Stránka 7 z 7

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2010 20:20
od i15
Podla fotky tam chyba odbocovaci pruh, preco ho teda nepostavia? Ved to nemoze byt take drahe. Taketo odbocky z frekventovanych ciest su velmi nebezpecne :?

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2010 20:46
od Dialniciar
Pretože tam na to nie je priestor bez väčších zásahov. Čo je to "drahé" ?

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2010 20:48
od dusans
Čítal som, že tam chcú dať zákaz odbočovania vľavo. Pomerne jednoduché riešenie. :)

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2010 16:08
od sergej
Tak dnes na I/18 pri Sutove opat nehoda, opat neprejazdne. Nastastie bez obeti...

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2010 20:33
od michael89
O tomto by som sa rád dozvedel niečo bližšie. Čo presne sa udeje, keď je na taktomto hlavnom ťahu nehoda, ktorá zapríčiní úplnú neprejazdnosť úseku ? Nejazdím málo ( ale ani veľa ), no takéto situácie sa mi zatiaľ vyhýbajú.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2010 20:56
od Dialniciar
michael89 - nepresne položená otázka ...

1. prístup k odpovedi: stane sa to, že vozidlá, ktoré sa zrazia, zablokujú obidva jazdné pruhy, t.j.:
a) zostanú na vozovke (nespadnú do priekopy, nenarazia do stromu, ...)
b) aj keď jedno vozidlo nie je na vozovke, to druhé sa sprieči (napríklad príves/náves kamiónu)
2. prístup k odpovedi: aj keď nezaberú obidva jazdné pruhy, nasledujúce záchranné práce znemožnia premávku
a) ešte pred príjazdom záchr. zložiek prebieha záchrana zranených a obhliadka áut
b) po príjazde záchr. zložky potrebujú veľmi často priestor iba pre seba:
- manipulačný priestor - na vystrihovanie, vyrezávanie osôb z áut
- záchr. priestor - na poskytnutie prvej pomoci, ďalšie stabilizačné opatrenia
- vyprosťovací priestor - v prípade väčších automobilov/strojov priestor pre ťažkú vyprosťovaciu techniku
- preventívny priestor - ak hrozí únik nafty či iných nebezpečnených látok, musí sa z vozovky a okolia odstrániť
- prejazdný priestor - slúži na ďalší prejazd integrovaného záchranného systému, či na otočenie sanitiek atď.

V oboch prístupoch na variant odpovede na tvoju otázku z toho potom vyplýva: buď zdržanie (nekončené kolóny) alebo náhradná trasa; záleží však v akom motorovom prostriedku ideš, lebo napr. kamión nesmú po niektorých komunikáciách jazdiť.

Zablokovať hlavný ťah nie je vôbec ťažké. Práveže dokonca je to bežnejší jav ako zablokovanie vedľajších ciest. Treba ale doplniť, že čas od vzniku dopravnej nehody, ktorá znemožní prejazd ostatným vozidlám (buď okamžite alebo po príjazde prvých zložiek IZS) do základného sprejazdnenia cestnej komunikácie (min. na 1 jazdný pruh, prípadne s odstavným či krajnicou min. 3,5m) nebýva viac ako 45 minút. Ak už ide o prekážku, ktorá zastaví premávku na viac ako 120 minút, štát (zodpovedné zložky) o nej informuje prakticky na začiatku takejto hrozby; to je napr. v prípade nehody cisternovej techniky na horských priechodoch tak, aby si vodiči našli včas náhradné trasy.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 01:51
od JaNY
Tak hadam uz je "dostatocne mnozstvo" nehod na to aby sa tam zacalo uz prerabat. Priestoru tam niet, ale urobyt uz to treba. Ci pojde dialnica okolo Sutova alebo tunelom Korbelka je jedno. Je to cesta 1 triedy, takze to ma byt spravene tak aby sme tu pisali veselsie spravy.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 05:40
od michael89
Áno, položil som tú otázku nepresne, ale ďakujem za vysvetlenie.

Ešte ma však zaujíma, čo sa deje medzi vodičmi áut ?
Stane sa nehoda a vodiči prvých áut zisťujú, že neprejdú. Po tom, čo poskytnú pomoc v rámci svojich možností, začnú sa otáčať ? Alebo stoja tam a čakajú ? Musí to byť celkom pekný chaos.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 09:43
od Dialniciar
michael89: niet za čo 8)

Ešte ma však zaujíma, čo sa deje medzi vodičmi áut ?
Je vidno, že si ešte žiadnu DN na vlastné oči nevidel.

Stane sa nehoda a vodiči prvých áut zisťujú, že neprejdú. Po tom, čo poskytnú pomoc v rámci svojich možností, začnú sa otáčať ? Alebo stoja tam a čakajú ? Musí to byť celkom pekný chaos.


Keď sa pred tvojimi očami stane DN a cesta je plná ďalších áut, ale je voľný jazdný pruh, tak ty môžeš ísť kľudne ďalej. Prvú pomoc poskytnú šoféri za tebou. Ty ak by si nečakane zabrzdil, spôsobíš ďalšie DN.

Ak sa dá prejsť a bol zistený stav (PP, obhliadka auta - či nevybuchne, ale to ak necítiš benzín sa nestáva), tak môžeš pokračovať ďalej. Nemáš dôvod čakať, lebo nie si účastník DN.

