Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 03. Sep 2008 09:05

je pravda, ze cesty II. a III. triedy v Bratislave a Kosiciach patria pod spravu mesta a nie VUC?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 03. Sep 2008 09:42

No podla stavu komunikacii je to mozne :roll:. Zaroven viem o upravach ulic II a III triedy v BA, ktore opravuje mesto.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 03. Sep 2008 10:28

i15 napísal:je pravda, ze cesty II. a III. triedy v Bratislave a Kosiciach patria pod spravu mesta a nie VUC?

Ako je to mozne? V Presove to tak nie je.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 03. Sep 2008 10:53

lebo tie cesty sa tak dost divne podelili .. typicky priklad je racianska / puchovska ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 03. Sep 2008 13:11

u nás jsou silnice v intravilánu vždy ve správě obce - je to tak kvůli lepší údržbě, u I. tříd, na ně ale ŘSD přispívá.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod joe1024 » 03. Sep 2008 13:19

Thomas napísal:u nás jsou silnice v intravilánu vždy ve správě obce - je to tak kvůli lepší údržbě, u I. tříd, na ně ale ŘSD přispívá.
To je sice pekne, ale ako dlho to tak uz mate ? Resp. ako dlho si myslis ze to takto ostane ? Za poslednych 10 rokov sa to u nas prehadzuje ako horuci zemiak. Po volbach clovek nikdy nevie, na koho plecia to nakoniec dopadne.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Thomas » 03. Sep 2008 13:27

od r. 1997 (tj. delší dobu), ze kdy je zákon, jak to bylo dřív se mi nechce hledat. Není to nepraktické, není moc důvod to měnit a zřejmě to ani nikomu nevadí. I když já s tím kdysi dokonce problém měl ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod joe1024 » 03. Sep 2008 13:46

Tak to potom gratulujem, ak mate tak stabilny system.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod patriot » 10. Sep 2008 21:05

ZA VÚC informuje: Správa a údržba ciest Žilinského samosprávneho kraja realizuje počas celého roka 2008 opravy takmer 1500 km ciest II. a III. triedy. V týchto dňoch vrcholia rekonštrukčné práce za viac ako 116 miliónov korún (3,85 milióna eur) na 36 projektoch. Napríklad štvormiliónová investícia vo forme oporného múru sa zrealizovala v oravskej obci Novoť, kde bol zaznamenaný zosuv podložia vozovky. V regióne Turca sa pripravuje oprava mostného objektu v Turčianskom Petre za poldruha milióna. Pre obce Sklabiňu a Záborie sa už vyriešil rozpad krytu vozovky novým kobercom za približne dva milióny korún. Za ďalších päť miliónov korún sa ukončila sanácia zosuvu svahu v Liptovských Sliačoch. Oprava mosta v Ochodnici, ktorú financoval kraj sumou viac ako 6,5 milióna korún, sa tiež blíži do finálnej etapy. V obciach Horného Považia: Lietava, Lysica a Terchová – Biely Potok bolo na korekcie ciest po výstavbe kanalizácie potrebných šesť miliónov korún. Žilinský samosprávny kraj financoval opravy ciest zo svojho rozpočtu a rezervy.

BB VÚC informuje: Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) podpísal s Inžinierskymi stavbami Košice zmluvu na opravu svojich ciest druhej a tretej triedy za takmer 400 miliónov korún (13,27 milióna eur). :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10838
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Cestár » 15. Okt 2008 10:45

Trnavský kraj opraví za 40 miliónov cestu, zdevastovanú pri výstavbe Samsungu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11018

*peniaze nepôjdu z 1 mld. Sk úveru určeného na opravy
*peniaze nepôjdu ani z časti rozpočtu kraja, čo je 100 mil. Sk určených na oprav ciest
*peniaze pôjdu z peňazí, ktoré sa nestihnú minúť z iných dôvodov v tomto roku (školstvo, zdravotníctvo, predaj majetku)
*peniaze bude kraj žiadať od ministerstva hospodárstva

