Sčítanie dopravy

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Sčítanie dopravy

Odoslaťod devil » 31. Mar 2005 17:50

Na stranke ssc je info o novom scitani dopravy v tomto roku. Vysledky maju byt prezentovane v roku 2006. Kedze od r. 2000 sa prilis vela usekov nespojazdnilo, bude zaujimave sledovat ci budu a ak ano v akej miere pokracovat tendencie z predchadzajucich scitani - 2000, 1995, 1990.

a bolo by dobre zistit ci NDS bude mat svoju stranku, co by nebolo od veci, alebo budu fungovat v sedej hmle, v zmysle "cim menej info pustime, tym lepsie pre nas".
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 31. Mar 2005 18:55

na vytazenost som aj ja zvedavy.

co sa NDS tyka, by som to charakterizoval "na slovensku je to tak".

SSC sa casom aspon ako tak vypracovala a informovali aspon o projektoch, tendre, etc etc.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 18. Apr 2005 13:43

V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:

Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.

Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

vysvetlenie priepustnosti mozno jednoduche, mozno nie

Odoslaťod feroslav » 18. Apr 2005 13:59

JG napísal:V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:

Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.

Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.


To je prispevok erudovaneho cestara, ktory ale bez specialnej mapy usekov s ich cislami nie je mozne desifrovat. Co na prvy pohlad vyzera ako fundovana vyhrada, by po pohlade na mapu mohlo najst jednoduche vysvetlenie, napriklad prudke stupanie v zakrute ako medzi Zlatymi Moravcami a Nitrou alebo polna cesta I. triedy medzi Figou a Batkou s rychlostou obmedzenou na 40 alebo aj 30 km/h, alebo lesna cesta I. triedy ako v udoli Krivanskeho potoka kde je obmedzenie na 60 km/h. Hovorim mohlo by byt vysvetlene, pretoze presvedcit sa o tom neviem, nakolko take cestarske mapy maju len cestari. Nemozno preto vediet, ci ta jednosmerka nie je dlha prehladna rovina porovnavana s krivolakymi vozovkami s podkladom macacich hlav a dvoma vrstvami asfaltu na juznom tahu.

pozn.: edited by admin
feroslav
 

Re: vysvetlenie priepustnosti mozno jednoduche, mozno nie

Odoslaťod Caesar » 14. Máj 2005 12:39

feroslav napísal:
JG napísal:V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:

Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.

Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.


To je prispevok erudovaneho cestara, ktory ale bez specialnej mapy usekov s ich cislami nie je mozne desifrovat. Co na prvy pohlad vyzera ako fundovana vyhrada, by po pohlade na mapu mohlo najst jednoduche vysvetlenie, napriklad prudke stupanie v zakrute ako medzi Zlatymi Moravcami a Nitrou alebo polna cesta I. triedy medzi Figou a Batkou s rychlostou obmedzenou na 40 alebo aj 30 km/h, alebo lesna cesta I. triedy ako v udoli Krivanskeho potoka kde je obmedzenie na 60 km/h. Hovorim mohlo by byt vysvetlene, pretoze presvedcit sa o tom neviem, nakolko take cestarske mapy maju len cestari. Nemozno preto vediet, ci ta jednosmerka nie je dlha prehladna rovina porovnavana s krivolakymi vozovkami s podkladom macacich hlav a dvoma vrstvami asfaltu na juznom tahu.

pozn.: edited by admin


Feroslav, tu s vami súhlasím. To, že je niekto erudovaný (vzdelaný, ...), viete, JG v oblasti dopravy pracuje, tak je normálne, že potom píše pre vás (a možno nielen pre vás) "ťažšie zrozumiteľným slovníkom".

