I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 20. Apr 2014 15:45

devil napísal:pre D26,5 by som stanovil podmienku - intenzita min. 50% kapacity HNED v roku spustenia.

To je uplny nezmysel a bolo by to velmi kratkozrake. Za 10 rokov na niektorych usekoch dialnic narastla intenzita viac ako 2-nasobne. To by znamenalo, ze po 10 rokoch prevadzky by bola dialnica pretazena. Ale dialnice sa stavaju s vyhladom na 30 a viac rokov. Mali by kapacitne tych 30 rokov vydrzat.

devil napísal:realne strecno urcite nema 25.500 PRIEMERNU DENNU intenzitu.

V spicke prechadza usekmi, v ktorych je vyrazna spicka az 10% priemernej dennej intenzity za hodinu. Realne na takych usekoch, aj ked su tam siroke cesty uz okolo 15 tisic v./24h prinasa vyznamne obmedzenia a problemy. Odmietas D/RC tam, kde su intenzity 15-35 tisic v./24h s vysokym podielom nakladnej dopravy a presadzujes polprofil RC tam kde je 5-8 tisic v./24h s nizsim podielom nakladnej dopravy.
Ked zaratam nakladne vozidlo za 2 nasobok osobneho ako sa v mnohych statoch pocita (niekde je tazke nakl.voz. az 3.5 x osobne), tak napr. pod Strecnom to bude 32247 jedn.v./24h, kym Krivan - Lovinobana len 11927 jedn.v/24h.

devil napísal:narocne na D1 s narocnymi na R2...a to uz preco ?

Takze ideme porovnavat lahke na D1 s tazkymi na R2?

Cize to co vychadza na severe dobre, to sa akosi prehliadne, a to co vychadza horsie sa bude porovnavat s beznymi alebo lahkymi usekmi na R2? Logika nehrozi , vsak?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 21. Apr 2014 19:06

To je uplny nezmysel a bolo by to velmi kratkozrake. Za 10 rokov na niektorych usekoch dialnic narastla intenzita viac ako 2-nasobne. To by znamenalo, ze po 10 rokoch prevadzky by bola dialnica pretazena. Ale dialnice sa stavaju s vyhladom na 30 a viac rokov. Mali by kapacitne tych 30 rokov vydrzat.


ale to s tym nema nic spolocne. kapacitne nie je velky rozdiel medzi dialnicou a npr. R24,5. naco je ale dialnicny komfort pre 15.000 intenzitu ? a su useky na severnej dialnici ktore jestvuju desiatky rokov a veru su ledva vytazene na polovicu.

Odmietas D/RC tam, kde su intenzity 15-35 tisic v./24h s vysokym podielom nakladnej dopravy a presadzujes polprofil RC tam kde je 5-8 tisic v./24h s nizsim podielom nakladnej dopravy.


mne je jedno ci poloprofil alebo prelozka. podla mna tie prelozky -a nielen na juhu- su dolezitejsie ako megalomanske dialnicne tunely.

Cize to co vychadza na severe dobre, to sa akosi prehliadne, a to co vychadza horsie sa bude porovnavat s beznymi alebo lahkymi usekmi na R2? Logika nehrozi , vsak?


to co vychadza na severe dobre som pochvalil, lenze ja som kriticky zalozeny a nie ovca, takze viac kritizujem. oviec je tu aj tak dost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 22. Apr 2014 22:05

