Stránka 129 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 14:47
od Tomas PO
granite01 napísal:Ale nekľakla. Najhoršie problémy vyplývajú z toho, že od Sabinova je len jeden pruh až po centrum.
Ešte som zabudol - na I/18 zopár demolácií+nadjazd nad železnicou (ako napr.v Hradci Králové - keď sa chce tak sa dá aj v zastavanom území urobiť nadjazd) + zelená vlna = veci by sa pohli tak, že zápchy by sa podstatne zredukovali.

pri reko OM-Levocska sa uvazovalo s nadjazdom ponad zeleznicu. na strane sidliska II by sa musel most vysplhat do urovne 4. poschodia a na strane levocskej (za ul. urbankovou) by museli ist do demolacie oba bytove domy a velkym problemom je aj historicka poliklinika. a to uz sme par desiatok metrov od MPR, co mi pripomina buranie typu most SNP durch centrum. takze velmi schodne to nie je.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 14:49
od Tomas PO
JaNY napísal:Na Sabinovskej by sa urcite dalo urobit na 2+2 takych 200 az 300m od krizovatky Dubrava smerom do mesta. Teda aspon nieco riesit. A neviem ci by sa nedalo dalej naskrabat tych 11m sirky pre menitelny trojpruh az skoro po odbocku k Tatranu. Tie biedne stromceky a trochu zelene medzi cestou a chodnikom by mohli ustupit motorizacii, ako v mnohych inych pripadoch. Ale mozme si lahko predstavit, aky kolaps by nastal keby Sabinovsku nejak tak zacali riesit.
A ten most z Levocskej ponad zel. trat a Torysu by som potiahol tich +- 200m az za krizovatku Obr. mieru a hned by bolo veselsie :) na tahu VT-PP. Ale skade zobrat peniaze a ochotu. Alebo opacne?

ja by som tu skor isiel do 2+1 a v strede obojsmerny BUS pruh (ked to je technicky vobec mozne)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 14:54
od Tomas PO
devil napísal:https://www.google.sk/maps/dir/48.9639086,21.2554056/49.0213377,21.2766481/@48.9898589,21.2441396,13.75z/data=!4m2!4m1!3e0

ako toto vyriesi D1 ?

do centra po perifernych bocnych uliciach ? Nachadzajucich sa este k tomu mimo hlavnych obytnach zon ? To "trosku" nesedi.


toto je cervene prakticky vzdy, ako toto vyriesi D1 ?

https://www.google.sk/maps/dir/48.98147 ... 936469!3e0

cize znovu sa pytam, ako tento smer vyriesi D1 ? [quote]

To vyriesi D1 + R4. A to je sucasny problem, ze treba obe. Ak by D1 stala uz davno, tak sa len bavime o tom, ci R4, alebo JV, alebo MK-3 + MK-5. Teraz sme ale v stave, ze sa robi vsetko preto, aby nesla ani D1 (ved bude NK). Ale ta mala byt pred 15 rokmi. Je 2017 pomaly a PO stale nema ani NK ani D1 ani R4. To je zufale devil.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 15:02
od Tomas PO
eric987 napísal:Petrovianska - NK (nie je a kvoli tvaru krizovatky a priestorovym moznostiam asi ani nikdy nebude).

planovala sa vetva od KE, ktora by najrpv mierne pravotocivym a nasledne lavotocivym oblukom preklenula KO, estakadu nad nim a dokonca aj zeleznicu. z tohto zislo uz v pociatkoch a to kvoli vacsej investici (3 urovnovu krizovatku v Presove, ta kdeze :) ) a rovnako kvoli tomu, ze cast objektov by sa musela zburat. vlastnikom niektorych objektov bol aj p. jarkovsky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 15:06
od Tomas PO
devil napísal:cize skultetyho je upchata kvoli autam co by isli po nabreznej keby bola. semafory na oboch koncoch maju ten isty objem teraz aj ked bude nabrezna hotova.

jednoznacne devil, skultetyho je gro gro tranzit. domaci sa motaju po bocnych ulickach ako kupelna, pavlovicak, partizanska a takto to obchadzaju...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 15:22
od Tomas PO
eric987 napísal:Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.


