Cestná sieť v SR a jej vplyv na rozvoj regiónov

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Cestná sieť v SR a jej vplyv na rozvoj regiónov

Odoslaťod Dialniciar » 11. Máj 2006 10:06

Táto téma sa bude venovať predovšetkým tomu, ako rozvoj cestnej siete vplýva na rozvoj hospodárstva v štáte. Napríklad sa dozviete, že nie všade je potrebná diaľnica, ale pomôhla by aj kvalitná cesta I. triedy s cestnými obchvatmi atď.

Konkrétne informácie doplním v najbližšom období, ale Vy môžete aj skôr. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 20:07

Dočasná cesta nezrekonštruovaná :arrow:

Vybudovaním vodnej nádrže Nová Bystrica sa zrušila štátna cesta medzi Kysucami a Oravou. Ak sa Kysučania chceli dostať na Oravu a Oravci na Kysuce, museli robiť 100 km obchádzku. Poza skanzen síce vedie komunikácia, no nemôžu po nej prechádzať autobusy a nákladné vozidlá. Prekládka tejto spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou by mala byť hotová na budúci rok. V prácach sa v týchto dňoch pokračuje, no tohtoročná zima práce poriadne zdržala. Podľa starostu Novej Bystrice Jána Šutiaka by sa mala urýchlene vyriešiť rekonštrukcia prístupovej cesty od Škorvagy do Rycierek, kadiaľ sa vozí materiál na stavbu. Táto dočasná cesta mala byť už dávno opatrená chodníkmi, ktoré tam stále nie sú.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3870
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 13:44

Slovensko pomaly napĺňa potenciál logistickej veľmoci. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3973

Nebyť chýbajúcej infraštruktúry a problémov s právnym a finančným vyrovnaním pozemkov, zo Slovenska je už dávno logistická veľmoc. Aj preto zatiaľ developeri stavajú sklady najmä na západe krajiny.

S pribúdajúcimi diaľnicami a cestami sa industriálno-logistický development isto rozšíri aj do ostatných častí Slovenska. Stredoslovenský región využije svoju výbornú polohu v srdci Európy.

Východ krajiny bude ťažiť z možnosti slúžiť ako odrazový mostík pre zaujímavé trhy bývalého sovietskeho impéria. Zatiaľ sa však aj skladový, rovnako ako ostatné segmenty realitného trhu, sústreďuje v Bratislave a okolí.

Hlavným mestom slovenskej logistiky sa pomaly, ale iste stáva Senec. Do konca desaťročia sa v ňom vytvorí zóna s niekoľkými stovkami tisíc štvorcových metrov nových skladových priestorov. ... viac v odkaze na článok ... :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 14:06

Cestu medzi Oravou a Kysucami majú dokončiť v októbri 2007. Približne 1,2 miliardy Sk bude stáť výstavba cestného prepojenia medzi severoslovenskými regiónmi hornej Oravy a Kysucami. Dielo by malo byť dokončené v roku 2007, čo je o dva roky skôr, ako sa plánovalo. Výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem - Strabag, a. s., Skanska, a. s., a Zipp Bratislava. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3986
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 30. Máj 2006 14:37

Dy napísal:Cestu medzi Oravou a Kysucami majú dokončiť v októbri 2007. Približne 1,2 miliardy Sk bude stáť výstavba cestného prepojenia medzi severoslovenskými regiónmi hornej Oravy a Kysucami. Dielo by malo byť dokončené v roku 2007, čo je o dva roky skôr, ako sa plánovalo. Výstavbu zabezpečuje konzorcium troch firiem - Strabag, a. s., Skanska, a. s., a Zipp Bratislava. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3986


Toto je dobra informacia, tato cesta ciastocne odlahci cestu I/18 v useku ZA-RK - ceski a polski turisti, ktori smeruju na Oravu mozu prechadzat po nej. Navyse velmi pomoze CR na Orave aj Kysuciach :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 13:28

Andrej napísal:Toto je dobra informacia, tato cesta ciastocne odlahci cestu I/18 v useku ZA-RK - ceski a polski turisti, ktori smeruju na Oravu mozu prechadzat po nej. Navyse velmi pomoze CR na Orave aj Kysuciach :)


Je to jedna z mála potrebných nových ciest, nových cestných úsekov. Potrebné by boli aj ďalšie po celom Slovensku, len chýbajú peniaze a nie je to v podstate priorita. Prioritami by mali byť prestavby ciest, ale ani to nie je, žiaľ, priorita. Tou je dlhodobo diaľničná sieť.

