Cestná sieť v SR a Európska Únia

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Peter Olejár » 14. Máj 2008 16:09

devil napísal:no ale v ramci OP Doprava mohlo ist do dialnic & ciest aj viac, tj na ukor zeleznic.
skor zelezniciam by som este pridal :wink: .. je zbytocne sypat tam kde to ani minut nedokazeme :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Dialniciar » 30. Dec 2008 17:44

Na cesty I.-III. triedy je v súčasnosti problematické čerpať vo väčšej miere eurofondy. Ešte na cestách I. triedy sa to týka výstavby/dostavby cestných obchvatov, kde sú to väčšie sumy naraz, takže na tých pár akcií to ide v pohode.

Vyššie územné celky, ktoré spravujú cesty II. a III. triedy by však istotne radi v rámci regionálneho rozvoja a vyrovnania regionálnych rozdielov alebo obnovy vidieka začali výraznejšie opravovať povrchy našich ciest a tiež globálne doplnili to, čo tu súrne chýba alebo je v katastrofálnom stave - zvodidlá, stav vegetácie, stav svahov ponad cesty, ...

Problémom je, že EÚ dá financie len na také projekty, v ktorých je predkladateľ/žiadateľ zároveň aj majiteľom danej stavby, prípadne pozemku pod ním. :arrow:

Ani jeden VÚC na Slovensku nevlastní viac ako 50% pozemkov pod svojimi cestami. :idea:

Obrovským problémom je to napríklad v BA VÚC, ktorý z EÚ môže získať obmedzené zdroje kvôli nadpriemernej životnej úrovni voči priemeru EÚ a na obnovu cestnej siete by mohol získať len z r. 2007-2013 cca. 400 mil. SKK. Samostatne na novú výstavbu je to primálo, ale v praxi na opravu sa z toho dá opraviť 150 km ciest II. a III. triedy. :idea:

Nepoznám presnú situáciu v jednotlivých VÚC, ale ostro kritizujú tento fakt kraje ako: Nitriansky, Žilinský, Banskobystrický, Prešovský a Košický, ktorý žiadajú tzv. generálny zákon, ktorým by sa pozemky automaticky previedli na samosprávne kraje. Vláda tento zákon prostredníctvom MDPT už pripravuje, ale kým vstúpi do platnosti, časť financií už bude stratená. :idea:

TT VÚC, ktorý pripravil na r. 2007-2009 generálnu rekonštrukciu ciest II. a III. triedy to videl v r. 2007 inak: Do konca r. 2009 treba na maximum opraviť cesty z vlastných zdrojov a z úveru, medzitým pripraviť pozemky a povolenia na opravu ďalších komunikácií, ale techniky náročné, čo je napr. oprava betónových ciest v skalickom a dunajskostredskom okrese. Na toto sa v r. 2010 plánuje vyčerpať cca. 49% eurofondov určených na obnovu ciest v kraji na r. 07-13.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2009 21:05

TN VÚC: V rámci regionálneho operačného programu je na tri projekty v cestnej doprave vyčlenených 13,2 milióna eur (400 miliónov Sk), za ktoré opravia cestu druhej triedy Ilava – Horná Poruba – Valaská Belá – Temeš v hodnote 5,8 milióna eur (175 miliónov Sk), cestu druhej triedy Trenčianske Stankovce – Hôrka nad Váhom v hodnote 4,8 milióna eur (145 miliónov Sk) a cestu tretej triedy Uhrovec - Kšinná a Žitná – Radiša – Omastiná v hodnote 3,8 milióna eur (115 miliónov Sk).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predpoklady čerpania eurofondov v TT VÚC do r. 2013

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2009 21:37

Trnavský vyšší územný celok (TT VÚC) pripravuje aktuálne 6 europrojektov v oblasti ciest II. a III. triedy a mostov na nich. Ide zatiaľ o akcie s celkovými finančnými nákladmi vo výške cca. 11,62 mil. EUR. :arrow:

