Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 07. Nov 2016 12:45

Podla toho co pises, tak Okolo Ziliny netreba stavat uplne nic, lebo teraz o 12:40 su prietahy mestom uplne zelene, kym cez Presov je to momentalne aj cervene aj oranzove, i ked samozrejme nie tak ako rano.

Podla toho co pises, tak vobec nechapem, preco sa okolo Ziliny teraz vobec nieco stavia, odporucal by som to zastavit, leo situacia je omnoho viac OK ako v Presove.

Nitra detto, momentalne omnoho viac zelena ako PO. BB tiez omnoho lepsie ako PO.

A neuverite BA tiez uplne v pohode, akurat usek okolo pristavneho mosta cca 1.5km je trocha problem. Odporucam zasatvit celu vystavbu D a RC na slovensku, lebo v pondelok poobede je az na PO a BA prakticky no problem.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 07. Nov 2016 13:32

devil napísal:tak myslim ze situacia v BA je iny level...ale fajn prispevok jancipo, ibaze to dokazuje nieco uplne ine. rano ludia idu do prace a neviem ako v PO ale vacsinou praca je v sirsom/uzsom centre....

Ak Sarisske luky, Solivar, oblast Petrovianskej + IPZ, oblast Budovatelskej a Jilemnickeho ci Kosice povazujes za sirsie centrum tak ano ale trz vazne - PO nie je BA aby mala to stastie, ze tam sidlia vsetky ustredne organy statnej spravy + urady s celoslovenskou posobnostou, takze centrum PO sluzi akurat tak ako miesto podnikania vietnamcov, miesto na pobocky bank a + este ako prestupovy uzol MHD.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 07. Nov 2016 16:08

Podla toho co pises, tak vobec nechapem, preco sa okolo Ziliny teraz vobec nieco stavia, odporucal by som to zastavit, leo situacia je omnoho viac OK ako v Presove.


noved prave, ZA ma MUK aj vo vnutri mesta...vsak o tom pisem dookola ze v meste takejto velkosti je lepsie mat kapacitnejsie mestske cesty a krizovatky nez velke obchvaty. alebo ZV, je sice o dost mensie mesto, na hlavnom tahu okrem par sto metrov su len 2 pruhy ALE ma 3 MUK za sebou. obchvat nema. BB obchvat vedie vlastne tiez cez mesto.

Ak Sarisske luky, Solivar, oblast Petrovianskej + IPZ, oblast Budovatelskej a Jilemnickeho ci Kosice povazujes za sirsie centrum tak ano ale trz vazne - PO nie je BA aby mala to stastie, ze tam sidlia vsetky ustredne organy statnej spravy + urady s celoslovenskou posobnostou, takze centrum PO sluzi akurat tak ako miesto podnikania vietnamcov, miesto na pobocky bank a + este ako prestupovy uzol MHD.


pisal som ze idu do prace do centra ...zeby aj po tychto uliciach...zacina poobednajsia spicka, opat je to cervene na levocskej a smerom na sabinov, potom vychodna - solivarska. to by vyriesil aky obchvat ?? no a potom samozrejme skultetyho-masarykova a smerom na KE. aha, a svabska.... MUK na sarisskych lukach pekne plynulo.

odporucam pozriet teraz TN, dialnicu ma, je to mensie mesto ale je to tam dost cerveno-oranzove, alebo salu, okresne mesto s jednou 2 pruhovou cestou cez centrum bez MUK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 08. Nov 2016 21:31

noved prave, ZA ma MUK aj vo vnutri mesta...vsak o tom pisem dookola ze v meste takejto velkosti je lepsie mat kapacitnejsie mestske cesty a krizovatky nez velke obchvaty.

A okrem zopar zarytych Kysucanov a Zilincanov tu kazdy rozumny pise ze problem nie je v samotnej ZA (tam je problematickou tak akurat krizovatka pri Tescu co je jedina urovnova krizovatka na okruhu), problem je pred ZA. Kapacitne cesty by vedeli obchvat plnohodnotne nahradit (za predpokladu, ze by tam bola povolena aj normalna rycholost nie 50-70 km/h), ak by boli s dilanicnymi usekmi plynule spojene. V PO aktualne jedinym kapacitnym vnutromestskym tahom je 1,5 km privadzaca a cast AGLS medzi Sekcovom a Sarisskymi Lukami (cca 2 km). I/18 za kapacitnu mestsku komunikaciu nemozno povazovat uz len preto, ze kazdych 100 m je tam nejaka urovnova krizovatka. O priechode cez hranicu MPR skoda pisat. A rozhodne nou nebude ani NK, ta na jednej strane usti ako 1+1 do kruhaca, na strane druhej do sidliskovej 4-prudovky a o urovnovych krizovatkach kazdych 500 m skoda pisat. Vlastne jedinou je moznost buduceho vedenia kapacitneho S-J prietahu pozdz Sekcova (MK3+MK5) s pokracovanim cez MUK ZVL na privadzac. Este by sa dala skapacitnit Rusinska s MUK s AGLS (ev. jej pokracovanie ako privadzac po pripadny JVO). Uz trz je jasne ze akekolvek prepojenie takehoto prietahu s D1 je mozne jedine obchvatom - bud SZ (co by cestu dost predlzilo a bol by menej vyuzivany) alebo JZ. Z toho vyplyva opat to, co sa uz pisalo - JZO alternativu nema. Ak o niektorom obchvate ma vyznam diskutovat, tak je to severny.

