ňom. Obaja ale zabíjali :twisted: a obaja platili. Ale Moric tuším jazdí, že ?

Prečo bol potrestaný keď vinu nemal? Nemáš pravdu...
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Jurislav » 26. Mar 2007 14:10

Cez víkend zomrelo na cestách 8 ľudí :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6660
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2007 18:54

Ja v poslednom čase pozorujem na slovenských cestách nebezpečné javy:

- osobné auto ide 75-80 km/h a ide bez dôvodu viac k strednej čiare ako ku krajnici na hlavných cestách I. triedy, dokonca prechádza do protismeru
- ide kamión do mierneho kopca 60-70 km/h (cesty I. a II. triedy), za ním ide ďalšie nalepené na ňom, držiac sa vľavo a ide tretie auto predbiehajúc celú kolónu, pretože nič nejde v protismere jasne s ľavým blinkérom a v tom sa druhé auto rozhodne predbiehať (predtým vodič nevidel, či niečo ide v protismere, lebo je príliš blízko kamióna a bál sa vystrčiť, ale odstup si nespraví, aby ho nedajbože niekto nepredbehol), lebo vidí, že sa to dá a myslí si, že je na rade
- pribudlo vodičov, ktorí mimo miest (lebo tu je to žiaľ úplne bežné) pri odbočovaní na križovatke najprv poriadne začnú spomaľovať a až pár metrov pred odbočením dávajú blinkér (bez ohľadu na smer odbáčania)

V tom prvom prípade: jazdiť sa má viac k pravej strane a v žiadnom prípade neprechádzať bez príčiny a bez výstrahy (blinkér) do protismeru. Naviac, ak nejde šofér predpísaných 90 km/h.

V tom druhom prípade je to veľmi často kolízna situácia a doslova drzosť toho vodiča hneď za kamiónom.

V treťom prípade je to taktiež zlý spôsob jazdy. Vodiči za odbáčajúcim vozidlom by mali mať prehľad o tom, prečo dotyčné auto brzdí a taktiež protismer by mal vedieť, že druhý protismer bude odbáčať (jedno či vľavo alebo vpravo). Okrem toho je to tiež potom strata času prípadných čakajúcich vozidiel na vedľajších smeroch na križovatke.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 27. Mar 2007 05:58

Dialniciar napísal:Ja v poslednom čase pozorujem na slovenských cestách nebezpečné javy:

- osobné auto ide 75-80 km/h a ide bez dôvodu viac k strednej čiare ako ku krajnici na hlavných cestách I. triedy, dokonca prechádza do protismeru


Pochop, pri krajnici je vsetok bordel, klince, kamienky a pod. Len uvedomeli soferi vedia, ze treba jazdit po strede vozovky....

- ide kamión do mierneho kopca 60-70 km/h (cesty I. a II. triedy), za ním ide ďalšie nalepené na ňom, držiac sa vľavo a ide tretie auto predbiehajúc celú kolónu, pretože nič nejde v protismere jasne s ľavým blinkérom a v tom sa druhé auto rozhodne predbiehať (predtým vodič nevidel, či niečo ide v protismere, lebo je príliš blízko kamióna a bál sa vystrčiť, ale odstup si nespraví, aby ho nedajbože niekto nepredbehol), lebo vidí, že sa to dá a myslí si, že je na rade

Tu by som este podotkol, ze ovela tazsie to maju motocyklisti... niekedy dojde ku kolizii aj ked predbiehas 40tkou

- pribudlo vodičov, ktorí mimo miest (lebo tu je to žiaľ úplne bežné) pri odbočovaní na križovatke najprv poriadne začnú spomaľovať a až pár metrov pred odbočením dávajú blinkér (bez ohľadu na smer odbáčania)

uplne suhlasim, ja som si zvykol vyhadzovat smerovku ked som zarovno so znackou, ktora informuje o krizovate, snazim sa vyhybat velmi skoremu davaniu smerovky, kedze niekde su aj 2 odbocky za sebou, aby to nemohlo byt nejednoznacne... Skrtil by som takych, co kaslu na vymenu ziarovky a potom ani nemas sajnu o tom, ze brzdi/odbocuje... Samozrejme, ak sa nieco stane, nedodrzal si bezp. vzdialenost....
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod kstano » 27. Mar 2007 09:51

Dialniciar napísal:Ja v poslednom čase pozorujem na slovenských cestách nebezpečné javy:

- osobné auto ide 75-80 km/h a ide bez dôvodu viac k strednej čiare ako ku krajnici na hlavných cestách I. triedy, dokonca prechádza do protismeru


Ked som zacal soferovat, ocko mi ako jednu z prvych rad povedal, ze sa mam snazit ist co najblizsie k stredovej ciare (nie za ciaru!) najma za sumraku a v noci, aby som sa co najviac vyhol chodcom, cyklistom... ak by som ich nahodov aj prehliadol, nic sa nestane, miniem ich.

Ale je jasne, ze ked niekto ide velmi pomaly a aj ked v protismere nic nejde sa neda predbehnut, lebo zabera aj ten protismer, tak to je neprijemne - toto robia najma autobusy MHD v BA (napr. na ceste do DNV).
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod mapman » 27. Mar 2007 10:32

Ja som sa zasa ucil ist vzdy po pravej strane cesty. Pokial je vpravo vodiaca ciara tak pri nej, ak nie tak s ohladom na stav krajnice. Chodit v strede cesty nie je najlepsi zvyk , najma na takej kategorii cesty ako je C11,5 - a to by mal byt pre prvu triedu standart...