TTSK preinvestoval už takmer celý 1. balík peňazí z úveru určený hlavne na cesty II. triedy, pripravuje sa tender na 2. balík, v ktorom majú dominovať najstaršie úseky ciest III. triedy a ako posledný prebehne 3. balík určený na úseky, kde sú náklady na opravy 1 km vyššie ako 10 mil. Sk alebo na novú výstavbu. TTSK plánuje od r. 2008 do konca r. 2009 opraviť presne 30% svojej cestnej siete a zmodernizovať 50% všetkých objektov SaÚC TTSK a obnoviť 52% vozového parku SaÚCTTSK, čo je číslo zodpovedajúce počtu vozového parku v havarijnom stave. V r. 2010 plánuje TTSK začať s obnovou cestnej siete v hodnote 547 mil. Sk, čo sú financie k dispozícii z eurofondov a tieto sa majú zameriavať na obnovovanie zvislého dopravného značenia, na obnovu zvodidiel, úpravu terénu (priekopy, zeleň) a na cestné mosty na cestách III. triedy.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Cestár » 15. Okt 2008 11:10

Žilinský kraj chce uspieť 7 projektmi a opraviť viac ako 100 km ciest :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11020

*celkové náklady sú 379 mil. Sk, z toho kraj dá necelých 19 mil. Sk
*opravy zahŕňajú aj ZDZ, zvodidlá, prechody pre prechod zveri
*ide o 53 úsekov/objektov

Žilinský samosprávny kraj môže v programovom období 2007 – 2013 čerpať na cesty II. a III triedy z ROP prostriedky celkovo vo výške cca 700 mil. Sk (23,236 mil. €). Do konca r. 2010 tak teda minie 50% z tejto sumy.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Komplexné zhrnutie vývoja v TT VÚC

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2008 19:39

TT VÚC v r. 2008 hospodári s rekordnou sumou určenou na rozvoj cestnej infraštruktúry, aká sa už tak skoro nezopakuje a čo sa týka zlepšenia stavu ciest a vozového parku cestárov, tak také zásadné zlepšenie už sa ani nedá dosiahnuť nasledujúcich min. 10 rokov:

*štandardný rozpočet = 250 mil. SKK :arrow:

- 100 mil. Sk smerovalo na obnovu povrchov ciest
- 50 mil. Sk smeruje na zimnú údržbu 2008/2009
- 50 mil. Sk smerovalo na nákup techniky pre správu a údržbu ciest
- 25 mil. Sk smerovalo na prípravu zimnej údržby na r. 2008/2009
- 25 mil. Sk smerovalo na modernizáciu budov správy a údržby ciest

*z úveru 1 mld. Sk určeného na opravy ciest sa vyčerpalo k 1.10.2008 cca. 390 mil. Sk (ešte sa 25 mil. Sk preinvestuje do konca novembra)

- presadila sa oprava predovšetkým ciest II. triedy
- presadili sa hlavne súvislé opravy dlhšie ako 1 km
- investovalo sa rovnomerne v celom TT VÚC podľa stavu vozovky

*z ostatných kapitol sa našlo 40 mil. Sk na opravu cesty pri Voderadoch, ktorá bola zničená výstavbu závodu Samsung

- cesta sa celá opraví do zimy 2008/2009, nakoľko jej údržba by bola v zime nebezpečná a cesta by sa musela potom kvôli zlej zjazdnosti uzatvoriť, čo je pre región nemysliteľné

V TT VÚC sa tak vyčerpalo len na cestnú infraštruktúru viac ako 700 mil. SKK a to všetko iba v súvislosti s cestami II. a III. triedy. Štát tu stavia cestné obchvaty spolu za miliardy SKK: obchvat Galanty, severný obchvat Trnavy. SSC tu taktiež zrealizovala 6 kruhových objazdov za takmer 80 mil. SKK a taktiež sa tu vykonali opravy ciest I. triedy v celkovej výške takmer 164 mil. SKK. Mesto Trnava v tomto roku preinvestovalo na opravách miestnych komunikácií takmer 71 mil. SKK, mestá Skalica+Senica+Holíč+Gbely+Šaštín Stráže spolu viac ako 50 mil. SKK.

V TT VÚC sa tak do cestnej siete investovala viac ako 1 miliarda SKK, pričom hlavný podiel na tom má VÚC, štát samotné mestá.

