Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 04. Sep 2016 13:23

plš napísal:Peterman, neuvažuj jednoducho aritmeticky ako európsky Jaspers alebo slovenský Kovalčík. Pokiaľ tam /SO na R4/ budú mosty typu priepust pre jarok a nebudú tunely je to OK. Pokiaľ tam budú veľké a dlhé mosty nevyužiješ plne výhody drahých technológii na stavbu mostov /podperné skruže/. Pokiaľ tam budú tunely, do obojmerného tunela 1+1 dáš drahú technológiu priečneho vetrania, ktorú pri rozšírení na 2+2 nenávratne vyhodíš a nahradíš pre obe rúry lacnejšou technológiou pozdĺžneho vetrania.
To účtovnícky zameraný kontrolór Jaspers a slovenský analytik Kovalčík ťažko chápu. Koľko cca percent variantu 2+2 tvorí variant 1+1 nech napíše človek z odboru, je to omnoho viac ako neznalého 50%.


No, nič v zlom, ale veľmi podcenujete Kovalčíka, a najmä JASPERS. Tu na Slovensku si mnohí myslia, že tam mimo nás sú nejakí truľkovia, čo nevedia, o čom rozprávajú...
Obávam sa, že častokrát sme tí "chrobáci truhlíci" my, len sme tak zaprdení, zahľadení do seba na tom Slovensku, že nás to ani nenapadne, že na problém sa je potrebné pozrieť aj z inej strany...
A myslíte si, že tí v JASPERS sú takí blbí, že nevedia, že tu si nejaké lobby len chce presadiť, aby sa stavalo čo najviac betonu? Ze tých hore a vlastne ani tých dole nezaujíma to, aby sa peniaze použijú čo najefektívnejšie? Preto tlačia na feasibility studies, aj ked ten ich tlak je ešte stále veľmi soft.

Of course je blbosť, myslieť si, že SO R4 je možné stavať v polovičnom profile. Vzhľadom na plán viesť trasu dvoma tunelami by úspora nebola výrazná, kedže by bolo nutné vyraziť bud únikové štôlne alebo iné technické opatrenia.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 04. Sep 2016 15:16

Vlados napísal:Ak už nemáme dostatok financií tak by sme mali postaviť úsek Prešov Západ - Prešov Sever.

intenzivne sa o tomto variante diskutuje
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 05. Sep 2016 15:34

poloprofil R4 by nemusel stačiť, lebo dosť vozidiel jazdí aj smer PP-VT


toto tu uz bolo ale zaujimalo by ma odkial tato istota. PO je cca take mesto ako NR ale region je menej vyspely....obdoba VT-PP je potom smer NZ-TO kt. sa mi nezda prilis frekventovany.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 05. Sep 2016 15:54

PP-VT je smer západ východ, TO-NZ je smer sever juh
A R4 obchvat budú využívať aj vozidlá v smere sever-juh
Takže buď v plnom profile, alebo vôbec. Poloprofil by boli vyhodené peniaze
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 05. Sep 2016 16:10

OK ale za PO nie je pol krajiny ale iba 3 okresy po UA hranicu....kazdopadne pre VT-PP moze byt jedno ci pojde SO alebo VO+JO...na sever od PO vidim same hory kym na vychod polia a pahorky....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 05. Sep 2016 16:44

od smeru VT prichadza aj PL
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 05. Sep 2016 17:21

kazdopadne pre VT-PP moze byt jedno ci pojde SO alebo VO+JO


nie je to jedno, lebo juhom je to dlhšie a musí sa komplikovane prestavať križovatka PO-juh

* prioritne by sa mal postaviť úsek PO-západ-sever
* potom preskúmať a pripraviť čo najlacnejší 2 pruhový JV obchvat určený len pre smer Kapušany-KE
* rozhodnúť, či sa najprv postaví JV obchvat, alebo PO-sever - Kapušany
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 06. Sep 2016 14:01

to znie rozumne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 06. Sep 2016 14:29

i15, bohuzial taketo rozmyslanie na slovensku nie je .. znicil to meciar a dorazil miki s ficom. vsade len dialnice a nejake prelozky ciest I triedy, alebo nebodaj mestske prietahy/obchvaty nehrozia ...

v podstate okrem vystrelkou typu cast juzneho obchvatu trencina, plus v tichosti galanta, sa na jednickach temer nic nerobi .. a ani neplanuje .. co je obrovska skoda .. vid obchvat trnavy ... za malo penazi velmi vela muziki ..

asi najtragickejsie je to vidno v presove .. skoro 2 dekady na "jednoduchy" v podstate urovnovy prietah mestom .. kym sa dokonci, prva cast uz bude zrela na rekonstrukciu .. to je na zaplakanie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 06. Sep 2016 20:53

Ono to nie je len o tých politikoch ale aj o ľudoch čo na tie ich reči skočili. Každý by rád diaľnicu až do garáže lebo nová cesta prvej triedy by bola fuj fuj... niečo podradného.
Príkladom dobrého uvažovania bol obchvat Zarnovice, ktorý sa vybudoval ako preložka jednotky (a po prekategorizovaní na RC už nikdy nevrátil jednotku do mesta). Dobrý príklad aj keď len na papieri aj aj jednotka do Kežmarku. Ak bod dá niekedy ju postavíme a možno aj ako 2+2.
Príkladom zlého uvažovania je väčšina RC. Ideme ich stavať v konfigurácii 1+1 a pritom vieme že ani za 50 rokov ich nerozšírime na 2+2. Úplným extrémom je R8.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Xenon » 08. Sep 2016 07:41

viewtopic.php?f=35&t=21785

Škodca zase vyliezol z bratislavskej nory....

