Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Mesto Košice - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Dialniciar » 11. Máj 2006 22:37

Táto téma sa bude venovať dopravnej situácii v samotnom meste Košice. Chcem tak dosiahnuť odľahčenie témy Košice a doprava v tejto oblasti .

Odteraz dopravná situácia (parkoviská, nové križovatky, nové zámery pri výstavbe nových ciest, opravy ciest atď.) v samotnom meste Košice patrí sem. Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ale len také oblasti, ktoré ovplyvňujú nejakým spôsobom cestnú sieť mesta Košice. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 12:14

Alejová bude rozkopaná do decembra 2007. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4010
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 21:56

Komunikácie v Košiciach dostávajú nové koberce. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4396
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 16:21

Košice - Správa komunikácií mesta má šibeničný termín na dokončenie rekonštrukčných prác na Watsonovej ulici. Všetko musí byť hotové do konca budúceho týždňa, pretože v nedeľu tadiaľ pobežia maratónci. Na ceste sa bude robiť súvislá oprava druhého jazdného pruhu, jedna strana je už hotová. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4914

Do Watsonovej investuje mesto v tomto roku z rozpočtu 12 miliónov korún.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Nábrežná komunikácia smeromna Rampovú a aj iné...

Odoslaťod Gardenboy » 21. Sep 2006 12:21

Už dávnejšie som čítal a počul o tom, že sú plány vybudovať spojku medzi dnešnou križovatkou Prešovská-Sečovská po pravom brehu Hornádu smerom na Rampovú. Na oboch stranach su spravené "prípravy" na to aby sa tam budúca cesta mohla pripojiť a časť cesty v rámci križovatky P-S bola už vybudovaná dávnejšie. V akom je to stave?

Uvažovalo sa o vybudovaní malého kruhového objazdu niekde pri štadióne, v akom je to stave?

Tak isto sa uvažovalo o riešení dopravnej situácie pri amfiteátri, padla hláška, že by mohlo ísť dokonca o mimoúrovňovú križovatku. Je problém len v peniazoch, keďže doteraz sa tam nepohlo ani kamienkom?

Dopravná situácia na Štúrovej začína byť neúnosná, mala sa riešiť spolu s výstavbou auparku, ako postúpil tento projekt, ktorý povodne mal byť v súčasnosti tesne pred dokončením a aká je najpravdepodobnejsia varianta riešnia? Aké sú ostatné varinaty?

DPMK plánuje riešiť problematické a nedostačujúce zaspojovanie sídliska Ťahanovce výstavbou trolejbusovej trate Ťahanovce - NMM - KVP a tak isto aj výstavbou električky, trať Železničná stanica - NMM - TESCO Ťahanovce obec - ŤAhanovce sídlisko (alebo tak nejak), v akom stave je tento nápad?

Ako je to s budovaním električky do Kechnecu, na letisko a s nápadom "regioelektričky"?

ak niekto vie, nech odpovie aspoň na niektoré otázky.
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 14:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

odpoved

Odoslaťod Reaktor » 21. Sep 2006 14:34

plany su. peniaze a zaujem nie. V Kosiciach sa nic nehybe zdochol tam pes. Ani ten blby aupark nevedia zacat stavat. Je to diera na mape. bohuzial. som tiez z KE. preto ma to mrzi o to este viac.
REaktor
Obrázok používateľa
Reaktor
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 13. Feb 2005 13:03

Re: odpoved

Odoslaťod Dialniciar » 21. Sep 2006 20:36

Reaktor napísal:plany su. peniaze a zaujem nie. V Kosiciach sa nic nehybe zdochol tam pes. Ani ten blby aupark nevedia zacat stavat. Je to diera na mape. bohuzial. som tiez z KE. preto ma to mrzi o to este viac.


