Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 20:27

Dy napísal:
Koksolam napísal:
Dy napísal:
E499.3056 napísal:Nábrežná komunikácia sa možno už posunie vpred - zamietli sťažnosť problémovej rodiny (r. Drutárovských) domom Pod Kalváriou 44.

Tunelový variant? Azda nikdy.


Tunelový variant možný je, ale treba dať čas. Naozaj, keď bude PO tlačiť na diaľnicu, bude estakáda.

Ja byť Prešovčan tlačím na začatie D1 PO-Svinia. :lol:


NDS tlaci inak, bohuzial :cry:


dlho som to odosielal, ale nakoniec mi to vzalo:

Ale ale ale ... chceš mi tvrdiť, že keď mesto Prešov vyhlási, že zatiaľ nechce diaľnicu cez mesto, že chceš radšej úseky PO-Svinia a ďalej k Levoči, tak že NDS bude mať námietky :?:

Prešovu to spraví dobre v tom, že sa zvýši tlak na výstavbu tunela a skôr sa "pristaví" súvislá D1 po BA. :lol:


Uz som to spominal Dy, ze NDS ma predstavu jasnu ze za kolko, len nevie ako, myslim prave ze vdaka tomu ze jedno ci Presov bude tlacit na NDS, oni si to tam rozhodnu podla svojho. A s takym tunelovym variantom,podla kuloarnej informacie co sa kumne dostala , sa moze Presov pravdepodobne rozlucit a je jedno ktory usek Presov zatlaci, ako som pisal, vyzera to stale rovnako, vedia za kolko ale nevedia ako, len nie prave takto. 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 20:35

Ja čo viem, zdroj priamo z NDS, tak sa vracajú naspäť k tunelovým variantom. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 20:36

Koksolam napísal:
Dy napísal:
Koksolam napísal:
Dy napísal:
E499.3056 napísal:Nábrežná komunikácia sa možno už posunie vpred - zamietli sťažnosť problémovej rodiny (r. Drutárovských) domom Pod Kalváriou 44.

Tunelový variant? Azda nikdy.


Tunelový variant možný je, ale treba dať čas. Naozaj, keď bude PO tlačiť na diaľnicu, bude estakáda.

Ja byť Prešovčan tlačím na začatie D1 PO-Svinia. :lol:


NDS tlaci inak, bohuzial :cry:


dlho som to odosielal, ale nakoniec mi to vzalo:

Ale ale ale ... chceš mi tvrdiť, že keď mesto Prešov vyhlási, že zatiaľ nechce diaľnicu cez mesto, že chceš radšej úseky PO-Svinia a ďalej k Levoči, tak že NDS bude mať námietky :?:

Prešovu to spraví dobre v tom, že sa zvýši tlak na výstavbu tunela a skôr sa "pristaví" súvislá D1 po BA. :lol:


Uz som to spominal Dy, ze NDS ma predstavu jasnu ze za kolko, len nevie ako, myslim prave ze vdaka tomu ze jedno ci Presov bude tlacit na NDS, oni si to tam rozhodnu podla svojho. A s takym tunelovym variantom,podla kuloarnej informacie co sa kumne dostala , sa moze Presov pravdepodobne rozlucit a je jedno ktory usek Presov zatlaci, ako som pisal, vyzera to stale rovnako, vedia za kolko ale nevedia ako, len nie prave takto. 8)


Riskom je, že keď sa nebude riešiť D1 aj cez/okolo Prešova, tak by sa mohli poškodiť hlavné cestné ťahy a následne aj vedľajšie. Ale tunel by bola výhra, akú nemá ani PB. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 20:39

Dy napísal:Ja čo viem, zdroj priamo z NDS, tak sa vracajú naspäť k tunelovým variantom. :lol:


No si asi blizsie k zdroju, drzim Presovu palce a nam vsetkym motoristom, aby sme sa komplet D1 dockali cim skor a zacina mi uz byt aj pomaly jedno ako, len NECH JE :D
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:00

Koksolam napísal:
Dy napísal:Ja čo viem, zdroj priamo z NDS, tak sa vracajú naspäť k tunelovým variantom. :lol:


No si asi blizsie k zdroju, drzim Presovu palce a nam vsetkym motoristom, aby sme sa komplet D1 dockali cim skor a zacina mi uz byt aj pomaly jedno ako, len NECH JE :D


No, tak predsa si aj za estakádu alebo iný povrchový variant. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 21:01

