Pezinok a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 31. Okt 2007 17:25

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Obchvat Pezinka sa cez PPP do r. 2010 realizovať nebude. :?

Do r. 2010 je to nerealne kvoli pozemkom. Mesto PK akoby ani nemalo zaujem spolupodielat sa na ich vykupe :?


No veď práve tie pozemky a trasa sa stali prekážkou.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 12. Nov 2007 17:04

nejake variantne riesenia obchvatov pezinka a modry su tu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3186
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2007 22:11

tie varianty su uz passe, uz davnejsie sa vybral z nich variant dalej od Pezinka a neskor dalej od Vinosad :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 12. Nov 2007 22:33

Tie varianty sú úplne pasé, to je pravda. Pezinok si síce vybral obchvat, ale podľa mňa zlý, celkovo je ale zle navrhnutý, lebo to nie je obchvat a kým sa dostavia, nevyrieši to nič, len samotné centrum mesta, nie však mesto celé a to je chyba.

Podľa mňa by sa tu mala spraviť úplne nová cesta, celá cesta od Sv. Jura až za Modru a to na parameter taký, že nebude problémom o 10 rokov rozšíriť na 2+2, t.j. postaviť cestu a pamätať na to vopred a stavať napr. len MÚK, konkrétne 3x v rámci napojení na Pezinok a Modru. A k tomu vykúpiť viacej pôdy a zaradiť ju do ochranného pásma cesty. Nová cesta by vyriešila dopravnú situáciu v 3 mestách naraz a umocnila by istotne a rozvoj. Stavať by ju mal štát, t.j. SSC. Určite by som nestaval už cestu I. triedy na Senec, keďže sa plánuje komplexná prestavba D1: rozšírenie na 3+3 pruhy aj nové diaľničné MÚK. Ak už stavať, tak len D/RC ako napr. D4 či R7. Ťažiskom dopravy od BA na východ už nemôžu byť nové cesty I. triedy, ale tie by mali byť naopak v celej regionálnej doprave blízko mesta BA ako ťažiská: obchvaty, rýchle prepojenia miest.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2007 22:42

Tak z tych variant ktore tam boli je tato vybrata jednoznacne najlepsia, ale mas pravdu, mala by byt naplanovana kompletne nova cesta a ta by sa mohla zacat budovat po castiach. Inac v podstate tento projekt s tym zrejme aj rata, lebo obchvat PK skonci vlastne na ceste II/503 a pokracuje v nej vlastne az po Vinosady, cize bolo by vlastne potrebne vyriesit len tento usek a bola by kompletne nova cesta od Jura po Modru :)
Teda s predpokladom, ze obchvat Sv. Jura je uz passe a bude sa vraj vylepsovat sucasny prietah :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 11:02

Cesty II/502 BA - PK - Modra a II/503 PK - SC by som riešil ako komplex regionálnych rýchlostných ciest kategórie R22,5/120 v plnom profile. RC II/502 by začínala na križovatke s Pionierskou za Zváračským ústavom (križovatka s budúcou Severnou tangentou) a pokračovala by ako mestská rýchlostna cesta "Račianska radiála" až po križovatku s D4 BA-Rača. Odtiaľto by to bola už spomínaná regionálna RC. Od MÚK BA-Rača by využila čiastočne terajšie teleso II/502 a juhovýchodným obchvatom Sv. Jura by pokračovala až k obchvatu Pezinka, kde by bola MÚK s RC II/503 do Senca. RC II/502 by ďalej pokračovala už v polovičnom profile obchvatom Vinosadov a Modry až po Kráľovú, kde by sa napojila na existujúcu cestnú sieť.