Ja som takmer všetko pochopil, ale to je teraz jedno. Máte pravdu, že mnohé takéto mapy majú len cestári a úradníci pracujúci niekde v doprave alebo priamo tí, ktorí sú síce súkromníci, ale v doprave podnikajú či dopravu rozvíjajú (aj stavajú) a ja si nemyslím, že je potrebné takéto mapy dávať do "obehu", pretože by si ich kúpilo max. niekoľko 10-tok ľudí. To sú veľmi špecifické mapy, ktoré 99% ľudí nič nepovedia. :wink:

Ohľadom sčítania dopravy. Sčítanie dopravy by malo byť na Slovensku celoplošne robené pravidelne každých 5 rokov, bez ohľadu na to, akým tempom sa rozvíja cestná sieť a bez ohľadu na to, aká je tu vláda. Všetky výsledky by mali byť zverejnené na internete, napr. na stránke SSC. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 18. Máj 2005 15:09

Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.


Myslim ze najdolezitejsie je vedenie trasy. Ludovo povedane na kolkych % je plna ciara. Ak by aj bola cesta siroka 11,5 m ale vsade je plna ciara, teda nesmie sa predbiehat je to omnoho horsie ako rovna cesta 7,5 m. Netvrdim ze sirka nie je dolezita, len to ze jej vaha je o dost mensia.

Ina vec je samozrejme ak cesta je 7,5 na papieri ale v skutocnosti 7,5 nie je.

Toto je to co si najviac vsimam, poznam pripady ked by som kapacity spochybnil aj ja, lenze nikdy nie o viac/menej ako o +/- 200 voz/hod a vacsinou s nimy suhlasim. Inak problem je mozno aj v tom ze zrejme sa rataju aj prerusovane ciary ktore su len kratke, teda kde predbiehanie je znemoznene npr. uz jednym protiiducim autom.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 21. Máj 2005 14:24

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=1077

Prima linka ohľadom informácií o celoštátnom sčítaní dopravy a plánovanom oficiálnom uverejnení výsledkov. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: vysvetlenie priepustnosti mozno jednoduche, mozno nie

Odoslaťod johhan » 25. Máj 2005 15:28

feroslav napísal:Co by stat pre mna este mal spravit? Malickost. Na internete je ta mapa k nahliadnutiu zdarma, necitatelna. Ja by som chcel tu mapu k nahliadnutiu na internete zdarma, citatelnu. Nic viac.


Na Slovensku platí zákon o slobodnom prístupe k informáciam. Ak Vám nepostačujú informácie zverejnené na webe tak stačí postupovať podľa toho zákona a vyžiadať si príslušné dokumenty.

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=405

Ja to tak robím pravidelne a bez problémov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod bystrik » 29. Máj 2005 18:39

problem precitat intenzity je na tejto mape ciest I. triedy:

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.php?img=mapy/csintenzita_big.gif

na mape D a RC problem precitat cisla nie je:


http://www.ssc.sk/custom/showpicture.php?img=mapy/drintenzita_big.gif
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 30. Máj 2005 12:39

Co si myslis o moznosti prilis velkolepeho planovania R3 BB-RK s cielom aby sa R3 BB-RK lahsie odmietlo :?: A co si myslis o moznosti ked rozhodne npr. 200 mil Sk, ked konecna cena pri vystavbe sa moze este menit :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Devil, pekne ...

Odoslaťod Caesar » 30. Máj 2005 13:55

devil napísal:Co si myslis o moznosti prilis velkolepeho planovania R3 BB-RK s cielom aby sa R3 BB-RK lahsie odmietlo :?: A co si myslis o moznosti ked rozhodne npr. 200 mil Sk, ked konecna cena pri vystavbe sa moze este menit :?:


No, toto si devil "trafil klinec po hlavičke", pretože tu s tebou súhlasím na 99,99. Už sme asi v inej téme, ale to je jedno. :lol:

Ja si tiež myslím, že úsek BB-RK pokiaľ na ňom nie je aspoň 5-6 variantov (viem, že sú v podstate len 3 a z toho "F" oficiálne ani nie je) rôznych možností ako napr. rôzne dlhé tunely či mosty atď., tak je to nezodpovedné a na dôveryhodnosti trasovania to nepridá. Argumenty z vyšších miest, že nechceme horšiu kvalitu sú "smiešne", pretože toto bude RC a na RC sa na parametre 2x "nepozerá.

Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant "F", tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec, avšak zároveň túto cenu by ešte znížil rozdiel Kraľovany-DK a RK-DK o ďalšie 1-2 mld. SKK, takže by to bola celkovo pre Turiec z hľadiska ceny výhra o 2-3 mld. SKK, čo je vzhľadom na celkovú sumu zanedbateľné číslo. Ale to mám k dispozícii ja svoje odhady, MDPaT (?) by ti povedalo, že rozdiel by bol až 10 a viac mld. SKK. 8)

A k tej tvojej poznámke, že zmeniť sa môže počas výstavby čokoľvek, s tým nesúhlasím, pretože to je síce pravda, ale takto sa plánovať a stavať nedá, naviac, je to obojstranné, t.j. aj Turiec aj Donovaly by sa "dali meniť". 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Devil, pekne ...

Odoslaťod kaviarista » 31. Máj 2005 10:12

Caesar napísal:Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant "F", tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec,


ale na zaklade coho toto stale tvrdis? z TR do MT nie je najtazsi teren, ale do TR sa budes potrebovat z BB nejako prekopat. A tam to uz za male peniaze nepojde. Ak vezmeme do uvahy len ciste geograficke parametre, (bez moznych geologickych rizik), tak variant F bude urcite najlacnejsi zo vsetkych moznych. Ak tvrdis opak, skus to odovodnit. Ja poznam trasu aj cez Maly aj cez Velky Sturec, mam tieto tereny prechodene trochu aj ako turista. Lacnejsie to cez TR urcite nepojde. Nehovoriac uz o tom, ze aj pokracovanie R3 Kralovany-DK bude drahsie ako RK-DK.

Caesar napísal:avšak zároveň túto cenu by ešte znížil rozdiel Kraľovany-DK a RK-DK o ďalšie 1-2 mld. SKK, takže by to bola celkovo pre Turiec z hľadiska ceny výhra o 2-3 mld. SKK, čo je vzhľadom na celkovú sumu zanedbateľné číslo. Ale to mám k dispozícii ja svoje odhady, MDPaT (?) by ti povedalo, že rozdiel by bol až 10 a viac mld. SKK. 8)


hej, na tom ministerstve zvyknu strielat cislami od bucka do bucka :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: Devil, pekne ...

Odoslaťod Caesar » 31. Máj 2005 10:55

kaviarista napísal:
Caesar napísal:Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant "F", tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec,


ale na zaklade coho toto stale tvrdis? z TR do MT nie je najtazsi teren, ale do TR sa budes potrebovat z BB nejako prekopat. A tam to uz za male peniaze nepojde. Ak vezmeme do uvahy len ciste geograficke parametre, (bez moznych geologickych rizik), tak variant F bude urcite najlacnejsi zo vsetkych moznych. Ak tvrdis opak, skus to odovodnit. Ja poznam trasu aj cez Maly aj cez Velky Sturec, mam tieto tereny prechodene trochu aj ako turista. Lacnejsie to cez TR urcite nepojde. Nehovoriac uz o tom, ze aj pokracovanie R3 Kralovany-DK bude drahsie ako RK-DK.


Tvrdím to, pretože existujú porovnania. Ja ich tu zatiaľ zverejniť nemôžem. :wink:

Kaviarista,

veď celkovo trasa MT-TR je jednoduchšia z hľadiska prírodných podmienok ako Donovaly-RK. Vodné zdroje sú na oboch, na trase cez Turiec by sa stavali protipovodňové opatrenia a na trase cez Donovaly by sa muselo pri výstavbe "prihliadať na existujúce vodné zdroje". Okrem toho tu máme tunely na oboch variantách a tu je možné, že by Donovaly stáli toľko čo Šturec alebo o 1 mld. SKK menej, ale stále by to bolo na celkovej trase viac. A okrem toho sa plánuje iná varianta, než cez Donovaly a na tejto nie je ani cesta I. triedy, takže tá cena už by bola neúmerne vysoká.

