Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 18. Okt 2016 17:56

tak konecne mame udaje zo scitania dopravy 2015. Strucne v smere hodinovych ruciciek od zapadu:

cesta - usek: celkovy pocet aut / nakladne vozidla celkom
-----------------------------------------------------------------------
I/18 - Levocska ul. (PO-zapad): 21 988 / 3163
I/18 - Levocska ul. pri hl. krizovatke: 29 404 / 3103
I/68 - PO-sever (pred PO od SB): 15 837 / 1881
I/68 - Sabinovska ul.: 18 098 / 2213
I/68 - Safarikova ul.: 13 019 / 1874
I/18 - Vranovska ul. (PO-vychod): 30 731 / 4025
I/18 - PO - Kapusany: 22 341 / 3900
III/3450 - Sekcov/Rusinska ul.: 23 597 / 3009
III/3440 - Solivarska ul.: 12 952 / 2385
I/68 - Petrovianska ul. (za novym kruhacom): 19 072 / 3568
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 18. Okt 2016 18:08

za 5 rokov mínus 10000 vozidiel denne na Košickej, total blud
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 18. Okt 2016 19:57

caki napísal:tak konecne mame udaje zo scitania dopravy 2015. Strucne v smere hodinovych ruciciek od zapadu:

cesta - usek: celkovy pocet aut / nakladne vozidla celkom
-----------------------------------------------------------------------
I/18 - Levocska ul. (PO-zapad): 21 988 / 3163
I/18 - Levocska ul. pri hl. krizovatke: 29 404 / 3103
I/68 - PO-sever (pred PO od SB): 15 837 / 1881
I/68 - Sabinovska ul.: 18 098 / 2213
I/68 - Safarikova ul.: 13 019 / 1874
I/18 - Vranovska ul. (PO-vychod): 30 731 / 4025
I/18 - PO - Kapusany: 22 341 / 3900
III/3450 - Sekcov/Rusinska ul.: 23 597 / 3009
III/3440 - Solivarska ul.: 12 952 / 2385
I/68 - Petrovianska ul. (za novym kruhacom): 19 072 / 3568


PO-Kapusany akoze -7.000 vozidiel, Levocska -25.000 oproti FS na obchvaty PO. To ho robili v sobotu alebo co ???
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 18. Okt 2016 20:05

aj v BA máš poklesy o 20% oproti roku 2005, ale Prešov je spracovaný výnimočne na h****, lebo zo sčítania úplne vynechali ťah PP-KE po Obrancov Mieru - Nábrežná - Škultétyho - Masarykova (+ alternatíva po Budovateľskej).

http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... v_2015.pdf
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 18. Okt 2016 20:17

neviem ci brigadnici na stanovistiach neboli lenivejsi na pisanie ciarok. :) Mozno su niekedy slabsie dni ale tu sa nieco dost pokazilo.
Najviditelnejsie je to na Petrovianskej ale zase aj D1 PO-KE ma za PO len 16 440 (z toho nakladnych 3224).
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 19. Okt 2016 09:35

Info z prejazdu okolo ZVL:

Na mieste buduceho nasypu na strane Petrovianskej su zdvihnute kanalizacne poklopy zrejme do definitivnej vysky. Vsetky piliere estakady su zalozene, aktualne sa pracuje v stavebnej jame piliera blizsie ku KO (zrejme sa uz ide robit patka, avsak vzhladom na hlbku stavebnej jamy nebolo blizsie vidno, co sa robi). Vyzera tiez, ze je zabetonovany dalsi zaber (2. pole v KO), avsak porvrdit to nemozem. Vyrazne sa pokrocilo na budovani nasypu na strane Kosickej, podla polohy nakladiaku na nasypu usudzujem, ze nasypanych je uz cca 1,5 m.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 25. Okt 2016 12:16

Pridal som nové obrázky z nedele ktoré končia tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35381. Pri KO potvrdzujú to čo písal predo mnou eric že druhý záber je zabetónovaný, na mostovke už majú vyložený kompresor http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35382 a začalo sa armovanie predposledného piliera http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35383. Vstup do podjazdu od mosta cez Sekčov je vybágrovaný http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35386 a môžu pracovať na oporných múroch. Polovica mostovky rekonštruovaného mostíka je už zabetónovaná http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35389. Oporný múr pri mostíku a lávke sa tiež rozbieha http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35394. Odtiaľto až po budovaný most cez Torysu je už položená cementová stabilizácia http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35398 a do konca roka sa zrejme dočkáme aj koberca. Veľký žeriav presunuli na druhý breh http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35405 a pre zmenu začínajú montovať z druhej strany http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35404. Lávku čo si postavili stavbári im strhla zvýšená hladina vody po dažďoch. Foto tu a ďalej http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35403. Od začiatku mosta začínajú montovať debnenie ne betonáž mostovky http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35401.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 334
Obrázky: 2514
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Zipso » 27. Okt 2016 19:55