Plán na rok 2009:

*štandardný rozpočet kapitoly cestná doprava: 250 mil. SKK
*z úveru ďalšia transakcia vo výške do 400 mil. SKK so zameraním hlavne na cesty III. triedy

Plán na rok 2010:

*štandardný rozpočet kapitoly cestná doprava: 250 mil. SKK
*dočerpanie úveru na obnovu ciest
*nábeh 11 europrojektov na opravy ciest vrátane obnovy zvodidiel atď.

Z eurofondov na r. 2007-2013 má možnosť TT VÚC vyčerpať ďalšie stovky mil. SKK.

Len pripomínam, že z cca. 1500 km TT VÚC vo vlastnej réžii a s pomocou úveru plánuje obnoviť do konca r. 2009 takmer 440 km a do konca r. 2010 aj s eurofondami spolu 525 km, čo je cca. 1/3 ciest II. a III. triedy, čo je za 2,5 roka skutočne obdivuhodné. Pritom pôjde aj o 3 km vyše 50 ročnej betónovej cesty v Smoleniciach či zosuv v dĺžke 6,5 km od Smoleníc na Bukovú, odstránenie bodovej závady na 1,2 km za 120 mil. SKK v zlepšení parametrov cesty a vybudovania oporného múru.

TT VÚC modernizuje celoplošne Správu a Údržbu ciest TT VÚC, ktorú vytvoril hneď v r. 2004 a prebudoval v r. 2005. :arrow:

*všetky vozidlá budú mať postupne do konca r. 2010 EČV "TT", čím sa zjednodušia úradné formality - dnes je tento stav cca. 62%
*na hlavných správach: TT, SE, DS sa investuje do: kancelárska technika, plastové okná, obnova striech, obnova garáží a plechových striech, obnova oplotení ... teda veci, aké sa 15-20 rokov nerobili - dnes viac ako 86% budov nie je v havarijnom alebo v nevyhovujúcom stave čo je zlepšenie o 110% oproti r. 2004 v rámci hlavných stredísk údržby
*TT VÚC spolufinancoval na 2/3 spolu so štátom výstavbu nového strediska údržby v Galante
*Správa a údržba ciest získala okrem frézy min. po 1 novom stroji z každej oblasti v každom regióne: spolu 5x nový Mercedes pluh+nadstavby, 5x Liaz GO, 5x nová Tatra+nadstavby, 5x multifunkčný traktor, 5x malé nákladné auto, 1x čistiace auto, 1x vysprávkové auto, čo znamená, že 40% vozového parku má menej ako 4 roky, čo je 1. miesto na Slovensku
*vozidlá zimnej služby: vyradilo sa 5 ks najstaršej techniky, čo nahradil nový nákup a zároveň sa počet áut v tejto kategórii posilnil o 10 nových ks (5x tatra, 5x traktor s radlicou), čo zlepšilo údržbu ciest predovšetkým na horských úsekoch
*investovalo sa tiež do nových píl, menšieho náradia atď.

TT VÚC plánuje do konca r. 2010 kúpiť novú snežnú frézu, nakoľko vlastní len 4, z ktorých najmladšia má 18 rokov. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Cestári dostali nové stroje

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2008 15:02

Obrázok

Dolnokubínskym cestárom pribudlo do strojového parku šesť viacúčelových strojov. :arrow:

*takzvaná bagela je určená na recyklovanie obalovaného asfaltu a vysprávky ciest pre región Orava, ale aj Liptov
*ďalším je viacúčelový nakladací stroj. Pomáha nám pri nakladaní materiálu pri čistení priekop a svahovaní ciest, dokáže tiež orezávať stromy
*dostali sme aj traktor s kosačkou
*tri sypače Mercedes, ktoré budú slúžiť hlavne na zimnú údržbu; sú vybavené snehovou radlicou a sypacím košom a každý zo sypačov má vymeniteľnú korbu

Zdroj: ZA VÚC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

TT VÚC informuje o II. etape generálnych opráv ciest

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 21:27

Harmonogram II. etapy:

http://www.trnava-vuc.sk/wps/wcm/connec ... VERT=false

Len opakujem, že II. etapa bude prebiehať v tomto roku a v prvej polovici r. 2009 a ešte v prvej polovici súbežne s koncom II. etapy začne zároveň posledná III. etapa, ktorá bude prebiehať do konca r. 2009 a už v r. 2010 sa bude prerábať 21 menších úsekov (bodových závad) prostredníctvom eurofondov. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Nov 2008 22:04

