I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod robertko » 11. Apr 2014 09:41

čo som písal do D1 LL VS DS že postačovalo upraviť cestu 1.triedy tak návrh gallery/image_page.php?album_id=145&image_id=17804
najskôr postaviť tunel zelený 2pruhy cca 1 km 15mil € po odklonení dopravy 1km červený tunel a úpravy na pravom brehu Váhu 1km 30mil € a upraviť 10 km za strečnom do žiliny cca 50mil € - 100 mil €
pred týmto úsekom je dostatok miesta na rozšírenie I18 po dubnú skalu cca 6km za 50-100 mil €
celkovo to vychádza na 150 mil € - 250 mil € a to sa bavíme že by tam bol súvisle 4 pruh čiže polovica z ceny D1 LL VS DS

je mi jasne ze by to EU nepreplatila ale ak za kazdych 10 e z EU fondov dame 9 do kasicky uz sme to mohli mat davno hotove

hnedou je ŽSR tunel ak sa nemýlim
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod bonik-r » 11. Apr 2014 10:56

Ten zeleznicny tunel mas zle. Zeleznicne tunely su dva a zbiehaju sa niekde tam kde sa stretaju zelena a cervena ciara
Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jonathan » 11. Apr 2014 11:55

Este ti tam chyba majetkove vysporiadanie Nezbudzkej lucky, dve sikme krizovania Vahu (spolu cca 500m - 1km mosta stoji asi viac ako 1km cesty), dalej o tom dostatocnom priestore na rozsirenie po dubnu skalu mam vazne pochybnosti http://goo.gl/maps/AF7xl. Podotykam, ze za zvydodlami je 5m zraz a dole zeleznica.

Takze ked to vsetko spocitame sme na urovni, ze za trochu menej penazi postavime zlataninu namiesto seriozneho riesenia. Dakujem, neprosim.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 636
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod robertko » 11. Apr 2014 12:18

m2 mosta stoji cca 1200 € s DPH takže do 20 mil € (1000mx14m š = 14000m2x1200 16,8mil€ ) ja počítam 30mil € a to neviem či som neprestrelil šírku 14m možno iba 10m . ja som to počítal aj s DPH a pozerám že 338mil € je bez DPH takže 405mil €stojí D1 LL-VS-DS a ja mám náklady dosť prehnané 150-250mil € takže reál koľko ? 100-200 mil € ?
ale nie všade sa musí ísť smerom na Váh môže sa spraviť aj zárez http://goo.gl/maps/Lhgvd kopce po ľavej strane smerom na žilinu pred navrhovaným tunel nie sú extra vysoké kolmé atď
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jonathan » 11. Apr 2014 13:08

ten zarez tam ma asi 10m. po rozsireni bude mat asi 15m. nechce sa mi pocitat, kolko m3 zeminy to je, kolko € by stalo odtazenie, kolko by stalo zabezpecenie.

Ale jedno viem. Tato cesta patrila a patri k najfrekventovanejsim v republike. Platilo do za komunistov a plati to aj teraz. Keby bolo jednoduchsie riesenie tak uz je davno spravene. Kedze doteraz spravene nebolo jednoduchsie riesenie ako Visnove neexistuje. A druha vec, chod sa niekedy prejst na stary hrad. Tam si sadni na skalu a pozeraj chvilu do toho krasneho udolia a povedz, ci ho chces znicit nejakou stvorprudovkou. Ja to nechcem. A preto nechapem ludi, co si vedia predstavit dialnicu tu, alebo v koritnickej doline.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 636
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod bzzi » 11. Apr 2014 13:28

Predpokladám, že tento návrh je stále len náhrada za Višňové. Myslíš, že tvoj návrh by bolo len rozšírenie pôvodnej cesty, alebo tam chceš viesť dialnicu?

Ak tam chceš mať dialnicu, tak musíš nechať i pôvodnú cestu a to sa ti tam rozhodne nezmestí. Pôvodná cesta musí ostať, nemôže byť nahradená dialnicou - je tu pre potreby výpadkov na dialnici, potrebuješ cestu pre pomalé vozidlá - traktor na dialnicu nesmie. atď ...

Ak chceš len rozšíriť pôvodnú cestu a nechať ju ako I/18, tak to pôjdeš po D1 z Bratislavy, pri Žiline zídeš z dialnice na cestu 1. triedy a potom budeš pokračovať opäť po D1? Nemáš pocit, že D1 by mala byť súvislá?
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 553
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod robertko » 11. Apr 2014 13:50

nemám problém s diaľnicou ale pre SR postačuje aktuálne moje riešenie diaľnica môže byť ale až keď sa vyťaží potenciál ciest 1.triedy . môj návrh je čisto len ako riešenie cesty 1.triedy tak aby postačovala pre horizont 20 rokov. čo sa týka toho výrubu tak Doprastav teraz stavia Zbojská - Tisovec 4,5km za 6,8 mil € tiež je sú to len výkopy zeminy a rozšírenie a podľa mňa môžem povedať že rozsah je podobný . ja som počítal 50 mil € čo je zjavne tiež prestrelené ale budiš tam robia len 2 pruh možno 3 pre pomalé vozidlá .

