Moderátor: Moderátori
aquila napísal:np inak argumentovali tym ze aj v londyne sa posunuli doky nizsie po prude na co boli ale kapanek ine dovody ale to je uz OT
wazari napísal:Hm, stale sa tu hovori o novych mostoch, ale myslim si, ze Bratislave by viac pomohol jeden z tych dvoch planovanych tunelovych obchvatov popod Karpaty. Urcite to bude drahsie ako novy most. Na druhej strane, ked sa niekto v Bratislave chce dostat z vychodu na zapad, vacsinou ide po moste dvakrat - v pripade, ze by bol tunel, mosty by to asi vyrazne pozitivne pocitili.
wazari napísal:Siesty most bude mat vyrazne tranzitny charakter a sice v smere sever - juh (ak beriem, ze Rakusko je na juhu). Da sa vyuzit aj v smere vychod - zapad, ale to uz bude zachadzka. Tunel cez Karpaty by pomohol tranzitnej doprave v smere vychod (sever) - zapad, miestnej doprave a zaroven by znizil intenzity na mostoch.
Krateros napísal:...Vláda podporí BA síce cielene, t.j. konkrétny projekt, ale v obmedzenej miere. Raz most, potom MHD. Takže teraz dá vláda max. BA ešte tú investíciu - že podporí NS MHD v BA, tzv. rýchloelektrickú dráhu. A potom neskôr v budúcnosti zase niečo iné - možno aj samotný Prístavný most, ak pravda nebude názor stavať obchvat alebo 6. most alebo metro...
puff dady napísal:To je prave to najhorsie, podpora v obmedzenej miere (vseobecne), nehovorim ze musi vlada vsetko zaplatit, ale na druhej strane, ak nahodou dostane mesto prispevok na NS MHD, o prispevku na most cislo 6 nevidim diskusie nejako velmi cez ruzove okuliare
Caesar napísal:Okrem toho názor KSS je ten, že BA je jediné z dvoch miest (Tirana), ktoré nemá metro v strednej a východnej Európe. To je síce pravda, ale ani nie je nutné ho stavať, pretože plány, ktoré sú teraz pripravené, ak sa budú plniť, tak metro nebude nutné do r. 2015 na 100%.
tr3mp napísal:Caesar napísal:Okrem toho názor KSS je ten, že BA je jediné z dvoch miest (Tirana), ktoré nemá metro v strednej a východnej Európe. To je síce pravda, ale ani nie je nutné ho stavať, pretože plány, ktoré sú teraz pripravené, ak sa budú plniť, tak metro nebude nutné do r. 2015 na 100%.
Ak je pravda, že Bratislava a Tirana sú jediné mestá (predpokladám, že tu chába slovo hlavné), čo je potom stredná a východná Európa? Z hlavných miest v tomto regióne nemá metro aj Záhreb, Ľubľana, Sarajevo, Skopje, Podgorica, Riga, Viľňus, Talin a aj v Belehrade je výstavba iba plánovaná.
Caesar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1293
Mestu BA nepomôžu ešte 2 mosty po dostavbe 5. mosta Apollo, pretože nie je ich kde momentálne dosť dobre umiestniť a BA sa do r. 2015 až tak razantne zase neprebuduje.
Podgorica je hlavným mestom Čiernej Hory. ČH je síce vo federácii so Srbskom (hlavným mestom federácie je Belehrad), ale táto federácia je značne voľná, spolupráca je napr. pri obrane. V ostatných otázkach sú to prakticky nezávislé štáty, najviac to vidieť na ekonomike, ČH má vlastnú ekonomickú politiku a dokonca používa inú menu ako Srbsko. Takže podľa môjho názoru Podgoricu možno nazvať hlavným mestom.Caesar napísal:Podgorica nie je hlavné mesto.
aquila napísal:ono je vseobecne zname, ze v mestach pod pol miliona sa metro tazkeho typu moc nevyplaca .. tam je skor riesenie dobre planovana elektrickova trat spojena s nadzemkou. lebo problem BA Je v tom ze cela elektrickova sustava sa planovala nie ako nosny system a le ako podporny k tazkemu metru...
wazari napísal:No, mozno to brat vyhladovo, jeden most na obchvate poza Slovnaft cez Dunaj a druhy na obchvate cez Moravu na Stupavu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.