Páči sa mi, ako tu pán Devil zaujímavo argumentuje, ako keby cez Strečno moc často nejazdil. Akosi mi to nejde do hlavy. Skúsim naznačiť niekoľko bodov:
1. Prečo, keď idem na južné Slovensko sa mi cesty zdajú prázdne?
2. Prečo sa napríklad jeden človek z Komárna divil, prečo sú u nás (Martin, Žilina) stále také plné cesty.
3. Nikto z tých, ktorých poznám by nič nemal proti tomu, aby sa nestaval na úseku DS-TUR len obchvat Vrútok a Sučian v parametroch cesty 1. triedy, niečo ako v ČR cesta I/50. Ale keď už je naplánovaná diaľnica, už s tým nič nespravíme, iná cesta sa tam nezmestí, dá sa to viesť len v trase diaľnice. A čo sa týka Strečnianskej úžiny, bolo to tu mockrát preberané, či je možnosť iného trasovania.
4. Stáva sa Vám u Vás často, že keď chcete vyjsť na hlavnú cestu (u mňa je to 1/18 vo Vrútkach), že čakáte viac ako 30 sekúnd? Kým nepremaľovali pripájacie pruhy pre pripájanie z vedľajších ciest bolo to aj horšie. Len teraz naučiť vodičov na čo tie pruhy sú.
5. Je tu ešte jeden moment na ktorý sa zabúda - tranzit do ČR. Keď na začiatku prázdnin vo Vrútkach kolabuje doprava, každé 4-té vozidlo je z ČR (napríklad Strečno-Vrútky, cca 15 km, za 50 min, bez nehody - vlastná skúsenosť). Prečo len tie Tatry nie sú pri Rožňave, nech to kolabuje inde :-). Medzi nami, možno by stálo za to pozrieť si, kadiaľ tí češi chodia. Ak nejdú vyslovene na juh, nemajú dôvod ísť cez BA, podľa mojej skúsenosti je to Drietoma, Makov, Svrčinovec, neviem v akom poradí. Ja sám na cestu do Prahy volím Drietomu, na Olomouc Makov a na Ostravu a F-M Svrčinovec. Ono z Brna do BA je síce diaľnica, ale ide sa severo-južným smerom, takže je to naozaj len pre cestu do BA a okolia. A na cestu do BB/ZV a ďalej ak prejdú cez Makov a Svrčinovec majú aj češi bližšie cez ZA a MT (a rýchlejšie).
6. Aby ste si nemysleli, že len kritizujem, naozaj by podľa mňa stačilo postaviť cesty 1. triedy mimo obcí v kategórii C 11,5 s úrovňovými križovatkami s odbočovacími a pripájacími pruhmi, prídavný pruh v stúpaniach a máme za menej peňazí viac vyriešené (ako príklad nech nám slúži I/50 v ČR). A čo sa týka Strečna - uvedomme si, že už v ČSSR sa medzi väčšími sídlami vo vzdialenosti cca do 30 km staval štvorpruh (PO-KE, BB-ZV), len ZA - MT akosi nič.
7. Logika pri výstavbe občas kríva, bohužiaľ aj jednoducho napraviteľné chyby, resp. nedostatky zistené pri prevádzke sa neodstraňujú. Neviem ako u Vás, ale napríklad v Martine uvediem 2 príklady: prieťah mestom po 1/65 - v úseku kde je už dvojpruh, posledná úrovňová križovatkav meste, pri jazde v smere MT-BB - odbočenie do obce Bystrička v pravo má odbočovací pruh. Ale viac áut odbočuje vľavo. A naozaj nie je príjemný zážitok, keď idete v odbočovacom pruhu, lebo idete odbočiť doprava a natlačí sa tam na Vás kamión, lebo v pruhu rovno stojí auto, ktoré odbočuje vľavo a dáva prednosť. Naozaj by bolo bezpečnejšie mať odbočovací pruh vľavo. Druhý príklad je okružná križovatka v m.č. Košúty - na štvorpruhu v parametroch ktoré nie sú ani na dvojpruh. A môj názor je, že bodové závady takéhoto druhu sú nebezpečné a treba ich riešiť spolu s obchvatmi, stúpacími pruhmi a pod. ako som uviedol vyššie a boli by rýchlejšie a bezpečnejšie cesty za menej peňazí. Lenže psí hlas do neba nedôjde a kompetentní potrebujú mať veľké peniaze inde, lebo % z viac je viac.
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 23. Apr 2014 09:44

Je tu ešte jeden moment na ktorý sa zabúda - tranzit do ČR. Keď na začiatku prázdnin vo Vrútkach kolabuje doprava, každé 4-té vozidlo je z ČR


bezne ale urcite nie je 25% aut z ciech.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2014 13:04

simsalabim napísal:Páči sa mi, ako tu pán Devil zaujímavo argumentuje, ako keby cez Strečno moc často nejazdil. Akosi mi to nejde do hlavy.

To sa da pomenovat jedinym slovom - zavist. Hoci, kedze sa vystavba donekonecna odklada, nie je vobec co zavidiet. Ale je to taka typicka vlastnost mnohych Slovakov ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 26. Apr 2014 14:29

devil napísal:
Je tu ešte jeden moment na ktorý sa zabúda - tranzit do ČR. Keď na začiatku prázdnin vo Vrútkach kolabuje doprava, každé 4-té vozidlo je z ČR


bezne ale urcite nie je 25% aut z ciech.