pisal som ze idu do prace do centra ...zeby aj po tychto uliciach

do centra po perifernych bocnych uliciach ? Nachadzajucich sa este k tomu mimo hlavnych obytnach zon ? To "trosku" nesedi.

zeby aj po tychto uliciach...zacina poobednajsia spicka, opat je to cervene na levocskej a smerom na sabinov, potom vychodna - solivarska. to by vyriesil aky obchvat ?? no a potom samozrejme skultetyho-masarykova a smerom na KE. aha, a svabska

Tak tranzit PL-KE-HU sa praveze deli, cast ide po Safarikovej + Vychodna, cast po Rusinskej, avsak najma v spicke chodi prave po Solivarskej. Takze bud VO alebo SO+JZO. Mimochodom, na Safarikovu a Vychodnu zacadzaju aj tie kamiony od PP na KE, ktore maju problem pohynat na Skultethyno kvoli 12% stupaku, ked su nalozene. Navyse, netreba zabudat, ze zo Svab sa trz neda dostat do centra ciastocnym uzavretim KO pri ZVL, cize sa musi obchadzat - cez Solivarsku.

pisal som ze idu do prace do centra

Tak preco je potom poobede komplet upchaty privadzac (v piatok ci kedy sa stalo ze kolona zacinala uz na D1), Kosicka a Masarykova presne po Cierny Most (teda po odbocku na NK) a dalej DO CENTRA volna ? Preco je http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=35510 I/18 od D1 najcervensia prave pred prvym semaforom a dalej pred odbockou na OM (E50) ? Ved podla tvojich tvrdeni by mala byt najcervensia prave pred hlavnou krizovatkou ;) A tiez ak idu do prace do centra tak kde ? Kde tam pracuju ? Lebo zatial - povedane pojmami dokaznej teorie - tvoje tvrdenia boli vyvratene. Nie protidokazom ale rovno dokazom opaku.

odporucam pozriet teraz TN, dialnicu ma, je to mensie mesto ale je to tam dost cerveno-oranzove, alebo salu, okresne mesto s jednou 2 pruhovou cestou cez centrum bez MUK.

Tak TN je stale obmedzovany kvoli prestavbe zeleznice, cize argumentovat nieco nim nie je prave najrelevantnejsie. Sala je specificka v tom, ze lezi na najlepsej spojnici medzi NZ a BA, ma len 1 most cez Vah a navyse obrovsky priemyselny kompex na nachadza na pravom brehu Vahu. cize tiez trosku od veci.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 08. Nov 2016 21:40

Však preto treba Prešovu MK3 a MK5.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 719
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 08. Nov 2016 21:43

Lenze to stale neneguje potrebu jedneho z obchvatov. Ba prave naopak - postavenim MK3+MK5 bez JZO by doprava na I/18 medzi D1 a MK5 totalne klakla.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 08. Nov 2016 21:51

Ale nekľakla. Najhoršie problémy vyplývajú z toho, že od Sabinova je len jeden pruh až po centrum.
Ešte som zabudol - na I/18 zopár demolácií+nadjazd nad železnicou (ako napr.v Hradci Králové - keď sa chce tak sa dá aj v zastavanom území urobiť nadjazd) + zelená vlna = veci by sa pohli tak, že zápchy by sa podstatne zredukovali.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 719
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod JaNY » 09. Nov 2016 04:04

