Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod korfo27 » 02. Apr 2010 11:09

iba ze ja som pridal obidva
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 12. Apr 2010 16:09

Trnava: zimná údržba nezasiahne letné čistenie :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13336

*celkovo sa dá povedať, že všetky VÚC a samosprávy v podobe miest a obcí dokážu nájsť zdroje na letnú údržbu, hoci tá zimná stála asi o 100-250% viac ako po minulé roky, pretože bola dlhá a výdatná, hlavne čo sa týka snehu a mrazov
*výtlky sa opravujú aj naďalej, ale hlavne v mestách a obciach, ktoré sú silno zasiahnuté krízou a nemajú už možnosti čerpania úverov (kvôli hranici 60%) a nemali pripravené europrojekty, či už vo forme kanalizácie alebo ciest, tak sa nebudú realizovať väčšie opravy ciest :(
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2010 21:24

Banskobystrický samosprávny kraj zaplatil v zimnej sezóne 2009/2010 za údržbu ciest II. a III. triedy 5 018 352,- Eur, z toho 3 447 214,- € v I. štvrťroku 2010. Zimná služba bola v sezóne 2009/2010 aktivovaná 4. novembra 2009. Prvé pluhy a posýpače však vyšli na cesty už v októbri, kedy napadol prvý sneh. Vozidlá zimnej služby najazdili za 6 mesiacov 463 013 kilometrov. Popri tom minuli 48 696 ton posypového materiálu. Počas zimnej služby sa stalo 169 dopravných nehôd. Len 1 je však riešená z titulu nevyhovujúceho stavu povrchu vozovky. Banskobystrická regionálna správa ciest (BBRSC) sa stará o 2 556 km ciest II. a III. triedy a o 1 107 mostných objektov, ktoré sú vo vlastníctve Banskobystrického samosprávneho kraja. BBRSC má svoje závody v 6 mestách - Banská Bystrica, Lučenec, Rimavská Sobota, Veľký Krtíš, Zvolen a Žiar nad Hronom. Zimné obdobie 2009/2010 bolo oproti predchádzajúcemu o niečo miernejšie, vďaka čomu sa podarilo ušetriť cca 300 000,- Eur. Prostriedky sa využijú na opravu výtlkov na cestách II. a III. triedy. Od 1. apríla 2010 začala fungovať letná pohotovosť pre prípady dopravných nehôd, prekážok v zjazdnosti alebo mimoriadnych udalostí na cestách I., II. a III. triedy v Banskobystrickom kraji. Kontakty na jednotlivé závody sú k dispozícii na http://www.bbrsc.sk/?mnu=vsoznam&ido=9.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Ibra » 18. Máj 2010 21:00

Zdravím
Píšem bakalarku a nemozem sa dostat k urcitym informaciam. Potreboval by som vediet aku techniku má k dispozicii SC ZSK, resp., kde by som nieco podobne nasiel. Mam na mysli konkretne ake maju najmodernejsie stroje ( sypace, frezy a pod), teeda znacku auta(Tatra, Man,...), dalej konkretne ake druhy pluhov, sipovych pluhov, potrebujem vediet ich parametre.
Kontaktoval som aj SC ZSK, ale pan s ktorim som volal, mi povedal, ze nevie, ci moze taketo info poskytnut a, ze sa musi spytat sefa, ale, ze mu mam zavolat az v piatok, avsak to je dost neskoro potreboval by som to vediet prv, pretoze ma tlaci cas.
Dakujem za skoru opdoved.
Ibra
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 18. Máj 2010 20:53

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 19. Máj 2010 10:01

Pochybujem, že tu niekto disponuje materiálmi, kde by boli kompletné zoznamy techniky, akú ŽSK a jeho SC používajú na údržbu komunikácií. A inak keď niekto napíše v utorok a už najbližší piatok sa mu zdá byť neskoro, ... :lol: :D

Treba formálne kontaktovať samosprávny kraj. Ale ideálne odbor dopravy/komunikácií, pretože priamo "cestári" nie sú povinní na to odpovedať, to je pravda. :idea:

Tak je infozákon postavený aj v štátnej správe: ministerstvo je povinné odpovedať, ale firma v rukách štátu už nie. A preto je niekedy problém domôcť sa tých správnych údajov, hlavne na MDPT kde si prehadzujú zodpovednosť s NDS ale detto aj na MŽP kde si to prehadzujú s lesami.