čo sa týka jednoduchosti riešenia poviem to tak že do diaľníc sa investuje preto lebo do toho dáva peniaze EU a ako som už písal ak máme dať za 10 e z EU fondov 9 e do spoločnej kasy tak kašľať na také diaľnice . prečo asi nechce EU financovať ostatné úseky keď vidí že frekvencie sú len naoko prípadne ich nemáme šancu prekročiť viď obchvat BB 10 000 aut za deň smiešne - preto to išlo cez PPP .

Všade vo svete sa budujú cesty až po prekročení kapacity nie ako tu že si myslíme že budeme mať takú premávku.

EU to možno pochopila keď dávala ťažké peniaze na diaľničné projekty z nikade do nikade napr.Grécko alebo Španielsko a prd z toho iba problémy

otázka na záver kedy je strečno najviac vyťažené ?
v piatok o 16 00 smerom zo ZA a pondelok o 7 00 ? blava ide domov / do prace ? zápchy v určitý čas a miesto sú bežné všade a stavať diaľnicu kvôli piatku a pondelku / nedeli je smiešne .

jednoducho spraviť mimourovňové križovania a je po probléme žiadne zápchy atď veď to je to prečo sú všade zápchy .

keď nad tým rozmýšlam vo Zvolene dokončili mimoúrovňovú križovatku kde bola hustota 35 tis áut za deň pôjdem to pondelok pozrieť ako to pomohlo myslím za 10 mil € ?

pre SR zatiaľ lacné a efektívne riešenia :)
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Bager3 » 11. Apr 2014 14:15

Skusim uvazovat nahlas podla teba
Ak by sme vsetky cesty I triedy, kde je velka intenzitamali rozsirit na 2+2 dlho by sme vobec nepotreboval D alebo RC (Tieto varianty stavali komunisti a dopadlo to ako ceta BA-PK alebo BB-krizovatka na Harmanec a Donovaly) 50 v obci a podobne.
Ak by sa rekonstruovala cesta I/18 podla vzoru Zbojska -Tisovec a bolo by treba uplnu uzavierku dopravy cez Strecno - myslim ze z touto variantou nikto nikdy neodsuhlasi, znamenalo by to uplny kolaps dopravy v regione
Ak by sa najskor postavil tunel Vysnove a az potom zacla robit rekonstrukcia I/18 s tym ze by sa pocitalo aj z rekonstrukciu zeleznice na 200 km/h, ok mozeme ist do toho ale vznikne otazka ake intenzity po dostavani tunelu na I/18 ostanu a ci bude vobec nutne robit rekonstrukciu I/18

Co sa tyka casoveho hladiska, ak by sa robila Reko I/18 bolo by treba robit EIA/UR/SP toto bude trvat dlhsie ako samotna vystavba tunela takze myslim ze z uvahou Reko I/18 pred dokoncenim tunela vysnove z akehokolvek pohladu je nerealne

Toto moj nazor na I/18
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod robertko » 11. Apr 2014 14:43

ale ved ja viem že teraz je už neskoro plakať nad rozliatym mliekom LL-VS-DS sa ťahá už pomaly koľko 8 rokov ?
a v mojom návrhu nevidím žiadne odstavenie premávky len obmedzenia počas výstavby - minimálne !
ja som to len povedal v súvislosti s tým že sme už mohli mať dávno iné riešenie za polovicu peňazí .
cestu BA - PK nepoznám vyťaženosť ale BB - Harmanec poznám a zápchy tam nie sú akože to že musíš ísť 50 tak je normálne na diaľnici v meste máš tiež iba 90 , bb harmanec časť jakub/ uľanka je špecifický tam by si musel odkúpiť všetky domy popri ceste keďže je to len cesta chodník a hneď domy .
a tá 50 sa dá vždy odstrániť mimo úrovňovým križovaním -> vždy lacnejšie ako diaľnica .
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod rado » 11. Apr 2014 15:05

Ja neviem, či na to dobre pozerám, ale ak sa tu porovnáva Strečno s Harmancom, s tým, že pod Harmancom zápchy nie sú, tak to je porovnávanie intenzít 25 tisíc a cca 3200, ak sa na sčítanie 2010 pozerám správne. Alebo Donovaly kde to bolo asi 7000.
http://www.ssc.sk/sk/Rozvoj-cestnej-sie ... y-kraj.ssc

Každopádne realisticky sa tým návrhom ani nemá zmysel zaoberať, ani keby nebolo "neskoro plakať nad rozliatym mliekom".
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod bzzi » 11. Apr 2014 15:06

Takže ty tvrdíš, že okolo Strečna je doprava v podstate v pohode? Predpokladám, že to si videl z vlaku, keď bol v tuneli a žiadne auto tam nebolo, že? Môžem ti potvrdiť, že občas je tam hustejšia premávka i o polnoci, v bežný deň. Nemyslím víkendové sťahovanie národov.