Toto sú finančné dôvody. Ohľadom osídlenia, výnosnosti pri mýtnom systéme môj názor poznáš. O následnej ochrane ŽP tiež. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Devil, pekne ...

Odoslaťod aquila » 01. Jún 2005 22:17

feroslav napísal:E77 je hlavny tah krizom cez krajinu. Ide o europsku trasu Gdansk - Elblag - Warsaw - Radom - Krakow - Trstena - Ruzomberok - Zvolen - Budapest.

jednak "hlavny" ako hlavny :) ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly :) kedy sa to naucis ?

feroslav napísal:Vynosnost na myte bude zodpovedajuca nakladom na vystavbu. . Ak vsak treba z myta financovat aj povazsku dialnicu... to moze byt inak. A osidlenie? Ake osidlenie? 20 milionov? 5 milionov? Ved tu ide o par desiatok tisic osob... Pre koho sa stavaju dialnice? Pre automobilistov vratane tranzitu, alebo pre domacich co chcu pohodlnejsie dochadzat do prace?

dialnice aj RC ma splnat aj jedno aj druhe s tym ze ma byt focus na rozvoj slovenska. a tranzit ma byt sekundarna uloha.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 02. Jún 2005 07:24

jednak "hlavny" ako hlavny ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly kedy sa to naucis ?


Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva...iba nase MDPT.

dialnice aj RC ma splnat aj jedno aj druhe s tym ze ma byt focus na rozvoj slovenska. a tranzit ma byt sekundarna uloha.


Myslim ze trasa cez ZH moze sposobit taky efekt ako D3 od CA do PR, t.j. nebude dostatocne vyuzivana => cize ani rozvoj ani tranzit....len stale a dookola jeden ciel jedneho mesta....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

TINA je piesok do oci

Odoslaťod feroslav » 02. Jún 2005 08:03

devil napísal:
jednak "hlavny" ako hlavny ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly kedy sa to naucis ?


Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva...iba nase MDPT.


Aj to len vtedy, ked sa to prave hodi do karat. Europske trasy "E" vypracovala Ekonomicka komisia OSN pre Europu v 70-tych rokoch. Trasy TINA vznikli tak, ze si kazdy stat povedal, kadial ich chce a potom sa to vyhlasilo a kedykolvek sa moze zmenit. To je ako povedat, ze mam dazdnik, lebo som rano rozhodol, ze bude prsat a aj ked neprsi, nic sa neda robit, lebo som to uz povedal aj susedom. A nezabudajme, kedy bola vypracovana TINA a kym bola vypracovana zo slovenskej strany.
feroslav
 

Odoslaťod aquila » 02. Jún 2005 12:02

devil napísal:Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva...iba nase MDPT.

to je fakt, ze nikto na tom netrva, ale EU dava prioritne peniaze na koridory, to je fakt. vid rumunsko, ktora sa vyrazne odklonilo od TINA koridoru (po odporucani americkej firmy :) a EU rezolutne odmietla poskytnut na tu trasu akekolvek financovanie.

madari poliaci podla TINA koridorov stavaju, takze je to relevantne alebo nie ?

devil napísal:Myslim ze trasa cez ZH moze sposobit taky efekt ako D3 od CA do PR, t.j. nebude dostatocne vyuzivana => cize ani rozvoj ani tranzit....len stale a dookola jeden ciel jedneho mesta....