Ciastocne po postaveni NK, nasledne po postaveni D1 (a uz definitivne po postaveni R4) sa bude musiet mesto nevyhnutne zaoberat svojimi radialami, ktore teraz absolutne neexistuju. Sice su na papieri akoze nulty obchvat (jarkova, slovenska), vnutorny (okruzna-hviezdoslavova-grasova-vajanskeho-duklianska-levocska) a vonkajsi (NK-Skutletyho-Kuzmanyho-(teraz neviem ci Vychodna-Safarikova, alebo az Rusinska-Luboticka)-Duklianska-Levocska-NK. Absolutne vsak chyba ZDZ takto navadzajuce, semafory preferujuce tieto tahy, ale aj fyzicke prepojky (Jarkova-Slovenska), ci rozbita Okruzna-Hviezdoslavova. Teraz to na nejakych papieroch a uzemnych planoch je, ale vie o tom par architektov. Dopravaci sa do toho pustit nemozeu, lebo tu panuje taky chaos z dennodennych kolapsov, ze uz MHD funguje tak, ze namiesto trolejbusov chodia autobusy a podla zapchy menia trasy a svojvoilne vynechavaju zastavky. Raz darmo, je tu mimoriadna situacia.

eric987 napísal:pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.

Na S3 je miesto na trojpruh len zmenou VDZ. Ci to vyuzit ako BUS pruh, alebo striedavy pruh ze rano smer mesto vecer smer sidlisko je na uvazeni. Rovnako je mozna aj investicia na full 2+2 od Volgogradskej az po Mukacevsku, vsade je vela zeleneho pasu: https://www.google.sk/maps/@49.005732,2 ... 6656?hl=en (inak krasne vikendove foto, nedajte sa zmiest :) )

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 15:32
od Tomas PO
i15 napísal:dá sa ísť do centra takto?

https://www.google.sk/maps/dir/48.95702 ... 28!1m0!3e0

odbočiť z Petrovianskej na Jelšovú, pripojiť sa na Švábsku a potom doprava na kruháči ZVL

neriskuj, skor budes po petrovanskej. na jelsovej sa zaseknes, aspon v spicke urcite. jeslsovou totiz idu vsetci domaci na Sekcov a Svaby. vecer to mozno zmysel ma, ale tak kolko usetris, minutu?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 15:38
od Tomas PO
eric987 napísal:Tak ziskas tym akurat to, ze kolony sa presunu z Petrovianskej na novy stvropruh. Zasa o par 100 m sa pojde plynulejsie takze nejaku minutku to mozno usetri a netreba zabudat, ze dnes cast tranzitujucich obchadza krizovatku pri TESCU a Skultetyho po Jilemnickeho a Budovatelskej takze tam sa to predsa len trochu prerozdeli.


Zacinam sa obavat jednej veci po dostavani NK a to smer KE-PP. Vsetky TIR smerujuce na PP pojdu samozrejme na KO, ktorym sa obruktia na NK. Tam je len jedna vetva, navyse kazdy TIR bude musiet dat prednost autam iducim na KO. To znamena, ze TIR castokrat zastavi. Tym sa jednoznacne budu tvorit strudle. Kedze smer centrum bude krasne plynuly a 2+2, drvivu cast OA, ale aj cast TIR to moze zvadzat chodit tak, ako doteraz. TIR sa da sice obmedzit tak, ze na Masarykovu bude zakaz nad 3,5t, ale OA nie. Sipim, ze vetva KE-KO bude problemom...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 11:45
od Jaro
TIR by mali zastaviť len raz pri vstupe na KO keď budú dávať prednosť vozidlám hlavne z NK odbočujúcim na Šváby prípadne na Tesco. Tí na Sekčov z NK pôjdu zrejme cez Bardejovský most a Rusínsku. Dúfam že toto nebude spôsobovať veľké zdržanie.
A k alternatívnym trasám pri prejazde mestom cez rôzne uličky. Toto v poslednej dobe využívajú všetci čo aspoň trochu poznajú Prešov(bohužiaľ aj tí čo nepoznajú) a skoro celé mesto je už neprejazdné. Nielen osobné autá ale aj kamióny sa motajú po úzkych uličkách. Rodičom v zástavbe rodinných domov tri krát strhli plot. Bývajú v rohovom dome a kamióny sa tam zašperovali tak že by ich mohli len rozobrať. To ale znamená, že všetky dopravné prieskumy hlavných trás nie sú relevantné a nedá sa o ne opierať.
A ešte k predčasnému uvedeniu do prevádzky nadjazdu prípadne KO. U nadjazdu to zrejme nepripadá do úvahy pretože ten zrejme bude ukončený nakoniec. Most cez Torysu v smere PP-KE už má hotovú oceľovú konštrukciu a do konca roku keď bude prieť počasie môže mať aj mostovku http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35680, http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35679, http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35678, http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35677. Ďalej po križovatku na Wilec Hôrku je už asfalt http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35709, http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35708. Problematická je križovatka ale to možno 100 m http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35683, http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35682. Ďalej k mostu cez Sekčov je už cementová stabilizácia http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35685. Most je v podstate hotový a potom treba dorobiť vstup do podjazdu. Obrázky dodám večer alebo zajtra.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 12:02
od svaco
Myslim si ze 4 pruh by sa dal realizovat od hlavnej krizovatky az po ulicu Bjornsonova, akurat Obe zastavky na Sabinovskej by museli byt v provom pruhu zrejme, ale to by podla mna nevadilo. Jednak by sa zlepsilo odbocovanie z/na Bjornsonovej a tiez by sa znizili zapchy od hlavnej krizovatky na Sabinovskej, ktore mnohokrat zasahuju az do Duklianskej ulice. Nevyhoda by bola, ze by sa stencil zeleny pas travnika.