Haló! Ideme šetriť! Teraz! A hlavne na východe....

Nevyužili ste vlaky! :D

Pracujte na východnom odchvate, kľudne ďalších 10 rokov...určite to bude za 10 rokov lacnejšie.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 08. Sep 2016 09:03

Áno, škodca sa už úplne demaskoval. Tak ako písal xenon príprava ďalšieho obchvatu by trvala 10 rokov a podľa skúsenosti na Slovensku je to aj viac, čiže krásne by to zahral do autu. Tých 10 rokov by som mu dal povinne aspoň dva krát denne prejsť cez špičku Prešov. A po 10 rokoch, keďže ekonómovia už sľubujú infláciu a určite sa aj sprísnia predpisy by sme zistili že cena je dvojnásobná. Však ani teraz nikto nebude brániť žiadnej stavebnej firme aby sa prihlásila do tendra na SO s reálnou cenou s ktorou zvíťazí nad všetkými "rozkrádačmi". Kartel sa už nebude dať vytvoriť takže nie je o čom.
Ešte k nábrežnej komunikácii. Dnes by podľa JPP mali začať práce na rekonštrukcii mosta pod Wilec hôrkou vedľa rozostavanej lávky pre peších http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34592. Práce na ďalších pilieroch nad KO zrejme čakajú na presmerovanie kanalizácie - kanalizačná šachta http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34592je už v súčasnosti odšalovaná.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 08. Sep 2016 10:19

na vychode staci vlakmi chodit, preco to nikto neriesil pri BA? :D
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod KN.SK » 08. Sep 2016 11:52

Odkiaľ je, presnejšie skade pochádza on alebo jeho predkovia, veď má také "vihodňarske" meno, a nedožičí východniarom. Žeby platilo: "Zabudol vôl, že teľaťom bol". Ja osobne nie som vôbec proti vlakom, práve naopak.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dragon » 08. Sep 2016 12:03

Tradicne dristy, dristy dristy a nic ine. Ved nie su ani len prevadzkyschopne supravy na taketo posilnenie, nehovoriac o ustavicnych vylukach s NAD kvoli jednokolajnej trati atd. atd.....
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 08. Sep 2016 12:06

S Kovlacikom 100%-ny suhlas. Co sa tyka ciest v PO, tak by mal Ersek:
- vyhlasit novu sutaz na rozdelenu (a zredukovanu) D1 PO JZ
- urychlene pripravit R4 PO JV (ked sa za 2 roky stihla priprava D4 BA, tak toto sa urcite da este kratsie)
- riesit skapacitnenie vnutromestskych ciest (Kovalcik pise nieco o Levocskej; presovcania urcite vedia co a jak treba)

A co sa tyka vlakov, tak je totalny vysmech, ze PO aj KE su na europskych koridoroch (PO na koridore IX Cierne More - Kosice - Krakow - Balt; KE aj na tom slovenskom "kvazikoridore" vetva Va :-) ), a vlaku trva cesta PO-KE 40min!!!! Uz davno sa malo investovat do poriadnej zeleznice, a ak by to vlaky davali za 15 min, tak sa vyuziva ovela viac. Rovnako potom treba tu zeleznicu dalej tahat k Poliakom, ktori uz maju rozrobene plany (ciastocne novej) trate Krakow - Nowy Sacz tak, ze po dostavbe budu z Krakowa na hraniciach za 1.5hod. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 66&page=80
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 08. Sep 2016 14:46

caki napísal:na vychode staci vlakmi chodit, preco to nikto neriesil pri BA? :D


Ale nie, to isté sa riešilo v BA, vraj D4 netreba, lebo malý podiel tranzitu, treba investovať do verejnej dopravy atď

Len v prípade ZA sa nediskutuje. Bez reptania sa stavia obchvat za 1mld, ktorý nie je vôbec atraktívny pre smer CA-MT, nikto neriešil skapacitnenie vlakov z MT a KM, nikto nediskutoval o podiele tranzitu... Lebo ZA je uzol
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod peterle » 08. Sep 2016 19:21

caki napísal:na vychode staci vlakmi chodit, preco to nikto neriesil pri BA? :D


Pribudnúť má 7 terminálov integrovanej dopravy na železničných tratiach

https://imhd.sk/ba/doc/sk/11508/Pribudn ... h-tratiach
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 08. Sep 2016 22:19