Táto cesta sa mala postaviť hneď ako zanikla tá pôvodná. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jún 2006 22:14

Spiš je pripravený na významného investora. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4082
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 19:02

SLOVENSKO PŘED VOLBAMI. Regiony čekají od vlády silnice a dálnice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4135
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 18:59

Stručne ešte k tejto problematike:

Dá sa vždy písať, že treba lepšie cesty, aby sa zlepšila kvalita života obyvateľov v mestách a medzi nimi a že potom prídu aj investori.

Dnes je to už aj dosť naopak, investori prichádzajú a do zoznamu požiadaviek si kladú aj zlepšenie infraštruktúry: niekde len opravu cesty, prípadne jej predĺženie, niekde hneď aj cestný obchvat či výstavbu rýchlostnej cesty alebo priamo diaľnice a samozrejme spolu s tým ako rastú tieto požiadavky, tak sa to presúva napríklad aj na výstavbu železničnej vlečky atď.

Takže príchod investorov len potvrdzuje skutočnosť, že cestná infraštruktúra v SR je v nevyhovujúcom stave. Niekde som čítal, že v SR zodpovedá európskym normám len cca. 5% cestnej siete. Je to pravda, sme na tom lepšie ako v Poľsku (1,5%), v Maďarsku (4%) a približne rovnako ako ČR, ale treba tiež povedať, že napríklad cesty v Nemecku na tom tiež nie sú na 100%, ale "len" na 85%. To, čo SR chýba sú diaľnice a následné opravy ciest, to radikálne a dynamicky zvýši tieto čísla a v praxi bude poznať, že cesty vydržia viac než dnes.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2006 23:41

Automobilový svet sa učí po slovensky. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4766

Len firmy typu VW, KIA, PSA PC pomôžu SR získať: väčší vývoz ako dovoz, teda pridanú hodnotu. A vždy je požiadavka: diaľnica, železnica.

LCD: šanca priemyslu na druhý pilier. Výroba LCD techniky je slovenská príležitosť získať ďalšie silné odvetvie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4769

Galanta, Trnava. Vždy záleží od sily logistiky, teda znovu: diaľnice, železnice.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 11. Sep 2006 23:45

Dy napísal:Automobilový svet sa učí po slovensky. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4766

Len firmy typu VW, KIA, PSA PC pomôžu SR získať: väčší vývoz ako dovoz, teda pridanú hodnotu. A vždy je požiadavka: diaľnica, železnica.

LCD: šanca priemyslu na druhý pilier. Výroba LCD techniky je slovenská príležitosť získať ďalšie silné odvetvie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4769

Galanta, Trnava. Vždy záleží od sily logistiky, teda znovu: diaľnice, železnice.


Dy, suhlas, mne len chyba ze naozaj sa malo vyuzivaju zeleznice a to je myslim skoda.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 12. Sep 2006 00:09

Koksolam napísal:Dy, suhlas, mne len chyba ze naozaj sa malo vyuzivaju zeleznice a to je myslim skoda.


VW používa 25% nákladnej železničnej dopravy v SR. Podobný podiel má U.S. Steel v Košiciach.

Železnice sú využívané, veď ku každej chemickej a väčšej strojárskej firme je väčšinou pritiahnutá aj železničná vlečka kvôli zásobovaniu alebo naopak kvôli exportu alebo oboje.

Kým železničná sieť stojí a stačí stavať železničné vlečky (KIA), tak diaľnice nestoja a existujúce cesty sa tak ako železnice opravujú veľmi pomaly. :idea:

Od r. 1993 boli prípravné práce, medzi rokmi 1995-1998 to bolo oveľa lepšie, potom od r. 1998-2001 bol útlm, trval až do r. 2002 a potom zase prebiehali prípravné práce až do r. 2004, v tomto roku až do roku 2005 bol zase rast v daných dopravných projektoch. V r. 2006 tento stav pretrváva, pripravuje sa však aj prehodnotenie.