Dy napísal:
Koksolam napísal:
Dy napísal:Ja čo viem, zdroj priamo z NDS, tak sa vracajú naspäť k tunelovým variantom. :lol:


No si asi blizsie k zdroju, drzim Presovu palce a nam vsetkym motoristom, aby sme sa komplet D1 dockali cim skor a zacina mi uz byt aj pomaly jedno ako, len NECH JE :D


No, tak predsa si aj za estakádu alebo iný povrchový variant. :D


Ja beriem tunelovy, ale zatial to vyzera bohuzial ze od Popradu dalej na vychod je daleko od NDS a ministerstva, nejako sa tam nemozu dokotulat koruny. Zatial to podla mojich informacii vyzera s tymi peniazmy na povrchovy variant, respektive zatial na ziaden :shock:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:11

Koksolam napísal:Ja beriem tunelovy, ale zatial to vyzera bohuzial ze od Popradu dalej na vychod je daleko od NDS a ministerstva, nejako sa tam nemozu dokotulat koruny. Zatial to podla mojich informacii vyzera s tymi peniazmy na povrchovy variant, respektive zatial na ziaden :shock:


Tak ona tá suma 30 mld. SKK ročne je dosť málo až k Prešovu, čo potom majú hovoriť Michalovce, že :?:

Ale inak: dopravná situácia v meste Prešov podľa mňa ešte nie je taká ako v BA (kde pomôže len D4) alebo v PB (kde už pomôže čokoľvek) a tak mesto PO musí počkať, aj keď ten tunel tam reálny bol. Neviem, prečo už nie je, ale to určite súvisí s vyvolanými investíciami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 21:16

Dy napísal:
Koksolam napísal:Ja beriem tunelovy, ale zatial to vyzera bohuzial ze od Popradu dalej na vychod je daleko od NDS a ministerstva, nejako sa tam nemozu dokotulat koruny. Zatial to podla mojich informacii vyzera s tymi peniazmy na povrchovy variant, respektive zatial na ziaden :shock:


Tak ona tá suma 30 mld. SKK ročne je dosť málo až k Prešovu, čo potom majú hovoriť Michalovce, že :?:

Ale inak: dopravná situácia v meste Prešov podľa mňa ešte nie je taká ako v BA (kde pomôže len D4) alebo v PB (kde už pomôže čokoľvek) a tak mesto PO musí počkať, aj keď ten tunel tam reálny bol. Neviem, prečo už nie je, ale to určite súvisí s vyvolanými investíciami.
\

Dy s tymi Michalovcami suhlas, ale tych 30 mld nie je jednorazovych na konretnu stavbu, ale na cely subor od PP po PO a D1 riesit dnes po Michalovce okrem projektov a prepripravnej fazy nema zmysel kym sa nedostavia aspon D1 BA - KE v rozumnych medziach, teda hoci aj s mnou odsudzovanymi polprofilmy na Spisi a ktovie akym variantom na Sarisi. Ale to Ty urcite vies velmi dobre. 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:34

Koksolam napísal:Dy s tymi Michalovcami suhlas, ale tych 30 mld nie je jednorazovych na konretnu stavbu, ale na cely subor od PP po PO a D1 riesit dnes po Michalovce okrem projektov a prepripravnej fazy nema zmysel kym sa nedostavia aspon D1 BA - KE v rozumnych medziach, teda hoci aj s mnou odsudzovanymi polprofilmy na Spisi a ktovie akym variantom na Sarisi. Ale to Ty urcite vies velmi dobre. 8)


Ja snáď len, že tých 30 mld. SKK je aj na R1, D2, R3, D3, R4, ...

Ale nesúhlasím s tebou, lebo to potom ani D1 pod Tatrami nemusí stáť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:35

Koksolam,

ktorú cestu v meste Prešov ty považuješ za najhoršiu z hľadiska technického stavu :?:

A ešte čosi, MHD v PO patrí mestu Prešov :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 21:37

Dy napísal:
Koksolam napísal:Dy s tymi Michalovcami suhlas, ale tych 30 mld nie je jednorazovych na konretnu stavbu, ale na cely subor od PP po PO a D1 riesit dnes po Michalovce okrem projektov a prepripravnej fazy nema zmysel kym sa nedostavia aspon D1 BA - KE v rozumnych medziach, teda hoci aj s mnou odsudzovanymi polprofilmy na Spisi a ktovie akym variantom na Sarisi. Ale to Ty urcite vies velmi dobre. 8)


Ja snáď len, že tých 30 mld. SKK je aj na R1, D2, R3, D3, R4, ...