Existujúcu 4-pruhovú cestu II/502 od MÚK Sv.Jur až do PK by som zrevitalizoval na cestu 1+1+1 alebo 1+1. V extraviláne by som z druhého profilu terajšej cesty urobil buď cyklistickú a korčuliarsku cestu alebo rezervoval pre eventuálnu električku. Prieťahy Svätého Jura a Grinavy by som urobil na 1+1 a zrevitalizoval zeleňou a nejakými časťami pešej zóny.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 11:11

MH, skvely navrh :) takto si predstavujem kompletne riesenie tunajsej situacie :) .
Akurat ta elektricka by bola zrejme zbytocna popri koridore ZSR, takze by som 1 pruh vyclenil pre cyklistov a druhy pre korculiarov :P
a pridal by som do toho este obchvat Race, teda sev. tangenda by pokracovala popri zeleznici a dalej by sa odklonila poza sklady na Pantoch az by vyustila na sucasnej II/502 kusok za nadjazdom do Vajnor. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 13:28

a potom sme sa vsetci z tohto krasneho sna zobudili :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 13:37

Tak ono to nie je az take nerealne, len najskor tak za 10 rokov. Samotny obchvat PK by poriesil hodne vela a ked sa k tomu prida aj Sv.Jur a Modra tak je to vlastne hotove a celkova suma ani nie je taka vysoka ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 13:41

doprava v PK hori, o tom sa ani nemusime bavit, dnes rano mi trval prechod cez mesto 30 minut :roll:

mal som skor na mysli tie pruhy pre korculiarov a cyklistov :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 13:49

samotne pruhy pre cyklistov a korculiarov by v pripade existencie obchvatu PK a Sv. jura boli ten najmensi problem, kedze by existovali prakticky 2 cesty 2+2. Teda na sucasnej ceste mensie upravy na 1+1+1 (stredovy pruh by vzdy menil smer jazdy podla situacie - rano smer PK-BA, poobede opacne :) ) a zvysny 1 pruh + krajnica pre cyklistov (od Sv.Jura do BA uz dnes existuje asfaltka mimo hlavnej cesty az do Race).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 13:55

Andrej: Ani za 10 rokov nie. Je to ďalšia utópia, na to ste si už mohli zvyknúť, že dobré nápady sú na Slovensku nerealizovateľné. MH: je to pekné, ale je to fakt len sen ako to vystihol pohodak.

O 10 rokov sa možno začne stavať to, čo som napísal ja a to je nová cesta I. triedy. A nie že rýchlostné cesty ... :D A ak sa to nedajbože začne realizovať skôr, tak to bude o 10 rokov hotové a bude to musieť ďalších 10 rokov stačiť. :idea:

Niekedy sa treba vrátiť aj na zem. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 14:07

Tak MH myslel regionalne RC - cize nemusi to mat ziadne extra parametre, len to musi odviezt dopravu von z miest, nic viac. Navyse sa to vsetko da realizovat postupne - napr. zacat 1/2 profilom obchvatu PK, neskor pokracovat na Modru a nakoniec urobit Sv. Jur. Podla mna to nie je nic nerealne, len dnes to vyjde smiesne, kym o takych 10 rokov to bude nevyhnutne ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 14:41

ad. obchvat svateho jura...tam to asi nebude velmi jednoduche, z jednej strany je jursky sur (a osobne by som bol radsej keby sa naozaj zrevitalizoval a nie sa znicila dalsia cast) a z druhej strany je zastavba az na nestich...takze jedine tunel :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 15:33

pohodak napísal:ad. obchvat svateho jura...tam to asi nebude velmi jednoduche, z jednej strany je jursky sur (a osobne by som bol radsej keby sa naozaj zrevitalizoval a nie sa znicila dalsia cast) a z druhej strany je zastavba az na nestich...takze jedine tunel :)

Aj nad hĺbeným tunelom pod existujúcim prieťahom Sv. Jura som rozmýšlal a revitalizáciou zvršku, len neviem ako by sa to realizovalo za premávky a vyšlo by to dosť draho oproti novému obchvatu popri železnici.

