I/62 - úsek Senec-Sereď

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

I/62 - úsek Senec-Sereď

Odoslaťod devil » 26. Máj 2005 10:31

Este na starom fore sa pisalo o rekonstrukcii tejto krasnej cesty, ktora ma ale strasny povrch. Vlastne strasny povrch ma iba od SC po Sladkovicovo co je tak 20km. Neviem ale co sa myslelo pod pojmom rekonstrukcia, kedze podla mna by tam stacilo dat novy asfaltovy koberec a bolo by to v pohode.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 100
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: I/62 SC-Sered

Odoslaťod Caesar » 26. Máj 2005 10:36

devil napísal:Este na starom fore sa pisalo o rekonstrukcii tejto krasnej cesty, ktora ma ale strasny povrch. Vlastne strasny povrch ma iba od SC po Sladkovicovo co je tak 20km. Neviem ale co sa myslelo pod pojmom rekonstrukcia, kedze podla mna by tam stacilo dat novy asfaltovy koberec a bolo by to v pohode.


Oprava celého úseku SC-Sereď je plánovaná a bude stáť podľa odhadov min. 1 mld. SKK, zatiaľ sa teda nebude opravovať v takom rozsahu ako sa plánuje. Položí sa len ten asfalt a to bude stáť niekoľko 100 mil. SKK.

Tá cesta nevyhovuje už iným normám a na viacerých úsekoch je narušený aj základ, podložie cesty. Preto rekonštrukcia. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod ELZ » 27. Máj 2005 08:49

Ked uz rekonstrukcia, preco nie rovno na stvorpruh? :-) Vznikla by komfornejtnsia cesta urcite by sem presla nejaka doprva,a lebo je to kratsie ako ist do NR cez Trnavu.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 930
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

To je zbytočné

Odoslaťod Caesar » 27. Máj 2005 09:20

ELZ napísal:Ked uz rekonstrukcia, preco nie rovno na stvorpruh? :-) Vznikla by komfornejtnsia cesta urcite by sem presla nejaka doprva,a lebo je to kratsie ako ist do NR cez Trnavu.


Do r. 2020 sa na úseku SC-Sereď neplánuje žiadny typ 4-prúdovej cesty. Tá cesta je dostatočne široká a má pomerne dobré parametre, aj čo sa klopenia zákrut týka.

Okrem toho sa plánuje realizovať do r 2015 a skončiť do r. 2020 najneskôr rozšírenie D1 v úseku BA-TT na 6-prúdov. Pretože intenzity dopravy v tomto úseku mimoriadne rýchlo rastú a toto tempo bude pokračovať aj naďalej.

Je síce pravda, že sa momentálne robia posudky, či by nebolo vhodnejšie postaviť 4-prúdovú cestu na úseku SC-Sereď a D1 rozšíriť len po SC, ale to by bol ešte drahší variant:

1. Úsek BA-TT sa plánuje rozšíriť už od r. 2001 na 6-prúdovú diaľnicu. Existujú aj nejaké štúdie a menšie projekty.

2. Rastú intenzity dopravy na celej D1 a R1 a na úsekoch, ktoré sa nachádzajú popri nich. Preto by sa aj tak rozšírila celá trasa BA-TT.

3. Ak by sa mala postaviť 4-prúdová cesta na úseku SC-Sereď, tak jedine ako cesta I. triedy, kde by sa musela zvýšiť max. povolená rýchlosť na 120 km/h, aby to malo aj efekt, ktorý sa očakáva. Ak by totiž bola max. povolená rýchlosť len 90 km/h, tak by vodiči aj naďalej jazdili viac po trase BA-TT, napriek (min.) novému povrchu na úseku SC-Sereď. A ak by mala byť na úseku SC-Sereď RC, tak by sa museli postaviť úplne nové 4-prúdy, pretože je zákonom stanovené, že popri RC musí ísť paralelná cesta I. triedy, čo by v tomto prípade bola práve dnešná cesta SC-Sereď.