Ak sa prejsť nedá - je logické, že sa otočíš. Či budeš tam stáť naďalej ? :wink:
Miesto je síce zablokované, ale kolóna vzniká iba v jednom jazdnom pruhu, nie v protismere. :idea:

Do 15 minút (bežne do 10 minút) v prípade vážnej dopravnej nehody prichádza Polícia - auto dopravných nehôd, ktoré reguluje, riadi a usmerňuje premávku. Iba polícia má v prípade takto vážnej nehody právomoc posunúť autá tak, aby nezavadzali, ale záleží od situácie.

Inak máš pravdu: DN je chaos - je množstvo situácií vzniku DN na kruhových objazdoch a často sa čaká na príjazd polície a vtedy kolabuje doprava.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 11:02
od sorgo
Dialniciar napísal:Keď sa pred tvojimi očami stane DN a cesta je plná ďalších áut, ale je voľný jazdný pruh, tak ty môžeš ísť kľudne ďalej. Prvú pomoc poskytnú šoféri za tebou. Ty ak by si nečakane zabrzdil, spôsobíš ďalšie DN.


no.. zastat sa da aj 50m za nehodou. Podla mna je trochu zbabele zdrnut z miesta nehody. Pomoc je rozna, napriklad pomoze aj odviezt niektorych pasazierov do ciela (v pripade samozrejme lahsich nehod). Take nieco ako ked sa stane pred tvojimi ocami nehoda je dost vzacne, mozes byt velmi cenny pre vodicov/policajtov ako svedok. V pripade DN je podla mna samozrejme, ze obetujes pol hodinu/hodinu svojho casu na pomoc ucastnikom. Aj bez suverenneho podania PP sa zide kazdy na mieste, napriklad zhovarat sa (strazit) ucastnikov v soku, alebo len zobrat reflexnu vestu, dat trojuholnik a spomalovat/riadit premavku. zda sa to ako malichernost, ale mozes zabranit dalsej nehode.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 12:22
od Dialniciar
sorgo: riešime hlavný ťah plný áut, netreba ma chytať za slovíčka ... :) lebo čo DN, to extra riešenie :) určite keď sa dvaja ťuknú a zjavne je ich v autách viac a sú zdraví tak neostanem stáť na mieste ako svedok atď. ale budem pokračovať v jazde; ja som PP na Slovensku dával iba raz, asi pred 12 rokami na HP Buková ... a inak stačí zastaviť, hlavné riziko je na vedľ. cestách, kde jazdí málo áut, ale aj to som urobil asi 2x a vždy už bol vodič v situácii že zraneného odviezli a on čaká iba na odťahovku

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 12:25
od Ondra O.K.
Jeste bych dodal ze pomahat ano, pri naproste priorite zachovat svoji bezpecnost - dokonce to tak rika zakon, ze clovek musi poskytnout pomoc, pokud to ovsem neohrozi jeho bezpecnost. Bohuzel pripad asi 2 tydny stary z Cech - nejake osobni auto vyjelo z dalnice, jen plechy a nikomu se nic nestalo. Zastavil muz co jim chtel pomoct a odnasel trojuhelnik. Tam ho zachytilo auto a na miste byl mrtvy...

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 14:17
od sorgo
Dialniciar napísal:sorgo: riešime hlavný ťah plný áut, netreba ma chytať za slovíčka ... :) lebo čo DN, to extra riešenie :) určite keď sa dvaja ťuknú a zjavne je ich v autách viac a sú zdraví tak neostanem stáť na mieste ako svedok atď. ale budem pokračovať v jazde...

divim sa, ze v tom vidis chytanie za slovicka... len nekonfliktne podotknem, ze aj pri "tuknutych plechoch" moze byt tvoje svedectvo cenne na niekolko sto eur...

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 18:24
od Dialniciar
keď niekto používa výrazy ako "zbabelec" alebo "dôležité svedectvo" za niečo čo je veľmi často k videniu na ceste tak, ako som to ja popísal (a už tak som rozvetvil tie možnosti aj ja), tak to považujem za provokáciu, presne tak :)

polícia sa do sto eur ani nevolá, pokiaľ nie je nikto zranený - či ty snáď čakáš pri každej DN kde sú iba zainteresovaní, aby si oznámil poctivo svedectvo, ktoré si videl ? :)

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2010 22:05
od JaNY
http://orava.sme.sk/c/5444972/na-ceste- ... ivoty.html

To je neuveritelne kolko nestastia je na tej krizovatke. Som velmi zvedavi kedy to zacnu prerabat. Podla mna su tam dva riesenia.1Jednoduchsi: od Kralovan odbocovaci pas do Sutova prerobyt na normalny jazny pruh a tym sa ziska v strede miesto na odbocovanie od ZA do Sutova.2. to iste, len dorobyt este odbocovaci do Sutova od Kralovan .Ale to uz by bolo nakladnejsie. Keby bol uz hotovy 1variant, ta havaria nemusela byt

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2010 10:47
od sergej
Keby si to prerobil takto, autá vychádzajúce zo Šútova na I/18 by kvôli konfigurácii terénu nemali bezpečný výhľad na I/18. Ja by som skôr dal zákaz odbočenia do Šútova z I/18 v smere od Martina. Domáci by museli použiť nasledujúcu križovatku pri kameňolome, kde sú priestorové podmienky dostatočné na to, aby sa tam dal urobiť odbočovací pruh.

Re: Najnebezpečnejšie cesty v SR - cesty smrti

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2010 12:35
od JaNY
Ano ten smer od Martina riesit otockou pri kamenolome je dobry. Len ten pomaly pristup statu k takymto a podobnym situaciam...