Čavo napísal:Nechápem nad čím stále uvažujú. Ak chcú dostavať severný obchvat, tak aj tak budú musieť niečo s južným porobiť. Alebo chcú ponechať kamióny prechádzať cez sídlisko Klokočina a Čermáň? Cez hlavnú križovaku (I/64 a I/65) ich pustiť nemôžu, pretože tam kamión s návesom jednoducho neodbočí.
Dolnočermánska ulica je úzka, samá zákruta a ani jeden kanalizačný poklop nie je v úrovni vozovky. Empiricky som zistil, že ak nechcem ani jedným kolesom skočiť do kanála (nie je to zas také zlé, že by som pri tom odtrhol nápravu, ale je to nepríjemné, pretože kanálové poklopy sú tam asi každých 15 metrov a každý je v inej vzdialenosti od osi vozovky) musím sa pekelne sústrediť, možem isť max. 40 (dakedy tam bola značka, ktorá túto rýchlost doporučovala) a nesmie ísť nič v protismere.
Severný obchvat presadzoval Diaľničiar, naopak južný obchvat presadzoval Alexander Velky. To len tak na úvod.
Diaľničiar trval vždy na tom, že severný obchvat je z veľkej časti postavený, že chýba len tunel a jeho napojenie. Že nebude zaťažené celé okolie mesta, ale že sa naozaj tranzit po R1 celej Nitre vyhne. A tiež doplnil, že je to lacnejšie, len sa musí naozaj dohliadnuť na výstavbu. A lacnejšie to je, aj keby sa staval tunel hneď na 2 rúry.
Alexander bol zase za výstavbu južného obchvatu a to z dôvodu, že južný obchvat bude riešiť aj vetvu Nitra-Nové Zámky, podporí rozvoj v okolí Nitry, odľahčí severnú vetvu nedokončeného obchvatu, nebude potrebné tu stavať žiadny tunel, s ktorým SR nemala nikdy pozitívne skúsenosti a teda Alexander tvrdil, že cena je len na papieri nižšia, v praxi by bola rovnaká.
Mesto Nitra však vždy viac podporovalo južný obchvat, lebo bude riešiť aj niektoré cestné napojenia v rámci prakticky celej Nitry.
MDPT sa chcelo zase vždy vyhnúť južnému obchvatu, pretože by tu bolo potrebné investovať do viacerých vyvolaných investícií (preložky ciest, nové napojenia atď.)
V konečnom dôsledku tu bol tlak na EÚ zo strany samosprávy na južný obchvat, pretože to priamo a lepšie podporí rozvoj Nitry a zároveň to spojí Trnavu s BB.
Diaľničiar vždy tvrdil, že južný obchvat bude mať pre Nitru význam, až sa bude stavať RC v smere na Nové Zámky a Komárno a jednoducho narábal s faktami: musí stačiť jeden obchvat a severný by riešil problematický región Horná Nitra - urýchlenie napojenia na BA a tiež používal fakt, že severný obchvat Nitry je: kratší ako južný, lacnejší ako južný a že hlavne toto treba zohľadniť.