to nehovorim ze ZH - MT je najidealnejsie trasovanie. uz aj kvoli tomu ze v ZH by sa too zbiehalo az prilis a uplne by to obchadzalo partizansku dedinku, co by zopar ludi neunieslo :) a je aj faktom, ze by to v dlhodobom horizonte BB docela odpisalo :) preto sa uvazovalo o pretrasovani aby bola zapojena aj BB

feroslav napísal:Aj to len vtedy, ked sa to prave hodi do karat. Europske trasy "E" vypracovala Ekonomicka komisia OSN pre Europu v 70-tych rokoch. Trasy TINA vznikli tak, ze si kazdy stat povedal, kadial ich chce a potom sa to vyhlasilo a kedykolvek sa moze zmenit. To je ako povedat, ze mam dazdnik, lebo som rano rozhodol, ze bude prsat a aj ked neprsi, nic sa neda robit, lebo som to uz povedal aj susedom. A nezabudajme, kedy bola vypracovana TINA a kym bola vypracovana zo slovenskej strany.

feroslav Ecka boli vypracovane v principe _presne_ tak ako TINA trasy. team odbornikov a lokalnych zastupcov navrhlo trasovanie. takze zase zavadzas (ale to je u teba normalne). s tym ze uz len z principu ze ich vyhlasila taka prebytocna organizacia ako OSN su este menej smerodatne :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Reakcie

Odoslaťod Caesar » 02. Jún 2005 12:26

OSN (feroslav, aquila, devil):

Ja si veľmi vážim túto organizáciu, ale len do miery pomoci v krajinách, kde sú vojny, choroby, katastrofy, atď.

OSN nemá žiadne právo dokonca ani reálnu moc niečo stanovovať a prikazovať v oblasti riadenia hospodárstva každej krajiny či zoskupenia, pretože každý štát je suverénny a všeobecne USA a EÚ sú ešte k tomu dosť špecifické oblasti, ktoré de facto OSN riadia spolu s Ruskom a Čínou, aby to bolo vyvážené aj politicky, geogragicky, počtom obyvateľov a vojenskou silou. OSN má právo tak akurát poukazovať na sociálne rozdiely vo svete v hospodárskej oblasti, ktorú má v pôsobnosti a snažiť sa o väčšiu solidaritu, t.j. aby bohaté krajiny dávali peniaze na rozvoj chudobných.

To, že sa niekedy niečo doporučilo v 70.-tych rokoch je už úplne pasé, feroslav, lenže ty si zjavne historik a pre teba je určite najväčšou katastrofou to, že sa na Slovensku stavia D1 cez ZA.

SR je členom: OSN, NATO, EÚ, OECD, V4, CEFTA, ...

A tou hlavnou je jednoznačne EÚ, potom je NATO a OSN a hneď za tým OECD, V4 a CEFTA. Takže SR sa riadi v oblasti hospodárstva tým, čo "povie" EÚ, pretože tá financuje všetko a v oblasti cestnej infraštruktúry najmä medzinárodné koridory TINA, ... iné nie. 8)

Feroslav, až nám dá OSN 1 mld. EURo na cesty "E", tak potom sa môžme riadiť aj v praxi radami OSN. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 02. Jún 2005 12:42

to je fakt, ze nikto na tom netrva, ale EU dava prioritne peniaze na koridory, to je fakt. vid rumunsko, ktora sa vyrazne odklonilo od TINA koridoru (po odporucani americkej firmy a EU rezolutne odmietla poskytnut na tu trasu akekolvek financovanie.


nie je to pravda, odmietla davat financie iba z kohezneho fondu... 8)

to nehovorim ze ZH - MT je najidealnejsie trasovanie. uz aj kvoli tomu ze v ZH by sa too zbiehalo az prilis a uplne by to obchadzalo partizansku dedinku, co by zopar ludi neunieslo


invektiva, mozem tiez zacat hovorit o honelnikoch a pod....k comu je to dobre :?:

Ecka boli vypracovane v principe _presne_ tak ako TINA trasy


v principe ano ale nie presne tak, cez Turiec "E" nevedie rovnako nie cez Zwardon. A zaujimave je ze prave tieto trasy su sporne.