Chodci a cyklisti musia byt oznaceny tak aby sa ich dalo vsimnut. A vodic musi mat stale oci na stopkach...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Tomas PO » 27. Mar 2007 10:35

mapman napísal:Chodci a cyklisti musia byt oznaceny tak aby sa ich dalo vsimnut.

Ale nie su.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 10:38

Tomas PO napísal:
mapman napísal:Chodci a cyklisti musia byt oznaceny tak aby sa ich dalo vsimnut.

Ale nie su.


Neviem ako u vás na východe, ale chodci na Záhorí majú už dosť dlhú dobu blikajúce zariadenia, aby boli jasne vidieť. Podobne cyklisti.

A ak sa aj stane nehoda s cyklistom, tak veľmi často je na vine alkohol u neho.

Vodič sa má držať skôr vpravo ako pri strednej čiare a na ceste I. triedy to platí 2x.

Na cestách III. triedy je nemožné sa držať non-stop vpravo vzhľadom na stav krajníc. Ale o tom som nepísal.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 27. Mar 2007 10:43

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
mapman napísal:Chodci a cyklisti musia byt oznaceny tak aby sa ich dalo vsimnut.

Ale nie su.


Neviem ako u vás na východe, ale chodci na Záhorí majú už dosť dlhú dobu blikajúce zariadenia, aby boli jasne vidieť. Podobne cyklisti.

A ak sa aj stane nehoda s cyklistom, tak veľmi často je na vine alkohol u neho.

Vodič sa má držať skôr vpravo ako pri strednej čiare a na ceste I. triedy to platí 2x.

Na cestách III. triedy je nemožné sa držať non-stop vpravo vzhľadom na stav krajníc. Ale o tom som nepísal.

Ano, urcite je vo vseobecnosti spravnejsie drzat sa vpravo. Avsak niektore cesty prvej triedy (napr. Zupcanska hura - tam, kde sa buduje D1 Presov - Svinia) su nedostatocne siroke na to, aby sa tam vyhli proti sebe iduce dva kamiony. Krajnica samozrejme chyba. V tychto inkriminovanych miestach sa navyse pohybuju Romovia (Svinia, Jarovnice...) iduci v protismere a samozrejme neblikajuci. Ono aj keby mali blikacki, tak by asi boli take spinave, ze by ich vidno nebolo :))). Takze nie je cesta prvej triedy ako cesta prvej triedy. Najma ak sa nachadza v blizkosti dediny ci miesta dedinskych zabav, treba pocitat s neosvetlymi individuami akehokolvek druhu.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 10:47

Tomas PO napísal:Takze nie je cesta prvej triedy ako cesta prvej triedy. Najma ak sa nachadza v blizkosti dediny ci miesta dedinskych zabav, treba pocitat s neosvetlymi individuami akehokolvek druhu.


Ano, to je pravda. Napriek tomu ale trvám na tom, že väčšina ciest I. triedy v SR spĺňa parametre ciest I. triedy a teda platí pravidlo: držať sa viac vpravo ako viac pri strede, nakoľko chodci a cyklisti by sa mali skôr držať na krajnici a samozrejme vodič má byť pozorný a predvídavý, takže pri križovatkách a rôznych náznakoch by mal správne vyhodnotiť situáciu. A ad zábavy: to potom ešte rozlišujme deň/noc. V noci neprekáža, ak niekto ide viac pri strede tak ako cez deň, kedy je áut na cestách násobne viac. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 27. Mar 2007 10:53

Dialniciar napísal:A ad zábavy: to potom ešte rozlišujme deň/noc. V noci neprekáža, ak niekto ide viac pri strede tak ako cez deň, kedy je áut na cestách násobne viac. :idea:

S tymto sa da len suhlasit.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod kstano » 27. Mar 2007 11:04

Ja som k tomu napisal nazor, ktory je jasny. Napisem trochu inak:

vo vyhlaske je napisane jasne nieco v tom zmysle, ze vodic je povinny ist co najblizsie k pravemu okraju vozovky. Ale zase na druhej strane, ked idem za sumraku, prip. za tmy po prazdnej ceste nie je problem, chodca - cyklistu - prekazku (aj jamu) zbadam hned. Ale ked ide oproti auto, ktore ma casto velmi divne nastavene reflektory, tak sa neviem zarucit za to, ze mam totalny prehlad o situacii na pravom okraji vozovky. Ak by tam siel niekto s aspon reflexnym pasikom, vsimnem si to, ale ak je uplne tmavy (tzv. darcovia organov iduci v uplne tmavom obleceni nie celkom na pravom okraji vozovky), tak ho mozem prehliadnut. A teda, ist pri pravom okraji vozovky s tym, ze mozem niekoho zachytit (aj keby sa ukazalo, ze som nezapricinil nehodu, vycitky svedomia ostanu do konca zivota - pochybujem, ze by som to zobral tak, ze ved to bola jeho chyba), alebo pri stredovej ciare, kde sa s protiiducim autom pohodlne miniem - obaja sa dobre vidime? Tak co je lepsie?

Teda ja chodim blizko stredovej ciary a v momente, ked sa za mnou objavi auto, stiahnem sa na kraj, aby ma mohlo bezpecne predbehnut. Myslim, ze rozumny kompromis najma na uzkych cestach (na sirokej ceste so sirokou krajnicou tato moja uvaha nema vyznam).
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 11:12

kstano napísal:Teda ja chodim blizko stredovej ciary a v momente, ked sa za mnou objavi auto, stiahnem sa na kraj, aby ma mohlo bezpecne predbehnut.


Tak voči tomuto nemám žiadne výhrady.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.