Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dragon » 18. Feb 2017 11:03

Nevieme, racto, 15 rokov dopredu si netrufame predpvedat...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 18. Feb 2017 11:31

Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.


mne sa zda dost nespravodlive ze ide setrit na na obchvatoch okresnych a dalsich miest. cize v PO sa ma najst 900 milionov a inde sa nenajde npr. ani XY milionov. podla logiky najskor ideme stavat lacnejsie a potom drahsie. a len pre info, NR NEMA prelozku I/64 co vyrazne znizuje vyuzitelnost /ako sa to teda ma "vycistit" ?/ JO a nema ziadny obchvat v smere S-J.TT ma dialnicu a ma SO ako cestu I. tr. potom presovske D1-R4 su dost velky luxus.

Zase len odpoved na ocividne vybijanie si komplexov, nic viac, nic menej. Ja konstatujem to, co som k danej problematike zistil, prip. co sa ku mne dostalo a hodnotim situaciu taka aka je. Ak neveris, tak prid hociktory pracovny den, prip. v nedelu vecer a si ju over. Posledne slova prvej vety hovoria vela... Len maloktory z grazlov co ich dennodenne zasivam sa na podobne vyrazy znizia tak sa podla toho ohodnot sam. Co sa tyka pojmu dialnica - dva fyzicky oddelene jazdne pasy a mimourovnove krizovatky su takymi pojmovymi znakmi ako je dvojstopovost a motor pojmovym znakom auta, ako je vzpriamenost a intelektulane schopnosti pojmovym znakom cloveka. Tak, ako nemoze byt jednostopove, resp. nemotorove vozidlo autom, ako nemoze byt tvor bez vzpriamenej postavy clovekom, tak nemoze byt ani polprofil dialnicou. Je to tak tazke pochopit ???


poliak na orave jazdil na poloprofile a myslel si ze to poloprofil nie je, cesta je oznacena znackou pre rychlostne cesty, tak potom preco nie su fyzicky oddelene jazdne pasy tiez pojmovym znakom rychlostnej cesty, urcite to vies vysvetlit, ty obhajovac noriem. uplne najtazsie je vysvetlit naco je dialnica D26,5 pre cca. 10.000 vozidiel co je hlboko pod polovicou jej kapacity a najma odkial je predstava ze sa intenzita bude brutalne zvysovat. raz niekto napisal ze ved aj v BA sa postavila dialnica 2x2 a nestaci. potom kto ma komplexy a hlavne z koho.....takze ano, ked si clovek vzpriamenej postavy zacne davat veci do súvisu a nie len cituje poucky zo stavarskej ucebnice tak vela veci je dost tazke pochopit.

ja len dufam ze budete trosku ferovy a ked vam postavia nabreznu tak ju ocenite. ako by PO nebol tak daleko tak by som urcite prisiel aj na 2 tyzdne, jeden pred a jeden po dokonceni nabreznej.

A co sa tyka udajneho profitu - povedz mi jeden jediny prinos tohto tahu pre Mesto Presov a jeho obcanov. Kolko investicii od vtedy do mesta prislo ? Ako to pomohlo doprave v meste ? Ako na to zareagovali ceny nehnutelnosti v meste ? Odpoved je jasna - investor neprisiel ziaden, doprava sa zhorsila este viac a ceny nehnutelnosti poklesli. Takze tieto useky pomohli obciam, ktore obisli, resp. Levoci, no Presovu len a len pritazili. BTW, ak Presovcania niekam chodia, tak akurat do prace. A co sa pracuje mimo, tak hlavne v KE. Cize vyuziva sa hlavne trochu ina D, ako ta ktorou sa tak vehementne ohanas, a aj ta sa v poslednej dobe az tak nevyuziva, lebo uz aj terigat sa 45 min. v preplnenom vlaku vytiahnutom asi zo srotoviska (ano, vacsinou take posiela statny dopravca na trasu medzi 2. a 3. najvacsim mestom, ked sa v suvislosti kadejakou perifernou tratou chvali modernymi supravami) je podstatne rychlejsie ako prepchat sa cez presovske cesty.


kazda suvisla dialnica pomoze a ziadna suvisla dialnica vam nic nezaruci. to ze sa dostanete na zapad ovela rychlejsie a bezpecnejsie ako predtym je profit. o tych investoroch som uz napisal, pri PO mala stat nova spickova fabrika a vyhnali ju tamojsi, tak potom neviem co chcete, mozno mate take naroky ze beriete len automobilky ale neviem ci na to mate polohu. v PO kraji sa preinvestovali minimalne adekvatne peniaze nato co platite do statnej kasy mozno aj o nieco viac. pisem v celom kraji a nie okrese, to potom kazdy okres moze pytat dialnicu ergo dialnica do kazdej doliny.