Záver: Najlepším variantom bude rozšíriť súčasný úsek BA-TT na 6-prúdov a opraviť cestu SC-Sereď, minimálne položiť nový celý povrch. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod ELZ » 27. Máj 2005 09:33

Vsak ja som ani nemyslel rovno na RC, ale 4-prudovka na styl PO-Kapusany. So zaverom suhlas.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 930
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Ok

Odoslaťod Caesar » 27. Máj 2005 09:43

ELZ napísal:Vsak ja som ani nemyslel rovno na RC, ale 4-prudovka na styl PO-Kapusany. So zaverom suhlas.


Cesta SC-Sereď je využívaná tzv. na 33,33%, t.j. motoristi jazdia z BA do TT a opačne (efekt pokračuje ďalej v smere na ZA, ...), z TT do NR a opačne (efekt pokračuje ďalej v smere na BB, ...) a len minimum (vzhľadom na tie dve kategórie, čo som opísal) motoristov využíva spojnicu SC-Sereď pri ceste od R1 v smere na BA a opačne.

Preto uvažovať o 4-prúdovej ceste je úplne zbytočné, pretože blízko sa nachádza D1. Treba len investovať do výmeny povrchu. A tento krok sa plánuje, nebude sa to však robiť súvisle a preinvestuje sa do 150 mil. SKK postupne do r. 2010.

Celá rekonštrukcia tejto cesty by stála cca. 1-1,2 mld. SKK a prioritou vlády SR je budovať diaľničnú sieť a nie opravovať cesty, takže určite sa do r. 2010-2015 nebude investovať 5-10% z rozpočtu na cestnú sieť na opravu cesty I. triedy SC-Sereď. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2005 20:18

Táto cesta je pomerne komplikovaná, pretože vzhľadom na základy tejto cesty nie je jednoduché odstrániť súčasný povrch a položiť AB kryt (asfaltobetónový kryt), čiže asfalt.

Celkové náklady na komplexnú rekonštrukciu sú vyčíslené podľa cenových nákladov z r. 2004, na ktoré boli upravené od r. 2002, na 1,25 mld. SKK. A vzhľadom na to, že prioritou štátu je budovanie diaľnic a celkový rozpočet na opravu ciest v pôsobnosti štátu je 300-500 mil. SKK, tak je nereálne tento úsek takýmto spôsobom opraviť.

Do r. 2006 sa však opraví 4,5 km tejto cesty komplexne a uvažuje sa aj o riešení najvážnejších nedostatkov tejto cesty, porúch a trhlín.

Posudzovaným variantom bolo aj zníženie max. povolenej rýchlosti z 90 km/h na 70 km/h, ale tento variant sa neschválil.

Okrem toho sa však pripravujú aj podklady pre štúdiu a vypracovanie projektu ohľadom možného vybudovania paralelnej cesty I. triedy tak, aby v danom úseku bola 4-prúdová cesta, čo by malo pomôcť doprave na diaľničnom úseku D1 BA-TT a naviac by sa zvýšil potenciál celého regiónu, ale to je už iná téma.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 20:09

Táto cesta je katastrofálnom stave, ale plánuje sa už tento rok na nej preinvestovať takmer 74 mil. Sk. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Caesar » 08. Júl 2005 10:12

Alexander Velky napísal:Táto cesta je katastrofálnom stave, ale plánuje sa už tento rok na nej preinvestovať takmer 74 mil. Sk. :lol:


Tak takéto informácie ja nemám, pretože podľa mojich sa tieto peniaze presmerujú do výstavby diaľničnej siete, tak ako každý rok, ja mám informáciu, že sa tam opraví časť cesty v hodnote do 20 mil. SKK a ďalších 40 mil. SKK sa tam preinvestuje do r. 2006. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Čavo » 08. Júl 2005 10:17

V poslednom čase som tadiaľ šiel častejšie a najhoršom stave je úsek obchádzajúci Sládkovičovo až po hranicu kraja. Časť, ktorá sa nachádza v BSK, je v relatívne dobrom stave.