Je to dosť nekontinuálne bez ohľadu na to, či je pri moci ľavica, pravica alebo stred.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Eminem » 09. Okt 2006 12:50

Priemyselné parky prvej kategórie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5212

Ako si mozete vsimnut, tak z tychto 11 najvacsich priemyselnych parkov v SR su len 3 pri dialniciach, ostatne su pri cestach I. triedy.

Aj ked teda vacsina firiem su tu uz existujuce firmy niekolko desat rokov dozadu, ktore prezili transformaciu, privatizaciu a zaroven sa tu usadili dalsie firmy, pretoze su tu priestory po tych byvalych velkych firmach a dnesne firmy, skor strojarskeho charakteru uz nezaberaju take plochy ako v minulosti bolo zvykom.

A dominuju tu z povodnych investorov: chemicke, strojarske a potravinarske firmy, kym prichadzaju predovsetkym specializovane strojarsko-automobilove firmy. 8)
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 11:22

Investori hovoria:

V SR chýba dopravná infraštruktúra a vymáhateľnosť práva. Mzdy problémom nie sú, odvody ano, ale nie je to zásadná prekážka pri vstupe na trh.

Toto môžeme počúvať od r. 1993.

Pri potrebách v r. 1994 na cesty I. až III. triedy vo výške 250 mld. SKK a na diaľničnú sieť vo výške 500 mld. SKK sa toho veľa nezmenilo, keďže investičné rozpočty sú na cesty ročne 2-3 mld. SKK v priemere a na diaľnice 10 mld. SKK. Po zarátaní inflácie a cien ocele atď. prídeme k tomu, že regionálne cesty nás budú stáť ešte 270 mld. SKK (lebo postúpil aj rozvoj hospodárstva) a diaľnice podľa dnešných plánov ešte 700 mld. SKK. A to cesty sú len časťou dopravnej infraštruktúry.

Takže ešte dlho budeme počúvať, čo investorom chýba. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2006 13:15

Cestná sieť vplýva na rozvoj regiónov veľmi veľa, no musí byť v súhre so železnicami. Letecká a vodná doprava sú v SR len doplnkami. Po cestách sa v SR prepraví takmer 80% všetkého prepraveného tovaru, na železniciach je to cca. 15%.

Ale na prepravu tovaru sa najviac využívajú diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy spolu s cestami II. triedy. Teda, ak chceme mať viac investorov, ak chceme byť centrom logistiky, tak potrebujeme mať viac rýchlych železničných koridorov, viac diaľnic, viac ciest I. a II. triedy tak, aby krajina bola dobre napojená na susedné krajiny a dobre prepojená v rámci svojho územia hlavne nadradenou cestnou infraštruktúrou, čo sú diaľnice a cesty I. triedy. Treba stavať rýchlejšie cestné obchvaty, aby tovar nestál na trase niekoľko hodín v nekončených kolónach na križovatkách.

Ja osobne by som sa zameriaval na to, aby každý priemyselný park mal hlavne kvalitné cestné napojenie na hlavnú cestu v regióne a k dispozícii aj železničnú vlečku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 10. Feb 2007 17:05

Česká firma CTP Invest chce investovať 3,5 miliardy korún do nového logistickopriemyselného parku v Dolnom Hričove neďaleko Žiliny. Výrobné a zásobovacie haly prenajme ďalším firmám, v ktorých by postupne malo nájsť prácu takmer 3 000 ľudí, čo je zhruba porovnateľné s automobilkou Kia. CTP Invest chce rozšíriť aktivity aj do Prešova :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5948
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 14:08

Honda napísal:Česká firma CTP Invest chce investovať 3,5 miliardy korún do nového logistickopriemyselného parku v Dolnom Hričove neďaleko Žiliny. Výrobné a zásobovacie haly prenajme ďalším firmám, v ktorých by postupne malo nájsť prácu takmer 3 000 ľudí, čo je zhruba porovnateľné s automobilkou Kia. CTP Invest chce rozšíriť aktivity aj do Prešova :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5948