Ale treba sledovať médiá a hľadať informácie aj tu: predsa ZA VÚC v roku 2008 nakúpil 15 nových sypačov za 150 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Ibra » 19. Máj 2010 11:16

Tak ja som nepisal, ale volil som telefonicky rozhovor, avsak pan s ktorym som hovoril je mimo Ziliny, takze mu mam zavolat az v piatok, lenze fakultnu obhajobu bakalarky mam uz v pondelok :D , no priznam sa, flakal som to.

Co sa tyka nakupu, mne je nanic len stroha informacia nakupil sypace, ja by som potreboval presne aka znacka auta, ake su parametre a podobne a to som nikde nezohnal.
Kazdopadne dakuejm za odpoved.
Ibra
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 18. Máj 2010 20:53

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2010 13:58

Biznis so snehom nefunguje :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13513

*pekne popísané praktiky z Etrendu
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2010 10:18

V roku 2009 použila SSC na údržbu ciest I. triedy celkom: 12,053 mil. €. :arrow:

IVSC BA: 1,833 mil. €
IVSC BB: 2,402 mil. €
IVSC KE: 2,814 mil. €
IVSC ZA: 5,004 mil. €
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2010 21:04

Dňa 22.3. 2010 získal PO VÚC 8 nových vozidiel určené na zimnú aj letnú údržbu ciest. Spolu majú teraz k dispozícii 21 ks nových vozidiel z celkového počtu 140 vozidiel.

Pred slávnostným odovzdaním vozidiel bolo vykonané ešte školenie vodičov zo strany dodávateľa, aby vodiči vedeli využívať všetky možnosti a výhody, ktoré nám tieto vozidlá poskytujú.

Odovzdanie sa konalo na krajskej zložke SÚC PSK v Prešove. :arrow:

gallery/image_page.php?album_id=28&image_id=8621
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 31. Máj 2010 23:25

Trnavský samosprávny kraj zadefinoval v roku 2006 isté ciele na rok 2009, no posunul ich na rok 2012 :arrow:

83,27% ciest II. a III. triedy bude v stave veľmi dobrom (ostatné v dobrom alebo vyhovujúcom)
žiadne cesty nebudú v havarijnom stave alebo v stave nevyhovujúcom (ak aj taká situácia vznikne, do roka sa vyrieši)

Aktivity, ktoré od roku 2006 bežia

*Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov ciest
*Zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky (odstraňovanie kritických nehodových lokalít, kolíznych bodov a pod.)
*Rekonštrukcia a modernizácia úsekov ciest II. a III. triedy vrátane rekonštrukcie a budovania dopravných subsystémov
*Výstavba nových úsekov ciest II. a III. triedy vrátane rekonštrukcie a budovania dopravných subsystémov
*Výstavba, rekonštrukcia a modernizácia ciest IV. triedy
*Výstavba, rekonštrukcia a modernizácia miestnych mostov a lávok

Ciele, ktoré od roku 2006 bežia

*Zvýšiť kvalitu vzájomného prepojenia vidieckych a mestských sídel prostredníctvom zvyšovania kvality komunikácií I., II. a III. triedy
*Zvýšiť kvalitu miestnych komunikácií IV. triedy

Možnosti financovania:

*Operačný program Doprava
*Regionálny operačný program
*Program rozvoja vidieka SR 2007 – 2013
*Vlastné zdroje samosprávneho kraja a obcí
*Bankové úvery