K eurofondom - nespájaj naše poplatky do spoločného EU rozpočtu s eurofondami. To sa potom Košice môžu ohradiť, že musia platiť na Bratislavu, kam sa tým dostaneš? Navyše ak to chceš skutočne počítať, tak si do toho zarátaj bezcolný prístup našich výrobcov na západný trh, to je obrovská vymoženosť, ktorá sa určite vyplatí. Bežný člen EU nedostáva nič, len platí. My máme možnosť byť v klube a dostávať časť peňazí späť.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 553
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod robertko » 11. Apr 2014 18:41

najskôr si treba prečítať aj vyššie nie len posledný príspevok ...
čo sa týka harmanca mi sme sa bavili o úseku BB - Harmanec kde je 3 pruhová cesta s 50km / h denný transfer podľa ssc úsek 90663 15 tis áut . tj úsek dedín jakub a uľanka
realisticky som sa zamýšĺal nad všetkými diaľnicami na SVK a ich výstavbe ja som to len navrhol pri D1 LL-VS-DS kde už mohla byť postačujúca cesta nebyť eurofondov a stavať to podľa mojho návrhu ... veď sa to naťahuje 8 rokov !!!

čo sa týka tých peňazí ak ich nebudeme čerpať poriadne myslím od roku 2015/16 už ten pomer nebude 10 ku 9 ale 10 ku 11 takže ako sa nám oplatí tá EU keď budeme mať h*vno a len platiť ukrajine diaľnice ?
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod kiri » 11. Apr 2014 19:32

Myslím že je choré hľadať alternatívy tam kde je nie pochýb o nevyhnutnosti D alebo R. Neschopnosť politikov a im podriadených spoločností (resp. ich manažmentu) treba trestať a nie hľadať ako to "poriešiť aby bolo".
Základný kameň stavby bol položený ak sa nemýlim v roku 1998, za tie roky to mohlo byť vykopané pomaly aj ručne, a nepochybujem že za nerealizovanie tohto úseku sú vo veľkej miere zodpovední práve politici.
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 17:45

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod bzzi » 11. Apr 2014 23:37

Dobre si to vysvetlil. Ja som myslel, že do EÚ sme šli kvôli niečomu inému. A ono to bolo vlastne kvôli dialniciam, ktoré sú nakoniec nevýhodné. Mali sme ísť radšej k Rusku ...
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 553
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 12. Apr 2014 09:52

pamatam sa ako sa niektori stazovali na intenzitu uz po roku 2000 ked namerali asi 15.000 aut a som zvedavy co bude ak po 2020 bude tiez podobna premavka na starej ceste spolu s poloprazdnym tunelom, budu ziadat rozsirenie cesty ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Andrej » 12. Apr 2014 10:13

Nebude potrebne rozsirenie cesty, kedze na starej ceste ostanu prevazne osobne auta, cize rychlost aj kapacita cesty budu vyssie ako v r. 2000. Zaroven odpadne problem s neprejazdnostou useku.

robertko, uz to tu bolo X krat pretriasane, ale zabudas na jeden podstatny argument - rozsirenie cesty I/18, aj keby stalo polovicu ceny za Visnove (co ti Johnatan vyvratil), ekonomicky by bolo stale menej vyhodne ako tunel, kedze nepredstavuje ziadnu zasadnu usporu casu, uspora PHM je dokonca takmer zanedbatelna a ostane problem prejazdu cez ZA, cize opat by slo o docasne riesenie, ktore by nas v konecnom dosledku stalo len cas a peniaze.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 12. Apr 2014 17:51

devil napísal:pamatam sa ako sa niektori stazovali na intenzitu uz po roku 2000 ked namerali asi 15.000 aut a som zvedavy co bude ak po 2020 bude tiez podobna premavka na starej ceste spolu s poloprazdnym tunelom, budu ziadat rozsirenie cesty ?


Ked bude pod Strecnom 15 tisic v./24, tak to bude v tuneli najmenej 40 tisic v./24h, co by bolo 72% presmerovanie dopravy. Predpoklad je, ze presmerovanie bude viac ako 75%.

Predpoklada sa, ze sucet na D1 v tuneli Visnove a I/18 pod Strecnom bude v roku 2020 okolo 35 tisic voz./24h, z toho 25% je cca 9 tisic pre I/18 pod Strecnom.