Na Sabinovskej by sa urcite dalo urobit na 2+2 takych 200 az 300m od krizovatky Dubrava smerom do mesta. Teda aspon nieco riesit. A neviem ci by sa nedalo dalej naskrabat tych 11m sirky pre menitelny trojpruh az skoro po odbocku k Tatranu. Tie biedne stromceky a trochu zelene medzi cestou a chodnikom by mohli ustupit motorizacii, ako v mnohych inych pripadoch. Ale mozme si lahko predstavit, aky kolaps by nastal keby Sabinovsku nejak tak zacali riesit.
A ten most z Levocskej ponad zel. trat a Torysu by som potiahol tich +- 200m az za krizovatku Obr. mieru a hned by bolo veselsie :) na tahu VT-PP. Ale skade zobrat peniaze a ochotu. Alebo opacne?
Obrázok používateľa
JaNY
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 09. Nov 2016 07:30

na KO je zabetonovany aj v poradi treti zaber... ak sa nemylim, tak este im ostava zabetonovat jeden zaber smerom na kosicku a dva zabery smerom na petroviansku. dalej je uz zrejme zabetonovany pilier smerom na petroviansku a na petrovanskej sa armuje posledny pilier aj s oporou.
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 125
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 09. Nov 2016 10:58

A rozhodne nou nebude ani NK, ta na jednej strane usti ako 1+1 do kruhaca, na strane druhej do sidliskovej 4-prudovky a o urovnovych krizovatkach kazdych 500 m skoda pisat.


tak treba postavit kruhac 2+2, a zaujimave je ze na obrancov mieru (sidliskova cesta) bola zeleno-oranzova farba. aj teraz je. tadial sa ide smerom od/na PP aj teraz alebo sa mylim ?

https://www.google.sk/maps/dir/48.96390 ... m2!4m1!3e0

Tak tranzit PL-KE-HU sa praveze deli, cast ide po Safarikovej + Vychodna, cast po Rusinskej, avsak najma v spicke chodi prave po Solivarskej. Takze bud VO alebo SO+JZO. Mimochodom, na Safarikovu a Vychodnu zacadzaju aj tie kamiony od PP na KE, ktore maju problem pohynat na Skultethyno kvoli 12% stupaku, ked su nalozene. Navyse, netreba zabudat, ze zo Svab sa trz neda dostat do centra ciastocnym uzavretim KO pri ZVL, cize sa musi obchadzat - cez Solivarsku.


https://www.google.sk/maps/dir/48.96390 ... m2!4m1!3e0

ako toto vyriesi D1 ?

do centra po perifernych bocnych uliciach ? Nachadzajucich sa este k tomu mimo hlavnych obytnach zon ? To "trosku" nesedi.


toto je cervene prakticky vzdy, ako toto vyriesi D1 ?

https://www.google.sk/maps/dir/48.98147 ... 936469!3e0

cize znovu sa pytam, ako tento smer vyriesi D1 ?

Tak preco je potom poobede komplet upchaty privadzac (v piatok ci kedy sa stalo ze kolona zacinala uz na D1), Kosicka a Masarykova presne po Cierny Most (teda po odbocku na NK) a dalej DO CENTRA volna ? Preco je http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=35510 I/18 od D1 najcervensia prave pred prvym semaforom a dalej pred odbockou na OM (E50) ? Ved podla tvojich tvrdeni by mala byt najcervensia prave pred hlavnou krizovatkou ;) A tiez ak idu do prace do centra tak kde ? Kde tam pracuju ? Lebo zatial - povedane pojmami dokaznej teorie - tvoje tvrdenia boli vyvratene. Nie protidokazom ale rovno dokazom opaku.


nerozumiem. kosicka a masarykova je problematicka cely den - vyuziva sa predsa aj do centra aj smerom na PP, ak bude nabrezna premavka sa prerozdeli. alebo sa mylim ? to co nabrezna neriesi je petrovianska. to je dost malo.

I/18 je cervena rano/poobede - najcervensia je spolu s I/68 na v. saris, cize ano, lokalka jazdi z/do prace. takze levocsku R4 SO nevyriesi a sabinovsku uz vobec nie. piatok nie je bezny den. ale opakujem, nech sa urobi smerovy prieskum a ked sa preukaze dost velky tranzit tak to bude dovod na akykolvek velky obchvat. argumentovat ze ulice v meste su upchate je dost jalove.

Tak TN je stale obmedzovany kvoli prestavbe zeleznice, cize argumentovat nieco nim nie je prave najrelevantnejsie. Sala je specificka v tom, ze lezi na najlepsej spojnici medzi NZ a BA, ma len 1 most cez Vah a navyse obrovsky priemyselny kompex na nachadza na pravom brehu Vahu. cize tiez trosku od veci.


A okrem zopar zarytych Kysucanov a Zilincanov tu kazdy rozumny pise ze problem nie je v samotnej ZA (tam je problematickou tak akurat krizovatka pri Tescu co je jedina urovnova krizovatka na okruhu), problem je pred ZA.


a PO ma kapacitne cesty pred aj za a mysli si ze obchvat vyriesi to ze ich nema kapacitne vo vnutri. omyl.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 10. Nov 2016 08:23

devil napísal:tak treba postavit kruhac 2+2, a zaujimave je ze na obrancov mieru (sidliskova cesta) bola zeleno-oranzova farba. aj teraz je. tadial sa ide smerom od/na PP aj teraz alebo sa mylim ?