Nie nenapisal. A 19.000 na D1 KE-PO mohla byt intenzita akurat v case uzavretia Stiavnika, kedy bol tranzit presmerovany na VT a TV. Mimochodom, Petrovianska vedie akurat na D, tych ar aut co schadza na Petrovany je zanedbatelnych, max ak 2-3 denne. Cize na Petrovianskej takmer ziadna mestska doprava nie je, dochadzajucich je minimum (Petrovany, Drienov; od Zaborskeho a Dulovej nik normalny nepojde okolo ZVL ked Solivar od nich az po krizovatku s AGLS je v pohode). Takze opat strielas vedla.


no nie, hodnota 19.072 /usek 03531/ je namerana intenzita na petrovianskej okrem toho 5.220 aut na ceste od hanisky. takze este raz v tom su vsetci co dochadzaju a aj prechadzaju zo severu + zo zapadu na juh. fesibily študy tvrdi ze na JZO bude 19.000 intenzita co je az 78% premavky, no nehnevaj sa obchvat kt. zoberie 78% aut je mozno okolo dedin, to aj pri beznom okresnom meste je prakticky vylucene.

scitanie dopravy bezalo takmer do konca 07/16 a stiavnik sa otvaral koncom 10/15, ci nie :?:

viewtopic.php?f=10&t=10366&start=225#p182710
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod racto » 18. Feb 2017 13:35

V Prešove prebiehal aj sledovania vozidiel pomocou EVČ. Tie výsledky ja považujem za relevantné.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Feb 2017 15:21

devil napísal:

scitanie dopravy bezalo takmer do konca 07/16 a stiavnik sa otvaral koncom 10/15, ci nie :?:

viewtopic.php?f=10&t=10366&start=225#p182710


:lol: scitanie bolo robene dodatocne, a tym ze to bolo robene dodatocne, tak sa toho dost pohnojilo... za dalsie, kazdy obchadza stiavnik ako len sa da, kedze parametre su dost biedne-zivotu nebezpecne, na to, ze tam chodi tolko kamionov

realna intenzita je okolo 5-6tisic

na I/15 nikdy neboli take intenzity (cez stropkov), len pocas uzatvorenia stiavnika, som denno denne pocul, v stropkove kolabuje doprava, za to nezvladaju riadit ani policajti... ale chod tam teraz a stretnes 3 auta a autobus a ziadny kamion(usek strocin-tisinec)

scitanie 2015 by som nepovazoval za relevantne, kedze Svidnik mal obmedzenia na kazdu stranu I/77 - cez 5 semaforov s dlhymi cakacimi dobami, severna I/21 asi 4 semafory tiez dlha cakacia doba, uzatvoreny stiavnik, obchadzka ND cez VT a po otvoreni stiavnika, tam tiez pribudol semafor, na ktorom bola cakacia doba 15minut... :roll: tak kazdy to obchadzal po II/556

my sme nikdy nic megalomanske nechceli, ale len normalnu cestu, nahradou za cestu, ktora sa vobec nezmenila od roku 1950! (okrem chmelovskeho kopca a premostenia rieky ondava..)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 19. Feb 2017 10:37

OK ale dialnicu KE-PO obchadzaju bez ohladu na opravy v stiavniku...vid dvorianky. do polska sa da ist cez komarnik ale do madarska sa da ist aj cez sl.n.m. cize netvarme sa ze scitanie nezachytilo stovky a tisice kamionov cez PO lebo sa opravoval stiavnik.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod racto » 19. Feb 2017 11:00

Pri analýze smerovania pre dopravný model sa porovnávali údaje z mýta. Tie rozdiely neboli nejaké veľké, resp. také čo by extrémne ovplyvnili výsledky.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 20. Feb 2017 09:11

dnes som si vsimol na stavbe ZVL, ze pod novym mostom odpratavali zeminu z uzavretej casti cesty kruhaca. Zeby planovali otvorit kruhac?
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod stavbar_po » 20. Feb 2017 11:08

Tak skoro neotvoria uplny kruhac, povolenie na odstavenie kruhaca maju do konca Juna 2017...
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 20. Feb 2017 15:50

devil napísal:OK ale dialnicu KE-PO obchadzaju bez ohladu na opravy v stiavniku...vid dvorianky. do polska sa da ist cez komarnik ale do madarska sa da ist aj cez sl.n.m. cize netvarme sa ze scitanie nezachytilo stovky a tisice kamionov cez PO lebo sa opravoval stiavnik.