Bežne nie, v bežnej premávke by som to odhadol na 5%, po vylúčetní značiek MT TR ZA a KM to bude možno do 25%, prázdniny sú extrém. Ale častejšie tu vidím ŠPZ z ČR, ako napríklad z našich okresov MI, SO, RV, RA, PT, DT, TV, VT, HE a pod. dokonca častejšie ako ZH, BB, ZV, PO, sú to najmä moravské značky (T, M, B) ale dosť je aj pražákov a stredočechov (A, S). A toto určite nie je lokálka, ale tranzit. Aby som nezabudol, bavím sa teraz o osobných automobiloch a poliakov neberiem do úvahy.
Medzi nami, aj nám trochu pomohla R1, dosť áut teraz odbočí v RK na BB, ale už je ten efekt zase v háji z dôvodu "prirodzených prírastkov".
Inak včera bola zase výborná ukážka, ako to vyzerá pri nehode v Strečne. Vzhľadom na to, že nie je reálna obchádzková trasa, všetko stojí na Vrútkach, kde 1/4 územia mesta je odstavená, lebo na to, aby sa niekam dostali musia vyjsť na I/18. Ak sa nemá postaviť iná cesta hocijakého typu (alebo rozšírenie existujúcej na štvorpruh), za chvíľu budeme musieť zaviesť skúšky spôsobilosti pre prejazd Strečnom, aby doprava nekolabovala :D .
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 26. Apr 2014 15:43

ja nikomu neberiem obchvat vrutok, ale dovodom plnej cesty vseobecne nie je tranzit z ciech, ani z vychodu ci stredu a ani tatry. sviatky ci piatok poobede su plne cesty vsade. a este nieco, za BA smerom na kuty vidim plejadu zahranicnych evc, okrem strednej europy aj balkan, zapadna europa. na E50 cesi, poliaci a to je asi tak vsetko...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 26. Apr 2014 16:09

Máte pravdu. Všade treba niečo riešiť. Najhoršie je, že obchvaty, úpravy križovatiek na existujúcich cestách a opravy povrchov, resp. odstraňovanie bodových závad by priniesli všade za menej peňazí viac okamžitého osohu, podľa predpokladu, že lepší obchvat v parametroch cesty prvej triedy v hrsti ako diaľnica na papieri. Ja mám aspoň reálnu nádej, že o rok pri podobnej nehode v Strečne budú stáť autá na diaľnici a Vrútky budú prejazdné. A to, že sa to stalo v piatok, nie je o nič horšie ako v iné dni. Tá hustota premávky počas dňa je tu zhruba rovnaká, v piatok sa to zahusťuje až poobede (resp. v nedeľu). Ale ten kúsok diaľnice DS-TUR čo tu bude mi veľmi pomôže, aj keď po ňom moc nebudem jazdiť (predĺženie zvyčajnej trasy).
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 26. Apr 2014 16:38

Tych ceskych turistov byva riadne vela, predovsetkym cez prazdniny, ci uz v Malej Fatre, Velkej Fatre, Tatrach, Raji a v drvivej vacsine prichadzaju autami.


Zariadenia cestovného ruchu ubytovali v roku 2013 v Žilinskom kraji 819.016 návštevníkov, Ku koncu decembra 2013 poskytovalo v Žilinskom kraji služby 882 ubytovacích zariadení s kapacitou 34.690 lôžok.
Počet prenocovaní v Žilinskom kraji podľa neho dosiahol v roku 2013 podiel 20,9 % na celkovom počte prenocovaní návštevníkov SR, čo bolo najviac v rámci Slovenska. Na druhom mieste bol Prešovský kraj (19,6 %) a na treťom Bratislavský kraj (19 %).
http://www.turieconline.sk/region/item/ ... upol-o-8-2

A kolko ich bolo ubytovanych v sukromi mozno len odhadovat, zvlast na Orave.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod DrX » 26. Apr 2014 17:49

A zas je otazka co je pricina a co nasledok. Staci si pripomenut, ze na rozvoj turizmu sa dalo z eurofondov v prog odbdobi 2007-13 hadam polovica penazi do ZA kraja (tie tabulky tu boli zverejnene tak pred pol rokom). Dalej samozrejme to, ze vsetka zeleznicna aj cestna infrastruktura vedie do ZA a PO. V porovnani s dostupnostou ZA kraja, ak sa turista chce dostat napr. na juh Nizkych Tatier alebo do Krasu, tak je jasne, ze na Slovensku o takeho turistu nie je zaujem.
A to, ze zilinske letisko dostalo prakticky rovnake dotacie (12mil EUR) za r 2007-12 ako BA, pricom zo Ziliny nikto nelieta, nemusime ani rozoberat (vid diskusiu pri letiskach).