Napr. ZA-BY (D1 a I/18) je podiel dopravy na dialnici 76% a to je ovplyvnene obcami na trase, kde ma doprava svoj ciel/start. Podobne to moze byt medzi ZA a Strecnom, kde v roku 2010 bolo 29089 v./24h, lenze Strecno - Vrutky je bez obci, kde by mohla mat doprava svoj ciel.

Alebo RK-LM dosahuje podiel dopravy na dialnici az 83% a v blizkosti LM 78%. Cize v blizkosti miest klesa podiel dopravy na dialnici na 76%, 78%, ale dalej od mesta to moze byt viac ako 80%.

Ina situacia je napr. medzi Svitom a PP, kde je medzi mestami cesta len 3 km, tam je na dialnici len 54%, pretoze medzi tymito mestami nemozno pouzit dialnicu a to sa moze vyskytnut medzi Martinom a Vrutkami, kde bola v roku 2010 intenzita 26844 v./24h. Tam ocakavam, ze bude intenzita na I/18 medzi Vrutkami a Martinom vyssia ako na D1 aj z dovodu, ze doprava medzi ZA - MT nebude moct dialnicu vyuzit a cast dopravy smeruje v trase ZA - TR, kde tiez D1 DS-MT nema zmysel. Tam sa moze stat, ze na dialnici bude len okolo 45% dopravy (cca 14 tisic v roku 2015) a na I/18 zostane okolo 55%.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod DrX » 12. Apr 2014 21:36

robertko, teraz si trafil presne do osieho hniezda, tak sa priprav na lavinu pseudoargumentov. Samozrejme, existuje hromada rieseni skapacitnenia Strecna za normalne peniaze, a je uplne psycho stavat tunel tam, kde existuje povrchove riesenie. To ale tu pritomni *** v ziadnom pripade nechcu pripustit. Megalomansky sa uz postavil zvysok D1 BA-ZA (pripomenme si Povazsku Bystricu), tak preco by sa malo prave tu setrit? Najdlhsi tunel, najvacsie predrazenie, vsetci sa im na to mame skladat, a samozrejme, potom prejazd zadarmo - tak rozmysla parazit. Uz od cias PPP hovorim, ked je to take potrebne a vynosne, nech stat vyhlasi na Visnove (alebo na R1 BB-RK, alebo na D4) normalne PPP, a nech si potom ti, ktori to tak velmi potrebuju, kludne platia za prejazd a z toho nech sa to splaca (pokial viem, aj v Rakusku sa za prejazd tunelmi priplaca aj ked ma clovek nalepku). A stat nech slusne rozsiri I/18 na styri pruhy, a kto sa chce vozit zdarma, ma rovnaku kapacitu ako na predrazenom tuneli. K tym moznostiam, co si vymenoval, treba pridat aj to, ze kde nie je ine miesto, daju sa 2 prudy pridat na most priamo nad sucasnou cestou alebo na most nad riekou. To ale *** megalomani nechcu ani pocut.

Ale nevadi, pockame este dalsich 15 rokov a mozno sa nieco zmeni. Kazdopadne, EU uz svojho casu zakazala stavat Visnove z ich penazi, kedze bola privelka koncentracia stavieb do ZA kraja (kvoli tomu sa vymyslelo prve PPP3). Teraz to formalne EU pustila, tak to zas skapina na nasich neschopakoch. A tak pekne dookola, ale rozsirit I/18, to v ziadnom pripade!!! :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 13. Apr 2014 09:05

Napr. ZA-BY (D1 a I/18) je podiel dopravy na dialnici 76% a to je ovplyvnene obcami na trase, kde ma doprava svoj ciel/start. Podobne to moze byt medzi ZA a Strecnom, kde v roku 2010 bolo 29089 v./24h, lenze Strecno - Vrutky je bez obci, kde by mohla mat doprava svoj ciel.


ked zapocitas aj cestu II/507 ktora je dlzkou prakticky identicka, tak celkova intenzita je cca. 35.000 aut a podiel dopravy na dialnici je asi 66% cize 2:1.

Alebo RK-LM dosahuje podiel dopravy na dialnici az 83% a v blizkosti LM 78%. Cize v blizkosti miest klesa podiel dopravy na dialnici na 76%, 78%, ale dalej od mesta to moze byt viac ako 80%.


lenze tam ide cesta I. triedy dost mimo a trasu RK-LM dost predlzi. navyse dialnica tam uz je desatrocia takze do starej cesty sa urcite neinvestovalo - ktovie v akom je stave, pochybujem ze je dobrou alternativou, cize uspora na dialnici moze byt odhadom az do 30-40 percent.