Ale nesúhlasím s tebou, lebo to potom ani D1 pod Tatrami nemusí stáť. :lol:


D1 musi stat aj pod Tatrami , vies ake su muky ked si das na Dechtaroch Bryndzove halusky a ked skonci dialnica tak Ti ich vytrasie na I/18? No samozrejme nemusi stat koli haluskam, ale uz len z principu ano, co by sme to boli za krajinu, kde cesty vedu odniekial nikam? Prechod z dialnice na cestu prvej triedy nepovazujem za rozumne ukoncenie D1, jedine ak v Ke :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:39

Koksolam napísal:D1 musi stat aj pod Tatrami , vies ake su muky ked si das na Dechtaroch Bryndzove halusky a ked skonci dialnica tak Ti ich vytrasie na I/18? No samozrejme nemusi stat koli haluskam, ale uz len z principu ano, co by sme to boli za krajinu, kde cesty vedu odniekial nikam? Prechod z dialnice na cestu prvej triedy nepovazujem za rozumne ukoncenie D1, jedine ak v Ke :wink:


Ale práveže, D1 KE-MI súvis má, ale D1 RK-Važec súvis nemá.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 21:41

Aká je nezamestnanosť v meste Prešov :?:

Je v Košiciach väčšia alebo menšia :?:

Čital som, že v okrese Nitra je to cca. 6% :shock: , v BA niečo pod 5%, v TT niečo nad 8%, v TN niečo nad 7%, v ZA je to dobré. Ale tá NR ma prekvapila. Tak sa pýtam ako je na tom PO :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 21:47

Dy napísal:Aká je nezamestnanosť v meste Prešov :?:

Je v Košiciach väčšia alebo menšia :?:

Čital som, že v okrese Nitra je to cca. 6% :shock: , v BA niečo pod 5%, v TT niečo nad 8%, v TN niečo nad 7%, v ZA je to dobré. Ale tá NR ma prekvapila. Tak sa pýtam ako je na tom PO :?:


Kosice su Danny platovo hned za BA, niektorych ich konkretne dnes uz byvali okres, neviem z hlavy ktory, hlavne vdaka US Steel. Samotne mesto Kosice su na tom OK, cisla z hlavy naozaj neviem, ale horsie to je na inych miestach ich kraja, s vynimkou Michaloviec ludia za pracou zvacsa dochadzaju, popripade vycestuvaju do zahranicia, takisto ako Presovsky kraj s vynimkou Presova a Popradu a okolia. Presovsky kraj je jeden z najchudobnejsich krajov Europy, "predbiehaju ho len niekolke polske oblasti , Madarske a Litovske. Kosicky je tesne pred nim. Platy su tam slovensky podpriemer a ani taky park Kechnec to nevytrhne, co si budeme nahovarat, oni tam sli len koli stimulom a platom. Platy pracovnikov su tam aj v zahranicnych firmach s vynimkou US Steel dost biedne, na slovenske pomery skor podpriemerne. Ak budes mat zaujem, zajtra dodam aj cisla :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod mapman » 28. Sep 2006 21:53

mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 22:01

Koksolam napísal:
Dy napísal:Aká je nezamestnanosť v meste Prešov :?:

Je v Košiciach väčšia alebo menšia :?:

Čital som, že v okrese Nitra je to cca. 6% :shock: , v BA niečo pod 5%, v TT niečo nad 8%, v TN niečo nad 7%, v ZA je to dobré. Ale tá NR ma prekvapila. Tak sa pýtam ako je na tom PO :?:


Kosice su Danny platovo hned za BA, niektorych ich konkretne dnes uz byvali okres, neviem z hlavy ktory, hlavne vdaka US Steel. Samotne mesto Kosice su na tom OK, cisla z hlavy naozaj neviem, ale horsie to je na inych miestach ich kraja, s vynimkou Michaloviec ludia za pracou zvacsa dochadzaju, popripade vycestuvaju do zahranicia, takisto ako Presovsky kraj s vynimkou Presova a Popradu a okolia. Presovsky kraj je jeden z najchudobnejsich krajov Europy, "predbiehaju ho len niekolke polske oblasti , Madarske a Litovske. Kosicky je tesne pred nim. Platy su tam slovensky podpriemer a ani taky park Kechnec to nevytrhne, co si budeme nahovarat, oni tam sli len koli stimulom a platom. Platy pracovnikov su tam aj v zahranicnych firmach s vynimkou US Steel dost biedne, na slovenske pomery skor podpriemerne. Ak budes mat zaujem, zajtra dodam aj cisla :wink:


Tak ak to je U.S. Steel, tak to je bývalý II. ak teda ležia oceliarne na juhu Košíc. Fakt teraz neviem. :? :oops:
Hm, tak ja viem, že tu je chudoba: PO, KE, BB a NR. A aj kus ZA (Orava, Kysuce). A aj kus TN (Horná Nitra). :?
Ja som si myslel, že Kechnec je úspešný aj čo sa týka zárobkov. :P Ale vidím, že asi nie. :x
No, ďakujem za informácie. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 22:12

Dy napísal:Tak ak to je U.S. Steel, tak to je bývalý II. ak teda ležia oceliarne na juhu Košíc. Fakt teraz neviem. :? :oops:
Hm, tak ja viem, že tu je chudoba: PO, KE, BB a NR. A aj kus ZA (Orava, Kysuce). A aj kus TN (Horná Nitra). :?
Ja som si myslel, že Kechnec je úspešný aj čo sa týka zárobkov. :P Ale vidím, že asi nie. :x
No, ďakujem za informácie. 8)


Ved prave pointa je v tom, ze nie je okres , kde lezi US STEEL. :D No ale kvalifikovanejsie by na to urcite odpovedali nasi Kosicania z fora :idea:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 18:12

Vláda poskytne peniaze na rekonštrukciu súdu v Prešove

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2929774

BETLIAR 4. októbra (SITA) – Rekonštrukcia historickej budovy, v ktorej sídli Krajský súd v Prešove, bude pokračovať. Ministrovi spravodlivosti Štefanovi Harabinovi dnes vláda na výjazdovom rokovaní v Betliari schválila návrh na dokončenie rekonštrukcie tohto súdu za takmer 299 miliónov korún. Prvých dvadsať miliónov má byť k dispozícii ešte v tomto roku.

„Budova sa už začala rekonštruovať. Práce však boli zastavené. Prerušením vznikla škoda takmer 71 miliónov korún. Takže som rád, že sa rekonštrukcia rozbehne,“ povedal Harabin.

Krajský súd v Prešove sídli na Hlavnej ulici 22. v Klobušického paláci, ktorý je jedným z najkrajších barokových stavieb v meste. Bol postavený v roku 1756 a jeho priečelie je zdobené barokovým štukovým dekorom. Jedno krídlo objektu je už opravené, druheje však zdevastované a uzavreté pre narušenú statiku.

Podľa Harabina problém sídla Krajského súdu v Prešove nie je jediný, ktorý treba vyriešiť. Riešiť treba napríklad aj objekty pre košické súdy. Krajský i okresné súdy sa tiesnia v jednej, dnes už priestorovo nepostačujúcej budove.

Copyright © SITA 2006, [4. 10. 2006 18:32:00]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 04. Okt 2006 19:00

Dy napísal:Koksolam,

ktorú cestu v meste Prešov ty považuješ za najhoršiu z hľadiska technického stavu :?:

A ešte čosi, MHD v PO patrí mestu Prešov :?:


Prepac, az teraz som si vsimol Tvoju otazku.
:oops:

Co sa tyka stavu ciest, tak hlavne tahy su v uspokojivom stave, napriklad cesta I/18, respektive ta mestka stvorprudovka z tahu HE na PP je od roku 1996, ma uz nieco za sebou, ale zatial relativne drzi. Mestka komunikacia na sidlisku Sekcov, takisto stvorprudovka je uz od otvorenia viac ako pofiderna, zatial sa ale zasadnejsie nerekonstruovala. Paradoxne podla mna su v lepsom stave tie cesty, ktorych asfalt pameta este totalitu ako tie porevolucne, nejako sme asi zabudli asfaltovat 8) Tah zo Sabinova nepoznam prilis, takze to ti nepoviem, centrum ma velmi slusny asfaltovy koberec.