Kruhac je na 2+2 a aj ked bol v prevadzke, tak to bol hlavny dovod upchatia celej juznej casti mesta. Aby tam nebol problem, museli by byt samostatne vetvy NK=> Petrovianska (ma byt ale 1-pruhova) a Petrovianska - NK (nie je a kvoli tvaru krizovatky a priestorovym moznostiam asi ani nikdy nebude). Na PP sa chodi scasti tadialto, pre OA je vyhodnejsie obist (hlavne Skultetyho) po NK a pomientori stale chodia po vychodnej a Vajanskeho. Treba si tiez uvedomit ze na NK je dnes presne tolko aut, kolko tom pustia semafory na jednej strane na Levocskej a na druhej strane na Masarykovej a Skultetyho. Skultetyho je stale upchata, Masarykova byva upchata cca od Shellky pravy pruch (odbocenie na Skultetyho), pravy pruch (smer centrum) byva celkom volny.

nerozumiem. kosicka a masarykova je problematicka cely den - vyuziva sa predsa aj do centra aj smerom na PP, ak bude nabrezna premavka sa prerozdeli. alebo sa mylim ? to co nabrezna neriesi je petrovianska. to je dost malo.

Hej, lenze na Masarykovej pekne vidno co ide do centra (pravy pruh, ktory je vzdy plny asi tak, ze vsetky auta prejdu na jednu zelenu) a co na Skultetyho a NK (lavy pruh, kolona od stanice; dalej kolona zakonite nebude kvoli tomu ze dalsie auta zdrziava semafor pred stanicou s pomerne kratkym signalom). Takze opat - vacsina aut co ide od KE bud odboci na Vychodnu alebo pokracuje cez Masarykovu na Skultetyho. Cez CM pokracuje po Masarykovej pomerne malo, Z Masarykovej na Kuzmanyho je zazrak, ak niekto vobec odbaca. Cize Centrum (min. od KE) rozhodne nie ke takou castou cielovou destinaciou ako uvadzas :) Co sa tyka Petrovianskej - dnes je jej main problem kruhac - tu vyriesi Estakada, kedze stvorpruh sa predlzi. Tymto sa vsak problem len prenesie a to co je dnes na Patrovianskej bude potom na zbiehani pri odbocke na Jilemnickeho. Pravdepodobne upchatie praveho pruhu od KE na NK kvoli kruhaci za az taky problem nepovazujem, vzhladom na to, co je tu trz.

I/18 je cervena rano/poobede - najcervensia je spolu s I/68 na v. saris, cize ano, lokalka jazdi z/do prace. takze levocsku R4 SO nevyriesi a sabinovsku uz vobec nie. piatok nie je bezny den. ale opakujem, nech sa urobi smerovy prieskum a ked sa preukaze dost velky tranzit tak to bude dovod na akykolvek velky obchvat. argumentovat ze ulice v meste su upchate je dost jalove.

I/18 je plna vzdy nie len rano a poobede. Na I/68 su problemom hlavne semfory na Sidlovci, za ktorymi je priecestie, ktorym ak prechadza vlak, tak sa zablokuje cela krizovatka. Uplne riesenie tam bez nahradenia tohto priecestia neexistuje. Co sa tyka smeroveho prieskumu §- ved ten sa robil. Pri FS na obchvaty tusim v zavere 2014. Vysledok je jasny - D1 cca 13.000/den bez SO, s SO 19.000/den.

a PO ma kapacitne cesty pred aj za a mysli si ze obchvat vyriesi to ze ich nema kapacitne vo vnutri. omyl.

A prosim ta, ako chces riesit kapacitu vo vnutri ked tam na to nie je priestor ? Trz sa ma akoze zburat polka mesta zeby sa nestaval abcvat alebo co ? Este raz, D1 vyriesi celu zapadnu a juznu cast mesta a to je podstatne. SO by zmiernil problemy v severnej a vychodnej, ev. VO by vyriesil vychodnu cast (za predpokladu napojenia Sekcova kapacitnym privadzacom a aj Solivaru), neriesil by vsak sever.