Cize keby sa Slovensko snazilo rovnako o pritiahnutie turistov z Madarska a Rakuska, ako sa snazi o Cesko a Polsko, ti turisti by zas potrebovali prist po inej ceste a inych zelezniciach nez naokolo blizsie. To u nas ale nateraz malokoho zaujima. Ale ako ukazuje aktualny vyvoj na letisku Kosice, potencial tu napriek vladnej ignorancii je. A rast turistov v KE kraji bol v minulom roku vacsi nez v ZA kraji, aj ked sa sem prakticky nemali jak dostat (http://kosice.korzar.sme.sk/c/7171998/k ... rokov.html).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 26. Apr 2014 17:54

OK, 819.016, napr. 90% autami. otazka kolko ludi na jedno auto. priemerna 4 clenna rodina alebo par. dajme tomu traja na 1 auto. to je 748 aut denne v pripade ze vsetci prisli smerom od ZA cize realne este trochu menej lebo poliaci, madari, rusi, ukrajinci atd. prisli z inych smerov resp. o nieco viac ked pocitame sukromia ktore pises. takze za tymito cislami sa neskryvaju take intenzity ktore by boli rozhodujuce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 26. Apr 2014 19:09

[quote="DrX"]Dalej samozrejme to, ze vsetka zeleznicna aj cestna infrastruktura vedie do ZA a PO.

Nehnevajte sa, ale čo má železnica s tým spoločné? Postavili ju ešte za cisára pána ako Košicko-Bohumínsku dráhu a za ČSSR ju zdvojkoľajnili, pričom ťažisko bolo v nákladnej doprave a dopravné väzby boli silnejšie do Čiech. Žilinský železničný dopravný uzol bol mimo Pražského uzla najväčší v ČSSR. A ak sa pozriete na mapu, bola to cesta pre výstavbu dráhy najkratšia a najjednoduchšia, lebo ide kotlinami, pretože pri výstavbe železnice sú trochu iné požiadavky na polomery zákrut a stúpania. Za to, že sa zmenili dopravné toky tá železnica predsa nemôže, rovnako ako to, že diaľničné prepojenie medzi ČR a SR ostalo len na D2, hoci
to má k ideálu ďaleko a väčšina doprav medzi SR a ČR ide inými cestami.
Nesľubujme si od výstavby diaľnice, že pritiahne investorov, aby sme nedopadli ako Španielsko. Riešme aj to, kde je doprava teraz. Nanič Vám aj tak bude, ak pôjdete do BA po R2+R1, keď stvrdnete pred BA len preto, že D1 Košická-Senecká je 2+2 a nie 3+3 (čo považujem doslova za anti-koncepciu, že sa to takto postavilo).
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 26. Apr 2014 19:40

simsalabim, vidim ze si tu relativne novy, takze tu si tykame, tak ako na vacsine for. nie je to znak neucty ani nic podobne. :)

zeleznica bola postavena za R-U ktora by sa bez tohto spojenia kludne zaobisla ale ako je vidno vtedy sa nestavalo podla politickych motivacii. zeleznica s tym ma tolko spolocne ze ide o dvojkolajovu elektrifikovanu trat ktora by mohla byt vyuzivana viac a lepsie, takze by mohla konkurovat individualnej automobilovej doprave. zial npr. trat 150 je len pomala jednokolajova a npr. do NR vedie tiez len neelektrifikovana jednokolajovka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 26. Apr 2014 20:19