1. Prestavba starých betónových ciest v okresoch Galanta a Dunajská Streda v celkovej dĺžke 17,6 km s nákladmi 8,33 mil. EUR. Náklady na prestavbu 1 km cesty tak presahujú v prepočte 14 mil. SKK. Cesty získajú nový podklad, rozšíria sa, použije sa AB kryt, upraví sa zeleň a obnovia sa všetky dopravné prvky a objekty pri ceste, t.j. vodné priekopy, odvodnenie vozovky, zvodidlá, úprava stromov a ostatnej vegetácie, zvislé a vodorovné dopravné značenie, odrazové stĺpiky, vstupy na polia a lesy. Predpokladaný začiatok stavebných prác: rok 2010.

2. Zvýšenie celkovej bezpečnosti na cestách II. a III. triedy v TT VÚC. Ide o projekt, ktorého hodnota je 1,71 mil. EUR a je zameraný na obnovu, výmenu alebo celkovú rekonštrukciu zvodidiel a odrazových stĺpikov na nich. Predpokladané spustenie do praxe: rok 2010.

3.-5. Tieto tri projekty sú zameranú na rekonštrukciu mostov na cestách III. triedy po celom kraji. Ich celková hodnota je cca. 0,836 mil. EUR. Predpokladané spustenie do praxe: roky 2010-2011.

6. Horský cestný priechod Buková. Hodnota projektu je 0,744 mil. EUR. Projekt je zameraný na zvýšenie priepustnosti na 2 úsekoch, jeden o dĺžke 156m a druhý o dĺžke 124m a taktiež sa upravia dve zákruty, teda ich klopenie a šírka. Celkovo sa zvýši kvalita cestovania na takmer 406m cesty. Cena je vysoká, pretože úsek o dĺžke 156m predstavuje zásah do terénu v zmysle prestavby cestného mosta a všetky ostatné terénne úpravy predstavujú zásah v zmysle výrubu stromov a následneho dosypania zeminy a rozšírenia daných úsekov. Okrem toho sa na týchto miestach položí nový AB kryt o hrúbke 5cm.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2009 00:16

Slovensko a Maďarsko dostanú milióny na výstavbu mostov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11812
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Aug 2009 16:48

Banskobystrický samosprávny kraj sa uchádza o čerpanie z fondov Európskej únie. Celkový objem financií je približne 28.214.831 eur (850.000.000 Sk), ktorý môže na starostlivosť o cesty čerpať do roku 2013.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 15:58

Projekty pre cesty na hraniciach s Českom (TN VÚC) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12301
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2010 00:34

Malacky budú mať kanalizáciu za takmer 14,7 mil. € :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13128

*z toho asi 1,8 mil. € pôjde na nové koberce

Lipany chcú z eurofondov peniaze na tri projekty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13126

Centrum Kysuckého Nového Mesta zrekonštruujú :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13124

Tekovská Breznica získala na obnovu centra 444.000 eur :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13117

Eurofondy majú trhliny. Hrozia pokuty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13111

V Žilinskom kraji opravia cesty a vynovia obce za 75mil. € :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13070
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Cestná sieť v SR a Európska Únia

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2010 17:12

BB VÚC plánuje zmodernizovať 144 km ciest cez eurofondy :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13597

*konečne sa aj v tomto kraji rozbiehajú väčšie opravy ciest, transparentnou formou
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Cestná sieť v SR a Európska Únia

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2010 14:06

Žilinský VÚC

*ako prvý vytvoril samostatný odbor centrálnej koordinačnej jednotky na čerpanie fondov Európskej únie
*od r. 2004 do r. 2006 vyčerpal z eurofondov 99 mil. € na 410 projektov
*od r. 2007 do 31.12.2009 vyčerpal alebo nakontrahoval 400 mil. € a patrí ku špičke medzi VÚC na Slovensku