Technická štúdia pre D4 bola dodaná 4/2005. Takže určite nie dva roky. Pri dobrej konštelácii a ak by teraz začali s prípravou, tak odhadujem podľa predošlých skúseností výstavbu na 2030.
Pod Levočskou myslel projekt SSC, kde mali prerobiť križovatku pri Kauflande na Obrancov mieru, zrušiť prechody a urobiť nadchody, postaviť druhý most ponad Torysu atď. Križovanie so ŽSR sa neriešilo. Čo si pamätám, Prešovčania vedeli dobre čo chcú, budú obchvaty, netreba... Podľa mňa škoda toho projektu, čo už.
Tie vlaky sú žart. Pokým ŽSR nebudú mať záujem a financie, tak je to nereálne. A záujem evidentne nie je...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 09. Sep 2016 07:43

peterle napísal:
caki napísal:na vychode staci vlakmi chodit, preco to nikto neriesil pri BA? :D


Pribudnúť má 7 terminálov integrovanej dopravy na železničných tratiach

https://imhd.sk/ba/doc/sk/11508/Pribudn ... h-tratiach


to je uz 4 roky stary clanok a v BA nie je ziaden terminal a zrejme dalsie 4 roky toho tiez moc nebude .. najma lebo stat na zeleznicu kasle, na ZSSK aj ZSR su ludia co maju myslenie jak za ferenc jozka a paradoxne jedina ako tak pouzitelna zeleznica resp vlakove spoje su od jancuru, aj ked ho moc nemusim, lebo ma divne metody, ale je vidno, ze stacilo nasadit normalne vlaky a dat taktovy ritmus a zvysili sa vykony temer trojnasobne.
nieco na co ti ZSSK povie, ze nikdy sa to tak nerobilo a GVD je nastaveny jak pred 40timi rokmi
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 17:09

na vychode staci vlakmi chodit, preco to nikto neriesil pri BA? :D


riesil, ale aj tak je to neporovantelne - 10-20% tranzitu okolo BA a okolo PO je drasticky rozdiel. skuste porovnavat obchvaty PO, NR, BB a ZA....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 10. Sep 2016 20:03

:arrow: ako sorry, ale porovnavat PO s mestami, ktore su aj skutocnym ekonomickym centrom svojho kraja je trochu scestne. Ak uz sa PO moze s nejakym inam krajskym mestom porovnavat z hladiska regionalneho postavenia, tak max. s TT alebo s TN, aj tie su od najblizsich "centier" vzdialene cca dvojnasobne. Kazdemu, kto cez PO chodi, musi byt zrejme ze tych 10-20% mohlo byt tak pred 10timi rokmi. Dnes je to tak 30-40 %.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 22:25

to nie je podlozene a aj keby bolo tak to dava zapravdu kovalcikovi len z druhej strany - najblizsie ekonomicke centrum su KE - cize treba VO a ZO a nie SO.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 11. Sep 2016 11:12

a prelozka I/68 bardejovska - sabinovska by nepomohla ?
je to sice dekadu stary projekt, a pod SSC (teda aspon dalsi dekadu sa to nebude robit a mame klasicky problem SSC vs NDS .. )
ale keby sa R4 potiahla ozaj len po I/68 a urobila by sa tato prelozka, tak by to tiez nebolo od veci ..

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... l-prelozka
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 11. Sep 2016 14:27

DrX napísal:S Kovlacikom 100%-ny suhlas. Co sa tyka ciest v PO, tak by mal Ersek:
- vyhlasit novu sutaz na rozdelenu (a zredukovanu) D1 PO JZ
- urychlene pripravit R4 PO JV (ked sa za 2 roky stihla priprava D4 BA, tak toto sa urcite da este kratsie)
- riesit skapacitnenie vnutromestskych ciest (Kovalcik pise nieco o Levocskej; presovcania urcite vedia co a jak treba)

A co sa tyka vlakov, tak je totalny vysmech, ze PO aj KE su na europskych koridoroch (PO na koridore IX Cierne More - Kosice - Krakow - Balt; KE aj na tom slovenskom "kvazikoridore" vetva Va :-) ), a vlaku trva cesta PO-KE 40min!!!! Uz davno sa malo investovat do poriadnej zeleznice, a ak by to vlaky davali za 15 min, tak sa vyuziva ovela viac. Rovnako potom treba tu zeleznicu dalej tahat k Poliakom, ktori uz maju rozrobene plany (ciastocne novej) trate Krakow - Nowy Sacz tak, ze po dostavbe budu z Krakowa na hraniciach za 1.5hod. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 66&page=80

ty teoretik. jak ma nds riesit skapacitnenie vnutromestskych ciest? to moze ssc, ale ta nema peniaze, lebo ich ma NDS. takze teoretizuj nadalej. a o levocskej preosovcania vedia, ze sa to da a to tak ze sa to NEDA ty teoretik.
1, levocska ide hranicou MPR
2, levocska ma urovnove krizovanie s 1/18, ktora sa neda odtsranit (iba prelozkou trate co je teoretickejsie ako tvoja existencia, alebo buranim existujucej bytovej zastavby a zdvnhutim telesa komunikacie na uroven 4. poschodia. ty teoretik.
3, trat je kapacitne naplnena ty teoretik. jak chces pridat dalsie vlaky?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.