Ja vobec netusim kto robil kedysi "E" pre celu Europu (ale komunisti to rozhodne neboli) ale vtedy to nikomu nevadilo a bolo to rozlozene dost rovnomerne, kym o Tine to povedat nemozno...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 02. Jún 2005 13:20

devil napísal:nie je to pravda, odmietla davat financie iba z kohezneho fondu... 8)

hm co ja viem, tak na tu trasu EU odmietla dat peniaze pausalne. preto rumuni idu robit nove trasovanie. tam bol inak aj problem v tom ze povodna trasa isla k madarskym hraniciam tak ze z madarskej strany sa v tom useku nepocitalo s dialnicou asi nasledujucih 20-30 rokov.

kaviarista napísal:invektiva, mozem tiez zacat hovorit o honelnikoch a pod....k comu je to dobre :?:

ano mas pravdu, ospravelnujem sa :oops: trosku som sa nechal uniest, priznavam :roll:

devil napísal:
Ecka boli vypracovane v principe _presne_ tak ako TINA trasy


v principe ano ale nie presne tak, cez Turiec "E" nevedie rovnako nie cez Zwardon. A zaujimave je ze prave tieto trasy su sporne.

Ja vobec netusim kto robil kedysi "E" pre celu Europu (ale komunisti to rozhodne neboli) ale vtedy to nikomu nevadilo a bolo to rozlozene dost rovnomerne, kym o Tine to povedat nemozno...

ono problem Eciek je v tom ze boli plus minus navrhovane skor koncom 60tych rokov a cez 70te roky. vtedy aj hospodarska "landscape" europy vyzerala kapanek inak. a to nie len slovenska. ale je fakt ze vacsina Eciek kopiruje do znacnej miery stare obchodne cesty. a keby sme sa mali riadit len eckami na slovensku tak tie dialnice a RCcky su uplne inde :)

a sam musis uznat ze za 40 rokov sa uz co to zmenilo aj na slovensku :) a aj s tymi komunistami sa myslis :) resp nepriamo. na Eckach samozrejme robili aj ceskoslovensky odbornici. nebolo to robene stylom o nas bez nas. ludia z CSSR davali podklady a anylyzy kadial by mali ist Ecka. ako som povedal, princip bol ten isty ako pri TINA koridoroch, len TINNA su o nejakych 30-40 rokov mladsie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 02. Jún 2005 13:48

hm co ja viem, tak na tu trasu EU odmietla dat peniaze pausalne. preto rumuni idu robit nove trasovanie. tam bol inak aj problem v tom ze povodna trasa isla k madarskym hraniciam tak ze z madarskej strany sa v tom useku nepocitalo s dialnicou asi nasledujucih 20-30 rokov.


odkial to mas ze Eu odmieta dat peniaze pausalne :?: mozno z KF ale urcite nie pausalne. Eu skor vadilo ze Bechtel bol vybrany bez konkurzu...kedze velka cast tejto trasy (btw ide o E 60) mala ist zo sukromneho kapitalu. Druha trasa je E 70 a dalsie trasy idu tusim na vychod k moru (Constanca) a na Moldavsko. Rum. je dost velka krajina...

Akych 20-30 rokov :?:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=609
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 02. Jún 2005 14:33

devil, niekde sa to pokusim najist, ale viem ze sa tam explicitne pisalo, ze trasovanie tej "americkej" verzie je uplne mimo klasickych koridodorov. je to nieco na styl chorvarska, ze to bolo trasovane do istej miery mimo sidiel, ale kde to je najlacnejsie a najrychlejsie stavatelne a vyustovalo to aj mimo planovanych dialnicnych pripojenie s madarskom.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 02. Jún 2005 14:42

Niekde mam aj ja odlozenu mapu tras D/RC v R. americky Bechtel nic netrasoval len sa ma podielat na postaveni D na trase E60.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Chorvátsky systém výstavby infraštruktúry

Odoslaťod Caesar » 02. Jún 2005 16:58

aquila napísal:devil, niekde sa to pokusim najist, ale viem ze sa tam explicitne pisalo, ze trasovanie tej "americkej" verzie je uplne mimo klasickych koridodorov. je to nieco na styl chorvarska, ze to bolo trasovane do istej miery mimo sidiel, ale kde to je najlacnejsie a najrychlejsie stavatelne a vyustovalo to aj mimo planovanych dialnicnych pripojenie s madarskom.