Na ostatne zodpoviem z desktopu.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 10. Nov 2016 09:09

Kruhac je na 2+2 a aj ked bol v prevadzke, tak to bol hlavny dovod upchatia celej juznej casti mesta. Aby tam nebol problem, museli by byt samostatne vetvy NK=> Petrovianska (ma byt ale 1-pruhova) a Petrovianska - NK (nie je a kvoli tvaru krizovatky a priestorovym moznostiam asi ani nikdy nebude). Na PP sa chodi scasti tadialto, pre OA je vyhodnejsie obist (hlavne Skultetyho) po NK a pomientori stale chodia po vychodnej a Vajanskeho. Treba si tiez uvedomit ze na NK je dnes presne tolko aut, kolko tom pustia semafory na jednej strane na Levocskej a na druhej strane na Masarykovej a Skultetyho. Skultetyho je stale upchata, Masarykova byva upchata cca od Shellky pravy pruch (odbocenie na Skultetyho), pravy pruch (smer centrum) byva celkom volny.


cize skultetyho je upchata kvoli autam co by isli po nabreznej keby bola. semafory na oboch koncoch maju ten isty objem teraz aj ked bude nabrezna hotova.

Hej, lenze na Masarykovej pekne vidno co ide do centra (pravy pruh, ktory je vzdy plny asi tak, ze vsetky auta prejdu na jednu zelenu) a co na Skultetyho a NK (lavy pruh, kolona od stanice; dalej kolona zakonite nebude kvoli tomu ze dalsie auta zdrziava semafor pred stanicou s pomerne kratkym signalom). Takze opat - vacsina aut co ide od KE bud odboci na Vychodnu alebo pokracuje cez Masarykovu na Skultetyho. Cez CM pokracuje po Masarykovej pomerne malo, Z Masarykovej na Kuzmanyho je zazrak, ak niekto vobec odbaca. Cize Centrum (min. od KE) rozhodne nie ke takou castou cielovou destinaciou ako uvadzas :) Co sa tyka Petrovianskej - dnes je jej main problem kruhac - tu vyriesi Estakada, kedze stvorpruh sa predlzi. Tymto sa vsak problem len prenesie a to co je dnes na Patrovianskej bude potom na zbiehani pri odbocke na Jilemnickeho. Pravdepodobne upchatie praveho pruhu od KE na NK kvoli kruhaci za az taky problem nepovazujem, vzhladom na to, co je tu trz.


lenze smerom do centra sa da predsa odbocit vpravo za tescom, cize upchata vychodna. skoly, nemocnica atd.

I/18 je plna vzdy nie len rano a poobede. Na I/68 su problemom hlavne semfory na Sidlovci, za ktorymi je priecestie, ktorym ak prechadza vlak, tak sa zablokuje cela krizovatka. Uplne riesenie tam bez nahradenia tohto priecestia neexistuje. Co sa tyka smeroveho prieskumu §- ved ten sa robil. Pri FS na obchvaty tusim v zavere 2014. Vysledok je jasny - D1 cca 13.000/den bez SO, s SO 19.000/den.


tak potom google pacha krivdu lebo ja tam vidim len cervene rano a poobede aj to najma na krizovatke s I/68. vysledok pri FS je taky aky treba aby bol. celostatny smerovy prieskum v 2007 vseobecne ukazal nizke podiely tranzitu, mozno prave preto sa odvtedy ziadny nerealizoval. okolo NR je takato intenzita, tak odkial by sa vzala okolo PO ?

A prosim ta, ako chces riesit kapacitu vo vnutri ked tam na to nie je priestor ? Trz sa ma akoze zburat polka mesta zeby sa nestaval abcvat alebo co ? Este raz, D1 vyriesi celu zapadnu a juznu cast mesta a to je podstatne. SO by zmiernil problemy v severnej a vychodnej, ev. VO by vyriesil vychodnu cast (za predpokladu napojenia Sekcova kapacitnym privadzacom a aj Solivaru), neriesil by vsak sever.


uprimne - s tym sa tazko da nieco robit. to je ako niektore hlavne ulice v BA. ubrat z chodnikov alebo aj burat. npr. vo ZV je velke stastie ze bolo miesto pre MUK neresnica. tie 3 MUK za sebou pomahaju viac ako hocijaky obchvat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 10. Nov 2016 21:04

devil napísal:cize skultetyho je upchata kvoli autam co by isli po nabreznej keby bola. semafory na oboch koncoch maju ten isty objem teraz aj ked bude nabrezna hotova.

Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.

lenze smerom do centra sa da predsa odbocit vpravo za tescom, cize upchata vychodna. skoly, nemocnica atd.