Toto treba ale zatiaľ chápať. Za to si Košice vo veľkej miere môžu sami svojim hospodárením. Obrovské dlhy, ktoré ešte aj teraz stále zaťažujú výdavkovú časť rozpočtu, pričom príjmy zásadne rýchlo nerastú. Mesto musí stále šetriť, obmedzovať kapitálové výdavky, pokiaľ nechce predávať posledné veľké mestské hodnotné majetky (lesy, kde hodnota je nad 1 mld. SKK). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4968

Viem, že sa dlho neopravovali mestské cesty, potom sa investovala väčšia suma na tie najhoršie úseky. Podobné je to s údržbou cestnej siete a zrejme aj s MHD. Ale myslím si, že už sú preč tie časy, kedy sa napríklad tráva na sídliskách namiesto 4-5x v roku kosila len 2x a niekde aj to nie.

Čo sa týka štátu, tak ten tu investuje(oval) do RC R4:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=34

A dosť sa zrejme očakáva aj od priemyselného parku Kechnec a že by sa tu mohla až po Košice vytvoriť nová priemyselná zóna. V súvislosti s týmto zase súvisí RC R4:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=27

Ja si osobne myslím, že mesto Košice je najvyspelejším regiónom v celom KE VÚC alebo sa mýlim :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 22. Sep 2006 13:09

viz: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27687#27687
Tato další restrukturalizace již dříve restrukturalizovaných závazků by měla Košicím umožnit další úvěr na rozvoj města.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2006 14:46

Jaroslav Štemberk napísal:viz: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=27687#27687
Tato další restrukturalizace již dříve restrukturalizovaných závazků by měla Košicím umožnit další úvěr na rozvoj města.


Ja to mám inak v predchádzajúcom svojom príspevku (o tomto čase pridaný: Št Sep 21, 2006 20:36) priamo v tejto téme. :lol:

Tento úver už je niekoľký po sebe a stále mesto ešte nemá dosť financií na nejaké väčšie rozvojové aktivity, takže tomu ani tentokrát moc neverím. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 22. Sep 2006 14:54

V Košiciach to nie je ideálne, ale zase ani najhoršie. Asi máloktoré mesto na Slovensku má taký parádny zimný štadión, ako Košice.Steel arena je naozaj skvelá, Blava môže len závidieť. To isté platí o novom termináli košického letiska, myslím, že sa stavia nová kontrolná veža, čo je vámci ďalšej fáze rozvoja KE letiska. Sú tu aj ďalšie projekty a výstavba....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 18:42

Branco napísal:V Košiciach to nie je ideálne, ale zase ani najhoršie. Asi máloktoré mesto na Slovensku má taký parádny zimný štadión, ako Košice.Steel arena je naozaj skvelá, Blava môže len závidieť. To isté platí o novom termináli košického letiska, myslím, že sa stavia nová kontrolná veža, čo je vámci ďalšej fáze rozvoja KE letiska. Sú tu aj ďalšie projekty a výstavba....


Bratislava bude mať nové štadióny - aj fotbalový, aj hokejový. A to už po tenisovom centre bude športový raj.

Výstavba je dnes najväčšia: Bratislava, Trnava, Žilina.

Kedysi hlavne Košičania hovorili, že za BA rozvoj zanikol. Dnes tvrdia, všetko končí pri Žiline. Myslím si, že ten posun tu je radikálny. :idea:

Košiciam by veľmi pomohla R4 južná vetva. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 18:48

Dy napísal:Košiciam by veľmi pomohla R4 južná vetva. :idea:

Ano, (jak zdůrazňuje "Feroslav") k dálničnímu spojení Košic a Bratislavy se vůbec nemusí stavět D1, protože bude možné po R4 a maďarských dálnicích.
viz též: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4994
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 18:54

OT poznámka k předchozímu: Na rozdíl od "Feroslava" si ovšem nemyslím, že prioritní výstavba D1 je chybná. Má obrovský význam pro Slovensko jako celek, nejde jen o napojení Košic na dálniční síť .
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 19:00

Jaroslav Štemberk napísal:OT poznámka k předchozímu: Na rozdíl od "Feroslava" si ovšem nemyslím, že prioritní výstavba D1 je chybná. Má obrovský význam pro Slovensko jako celek, nejde jen o napojení Košic na dálniční síť .