Príjemcovia podpory:

*Slovenská správa ciest
*Vyšší územný celok
*Obec

Trnavský samosprávny kraj eviduje takmer 2000 km chodníkov pri svojich cestách, rovnako viac ako 1100 parkovísk, pričom tieto čísla sa zvyšujú. Úrad sa zameria na spoluprácu s obcami tak, aby sa realizovala aj ostatná technická infraštruktúra, aby opravené cesty neboli potom zase rozkopané. Zvyšuje sa bezpečnosť a rovnako tak sa rozvíjajú aj cyklotrasy.

Fakty k cestnej siete z pohľadu potrebnej obnovy

Dĺžka cestnej siete TTSK zostala medzi rokmi 2002 až 2006 takmer konštantná (1 947,828 km v roku 2002 a 1 950,988 km v roku 2006). Berúc do úvahy celkovú územnú rozlohu pripadá na 1 km2 rozlohy TTSK 0,47 km cestnej siete. V tomto porovnaní TTSK predstihuje aj veľkosťou rozsiahlejší BBSK (0,34 km.km-2), ako aj priemyselne vyspelejší BSK (0,39 km.km-2).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod FANUSIK » 02. Jún 2010 18:52

A ako vidim niekto sa snazi....a niekto na to ser.....TN kraj -keby ste videli cesty 3 tr u nas....ako na ukrajine ehheh
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2010 15:24

Trnavský samosprávny kraj 13. mája odsúhlasil pridelenie finančných prostriedkov na vybudovanie cestných priepustí pod
komunikáciami II. a III. triedy v obci Podbranč - Majeričky, Senica - Rovensko a v obci Špačince v celkovej výške 71 500 eur. Uvedené investície zabránia opakovanému zaplavovaniu ciest pri silnejších dažďoch.

Trnavský samosprávny kraj patrí v čistení a obnove vodných priekop, rigolov a priepustí na 1. miesto v rámci SR. Program obnovy odvodňovacej sústavy objektov cestnej siete sa spustil v roku 2008.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Ogi11 » 07. Nov 2011 17:13

Cestári dostali dvanásť nových zametacích vozidiel

viewtopic.php?f=35&t=16015
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Ogi11 » 16. Nov 2011 12:38

Rekonštrukcia cesty na Kohútku bude stáť vyše 1,57 mil. eur

viewtopic.php?f=35&t=16059
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Ogi11 » 22. Nov 2011 17:55

Cesty cez Veľkú Javorinu rekonštruujú

viewtopic.php?f=35&t=16094
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2011 17:58

Ani som nedufal, ze tuto "lesnu" cestu zacnu niekedy opravovat :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod LubosG » 24. Nov 2011 21:37

Poteší oprava tejto cesty veľmi, v niektorých úsekoch tá cesta už je dosť rozbitá, v kritických miestach v podstate bez asfaltu, a na oprave by sa mali podieľať finančne aj lesníci (asi štátny podnik), ktorý tam ťažia drevo a myslím si, že dosť "prispeli" k zničeniu cesty.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod badger-FB » 18. Aug 2022 21:45

Ešte aj tak tristné záležitosti ako je orezávka stromov sa dáva súťažiť. Pritom o cesty I. triedy sa starajú zmluvne VÚC. Stačí ich poveriť, aj im zaplatiť, stačí si ten výkon tam objednať. (ako aj v zime či na jar) Nie, my si to vysúťažíme ako napríklad tu: https://crz.gov.sk/zmluva/6790612/ , kde museli konať, lebo sa jedná o.i. o špeciálne vyhradené úseky. Kde konať nemusia, nekonajú. Viz stav stromov a zelene pri cestách.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Sep 2022 16:18

badger-FB napísal:Pritom o cesty I. triedy sa starajú zmluvne VÚC.