OK. Sme tu síce mimo témy, ale Košicko-Bohumínska železnica bola vyťažovaná predovšetkým nákladnou dopravou koksu a žel. rudy, preto ju aj zdvojkoľajnili (takže to nazveme rozhodnutie ekonomické?). Aj by som bol za, aby sa presunula doprava na koľaje, ale hlavne nákladná, leže dnešným systémom "just in time" to nevyhovuje. Železnica do NR je čistá katstrofa, rovnako PD, ZM atď, ale s tým už rozkradnutá republika veľa nespraví. Jednoduchšie je ministrovi financií mať DPH a spotrebné dane z automobilov a PHM + mýto, ako stavať železnice, vykupovať pozemky atď. Chýba dlhodobé plánovanie a koncepcie. V tomto štáte sú antikoncepcie a plánovanie po najbližšie vrecko a voľby.
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod devil » 26. Apr 2014 21:17

nemyslel som just in time po zeleznici, okrem toho nie cela ND je just in time. ale pozeram ze osobna doprava ZA-MT existuje len s prestupmi a celkovo len par vlakov denne. prestup vo vrutkach zo zvolenskych Zr na KE rychliky, cas 35 min. bez prestupu s jednou zastvakou vo vrutkach trva 25 min. autom ta ista trasa medzi stanicami 30 min. ja viem ze vsetci aj tak nepojdu vlakom ale co by sa stalo keby keby taketo priame vlaky jazdili vo frekvencii ako RJ medzi BA a dunajskou stredou ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod jarino » 26. Apr 2014 22:11

Devil, obávam sa, že pravidelné spoje ZA-MT nie sú až tak potrebné, ako sa zdá. Cestujúci do MT zo ZA vystúpia vo Vrútkach, prejdú sa cca 2-3 minúty na zastávku a odvezú sa MHD-čkou(spojov Vrútky - Martin je dosť, povedal by som, že tvoria základ MHD-čky, len samotná MHD-čka je pomalá). Neviem ako teraz, ale v minulosti MHD-čka nechodila pravidelne v istý čas(nebol tam takt), ako sú spoje prispôsobené netuším. Ľudia, čo cestujú za MT smer TR musia rýchlo prestupovať(ak je možnosť) na vlak do Štubne príp BB alebo ZV. No a martinská stanica(v dezolátnom stave) je troška naboku(inak je umiestnená nie tak ďaleko od centra) keďže hneď v jej blízkosti sa nenachádza zastávka MHD.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod simsalabim » 26. Apr 2014 22:56

Ale železničná doprava MT-ZA pre osobnú dopravu funguje. Tí, čo dochádzajú z MT do ZA chodia MHD do Vrútok a odtiaľ do ZA. Ono ak máte na stanicu v MT dôjsť MHD (a možno práve opačným smerom, t.j. smerom na TR), dôjdete rovno do Vrútok a ušetríte si prestup. Vrútocká stanica je väčšia, bližšie pri zastávke MHD s početnosť spojov MHD v zásade rovnaká v smere na obidve stanice (Martin s Vrútkami sú jedna aglomerácia a ak do preženiem ad absurdum, väčšina spojov ide trasou A, niečo trasou B, ale obidve obslúžia obidve stanice - Martin je viac dlhý ako široký, jedna cesta hore mestom, jedna dolu mestom. Tí, čo chodia autom, poväčšine sú to viacerí z jedného pracoviska a jazdia spolu. Preferuje sa vlak, tomu zarúbané Strečno nevadí (ak nie je taká kombinácia trasy, že kombinácia MHD-vlak-MHD je už moc na hrane). Ak niekto ide do ZA po úradoch alebo za obchodom a nie do práce, ide ako mu lepšie vyhovuje. Aj priame spoje chodia (sem-tam, ale sú aj také), Vrútky sú uzol, ťažisko trate je ZA-KE, trať z Vrútok na juh je aj historicky aj významovo iná (iné číslo), preto toto riešenie je trochu iné ako BA-DS, kde je to jedna trať. A ako píše jarino, dochádzková vzdialenosť je lepšia pri použití MHD z Vrútok, dokonca niektorí pri ceste z BB do MT vlakom volia trasu na Vrútky a odtiaľ MHD. Zastávky MHD v Martine pre smer juh-sever sú dosť ďaleko od žst a ŽSR odmietli zriadiť novú zastávku v m.č. Kosúty (blízkosť zastávky Priekopa, ktorá ale neobslúži sídliská Košúty a Sever), kde by to ľuďom zlepšilo dochádzkové trasy. Takže spoje ŽSR sú, sú hojne využívané, občas stojíte nie na svojej nohe, prípadne v piatok keď sa vracajú študenti z BA aj na WC, lebo viac miesta nie je. Pravidelné dochádzanie za prácou naozaj Strečno až tak nezaťažuje, nikto nechce riskovať, že tam stvrdne nadlho (hlavne v zime).
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Jano1 » 27. Apr 2014 08:41