No oni sice na kosickej naratali menej aut ale to neznamena ze zmizli ale zmenili trasu. V poslednej dobe policia zakazovala sa autam otacat sa na budovatelskej. Velka cast tychto vozidiel ako aj zo sekcova teraz lrechadza cez Dulovu ves, ten narast je evidentny kedze rano v protismere stretavam ovela viac aut ako tomu bolo pred pol rokom. Takze ak chcu porovnavat scitanie, asi by mali brat do uvahy aj alternativne trasy
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 253
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 27. Okt 2016 20:19

Dnes cca 16.15 sa betonovala patka prveho piliera od KO na Petrovianskej. Armuje sa uz aj posledny pilier.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 28. Okt 2016 22:26

Dal som to do galérie, začiatok tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35414, pätku už aj odšalovali.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 334
Obrázky: 2514
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 31. Okt 2016 15:04

Dnes sa uz armoval samotny pilier, podla vsetkeho su pod vrchom a koncom tyzdna bude aj tento pilier hotovy. Mimochodom, bude asi posledny; na strane Petrovianskej to zatial vyzera tak, ze bude iba opora (teda nie pilier aj opora na spolocnom zaklade ako na strane Kosickej, vid gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34513 ) , ktoru uz tiez armuju. Na samotnej estakade je uz takmer zaarmovany 3. zaber (pole ponad KO), pracovalo sa tam aj vcera podvecer. Culy ruch bol dnes aj na podjazde, vyplanirovany je uz vjazd do neho od mosta cez Sekcov, na samom dne bolo vidno zmontovane lesenie. Na pravom moste cez Sekcov vidno spravenu izolaciu.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Yoggy52 » 31. Okt 2016 18:11

Ako sa bude riesit krizovatka "privadzac D1" s jilemnickeho? Dnes som tam zhodou okolnosti isiel asi okolo 15 hodiny a mal som problem odbocit dolava ku tescu...
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 3
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 01. Nov 2016 20:36

V ramci stavby NK nijak, uprava Kosickej konci mostom cez Sekcov. V buducnosti sa zrejme tato krizovatka zrusi uplne. Oblast Budovatelskej bude cez svetelnu krizovatku napojena na NK, Jilemnickeho sa moze zaslepit, dno podjazdu dvihnut (aj tak byva casto zatopeny) a upravit len pre pesich. Kosicka nech je kapacitny 4-pruh bez akychkolvek lavych odboceni.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 02. Nov 2016 13:29

Pre Jilemnickeho by som urcite zrušil odbocenie dolava na Kosicku a to iste z Kosickej smer z D1 na Jilemnickeho t.j. odbocenie dolava. Ale ponechal by som odbocenie z Kosickej v smere od Zel. stanice doprava. Minimalne Autobusy SAD tam maju svoj servis a asi by im to riedne predlzilo cestu. Smerom spat pre autobusy na stanicu vsak urcite cez NK a kruhac.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 03. Nov 2016 07:52

Opat "analytik" Kovalcik uradoval... bol si pozriet dopravu v PO v pondelok rano (predlzeny vikend) a zhodnotil, ze vsetko je v poriadku :) ....
http://presov.korzar.sme.sk/c/20371918/ ... radil.html

Tento analytik mal byt v PO vcera... a nie na jednom useku ale na vsetkych. Vcera som isiel po Budovatelskej od stavebnin, cez Jilemnickeho po napojenie na Kosicku 20 minut (!!!), co je zhruba 1,2km.
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 114
Obrázky: 1
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 03. Nov 2016 15:13

Na úseku NK od mosta cez rieku Sekcov az po ulicu Jilemnickeho je osadene verejne osvetlenie (je vidno uz aj lampy na stlpoch). Zmenil sa uz aj horny povrch, uz tam nie je len hlina). Zmeny za posledne 2 tyzdne su dost vyrazne, ale roboty je este stale dost a dost.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dodole » 03. Nov 2016 17:07

Urcite nieje pre PO riesenie len D1 ale minimalne pre smer PP-KE ano aj ked NK pomoze len kedy a dokedy...moja jazda v stredu od vstupu do PO po vystup 40minut na tak kratky usek mestom je to mega
dodole
návštevník
 
Príspevky: 15
Obrázky: 1
Založený: 25. Aug 2013 15:40

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 03. Nov 2016 21:36

Tak o urovni tohto clanku a jeho autorov svedci uz len to, ze D1 ma obist PO z juhovychodu. Je pritom zaujimave, ze hodnoti situaciu na Velkej krizovatke a krizovatke OM-Levocska, ked dlhodobo najproblemovejsia je juzna cast mesta a vstupy do mesta z J, Z a S (ale to by preukazovalo opak jeho tvrdeni, cize logicky toto pre neho nie je prispustne tvrdit). V centralnej casti najviac hori asi Rusinska a Vychodna.