Komplexný stav rozvoja a obnovy ciest I.-III. triedy, s dôrazom na cesty II. a III. triedy z pohľadu celkového stavu a financovania v r. 2004-2009, s dôrazom na časové obdobie 2008-2009. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11194
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Prešovský samosprávny kraj - investície do cestnej siete

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2008 23:21

[b]ROP: Miliarda na cesty 2. a 3. triedy[/b]

Podané sú prvé dva projekty

V súčasnom programovacom období (2007 - 2013) môže Prešovský kraj preinvestovať spolu 36 miliónov eur (1,08 mld. Sk) na cesty 2. a 3. triedy. Tieto financie sú v globále určené na komunikácie 2. a 3. triedy, ktoré samosprávny kraj spravuje.

„Uvedené finančné prostriedky sú alokované na prioritnú os Regionálne komunikácie zabezpečujúce dopravnú obslužnosť regiónov v rámci Regionálneho operačného programu (ROP),“ vysvetľuje Jana Richmanová zo Sprostredkovateľského a Riadiaceho orgánu (SO/RO) pre ROP. Znamená to, že môžu byť použité na rekonštrukciu a modernizáciu úsekov ciest a tiež na budovanie nových úsekov ciest 2. a 3. triedy. Ako J. Richmanová spresnila, „z celkovej sumy je 30,6 mil. eur alokovaných z ERDF, 3,6 mil. eur zo štátneho rozpočtu a 1,8 mil. eur bude z regionálnych zdrojov.“ Limity celkových oprávnených výdavkov na jeden projekt sa môžu pohybovať v rozmedzí od 15 do 180 mil. Sk.

V rámci prvej výzvy pripravil Prešovský samosprávny kraj dva projektové zámery. Ich cieľom je rekonštruovať cesty a zvyšovať bezpečnosť na komunikáciách 2. a 3. triedy.

V prvom zámere sú zakomponované tri úseky v okresoch Prešov (Varhaňovce) a Poprad („Cesta Slobody“ a úsek pod sedlom Kopanec) v celkovom objeme 23,32 mil. Sk. Cieľom je stabilizovať zosuv cestného telesa, ktorý má negatívny dopad na bezpečnosť cestnej premávky a zároveň zvýšiť bezpečnosť a priepustnosť dopravy.

Cieľom druhého zámeru je zabezpečiť modernizáciu existujúcich úsekov ciest v okresoch Medzilaborce, Snina a Humenné. Predpokladaný rozpočet dosahuje 41,63 mil. Sk. Modernizácia zahŕňa obnovenie prevádzkovej spôsobilosti vybraných úsekov vozoviek a dobudovanie dopravných systémov.

V prípade, že projektové zámery budú schválené, Prešovský samosprávny kraj sa bude podieľať na spolufinancovaní vo výške 5% oprávnených nákladov.

***

Prešovský samosprávny kraj spravuje 2484 km ciest 2. a 3. triedy. Do svojej pôsobnosti ich prevzal k 1. januáru 2004, pričom až 48 percent z nich bolo v nevyhovujúcom, alebo havarijnom stave. Kraj odvtedy do ich modernizácie investoval okolo 1,7 mld. Sk – najprv prostredníctvom PPP projektu a potom z úverových zdrojov Európskej investičnej banky.

„Regionálny operačný program vnímame ako jedinečnú šancu posunúť ďalej modernizáciu cestnej siete v našom kraji. Prevzali sme cesty, ktoré neboli opravované aj 30 rokov a hoci sme zo všetkých krajov v modernizácii pokročili najďalej, stále nás limitujú financie,“ podotkol predseda PSK Peter Chudík.


***

Prešov 10. 11. 2008

Veronika Fitzeková
hovorkyňa PSK
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2008 23:40

TN VÚC pripravuje na r. 2009 výdavky na Správu ciest vo svojom kraji podľa prvých návrhov vo výške od 313 do 512 mil. SKK. TN VÚC chce do konca r. 2010 opraviť min. 1/4 svojich ciest, aby tak odstránil investičný deficit, s ktorým si hravo poradili susedné kraje: ZA a TT VÚC, kde rekonštrukcia cestnej siete naberá na obrátkach a kraje sa venujú už aj údržbe mostov a nákupu cestárskej techniky.

