Stránka 153 z 168

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 22:48
od snowman
ku cyklochodnikom vramci PO- pocul som ze ma ist cyklochodnik popri starej ceste z Presova do Kosic(cez Hanisku smerom na Budimir)... mozno aj toto je vramci toho projektu, zrejme aj jednotlive dediny cez ktore bude cyklochodnik prechadzat na to kazda prispeje cosi+ samozrejme vacsiu cast budu tvorit eurofondy, potom pri Budimiri ma ist chodnik cez les smerom na Zeleny dvor a zrejme to prepoja s Furcou a sidl.Tahanovce..

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 07:04
od topfield
V Košiciach je takých pripájaco-odbočovacích divočín niekolko... Čo má byť Prešov horší? :-D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 07:33
od andel011
K tym cyklochodnikom > zo satelitných obcí je cyklistickým chodníkom pripojený len Veľký Šariš. Napr do veľmi blízkych obcí ako sú ľubotice nevedie ani poriadny chodník a o cyklochodníku ani nehovorím.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 08:46
od Peťo_PO
To je pravda, ale to je vec tých obcí, nie mesta Prešov. Napr. nech si riešia Ľubotice chodník aj cyklochodník na Sekčov, keď sa chceli hrať na vlastnom piesočku a vytvorili absurdný ostrov v rámci mesta. Katastrálne územie Prešova končí pri Max-e a tam vedie chodník aj cyklistický chodník. Keďže veľká časť niekdajšej najväčšej prešovskej priemyselnej oblasti (Šarišské lúky) patrí teraz Ľubiciam, o peniaze z podielových daní núdzu mať nebudú...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 12:09
od Zipso
No neviem v KE mam dost pobehane a nemam pocit ze nieco tak kratke som tam postrehol. Kazdopadne ide reltivne o dost nebezpecnu situaciu kedze auta vyhadzajuce od Lidlu budu mat cca 25- 30 na pripojenie, zaroven budu musiet v zrkadle sledovt volny pruh a okrem ineho ci sa niekto pred nich nezaradzuje a zaroven ak idu viacery za sebou tak este sledovat ci ten pred tebou oplne nezastal aby si ho nezrovnal sam. Este to ani nieje spustene a nemam z toho dobry pocit, osobne by som na AGS uplne zakazal z OC odbocenie do lava a odbural semafory. Uz teraz je tam tolko semaforov ze sa v tom neda orientovat a mesto povoluje zahustovanie na ukor priepustnosti.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 12:16
od dragon
Tam sa mal predovsetkym vybudovat poriadny kolektor popri ceste a z neho spravit max 2 vyustenia na AGS. Na opacnej strane tiez nema kazda jedna bytovka svoj osobitny vlastny vyjazd na hlavnu cestu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 15:11
od Zipso
Ak porovnam ake poziadavky malo mesto v Ke na aupark pri budovani infrastruktury a v PO je nezaujem tak potom sa necudujme ze mesto kolabuje. Kludne mohli ist aj do spoluucasti ak by to malo prospech pre plynulost. Pokial interval na odbocenie do prava bude pre cca 4-5 aut tak nema sancu to tam stihat. Zaroven tam nevidim ziadnu snahu o koncepciu prepojenia existujucich centier. Teraz pokila tam nieje zastavane uzemie by sa mala budovat periferne ulica pozadu tak aby sa dalo presuvat od Lidlu az Mobelix, LIdl, Kaufland aj Eperiu prepojit cez existujuce komunikacie tak aby v pripade ze vznikne nehoda aby tam vidici neostali uvezneny.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 15:34
od blackhawk
Cyklochodnik z Lubotic na Sekcov je planovany, len tam je tusim problem a vykupom pozemkov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 16:48
od bongi111
Zipso napísal:No pozeral som kataster tak prozemky vlastni az po rusinsku J&T. Co som vsak dnes postrehol je ze pripajaci pruh z Lidlu na AGS sa bude prelinat s pripajacim do Eperie a cele to nema dlzku viac ako cca 100 m. Uz vidim teraz tu divocinu.


uplne po cestu nevlastni, problem je prave ten spic, co tam ma lidl...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 20:59
od eric987
andel011 napísal:K tym cyklochodnikom > zo satelitných obcí je cyklistickým chodníkom pripojený len Veľký Šariš. Napr do veľmi blízkych obcí ako sú ľubotice nevedie ani poriadny chodník a o cyklochodníku ani nehovorím.

Lenze toto je vec Lubotic a nie Presova. Kataster Lubotic predsa siaha az po Sibirsku. Zasa vsetci dobre vieme, co to znamena ocakavat nejaku investiciu od Lubotic. Staci si zaspominat vyse 6 rokov do zadu, kedy bol v havarijnom stave usek AGLS patriaci pod Lubotice (vtedy este MK, takze v sprave ju mali Lubotice po kr. so Sibirskou, dalej mesto Presov) - naklady na jej opravu si museli rozdelit VUC a mesto.