Len si tiež treba uvedomiť, že Košice nie sú len Košice, ale je to celá spádová oblasť Košíc a Prešova (tu existuje D1) a je to jeden z 22 najzaostalejších regiónov v EÚ. KE naozaj nemajú čas čakať ešte 7-10 rokov na súvislú diaľnicu, na ktorú chýba min. 100 mld. SKK. Keď je tu možnosť stavať za 5 mld. SKK 20 km úsek k maďarským hraniciam, kde je dnes priemyselný park Kechnec a Maďarsko má prakticky pri Miskolci diaľnicu a odtiaľ sa investuje v smere na Košice, tak je potrebné podporiť rozvoj východného Slovenska výstavbou R4. V Maďarsku región na sever a východ od Miskolca tiež patrí medzi jeden z 22 najzaostalejších regiónov v EÚ, tak by si SR mohla vziať príklad a narozdiel od Maďarska, SR bez problémov môže postaviť R4 južná vetva do konca r. 2010.

Táto vláda to pochopila a R4 južná vetva sa má začať stavať v r. 2008, už sa pripravujú niektoré povolenia, projektová dokumentácia (konkrétna, ktorá vyrieši aj hraničné pásmo) atď.

A Košiciam len pomôže, keď sa dostavia aj D1.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 19:07

Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:OT poznámka k předchozímu: Na rozdíl od "Feroslava" si ovšem nemyslím, že prioritní výstavba D1 je chybná. Má obrovský význam pro Slovensko jako celek, nejde jen o napojení Košic na dálniční síť .


Len si tiež treba uvedomiť, že Košice nie sú len Košice, ale je to celá spádová oblasť Košíc a Prešova (tu existuje D1) a je to jeden z 22 najzaostalejších regiónov v EÚ. KE naozaj nemajú čas čakať ešte 7-10 rokov na súvislú diaľnicu, na ktorú chýba min. 100 mld. SKK. Keď je tu možnosť stavať za 5 mld. SKK 20 km úsek k maďarským hraniciam, kde je dnes priemyselný park Kechnec a Maďarsko má prakticky pri Miskolci diaľnicu a odtiaľ sa investuje v smere na Košice, tak je potrebné podporiť rozvoj východného Slovenska výstavbou R4. V Maďarsku región na sever a východ od Miskolca tiež patrí medzi jeden z 22 najzaostalejších regiónov v EÚ, tak by si SR mohla vziať príklad a narozdiel od Maďarska, SR bez problémov môže postaviť R4 južná vetva do konca r. 2010.

Táto vláda to pochopila a R4 južná vetva sa má začať stavať v r. 2008, už sa pripravujú niektoré povolenia, projektová dokumentácia (konkrétna, ktorá vyrieši aj hraničné pásmo) atď.

A Košiciam len pomôže, keď sa dostavia aj D1.


Ano, R4 je pro Košice důležitější, než "Feroslavův hlavní tah", měla by se stavět co nejrychleji. Vzhledem k tomu, co zdůrazňuješ, by snad neměl být problém získat na ni peníze z EU.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 19:11

Jaroslav Štemberk napísal:Ano, R4 je pro Košice důležitější, než "Feroslavův hlavní tah", měla by se stavět co nejrychleji. Vzhledem k tomu, co zdůrazňuješ, by snad neměl být problém získat na ni peníze z EU.


O tomto bol (možno je) aj projekt, o ktorom hovoril ešte Adaios. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1625
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

R4

Odoslaťod Reaktor » 25. Sep 2006 22:09

tak asi 2 krat tri krat posledne 4 roky pravidene citam, ze sa uz pripravuje dokumentacia, projekty a fianancie, na dostavanie toho smiesneho kusku dialnice z Ke na madarske hranica. Prosim pekne je rok 2006. podla prvych sprav v 2007 to uz malo byt postavene, podlan najnovsich v 2008 sa to este len zacne stavat. Povedzte mi kde je problem?. Kazdorocne menenie priorit,? Trnava PSA, Zilina?.... ok, co pride dalej? puchov, Nitra?... stale nieco .. kym sa to zacne stavat. hadam uz bude postavena aj R7...