Sú nejaké informácie, odkiaľ sa začne?
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Caesar » 08. Júl 2005 10:25

čavo napísal:V poslednom čase som tadiaľ šiel častejšie a najhoršom stave je úsek obchádzajúci Sládkovičovo až po hranicu kraja. Časť, ktorá sa nachádza v BSK, je v relatívne dobrom stave.

Sú nejaké informácie, odkiaľ sa začne?


Práveže, podľa zámerov sa bude opravovať najmä úsek SC-Sládkovičovo a len minimum financií bude smerovať do ťahu Sládkovičovo-SC, kde inak je len minimum km na tom zle a úsek Sládkovičovo-GA, kde sa ale plánujú opravy zo št. rozpočtu, kým v BSK investuje aj BSK, resp. za "pomoci" BA VÚC, ktorý sa snaží opravovať aj hlavné cestné ťahy. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Čavo » 08. Júl 2005 10:36

Ak som to dobre pochopil, tak sa bude opravovať jedna polovica cesty? Takto som si to nevšímal, že ktorá polovica je zničenejšia.

No ono opravovať oba smery naraz by bol asi celkovo problém. Na časti úseku by sa síce dočasne mohla využiť paralelná betónova poľná cesta, ale inak by bola doprava presmerovaná cez dediny, čomu by sa asi obyvatelia nepotešili.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Caesar » 08. Júl 2005 10:54

čavo napísal:Ak som to dobre pochopil, tak sa bude opravovať jedna polovica cesty? Takto som si to nevšímal, že ktorá polovica je zničenejšia.

No ono opravovať oba smery naraz by bol asi celkovo problém. Na časti úseku by sa síce dočasne mohla využiť paralelná betónova poľná cesta, ale inak by bola doprava presmerovaná cez dediny, čomu by sa asi obyvatelia nepotešili.


Asi sme sa zle pochopili (to je tak, keď ja sa snažím napísať 2 myšlienky spolu), budem presnejší.

V oblasti Sládkovičova sa opraví postupne do r. 2006 súvisle cca. 2,5 km od Serede a ďalej sa má opraviť 1,5 km od Sládkovičova po GA. Obojstranne, postupne.

Ale toto sú tie menšie investície. Väčšie prebehnú na úseku SC-Sládkovičovo, kde bude opravený celý úsek, len tie najnevyhnutnešie časti a zároveň aj 2-3 úseky po 1,5-2,5 km súvisle, obojstranne do r. 2006.

Okrem toho väčšie investície sa očakávajú do opráv krajníc a lepšieho dopravného značenia. Na tejto ceste sa nebude investovať veľa, pretože práve sa posudzuje možnosť spravenia štúdií a projektov, podľa ktorých by bolo výhodné postaviť paralelnú cestu kvôli stúpajúcim intenzitám dopravy na úsekoch BA-TT ako aj SC-Sereď a týmto spôsobom by sa nemusela rozširovať D1 BA-TT min. do r. 2020, ale stále je to "otvorené". 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 08. Júl 2005 10:57

Aj keď všetky takéto projekty sa robia len kvôli jednému: Zdržať priamu výstavbu na aj na úseku BA-TT aj opravy alebo výstavbu na úseku SC-Sereď, ... je to podobné ako vypracovávanie štúdií pre trasu PB, ... tam to bol jediný zámer a robí sa to aj na iných častiach SR. Ale z mojej strany ide len o dohad, nie o overenú informáciu.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 11. Júl 2005 21:29

Všeobecne by sa dalo povedať, že všetci vedia, že táto cesta je v zlom stave, všetci vedia, že komplexná oprava bude stáť viac ako 1 mld. SKK, všetci vedia, že cestu treba už nevyhnutne opraviť.