Myslis HM TESCO ? To ano, lenze vacsina aut odtial pokracuje bud na Solivarsku, alebo dalej na Vajanskeho, dolava na Bardejovsku a nasledne doprava na Sabinovsku. Odbocovak na Kuzmanyho je prakticky vzdy prazdny. Odbocovak z Vychodnej na Gresovu uz byva o cosi plnsi, avsak stale tam odbocuje pomerne malo aut oproti tomu, co idu na Rusinsku, Vajanskeho a Safarikovu.

tak potom google pacha krivdu lebo ja tam vidim len cervene rano a poobede aj to najma na krizovatke s I/68. vysledok pri FS je taky aky treba aby bol. celostatny smerovy prieskum v 2007 vseobecne ukazal nizke podiely tranzitu, mozno prave preto sa odvtedy ziadny nerealizoval. okolo NR je takato intenzita, tak odkial by sa vzala okolo PO ?

Nedaleko Levocskej som svojho casu chodil na strednu a ta bola plna uz vtedy. Doteraz som ju okrem vikendov a noci este asi prazdnu nevidel. Bez ohladu na to, ci bol cas spicky alebo obednajsieho sedla. Co sa tyka tych intenzit - uz som to raz pisal - tranzit po E50 bol este nedavno zanedbatelny, rast zacal cca od 2009, cca od 2011 bol dost viditelny, od 2015 uz zacina byt vyrazny. Tranzit Pl - HU sa zacal objavovat po 2006, kontinualne narastal, narazovo po vypuknuti Ukrajinskej krizy, kedy sa vo velkom zacali objavovat ruske kamiony. A to uz nehovorim o "letnom" tranzite, kedy na starej I/20 bolo problem stretnut auta so slovenskym ECV.

uprimne - s tym sa tazko da nieco robit. to je ako niektore hlavne ulice v BA. ubrat z chodnikov alebo aj burat. npr. vo ZV je velke stastie ze bolo miesto pre MUK neresnica. tie 3 MUK za sebou pomahaju viac ako hocijaky obchvat.

Tak pripad I/18 napriec Presovom je nieco podobne ako Staromestska napriec BA. Lenze tam sa predsa len neburalo az tak ako v PO (resp. PO az take rozsiahle historicke jadro nemal, takze demolacia Namestia Mieru ci secesnej zastavby Levocskej boli o to viac) a zasa v PO sa vobec neriesili krizovatky mimourovnovu (co vsak bolo na vtedajsiu premavku aj pochopitelne). To vsak opat len potvrdzuje potrebu nadcasovych rieseni, nie takych polovicatych typu hlavna krizovatka. Prave preto tu vsetci apelujeme na obchvat - ktory ma o. i. aj tu vyhodu, ze ma MUK v blizkosti SII a SIII, co je 1/3 obyvatelov PO. ZV mal skor to stastie, ze tam sa rezervoval koridor pre kapacitnu komunikaciu. V PO to spravili na hulvata - rozsirili staru hradsku bez ohladu na to, ze viedla stredom mesta, pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 11. Nov 2016 20:59

Pridal som obrázky ktoré potvrdzujú slová čo písal topfield o tom, že tretí záber je zabetónovaný http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35590
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35591. Aj predposledný pilier je zabetónovaný http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35594 a dnes aj odšalovaný. Zaarmovaná pätka http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35593 http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35592 je už dnes tiež zabetónovaná. Pokračujú práce na izoláciách ďalšieho mosta cez Sekčov http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35598 a obnovili aj práce na preložke cesty do Hanisky ponad podjazd http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35597. Škoda, že nemôžem potvrdiť aj počet záberov ktoré treba ešte zabetónovať lebo treba ešte dva zábery na Košickú a tri zábery na Petrovianskú. Ale snažia sa. Násyp od Košickej je už skoro dokončený a do konca roka by mohli stihnúť zabetónovať nadjazd aspoň zo strany od Košickej.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 334
Obrázky: 2514
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod atlan » 12. Nov 2016 10:26

Snazia sa a idem im to. Snad bude pocasie priaznive.
atlan
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 13. Nov 2016 11:36

Snad len doplnim ze na casti cesty od mestskej haly k mostu cez torysu je v oboch smeroch nova, predposledna vrstva asfaltu.
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 125
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 13. Nov 2016 18:38

Myslis HM TESCO ? To ano, lenze vacsina aut odtial pokracuje bud na Solivarsku, alebo dalej na Vajanskeho, dolava na Bardejovsku a nasledne doprava na Sabinovsku. Odbocovak na Kuzmanyho je prakticky vzdy prazdny. Odbocovak z Vychodnej na Gresovu uz byva o cosi plnsi, avsak stale tam odbocuje pomerne malo aut oproti tomu, co idu na Rusinsku, Vajanskeho a Safarikovu.


Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.