Ja vidim problem, v slabom lobbingu politikov a zodpovednych z Kosickeho VUC. Neviem, ci je to neschopnost alebo nezaujem, respektive ich vlastny zaujem. Len na margo.. torchu off topic, ktory tiez s tymto suvisi. AUPARK sa uz mal v Ke davno stavat. a Opat je skoro rok 2007, a este sa stale dohaduju na projekte, a ci vlastne daju povolenie na stavbu. (problemy s doriesenim dopravy v okoli). Takymto sposobom sa Region, a Kosice rozvijat nedaju. A ziadne vyhovorky o nezaujme investorov neobstoja.
REaktor
Obrázok používateľa
Reaktor
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 13. Feb 2005 13:03

Odoslaťod mel » 27. Sep 2006 08:03

Reaktor,

aupark by som sem neplietol, investor je v sklze aj s ostatnymi auparkami po slovensku a zaroven dopravu musi vyriesit tiez.

K R4 ... podla mna sa precenuje tento usek, resp. skutocne ked si spravis prioritizaciu v ramci slovenska je dolezity, ale su aj dolezitejsie ... jedina jeho potreba je v suvislosti s rozvojom parku Kechnec (Ford a dalsi). Intenzity na tomto useku nie su take vysoke aby to bolo kriticke ... teda usek treba, ale ak sa zacne v 2008 a dokonci v 2010 (polprofil) bude to podla mna v poriadku. Ked to bude skor, len dobre, ale nie je to nevyhnutne.

Samotne Kosice by mali dostat III Etapu Presovska-Secovska, otvorene sa hovori o prebudovani toho hlupeho 150 m kolizneho useku. Cize co sa tyka dopravy samotne KE aj vzhladom na zmluvu s IS o sprave ciest budu na tom dobre.

Horsie je to s napojenim na dialnicnu siet ... cez KE kraj prechadza R4, D1 a R2. R4 je realne jediny usek v kraji o ktoreho vystavbe sa hovori. Na R2 sa v kraji najblizsich 10r pravdepod. ani nekopne a bude zazrak ak sa kopne na D1 smerom na MI. Z tohoto som smutnejsi. KE-kraj je na chvoste dialnicnej vystavby.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod random » 27. Sep 2006 09:02

Dobre suhlasim ... mozno tie intenzity niesu oslnujuce ..predsa len to nieje pristavny most! ... ale nieje to ani ruzove! ... existujuca cesata je v takych parametroch ze maradari nemaju v takych parametroch ani svoje obchvaty medzi hranicou a miskolcom (az na tie vyjazdy, krizovatky a senec je to velmi slusna a neuveritelne rovna cesta!) ... ale nieje to cesta oznacena ako RC ci D alebo nech aj FX ... mne je to jedno ale na cestu 1.tr. nenamotate ziadneho investora ... v tom nieje nic zle ked kosice chcu spojenie s EU sietou... rozdiel je infrastruktura mesta a spojenie "do vonka" ... vedel by som to parafrazovat no nema to vyznam .. vseci vieme o co ide ...

mel napísal:Samotne Kosice by mali dostat III Etapu Presovska-Secovska, otvorene sa hovori o prebudovani toho hlupeho 150 m kolizneho useku. Cize co sa tyka dopravy samotne KE aj vzhladom na zmluvu s IS o sprave ciest budu na tom dobre.

ja si dovolim iba ripnut :D ... nie je to 150m ale 60! tak mi to bolo povedane a tak to tu aj pisem... 150m ma cela krizovatka ... a inak .. uz sme si na to tu zvykli ale to nieje riesenie!

mel napísal:Horsie je to s napojenim na dialnicnu siet ... cez KE kraj prechadza R4, D1 a R2. R4 je realne jediny usek v kraji o ktoreho vystavbe sa hovori. Na R2 sa v kraji najblizsich 10r pravdepod. ani nekopne a bude zazrak ak sa kopne na D1 smerom na MI. Z tohoto som smutnejsi. KE-kraj je na chvoste dialnicnej vystavby.

to mas cistu pravdu a je mi z toho na nic :( .... no mozno do 10r bude este tunel R2 Soroska ... to bol taky odhad ...