Ak porovnam ake poziadavky malo mesto v Ke na aupark pri budovani infrastruktury a v PO je nezaujem tak potom sa necudujme ze mesto kolabuje. Kludne mohli ist aj do spoluucasti ak by to malo prospech pre plynulost. Pokial interval na odbocenie do prava bude pre cca 4-5 aut tak nema sancu to tam stihat. Zaroven tam nevidim ziadnu snahu o koncepciu prepojenia existujucich centier. Teraz pokila tam nieje zastavane uzemie by sa mala budovat periferne ulica pozadu tak aby sa dalo presuvat od Lidlu az Mobelix, LIdl, Kaufland aj Eperiu prepojit cez existujuce komunikacie tak aby v pripade ze vznikne nehoda aby tam vidici neostali uvezneny.

Tak Presov v prvom rade vobec nema skusenosti s vystavbou pozdlz exponovanych mestskych komunikacii. Nie zeby to znizovalo zodpovednost mesta, ale treba si uvedomit, ze KE sa museli tiez najprv "trochu" popalit na inych projektoch, aby zacali klast developerom seriozne podmienky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 07:24
od sorg
eric987- Presovska bola v sprave VUC, cize s tou opravou povrchu lubotice nic nemali a aj keby mali, to si fakt myslis ze 3tisicovy valal by bol schopny vymenit povrch na nejakych 2km 2+2? Ved to stalo mozno viac ako 1/2 ich rocneho rozpoctu a hlavne ked sa jedna o komunikaciu ktora sluzi na tranzit. Ohladom cyklistaku na sekcov, plan je a aj sa okolo toho nieco robilo, ale je tam milion sukromnych vlastnikov. Taktiez v danej lokalite m2 nestoji prave 5korun

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 08:53
od Zipso
Niesu nejake nove informacie kedy sa bude presne robit ta rusinska? Pocasie este ako tak praje, tak by nebolo rozumne to odkladat.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 14:03
od eric987
sorg napísal:eric987- Presovska bola v sprave VUC, cize s tou opravou povrchu lubotice nic nemali a aj keby mali, to si fakt myslis ze 3tisicovy valal by bol schopny vymenit povrch na nejakych 2km 2+2? Ved to stalo mozno viac ako 1/2 ich rocneho rozpoctu a hlavne ked sa jedna o komunikaciu ktora sluzi na tranzit. Ohladom cyklistaku na sekcov, plan je a aj sa okolo toho nieco robilo, ale je tam milion sukromnych vlastnikov. Taktiez v danej lokalite m2 nestoji prave 5korun

No mne sa zda ze to bola MK, takze ex lege by to malo byt v sprave obce, aj sa vtedy spominal problem prave taky, ze Lubotice to nechcu zaplatit. Na druhej strane, Lubotice maju v katastri najvacsiu priemyselnu zonu Presova, takze na nedostatok penazi sa moc stazovat nemozu a ak, tak pri odclenovani mali mysliet na to, ze nebudu len vysoke prijmy ale aj vysoke vydavky. Ono to nefunguje tak, ze my berieme benefity a vydavky ktore nam maju vzniknut uz nech hradia ostatni.
Ad cyklochodnik - ak je zadefinovany v UP ako verejnoprospesna stavba, da sa pren vyvlastnovat. A ak sa da vyvlastnovat, potom je to sice administrativne relativne narocne (opat sme pri odclenovani - v ramci Presova by bol na to asi "trochu pocetnejsi" presonal), ale v celku jednoduche. Dam vyzvu na odkupenie, ak neprijme / nereaguje, zaloba o vyvlastnenie.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 10:16
od Dendik
Tomas PO napísal:pri drahych variantoch (R4), hlada vedenia alternativy (MK-5), dokonca tlaci polprofil, len aby to bol oaspon trosku financne prechodne. lebo predsa len, dopravne stavby realizovane statom su v PO zial projekcne na urovni 60tych rokov (uz v 70tych sa bezne stavali MUK). presov postavil okruznu, na tablach, skaru, zobral uver 10 mio eur a Eurovia opravuje SUVISLE povrchy po celom meste...a to vsetko z vlastnych zdrojov...