Takisto si mnohí želajú, aby na tomto úseku išla ďalšia cesta I. triedy a vznikla by 4-prúdová cesta I. triedy alebo možno aj RK.

Mnohí si želajú aj rozšírenie D1 BA-TT na 6-prúdov.

Realitou však zostáva:

SR má prioritu budovať diaľničnú sieť. V praxi to znamená, že sa nebudú robiť nákladné opravy súčasnej cestnej siete a ani sa nebude veľa investovať do modernizácie/opráv súčasnej diaľničnej siete.

Zostáva len 1 útecha: Všetci vedia, čo treba, ako to treba atď. Sú štáty, kde ani o "tomto všetkom" nikto nič nevie, napr. Poľsko. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 22:21

Inak tento nadpis nie je presný, pretože najhorší úsek je na časti SC-Sládkovičovo a Sládkovičovo-GA, ak sa tu bavíte o zlom úseku, ktorý sa bude opravovať. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Dialniciar » 14. Júl 2005 20:14

Alexander Velky napísal:Inak tento nadpis nie je presný, pretože najhorší úsek je na časti SC-Sládkovičovo a Sládkovičovo-GA, ak sa tu bavíte o zlom úseku, ktorý sa bude opravovať. :lol:


AV,

tomu nadpisu nič nie je a v rámci tých najvýraznejších opráv sa aj tak bude riešiť len úsek SC-Sládkovičovo a ten leží na danom ťahu, o ktorom hovorí tento nadpis.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Alexander Velky » 16. Júl 2005 22:00

Dy napísal:tomu nadpisu nič nie je a v rámci tých najvýraznejších opráv sa aj tak bude riešiť len úsek SC-Sládkovičovo a ten leží na danom ťahu, o ktorom hovorí tento nadpis.


Ano, uznávam, ten nadpis je ok, ale tá cesta nie. Mal som tú možnosť teraz po nej ísť v rámci ciest po SR (kto poznáte, tak Vincov les-term.kúpalisko), ale tá cesta už by si vyžadovala opravu, aspoň nejako zarovnať tie nerovnosti medzi tými "panelami". :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Dialniciar » 20. Júl 2005 12:17

Alexander Velky napísal:Ano, uznávam, ten nadpis je ok, ale tá cesta nie. Mal som tú možnosť teraz po nej ísť v rámci ciest po SR (kto poznáte, tak Vincov les-term.kúpalisko), ale tá cesta už by si vyžadovala opravu, aspoň nejako zarovnať tie nerovnosti medzi tými "panelami". :lol:


Je to podobný problém ako cesta SE-MY-NM, kde by bolo tiež treba investovať viac ako 1 mld. SKK a dokonca je to jediná cesta, ktorá tento región spája, takže ešte aj konkuruje tejto ceste SC-Sereď, lenže zase táto je dôležitou, pretože je tu mimoriadna vyťaženosť a okrem toho ide popri diaľnici D1, resp. spája sa R1.

Tie "nerovnosti medzi panelami", sa riešiť budú v tomto aj ďalšom roku aspoň čiastočne. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Re: Cesta smrti

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 14:07

rbarat napísal:Podľa mňa je cesta smrti aj diaľnica D1 BA-Trnava. Denne sú tam nehody (o patkoch nehovoriac). Je to tam preťažené, chcelo by to pridať min. jeden pruh každým smerom.
To sa ale asi nikdy nestane, pretože ešte nemáme dobudovanú D1 ako takú a pokiaľ to nebude, tak asi na rozširovanie peniaze nebudú.


rbarat,

úsek na diaľnici D1 BA-TT už je čiastočne pripravený na rozšírenie z 2+2 na 3+3 pruhy v celej svojej dĺžke.

Budú tam viaceré problémy, menšie aj väčšie, ale rozšírenie už sa plánuje a reálne sa môže začať po r. 2010 s tým, že tento termín je oficiálne viazaný na dokončenie D1 BA-KE, ale aj tak nakoniec rozhodne až ďalšia vláda.