Na Slovensku väčšie opravy cestnej siete od r. 2004 nezrealizovali už len 2 kraje: TN a BB VÚC. Za väčšie opravy sa považuje suma min. 250 mil. SKK preinvestovaná skutočne v jednom roku.

Čo sa týka kombinovania zdrojov, pričom osve v jednom roku 1 zdroj min. 100 mil. SKK a spolu viac ako 250 mil. SKK (napr. EU+PPP alebo PPP+bežný rozpočet alebo úver+PPP+... atď.), tak v tomto majú najväčšie skúsenosti:

PO, KE a ZA VÚC - hneď v r. 2004-2006 použili PPP, o rok neskôr si ale vzali aj úvery (buď od EIB alebo od súkr. bánk)

TT VÚC - v r. 2007-2009 pristúpil k úveru zo súkr. banky aj k zvýšeniu vlastných rozpočtov na obnovu ciest aj pripravuje europrojekty, čím v v celkovej kvalite predbehol PO a KE VÚC (vzhľadom na použité sumy, dĺžku km ciest a ich celkový pôvodný stav)

BA VÚC - v prvých rokoch použil cca. 500 mil. SKK z vlastného rozpočtu, tieto peniaze v ďalších rokoch prudko klesli pre použitie na iné účely (SŠ). Až v r. 2008 získal úver od EIB, ale dodnes z neho väčšie peniaze na obnovu ciest nepoužil.

NR VÚC - niekde medzi BA a BB VÚC.

BB VÚC - postupoval formami PPP, aj úveru, aj vlastným rozpočtom, ale všetky aktivity sú príliš slabé a cesty nie sú taká priorita ako inde.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2008 13:30

Plán opráv ciest II. a III. triedy Trenčianskeho VÚC na rok 2009 :arrow:

http://www.tsk.sk/sk/doprava/plan-oprav ... a-rok-2009

Kraj vyčlení na opravy 115 mil. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2008 13:34

Celkovo v r. 2009-2010 TN VÚC opraví svoje cesty za 385 mil. SKK, pričom ich zaplatí hlavne z úveru 1,2 mld. SKK, ktorý si tento rok vzal.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2008 10:36

Územný generel dopravy NSK vo finále

Ešte na jar roku 2006 Zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraja schválilo z jeho rozpočtu 5-percentné spolufinancovanie projektu Územný generel dopravy NSK, čiže naň vyčlenilo 150 miliónov korún.

Tento projekt, ako prehlbujúci územnoplánovací podklad pre Územný plán Veľkého územného celku Nitrianskeho kraja, bol následne podaný na Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky na schválenie po vyhlásení výzvy na predkladanie projektov v rámci Operačného programu Základná infraštruktúra - Budovanie a rozvoj inštitucionálnej infraštruktúry v oblasti regionálnej politiky.

Jeho cieľom bolo prehĺbenie informácií a vedomostí o potrebe rozvoja dopravnej siete v Nitrianskom kraji s ohľadom na predpokladaný rozvoj sídel- ných štruktúr v zmysle schválených územnoplánovacích podkladov, a to KURS 2001 a Územného plánu Vyššieho územného celku Nitrianskeho kraja, kde sú vyčlenené koridory medzinárodného, celoštátneho, nadregionálneho a regionálneho významu. Územný generel dopravy Nitrianskeho kraja je zameraný na hodnotenie dopravných súvislostí voči sídelným, regionálno-politickým, environmentálnym a urbanisticko-dopravným otázkam.

V januári 2007 MV a RR SR oznámilo schválenie žiadosti o nenávratný finančný príspevok v požadovanej výške. Termín realizácie bol stanovený od apríla 2007 do augusta 2008, keďže august tohto roka ministerstvo stanovilo ako konečný dátum ukončenia projektu. Vzhľadom na to, že počas prerokovania a spracovania územného generelu dopravy neboli vznesené žiadne pripomienky, spracovateľ mohol ukončiť predmet zmluvy v predstihu. Preto boli všetky aktivity projektu ukončené už ku dňu 30. 4. 2008.

Spracovanie projektu vychádza z nadradenej dokumentácie územnoplánovacieho aj dopravného rezortného charakteru. Ide o zapracovanie zámerov rozvoja sídelnej štruktúry kraja a dopravnej infraštruktúry na medzinárodnej a celoštátnej úrovni a zabezpečenia ich súladu.