Ked sa nieco obchazda tak upchaty PO + plne nalozene kamiony mavaju vraj problemy so stupakom na privazdaci smer KE. Cesta na SNM je na viacerych miestach o drzku tak na slovenskej ako aj madarskej strane, akurat pre NA je nateraz vyhodna, lebo ma pomerne rovny profil. Cize sa netvarme, ze rovanko vyhodna bude aj po kompletizovani R4.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 20. Feb 2017 16:14

pomerne rovny profil ma aj bude mat. kto chce ist cez s.nm. tak pojde tadial, ak by na polskej hranici bolo viac prechodov islo by cez PO este menej aut. na nyiregyhazu ci satu mare co su mesta vacsie ako PO sa jednozacne oplati ist cez s.n.m. stale nevidim ze sa ma vziat tych 19.000 aut na JZO.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 20. Feb 2017 16:18

Opravia 190 kilometrov ciest 1. triedy - viewtopic.php?f=35&t=22246
V pláne projektov OPII je aj rekonštrukcia veľkej križovatky v Štúrove za 2,3 milióna eur, tri križovatky v Prešove,...

ma niekto viac info?
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Feb 2017 16:20

Jedna je urcite pri OBI
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod blackhawk » 21. Feb 2017 08:06

asi OBI, Rusinska - AGS, Pod Taborom - AGS
blackhawk
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 10. Nov 2014 10:25

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 21. Feb 2017 08:51

Myslel som, ze tam bude Levocska X Obr. Mieru alebo Solivarská X Vychodna - prebudovanie na kruhovu.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 21. Feb 2017 22:06

devil napísal:pomerne rovny profil ma aj bude mat. kto chce ist cez s.nm. tak pojde tadial, ak by na polskej hranici bolo viac prechodov islo by cez PO este menej aut. na nyiregyhazu ci satu mare co su mesta vacsie ako PO sa jednozacne oplati ist cez s.n.m. stale nevidim ze sa ma vziat tych 19.000 aut na JZO.


Jasne, a ešte atraktívnejšie to bude vtedy, keď by postavili celý SO R4 - trasa kamiónov by sa predĺžila o ďalších 7 km.
Ale Prešovčania sa budú tešiť, zbavia sa kamiónov a začnú sa búriť ľudia z SP, VT, Dvorianok, Hriadok, TV atď....
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Feb 2017 23:51

7km po dobrej ceste je nic pre kamionistu, ale tiez je si naivne mysliet, ze postavenym jedneho kratkeho useku, sa vsetka doprava presunie tam z inych usekov, ako si to myslia aj napr. pri Svricnovec - Skalite :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vceliak » 22. Feb 2017 06:09

V civilizovanom svete sú obchvaty miest bez poplatkov. Ak sa dokončí obchvat Prešova, a bude finančne výhodný pre tranzit (nehovorím, že zadarmo, ale maximálne, akoby išiem mestom), potom môžte aj z analytikmi rátať "vyťaženosť" a aj "Hodnotu za peniaze" :-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 22. Feb 2017 06:14

Yoggy52 napísal:7km po dobrej ceste je nic pre kamionistu, ale tiez je si naivne mysliet, ze postavenym jedneho kratkeho useku, sa vsetka doprava presunie tam z inych usekov, ako si to myslia aj napr. pri Svricnovec - Skalite :roll:


tu sa nejedná o krátky úsek, ale o úsek Prešov juh - Rumunské hranice, ktorý môže byť o 5 rokov kompletný. Atraktivita skratky cez Slovenské nové mesto sa tým výrazne zníži
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 22. Feb 2017 11:34

kamionisti sa drzia zasady co najkratsej trasy, ako ten kamionista co mi rozpraval ze z kechneca do zapadnej europy ide cez ZV, PD a drietomu.....ked som krutil hlavou tak mi povedal ze to ma nariadene a basta.

cez miskolc je to pomerne velka obchadzka. este sa daju zatvorit nepohodlne prechody ked uz sme v tom spolocnom europskom hosp. priestore alebo zacat riesit prelozky ciest I. tr tak ako to robia v civilizovanych krajinach....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 22. Feb 2017 13:30

presne, tu si kopu ludi mysli, ze zachadza par km je, ale v realite dispatcheri optimalizuju uz miestami tak tok kamionov az to pekne nie je .. experti su poliaci, ktori idu na surovku aj tadial kadial maju zakazane .. a ked idu low-costovo, tak pouzivaju navigaciu pre auta a nie pre kamiony ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 22. Feb 2017 17:54

Rzeszow - Oradea:
- so zachádzkou ku križovatke PO západ je momentálne 478km
- po cestách 1.triedy cez Tokaj a Nyigeryházu je to 452km

Rozdiel 26km mi nepripadá až taký extrémny. Ustálenou jazdou po súvislej diaľnici môže ušetriť palivo a čas.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod JaNY » 22. Feb 2017 20:35

ciste teoreticky; keby zajtra uz stal SO PO a D1, kolko NA by stiahol z trasi-Hriadky? Neverim ze by to bolo velke cislo. Myslim ze bude potrebne potiahnut R4 aspon po Lipniky aby ich dostatocne zlakalo ist na Presov.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 22. Feb 2017 21:38

devil napísal:kamionisti sa drzia zasady co najkratsej trasy, ako ten kamionista co mi rozpraval ze z kechneca do zapadnej europy ide cez ZV, PD a drietomu.....ked som krutil hlavou tak mi povedal ze to ma nariadene a basta.