Jedna o usek dlhy cca 500m, takze by to pomohlo, v podstate by to mohli potiahnut v smere na Sabinov az po odbocku na Kotradovu. Dalej teoreticky 3 pruh, ale pre rodinne domy, kt. su pri ceste na hornej strane by to bolo krute, kedze by sa tam zuzil zeleny pas a niektore prevazdky tam uz maju urobene parkovne statie pre svojich zakaznikov napr. obchod s osvetlenim.

Dalej na SAbinov sa zeleny pas postupne zuzuje a niekde v mieste krizovania s ulicou Horskou uz je velmi uzky a dalej nepouzitelny na rozsirenie, jedine ze by sa uplne zrusil ale to by boli ludia asi velmi proti, aby im ubrali aj ten maly kusok zelene pred domami.

Potom uz je dalsie rozsirovanie nemozne az po krizenie Ssabinovskej s ulicou Pod Skalkou, kde je travnaty pozemok, ale zrejme je v sukromnych rukach, potom je vsak zatacka, kde je to opat dost zuzene, takze bud by sa zrusil chodnik a posunul oporny mur, alebo opat nic a potom by sa to opat dalo riesit az smerom von.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 16:29
od Tomas PO
krizovatka bjornsonova ma dlhodobo pripraveny projekt. ako to uz vsak byva, projekt splna vsetky normy, posuvaju sa zastavky, chodniky, ci prechody, ktore sa musia nasvetlit. rozsirenie krizovatky ma riesit aj odbocenie na kotradovu. samozrejme, je pozitivne, ze existuje "velky" projekt, avsak na strane druhej to znamena odlozenie tejto krizovatky na neurcito.

svojho casu sa uvazovalo aspon s tym, aby v smere od hlavnej krizovatky na bjornsonovu pribudol odbocovaci pruh, ktory staci urobit premalovanim VDZ. avsak v priamom smere by isla jazdna stopa kanalizacnym vpustom, s cim SSC nesuhlasila (argumentovala pretazenymi TIR z PL), ktory by vpust znicili. aj to vypoveda o smutnej realite v ssc, kde jeden kanalizacny vpust blokuje jednu z hlavnych tepien v PO.

co sa tyka fazovania NK, nemyslim si, ze k tomu dojde. oba mosty (Torysa a KO) budu zrejme dokoncovane ako posledne objekty, takze nie je fazovat. teoreticky most cez sekcov by mohol byt skor, to ale nema zmysel fazovat, kedze chybaju navazne useky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 07:26
od matiqos
Vyzera to tak, ze vetva Haniska -> KO uz dostala finalnu vrstvu asfaltu, je tam mierny odskok pri vstupe na KO, je namalovane biele VDZ, zatial som ale po nom nikoho nevidel ist, len pracovne stroje...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 23:11
od Jaro

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2016 17:16
od velvet
chcel by som sa opýtať prečo sa robila preložka cesty I/20 z Hanisky smerom KO, ak to bolo niekde už skor spomenute tak sa ospravedlňujem? taktiež som si všimol, že počas minulých týždnov betonovali niečo ako pätky za pravým okrajom cesty(v poli) na Košickej ul. v smere na KO. viete mi dať odpoveď čo to bude? jedna z nich je tesne pri začiatku budúcej zastávky. ďakujem

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2016 12:30
od eric987
Aby mohla byt priama vetva alebo skor bypass kruhaca v smere PP=>KE (vetva KO=> KE bude zrejme jednopruhova takze aj auta z toho bypassu budu zrejme musiet davat prednost autam vychadzajucim z KO), tiez by hned za kruhacom sa odbocovalo na parkovisko ZVL a k umyvarke co by k bezpecnosti ani plynulosti rozhodne neprispevalo. Tie patky som si dnes vsimol, ja to typujem na portaly DZ, z hruba v tom mieste by sa totiz od noveho stvorpruhu mala odpajat vetva centrum => KO.