Projekt priamo aplikuje záväzné časti Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001 a Územného plánu Veľkého územného celku Nitrianskeho kraja v znení jeho zmien a doplnkov. Navyše modeluje aj niektoré ďalšie diskutované trasy nadradenej cestnej siete v záujme získania ďalších informácií vhodných pre následné rozhodovanie.

Hlavným cieľom projektu je na regionálnej úrovni spodrobniť zámery a záväzné časti Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001 a Územného plánu veľkého územného celku Nitrianskeho kraja v znení jeho zmien a doplnkov z pohľadu potrieb rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Spracovaním projektu sa tak budú aplikovať koncepčné zámery komplexného rozvoja kraja na potrebu rozvoja dopravy v podrobnosti potrebnej pre ďalšie rozhodovanie o prioritách a investičných potrebách zabezpečenia rozvoja dopravnej infraštruktúry kraja.

Projekt bol rozvrhnutý do dvoch etáp s tým, že prvou je analytická časť, ktorá bola spracovaná v júli až auguste 2007.

Druhá etapa pozostávala z dvoch podetáp, a to Návrhovej časti – Modelové riešenie, ktoré bolo spracované v septembri až decembri 2007, a druhou podetapou bola Návrhová časť – Návrh územného generelu dopravy NSK, ktorá bola spracovaná v januári až apríli tohto roka.

Zámerom projektu je vypracovanie hodnotenia zmien dostupností vyšpecifikovaných centier a dostupnosti na uvažované varianty rýchlostných ciest, vo väzbe na varianty rozvoja cestnej siete. Na základe toho sú odporúčané výhodnosti realizácie jednotlivých variantov cestnej siete z regionálneho hľadiska. Zároveň sa uskutočnilo viackriteriálne hodnotenie jednotlivých cestných úsekov existujúcej cestnej siete. Z neho vyplynula naliehavosť a priority zásahov, rekonštrukcií existujúcich úsekov cestnej siete v záujme zvýšenia ich kvality využitia aj v budúcnosti a výstavby nových komunikácií pri zohľadnení hlavných faktorov obmedzujúcich dostatočnú priepustnosť komunikačnej siete.

Výsledkom všetkých etáp projektu je súhrnné zhodnotenie cestnej siete a odporúčania naliehavosti priorít a dôležitostí pre optimalizáciu rozvoja dopravnej infraštruktúry kraja v záujme vytvárania synergie pre sídelný a hospodársky rozvoj kraja. Na základe tohto vyhodnotenia dopravných sietí v Nitrianskom samosprávnom kraji a to najmä vzťahu rozvoja cestnej siete a podpory rozvoja optimálnych sídelných štruktúr, sú z hľadiska územnoplánovacích aspektov vyjadrené odporúčania - trasovanie no-vých navrhovaných ciest, úpravy existujúcich ciest a rekonštrukcie existujúcich cestných úsekov.

Výsledná dokumentácia je dostupná k nahliadnutiu na oddelení územného plánovania Úradu Nitrianskeho samosprávneho kraja a na internetovej stránke www.unsk.sk v oblasti Územné plánovanie - časť Územný plán NSK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2009 17:49

NR VÚC pokračuje v masívnych opravách ciest aj v r. 2009 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=81810#81810
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 12:47

Trenčiansky samosprávny kraj (TN VÚC) v r. 2008 vynaložil na súvislé opravy ciest II. a III. triedy takmer 196 mil. SKK a na havarijné stavy ďalších 55 mil. SKK, spolu teda asi 240 mil. SKK. Na rok 2009 v rámci ROP (regionálny operačný program, financovanie kryté EÚ) má TN VÚC pripravené 4 projekty v celkovej hodnote 400 mil. SKK. Na opravy ciest II. a III. triedy je pripravená ešte väčšia suma ako bola v r. 2008 a predseda TN VÚC predpokladá, že kapitola opravy ciest bude znamenať min. 500 mil. SKK. TN VÚC si vzal v r. 2008 úver vo výške cez 1 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

BBSK chce na rekonštrukciu ciest vynaložiť 13,56 milióna eur

Odoslaťod Dialniciar » 24. Feb 2009 20:24

Za približne 13,56 milióna eur (408,51 milióna Sk) bez dane z pridanej hodnoty plánuje Regionálna správa ciest (RSC), a. s., Banská Bystrica zrekonštruovať vybrané úseky ciest II. a III. triedy, na ktorých výkon správy zabezpečuje Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK). Pôjde o technológiou hutnených asfaltových zmesí v kombinácii s emulzným mikrokobercom, prípadne náterom. Súčasťou obnovy ciest sú aj viaceré stavebné práce.