Podľa mňa to až taká utópia nie je a kľudne by RC II/502 a II/503 mohli ísť cez PPP a BA VÚC s mýtom, alebo čiastočne z eurofondov. Podľa mňa sú to rentabilné úseky a za 5 rokov tam doprava skolabuje, v PK kolabuje už teraz. Prieťah Svätým Jurom je jeden z najnebezpečnejších úsekov na SK. Prechádzať tam ako chodec na druhú stranu dediny je veľakrát samovražda.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 16:15

ked by si chcel dat ten obchvat k zeleznici musel by si zabrat dalsiu cast jurskeho suru a to by bol asi dost velky problem...v juri kludne staci opravit tie podchody, zosynchronizovat tie 2 semafory a hlavne vychovat ludi aby neprebiehali cez cestu :roll:

a dalej nerobit take klupe riesenia ako bolo premalovanie vodorovneho DZ (podobne v grinave)...za to by si niekto zasluzil par vychovnych faciek :twisted:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 16:58

Andrej napísal:Tak MH myslel regionalne RC - cize nemusi to mat ziadne extra parametre, len to musi odviezt dopravu von z miest, nic viac. Navyse sa to vsetko da realizovat postupne - napr. zacat 1/2 profilom obchvatu PK, neskor pokracovat na Modru a nakoniec urobit Sv. Jur. Podla mna to nie je nic nerealne, len dnes to vyjde smiesne, kym o takych 10 rokov to bude nevyhnutne ;)


:P ... 1/2 profil na 40 rokov dopredu. A ešte aj spoplatnený, regionálna RC - najprv by musela byť v zákone. Hovorím - dnes to je sen a utópia.

A sľubov o začiatku výstavby obchvatu PK bolo dosť zo všetkých strán a trvá to už 4 roky intenzívne.

Ako hovorím, je to nereálne dnes a o 10 rokov budete radi, ak sa dožijete normálneho obchvatu. :wink: A že doprava kolabuje :?: No tak o 6 rokov to nebude 30 minút, ale 45 minút. A čo :?: (ale som hnusný, že :?: ) ... obchvat je potrebný. Slovká nutný, lebo o 10 rokov už to celé skolabuje nepomôžu. Už dnes nie je nutný. A už včera bolo neskoro na začiatok jeho výstavby.

A ešte snívať o tom, ako sa zrevitalizujú pôvodné cesty a vytvorí sa na nich cyklistická dráha a koridor pre električku ... sci-fi a nielen na Slovensku. Ale ja to MH neberiem, ja mám tiež svoje sny a predstavy a aj ich tu prezentujem, že keby SR dala 70 mld. SKK na cestnú sieť + diaľnice, tak o 20 rokov sme najlepší na svete v mnohých parametroch. :wink:

Ad Sv. Jur: stačia nadchody - podchody, kvalitné semafóry, ostrovčeky atď. ... ale aj tak to zostane nebezpečný prieťah mestom. Tam pomôže len obchvat. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 17:02

MH napísal:Podľa mňa to až taká utópia nie je a kľudne by RC II/502 a II/503 mohli ísť cez PPP a BA VÚC s mýtom, alebo čiastočne z eurofondov.


Tak takáto snaha tu bola pred 1/2 rokom. A nevyšla. A to ani ako cesta I. triedy 2+2, potom časť úseku 1+1 a celá spoplatnená. A eurofondy bude mať kraj problém dať aj na opravy svojich ciest - bude to cca. 500 mil. SKK (to je asi 1/3 obchvatu PK) - lebo cesty nemá BA VÚC stále ani na 60% vysporiadané. :idea:

Je to utópia. Veríš tomu, že D1 bude v r. 2010 v KE a v r. 2020 na hraniciach s Ukrajinou súvisle :?: Aj to je len utópia. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 17:24

pohodak napísal:ked by si chcel dat ten obchvat k zeleznici musel by si zabrat dalsiu cast jurskeho suru a to by bol asi dost velky problem...v juri kludne staci opravit tie podchody, zosynchronizovat tie 2 semafory a hlavne vychovat ludi aby neprebiehali cez cestu :roll:

a dalej nerobit take klupe riesenia ako bolo premalovanie vodorovneho DZ (podobne v grinave)...za to by si niekto zasluzil par vychovnych faciek :twisted:

Sv.Jur sa praveze da obist mimo Suru, za zeleznicou mas este asi 100-200 m priestoru. Len by som tam dal z oboch stran protihlukovu stenu.
Sucasna situacia sa da docasne riesit uplnou opravou podchodov (aj s kamerami), kompletnou opravou vozovky a zvysenim bezpecnostnych opatreni. Ale bolo by to iba docasne.