Toto máš odkiaľ?
Pokiaľ je všeobecne známo, tak cesty I. triedy rieši SSC, II. a III. triedu VÚC a IV. triedu (miestne komunikácie) obce. Okrem BA, kde aj I. a II. triedu v intraviláne mesta rieši mesto a III. + IV. zas miestne časti. Nejako podobne ako BA to má aj KE, aj keď im cesty I. triedy rieši SSC.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod Hank » 07. Sep 2022 20:31

Z pohladu zakona ano, ale SSC si bezne zazmluvnuje VUC-karske cestarske firmy na vykon spravy ciest I. triedy.
Napr. v BB kraji (vid poslednu uctovnu uzavierku za rok 2021, podla ktorej pochadza tretina prijmov regionalnej spravy od SSC za spravu a udrzbu ciest I. triedy):
http://www.bbrsc.sk/sprava-ciest/vyrocne-spravy/
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Opravy a údržba ciest I., II. a III. triedy v SR

Odoslaťod badger-FB » 11. Sep 2022 07:28

To nemusím mať odnikiaľ. Pri ekonomicko-decentralizačných reformách v minulosti prešli strediská bežné údržby pre cesty do majetku VÚC.
SSC vlastní diagnostické vozidlá (vozovka), nie však údržbu.
Na údržbu si zazmluvňuje ako už uviedol Hank VÚC.
Ale nie vždy všetky na celý rozsah ciest. Napríklad TT VÚC kvalitne zmodernizoval vozový park, takže ten sa postaral naposledy aj o cesty I. triedy v BA VÚC. (v 2021 za 13 mil € nakúpili asi 90 kusov techniky s 220 kusmi príslušenstva; o.i. vymenili 50% sypačov).

Pretože by sa inak museli vystavať nové strediská. A ekonomické analýzy ukázali, že by to bolo zbytočné mrhanie zdrojmi. Buď by ich musel nechať vystavať štát, asi logicky, pretože predtým tá sieť bola adekvátna pre celú cestnú sieť. Štát potreboval šetriť a nie zbytočne investovať. Takže VÚC sa starajú o svoj majetok ako si správne pomenoval II. a III. triedy, ale údržbu zmluvným vzťahom zabezpečujú aj pre štát. A platí pritom technický predpis vydaný SSC o prioritách a spôsobe údržby. Ostatne SSC je technicky nadradená všetkým; samosprávam aj prevádzkovateľom cestnej siete.

to sa musíme vrátiť 2 dekády dozadu: Vláda bude v stredu rokovať aj o transformácii správy ciest , pričom materiály sa pripravovali dlhšiu dobu a boli podrobované kritike, pretože štát mal v otrasnom stave tie strediská aj tie cesty a kraje nezískali nejaké extra zdroje na investície ... (to isté SŠ, nemocnice, kultúra, sociálne zariadenia)

Čítajte viac: https://domov.sme.sk/c/1080027/vlada-bu ... ciest.html

Štát si nechal údržbu pri diaľniciach a SSC ich previedla na novú NDS. (to boli zase časy, kedy niekto veril, že NDS bude rakúsky Asfinag a bude si brať úvery, ktoré sa nezapočítajú do dlhu; mohlo to tak byť, ale to by musela mať NDS štátom zriadené poriadne príjmy, napríklad výnos daní minerálnych olejov a keďže sa to nestalo a bolo všetkým euroúradníkom jasné, že to tak možné nie je a NDS by nemala ako financovať nejaké dlhopisy, tak tento model bol naplnený len z prvej časti: NDS si úvery brala, ale počítali sa do dlhu a bolo po snoch, že štát nemusí dať ani korunu a nech dajú iné zdroje (1. invest. úver bol 10 mld. korún, všetky hlavné banky sa na neho zložili s možnosťou navýšenia ďalších 4)

Mestá (obce) sa aj predtým starali o svoje miestne komunikácie. Často za pomoci ďalších a je tomu tak dodnes: družstvá, lesné závody, továrne.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.