Logistika využíva dopravný potenciál. Ide len tam, kde sú cesty I. triedy (regióny) alebo diaľnice (štát, väčšie mestá). Na druhej strane je to však tiež záťaž na danú dopravnú sieť. A podobne je to aj s investíciami. Čo sa vyrobí, sa musí zase premiestniť. Výnimku tvoria napríklad lieky, kde investície sú obrovské, ale príjmy tiež a nie je to veľká záťaž na dopravnú infraštruktúru ani váhou ani kvantitou. Podobnú výnimku ešte tvorí veda a výskum. Tiež hlavne tvorí vysokú pridanú hodnotu, ale vedci nejazdia na kamiónoch. Obrazne som chcel popísať, aby sme rozlišovali situáciu a uvedomovali si, že využitie dopravnej siete aj znamená, že bude nutné (a o tom je to uvedomenie si = zodpovednosť) postupne zmodernizovať, teda zdokonaliť danú dopravnú sieť. Či ide o cesty alebo o diaľnice: cesty III. triedy na cesty II. triedy, tie na cesty I. triedy, potom cestné obchvaty, rýchlostné cesty, diaľnice, rozšírenie diaľnice. Popri tom železnice, vysokorýchlostné železnice. Potom vodná cesta, prípadne letiská. Po každej tejto dopravnej sieti pôjde nejaký druh dopravy, respektíve tovaru a ľudí. Budú sa tu rozširovať mestá, rozvíjať služby, postupne stavať električky či metro. A za chvíľu nebude voľná zelená plocha. Alebo bude vzdialená 200 km. :idea: Ale väčšina ľudí mať takú prácu, že si bude môcť dovoliť cestovať ďalej a viac tam ďalej minúť. Ale to len na vysvetlenie, že prečo Američania milujú túto krajinu. Oni milujú takéto krajiny ako Slovensko, pretože sú tu rozsiahle zelené plochy alebo polia, ale nie prérie, ale aj lúky, pasienky, polia na horách. A lesy, hory. Je vidieť zver. A budovy, staré aj niekoľko 100 rokov. To už vôbec nie je v USA. Len nie sú tu služby na dostatočnej úrovni, preto sem veľa Američanov nechodí. A Slovensko by chcelo mať všetko: aj high-tech, aj priemysel, aj poľnohospodárstvo, aj kultúru, aj služby, aj "všetko". A krajina sa delí. Západ priemysel, stred turistický ruch a východ, ... ťažko povedať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Feb 2007 19:25

Výrobca lanoviek rakúsky Doppelmayr investuje v Kechneci :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6281
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 13:03

Sťahováci firiem sledujú investície. Holandský Convoi bude z Bratislavy sťahovať fabriky do celej strednej a východnej Európy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6336

Priamo to cítia dopravné firmy, ktoré robia priemyslu sťahovákov. Ide o biznis, pri ktorom už nestačia gurtne a predĺžená žltá liazka. Integrované presúvanie výrobných liniek.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 13:00

SR by mohla v tomto roku predbehnúť Maďarsko :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6365

A ešte keď sa zvýši stavebné tempo v diaľničnej výstavbe, ... :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2007 11:17

Logistika zostáva naďalej hitom. Nové logistické a distribučné areály budú viac pribúdať aj mimo Bratislavy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6441
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 17:30

V Dolnom Kubíne vybudujú nový priemyselný park :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6685

Tržby VW Slovakia dosiahli rekordných 195,5 mld. Sk :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6688

Spoločnosť Volkswagen (VW) Slovakia, a. s., dosiahla vlani tržby 195,5 miliardy Sk, čo je najviac od začiatku činnosti automobilky na Slovensku a medziročne o 39,2 miliardy viac. ... Spoločnosť ukončila r. 2006 s aktívnym saldom zahraničnoobchodnej bilancie vo výške 74,4 miliardy Sk, čo je v porovnaní s rokom 2005 nárast o 18 %. Investície VW Slovakia dosiahli v minulom roku 1,5 miliardy Sk, celková hodnota investícii od roku 1992 predstavuje 56,1 miliardy Sk. Ku koncu vlaňajška pracovalo v závode viac ako 9 200 zamestnancov, ich počet sa medziročne zvýšil o 15 %. Priemerný pracovník vo VW Slovakia má 33,5 roka. Doteraz vyrobila automobilka viac ako 1,9 milióna vozidiel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 13:39

Priemyselný park vo Vrábľoch rozšíria o ďalšie hektáre :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6787
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Apr 2007 17:56

Investorov z nášho kraja vyháňa zlá doprava (BB VÚC):

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6867
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2007 15:32

Tri automobilky na Slovensku už vyrobili viac áut ako za celý minulý rok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7964
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.