Nedaleko Levocskej som svojho casu chodil na strednu a ta bola plna uz vtedy. Doteraz som ju okrem vikendov a noci este asi prazdnu nevidel. Bez ohladu na to, ci bol cas spicky alebo obednajsieho sedla. Co sa tyka tych intenzit - uz som to raz pisal - tranzit po E50 bol este nedavno zanedbatelny, rast zacal cca od 2009, cca od 2011 bol dost viditelny, od 2015 uz zacina byt vyrazny. Tranzit Pl - HU sa zacal objavovat po 2006, kontinualne narastal, narazovo po vypuknuti Ukrajinskej krizy, kedy sa vo velkom zacali objavovat ruske kamiony. A to uz nehovorim o "letnom" tranzite, kedy na starej I/20 bolo problem stretnut auta so slovenskym ECV.


Tak pripad I/18 napriec Presovom je nieco podobne ako Staromestska napriec BA. Lenze tam sa predsa len neburalo az tak ako v PO (resp. PO az take rozsiahle historicke jadro nemal, takze demolacia Namestia Mieru ci secesnej zastavby Levocskej boli o to viac) a zasa v PO sa vobec neriesili krizovatky mimourovnovu (co vsak bolo na vtedajsiu premavku aj pochopitelne). To vsak opat len potvrdzuje potrebu nadcasovych rieseni, nie takych polovicatych typu hlavna krizovatka. Prave preto tu vsetci apelujeme na obchvat - ktory ma o. i. aj tu vyhodu, ze ma MUK v blizkosti SII a SIII, co je 1/3 obyvatelov PO. ZV mal skor to stastie, ze tam sa rezervoval koridor pre kapacitnu komunikaciu. V PO to spravili na hulvata - rozsirili staru hradsku bez ohladu na to, ze viedla stredom mesta, pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.


s tym naporom je to otazne. pocet aut na OM-Levocsska bude ten isty. s tymi semaformi je to tak ze aj gagarinova v BA ma vela semaforov a odbocky uplne vsade, jazdi tam vyse 40.000 aut denn ale cez den je prejazd v poriadku. predpokladam ze to co je tam cez den je v PO spicka. NR detto suvisla 4 pruhova komunikacia s velkym kruhovym objazdom a 8-9 semaforov a vyse 20.000 aut denne. cez ZV neexistuje ziadna kapacitna komunikacia, su tam 2 pruhy az na par metrov medzi 2 MUK. ide vsak o rovnu cestu bez odbocovania. PO ma najvyssiu intenzitu zo SV - 30.000, zo zapadu 20.000 aut , z juhu 18.000. a to nemate velky obchvat, a uplne klucovy udaj je z useku svinia- Presov, zapad a to 12.200 aut denne s uplne beznym asi 25 percentnym podielom NA. nic "vyrazne" na tom nevidim. Sabinovska ma tiez 18.000 intenzitu, ktora prichadza na levocssku. tam asi vela tranzitu nie je. tak potom odkial su tie ocakavania vo FS ohladom tranzitu na JZO a SO ? problemy v PO nesposobuje pocet aut ale ze cesty robili na hulvata ako pises, niekde 2, niekde 4 pruhy, odbacanie vlavo. nabrezna toto odbura tym ze odbremeni kosicku, masarykovu, skultetyho priami a nepriamo aj ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 13. Nov 2016 18:41

Myslis HM TESCO ? To ano, lenze vacsina aut odtial pokracuje bud na Solivarsku, alebo dalej na Vajanskeho, dolava na Bardejovsku a nasledne doprava na Sabinovsku. Odbocovak na Kuzmanyho je prakticky vzdy prazdny. Odbocovak z Vychodnej na Gresovu uz byva o cosi plnsi, avsak stale tam odbocuje pomerne malo aut oproti tomu, co idu na Rusinsku, Vajanskeho a Safarikovu.


Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.


Nedaleko Levocskej som svojho casu chodil na strednu a ta bola plna uz vtedy. Doteraz som ju okrem vikendov a noci este asi prazdnu nevidel. Bez ohladu na to, ci bol cas spicky alebo obednajsieho sedla. Co sa tyka tych intenzit - uz som to raz pisal - tranzit po E50 bol este nedavno zanedbatelny, rast zacal cca od 2009, cca od 2011 bol dost viditelny, od 2015 uz zacina byt vyrazny. Tranzit Pl - HU sa zacal objavovat po 2006, kontinualne narastal, narazovo po vypuknuti Ukrajinskej krizy, kedy sa vo velkom zacali objavovat ruske kamiony. A to uz nehovorim o "letnom" tranzite, kedy na starej I/20 bolo problem stretnut auta so slovenskym ECV.