Východisko existuje. Treba sa so železnicami dohodnúť, aby znížili rýchlosť nákladných vlakov na 60 kilometrov za hodinu a presunuli spínače za zastávku Prešov-mesto

Samozrejme, pokusit sa zdvihnut trat neprichadza do uvahy. Radsej obmedzit rychlost vlakov a riskovat bezpecnost. Je to vychod, tu treba pozerat iba na €€€.

Ján Kovalčík sa opäť vrátil aj ku vonkajším obchvatom mesta. Jeho názor sa nezmenil. Juhovýchodný obchvat je podľa neho zbytočne predražený aj preto, že v projekte je aj mimoúrovňová križovatka, ktorá bude napojením na severný obchvat.
„Tam sa zbytočne utopia peniaze a za tie by sa mohli riešiť vnútromestské križovatky. Kľúčový tranzit z Kapušian na Košice, ktorý teraz ide cez Sekčov aj tak ostane v pôvodnom stave,“ dodal.

Aha, zrazu vo svojich "rieseniach" uvazuje (aj ked nepriamo) aj s D1, ktoru pranieroval

Analytik Kovalčík nezmenil názor ani na východný obchvat. Trvá na tom, že je to pre Prešov lacnejšie a výhodnejšie riešenie ako severný obchvat. Dá sa pripraviť za 5 rokov

Ked je zrazu VO taky vyhodny, preco nan nenahovoril Figela ? Ved prave on bol jednym z Figelovych poradcov, aspon takto to tvrdi. A bol to prave Figel, ktory na SO tlacil pilou rozbehnutou na plny plyn.

Tieto peniaze by sa dali využiť na riešenia vnútromestskej dopravy a posilnenia vlakových spojení na trase Lipany-Prešov.

Kovacik popisal toho dost, no ziadne realne riesenie vnutromestskej dopravy v tom clanku nevidim. Druha cast vety snad ani nepotrebuje komentar. Posilnovat vlakove spojenia na trase Lipany - Presov ? ved ovela vacsi natresk je na trase Presov - Kosice, tam su vlaky plne aj mimo spicky. Ale jasne, tu by este dosiel k zaveru ze trat kapacitne nestaci a lacno ju skapacitnit nemozno. Aspon na najkritickejsom useku Kysak - DNV. A nato by trebalo dalsie €€€. Ach jaj.

Namiesto fabulovania nezmyslov by pan Kovacik spravil lepsie, keby vysvetlil z akych penazi je on aj INEKO zivene. Ak z verejnych, tak vidim naozaj priestor na ich setrenie. Zrusenim nezmyselnych institucii.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod plš » 03. Nov 2016 21:58

plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 04. Nov 2016 07:38

dúfam že ma nikto nezmaže, ale Open Society Institute = Sorošova mimomvládka :lol:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 04. Nov 2016 10:22

INEKO je OK, vykonavaju svoju cinnost v sulade s tym co maju v popise cinnosti. Nehadzal by som cele INEKO do kosa len preto, ze jeden clovek tam zlyhal. Skor by som napisal do INEKO, nech si svojho cloveka preklepnu. Jeho clanok je fakt o nicom.

Neviem ci si pan Kovalcik zamerne vybral na svoje pozorovania den, ked ma možno 70% ludi dovolenku a nepracuje, alebo to bola nahoda, kazdopadne to mal aspon uviest, ze jeho pozorovanie moze byt poznacene touto anaomaliou. Kedze to neuviedol, od tejto chvile je pre mna tento clovek nedoveryhodny az do chvile, kym si nezacne sypat popol na hlavu a neprizna, ze urobil chybu a opravi niektore svoje tvrdenia. Urcite aj niektore jeho navrhy su za zvazenie a mozu byt prinosne.

Z jeho vyjadrovania sa k Presovu mam vsak dojem, ze nehlada pravdu ale jeho cielom je maximalne usetrenie penazi a z toho si spravil bozstvo. Ano usetrenie penazi je velmi dolezite, ale existuju este aj ine parametre a tie tiez je potrebne brat do uvahy a dat im adekvatnu vahu. Mam vsak pocit, ze v jeho analyzach sa hladi len na usetrenie a na ostatne len tak akoze.