.. inak koho zaujima tunel Soroska tak mam dobru spravu dnes idem po materiali o tomto buducom tuneli ... teda ak stihnem ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2006 13:07

random napísal:mne je to jedno ale na cestu 1.tr. nenamotate ziadneho investora


Naozaj :?: :?: :?:

Skalica - INA, 2500 zamestnancov
Senica - DELPHI, 2200 zamestnancov

V tom prvom prípade nie je ani len tá cesta I. triedy :o

A v oboch prípadoch sú tu ďalšie firmy, tzv. "nabaľovanie investícií". :shock: A zarába sa tu nad priemer SR. :P

Prečo by to nemalo platiť v prípade napríklad Košíc :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mapman » 27. Sep 2006 13:15

No u tychto je trocha iné... Čas ktorý stráviš cestou zo Senice a Skalice na európsku dialničnú sieť čiže na nejbližší Exit sa ráta v minútach (= do hodiny - D2, perfektná I/55 v Čechách), čas ktorý potrebuje Košičan aby sa dostal na nejakú dialnicu (okrem KE - PO) je omnoho vyšší, takto to vidí asi väčšina a aj ja to vidím ako problém. Ona aj kvalitná cesta prvej triedy spraví veľa. Ostatne investor si mnohde prístupové cesty prejde osobne aby zistil čo tam vlastne ja za infraštruktúru a až potom sa informuje čo bude a kedy...

Čiže s randomom až tak nesúhlasím ;) Lebo nejde len o dialnice, ide aj o kvalitné cestné či železničné spojenie (logisitka aj zamestnanci) a napokon aj o akúkoľvek ostatnú infraštruktúru. Košice majú naštastie letisko a aj to má priestor pre expanziu...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod devil » 27. Sep 2006 13:19

pravda je niekde uprostred. porovnavat Zahorie s KE nie je namieste. Ako daleko je Senica a Skalica od dialnice a ako daleko su od dialnice KE ? To je ako ked minule v nejakej teme niekto porovnal Krupinu s RV.....Najblizsia "suvisla" dialnica je asi 80 km od KE (M3).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 100
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod random » 27. Sep 2006 13:40

Dy napísal:Naozaj :?: :?: :?:

Skalica - INA, 2500 zamestnancov
Senica - DELPHI, 2200 zamestnancov

Prečo by to nemalo platiť v prípade napríklad Košíc :?:


dobre ... a kolko to je po najblizsiu D ci R napojenu na EU dialnicnu siet?

u nas je to smerom na madarsko 80km (ale to je iny stat) a smerom na blavu prinajlepsom 300km ... takze je tu rozdiel

ako programator byt som to prirovnal k podporgramu/funkcii/metode ktora je najsam super vymakana ale z hlavneho programu nieje na nu ziaden odkaz/volanie (proste-sproste ju nepouzijem) ... co sa stane ... no nic ... bude tam ten kus kodu nepotrebny/nevyuzity ... a iba zabera miesto! ... a k tomu este aj prekladac vypise ze "halo halo mas tam nieco co nepouzivas!" ... no a KE je viac menej v takom stave povedzme si na rovinu ... ludia tu zarabaju podpriemerne
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod B; » 27. Sep 2006 13:50

Ja ti odpoviem programatorsky:
Su to len warningy :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2006 13:52

tak nejako SE a SI su trosku specificke. jednak v susedstve troch statov, maju relativne dobru infrastrukturu.

na D2 su aj kamiony do 30minut. skalica je viac menej bezprostredne napojena na cesku I/55, ktora je z velkej casti uz riesena obchvatmi. cize ta situacia (aj ked sa jedna o neporovnatelne mensie mesta) sa neda takto porovnavat.

co je vsak pravda, mesto kosice by malo tiez pridat a nie len pozerat.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.