Páči sa mi, ako tu pán Devil zaujímavo argumentuje, ako keby cez Strečno moc často nejazdil. Akosi mi to nejde do hlavy. Skúsim naznačiť niekoľko bodov:
1. Prečo, keď idem na južné Slovensko sa mi cesty zdajú prázdne?
2. Prečo sa napríklad jeden človek z Komárna divil, prečo sú u nás (Martin, Žilina) stále také plné cesty.
3. Nikto z tých, ktorých poznám by nič nemal proti tomu, aby sa nestaval na úseku DS-TUR len obchvat Vrútok a Sučian v parametroch cesty 1. triedy, niečo ako v ČR cesta I/50. Ale keď už je naplánovaná diaľnica, už s tým nič nespravíme, iná cesta sa tam nezmestí, dá sa to viesť len v trase diaľnice. A čo sa týka Strečnianskej úžiny, bolo to tu mockrát preberané, či je možnosť iného trasovania.
4. Stáva sa Vám u Vás často, že keď chcete vyjsť na hlavnú cestu (u mňa je to 1/18 vo Vrútkach), že čakáte viac ako 30 sekúnd? Kým nepremaľovali pripájacie pruhy pre pripájanie z vedľajších ciest bolo to aj horšie. Len teraz naučiť vodičov na čo tie pruhy sú.
5. Je tu ešte jeden moment na ktorý sa zabúda - tranzit do ČR. Keď na začiatku prázdnin vo Vrútkach kolabuje doprava, každé 4-té vozidlo je z ČR (napríklad Strečno-Vrútky, cca 15 km, za 50 min, bez nehody - vlastná skúsenosť). Prečo len tie Tatry nie sú pri Rožňave, nech to kolabuje inde
. Medzi nami, možno by stálo za to pozrieť si, kadiaľ tí češi chodia. Ak nejdú vyslovene na juh, nemajú dôvod ísť cez BA, podľa mojej skúsenosti je to Drietoma, Makov, Svrčinovec, neviem v akom poradí. Ja sám na cestu do Prahy volím Drietomu, na Olomouc Makov a na Ostravu a F-M Svrčinovec. Ono z Brna do BA je síce diaľnica, ale ide sa severo-južným smerom, takže je to naozaj len pre cestu do BA a okolia. A na cestu do BB/ZV a ďalej ak prejdú cez Makov a Svrčinovec majú aj češi bližšie cez ZA a MT (a rýchlejšie).
6. Aby ste si nemysleli, že len kritizujem, naozaj by podľa mňa stačilo postaviť cesty 1. triedy mimo obcí v kategórii C 11,5 s úrovňovými križovatkami s odbočovacími a pripájacími pruhmi, prídavný pruh v stúpaniach a máme za menej peňazí viac vyriešené (ako príklad nech nám slúži I/50 v ČR). A čo sa týka Strečna - uvedomme si, že už v ČSSR sa medzi väčšími sídlami vo vzdialenosti cca do 30 km staval štvorpruh (PO-KE, BB-ZV), len ZA - MT akosi nič.
7. Logika pri výstavbe občas kríva, bohužiaľ aj jednoducho napraviteľné chyby, resp. nedostatky zistené pri prevádzke sa neodstraňujú. Neviem ako u Vás, ale napríklad v Martine uvediem 2 príklady: prieťah mestom po 1/65 - v úseku kde je už dvojpruh, posledná úrovňová križovatkav meste, pri jazde v smere MT-BB - odbočenie do obce Bystrička v pravo má odbočovací pruh. Ale viac áut odbočuje vľavo. A naozaj nie je príjemný zážitok, keď idete v odbočovacom pruhu, lebo idete odbočiť doprava a natlačí sa tam na Vás kamión, lebo v pruhu rovno stojí auto, ktoré odbočuje vľavo a dáva prednosť. Naozaj by bolo bezpečnejšie mať odbočovací pruh vľavo. Druhý príklad je okružná križovatka v m.č. Košúty - na štvorpruhu v parametroch ktoré nie sú ani na dvojpruh. A môj názor je, že bodové závady takéhoto druhu sú nebezpečné a treba ich riešiť spolu s obchvatmi, stúpacími pruhmi a pod. ako som uviedol vyššie a boli by rýchlejšie a bezpečnejšie cesty za menej peňazí. Lenže psí hlas do neba nedôjde a kompetentní potrebujú mať veľké peniaze inde, lebo % z viac je viac.