Info o MHD nemam, ale myslim ze patri mestu Presov. Totiz Presovska SAD nema vazby na MHD, je privatna a nevidim dovod, ze by si Presov nieco tak dobre fungujuce dal do sukromnych ruk s pochybnym vysledkom.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 19:27

Koksolam napísal:Co sa tyka stavu ciest, tak hlavne tahy su v uspokojivom stave, napriklad cesta I/18, respektive ta mestka stvorprudovka z tahu HE na PP je od roku 1996, ma uz nieco za sebou, ale zatial relativne drzi. Mestka komunikacia na sidlisku Sekcov, takisto stvorprudovka je uz od otvorenia viac ako pofiderna, zatial sa ale zasadnejsie nerekonstruovala. Paradoxne podla mna su v lepsom stave tie cesty, ktorych asfalt pameta este totalitu ako tie porevolucne, nejako sme asi zabudli asfaltovat 8) Tah zo Sabinova nepoznam prilis, takze to ti nepoviem, centrum ma velmi slusny asfaltovy koberec.

Info o MHD nemam, ale myslim ze patri mestu Presov. Totiz Presovska SAD nema vazby na MHD, je privatna a nevidim dovod, ze by si Presov nieco tak dobre fungujuce dal do sukromnych ruk s pochybnym vysledkom.


SR nezabudla asfaltovať, len sa používajú iné druhy, jednoducho povedané. :arrow:

Keby naozaj mali cesty vydržať enormné zaťaženie, tak by vozovka musela mať ako v USA min. 40 cm hrúbku a nie je nezvyklá ani hrúbka vozovky nad 60 cm. A to nehovorím o diaľnciach, ale o vyťažených hlavných cestách. V živote ale takejto ceste nehrozia vyjazdené koľaje, lebo pod touto vozovkou sú zase iné podložné materiály, iné vrstvy atď. Ale je to potom naozaj cesta a opravujú sa max. menšie trhlinky, ktoré vznikajú vplyvom extrémneho počasia.

V SR nie je dosť financií na kvalitné opravy, to by sa tá cesta neopravila. Keď sa má opraviť, spraví sa to "naoko" a len výmenou koberca. Táto oprava je za 2 roky už v takom stave, že je jasné, že za ďalšie 2 roky je potrebná ďalšia oprava.

Asfaltovanie z minulosti, čo teda myslíš cesty, ktoré stále sú dobré ... ono niektoré naozaj sú v dobrom technickom stave, ale je to preto, že neboli a stále nie sú výrazne vyťažené. Ale môj názor na opravy ciest v SR poznáš. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 04. Okt 2006 19:55

Dy napísal:
Koksolam napísal:Co sa tyka stavu ciest, tak hlavne tahy su v uspokojivom stave, napriklad cesta I/18, respektive ta mestka stvorprudovka z tahu HE na PP je od roku 1996, ma uz nieco za sebou, ale zatial relativne drzi. Mestka komunikacia na sidlisku Sekcov, takisto stvorprudovka je uz od otvorenia viac ako pofiderna, zatial sa ale zasadnejsie nerekonstruovala. Paradoxne podla mna su v lepsom stave tie cesty, ktorych asfalt pameta este totalitu ako tie porevolucne, nejako sme asi zabudli asfaltovat 8) Tah zo Sabinova nepoznam prilis, takze to ti nepoviem, centrum ma velmi slusny asfaltovy koberec.

Info o MHD nemam, ale myslim ze patri mestu Presov. Totiz Presovska SAD nema vazby na MHD, je privatna a nevidim dovod, ze by si Presov nieco tak dobre fungujuce dal do sukromnych ruk s pochybnym vysledkom.


SR nezabudla asfaltovať, len sa používajú iné druhy, jednoducho povedané. :arrow:

Keby naozaj mali cesty vydržať enormné zaťaženie, tak by vozovka musela mať ako v USA min. 40 cm hrúbku a nie je nezvyklá ani hrúbka vozovky nad 60 cm. A to nehovorím o diaľnciach, ale o vyťažených hlavných cestách. V živote ale takejto ceste nehrozia vyjazdené koľaje, lebo pod touto vozovkou sú zase iné podložné materiály, iné vrstvy atď. Ale je to potom naozaj cesta a opravujú sa max. menšie trhlinky, ktoré vznikajú vplyvom extrémneho počasia.

V SR nie je dosť financií na kvalitné opravy, to by sa tá cesta neopravila. Keď sa má opraviť, spraví sa to "naoko" a len výmenou koberca. Táto oprava je za 2 roky už v takom stave, že je jasné, že za ďalšie 2 roky je potrebná ďalšia oprava.

