B; napísal:Cez Lafranconi sa da dostat tankom aj do Madarska.
A to je dokonca spojenec -NATO resp. bol Varsavska zmluva.
Taketo informacie asi uz nie su take horuce lebo sa vyrazne zmenil
sposob vedenia boja, kde pozemne operacie a presuny nie su prvorade.
Moj odhad
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Myslím si, že do Maďarska sa dá dostať aj rýchlejšie ako cez Bratislavu, ale jednoducho tento most mal niečo vydržať, nakoniec aj samotné nálety, keby sa použilo málo trhaviny, most by zostal max. poškodený.
Po porade s adminom tu táto téma zostáva.
Ďalšie zaujímavé, ale verejné údaje: Cesta cez Turiec (Martin-Turčianske Teplice) bola postavená priamo na skúšanie ťažkej vojenskej techniky a úsek cesty Senec-Sereď bol takisto postavená na väčšiu záťaž.
Samozrejme, spôsoby boja sa menia. Dokonca zbrane sa menia. Ale to nič nemení na logistike. Aj vojna v Iraku, bola to blesková vojna, ale dopredu premyslené trasy pre zásobovanie a dopredu boli ostatné cesty lokálne zničené. Dnes sa preto jednoduchšie opravujú, no vo vojne boli nepoužiteľné - akurát ich teda zničili spojenci, nie iracká vláda. Tam bola viac-menej istota, že spojenci vyhrajú. Nech to stojí, čo chce. Dnes sa ukazujú následky, oficiálna vojna sa skončila (nie je mojím cieľom tu rozoberať Irak), ale na opravu ciest/cestných mostov sa pamätá najviac zo všetkých infraštrukturálnych priorít, Bechtel už realizuje nejednu opravu cesty.
Pozemné presuny sú dôležité hlavne pre zásobovanie. Lebo jasné, dá sa nasadiť letectvo (z USA do Iraku sa to ani inak ako loďou a lietadlom nedá), ale potom samotné presuny v danej krajine sa dajú realizovať už len po ceste. Žiaľ, železnice sa rýchlo dajú zničiť a nedajú sa tak ľahko opraviť, ... nehovoriac o tom, že vlak si novú trasu sám nevymyslí, auto ano. Ale, už na takéto zásobovanie je zase potrebné pamätať hlavne na to, čo tie autá živí, ale to už sme inde.
USA dnes majú viac ako 10 tis. tankov, podobné číslo má Rusko, Čína a krajiny EÚ (Nemecko, Francúzsko, Veľká Británia, Taliansko, Holandsko, Belgicko), to je 40 tis. tankov, udržiavaných a modernizovaných. Spolu je na svete samozrejme ešte o ďalšie tisíce tankov viac. Na niečo tie tanky určené sú. A potom, ... nie sú tu len tanky.