ELZ napísal:Ked uz rekonstrukcia, preco nie rovno na stvorpruh?
Vznikla by komfornejtnsia cesta urcite by sem presla nejaka doprva,a lebo je to kratsie ako ist do NR cez Trnavu.
Do r. 2020 sa na úseku SC-Sereď neplánuje žiadny typ 4-prúdovej cesty. Tá cesta je dostatočne široká a má pomerne dobré parametre, aj čo sa klopenia zákrut týka.
Okrem toho sa plánuje realizovať do r 2015 a skončiť do r. 2020 najneskôr rozšírenie D1 v úseku BA-TT na 6-prúdov. Pretože intenzity dopravy v tomto úseku mimoriadne rýchlo rastú a toto tempo bude pokračovať aj naďalej.
Je síce pravda, že sa momentálne robia posudky, či by nebolo vhodnejšie postaviť 4-prúdovú cestu na úseku SC-Sereď a D1 rozšíriť len po SC, ale to by bol ešte drahší variant:
1. Úsek BA-TT sa plánuje rozšíriť už od r. 2001 na 6-prúdovú diaľnicu. Existujú aj nejaké štúdie a menšie projekty.
2. Rastú intenzity dopravy na celej D1 a R1 a na úsekoch, ktoré sa nachádzajú popri nich. Preto by sa aj tak rozšírila celá trasa BA-TT.
3. Ak by sa mala postaviť 4-prúdová cesta na úseku SC-Sereď, tak jedine ako cesta I. triedy, kde by sa musela zvýšiť max. povolená rýchlosť na 120 km/h, aby to malo aj efekt, ktorý sa očakáva. Ak by totiž bola max. povolená rýchlosť len 90 km/h, tak by vodiči aj naďalej jazdili viac po trase BA-TT, napriek (min.) novému povrchu na úseku SC-Sereď. A ak by mala byť na úseku SC-Sereď RC, tak by sa museli postaviť úplne nové 4-prúdy, pretože je zákonom stanovené, že popri RC musí ísť paralelná cesta I. triedy, čo by v tomto prípade bola práve dnešná cesta SC-Sereď.
Záver: Najlepším variantom bude rozšíriť súčasný úsek BA-TT na 6-prúdov a opraviť cestu SC-Sereď, minimálne položiť nový celý povrch.