Inak, Chorvátsko (HR) je krásnym príkladom toho ako sa dá rozvíjať štát.

HR existuje od r. 1995, dovtedy bola vojna, ktorá postihla celú krajinu.

Dnes je v HR nezamestnanosť na úrovni okolo 15%, životná úroveň na pobreží je cca. taká ako u nás a vo vnútrozemí je to "bieda". Aj v HR však existuje "vrstva boháčov" a vrstva "chudákov".

Lenže, HR si zakladá na 3 pilieroch. Tým prvým je turistický ruch, tým druhým je stavebný priemysel a tým tretím je petrochemický priemysel (to málokoto vie, ale aj Adria-Šahy- ide z HR).

A teraz to prichádza. Aj 1. aj 2. pilier je ideálny na zdokonaľovanie dopravnej infraštruktúry, najmä sa rozvíja cestná sieť. Ja môžem z vlastnej skúsenosti zhodnotiť, že v r. 1996 v HR neboli de facto diaľnice a hlavné cesty boli "o hubu" a vedľajšie cesty, to bol na poli štrk. Krajina mala zničené aj železnice, o letiskách nehovoriac.

Chorvátsky systém výstavby dopravnej infraštruktúry je založený na kvalitnej cestnej sieti, predovšetkým výstavba diaľnic, ktoré budú slúžiť najmä pre turistický ruch, t.j. pre "tranzit turistov" a nie priamo pre Chorvátov. Preto sa diaľnice v HR stavajú na trase Zagreb-Split viac-menej stredom, t.j. ani na pobreží, ale ani úplne vo vnútrozemí. Diaľničná sieť v HR slúži na spojenie niekoľkých miest a bude sa nej nachádzať "množstvo" privádzačov pre jednotlivé letoviská.

Tým, že sa dostatočne rozvinie diaľničná sieť, sa "uvoľnia" hlavné ťahy, ktoré sa takisto opravujú priebežne a zlepšujú sa parametre a tieto hlavné cesty, magistrály, budú slúžiť aj pre turistov, no aj pre domácich, Chorvátov. Vedľajšie cesty sa postupne stavajú s AB (asfalt) povrchom, de facto od základov.

Okrem toho však HR investovala obrovské financie aj do trajektovej dopravy, spoločnosť Jadrolinija a takisto aj obnovila, respektíve postavila cca. 10 dopravných letísk.

Financovanie vojnou postihnutej krajiny je ťažké, ale HR si stanovilo, z čoho chce mať príjmy a z turistického ruchu sa to dá, takže výstavba diaľnic, či letísk a zlepšenie lodnej dopravy bolo nevyhnutné. Infraštruktúra je základom turistického ruchu.

HR teda pochopilo, čo chce a ide si za tým bez ohľadu na to, aká vláda vládne a to sa v HR počas výstavby vymenila vláda radikálne (kto to aspoň trošku sleduje, tak vie, čo sú v HR za strany).

Ano, HR sa zadlžuje, ale aj spláca a má podporu bánk aj EÚ. A hlavne, zadlžujeme sa aj my, ale že by sme otvárali 60 km diaľnic ročne, to sa akosi nedarí. Ja som teraz čítal, že už chýba len 40 km diaľnic otvoriť podľa plánu a ostáva necelý mesiac. Keď sa to aj všetko neotvorí, ide o to, že u nás by sme 40 km stavali 2,5 roka.

Ďalej pokračovať nebudem, pretože už aj tak som sa rozpísal. :wink:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 03. Jún 2005 19:50

Niekde mam aj ja odlozenu mapu tras D/RC v R. americky Bechtel nic netrasoval len sa ma podielat na postaveni D na trase E60.


http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=99
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.