Ak poznate niekoho v INEKO, poradte im nech si urobia vo vnutri poriadok s Kovalcikom a nech mu do mozgu nastavia na prve miesto pravdu a nie obranu niektorych jeho nezmyselnych tvrdeni a navyse so suborom dat (den v auguste a den 31.10. v case predlzeneho vikendu ), ktory neodpoveda realite bezneho dna v PO. Inak zbytocne stracaju svoju dobru povest.

Moj odkaz pre ludi, ktori podliehaju konspiracii ako predch.prispevok:
- to ze zlyha jeden clovek neznamena, ze zlyha cela skupina(INEKO), inak sa budeme podobat ludom ako Meciar a Fico, ktori takuto metodu bezne pouzivaju. Jednou chybou zatienia 10 dobrych cinnosti a naopak jednou pravdou zakryvaju 10 klamstiev.
- Open Society Institute dnes nesie meno Open Society Foundation, ktoru zalozil George Soros.
Soros je clovek, ktory nie je ziadnym zlom, ale niekedy ma pravdu a niekedy sa zmyli (presne ako mi ostatny), ma vsak smolu ze je bohaty a Zid a potom ludia, ktori nemyslia kriticky, pouzivaju jeho meno aj v situaciach, o ktorych stary pan ani netusi ze existuju (nejake dopravne problemy v provincnom meste ako Presov). Soros nie je ziadny spasitel ale ani diabol, tych tu mame ovela viac doma.

Preto to ukoncim vetou "Radsej hamovat ako banovat" a tiez tvrdenim, ze za drvivu vacsinu nasich problemov nie su zodpovedni bohati ludia ani Zidia ale my sami, pripadne ti, ktorych sme si zvolili. Tam hladajme riesenia.

na strankach http://www.konspiratori.sk najdete weby (samozrejme nie vsetky konspiratorske weby tam su, tych je omnoho viac), ktorym sa je lepsie vyhnut pri ziskavani informacii, lebo medzi pravdou je mnohokrat (nie vzdy, aby to nebolo take jednoduche) skryta manipulacia, polopravda a loz.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Chystá sa presun love z Prešova na juh?

Odoslaťod Vceliak » 04. Nov 2016 13:14

Chystá sa presun love z Prešova na juh?
Takéto fundované stanoviská mi pripomínajú klasickú salámovú metódu postupného varenia žaby:
Na čo je Prešovu nejaký diaľlničný obchvat, veď im staviame Nábrežnú. Ušetrené peniaze z Prešovského obchvatu, alebo jeho časti "presmerujeme" na nejakú "dôležitejšiu" rýchlostnú cestu (keď už máme toto ministerstvo), napríklad: Dunajská Streda - Nové Zámky !
Vceliak
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 04. Nov 2016 15:18

Tak o urovni tohto clanku a jeho autorov svedci uz len to, ze D1 ma obist PO z juhovychodu. Je pritom zaujimave, ze hodnoti situaciu na Velkej krizovatke a krizovatke OM-Levocska, ked dlhodobo najproblemovejsia je juzna cast mesta a vstupy do mesta z J, Z a S (ale to by preukazovalo opak jeho tvrdeni, cize logicky toto pre neho nie je prispustne tvrdit). V centralnej casti najviac hori asi Rusinska a Vychodna.


treba poriadny smerovy prieskum, ani ludia na mieste nevedia kadial ktore auto/kamion vchadza a kadial vychadza z mesta. ale s tymto clankom sa da len suhlasit.

viewtopic.php?f=35&t=21989
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jancipo » 07. Nov 2016 08:37

Do galérie som pridal zopár situácii z Trafficu od Google. Dnes ráno o 8:15. Snáď pomôcka pre p. Kovalčíka... A pridal som aj pre porovnanie v rovnakom čase situáciu z Nitry, Zvolena, Košíc, Bratislavy. KE a BA teda nie sú kategória na porovnanie s PO, ale tak BA je tej situácii v PO najbližšie.
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 07. Nov 2016 11:14

tak myslim ze situacia v BA je iny level...ale fajn prispevok jancipo, ibaze to dokazuje nieco uplne ine. rano ludia idu do prace a neviem ako v PO ale vacsinou praca je v sirsom/uzsom centre....odovodnovat obchvat fotkami v case 8.15 je velmi zaujimave...

pozeram sucasnu situaciu cize pred obedom a to co je na I/18 je uplne porovnatelne so situaciou v NR ci ZA. to co je viac cervene aj teraz je presne to co ma riesit nabrezna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.