Ina situacia je napr. medzi Svitom a PP, kde je medzi mestami cesta len 3 km, tam je na dialnici len 54%, pretoze medzi tymito mestami nemozno pouzit dialnicu a to sa moze vyskytnut medzi Martinom a Vrutkami, kde bola v roku 2010 intenzita 26844 v./24h. Tam ocakavam, ze bude intenzita na I/18 medzi Vrutkami a Martinom vyssia ako na D1 aj z dovodu, ze doprava medzi ZA - MT nebude moct dialnicu vyuzit a cast dopravy smeruje v trase ZA - TR, kde tiez D1 DS-MT nema zmysel. Tam sa moze stat, ze na dialnici bude len okolo 45% dopravy (cca 14 tisic v roku 2015) a na I/18 zostane okolo 55%.


pri PP je zaujimave aj nieco ine. pred svitom je na dialnici len asi 13.000 aut, cize intenzita bez lokalky je slaba. este zaujimavejsie je spojenie PP-SN, dlzka porovnatelna so ZA-MT, tiez silne regionalne vazby. pri PP je pomer az 53:47, pri janovciach je to stale 66:34. na jednej strane je sice dialnica obchadzka o 3 km, na druhej strane vsak stara cesta ide cez 4 obce.

Nebude potrebne rozsirenie cesty, kedze na starej ceste ostanu prevazne osobne auta, cize rychlost aj kapacita cesty budu vyssie ako v r. 2000. Zaroven odpadne problem s neprejazdnostou useku.


a to je prave argument preco bude prejazd starou cestou dobrou alternativou. takze 2:1 aj pri sucasnych smiesnych poplatkoch. samozrejme socializmus raz musi skoncit aj na dialniciach, s mytom do 3,5 ton ocakavam pomer pol na pol. 15-20.000 intenzita v tunely za 30 mil. za km je samozrejme neakceptovatelne malo a dokazuje to ekonomicku nenavratnost.

intenzita medzi vrutkami a MT ma netrapi, ds-tur je tak lacny usek ze bude v pohode navratny aj keby na dialnici jazdilo menej ako polovica aut. s takymito usekmi nemam ziadny problem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 13. Apr 2014 18:34

devil napísal:ked zapocitas aj cestu II/507 ktora je dlzkou prakticky identicka, tak celkova intenzita je cca. 35.000 aut a podiel dopravy na dialnici je asi 66% cize 2:1.

II/507 je paralelna, prejazd nad 11t zakazany, uzka, prejazd cez 5 obci, pri ceste z Kysuc do BY sice kratsia o 1 km (5%) oproti I/18, pre trasu od MT je I/18 kratsia, pre trasu od Rajca je tiez I/18 kratsia. II/507 je iba alternativa v pripade neprejazdnosti I/18. Tych 8 obci s 15 tisic obyvatelmi, ktore tam su tam na II/507 medzi ZA a BY napojene, tych 4-6 tisic voz./24h generuju takmer sami. Len od Velkeho Rovneho tam smeruje po II/541 k II/507 3232 v./24h.

devil napísal:lenze tam ide cesta I. triedy dost mimo a trasu RK-LM dost predlzi. navyse dialnica tam uz je desatrocia takze do starej cesty sa urcite neinvestovalo - ktovie v akom je stave, pochybujem ze je dobrou alternativou, cize uspora na dialnici moze byt odhadom az do 30-40 percent.

Cize I/18 alternativou RK-LM nemoze byt, ale uzka II/507 ZA-BY si myslis, ze alternativou k D1 je. I/18 je na RK-LM oproti I/18+D1 dlhsia o 17%, casovo 6 minut (24%).

devil napísal:pred svitom je na dialnici len asi 13.000 aut, cize intenzita bez lokalky je slaba

13 tisic je slaba intenzita, no nie je to nic extra, uznavam. Ale ako potom oznacis intenzitu na nespoplatnenej R2 pri Tornali 4561 v./24h?

devil napísal:este zaujimavejsie je spojenie PP-SN, dlzka porovnatelna so ZA-MT, tiez silne regionalne vazby. pri PP je pomer az 53:47, pri janovciach je to stale 66:34. na jednej strane je sice dialnica obchadzka o 3 km, na druhej strane vsak stara cesta ide cez 4 obce.

PP-LE po terajsej D1 je obchadzka, kde navyse chyba dialnica. Ked sa otvori D1 Janovce - Levoca, dostane vacsi zmysel aj D1 Janovce - PP pretoze to nebude 11 km po dialnici, ale 20 km po dialnici, pricom dlzka "obchadzky" oproti I/18 zostane zachovana.

devil napísal:15-20.000 intenzita v tunely za 30 mil. za km je samozrejme neakceptovatelne malo a dokazuje to ekonomicku nenavratnost.

Intenzita je dolezita, ale na vypocet IRR nestaci, a ked sa niekde skrati trasa pre viac ako 10 tisic v/24h o 8 km(z 33 na 25 km), cas o 15 min, klesne pocet nehod a mrtvych na stvrtinu alebo este na menej, tak to je ekonomicky zaujimave. Samozrejme pre dalsich 15-20 tisic vozidiel bude tiez casovva uspora, ale nizsia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 13. Apr 2014 19:12

Cize I/18 alternativou RK-LM nemoze byt, ale uzka II/507 ZA-BY si myslis, ze alternativou k D1 je. I/18 je na RK-LM oproti I/18+D1 dlhsia o 17%, casovo 6 minut (24%).


