V r. 2008 sa planuje zacat vystavba dialnic a rychlostnych ciest cez PPP v stavebnej hodnote 150 mld. Sk. NDS k tomu ma rozpocet o vyske cca. 14 mld. Sk, ktore pojdu tiez len na vystavbu. Bol by to rekord zacatych novych stavieb, ak by to vyslo vsetko na 100%.
V r. 2008 ma tiez SSC k dispozicii 4,7 mld. Sk. Je to suma, ktora bude postacovat na udrzanie stavu ciest I. triedy. Stat ma dnes rozostavane velke obchvaty Trnavy, Galanty ci realizuje MUK v Kosiciach a Banskej Bystrici. Tiez realizuje prepojenie Kysuc a Oravy, riesi lepsiu prejazdnost horskeho priechodu Donovaly a investuje do lepsieho riadenia krizovatiek v Ziline a Ruzomberku.
BA VUC chce v r. 2008 pouzit na opravy ciest 400 mil. Sk. TT VUC chce preinvestovat v r. 2008 min. 600 mil. Sk. TN VUC planuje v tomto r. zvysit vydavky na cesty o 200% na 250 mil. Sk. NR VUC planuje na cesty preinvestovat skoro 380 mil. Sk. BB VUC viac ako 600 mil. Sk. ZA VUC cca. 240 mil. Sk. PO VUC prestavia poslednych cca. 300 mil. Sk a KE VUC planuje preinvestovat na opravy ciest cca. 350 mil. Sk. Spolu samospravy daju na opravy ciest II. a III. triedy v r. 2008 cca. 3,1 mld. Sk. V tom nie su peniaze ratane na udrzbu a nakup noveho strojneho vybavenia.
Mesto Bratislava povazuje r. 2008 za pokracovanie stavebneho boomu v cestnej doprave a na rozne nove stavby chce dat 450 mil. Sk, dalsich 260 mil. Sk tvoria opravy. Spolu je to cca. 0,7 mld. Sk. Mesta Trencin, Kosice a Trnava planuju v tomto r. preinvestovat na opravach ciest po 100 mil. Sk. To je spolu 1 mld. Sk. Vsetky krajske mesta a mesta nad 20 tis. obyvatelov opravia cesty spolu za takmer 2 mld. Sk. Takze spolu s hlavnym mestom je to 2,7 mld. Sk.
Spolu sa na cestnej sieti SVK planuje preinvestovat 25,5 mld. Sk na novu vystavbu a opravy, co je cca. 1,25% HDP. K tomu sa maju zacat dialnice a rychlostne cesty v hodnote 150 mld. Sk.