Okrem toho, ak by sa aj odložilo rozširovanie úseku BA-TT, tak sa zásadným spôsobom bude investovať na ceste I/62 SC-Sereď.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

Hmm

Odoslaťod rbarat » 01. Aug 2005 14:14

Np to by ma teda naozaj potesilo, pretože príklady z posledných 2 týždňov:
- predposledný týždeň - 7 áut v sebe a po 500m ďalšie 3 autá v sebe
- posledný týždeň, 4 autáv sebe + 1 motocykel, po 200m ďaľšie 3 autá v sebe.
Všetko piatky po 16:00.
Takto je to tam každý týždeň.
Je to samozrejme aj o bezohľadnej jazde vodičov, ale je to naozaj neúnosné.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 469
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 13:15
Bydlisko: Ba

Re: Hmm

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 14:25

rbarat napísal:Np to by ma teda naozaj potesilo, pretože príklady z posledných 2 týždňov:
- predposledný týždeň - 7 áut v sebe a po 500m ďalšie 3 autá v sebe
- posledný týždeň, 4 autáv sebe + 1 motocykel, po 200m ďaľšie 3 autá v sebe.
Všetko piatky po 16:00.
Takto je to tam každý týždeň.
Je to samozrejme aj o bezohľadnej jazde vodičov, ale je to naozaj neúnosné.


Celé to však súvisí s tým, že je to jediná významná cesta z BA diaľničného typu smerom na východné Slovensko a keďže sama BA je umiestnená na západnom konci SR, tak je to problémom a najmä po TT, kde už je možnosť ísť aj v smere na NR a BB po RK R1 a ďalej na KE po častiach RK R2.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

Odoslaťod Milos » 01. Aug 2005 14:41

Prave preto by bolo podla mojho nazoru vseobecne prospesnejsie, keby sa vybudovala RK BA-SC-Sered a (zmenou trasy R1 od Serede smerom na BA, mozno kombinaciou s D4, a Sered-TT by sa premenovala na Rx) Bratislava jednoducho potrebuje viac nez jednu cestu dialnicneho typu smerom dalej na V na Slovensko, nielen jednu, hoci by aj bola 3+3 pruhy :)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 14:47

Miloš napísal:Prave preto by bolo podla mojho nazoru vseobecne prospesnejsie, keby sa vybudovala RK BA-SC-Sered a (zmenou trasy R1 od Serede smerom na BA, mozno kombinaciou s D4, a Sered-TT by sa premenovala na Rx) Bratislava jednoducho potrebuje viac nez jednu cestu dialnicneho typu smerom dalej na V na Slovensko, nielen jednu, hoci by aj bola 3+3 pruhy :)


Miloš,

práve kvôli nedostatku finančných zdrojov sa takáto varianta zatiaľ odkladá.

Rozšírenie D1 BA-TT bude stáť niekoľko mld. SKK a je to prijateľnejšie riešenie než teraz investovať do RK a D v oblasti BA-TT-SC-Sereď, pretože tu je prioritou investovať max. na D1 pri ZA a pod Tatrami.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 19:06

Odoslaťod rbarat » 01. Aug 2005 14:50

Rozšírenie D1 BA-TT bude stáť niekoľko mld. SKK a je to prijateľnejšie riešenie než teraz investovať do RK a D v oblasti BA-TT-SC-Sereď, pretože tu je prioritou investovať max. na D1 pri ZA a pod Tatrami.


Pravda je že všetko je o penioazoch.
Tu pri BA to ešte nejaký ten rok vydržíme, hlavne aby to bolo čo najskôr dostavané po Žilinu a začalo sa aj za ňou pri MArtine a Ružomberku.

Rožširovanie úseku BA-TT bude náročné. lebo čo som pozeral, bude treba prerobiť asi 90% nadjazdov nad diaľnicu, čo nie je sranda.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 469
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 13:15
Bydlisko: Ba

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.