Moderátor: Moderátori
MH napísal:Jasne Diaľničiar, že je to pri platnej legislatíve a súčasných pomeroch nerealizovateľné, ale keby tu bol reálny záujem, tak sa dá všetko, aj zmeniť legislatíva, aj plánovať a budovať možno zdanlivo utopistické stavby. Aj tá utópia, čo som načrtol v inom threade s rozširovaním D1 je len sen, ale je realizovateľný, nie v daných podmienkach, ale je. Aj kompletnú D2 treba rekonštruovať, lebo je po životnosti. Tiež je to v daných podmienkach utópia, ale nahlas sa o tom hovorí a vie sa, že s tým treba niečo robiť. Ty vieš ako sa buduje infraštruktúra vo svete, nenačrtol som nič nové, takto to funguje vo vyspelom svete. Slovensko musí raz začať s takýmito prevratnými projektami ak chce držať krok s vyspelým západom, a prečo o nich nahlas nehovoriť...
MH napísal:V daných podmienkach je to utópia a rok 2010 je už pasé, ale keby sme to postavili inak, a keby D1 od ZA po UA hranicu bola priorita tak dnes v roku 2007 je reálne prezentovať postaviť celú D1 po UA hranicu do 2020.
Andrej napísal:Dialniciar, nemyslim, ze je to cista utopia. Budem OT: Veril by si napr. pred 10 rokmi, ze o par rokov sa bude realizovat zeleznicne prepojenie v BA za vyse 15 mld. Sk? Alebo v inych krajinach ako napr. Cesko pojde do infrastruktury take obrovske mnozstvo penazi niekolko rokov za sebou? Mame 10% hosp. rast, vsetky predpoklady na jeho nasledny vysoky rast... podla mna aj u nas onedlho bude infrastrukturalny boom. Navyse, caka sa na investora pre D4 cez PPP, to bude dalsi impulz, ak nie rovno priama financna podpora
Inac, pocul si o projekte novy Slovensky Grob? Alebo o tom, ze okolie PK a SC bude mat o cca 10-20 rokov o 50-100 000 obyvatelov viac?
A este, len realizaciou obchvatu PK by bola spravena takmer polovica celeho projektu novej RC
Andrej napísal:celkovo - predpoklada sa, ze BA kraj bude mat takmer milion obyvatelov a samotne okresy PK,MA,SC o 200 000 viac ako v sucasnosti
Andrej napísal:Sv.Jur sa praveze da obist mimo Suru, za zeleznicou mas este asi 100-200 m priestoru. Len by som tam dal z oboch stran protihlukovu stenu.
Andrej napísal:Na to nove DZ kazdy len nadava, ale uvedomil si si, o kolko sa tam zvysila bezpecnost? Navyse, buduju sa tam ostrovceky, ktore budu sluzit chodcom + tych par odbocovacich pruhov a je to lepsie aj kvoli odbocujucim autam. Len sa znizila rychlost. Myslim, ze za vyssiu bezpecnost a lepsiu plynulost to stoji
pohodak napísal:v miestach kde zeleznica vychadza z jura tam toho miesta moc nie je, hned za zeleznicou je odvodnovaci kanal a stavat za nim by bol asi kusok problem s ochranarmi...
Andrej napísal:Pre mna za mna nech cesta BA-PK nie je RC, ale nech je to cesta II. triedy, ale nech sa na nej vybuduju stavby, ktore som vymenoval.
Dialniciar napísal:A prepáč, ale ktoré stavby si vymenoval
romanca napísal:anyway, spat k problematike dopravy. preco na slovensku skoro nikde nerobia kruhove objazdy na dvojprudovej ceste? dala by sa krizovatka s limbaskou vyriesit kruhovym objazdom tak aby to bolo lepsie ako dnes?
romanca napísal:nerozumiem tej sume. asi pred rokom som bol na jednej konferencii vo Valencii v Spanielsku. Tam bola vacsina krizovatiek KO a zvycajne na cestach 2+2 alebo 3+3, neboli to ziadne komplikovane obrovske KO. znacenie stredova ciara skoncilo pred KO a vodici sa uz zaradili. A boli to SPANIELI. neverim, ze by to u nas neslo.
romanca napísal:mno, tym chcem povedat, ze spanieli jazdia (aspon maju povest) temperamentnejsie ako slovaci a napriek tomu sa dokazali slusne zaradit. mna ten dvojprudovy KO zaujima len tak zo zvedavosti, vedel by som si ho prestavit v pezinku na tej krizovetke bratislavska limbasska ale nic viac tym nesledujem. a tiez teda ten fakt ze na slovensku sa nestavaju a videl som ich v tom spanielsku.
romanca napísal:no ja som myslel ten kruhac prave preto, aby to bolo bezpecnejsie a uz definitivne vyriesene. ale tento kus cesty cez vinohrad by bol skvely, je to asi kilometer, podla mna by to mesto mohlo zafinancovat. mozno dalsi primator sa na to da.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.