OK, bud su obe alebo ani jedna, chcel som "zostrelit" tvoj argument a podarilo sa mi. :wink:

13 tisic je slaba intenzita, no nie je to nic extra, uznavam. Ale ako potom oznacis intenzitu na nespoplatnenej R2 pri Tornali 4561 v./24h?


takze porovname kusok akozerychlostnej cesty v poloprofile postavenej kvoli bodovej zavade so suvislou dialnicou ktora sama generuje intenzity ? silne nekorektne... tornala bola pritom lacna, soroska bude ovela drahsia a branisko bolo tiez drahe. ale to su vsetko bodove zavady...

PP-LE po terajsej D1 je obchadzka, kde navyse chyba dialnica. Ked sa otvori D1 Janovce - Levoca, dostane vacsi zmysel aj D1 Janovce - PP pretoze to nebude 11 km po dialnici, ale 20 km po dialnici, pricom dlzka "obchadzky" oproti I/18 zostane zachovana.


lenze ja som pisal o SN ktore je vacsie a dolezitejsie mesto ako LE teda generuje viac premavky. uplne logicky ked branisko alebo ozdany ci figa kde je stara cesta uplne katastrofalna a lokalna doprava dokazu prebrat nieco cez 80 % aut tak ako moze prebrat dialnica vyse 70 % tam kde ovela lepsia stara cesta a vela lokalky.

Intenzita je dolezita, ale na vypocet IRR nestaci, a ked sa niekde skrati trasa pre viac ako 10 tisic v/24h o 8 km(z 33 na 25 km), cas o 15 min, klesne pocet nehod a mrtvych na stvrtinu alebo este na menej, tak to je ekonomicky zaujimave. Samozrejme pre dalsich 15-20 tisic vozidiel bude tiez casovva uspora, ale nizsia.


to je zase ucelova interpretacia, o 8 km sa to skrati vdaka useku ll-hp kde ale budu nizsie intenzity, preto treba pocitat navratnost pre celu hp-ll-ds, to je to comu sa branis lebo vies ze to nevychadza dobre, priemerna cena do 35 mil za km a priemerna intenzita do 20.000. velmi slabe. takyto pomer dokaze spravit kopa menej potrebnych usekov na R-kach...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 14. Apr 2014 20:49

devil napísal:OK, bud su obe alebo ani jedna, chcel som "zostrelit" tvoj argument a podarilo sa mi.

Urcite nie. O tom, ze I/18 je paralelna nieto pochyb, ale II/507 ZA-BY je len velmi biedna nahrada v case nudze.

devil napísal:takze porovname kusok akozerychlostnej cesty v poloprofile postavenej kvoli bodovej zavade so suvislou dialnicou ktora sama generuje intenzity ? silne nekorektne... tornala bola pritom lacna, soroska bude ovela drahsia a branisko bolo tiez drahe. ale to su vsetko bodove zavady...

Neporovnavam useky, ale pytam sa na oznacenie pre intenzitu pod 5 tisic, ked 13 tisic je slaba intenzita.

devil napísal:lenze ja som pisal o SN ktore je vacsie a dolezitejsie mesto ako LE teda generuje viac premavky.

SN zrejme generuje viac ako LE, ale zatial je to pre obe do PP po D1 obchadzka. Kym pre LE sa to zlepsi, pre SN to do PP zostane rovnako nevyhodne ist po D1. Cize pomer D1 k I/18 sa po dostavani D1 po LE trochu zlepsi v prospech D1 vdaka LE.

devil napísal:uplne logicky ked branisko alebo ozdany ci figa kde je stara cesta uplne katastrofalna a lokalna doprava dokazu prebrat nieco cez 80 % aut tak ako moze prebrat dialnica vyse 70 % tam kde ovela lepsia stara cesta a vela lokalky.

Branisko - na D1 93.6%, na I/18 6.4% celkovej intenzity
Dokonca 93.67% na D1 a 6.32% na I/18 je medzi Vychodnou a Vazcom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 15. Apr 2014 07:38

Urcite nie. O tom, ze I/18 je paralelna nieto pochyb, ale II/507 ZA-BY je len velmi biedna nahrada v case nudze.


vidim ze mas problem dat do kontextu viac ako jeden prispevok dozadu...takze ked II/507 nie je dobry priklad tak veru nie je ani I/18 medzi LM a RK.