Asfaltovanie z minulosti, čo teda myslíš cesty, ktoré stále sú dobré ... ono niektoré naozaj sú v dobrom technickom stave, ale je to preto, že neboli a stále nie sú výrazne vyťažené. Ale môj názor na opravy ciest v SR poznáš. :lol:


Poznam Dy, poznam, aj ty moj :D Ale tie cesty co su stare, su v centre a su vytazene minimalne rovnako ako tranzitne tahy. Autobusy, nakaldiaky, menej mozno kamionov. Je vidiet ale ten rozdiel, stara cesta nema trhliny, obcas nejaky prepad ale nie vytlk.... Nova tyzen po spusteni, priecne trhliny ak je to nedajboze na klesajucej alebo stupajucej nivelete, dilatacky na mostoch typu katapult. No stacilo, uz sme niekolko krat na tuto temu bavili.
8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 20:05

Koksolam napísal:Poznam Dy, poznam, aj ty moj :D Ale tie cesty co su stare, su v centre a su vytazene minimalne rovnako ako tranzitne tahy. Autobusy, nakaldiaky, menej mozno kamionov. Je vidiet ale ten rozdiel, stara cesta nema trhliny, obcas nejaky prepad ale nie vytlk.... Nova tyzen po spusteni, priecne trhliny ak je to nedajboze na klesajucej alebo stupajucej nivelete, dilatacky na mostoch typu katapult. No stacilo, uz sme niekolko krat na tuto temu bavili. 8)


Nedá mi:

Ja som už videl perfektné cesty, naozaj super, ktoré vydržali 40 rokov s tým istým asfaltom. Na ceste nebolo prakticky žiadnej nerovnosti.

Lokalizácia, kde som videl tento stav: USA, Kanada, Mexiko, Argentína, Austrália, Malajzia a čítal som o: Veľká Británia, Grécko, Ukrajina.

Rovný úsek a len rovný úsek sa z ničoho nič sám prepadne súvisle na dĺžke väčšej ako 1 km a do hĺbky min. 0,5 m. Príčina: rozpad vrstiev pod kobercom, ale ten bol spravený (položený) tak dobre a z tak kvalitného materiálu, že vydržal držať aj sám a v podstate vždy silnejšia časť držala slabšie, len potom príde k "lámaniu" pri prepade a je to šok pre ľudí, čo po týchto cestách jazdia. Faktom ale je, že 40 ročná cesta bez akejkoľvek opravy vydrží a nepradne sa, toto je možno 0,02% z celého množstva takýchto ciest, čo to spĺňajú.

Tak pevne verím, že toto v SR, v PO nehrozí, aj keď naposledy lokálne to bolo vo Vrábľoch na križovatke. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2006 11:58

Doprava je pre všetkých kandidátov na primátora Prešova primárny problém. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5563
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 29. Nov 2006 12:07

Dialniciar napísal:Doprava je pre všetkých kandidátov na primátora Prešova primárny problém. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5563


Je problem tak ako v BA pre kazdeho kandidata, ale vieme ako to vzdy dopadne...po volbach neda sa, nemame, nevieme, nechceme, slubujeme. Po dorieseni D1 okolo Presova ostane len kriticky usek Sabinovska Levocska, ale to uz bude ovela prijemnejsia starost ako tranzit bez D1. A akosi ta D1 ide mimo primatora Presova, cize len zase dlasie sermovanie pred volbamy :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2006 12:09

Koksolam napísal:
Dialniciar napísal:Doprava je pre všetkých kandidátov na primátora Prešova primárny problém. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5563


Je problem tak ako v BA pre kazdeho kandidata, ale vieme ako to vzdy dopadne...po volbach neda sa, nemame, nevieme, nechceme, slubujeme. Po dorieseni D1 okolo Presova ostane len kriticky usek Sabinovska Levocska, ale to uz bude ovela prijemnejsia starost ako tranzit bez D1. A akosi ta D1 ide mimo primatora Presova, cize len zase dlasie sermovanie pred volbamy :wink:


Ale stále môžu byť aj iné problémy, napríklad: osvetlenie, kultúra, školstvo, sociálne veci ... mne sa napríklad nepáči, že do dopravy sa zahŕňa aj cyklotrasa (teraz nehovorím konkrétne k PO) ... :evil:

Nakoniec v BA bola doprava prioritou, vzal sa na to 5 mld. SKK úver a 75% z neho išlo na dopravu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.