Myslim ze MK5 by mestu pomohla, ale zachytil som ze pod 2.etapou R4ky uz vykupuju pozemky. Ak by chceli 2.etapu v polprofile, moc toho neusetria a perspektivu ako
Via Carpathia styri pruhy okolo 100tis mesta má...
Jedine ak by urobili 2.et. RKy a MK5ku obe ako polprofil, tak to uz hej :)

Inak Turcanova je pre mna za poslednych 20 rokov asi TOPka co sa predstavitelov mesta tyka...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 11:11
od Yoggy52
Hmm, ja vsade pocujem, ze je to zatial najhorsi Primator. :shock:

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 08:02
od Zipso
1.No vyzera to ze eperia bude mat predsa len napojenie z Rusinskej, pri lidli sa buduje komunikacia a su tam uz aj osadene stlpy s osvetlenim tak predsa len niekto uvazoval.
2. Ohladom rozsirovania Rusinskej na AGR nevidiet ziaden progress.
3. V poslednej dobe som si vsimol v PO novy fenomen. Rano na Levocskej sa vytvaraju dlhsie kolony od Poliklinoky po krizovatku Obrancov Mieru. Ten prud vozidiel sa zvysil natolko ze rano tam odbocovaci pruh nepostacuje a stava sa ze vozidla stoja az v kolajisku co je dost nebezpecne, nevraviac ze lavy pruh stojia kto chce ist na PP a nevie co sa deje dlho tam zbytocne caka, hlavne kamionova doprava. V pravom pruhu je to prejazdne no pred krizovatkou pri kauflande sa treba preradzovat do priameho smeru, inak clovek skonci na sidlisku 3. Ak si dobre spominal tak po dobudovani nabreznej doslo k zmene znacenia smeru KE -.> St. Lubovna cez nabreznu. Mozno aj v opacnom smere dopomohlo kolonam nove znacenie alebo nabrezna pritiahla vacsie mnozstvo vozidiel, tranzitujucich SL,SB ->KE.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 21:35
od jarino
2. Čo viem, zmluva so zhotoviteľom ešte zverejnená nie je
3. S križovatkou pri Kauflande sa už dávno mohlo robiť, to by nemohli byť proti tomu okolo bývajúci.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2017 19:07
od matiqos
Cesta na Vydumaci dostala novy asfalt v plnej sirke v tomto useku - https://www.google.sk/maps/dir/48.98936 ... m2!4m1!3e0

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2017 14:26
od Dendik
Yoggy52 napísal:Hmm, ja vsade pocujem, ze je to zatial najhorsi Primator. :shock:


A dovod? Nejake fakty, ci iba pocity?
Ja ked idem po meste vidim nove chodniky cesty, ked pozriem MsZ tak vidim ze sa snazi chranit
rozpocet, nepodpisuje zmluvy ak jej nejake predrazene podhodia... ale asi lepsie do ss

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2017 20:13
od eric987
:arrow: Pri nej je tazsie rozkradat mesto, takze istemu okruhu nevyhovuje. Hoci ani ona nie je ziadna slava, aspon nema velkohube vyhlasenia a citit z jej strany aspon snahu a ake-take vysledky (vymena trolejbusov, vynovenych niekolko chodnikov a namesticko pri Opale, rozbiehanie obnovy predstanicneho namestia - to sa tusim tendruje...) a popravde, po dlhych rokoch v meste vidno aspon nejake naznaky progresu mesta, aj ked na tom ma samozrejme svoj podiel vseobecne dobra ekonomicka situacia. Hoci ma mnoho nedostatkov a s mnohymi jej pocinmi sa neviem stotoznit, stale je to asi najlepsi primator Presova akeho som zazil.

Teraz k veci - v PO sa spomina kadeco, ale uvazuje vobec niekto nad zelenou vlnou na Nabreznej ?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2017 10:06
od Dendik
Byvam v tej casti mesta a niekolkokrat som si presiel od OM po kruhac ZVL uplne na zaciatku pri otvoreni,
a pocas minuleho tyzdna. Moj pocit je ze sa to o dost zlepsilo oproti uvodu, aj od mestskej haly, aj pokial idem predvidavo
tak tam tu zelenu stale mam... Na zaciatku som mal problem aj pri 60tke aj pri 80-tke :D prejst cely usek bez zastavenia..

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2017 11:44
od aquila
tomas tu tusim spominal, ze sa robi najprv nejaky prieskum a potom sa po vsetky rekonstrukciach ma robit novy signalny plan.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2017 19:40
od Zipso
V meste uz druhy den prebieha nanovo nejake nove scitavanie dopravy, vie niekto kto to objednal a co to ma sledovat? Za posledne obdobie to je tusim 3. scitavanie

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 11:37
od rexino
Október sa končí a ešte sa nič nedeje ani na Solivarskej ani na Rusínskej. Dokonca ani zmluvy ešte nie sú zverejnené. Nemá niekto viac info?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 13:08
od dragon
Ja viem uz dlhsiu dobu, od kohosi z metrostavu, ze kruhac na solivarskej zacnu az buduci rok na jar.