devil napísal:OK, 819.016, napr. 90% autami. otazka kolko ludi na jedno auto. priemerna 4 clenna rodina alebo par. dajme tomu traja na 1 auto. to je 748 aut denne v pripade ze vsetci prisli smerom od ZA cize realne este trochu menej lebo poliaci, madari, rusi, ukrajinci atd. prisli z inych smerov resp. o nieco viac ked pocitame sukromia ktore pises. takze za tymito cislami sa neskryvaju take intenzity ktore by boli rozhodujuce.

To som ani tym nechcel povedat, ze je to rozhodujuce, ale je to nezanedbatelny prispevok. A treba zobrat do uvahy, ze velka cast turistov prichadza zo zapadu, ale do hor aj zo severu. Tak ako je aj v clanku, ktory tu uviedol DrX:

"Najviac cudzincov prišlo z Česka (21,6 %), Maďarska (10,3 %), Ukrajiny (9,8 % ) a Nemecka (9,4 %). Do Košíc nahliadlo aj 637 Japoncov, 60 Indov, 95 Brazílčanov a 891 obyvateľov Izraela."
http://kosice.korzar.sme.sk/c/7171998/k ... rokov.html

Nie je z toho jasne, kolko prislo turistov celkovo zo zapadu (CR, zapadna Europa), ale je to urcite velky podiel a cast z nich preslo aj cez zapadne Slovensko.
Podobne do PO kraja preslo vela turistov autami cez ZA kraj a zrejme aj do BB kraja. Cize turisti do PO,BB,KE krajov z CR,Nemecka, ciastocne aj z Polska mohli pridat dalsie stovky vozidiel denne prechadzajuce cez ZA kraj.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod dusans » 02. Jún 2014 17:20

dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod rempo » 05. Jún 2014 01:06

Včera som bol schvalne otestovat obchadzku kvôli mostu Zlatne-mimochodom obchadzka je kvalitne opravena a nič tragické sa tam nedialo,žiadne kolony,žiadne vyraznejšie zdržanie ani opačný smer nebol problem.čas prejazdu 15:10
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Miro » 05. Jún 2014 06:56

Dzeraz som nevedel, že sa to nazýva Zlatné :? a to bývam v Žiline a okolí už cez 30 rokov. Je to niekde na mape napísané?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Kanky » 05. Jún 2014 09:37

rempo napísal:Včera som bol schvalne otestovat obchadzku kvôli mostu Zlatne-mimochodom obchadzka je kvalitne opravena a nič tragické sa tam nedialo,žiadne kolony,žiadne vyraznejšie zdržanie ani opačný smer nebol problem.čas prejazdu 15:10

a vieme aj ako to vyzera na II/583? ci sa to kapanek nezahustilo?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod jarino » 05. Jún 2014 09:45

Zmluva na most Zlatné: http://www.ezmluvy.sk/zmluva/1348256
Realizátor: Hastra s.r.o
Cena: cez 2 milióny eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod st09 » 05. Jún 2014 12:11

Miro napísal:Dzeraz som nevedel, že sa to nazýva Zlatné :? a to bývam v Žiline a okolí už cez 30 rokov. Je to niekde na mape napísané?


Je to na "mapy.hiking.sk", tiež som to hľadal.

Zaujímavé je, že v zmluve o zhotovení stavby mosta nie je ani zmienka o projektovej dokumentácii. Znamená to, že si ju dodávateľ zhotovuje alebo zabezpečuje sám? Nezdá sa mi to v nadväznosti na pevne stanovenú cenu za dielo!
st09
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 2099
Založený: 23. Nov 2009 21:33
Bydlisko: DK

Re: I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

Odoslaťod Asgaard » 06. Jún 2014 18:22

Dnes som tadiaľ okolo 13.30 išiel smer Žilina a všetko úplne v pohode. Bolo to síce trošku pomalšie ale žiadna veľká tragédia. Na moje prekvapenie je obchádzková trasa prerobená na SVK pomery perfektne, uvidíme ale ako dlho to v takom stave vydrží.
Asgaard
diskutujúci
 
Príspevky: 50
Obrázky: 3
Založený: 19. Jan 2013 19:09

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.