Tak pripad I/18 napriec Presovom je nieco podobne ako Staromestska napriec BA. Lenze tam sa predsa len neburalo az tak ako v PO (resp. PO az take rozsiahle historicke jadro nemal, takze demolacia Namestia Mieru ci secesnej zastavby Levocskej boli o to viac) a zasa v PO sa vobec neriesili krizovatky mimourovnovu (co vsak bolo na vtedajsiu premavku aj pochopitelne). To vsak opat len potvrdzuje potrebu nadcasovych rieseni, nie takych polovicatych typu hlavna krizovatka. Prave preto tu vsetci apelujeme na obchvat - ktory ma o. i. aj tu vyhodu, ze ma MUK v blizkosti SII a SIII, co je 1/3 obyvatelov PO. ZV mal skor to stastie, ze tam sa rezervoval koridor pre kapacitnu komunikaciu. V PO to spravili na hulvata - rozsirili staru hradsku bez ohladu na to, ze viedla stredom mesta, pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.


s tym naporom je to otazne. pocet aut na OM-Levocsska bude ten isty. s tymi semaformi je to tak ze aj gagarinova v BA ma vela semaforov a odbocky uplne vsade, jazdi tam vyse 40.000 aut denn ale cez den je prejazd v poriadku. predpokladam ze to co je tam cez den je v PO spicka. NR detto suvisla 4 pruhova komunikacia s velkym kruhovym objazdom a 8-9 semaforov a vyse 20.000 aut denne. cez ZV neexistuje ziadna kapacitna komunikacia, su tam 2 pruhy az na par metrov medzi 2 MUK. ide vsak o rovnu cestu bez odbocovania. PO ma najvyssiu intenzitu zo SV - 30.000, zo zapadu 20.000 aut , z juhu 18.000. a to nemate velky obchvat, a uplne klucovy udaj je z useku svinia- Presov, zapad a to 12.200 aut denne s uplne beznym asi 25 percentnym podielom NA. nic "vyrazne" na tom nevidim. Sabinovska ma tiez 18.000 intenzitu, ktora prichadza na levocssku. tam asi vela tranzitu nie je. tak potom odkial su tie ocakavania vo FS ohladom tranzitu na JZO a SO ? problemy v PO nesposobuje pocet aut ale ze cesty robili na hulvata ako pises, niekde 2, niekde 4 pruhy, odbacanie vlavo. nabrezna toto odbura tym ze odbremeni kosicku, masarykovu, skultetyho priami a nepriamo aj ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 15. Nov 2016 13:39

Pravdepodobne vcera osadili pred zaciatkom noveho useku NK pri Mes.hale semafory (krizovatka ulic Prazska/JanaPavla II a Pod kamenou banou), ani som nevedel, ze tam maju byt, ale bez nich by to tam bol asi masaker, hlavne pre auta od rodinnych domov, ktore by sa chceli pripajat na smer na Sidl. 2 a 3.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 15. Nov 2016 14:26

semafory su tam uz nejake 2-3 tyzdne
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 114
Obrázky: 1
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 15. Nov 2016 16:33

devil aj keby vďaka NK bol Prešov dokonale prejazdný aj v špičke, priemerná rýchlosť bude maximálne 50km/h. Cez tunel to bude nad 100km/h a vzdialenosť sa skráti, takže úspora času bude vysoko nad 50%. Už len kvôli tomu by sa mala stavať D1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 17. Nov 2016 09:45

uspora casu je jeden dolezity ukazovatel, dalsie su npr. cena a intenzita a tam ma PO velky problem. btw. takyto prejazd je cez ZV a nerobi sa z toho hysteria. vlastne nikde okrem ZA s okolim a PO sa nerobi...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 18. Nov 2016 16:53

Aký je stav na stavbe pri ZVL???? Ako pokračuje veľký most cez Torysu???? Podjazd pri ZVL??? Vie niekto podať nové najaktuálnejšie info????? Alebo sa blíži koniec stavbárskej sezóny pre znižujúce sa teploty??????
tomino1971
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 27. Dec 2013 23:04

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 18. Nov 2016 19:05

Cestoval som cez Prešov v štvrtok 17.11. a napriek štátnemu sviatku sa makalo pri ZVL (plno pracovnikov na moste aj preložke I/20), videl som aj žeriav pri premosteni Torysy. Môžem potvrdiť, že sa maká ostošesť. Počasie je v podstate vyhovujúce, žiadne treskúce mrazy nehrozia, žiadne silné lejaky. Podľa mňa budú pracovať (ak to počasie dovolí) skoro do Vianoc.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 719
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 18. Nov 2016 21:17

granite01 vďaka za info. Každá správa a foto poteší. Verím, že aj to časom bude.
tomino1971
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 27. Dec 2013 23:04

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.