Verejné obstarávanie by malo byť vyhlásené v polovici apríla s tým, že pôjde o dve časti. Súčasťou súťažných podkladov bude návrh rekonštrukcií ciest II. a III. triedy navrhnutých na modernizáciu. Tiež takzvané staničenie v kilometroch od - do, dĺžka, šírka a celková plocha daného úseku, ako aj navrhovaná úprava a druh navrhovaných stavebných prác.

RSC, a. s., Banská Bystrica sa pretransformovala z príspevkovej organizácie na akciovú. Jej základné imanie je 33,19 milióna eur (999,88 milióna Sk) a jej jediným akcionárom je BBSK. Spoločnosť spravuje a udržiava 2556 kilometrov ciest a 1107 mostných objektov. Zabezpečuje zmluvne aj údržbu asi 550 kilometrov ciest I. triedy. V minulom roku zabezpečila opravu viac ako 65 kilometrov ciest II. a III. triedy. Najmä úsekoch, ktoré boli z pohľadu správcu cesty v zlom stave - povrch vozovky sa rozpadával, boli na nej výtlky a podobne.

Zdroj: BB VÚC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2009 21:15

Opravy, stavebné úpravy a rekonštrukcie realizované za rok 2008
V roku 2008 Nitriansky samosprávny kraj dodávateľsky realizoval z vlastných kapitálových a bežných, ako aj prostredníctvom úverových zdrojov 37 stavieb (33 ciest a 4 mosty).

Prehľad vybraných stavebných prác zrealizovaných v rámci jednotlivými RSÚC a.s. je nasledovný:

RSÚC Nitra a.s.

Cesta III/06433 Zlaté Moravce
Cesta III/06449 Skýcov
Cesta III/05146 Dyčka
Cesta II/562 Nitra-mesto
Most ev.č.51323-001 Čakajovce
Most ev.č.562-001 Nitra

RSÚC Komárno a.s.

Cesta II/588 Búč
Cesta II/573 Kolárovo - Dedina Mládeže
Cesta II/589 Pribeta - prieťah obcou

RSÚC Levice a.s.

Cesta II/564 Tlmače – Levice
Cesta III/5808 Lok - Iňa
Cesta III/5271 Ipeľské Úľany - Plášťovce
Cesta III/51012 Farná - Čaka
Cesta III/51026 Kozárovce - hr. okr. NR
Cesta III/05160 Hronské Kosihy - Čajkov
Cesta III/51024 Pukanec - obec
Cesta III/51025 Uhliská - príjazdná

RSÚC Nové Zámky a.s.

Oprava mosta v k.ú. Štúrovo
Cesta III/5095 Belá- Ľubá
Cesta II/588 Gbelce- hr. okr. Levice
Cesta III/5101 Kamenica nad Hronom- Sikenička
Cesta III/06427 Komjatice - Černík
Cesta III/06422 Palárikovo- Selice
Cesta II/564 Salka- Štúrovo
Most 580-14A Radava- Podhájska

RSÚC Topoľčany a.s.

Cesta III/50715 Bojná - obec
Cesta III/06462 Bošany - Horné Chlebany
Cesta III/49937 Jacovce - Prašice

Zdroj a ďalšie podrobnejšie informácie: http://www.unsk.sk/showdoc.do?docid=1769
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Môj stručný názor na problematiku ciest v BA VÚC