Inak cca do polky nasypu v smere od centra ku KO su zaarmovane rimsy naspyu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2016 20:33
od Jaro
Vedel by niekto na čo má slúžiť táto veľkopriemerová šachta pri vstupe do podjazdu pod ŽSR http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35750? Myslím, že by to mohla byť súčasť odvodnenia podjazdu lebo tam stále stojí voda http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35751.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2016 13:50
od eric987
Ktosi tu este skor pisal ze kvoli vysokej hladine spodnej vody v danom mieste tam ma byt precerpavacia stanica; ta sachta zrejme sluzi na umiestnenie cerpadiel.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 20:56
od i15
toto má vplyv aj na Prešov - všetky vozidlá zo Spiša do Košíc bude musieť jazdiť cez Prešov, lebo most cez Ružín bude rok zatvorený

http://kosice.korzar.sme.sk/c/20402989/ ... voria.html

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2016 11:00
od Jaro

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2016 13:02
od eric987
i15 napísal:toto má vplyv aj na Prešov - všetky vozidlá zo Spiša do Košíc bude musieť jazdiť cez Prešov, lebo most cez Ružín bude rok zatvorený

http://kosice.korzar.sme.sk/c/20402989/ ... voria.html

Zasa tamadial az tak vela aut medzi SNV a KE nezadi, takze podla mna ten vplyv na PO bude zanedbatelny (max. ked 1-2 %).

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2016 19:14
od i15
1000-1500 vozidiel denne to bude

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2016 10:53
od Jaro
Z nábrežnej som pridal obrázky mostov cez Torysu. Obrázky z mosta v smere PP-KE začínajú tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35810, začali zvárať oceľovú konštrukciu mosta aj v opačnom smere KE-PP, obrázky začínajú tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35818. A ešte pohľady zhora http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35817 a http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=35816 na ktorých vidieť zabetónovanú mostovku na jednom moste a rozpracovanú oceľovú konštrukciu na druhom moste.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 09:01
od velvet
eric987 napísal:Aby mohla byt priama vetva alebo skor bypass kruhaca v smere PP=>KE (vetva KO=> KE bude zrejme jednopruhova takze aj auta z toho bypassu budu zrejme musiet davat prednost autam vychadzajucim z KO), tiez by hned za kruhacom sa odbocovalo na parkovisko ZVL a k umyvarke co by k bezpecnosti ani plynulosti rozhodne neprispevalo. Tie patky som si dnes vsimol, ja to typujem na portaly DZ, z hruba v tom mieste by sa totiz od noveho stvorpruhu mala odpajat vetva centrum => KO.

Inak cca do polky nasypu v smere od centra ku KO su zaarmovane rimsy naspyu.


od včera je zmena v organizácii dopravy: výjazd z KO smer Haniska I/20. v platnosti je hneď prvý výjazd, ten ktorý bude aj natrvalo.
Včera ten vyjazd minulo už viac vodičov,smerovali na pôvodny a tam už boli zatarasy.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 18:22
od i15
neviem či to bolo spomenuté... na Levočskej od Lidlu smerom na D1 bolo zrušené nezmyselné zbiehanie do jedného pruhu a ľavý pruh pokračuje plynule na D1

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 19:28
od Sentilj
i15 myslíš asi ten preplet tesne pred Slovnaftkou? Vždy som sa čudoval, prečo nemohli nechať dva pruhy do esíčka od začiatku s tým, že ľavý by bol priebežný na D1 smer PP a vpravo do kruháča pod mostom alebo na ČS PHM. Včera som sa po dlhom čase vyskytol v PO a bol som prekvapený že sa nezbiehali pruhy (pribudla značka žltá C28) ale zdalo sa mi, že pred ňou zabudli starú modrú zbiehanie dvoch pruhov do jedného... Pri ceste do Ľubotíc križovatka Obr.mieru*Levočská neprejazdná kvôli žel.priecestiu :) Inak v pondelok na obed v PO rušno ako v špičke