Na to nove DZ kazdy len nadava, ale uvedomil si si, o kolko sa tam zvysila bezpecnost? ;) Navyse, buduju sa tam ostrovceky, ktore budu sluzit chodcom + tych par odbocovacich pruhov a je to lepsie aj kvoli odbocujucim autam. Len sa znizila rychlost. Myslim, ze za vyssiu bezpecnost a lepsiu plynulost to stoji ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 17:36

Jasne Diaľničiar, že je to pri platnej legislatíve a súčasných pomeroch nerealizovateľné, ale keby tu bol reálny záujem, tak sa dá všetko, aj zmeniť legislatíva, aj plánovať a budovať možno zdanlivo utopistické stavby. Aj tá utópia, čo som načrtol v inom threade s rozširovaním D1 je len sen, ale je realizovateľný, nie v daných podmienkach, ale je. Aj kompletnú D2 treba rekonštruovať, lebo je po životnosti. Tiež je to v daných podmienkach utópia, ale nahlas sa o tom hovorí a vie sa, že s tým treba niečo robiť. Ty vieš ako sa buduje infraštruktúra vo svete, nenačrtol som nič nové, takto to funguje vo vyspelom svete. Slovensko musí raz začať s takýmito prevratnými projektami ak chce držať krok s vyspelým západom, a prečo o nich nahlas nehovoriť...

Dialniciar napísal:Je to utópia. Veríš tomu, že D1 bude v r. 2010 v KE a v r. 2020 na hraniciach s Ukrajinou súvisle :?: Aj to je len utópia. :wink:

V daných podmienkach je to utópia a rok 2010 je už pasé, ale keby sme to postavili inak, a keby D1 od ZA po UA hranicu bola priorita tak dnes v roku 2007 je reálne prezentovať postaviť celú D1 po UA hranicu do 2020.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 17:52

Dialniciar, nemyslim, ze je to cista utopia. Budem OT: Veril by si napr. pred 10 rokmi, ze o par rokov sa bude realizovat zeleznicne prepojenie v BA za vyse 15 mld. Sk? Alebo v inych krajinach ako napr. Cesko pojde do infrastruktury take obrovske mnozstvo penazi niekolko rokov za sebou? Mame 10% hosp. rast, vsetky predpoklady na jeho nasledny vysoky rast... podla mna aj u nas onedlho bude infrastrukturalny boom. Navyse, caka sa na investora pre D4 cez PPP, to bude dalsi impulz, ak nie rovno priama financna podpora ;)

Inac, pocul si o projekte novy Slovensky Grob? Alebo o tom, ze okolie PK a SC bude mat o cca 10-20 rokov o 50-100 000 obyvatelov viac?

A este, len realizaciou obchvatu PK by bola spravena takmer polovica celeho projektu novej RC ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 17:57

Andrej napísal:Inac, pocul si o projekte novy Slovensky Grob? Alebo o tom, ze okolie PK a SC bude mat o cca 10-20 rokov o 50-100 000 obyvatelov viac?

A to isté sa stane v priestore medzi lokalitami DNV, VW, Záhorská Bystrica, Stupava a možno až po Lozorno.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 18:00

celkovo - predpoklada sa, ze BA kraj bude mat takmer milion obyvatelov a samotne okresy PK,MA,SC o 200 000 viac ako v sucasnosti

ja ale dufam, ze az taky vysoky narast nebude :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sven » 13. Nov 2007 18:06

Mozno Bratislava sa trochu vyludni :)
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 18:23

prave naopak, bratislava sa este zaplni. Vyrastie obrovske mnozstvo bytov v starych priemyselnych stvrtiach + vznikne par novych stvrti (Port) a inych projektov (petrzalky city, twin city...)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.