Kde ako. Kazdy normalny si spocita ci usetri 1€ na myte a zaroven prerobi 5€ na nafte. Kamion potrebuje plynulu trasu s co najmensim prevysenim. V tomto pripade moze mat ex-I/50 mierne navrh, kedze na D1 nie su vyriesene najproblematickejsie miesta. Navyse, Cesi riesia I/11, D48 a v plane je aj I/35 ako SpMV po ValMez, cize aj tam zlepsenie na ukor I/50.

cez miskolc je to pomerne velka obchadzka. este sa daju zatvorit nepohodlne prechody ked uz sme v tom spolocnom europskom hosp. priestore alebo zacat riesit prelozky ciest I. tr tak ako to robia v civilizovanych krajinach....

V civilizovanych krajinach uz poriesili D tak maju priestor riesit problemy aj tam, kde to az tak nehori, kdezto u nas sa hovori, prehodnocuje, spreneveruje, kradne... len nekona. To ze uz dnes je takmer iste, ze 2. a 3. najvacsie mesto budu napojene na D siet skor cez susedny stat hovori za vsetko.

gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36194 - dnes sa zrejme betonoval "druhy zaber", co spominal v popise Jaro. Co sa presne robilo, z nadjazdu (I/20) vidno nebolo, avsak zhruba v tom mieste operoval domiesavac s cerpadlom.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 22. Feb 2017 23:50

JaNY napísal:ciste teoreticky; keby zajtra uz stal SO PO a D1, kolko NA by stiahol z trasi-Hriadky? Neverim ze by to bolo velke cislo. Myslim ze bude potrebne potiahnut R4 aspon po Lipniky aby ich dostatocne zlakalo ist na Presov.


Veď práve tu je potrebné rozmýšľať a myslieť aj výhľadovo. Ak maďari dostavajú M30, tak potom nie je čo riešiť pre Kamionistov. Boli by veľmi hlúpi ísť ináč. To už ani nehovorím, ak by bola celá R4. Tak tie intenzity by podľa mňa rapídne narástli a zároveň synergia, že sa sťahuje doprava z okresov ako Stropkov, Vranov, Trebišov, tzn. menej zničené lokálne cesty a úbytok intenzít na týchto cestách ++ ďalšie benefity.

Ak by sa povedzme postavila R4 na polprofil, povedzme od hraníc po Lipníky, alebo trebárs až po Kapušany, možno by to stálo za analýzu, čo by to prinieslo, alebo či ísť radšej po úsekoch na plný Profil. To my tu asi nerozhodneme čo je lepšie. Tú by mali práve sadnúť na zadok tí analytici a zistiť čo je lepšie.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 24. Feb 2017 22:46

Posledny rok je dosť problem s týmto usekom
https://goo.gl/maps/uLVhdxgjaT62
su tam zapchy prakticky cez celu ulicu a problem je hlavne v tom, ze auta, kt. pri výjazde z Clementisovej na Volgogradsku odbočujú do ľava blokujú tie kt. idú v pravo a pokračujú ďalej na sidl.3., lebo tam nie je odbočovací pruh vľavo a z toho je problém, kt. sa stále zhoršuje a pritom je tam dosť miesta, aby to tam nejako upravili a zlepšili priechodnosť (asi by to nestálo ani veľa).

ďalším riešením je to, že mnohí vodiči netušia, že jednoduchšie je ísť opačným smerom a na križovatke pri Kauflande, ak by odbočili do prava, tzn. nie je tam semafór, tak by pomohli sebe aj iným, ale to už je o všímavosti šoféra a mnohí, ak sa raza naučili chodiť takto, tak to robia rovnako ako barani, až kým ich reálna situácia nedonúti ich správanie zmeniť (napr. nejaká značka).

Každopádne bolo by dobré, aby sa aj týmto úseko niekto v meste začal zaoberať, lebo sa to tam dá určite za málo peňazí zlepšiť a lepšie teraz ako neskô, keď to už môže byť nezvládnuteľné.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.