Neporovnavam useky, ale pytam sa na oznacenie pre intenzitu pod 5 tisic, ked 13 tisic je slaba intenzita.


pre dvojpruhovu cestu je normalne mat 5.000 intenzitu, len ci je normalna 13.000 intenzita pre dialnicu D26,5 je otazne....a samozrejme mam stale vyhrady k posobu scitania dopravy lebo sa robi pocas spicky a nie cely den. to nahrava usekom s velkou lokalkou pricom skutocne priemerne denne hodnoty by boli ine.

Branisko - na D1 93.6%, na I/18 6.4% celkovej intenzity
Dokonca 93.67% na D1 a 6.32% na I/18 je medzi Vychodnou a Vazcom.


a dovod je malo lokalky....vies co by bol dobry priklad...svinia-presov, zapad. nepozname intenzitu na dialnici, iba na I/18 - 5.468 voz/den. aby si mal 75% podiel na dialnici by bolo treba na nej mat 16.404 voz/den. vzhladom na to ze na predchadzajucom useku bola intenzita 10.512 aut/den je to tazko predstavitelne.

ale v zasade ked pocitam ze z predpokladanych 35.000 voz. medzi vrutkami a ZA bude 66% alebo 75% na dialnici tak je to rozdiel 3.000 aut. problem je ten ze bez hp-ll by bol podiel na dialnici nizsi a druhej strane hp-ll bude intenzita tak ci tak nizsia ako na ll-ds. a preto ma cely usek hp-ll-ds slabu navratnost. ak to porovnam s usekom R2 zvolen, vychod-pstrusa-krivan kde je predpoklad v 2020 asi 20.000 voz denne, pricom 66-75% je 13-15.000 aut na R2 s priemernou cenou do 15 mil/km tak nie je o com.

D1 by na aspon takuto navratnost potrebovala asi 40.000 intenzitu na ds-ll a 20.000 intenztu na ll-hp.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 15. Apr 2014 18:38

devil napísal:vidim ze mas problem dat do kontextu viac ako jeden prispevok dozadu...takze ked II/507 nie je dobry priklad tak veru nie je ani I/18 medzi LM a RK.

Taky problem urcite nemam. To sa mozeme natahovat aj do Vianoc a vysledok bude jedna velka nula. Trvam na svojom.

devil napísal:pre dvojpruhovu cestu je normalne mat 5.000 intenzitu, len ci je normalna 13.000 intenzita pre dialnicu D26,5 je otazne....

Pokial je pre polprofil normalne 5 tisic, tak urcite je 13 tisic normalne pre plny profil.
V oblastiach s nizsimi intenzitami je 13-15 tisic na dialnici normalne (D1 LM - PP,zapad). To ale nikde na D1 BA-ZA momentalne nie je. Tam som nasiel hodnoty v TN a ZA kraji 22315 po 33901.

devil napísal:a samozrejme mam stale vyhrady k posobu scitania dopravy lebo sa robi pocas spicky a nie cely den. to nahrava usekom s velkou lokalkou pricom skutocne priemerne denne hodnoty by boli ine.

Voci vypoctu intenzity mam tiez vyhrady. Tie casy problem nie su, lebo sa scitava v roznych hodinach dna, od rana do vecera. Mne vadi, ze sa kamion zaratava do celkovej intenzity ako 1 vozidlo.

devil napísal:vies co by bol dobry priklad...svinia-presov, zapad. nepozname intenzitu na dialnici, iba na I/18 - 5.468 voz/den. aby si mal 75% podiel na dialnici by bolo treba na nej mat 16.404 voz/den. vzhladom na to ze na predchadzajucom useku bola intenzita 10.512 aut/den je to tazko predstavitelne.

Neviem odkial mas tie cisla. Usek D1 Svinia - Presov bol otvoreny v juni 2010. Na useku(00140) zapadne na I/18 bolo 14356 v./24h, na I/18 paralelne s dialnicou 7128 (00150) - to moze byt skreslene, lebo je v tom scitanie, ked nebola D1 v prevadzke, a vychodne od D1 (00163) na I/18 22583 v./24h. Cize ten sucet I/18 a D1 by mal byt medzi 14356 a 22583. Moj odhad je okolo 17 tisic, z toho okolo 4-5 tisic na I/18.

devil napísal:R2 zvolen, vychod-pstrusa-krivan kde je predpoklad v 2020 asi 20.000 voz denne, pricom 66-75% je 13-15.000 aut na R2 s priemernou cenou do 15 mil/km tak nie je o com.
D1 by na aspon takuto navratnost potrebovala asi 40.000 intenzitu na ds-ll a 20.000 intenztu na ll-hp.

Len porovnavaj porovnatelne useky. Teda narocne na D1 s narocnymi na R2. A teda mozes porovnavat navratnost Sorosky s Visnovym, alebo Krivan - Lovinobana s HP-LL, ale nie bezny usek na R2 s najtazsim na D1. A podla NDS planovany 2572 m tunel Plesivec asi tiez dobre nevyjde, ked je tam intenzita 5691 v./24h.
Kde zoberies na Sorosku (podla NDS 4650 m) prislusnu intenzitu k Visnovemu (7460 m podla NDS). Teda Soroska 62% intenzity Visnoveho, podla dlzky tunela.