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2009 21:44

Niekde som sa s Andrejom bavil na tému, koľko by mal dať BA VÚC na opravy svojich ciest. Ja som povedal, že 500 mil. SKK, Andrej že 800-1000 mil. SKK. BA VÚC na rozdiel od ostatných krajov má najmenšiu cestnú sieť. Má niektoré problémy: cesty II. triedy na území kraja blízko Bratislavy majú vysokú záťaž, teda prekročené intenzity, mnohé obce a mestá, ktoré ležia na cestách II. a III. triedy by potrebovali cestný obchvat. Tieto investície si žiadajú miliardy SKK ... ale v praxi má celý kraj cca. 500 km ciest a 128 mostov: http://www.region-bsk.sk/lstDoc.aspx?nid=6307 . Z nich by akútnu opravu povrchu potrebovalo asi 40%, čo pri priemerných nákladoch 3,5 mil. SKK na 1 km vychádza na 700 mil. SKK. K tomu treba reálne pridať možno až 200 mil. SKK na opravy mostov v stave IV.-VI. Zvyšných 100 mil. SKK (do 1 mld. SKK) by som ako majiteľ a správca ciest investoval do zariadení, objektov a strojov, ktoré majú údržbu na starosť. Chápem, že investovať 1 mld. SKK nie je jednoduché, hlavne, keď kraj musí riešiť aj problémy v SŠ, kultúre, športe, zdravotníctve, iných oblastiach dopravy. Ale: 500 mil. SKK je možné čerpať z eurofondov a aby BA VÚC nedokázal dať za 3 roky zvyšných 500 mil. SKK z vlastných zdrojov sa mi nechce veriť.

K tomuto príspevku ma motivovali posledné jazdy po cestách II. a III. tr. na Záhorí a v okolí PK a SC.

BA VÚC má základné výhody: v jeho severnej časti sú takmer samé roviny, celé pásy lesov s vyrúbaným priestorom na prístup pre stavebné stroje. Nákladná doprava tu takmer nejazdí, lebo ju odvádzajú D1 a D2. Cesty sú na slušných základoch, pretože podkladom bol piesok a doviezol sa tu štrk a množstvo kameňa, takže stačí skutočne len vymeniť povrch v hrúbke 5cm, čo je štandard. Cesty netreba rozširovať a prakticky nikde netreba spevniť krajnice, lebo podkladová vrstva je širšia ako vozovka samotná. Takže náklady na tieto cesty v MA okrese sú max. 3 mil. SKK na 1 km. Zvýšené financie by išli na cesty II. triedy, kde logicky už podľa horepopísaných faktov treba zvýšené financie a ja dám aj príklad: TT VÚC mal priemerná náklady pri II. triedach cca. 3,8-4,2 mil. SKK na 1 km podľa miesta opravy.

TT VÚC ako už isto mnohí viete, pristúpil k radikálnym zmenám a za 3 roky (do konca r. 2009) sa tu reálne investuje do opráv ciest a na nákup nových strojov údržby ciest a obnovy budov a zariadení týchto centier údržby dá cca. 1,4 mld. SKK. Na 2/3 to kryje úver, inak vlastný rozpočet. TT VÚC má trošku inú cestnú sieť: 3x tak veľkú ako BA kraj a jeho cieľom je riešiť 500 km ciest II. a III. triedy s dôrazom na cesty II. triedy všeobecne a cesty III. triedy v havarijnom stave, nákup sypačov a obnovu hlavných budov u cestárov. 1 mld. SKK sa preinvestovala, takže výsledky sú vidno po celom kraji a to aj v dĺžkach opráv, keďže hlavné ťahy sa opravili často aj v dĺžkach nad 5, dokonca nad 15 km súvisle, v celej šírke vozovky. A TT VÚC má tiež svoje problémy so SŠ, zdravotníctvom, kultúrou atď. Ani TT VÚC nerobí maximum. Možnosti krajov sú silno obmedzené. Najviac financií do ciest dali PO, KE a ZA kraj. Ale taký PO kraj má ešte o 1000 km ciest viac ako TT kraj a stav jeho ciest vychádzal ako oveľa horší, než stav ciest v TT kraji. Ale aj ten mal horšie cesty ako v BA kraji, keď kraje vznikli. To len na margo porovnania.

Takže mne z toho vychádza, že ak BA kraj je schopný opraviť iba desiatky km ciest a len minimum mostov v havarijnom stave, tak je niekde chyba. A to zrovna tie menej vyťažené cesty ak by sa opravili, vydržia ďalších 20 rokov v pohode. Len dnes majú 25 rokov a jednoducho sa rozsýpajú ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.