*v 75 obciach budú mať nové námestia a centrálne zóny v hodnote 55 mil. €

*samotný kraj bol priamo úspešný v 25 projektoch, kde vyčerpal spoločne na jednotlivé operačné programy 45 mil. €

Na modernizáciu ciest II. a III. triedy vyčerpal kraj k júnu 2010 až 22 mil. €.

streda 9. 6. 2010 10:33 | Copyright © TASR 2010
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Cestná sieť v SR a Európska Únia

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jún 2010 16:20

Pliešovce obnovia dve námestia, cesty a chodníky :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13695
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Cestná sieť v SR a Európska Únia

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2011 22:06

Projekt podporovaný EU.

SUC TTSK je rozpočtová organizáciou zriadená TTSK. Hlavnou činnosťou je správa a údržba ciest II. (531 km) a III. (1058 km) triedy, ktoré sú vo vlastníctve TTSK. Z celkovej dĺžky komunikácií II. a III. tr. sa 775 km nachádza v intraviláne a 814 km v extraviláne miest a obcí TTSK.

V zmysle TP 09A/2005 MDPaT je potrebné prevádzať čistenie ciest v extraviláne 2x ročne (spravidla 1x po skončení zimnej údržby ciest a 1x pred začatím zimnej údržby) a to iba zametaním, bez zberu nečistôt. Tento spôsob údržby však spôsobuje zvýšenú prašnosť a zároveň straty posypového materiálu potrebného na zimnú údržbu. V intravilánoch miest je potrebné vykonávať čistenie min. 4x ročne zametacími strojmi, ktoré zároveň zberajú prach a nečistoty z ciest.

Vzhľadom na nedostatočné technické vybavenie sme v roku 2009 podali žiadosť o NFP na Ministerstvo životného prostredia SR. V rámci Operačného programu 2410000 OP Životné prostredie, Prioritná os 3-Ochrana ovzdušia a minimalizovanie nepriaznivých vplyvov, Opatrenia 3.1 Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy projekt s názvom: Zvýšenie kvality ovzdušia na území TTSK – nákup čistiacej techniky pre pozemné cestné komunikácie.

Cieľom projektu je zlepšenie kvality a ochrana ovzdušia znížením prašnosti na pozemných komunikáciach TTSK v celkovej dĺžke 1 589 km ciest II. a III. triedy, ktoré sú vo vlastníctve TTSK. Tento ciel sa dosiahne nákupom 12 ks vozidiel čistiacej techniky (CT), ktoré zabezpečia samostatnosť pri výkone údržbovej činnosti ako aj schopnosť zabezpečiť potrebné čistenie ciest 2x ročne v extraviláne a 4x ročne v intraviláne čo predstavuje ročne 9456 vyčistených km komunikácií v správe SUC TTSK.

Zametacie stroje budú zároveň schopné pri čistení zozbierať použitý posypový materiál, ktorý bude možné znovu použiť na posyp v zimnom období, čo prestavuje nemalú úsporu na materiály.

V mesiaci Jún 2010 sme podpísali Zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s Ministerstvom životného prostredia SR a tak sa náš projekt môže realizovať. Dĺžka projektu je plánovaná na 13 mesiacov. Celý projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie, štátnym rozpočtom SR a s 5% spoluúčasťou VUC TTSK.

Správa je z jesene 2010


TTSK tak vyriešil 27 ročné absentovanie obmeny čiastiacej techniky pre svoje cesty a pritom to urobil takmer "zadarmo". Spomínaných 5% predstavuje cca. 350 tis. €. Prerozdelenie na okresy: Trnava: 3 ks, Senica: 2 ks, Dunajská Streda: 2 ks, Galanta: 2 ks, Skalica: 1 ks, Piešťany: 1 ks, Hlohovec: 1 ks. TTSK doteraz disponoval iba 4 ks zametacích a čistiacich strojov, ich priemerný vek bol 19 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predchádzajúca

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.