Porovnaj D1 Hubova-Ivachnova za 227.26 mil.E bez DPH (14.9 mil.E/km) D26,5 s 2 km tunelom s R2 Pstrusa-Krivan 178 mil.E bez DPH(17.15 mil.E/km).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 16. Apr 2014 09:44

poloprofil je len lepsia cesta I. tr. najma ked ide o izolovany obchvat, ako RC sa to pocita preto aby statistiky o pocte D/RC vyzerali lepsie. potom daju do medii ze postavilo sa tolko a tolko km DIALNIC. taketo prelozky sa nestavaju kvoli intenzitam, kdezto kriteria na intenzity na D26,5 by nemali byt take benevoletne ako su. pokial 2 pruhy uz nestacia tak samozrejme treba 4 pruhy ale uplne staci R24,5, pre D26,5 by som stanovil podmienku - intenzita min. 50% kapacity HNED v roku spustenia.

Voci vypoctu intenzity mam tiez vyhrady. Tie casy problem nie su, lebo sa scitava v roznych hodinach dna, od rana do vecera. Mne vadi, ze sa kamion zaratava do celkovej intenzity ako 1 vozidlo.


rozne ? nedela poobede 3x piatok poobede 2x, stvrtok poobede 2x....naozaj "reprezentativne"... preco sa nerata cely den od 00:00 do 24:00. realne strecno urcite nema 25.500 PRIEMERNU DENNU intenzitu.

http://www.ssc.sk/sk/Rozvoj-cestnej-sie ... u-2005.ssc

Neviem odkial mas tie cisla. Usek D1 Svinia - Presov bol otvoreny v juni 2010. Na useku(00140) zapadne na I/18 bolo 14356 v./24h, na I/18 paralelne s dialnicou 7128 (00150) - to moze byt skreslene, lebo je v tom scitanie, ked nebola D1 v prevadzke, a vychodne od D1 (00163) na I/18 22583 v./24h. Cize ten sucet I/18 a D1 by mal byt medzi 14356 a 22583. Moj odhad je okolo 17 tisic, z toho okolo 4-5 tisic na I/18.


mas pravdu, 5468 boli len osobaky...aspon vidis ze do mapy su vyznacene aj osobne aj a nakladne zvlast. 4-5.000 by bola asi 1/4 dopravy na I/18 a 5.600 by bola uz tretina...

Len porovnavaj porovnatelne useky. Teda narocne na D1 s narocnymi na R2. A teda mozes porovnavat navratnost Sorosky s Visnovym, alebo Krivan - Lovinobana s HP-LL, ale nie bezny usek na R2 s najtazsim na D1. A podla NDS planovany 2572 m tunel Plesivec asi tiez dobre nevyjde, ked je tam intenzita 5691 v./24h. Kde zoberies na Sorosku (podla NDS 4650 m) prislusnu intenzitu k Visnovemu (7460 m podla NDS). Teda Soroska 62% intenzity Visnoveho, podla dlzky tunela....Porovnaj D1 Hubova-Ivachnova za 227.26 mil.E bez DPH (14.9 mil.E/km) D26,5 s 2 km tunelom s R2 Pstrusa-Krivan 178 mil.E bez DPH(17.15 mil.E/km).


narocne na D1 s narocnymi na R2...a to uz preco ? urcite nie je porovnatelna sucast suvislej dialnica alebo desiatky km dlhy usek s prelozkou kvoli bodovej zavade. niektore useky su administrativne predelene hoci skutocny vyznam maju ked su cele, aj hubova-ivachnova mohla byt postavena z dvoch casti a tiez by som mohol vytahovat tu drahsiu cast....inac proti hubova-ivachnova nemam nic, vychadza porovnatelne s zvolen-krivan a urcite lepsie ako hp-ds.

- sorosku porovnavam s braniskom, to ze sa branisko postavilo skor je OK, ale soroska mala byt tiez do 2010, cize juh utrpel
- usek hp-ll-ds pri ZA s usekom pri ZV-krivan, R2 vychadza lepsie
- hranicne R4 KE-milhost a D3 svrcinovec-skalite, R4 vychadza lepsie, mozno radovo lepsie

na juhu vlastne nic ine nema zmysel rozoberat, hoci dalsie bodove zavady si pytaju riesenie, alebo taka R7 na samorin by urcite vysla dobre. na severe mame okrem hp-ds a svrcinovec-skalite v tendri este D3 strazov-brodno, kt. tiez vychadza velmi zle. ked nieco vychadza zle na severe tak sa pridaju ocakavane intenzity, cista politika.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.